Ημέρα του γονέα 4η
Η Πέμπτη ήρθε και η μαμά του Ιωάννη έφτασε
στο σχολείο μας για ένα μάθημα στα αγγλικά
Η κυρία Ελίνα μας μάζεψε στην παρεούλα
και μας έδειξε κάρτες για να εξασκηθούμε στο λεξιλόγιο.
Θυμηθήκαμε λέξεις που μας έχει μάθει η κυρία Πηνελόπη
αλλά είδαμε και κάποιες καινούριες
Μετρήσαμε πολλές φορές μέχρι το 10 στα αγγλικά
και χορέψαμε διάφορα αγγλικά παιδικά τραγούδια
Τέλος, μια έφτιαξε καρτέλες με τα ονόματα μας στα αγγλικά
Ζωγραφίσαμε, γράψαμε τα ονόματα μας και τις χαρίσαμε μια ζωγραφιά
Όταν γύρω σου υπάρχουν δημιουργικοί άνθρωποι και πρόθυμοι να βοηθήσουν τότε το αποτέλεσμα είναι φανταστικό!!!!
Ημέρα Γονέων 3η..
Μια ακόμη ακόμη μέρα γονέα ήρθε η οποία έλαβε μέρος Παρασκευή γιατί την Πέμπτη δεν είχαμε ρεύμα.
Αυτή τη φορά επισκέφτηκε το σχολείο μας η μητέρα δύο νηπίων
που κατάγεται από το Όμσκ της Ρωσίας.
Μας μίλησε για την πόλη και την χώρα της, την οποία δείξαμε στην Υδρόγειο Σφαίρα και είδαμε και φωτογραφίες στον Η/Υ.
Τα παιδιά ενθουσιασμένα είπαν, ότι θα ήθελαν να ταξιδέψουν εκεί.
Συγκρίναμε την πόλη Ομσκ με την δική μας πόλη μέσα από φωτογραφίες στο διαδίκτυο
και την Ρωσική σημαία με την Ελληνική
Μας έκαναν εντύπωση οι διαφορές στα χρώματα και η ύπαρξη του σταυρού στην Ελληνική σημαία.
Αναφερθήκαμε στην σημασία της σημαίας ” Ελευθερία ή θάνατος”
και η κυρία Ειρήνη μας ενημέρωσε ότι στην Ρωσική δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο.
Στη συνέχεια μας διάβασε το παραδοσιακό Ρώσικο παραμύθι “Καλαμπόκ” που ,
όπως μας είπε, σημαίνει “στρογγυλό ψωμάκι” στα ρώσικα. 


Καθώς η κυρία Ειρήνη διάβαζε το παραμύθι έδειχνε τις εικόνες
και τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν τι έλεγε.
Συζητήσαμε για τα ρώσικα και είπαμε ότι κάποιες λέξεις μοιάζουν με τα ελληνικά,
αλλά τα παιδιά σχολίασαν ότι δεν θα καταλάβαιναν τι έλεγε η ιστορία,
αν η κυρία Ειρήνη δεν τους έδειχνε τις εικόνες.
Αφού τελείωσε το παραμύθι, η δασκάλα έγραψε τη λέξη “Καλαμπόκ”
την συγκρίναμε με την αντίστοιχη στα ρώσικα,
και είδαμε ομοιότητες και διαφορές των γραμμάτων.
Τα παιδιά είπαν ότι ακούγεται σαν να λέμε “καλαμπόκι” στα ελληνικά.
Ρωτήσαμε τη μητέρα για κάποιες λέξεις που ακούγονται και μοιάζουν με τα ελληνικά , όπως η λέξη “μπάνιο”, “σπίτι” κ.ά.
Στη συνέχεια η κα Ιρίνα μας έγραψε σε ένα χαρτί τα ονόματά μας, όπως θα γράφονταν αν ζούσαμε στη Ρωσία.
Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε περισσότερο από το παραμύθι και προσπάθησε
ο καθένας να γράψει το όνομά του στα Ρώσικα, πάνω στην εργασία του
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να μάθουμε μια λέξη στα Ρώσικα αλλά και σε άλλες γλώσσες.
Η λέξη που διαλέξαμε ήταν “καλημέρα” έτσι ώστε να μπορούμε
να χαιρετήσουμε κάποιον που δεν γνωρίζει τη γλώσσα μας.
Ο συμμαθητής μας με παλαμάκια μετρώντας τις φωνούλες
κατάφερε να γράψει μόνος του τη λέξη “καλημέρα”
Στη συνέχεια η μαμά του κυρία Ειρήνη μας την πρόφερε και την έγραψε στα ρώσικα.
Κάναμε σύγκριση των γραμμάτων
η κυρία Ιωάννα μας την έγραψε στα γερμανικά
και η δασκάλα μας στα Ιταλικά, Αγγλικά, Τούρκικα, Γαλλικά, Αλβανικά και Κινέζικα.
Τα παιδιά διάλεξαν σε ποια γλώσσα ήθελαν να γράψουν σε καρτέλες τη λέξη καλημέρα.
Εντυπωσιακό ήταν ότι μόνο 2 βρέθηκαν να γράψουν την λέξη στα ελληνικά
όλοι οι άλλοι είχαν εντυπωσιαστεί από τις ξένες γλώσσες!!!
Με τις καρτέλες αυτές φτιάξαμε έναν ήλιο
αφού είναι ο πρώτος που λέει καλημέρα σε όλο τον κόσμο
και τον χαρίσαμε στην κυρία Ειρήνη για να την ευχαριστήσουμε που ήρθε στην τάξη μας
Ήταν ένα τόσο διαφορετικό αλλά και τόσο υπέροχο μάθημα!!!
Καλώς ήρθες Μάρτιε…
Μπήκε η αγαπημένη μας άνοιξη που τόσο περιμέναμε
με τον μήνα Μάρτιο.
Λίγο μουδιασμένοι φτάσαμε όλοι στο νηπιαγωγείο λόγω της εθνικής τραγωδίας
ωστόσο τα παιδιά όπως πάντα, σε κάνουν να ξεχνιέσαι
και την όρεξη τους για παιχνίδι δεν τη σταματά καμιά κακή διάθεση.
Αρχικά στον κύκλο του χρόνου παρατηρήσαμε
τους μήνες της άνοιξης
Φτιάξαμε μαρτάκια
γράψαμε και παίξαμε συνθέτοντας τη λέξη Μάρτιος
Ακούσαμε το ποίημα <<Ο Μάρτης και η μάνα του>>, της Ρίτα Μπούμη από εδώ
Συζητήσαμε για ποιο λόγο απλώνει και μαζεύει η μάνα του τα ρούχα
και επεκτείναμε τη συζήτηση στις αλλαγές του καιρού που παρουσιάζει ο Μάρτης
και εκτυπώσαμε ένα ημερολόγιο με σκοπό να καταγράφουμε κάθε μέρα αυτές τις αλλαγές.
Στη συνέχεια δραματοποιήσαμε το ποίημα,
απλώσαμε και μαζέψαμε ρούχα ανάλογα με το κέφι του Μάρτη
Είδαμε την παροιμία << Μάρτης είναι νάζια κάνει πότε κλαίει και πότε γελάει>>
Βάλαμε τις λέξεις στη σειρά και φτιάξαμε την παροιμία
κάναμε τη σύνδεση με τα συναισθήματα τι μας προκαλεί χαρά και τι λύπη
και κάναμε σκέψεις που άλλοτε μας κάνουν να γελάμε κι άλλοτε να κλαίμε
Έπειτα φτιάξαμε τον Μάρτη όπου από τη μια μεριά του πιάτου κλαίει κι από την άλλη γελάει
Τέλος, με το ρομποτάκι- Μάρτης έπρεπε να περάσει
από τον ήλιο και να φτάσει στο χαρούμενο πρόσωπο ή
από τα σύννεφα και να φτάσει στο προσωπάκι που κλαίει
Ανάλογα τα παιδιά προγραμμάτιζαν το ρομποτάκι-Μάρτη
βάζοντας πρώτα τα μπλε βελάκια στη σειρά
και στη συνέχεια πατώντας τα κουμπιά του beebot
για να φτάσει την επιθυμητή θέση
Ημέρα κατά τις σχολικής βίας
Στις 6 του Μάρτη έχει οριστεί η παγκόσμια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας
Στο νηπιαγωγείο μας μέσα από δραστηριότητες είδαμε πως δύναμη έχουν οι πολλοί
κι όχι ο ένας, ο νταής, που μπορεί να μας κάνει δύσκολη τη ζωή μας στο σχολείο.
Μιλήσαμε για τις μορφές του εκφοβισμού και καταλήξαμε πως δεν πρέπει να σωπαίνουμε
αλλά να μιλάμε σε κάποιον που εμπιστευόμαστε, τη μαμά, τον μπαμπά και την κυρία μας.
Το έναυσμα για να ασχοληθούμε με το θέμα το δώσαμε στα παιδιά
μέσα από ένα κουκλοθέατρο όπου η ηρωίδα Ρίνα καστορίνα ,
μια καινούρια μαθήτρια στο σχολείο του δάσους,
βίωσε την άσχημη συμπεριφορά των συμμαθητών της.
Μέσα από περιπέτειες οι φίλοι της τη βοήθησαν να προστατευτεί
και να βάλει στη θέση τους όσους την εκφόβιζαν.
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τον καλύτερο μας φίλο
πως μπορούμε να τον προστατέψουμε αν του συμβαίνει κάτι
και είπαμε τον χρυσό κανόνα
” Δεν κάνουμε στους άλλους ότι δε μας αρέσει να μας κάνουν”
Κάναμε την παρακάτω κατασκευή
Είδαμε το video με το παιδικό παραμύθι Η εχθρόπιτα
και σκεφτήκαμε τι άραγε να είχε μέσα
Είπαμε λόγια που πληγώνουν και γλυκά λόγια που μας γεμίζουν αγάπη
και ομαδικά κάναμε μια αφίσα
με το παιδάκι που γεμίζει σημάδια από τα λόγια και τις πράξεις που πληγώνουν
και το παιδάκι που γεμίζει αγάπη από τα γλυκά λογάκια
Τέλος, η κυρία Ελένη ανέλαβε τον ρόλο του μεγαλόσωμου και δυνατού μαθητή που εκφοβίζει κάποιον μικρότερο.
Τα παιδιά είδαν ότι ο μικρός μαθητής δεν μπορούσε να ξεφύγει από αυτόν που τον εκφοβίζει.
Όταν όμως όλα τα παιδιά ενώθηκαν ο μεγαλύτερος και δυνατός μαθητής
έχασε τη δύναμη του και δεν μπόρεσε να εκφοβίσει κανέναν
παραλίγο και θα έπεφτε κάτω!!
Αμυγδαλιά, αμυγδαλιά με τα ανθισμένα σου μικρά κλαδιά…
Ένα κλαδί αμυγδαλιά που ήρθε στην τάξη μας,
έφερε την άνοιξη κι όμορφες μυρωδιές
Μας έδωσε το έναυσμα να γνωρίσουμε το δέντρο της αμυγδαλιάς και τα προϊόντα του
Ακούσαμε τον μύθο του Δημοφώντα και της όμορφης Φυλλίς από εδώ
Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής,
τους περιγράψαμε
και ψηφίσαμε ποιος μας αρέσει περισσότερο.
Μας άρεσε όλους ο πίνακας του Βαν Γκογκ
με την ανθισμένη αμυγδαλιά στο μπλε φόντο
Επισκεφτήκαμε διαδικτυακά το Μουσείο Van Gogh που βρίσκεται στο Άμστερνταμ από Εδώ
και δείξαμε στην υδρόγειο σφαίρα που είναι η Ελλάδα και που η Ολλανδία, όπου υπάρχει το Μουσείο.
Δείξαμε τους πίνακες του διάσημου ζωγράφου και επικεντρωθήκαμε σε αυτόν με την ανθισμένη αμυγδαλιά.
Συζητήσαμε για τα χρώματα των λουλουδιών και για τους καρπούς που βγάζει.
Στη συνέχεια γίναμε μικροί ζωγράφοι και φτιάξαμε τις δικές μας αμυγδαλιές
Αποφασίσαμε τα έργα μας να έχουν τον τίτλο
ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ
Η συμμαθήτρια μας η Ευανθία με τη βοήθεια όλων χτυπώντας παλαμάκια
και προφέροντας τις συλλαβές μας έγραψε τη λέξη αμυγδαλιά
Παίξαμε με τη λέξη
και την γράψαμε σαν τίτλο στον πίνακα μας
Γράψαμε και το όνομα της έκθεσης ζωγραφικής μας
Παίξαμε παιχνίδια μαθηματικών με αντιστοίχιση ποσοτήτων και αριθμών
Ταΐσαμε τον φίλο μας τον Άκη τον κροκοδειλάκη
και μετά παίξαμε παιχνίδια πρόσθεσης και αφαίρεσης με την κυρία “Συν” και “Πλην”
Τέλος, παίξαμε το παιχνίδι με τα αμύγδαλα
Τα παιδιά έριχναν 2 ζάρια πρόσθεταν τους αριθμούς και προσπαθούσαν
να ρίξουν μέσα στην τρύπα του κουτιού τόσα αμύγδαλα όσα και ο αριθμό που βρήκαν
έγραφαν στο χαρτί δίπλα στο όνομα τους όσα αμύγδαλα τελικά κατάφεραν να βάλουν στην τρύπα
και διαπίστωναν πόσα ήταν αυτά που έπεσαν από έξω με αφαίρεση.
Στο μάθημα τον αγγλικών είδαμε την ιστορία της αμυγδαλιάς στα αγγλικά
συγκρίναμε αν μοιάζουν οι λέξεις και τα ονόματα με τις ελληνικές
μιλήσαμε για τα συναισθήματα των ηρώων
και φτιάξαμε μια αμυγδαλιά με τυπώματα από καλαμάκια.
Ημέρα γονέα 2η
Η ημέρα που η μαμά ή ο μπαμπάς έρχονται στο νηπιαγωγείο
για να παίξουν μαζί μας και να υλοποιήσουν μια δραστηριότητα
είναι πλέον γεγονός για το νηπιαγωγείο μας.
Έτσι αυτή την Πέμπτη μας επισκέφτηκε η μαμά της Συμέλας,
κυρία Κωνσταντίνα, που είναι γυμνάστρια.
Μας μίλησε για το σώμα μας και τι μπορούμε να κάνουμε με αυτό.
Στη συνέχεια κάναμε μαζί της ασκήσεις γυμναστικής που είχε ετοιμάσει για μας.
Ευχαριστούμε πολύ κυρία Κωνσταντίνα!!!
Σαρακοστή
Γυρνώντας στο σχολείο από την Καθαρά Δευτέρα
η Συμέλα μας έφερε μια κυρά Σαρακοστή
και μας θύμισε ένα έθιμο παλιό την
κυρά Σαρακοστή που οι γιαγιάδες μας
την φτιάχναν με αλεύρι και νερό
Φτιάξαμε και τη δική μας κυρά Σαρακοστή
την οποία τα παιδιά αποφάσισαν να βάψουμε για να γίνει πιο χαρούμενη.
Συζητώντας για την Σαρακοστή που λειτουργούσε σαν ημερολόγιο
για να μετράνε τις εβδομάδες μέχρι τη νηστεία
Τα παιδιά μέτρησαν τα 7 της ποδαράκια
αναζήτησαν στη γωνιά των μαθηματικών τον αριθμό 7
και βρήκαν 7 αντικείμενα
Τέλος, έγραψαν τον αριθμό 7.
Στη συνέχεια σειρά είχε το στόμα της κυρα Σαρακοστής που έλειπε.
Τα παιδιά ήξεραν ότι νηστεύει
συζητήσαμε για τη νηστεία και ποια φαγητά επιτρέπεται να τρώμε.
Γεμίσαμε πιάτα μόνο με νηστίσιμα φαγητά
Βρήκαμε σε περιοδικά νηστίσιμα φαγητά
και φτιάξαμε μια κυρα Σαρακοστή με κολλάζ
Τα παιδιά αφού έβαφαν και έκοβαν τα ποδαράκια
τα έβαζαν στη σειρά σύμφωνα με τον αριθμό τους
Έπειτα είδαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Σπύρου Βασιλείου
Τον παρατηρήσαμε, και σκεφτήκαμε διαφορετικούς τίτλους όπως
” Τα νηστίσιμα φαγητά”
” Το τραπέζι της Σαρακοστής”
“Βλέπω τους χαρταετούς”
Χωριστήκαμε σε ομάδες,
μια ομάδα ζωγράφισε με πινέλα,
μια ομάδα έκοψε και κόλλησε νηστίσιμα φαγητά,
μια ομάδα έφτιαξε χαρταετούς .
Το αποτέλεσμα;
Με ομαδική δουλειά έτοιμος και ο δικός μας πίνακας
Καλή Σαρακοστή
Πιτζάμα πάρτι
Παρασκευή, πριν την σαρακοστή και τη Καθαρά Δευτέρα, αφού διαβάσαμε το παραμύθι της Λότι Πέτροβιτσ Ανδρουτσοπούλου, << Τα παιχνίδια του Φλεβάρη >>
συζητήσαμε και συνθέσαμε την πρόταση
ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΑΝΟΙΞΗ
Είδαμε ένα video για χαρταετούς που μπορείτε να δείτε εδώ χαρταετοί
Φτιάξαμε του χαρταετούς μας και βάλαμε στην ουρά το μήνυμα από το παραμύθι
Στη συνέχεια έτοιμοι με τις πιτζάμες μας φάγαμε τα γλυκίσματα που φτιάξαμε την προηγούμενη μέρα με τις μαμάδες, ήπιαμε ζεστή σοκολάτα που μας έφτιαξαν οι κυρίες μας
Χορέψαμε με μια σκούπα, τραγουδήσαμε καραόκε,
και στο τέλος χαλαρώσαμε με μια ταινία
Ήταν μια υπέροχη μέρα























































































































