Κάθε φορά επιδιώκουμε να αναγνωρίσουμε τα γεωμετρικά σχήματα να τα χρησιμοποιήσουμε για να συνθέτουμε εικόνες , να διερευνήσουμε τις ιδιότητες και να ανακαλύψουμε τις υπάρχουσες σχέσεις μεταξύ των σχημάτων.
Ξεκινάω πάντα με αυτή την υπέροχη ιστορία σχημάτων που αρέσει πολύ στα παιδιά ! Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε και με τα δυο τμήματα μαζί, διότι είχαμε πολλές απουσίες λόγω ιώσεων.
Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ένα σπιτάκι και ζούσε πάνω σε ένα λόφο… Το όνομα του ήταν Τετράγωνος Κιτρινούλης, και ήταν πολύ στεναχωρημένος. Γιατί; Γιατί δεν είχε σκεπή, δεν είχε πορτούλα, δεν είχε παραθυράκια, και ήταν μοναχούλης! Μια μέρα άκουσε το κλάμα του ένα συννεφάκι και του έστειλε πέντε φίλους για να παίζουνε μαζί του. Του έστειλε τον Τρίγωνο Κοκκινούλη, τον Ορθογώνιο Πρασινούλη, και δυο μπλε κύκλους!!! Ο Τετράγωνος Κιτρινούλης τώρα ήταν πολύ χαρούμενος που είχε φίλους να παίζει, και άρχισε τις συστάσεις… Αφού γνωρίσαμε τα σχήματα ο Τετράγωνος Κιτρινούλης ρώτησε…
Θέλετε λοιπόν να ενωθούμε;;; Τα παιδιά ενώνουν τα σχήματα και φτιάχνουν το δικό τους σπιτάκι!
Στη συνέχεια τα παιδιά διαλέγουν ένα σχήμα και λένε το όνομα τους. Όταν χτυπήσω το τρίγωνο η ομάδα με τα τρίγωνα ξαπλώνουν στο πάτωμα, τα τετράγωνα ανεβαίνουν στα παγκάκια, και οι κύκλοι κάθονται . ( βιωματική προσέγγιση των σχημάτων)
Όταν χτυπήσω το ντέφι τα τετράγωνα πάνε στη γωνιά του παραμυθιού, τα τρίγωνα στον υπολογιστή, και οι κύκλοι στην πόρτα.
Και επειδή τα σχήματα πείνασαν πολύ αρχίσαμε να τα ταΐζουμε…
Ποιος θα φτιάξει ένα τρίγωνο;
( τρία ραβδάκια με το που χτυπώ το ντέφι τα παιδιά φτιάχνουν ένα τρίγωνο) και μπαίνουν μέσα.
Τέσσερα ραβδάκια …ποιος θα φτιάξει το τετράγωνο; Μετά μπαίνει μέσα σ’ αυτό…
Ιδέα των παιδιών να φτιάξουν πύργους με τα σχήματα…
Ποιος θα φτιάξει έναν κύκλο με το σώμα του;
Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να σχεδιάσουμε σε κόλλα χαρτί τα σχήματα και να γράψουμε το όνομα τους…
Και συνεχίζουμε…γιατί τρελαθήκαμε με τις δραστηριότητες των γεωμετρικών σχήματων!!!