Ο χρόνος είναι μια έννοια που μπορεί να φαίνεται απλή για εμάς τους μεγάλους,
αλλά για τα μικρά παιδιά είναι γεμάτη μυστήριο και ανακαλύψεις.
Μέσα από δραστηριότητες, τραγούδια, παραμύθια και παιχνίδια,
τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις αλλαγές του χρόνου,
να μάθουν για τις γιορτές και τα έθιμα, αλλά και να κατανοήσουν τη σημασία της συνέπειας και του προγραμματισμού.
Παρουσιάσαμε στα παιδιά κάποια ημερολόγια και συζητήσαμε για ποιο λόγο τα χρησιμοποιούμε
Ξεκινήσαμε βλέποντας ότι ο παππούς χρόνος είναι ένας,
τα παιδιά του οι 4 εποχές, τα εγγόνια του οι 12 μήνες και τα δισέγγονα του οι μέρες της εβδομάδας
Ακούσαμε το τραγούδι
Στου καινούριου χρόνου την αυλή
Και το μάθαμε
Δραματοποιήσαμε το τραγούδι, φορέσαμε τα καπέλα μας και το χορέψαμε πολλές φορές
Ασχοληθήκαμε με καθεμία από τις 4 εποχές
Διαβάσαμε ποιήματα για την κάθε μία και βρήκαμε τι την χαρακτηρίζει
Παίξαμε ένα παιχνίδι ερωταπαντήσεων
Π.χ αν το καλοκαίρι ήταν παιδί…ήταν φυτό… ήταν χρώμα… κλπ.
Φτιάξαμε ομαδικό κολλάζ για κάθε εποχή
Μπερδέψαμε τις εποχές
Και τις βάλαμε στη σειρά
Στη συνέχεια αντιστοιχίσαμε λέξη με εικόνα. Μας βοήθησε το αρχικό γράμμα
Και ζωγραφίσαμε ατομικά την κάθε εποχή
Σειρά είχαν οι μήνες
Ακούσαμε το παραμύθι
Είδαμε το 12 σαν ποσότητα
Και ζωγραφίσαμε τους 12 μήνες
Βάλαμε τον κάθε μήνα στην εποχή που ταιριάζει
Διαβάσαμε το παραμύθι οι σκανταλιές του Γενάρη
που μπορείτε να δείτε εικονογραφημένο από την κυρία μας από
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον Ιανουάριο
Και φτιάξαμε το ημερολόγιο του το οποίο συμβαδίζει με το παραμύθι,
Για παράδειγμα ο Ιανουάριος βαφτίστηκε όταν οι άνθρωποι γιόρταζαν στη γη τη βάφτιση του Χριστού
Στη συνέχεια πήραμε το ημερολόγιο βήμα βήμα
Είδαμε ότι σε αυτό υπάρχουν οι μέρες της εβδομάδας
Ακούσαμε το τραγούδι από εδώ
Και γράψαμε τις ημέρες
Τέλος, παίξαμε ένα κουίζ με τους μήνες και τις εποχές
κάθε φορά που βρίσκαμε την απάντηση έπρεπε να οδηγήσουμε το beebot στην αντίστοιχη εικόνα