Η ενασχόληση μας με την θεματική έντομα ξεκίνησε με μια ερώτηση για το τι γνωρίζουμε για αυτά
Αλλά και τι θέλουμε να μάθουμε για αυτά
Στη συνέχεια είδαμε ένα video από εδώ
και τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους έντομο
Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για τη φιλαναγνωσία ήρθαμε σε επαφή
με μια διασκεδαστική ιστορία
που μας διάβασε η κ. Μαρία μαμά της μαθήτριας μας Άννας
Αφού ακούσαμε το παραμύθι και απαντήσαμε σε ερωτήσεις κατανόησης
είδαμε τις εικόνες και τις βάλαμε στη σειρά.
Αναδιηγηθήκαμε την ιστορία και ζωγραφίσαμε τα πέντε έντομα που εμφανίζονται σε αυτήν με τη σειρά
είδαμε ένα video για την πασχαλίτσα από εδώ
και με καθοδηγούμενη ζωγραφική φτιάξαμε μια Πασχαλίτσα
Σειρά είχε η μέλισσα
Η κυρία Χριστίνα Μαμά της Παναγιώτας στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για τη φιλαναγνωσία
είπε στα παιδιά ένα λαϊκό παραμύθι για τη μέλισσα
Στα παιδιά έκανε εντύπωση πως μια ιστορία που δεν έχει ένα συγκεκριμένο συγγραφέα
και δεν έχει εκδοθεί σε βιβλίο
υπάρχει γιατί μεταδόθηκε από γενιά σε γενιά.
Στη συνέχεια η κυρία Χριστίνα μας έδειξε την κυψέλη, τα προϊόντα της μέλισσας,
τα εργαλεία του μελισσοκόμου και την ειδική στολή
Φτιάξαμε μαζί κηραλοιφή
Αφού διαβάσαμε τη συνταγή και τη γράψαμε
Προχωρήσαμε στην εκτέλεση και ετοιμάσαμε τις κηραλοιφές που δωρίσαμε στις μανούλες
Είδαμε τον κύκλο ζωής της μέλισσας
Και ασχοληθηκαμε με το γράμμα Μμ
Φέραμε αντικείμενα
Και φτιάξαμε την αφίσα του γράμματος
Έπειτα ασχοληθήκαμε με το αγαπημένο έντομο των παιδιών την πεταλούδα
Αυτή τη φορά στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για τη φιλαναγνωσία ήρθε στο νηπιαγωγείο μας η κυρία Ελένη
μαμά των μαθητών μας Λευτέρη και Παναγιώτη για να μας διαβάσει το παραμύθι
Μια κάμπια πολύ πεινασμένη που μπορείτε να ακούσετε από εδώ
Στη συνέχεια βάλαμε στη σειρά τους αριθμούς 7 όσες είναι και οι μέρες της εβδομάδας
και τοποθετήσαμε με τη σειρά τις ημέρες από το ημερολόγιο μας καθώς και τα φαγητά που έτρωγε κάθε μέρα η κάμπια
Τα παιδιά αναδιηγήθηκαν την ιστορία και ζωγράφισαν τι ήταν αυτό που τους άρεσε περισσότερο
Επιπλέον έπαιξαν κι ένα σχετικό με το παραμύθι διαδραστικό παιχνίδι στην γωνιά του υπολογιστή
καθώς το παραμύθι πραγματεύεται τον κύκλο της ζωής της πεταλούδας
παίξαμε με τη beebot ένα παιχνίδι σχετικό με αυτό
Αφού η πεταλούδα ενδείκνυται για να δούμε το φαινόμενο της συμμετρίας,
ζωγραφίσαμε τη μισή πεταλούδα με τέμπερες και έπειτα διπλώσαμε το χαρτί κι όταν το ανοίξαμε εμφανίστηκε ολόκληρη.
Ζωγραφισαμε μία πεταλούδα
Ακόμη, παίξαμε τοποθετώντας το συμμετρικό σχήμα στα φτερά της πεταλούδας
Η ενασχόληση με τα έντομα ενθουσίασε τα παιδιά
τα οποία έπαιξαν πολλά παιχνίδια με αυτά
και τα ώθησε να παρατηρούν τη φύση
και να ανακαλύπτουν “επισκέπτες” στο σχολείο μας
Έτσι, βγήκαμε στην πλατεία για να παρατηρήσουμε έντομα
Τέλος, δημιουργήσαμε μια αφίσα με τα ωφέλιμα και τα βλαβερά για τον άνθρωπο έντομα