Προφίλ του Νηπιαγωγείου

Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού είναι ένα δημόσιο νηπιαγωγείο και λειτουργεί ως ολοήμερο σχολείο με άρτια καταρτισμένο προσωπικό που προσφέρει στους μαθητές ανεξαρτήτως φυλής ή εθνικότητας ίσες ευκαιρίες για ποιοτική εκπαίδευση με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη και την ομαλή κοινωνικοποίηση τους, ώστε να είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της κοινωνίας του αύριο, όπου πρόκειται να ζήσουν.Είναι ένα σχολείο ανοικτό για τους γονείς και η ενεργός συμμετοχή των γονέων είναι ορατή σε κάθε έκφραση της.

Οι παιδαγωγικές και κοινωνικές μας προτεραιότητες είναι:
• Η συνολική, αρμονική και ισορροπημένη ανάπτυξη των παιδιών.
• Η ευέλικτη προετοιμασία των παιδιών για το δημοτικό σχολείο.
• Η προώθηση της δημιουργίας συνθηκών για τον μελλοντικό έλεγχο της σχολικής αποτυχίας.
• Ο μετριασμός των κοινωνικών και πολιτισμικών διαφορών.
• Η εξασφάλιση ίσων σημείων εκκίνησης και ευκαιριών για το μέλλον.
• H συμμετοχή μας σε εκπαιδευτικά προγράμματα και οι καινοτόμες δράσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της επιστημονικής, κοινωνικής και πολιτισμικής διάστασης του εκπαιδευτικού έργου, στη βελτίωση του κλίματος και των σχέσεων στο σχολείο, καθώς και στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία

Είναι ένα Νηπιαγωγείο που έγινε γνωστό στην τοπική κοινωνία των Τρικάλων , τόσο για την πρωτοπόρο συμμετοχή του σε διάφορα  καινοτόμα προγράμματα  από το 1996 μέχρι και σήμερα (περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας, Ολυμπιακή παιδεία, κυκλοφοριακή αγωγή και ευρωπαϊκά σχέδια Comenius, Erasmus+ και e twinning ), όσο και για την εξαιρετικά πλούσια δράση  του  και  τις  τιμητικές του διακρίσεις  κι έχει συνεργαστεί  με σχολεία σχεδόν από όλη την Ευρώπη μέσω ευρωπαϊκών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων.

Οι σημαντικότερες διακρίσεις του είναι :

Το πανβαλκανικό βραβείο  από  τη συμμετοχή του σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα  με  θέμα : ” Καφέ αρκούδα “ (1998 )

Εθνικά κι Ευρωπαικά βραβεία ποιότητας για την εκπόνηση e twinning έργων (απο το 2016 μέχρι και σήμερα)

Η απονομή του τίτλου του e Τwinning school (2018).Το Νηπιαγωγείο μας είναι ένα από τα 86 και πρώτα σχολεία της Ελλάδας που κατέκτησε επάξια τον τίτλο και συνεχίζει να διατηρει τον τίτλο μέχρι το 2024

Απονομή 1ου e Twinning βραβείου 2018 του 13ου Πανελλήνιου e Twinning διαγωνισμού.

Επίσης  το e twinning  έργο μας «Listen to the silence of the forest»κατάφερε να διακριθεί ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση του στόχου 15 «ΖΩΗ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ»στον πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό BRAVO SCHOOLS ,που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το World Largest Lesson (αναγνωρισμένο οργανισμό εκπαίδευσης από τον ΟΗΕ), την UNICEF και την UNESCO με θέμα:  ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ και στόχευε στην ανάδειξη των πιό ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (Ιούνιος 2018) Αποτέλεσμα η ένταξη του Νηπιαγωγείου μας  στο δίκτυο σχολείων πρεσβευτών για τους 17 βιώσιμους στόχους ανάπτυξης.

Απονομή Βronze βραβείου EDUCATION LEADRES AWARDS μέγιστης μαθησιακής εμπειρίας για το έτος 2019.

Απονομή του  e SAFETY  BRONZE SCHOOL  LABEL ( 2020 -2022)

Βραβείο ρομποτικής απο την WROHELLAS για το 2020 με θέμα :Μια βόλτα στην πόλη”

Απονομή του  e SAFETY  SILVER  SCHOOL  LABEL (2022 -2024)

Απονομή τίτλου “EU Code Week School Label” για το 2022 (πρώτο έτος θέσπισης του θεσμού)

Aπονομή του : SΤΕΜ Competent School Label 2022-2023

Aπονομή του : STEM PROFICIEND SCHOOL LABEL 2023-2024

Απομονή του : STEM EXPERT SCHOOL LABEL   2023-2024

Aπονομή του : GLOBAL BRONZE SCHOOL AWARD  2023

Aπονομή του : GLOBAL SILVER SCHOOL AWARD  2023

Aπονομή του 1oυ βραβείου στον πανελλήνιο διαγωνισμό BRAVO SCHOOLS 2023 (στόχος 17)

Απονομή Silver βραβείου στα EDUCATION LEADERS AWARDS 2023 ( Καινοτομία και διεθνής συνεργασία)

Βραβείο ρομποτικής απο την WRO HELLAS  για το 202ο με θέμα : ” Μια βόλτα στην πόλη “

Βραβείο ρομποτικής απο την WRO HELLAS  για το 2022 με θέμα : ” Πρωτογενής τομέας -ανάδειξη τοπικών προϊόντων “

Βραβείο ρομποτικής  απο την WRO HELLAS για το 2023 με θέμα ” Η πόλη που ονειρεύομαι”

Απονομή τίτλου “ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ “ 2023-2026

Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού είναι ένα σχολείο που προσφέρει ποιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία και εξελίσσεται συνεχώς, εντάσσοντας κάθε είδους καινοτομία στο πρόγραμμα του.Ήδη από το 2018 έχουν ενσωματωθεί η νέα τεχνολογία ,τα STEAM ,η ρομποτική και η διδασκαλία αγγλικών στο  αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου κι εφαρμόζονται με εξαιρετικά αποτελέσματα.

Μέρος της φιλοσοφίας μας και προτεραιότητά μας είναι να βελτιώσουμε το έργο μας, με την υιοθέτηση νέων μεθόδων διδασκαλίας και τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού μας, προς όφελος του συνόλου της σχολικής μονάδας. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός σχολείου το οποίο θα είναι καινοτόμο και θα παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους.

Επιμέλεια άρθρου : Μαγκιώση Άννα

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Ριζαριού στη δράση “Let’s do it Greece “

 Συμμετέχουμε στη δράση Let’s do it Greece, που είναι και η  Μεγαλύτερη Ταυτόχρονη Εθελοντική Δράση της Χώρας!

c0abb72c bfe3 4cf4 8551 48c60ffdc31aΕμείς σαν σχολείο διαλέξαμε να καθαρίσουμε το πάρκο του χωριού μας με τη βοήθεια των γονιών και μετά να κάνουμε πικ νικ στην όμορφη φύση!

Κάθε χρόνο, υπάρχει μια μέρα που απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα, βγαίνουμε έξω, φροντίζουμε το περιβάλλον μας και δείχνουμε ότι με μια απλή θετική κίνηση μπορούμε, εμείς οι ίδιοι, να γίνουμε η αλλαγή που περιμένουμε.

Φαντάσου χιλιάδες εθελοντές να απλωνόμαστε σε δάση, παραλίες, ποτάμια, λίμνες, ρέματα, βυθούς, γειτονιές, σχολεία, πάρκα, καθαρίζοντας και ομορφαίνοντας τις περιοχές μας. Και όλο αυτό ίδια μέρα και ίδια ώρα σε κάθε γωνιά της χώρας μας!

Στιγμιότυπο οθόνης 5002 STEM and outdoor activities 1

Η δράση ξεκίνησε το 2012 με  χιλιάδες εθελοντές οργανώνοντας περιβαλλοντικές δράσεις σε όλη τη χώρα. Το 2019 σημειώσαμε ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 120.000 εθελοντές που γίναμε μια μεγάλη οικογένεια ομορφαίνοντας 1.600 σημεία της Ελλάδα .Φέτος δίνουμε όλοι μαζί μία μεγάλη υπόσχεση!.

Να ενωθούμε ξανά, μέσα σε μία ημέρα, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, σε ταυτόχρονες εθελοντικές δράσεις καθαρισμού, δημιουργώντας μια μεγάλη ασπίδα προστασίας των δασών της πατρίδας μας.Κυριακή 14 Απριλίου, αναλαμβάνουμε δράση για τα δάση μας!.

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα

 

Επίσκεψη γεωπόνου στο σχολείο μας

Η κ Μαρία, η γεωπόνος του χωριού μας επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 ,για να μας μιλήσει για το επάγγελμά της και να μας δώσει συμβουλές για τι δέντρα μπορούμε να φυτέψουμε και πως μπορούμε να περιποιηθούμε τον κήπο μας και τα λουλούδια μας.
Διαφάνεια6 Διαφάνεια5
Τα παιδιά της πήραν συνέντευξη και απαντήθηκαν όλες οι ερωτήσεις τους και με τη σειρά της τα ρώτησε τι χρειάζεται ένα φυτο για να μεγαλώσει.Ευτυχώς το είχαμε μάθει κι έτσι τα παιδιά ήξεραν να απαντήσουν και να επιβραβευτούν !!!
Διαφάνεια8 Διαφάνεια3
Ευχαριστούμε πολύ την κ Μαρία για την αποδοχή της πρόσκλησής μας και το χρόνο της ,η οποία μας προσκάλεσε να πάμε κι εμείς στο κατάστημά της για να γνωρίσουμε περισσότερα.
Η δράση της ημέρας ολοκληρώθηκε με την φύτευση εποχιακών λουλουδιών που μας χάρισε η κ Μαρία και με τη βοήθεια των γονιών ,όλοι μαζί φροντίσαμε να κάνουμε την αυλή μας λουλουδιασμένο ανοιξιάτικο τοπίου.
Επιμέλεια άρθρου :Μαγκιώση Άννα

Η Τεχνητή νοημοσύνη στο Νηπιαγωγείο

Δίωρο διαδικτυακό σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την τεχνητή νοημοσύνη  πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 στις 18.00 μ.μ. ) στα πλαίσια του κύκλου ενδοεπιμόρφωσης εκπαιδευτικών που διοργανώνει το Νηπιαγωγείο Ριζαριού ,με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη .Το σεμινάριο παρακολούθησαν 157 εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ,αφού το θέμα είναι και επίκαιρο και αφορά όλους μας .

c29037c7 0b05 4d6c b09a cc583d9f92eb    6ef0ae1b cb70 439e abeb 0e31c539618b

Η πρώτη εισήγηση με τίτλο “Διερεύνηση του μετασχηματιστικού ρόλου της τεχνητής νοημοσύνης στην προσχολική εκπαίδευση” και με εισηγήτρια την κ Μαγκιώση Άννα ,Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ριζαριού, αναφερόταν στα είδη της τεχνητής νοημοσύνης  και στον τρόπο με τον οποίο συμβάλλει  η εισαγωγή χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της προσχολικής εκπαίδευσης ,μέσα από παραδείγματα κατα την εφαρμογή της στην τάξη.

Έγινε επίσης αναφορά επίσης στο Chat GPT και στην SΤΕΜ καμπάνια 2024 ( πως αναρτούμε μια δραστηριότητα στον χάρτη και πως μπορείτε να πάρετε μέρος βήμα -βήμα)

436301471 25782218438058310 1460828765633802324 nΑκολούθησε η εισήγηση με τίτλο “Ο Αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης σήμερα και αύριο” με εισηγητή τον κ Μάριο Παπαευσταθίου, καθηγητή Οικονομίας και Νέων τεχνολογιών, ο οποίος επίσης εξήγησε τους κινδύνους αλλα και τα οφέλη της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης, που έχει μπει πλέον για τα καλά στη ζωή μας και ο οποίος  απάντησε σε τυχόν ερωτήσεις  των συμμετεχόντων αφού ένα τέτοιο θέμα συνήθως αφήνει πολλές ερωτήσεις.

Αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης, οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας μπορούν να βελτιστοποιήσουν τις μεθόδους διδασκαλίας τους, να ανταποκριθούν στις διαφορετικές ανάγκες των μικρών μαθητών και τελικά να βελτιώσουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσης. Οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να σχεδιαστούν για να ικανοποιούν διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες και προτιμήσεις, καθιστώντας την εκπαίδευση πιο προσιτή και χωρίς αποκλεισμούς για παιδιά με αναπηρίες ή ειδικές ανάγκες. Τα εργαλεία με δυνατότητα AI μπορούν να παρέχουν εναλλακτικούς τρόπους αλληλεπίδρασης, όπως φωνητικές εντολές ή οπτικές ενδείξεις, για να καλύψουν διαφορετικά στυλ μάθησης.

14a6ef8b e2cb 42bf 8cb6 ec34e972186b   b543b3a0 270d 4f44 8b3b 232f5e483ddc

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην προσχολική εκπαίδευση έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στην πρώιμη παιδική μάθηση, προσφέροντας εξατομικευμένες, διαδραστικές και χωρίς αποκλεισμούς εκπαιδευτικές εμπειρίες που βελτιστοποιούν τη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα

 

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Ριζαριού στην εκδήλωση ” Ο Θε-ΤΑΛΩΣ συναντά e Trikala

O θε-ΤΑΛΩΣ συναντά τα e-trikala
global project 2Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η δράση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων με θέμα: “O θε-ΤΑΛΩΣ συναντά τα e-trikala”, μια γιορτή δημιουργίας και εκπαιδευτικής καινοτομίας για μαθητές/τριες όπου οι ανθρωπιστικές και θετικές επιστήμες συναντούν την εκπαιδευτική ρομποτική, τις εφαρμογές STEAM, τα εικαστικά, τη μουσική κ. α.
Δόθηκε βήμα σε όλους τους μαθητές/τριες να εκφραστούν, να διασκεδάσουν, να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους για το πως σκέφτονται την έξυπνη πόλη.
Παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν την εκδήλωση η κα. Χρύσα Ντιντή Αντιπεριφερειάρχης Τρικάλων, ο κ. Μιχάλης Λάππας αντιδήμαρχος Παιδείας Τρικάλων, η κα. Λίλα Μπαντέκα – Νάνη Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Μετεώρων και ο κ. Αλέξανδρος Καπανιάρης.
Την Πέμπτη 18/4/2024 οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρουσίασαν:
Δράσεις επί της σκηνής
09:30. «Ποιήματα και τραγούδι για την ειρήνη» – 5ο Δ.Σ. Τρικάλων.
09:45. «Η έξυπνη πόλη… που γελάει» – 1ο Δ.Σ. Φαρκαδόνας & 1ο Δ.Σ. Οιχαλίας (δραματοποίηση).
10:00. «Οι μαριονέτες συναντούν τον θε – Τάλω στα e – Τρίκαλα», παράσταση από το θέατρο σκιών «Κοσμάς Παναγιώκας».
10:30. «Τα ανακυκλώσιμα ηρωάκια … παίζει» – 2ο Δ.Σ. Τρικάλων (δραματοποίηση).
10:45. «Barbie girl Robots» – 35ο Δ.Σ. Τρικάλων (χορευτικό).
11:00. «Σε ποια πόλη θα ήθελα να ζω» – Νηπιαγωγείο Ριζαριού (ποίημα).
11:15. «Ένα ανακυκλωμένο μουσικό ταξίδι» – 7ο Δ.Σ. Τρικάλων (μουσική παράσταση).
11:30. Επίσημη έναρξη.
11:45. «Οι μαριονέτες συναντούν τον θε – Τάλω στα e – Τρίκαλα», παράσταση από το θέατρο σκιών «Κοσμάς Παναγιώκας».
12:15. «Ο ύμνος του σχολείου μας», «Στη βία λέμε ΟΧΙ», τραγούδια του Δ.Σ. Κεφαλόβρυσου.
Ρομποτικές κατασκευές
«ΜΠΟΡ-Ω-Τ» – 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων.
«Μαθαίνοντας μέσα από παιχνίδι» – 1ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Ένα έξυπνο σχολείο» – 5ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Ηλεκτρικό φορτίο και φως!» – 7ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Τα έξυπνα οχήματα» – 12ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Σχεδιάζοντας την πόλη του αύριο» – 18ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Ρομποτικός έλεγχος βάρους γεφυρών» – 20ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Χάπι, ένα σκαθάρι βοηθός» – 24ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Ο Τάλως και ο έξυπνος φωτισμός» – 27ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Μοτοσυκλέτα χωρίς οδηγό» – 30ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Η Ρομποτούπολη» – 35ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Έξυπνοι φανοστάτες & μια βάρκα στο Ληθαίο» – Δ.Σ. Βαλτινού.
«Υδατομαχίες» – Δ.Σ. Παλαιομονάστηρου.
«Η e-παιδική χαρά της έξυπνης πόλης μας» – 11ο Νηπιαγωγείο Τρικάλων.
«Η πόλη που ονειρεύομαι» – Νηπιαγωγείο Ριζαριού.
«Αντλιοηλεκτρικά συστήματα αποθήκευσης – απελευθέρωσης ενέργειας» – Εκπαιδευτήρια Σακκά.
Καλλιτεχνικές δημιουργίες
«Παρουσίαση του φρουρίου των Τρικάλων» – Δ.Σ. Μεγαλοχωρίου.
Ψηφιακές αφηγήσεις
«Λούντβιχ βαν Μπετόβεν» – 4ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Ο Βοσκός κι ο Βασιλιάς» – 4ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Το ουράνιο τόξο της φιλίας» – 20ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Η εξερεύνηση του Τάλου στην έξυπνη πόλη» – 27ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Όνειρα γλυκά και καλοκαιρινά» – 31ο Δ.Σ. Τρικάλων.
«Τρίκαλα, η πόλη που “λάμπει” σ’ όλον τον Γαλαξία» – 2ο Δ.Σ. Οιχαλίας.
«Τρίκαλα, η έξυπνη πόλη» – 2ο Δ.Σ. Οιχαλίας.
«Smart Farkadona» – 2ο ΔΣ Φαρκαδόνας.
Την Παρασκευή 19/4/2024 τη σκυτάλη παίρνουν μαθητές/τριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για να παρουσιάσουν τις δικές τους δράσεις.
Επιμέλεια άρθρου : Άννα Μαγκιώση

Μake-A-Wish – Έπαινος Δημιουργικού Διαγωνισμού Αστέρι της Ευχής 2023-2024 – ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΙΖΑΡΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Έπαινος Δημιουργικού Διαγωνισμού Αστέρι της Ευχής 2023-2024 – ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΙΖΑΡΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Ένας έπαινος μαζι με το παρακάτω κείμενο  ήρθε να μας γεμίσει χαρά  ,ξέροντας ότι οι συχές μας έδωσαν χαρά με τη σειρά τους σε άλλα παιδιά,που παλεύουν καθημερινά!

Στιγμιότυπο οθόνης 4913Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Για ακόμη μία σχολική χρονιά καταφέρατε και μας γεμίσατε δύναμη και έμπνευση μέσα από τις δημιουργίες των παιδιών.

Η αγάπη που δείχνετε στη δράση αυτή, τόσο εσείς με τη καθοδήγησή σας όσο και τα παιδιά με την φαντασία και την προσπάθειά τους, κάθε χρόνο μεγαλώνει όλο και περισσότερο.

Σας ευχαριστούμε πολύ που μικροί και μεγάλοι «αγκαλιάζετε» τη δράση με τις συγκινητικές δημιουργίες των μαθητών σας! 

Το Αστέρι της Ευχής γιορτάζει, καθώς κλείνει 25 χρόνια από το ξεκίνημά του!Μαζί του γιορτάζουμε κι εμεις και βοηθάμε με τον τρόπο μας κάποια απο τα παιδια που βιώνουν την εμπειρία μιας δύσκολης ασθένειας ,γιατι ο καθενας θα μπορούσε να είναι στη θέση τους!

Μake a wish

Φέτος, με το μήνυμα: «Ήλιοι και αστέρια σε έναν ουρανό», παιδιά ευχής όπως η Νικολέτα που υιοθέτησε το Νηπιαγωγείο μας, πρεσβεύουν το μήνυμα της συμπερίληψης και καλούν μαθητές και εκπαιδευτικούς να μιλήσουν ανοιχτά για τη συμπερίληψη των παιδιών ευχής που, λόγω της ασθένειάς τους, γνώρισαν το πώς είναι να είσαι «διαφορετικός» από τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας σου.

Και χαρήκαμε κι εμεις  που ειχαμε την ευκαιρία μέσα από τον διαγωνισμό να στείλουμε τις ευχές μας σ αυτα τα παιδια!

Επιμέλεια άρθρου: ‘Aννα Μαγκιώση

” Το συμβούλιο των ζώων του δάσους “

D12Με αφορμή τον ερχομό της άνοιξης συζητάμε με τα παιδιά τι γίναται στο δάσος όταν έρχεται η άνοιξη (ξυπούν τα ζωάκια απο χειμερία νάρκη ,ανθίζουν όμορφα λουλούδια και δέντρα κι όλα μοιάζουν χαρούμενα )

Τα παιδιά υποδύονται διαφορα ζωάκια του δάσους και παίζουμε ένα θεατρικό με τίτλο ” Το συμβούλιο των ζώων του δάσους ” και συζητούν πως επιλέγουν να είναι το δάσος τους και ποιός θα παραφυλάει μην πάρει φωτιά το δάσος .

Και τι θα πρέπει να κάνουν για να το κρατάνε καθαρό ,αφού είναι το σπίτι τους. Και φυσικά καταγράφουμε τις προτάσεις τους για να τις κρεμάσουμε στην είσοδο του δάσους.ώστε να τις βλέπουν όχι μόνο τα ζώα αλλά και οι άνθρωποι.

Μέσα από το θεατρικό θέλαμε να περάσουμε μηνύματα για την προστασία του δάσους και να θυμηθουν τα παιδια τα ζωάκια που είχαν πέσει σε χειμερία νάρκη.

Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα

΄Αλλος για μαρουλοσαλάτα!

Καμαρώνοντας για τα λαχανικά μας απο τον σχολικό κήπο!

global project 12Αφού τα σπειραμε και τα φροντιοσαμε να μεγαλώσουν ήρθε η ώρα, να τα γευτούμε !Μιλάμε για τα κρεμμυδάκια και τα μαρουλάκια μας !

Βάλαμε και λίγο μαϊντανο αφού το ζητησαν τα παιδιά !Αλλος τα μάζεψε από τον κήπο ,άλλος τα ξέπλυνε καλά καλά (μαθαίνοντας και τον τρόπο χρήσης τους πριν φτάσουν στο πιάτο μας ) ,άλλος τα εκοψε κι αφού προσθεσαμε ξύδι ,λάδι και αλάτι είμασταν πλέον έτοιμοι να δοκιμάσουμε τη μαρουλοσαλάτα μας !

Διαδικασία που χάρηκαν ιδιαίτερα τα παιδιά ,μαθαίνοντας για την αξία των λαχανικών  και καμαρώνοντας για την τέχνη τους στην κηπουρική! Βέβαι ήταν και η ευκαιρία να μάθουμε και σύνθετες λέξεις και ποσότητες φτιάχνοντας τη σαλάτα μας ,αλλα και να γράψουμε τη συνταγή της!

Να τι μπορεί να κάνει μια γωνίτσα με λαχανικά στο σχολειό μας!

 

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα

Εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στο Νηπιαγωγείο

3d03acea 17be 4881 afc8 8d76003bdc73Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στην προσχολική εκπαίδευση προσφέροντας καινοτόμες λύσεις για τη βελτίωση των εμπειριών διδασκαλίας και μάθησης.
Ο Καθηγητής Οικονομίας & Νέων Τεχνολογιών κ.Μάριος Παπαευσταθίου ,στις 20 Μαρτίου ,βρέθηκε καλεσμένος στο Νηπιαγωγείο Ριζαριού και εξήγησε στους μικρούς μας μαθητές τα οφέλη και τους κινδύνους των Νέων Τεχνολογιών και τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση, στην υγεία ,στην οικονομία και στην ρομποτική ,αν και το αντικείμενο δεν ήταν τελείως άγνωστο στα παιδιά ,αφού το σχολείο μας αφαρμόζει κάθε είδους καινοτομία ,όπως είναι γνωστό!

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην προσχολική εκπαίδευση προσφέρει πολυάριθμα οφέλη, ενισχύοντας τις εμπειρίες διδασκαλίας και μάθησης τόσο για εκπαιδευτικούς όσο και για νέους μαθητές:

Εξατομικευμένη μάθηση: Οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να αναλύσουν μεμονωμένα μοτίβα μάθησης και προτιμήσεις, επιτρέποντας την προσαρμογή των μαθησιακών δραστηριοτήτων ώστε να ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες και ενδιαφέροντα κάθε παιδιού. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση μεγιστοποιεί τη δέσμευση και προωθεί τη βαθύτερη κατανόηση των εννοιών.

Προσαρμοστικές πλατφόρμες μάθησης: Οι πλατφόρμες προσαρμοστικής μάθησης με τεχνητή νοημοσύνη προσαρμόζουν το επίπεδο δυσκολίας των δραστηριοτήτων με βάση την ικανότητα του παιδιού, διασφαλίζοντας ότι η μάθηση παραμένει προκλητική αλλά και εφικτή. Αυτή η δυναμική προσαρμογή βελτιστοποιεί τα μαθησιακά αποτελέσματα και διατηρεί τα παιδιά παρακινημένα.

Διαδραστικές και συναρπαστικές δραστηριότητες: εκπαιδευτικά παιχνίδια και εφαρμογές με δυνατότητα AI προσφέρουν διαδραστικές και καθηλωτικές εμπειρίες μάθησης που αιχμαλωτίζουν την προσοχή των νεαρών μαθητών. Αυτές οι συναρπαστικές δραστηριότητες διεγείρουν την περιέργεια, τη δημιουργικότητα και την εξερεύνηση, κάνοντας τη μάθηση διασκεδαστική και ευχάριστη.

Εικονική διδασκαλία και βοήθεια: Οι εικονικοί δάσκαλοι με τεχνητή νοημοσύνη παρέχουν σχόλια και υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο στα παιδιά καθώς ασχολούνται με το εκπαιδευτικό υλικό. Αυτοί οι εικονικοί βοηθοί μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις, να παρέχουν εξηγήσεις και να προσφέρουν συμβουλές, συμπληρώνοντας την καθοδήγηση που παρέχουν οι εκπαιδευτικοί και προάγοντας την ανεξάρτητη μάθηση.

https://www.facebook.com/anna.magkiosi/posts/pfbid02cHiFuCVTfzzksdZW2JbATJn7VUA28Krn4FCErkH8ZQrwJrp1JMd8ynhAQqrhM3iKl

Ευχαριστούμε πολύ τον κ Παπαευσταθίου για την αποδοχή της πρόσκλησής μας και την άμεση ανταπόκριση.
5b6a21cd 09a7 49a1 b2d0 55297cb0aa7a  global project
Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Ριζαριού στον Περιφερειακό διαγωνισμό STEM Θεσσαλίας

Στιγμιότυπο οθόνης 4960Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού ,έδωσε δυναμικά το παρόν του με την άψογη παρουσία του συμμετέχοντας στον Περιφερειακόδιαγωνισμό STEM Θεσσαλίας ,στο κλειστό γυμναστήριο Μπάρας ,το Σάββατο 9 Μαρτίου 2024,μαζί με άλλα σχολεία δημοτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το Νηπιαγωγείο ήταν και η μοναδική συμμετοχή στην κατηγορία Νηπιαγωγείων για όλη τη Θεσσαλία.Η ομάδα μας …υπόθεση κοριτσίστικη!
Και μπορεί λόγω της βράβευσής μου στις Βρυξέλλες να μην ήμουν μαζί με τα μικρούλια μου, αλλά τράβηξαν μπροστά οι γονείς των παιδιών της ομάδας ρομποτικής, έστησαν την πίστα κι έγιναν οι ίδιοι προπονητές ,βγάζοντας το σχολείο μας ασπροπρόσωπο και κλέβοντας την παράσταση ! Και ναι αυτό το λες συνεργασία γονέων -σχολείου!
Συγχαρητήρια στα παιδιά μας και στους γονείς τους, όπως επίσης σ όλες τις ομάδες! Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κ Λούβρη Άρη ,υπεύθυνο του διαγωνισμού ,που βοήθησε με τον τρόπο του να πάνε όλα καλά!
https://trikalain.gr/ston-perifereiako-diagonismo-stem…/
Αναμένεται η τελική πανελλαδική …Μαραθώνια παρουσίαση!

O Περιφερειακός Διαγωνισμός διεξάγεται στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (STEM), που τελεί υπό την αιγίδα του διεθνούς οργανισμού ρομποτικής (World Robotics Organization – WRO Hellas) (https://stem.edu.gr/panellinios-2024/).
Στον διαγωνισμό συμμετέχουν σχολεία και χιλιάδες μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων από όλη την Ελλάδα.Από το 2018, τα Τρίκαλα, λόγω των επιδόσεών τους σε καινοτομία και δράσεις εκπαιδευτικής ρομποτικής, φιλοξενούν με επιτυχία τον περιφερειακό διαγωνισμό Θεσσαλίας, με τον Δήμο Τρικκαίων να είναι ο επίσημος συνδιοργανωτής του.
Το θέμα του διαγωνισμού είναι «Μεσόγειος: πηγή ζωής και πολιτισμού» και οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους στο συγκεκριμένο θέμα, όπως και να συμμετάσχουν στις διαγωνιστικές του κατηγορίες.
Ο εν λόγω διαγωνισμός διενεργείται σε δυο φάσεις: τους περιφερειακούς διαγωνισμούς, όπου αναλόγως της έδρας τους οι μαθητές καλούνται να συμμετάσχουν και να προκριθούν στον τελικό της Αθήνας, που θα διενεργηθεί στις 24 Μαρτίου 2024.
Η κάθε ομάδα αποτελείται από 3-6 μαθητές και έχει ως προπονητή έναν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που ανήκουν.
Ο φετινός διαγωνισμός έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς έρχεται σε συνέχεια της καινοτόμου Δράσης «Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο». Σε αυτόν συμμετείχαν 1821 σχολικές μονάδες σε όλους τους Δήμους της Ελλάδας, σχεδιάστηκε από τον Δήμο Τρικκαίων και υλοποιείται με τη χρηματοδότηση του Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης».

Επιμέλεια άρθρου : ΄Αννα Μαγκιώση

Ένας αρχαιοφύλακας μας δίνει συνέντευξη!

Μαθαίνοντας για τα Μουσεία ,αδράξαμε την ευκαιρία να καλέσουμε έναν αρχαιοφύλακα στο σχολείο μας ,για να μας μιλήσει για τη δουλειά του .

Ο κ Μανάκος Ιωάννης δέχτηκε με χαρά την Στιγμιότυπο οθόνης 4675πρόσκλησή μας και στις 4 Μαρτίου 2024 μας επισκέφτηκε και εξήγησε στα παιδιά τη δουλειά του ,απαντώντας σε ερωτήσεις των παιδιών που ανέλαβαν να του πάρουν συνέντευξη.Τα παιδιά είχαν πολλές απορίες αλλά ο κ Μανάκος έδωσε απαντησεις σε όλες.

Μιλήσαμε για τα είδη μουσείων ,για το  που υπάρχουν αρχαιολογικά μουσεία στη χώρα μας  και τα βρήκαμε στο χάρτη . Μιλήσαμε για τα μουσεία της περιοχής μας και του κρατήσαμε μια έκπληξη για το τέλος παρουσιάζοντας το δικό μας σχολικό λαογραφικό μουσείο με τις όμορφες συλλογές του απο τα χρόνια τα παλιά!

Τα παιδιά  έπαιξαν παιχνίδια με εικόνες μουσείων και ζάρια ,παρατήρησαν αρχαία γλυπτά αγάλματα μεσα απο φωτογραφίες και έμαθαν για κάποια από αυτά την ιστορία τους ,την ενδυμασία τους ,την κόμμωση .΄Εφτιαξαν όμως και αμφορείς με πηλό και τους πρόσθεσαν στη συλλογή του μουσείου μας!

Στιγμιότυπο οθόνης 4676  global project 1

FotoJet 8  FotoJet 7

FotoJet 6  FotoJet 5

Και κάπως έτσι τα παιδιά έμαθαν ένα σωρό πραγματα για τα μουσεία και τα εκθέματα τους και πραγματικά τους έκαναν μεγάλη εντυπωση και για μέρες ζωγράφιζαν αγάλματα ,μουσεία κι αμφορείς! Αυτό κι αν είναι εμπέδωση!

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα