Αντίο Νηπιαγωγείο… με Χρώματα, Συναισθήματα και Αναμνήσεις!

Η σχολική χρονιά φτάνει σιγά σιγά στο τέλος της και το νηπιαγωγείο μας γεμίζει συναισθήματα και πολύχρωμες δημιουργίες!

Σήμερα, τα παιδιά δημιούργησαν τα αναμνηστικά τους — ένα γλυκό αποχαιρετιστήριο έργο που θα θυμίζει για πάντα τις όμορφες στιγμές του νηπιαγωγείου. Γράφτηκε ένα ποιηματάκι με θέμα το τέλος της σχολικής χρονιάς, σε ένα χαρτί που έγραφε «Αντίο Νηπιαγωγείο».

Στο ίδιο χαρτί υπήρχε η εικόνα ενός μολυβιού — αλλά όχι ενός συνηθισμένου! Το κύριο σώμα του μολυβιού ήταν το αποτύπωμα από το χεράκι του κάθε παιδιού, βαμμένο με τέμπερα. Κάθε παιδί διάλεξε το δικό του χρώμα, δίνοντας έτσι προσωπικότητα και ζωντάνια στο έργο του. Το αποτέλεσμα ήταν μοναδικό και γεμάτο χρώμα, τρυφερότητα και παιδική φαντασία!

Αντίο Νηπιαγωγείο!

Ένα ταξίδι όμορφο φτάνει στο τέλος πια,
γεμάτο αγκαλιές, παιχνίδια και χαρά.
Με τον Νάσο να γελάει δυνατά και την
Αναστασία Παναγιώτα να φέρνει ζεστασιά.

Η Φωτεινή με ιδέες, πάντα δημιουργική,
η Δήμητρα, γλυκιά μα και προσεκτική.
Η Ευαγγελία τραγουδάει με καρδιά,
και ο Στρατής γεμίζει με χρώματα τη ζωγραφιά.

Η Κατερίνα λέει λόγια γεμάτα φαντασία,
και όλοι μαζί μοιράζονται μια όμορφη ιστορία!
Μάθαμε, παίξαμε, κάναμε γιορτή,
κάθε στιγμή μας μένει βαθιά μες την ψυχή.

Το σχολείο μας χαιρετά με γέλιο και χαρά,
πάμε για παγωτάκια και βουτιές στη δροσιά!
Μα θα θυμόμαστε φίλους, παιχνίδι, γιορτές,
ως το Σεπτέμβρη που θα έρθουμε πάλι με αγκαλιές!

Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η συγκέντρωση των φακέλων των παιδιών, στους οποίους αποτυπώνονται οι στιγμές μάθησης και δημιουργίας από όλους τους τομείς της σχολικής χρονιάς 2024-25.

699b10a4 ffad 4700 ad75 bdfce1892f64 1

Οι φάκελοι αυτοί μαζί με τα ενδεικτικά, αποτελούν ένα πολύτιμο αναμνηστικό για κάθε παιδί και την οικογένειά του, γεμάτο στιγμές εξέλιξης και πολλών μικρών και μεγάλων κατακτήσεων.

Τον τελευταίο καιρό τα νήπια εργάστηκαν σε φύλλα εργασίας σχετικά με γράμματα και αριθμούς, ολοκληρώνοντας την πρώτη εμπειρία επαφής με το Αλφάβητο και με μαθηματικές έννοιες.

06f77c32 c2e7 4276 87a3 3e896af1f7fb

0f0980e9 ab76 4ad6 8cef e2a4e767ccbf 8bc70a11 adef 41af 9269 943932e8c15f 099b5336 8e61 48cb bf42 953b491c067e 686ae99e b378 426c 85d3 71bee7641a6ff70f9d13 89e4 4515 a8ae 2dfd32a2f935b323fce8 704e 4c05 9020 1f7de67214e6 6b68486a 3f45 4408 aa81 6cf43a64075e 1433fa25 68d3 4562 880f ac3e458260b0 548b37c1 6b4b 4185 9e39 943ea1b88a74 b9fe6082 ef20 4eda bc44 cae50c2aa0f0 fabbefc7 8191 4e80 8e7f c116bc0a74fb

7066c086 3d85 41f9 9ea9 da702664a90a 712541a2 af38 4499 a9a5 87c9653807e0 08226077 f1e6 4a9d 98a8 314c655866a0

Καθώς η χρονιά φτάνει στο τέλος της, ευχαριστούμε από καρδιάς όλα τα παιδιά για τις όμορφες στιγμές, το γέλιο & τη δημιουργικότητα που έφεραν στο νηπιαγωγείο μας, καθώς και τους γονείς τους.

Δράσεις Ενεργού Πολίτη: «Βιβλίο για τα Αδέσποτα»

Μετά από ένα πλούσιο πρόγραμμα δράσεων και εμπειριών γύρω από τα αδέσποτα ζώα, η τάξη μας ολοκλήρωσε τη θεματική ενότητα με μία ιδιαίτερη ώρα αναστοχασμού. Αυτή η φάση αποτέλεσε το τελικό, αλλά καθοριστικό, κομμάτι του προγράμματος, προσφέροντας στα παιδιά την ευκαιρία να επεξεργαστούν τις εμπειρίες τους τόσο γνωστικά όσο και συναισθηματικά.

Σε μια ήρεμη και ζεστή ατμόσφαιρα, μαζευτήκαμε όλοι στην παρεούλα. Εκεί, κάθε παιδί είχε τη δυνατότητα να μοιραστεί τις σκέψεις του απαντώντας σε τρεις βασικές προτροπές:

«Τι έμαθα;»
«Τι με έκανε ευτυχισμένο;»
«Τι θα έκανα αν έβλεπα ένα αδέσποτο ζώο τώρα;»

Η συζήτηση έγινε με σεβασμό, αποδοχή και ενθάρρυνση, προάγοντας την ανάπτυξη ενσυναίσθησης και κοινωνικής συνείδησης.

Στο κέντρο του κύκλου υπήρχε ένα διάγραμμα συναισθημάτων με εκφραστικά πρόσωπα (χαμογελαστό, λυπημένο, έκπληκτο, περήφανο κ.ά.), που βοήθησε τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν το συναίσθημά τους για το έργο. Κάθε παιδί επέλεξε το πρόσωπο που ταίριαζε στην εμπειρία του και εξήγησε την επιλογή του, ενισχύοντας το συναισθηματικό του λεξιλόγιο και τη δυνατότητα να μοιραστεί πιο σύνθετα συναισθήματα, όπως χαρά, αγωνία, στοργή ή ενθουσιασμό.

Στη συνέχεια, περάσαμε σε μια δημιουργική δραστηριότητα έκφρασης. Τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν:

το ιδανικό σπίτι για ένα αδέσποτο ζώο
και τις εντυπώσεις τους από τις δράσεις και τις εμπειρίες του προγράμματος

Χρησιμοποίησαν χρώματα, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές και υλικά της επιλογής τους. Καθώς ζωγράφιζαν, περιέγραφαν τις σκέψεις και τις επιθυμίες τους για ένα ζώο που βρίσκει φροντίδα, τροφή και αγάπη σε ένα όμορφο και ασφαλές περιβάλλον.

Όλες οι δημιουργίες συγκεντρώθηκαν σε ένα συλλογικό έργο που ονομάστηκε από τα ίδια τα παιδιά «Βιβλίο για τα Αδέσποτα» — ένας πολύτιμος θησαυρός αγάπης, κατανόησης και ελπίδας για έναν πιο ευγενικό κόσμο.

3c7e3f5c 3610 48ff bd89 473c8946cdbd 7d5e94de a56b 4559 9a6c 02c7926b889d 8f40be5c 188d 4250 b4f2 601699a3286b 59f3dc12 c904 4cfc 8377 30246a510b23 2456075a 971e 4bb2 adef 0c82cdfc1e02 b07dc2a9 800f 4ee6 a956 dbde62658fc8aac71503 ef51 423d 98d8 97a5aa34047cbf355da5 7973 4065 90ab 92a784740b5dfa40f854 ba10 430e a5ae b873402f074e

5e63f073 8a8e 4f16 a7d0 9d62457961f1

«Ταξίδι στον Κόσμο της Μέλισσας»

Τις προηγούμενες ημέρες στο νηπιαγωγείο μας γνωρίσαμε από κοντά μια μικρή, μα τόσο σημαντική φίλη της φύσης: τη μέλισσα! 🐝

Μέσα από εικόνες και εκπαιδευτικά βίντεο, τα παιδιά παρατήρησαν πώς μοιάζει μια μέλισσα, πώς πετάει, πού ζει και τι προσφέρει στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Συζητήσαμε όλοι μαζί, κάναμε ερωτήσεις και ανακαλύψαμε υπέροχα πράγματα για τη ζωή της.

 Τι μάθαμε για τη μέλισσα:

  • Η μέλισσα είναι ένα έντομο που ζει μέσα σε ένα σπίτι που λέγεται κυψέλη.

  • Μέσα στην κυψέλη υπάρχουν πολλές μέλισσες, που ζουν και δουλεύουν μαζί σαν μια μεγάλη οικογένεια.

  • Υπάρχει η βασίλισσα μέλισσα, που γεννάει τα μικρά αυγά, οι εργάτριες, που φροντίζουν τα πάντα, και οι κηφήνες, που είναι τα αρσενικά.

6360fc46 ff8e 4775 86bd 3cf6ec4f01f7

🍯 Πώς φτιάχνει η μέλισσα το μέλι;

  1. Η μέλισσα πετάει από λουλούδι σε λουλούδι και μαζεύει γύρη και νέκταρ με τη μικρή της προβοσκίδα.

  2. Το νέκταρ το φυλάει στο ειδικό στομαχάκι της.

  3. Μόλις γεμίσει, επιστρέφει στην κυψέλη και το δίνει σε άλλες μέλισσες.

  4. Αυτές το επεξεργάζονται και το τοποθετούν σε κελιά (σαν μικρά εξάγωνα σπιτάκια).

  5. Εκεί το μέλι μένει, ώσπου να είναι έτοιμο και να σφραγιστεί με κερί για να το φυλάξουν!

Το μέλι είναι γλυκό, νόστιμο και θρεπτικό! Οι μέλισσες δουλεύουν σκληρά για να το φτιάξουν και είναι πολύτιμες για τη φύση, γιατί βοηθούν τα λουλούδια να μεγαλώσουν!

Δημιουργικές δραστηριότητες με τα παιδιά

Αφού μάθαμε για τη μέλισσα, κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του μέλισσα από ρολό υγείας, ματάκια, χαρτόνια και σύρματα πίπας! Τι χαρά και δημιουργικότητα!

06ab4d38 8519 435c ba28 5855973ee60b 6 6b2059a0 3a90 4991 bb78 3ee02b47cc70 9c617887 717a 4300 b21e 8168301c50ca 75ddf18e 6d53 4b4d 98b9 f02ab0445e20 93e1188b 4547 4ddd 900b 6d56ff07801f 03329cec f961 48c7 be0b 484fc09ba147 f0508d62 943e 4688 9b01 1a3e5c9ae2feea8f0ab2 80f6 4f5a be37 7d156db7475fb6f2b15e 637c 42f1 a7ee eadefeb65630 bd993686 3153 442a ad28 f336c9177cb6 d9341983 87bb 4b21 820c 828bfbbfa0f4

Έπειτα, βγήκαμε έξω στον κήπο και δραματοποιήσαμε τη ζωή της μέλισσας:

  • Πώς πετάει ανάμεσα στα λουλούδια 🌸

  • Πώς μαζεύει γύρη και νέκταρ

  • Πώς επιστρέφει στην κυψέλη και το αποθηκεύει στο κελί 🍯

3 e19c9af3 68b8 46c8 8ded 29b738ff8c3a96d44791 1206 421d 8231 f72feed7c0b0 64089d92 c951 4494 8091 f18d2cd7e838

🍯 Μικρή γευστική εμπειρία!

Στο τέλος, όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν μέλι μέσα στην τάξη!
Το μέλι ήταν γλυκό και νόστιμο, και τα παιδιά το απόλαυσαν με μεγάλο ενθουσιασμό!

Μάθαμε ότι το μέλι:

  • Μας δίνει ενέργεια

  • Δυναμώνει το σώμα

  • Βοηθάει όταν πονάει ο λαιμός

  • Είναι δώρο από τη φύση και χρειάζεται σεβασμό

4.1 5.2 573d5361 0064 4c63 b525 8fec61230b14

🐝 Και στην τάξη όμως… δεν σταματήσαμε!

  • Παίξαμε το παιχνίδι της γύρης, μεταφέροντας μικρές μπαλίτσες από “λουλούδια” σε “κυψέλες”.

  • Φτιάξαμε μελισσούλες από πλαστελίνη με φτερά και ρίγες!

  • Ζωγραφίσαμε τη μέλισσα όπως την φανταστήκαμε και την αισθανθήκαμε.

  • Τέλος, γράψαμε τη λέξη “Μέλισσα” με πολύχρωμα γράμματα!

0d92565e 9ce3 4640 9af3 b1f7bd7df474 70df2f4f b3b0 47ab abe0 76c65ca4c3ee 6989dd79 9e85 4bd1 95ac 3b86c0165cb3 7141d854 c535 49f4 ac47 3dd164eac7cc 75525399 b982 4bb3 9d97 bf9b6ae6c5fa bfb5e66d 265f 4ab9 998c 6d9028a3c431 d686e3a0 c5ef 41cf 8d5e 473621d88424 e5bd8b6b 9d3e 4a95 b73c 826f1240249cbeae7a5e 8e95 4d32 871e d005e61a408ea56c95c2 1cad 4ee1 a1ca 014a44b58800133a53c8 39c9 4ce4 a7c5 0226c22ce7df11d7f23b f575 44b3 a262 3f87fb8872c8

Επίσης, τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα φυλλάδιο μαθηματικών όπου η μέλισσα έπρεπε να βρει τον δρόμο της για να βγει από έναν λαβύρινθο! Για να το καταφέρουν, χρωμάτισαν τους αριθμούς από το 1 έως το 10 με τη σωστή σειρά, βοηθώντας έτσι τη μικρή μέλισσα να φτάσει στον προορισμό της! 🧠🐝

2dda9fe0 57cd 45b7 a17c 993ee6ab59fb 5fb2352e 58a3 4b15 ade5 92719e687150 8ee27596 71ed 4294 9d42 cc945340c106 23a82808 1216 4ca8 8c13 2da501fb3268 110fc734 a7b2 4318 9858 760edcb2a143 710cdb87 462a 42e0 94bd 8811042d2413 2942e197 908c 42df a6c5 63d7d100d788

Τα νήπια έπαιξαν πειραγμένες μουσικές καρέκλες ως πολύβουο μελίσσι να προσπαθεί να αφήσει το μέλι στις κελιά.

1 2

💛 Τι κρατάμε;

Η μέλισσα είναι ένα μικρό αλλά πανέξυπνο πλάσμα που φροντίζει τα λουλούδια και μας χαρίζει κάτι πολύτιμο: το μέλι!

Μάθαμε, παίξαμε, δημιουργήσαμε, δοκιμάσαμε και γεμίσαμε γνώση και αγάπη για ένα πλάσμα που χρειάζεται την προστασία και το σεβασμό μας.

Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Όταν η Τέχνη Συναντά την Ευαισθητοποίηση-Μικροί Υπερασπιστές των Ζώων σε Δράση

Στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου Κανδήλας μετατράπηκαν σε δημιουργούς, συνεργάτες και υπερασπιστές των ζώων που έχουν ανάγκη. Μέσα από μια εμπλουτισμένη παιδαγωγική διαδικασία, τα παιδιά πέρασαν από το στάδιο της προσωπικής εμπλοκής και παρατήρησης, στη δημόσια έκφραση και δράση.

Η τάξη μεταμορφώθηκε σε ένα ζωντανό εργαστήριο ιδεών και δημιουργικότητας. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, σχεδίασαν αφίσες με απλά αλλά δυνατά μηνύματα, όπως:
«ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΖΩΑ» και «ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΩΑ».
Τα έργα τους διανθίστηκαν με φωτογραφίες ζώων που τα ίδια τα παιδιά επέλεξαν μετά από αναζήτηση στο διαδίκτυο. Έτσι ενισχύθηκε η συναισθηματική σύνδεσή τους με το θέμα, κάνοντάς το πιο προσωπικό και ουσιαστικό. Οι αφίσες τοποθετήθηκαν σε διάφορα σημεία του σχολείου, φέρνοντας το μήνυμα σε όλους.

37106804 0fa4 47ee 8f85 825cb679a4fb Antigrafh 655da518 fefb 4963 ab74 73b6c00c8cf8 Antigrafh f6cb298e 581e 4d53 a530 ea535ccc25d6 Antigrafh f8a710c6 14b4 46f3 b06f 9a9f946cda31 Antigrafh ffa2aaf7 d3c4 4b72 8bbd a7c653d57ac0 bd38c35a ab0d 4440 bb6f 80723d7e6851 Antigrafh32378555 1862 4dcb 9c3b cc2082f90bc1 Antigrafh2ac396de b288 4e1b 9e71 2dcc06d4db68cbb70cb0 a0ec 4aeb b60a 092b8b7e29869127e487 dd7c 4b94 a98d 537e1ce5c202 Antigrafh33eee67d a997 443d 930a cd801a5ff36f 3610cd9f 581c 4e4a a448 d4167417d3ce a340a6cd d897 4e87 a3bf 816a56aa17de

Η κορύφωση της δράσης ήρθε την επόμενη ημέρα, με μια όμορφη εκδήλωση στην αίθουσα του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου. Εκεί, όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν για να παρακολουθήσουν τις παρουσιάσεις των παιδιών. Η στιγμή αυτή δεν ήταν μόνο εορταστική – ήταν και ένα δυνατό μήνυμα: τα παιδιά έχουν φωνή και λόγο που αξίζει να ακουστεί.

Στο τέλος, οι μικροί μας επικοινωνιολόγοι μοίρασαν δικά τους φυλλάδια – δημιουργίες γεμάτες εικόνες και συνθήματα που ενθαρρύνουν την υιοθεσία ζώων αντί της αγοράς και προτρέπουν όλους να στηρίζουν τα καταφύγια ζώων.

Η τελευταία αυτή φάση του προγράμματος έδωσε στα παιδιά έναν σημαντικό ρόλο: εκείνον του ενεργού πολίτη. Μέσα από την τέχνη, το παιχνίδι και τη συνεργασία, αντιλήφθηκαν τη δύναμη της φωνής τους και ένιωσαν ότι μπορούν να επηρεάσουν θετικά τον κόσμο γύρω τους.

Γιατί όταν η φαντασία των παιδιών ενώνεται με την ενσυναίσθηση, γεννιούνται δράσεις που έχουν πραγματικό αντίκτυπο — και μας γεμίζουν ελπίδα.

ae919833 31fb 4810 b1f3 7ea85d9c6e59 a6f6fba5 5e29 4e2d 8873 4d6fd665a0a5 1 1 2

Δράσεις Ενεργού Πολίτη: «Από το Καταφύγιο στην Τάξη: Μια Εμπειρία που Έγινε Τραγούδι»

Μετά την επίσκεψη, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια αναστοχαστική συζήτηση όπου οι αισθητηριακές εντυπώσεις, οι συναισθηματικές αντιδράσεις και οι νέες γνώσεις τους επεξεργάστηκαν μέσω του παιχνιδιού και της δημιουργικής έκφρασης. Σε ένα ασφαλές και οικείο περιβάλλον της τάξης, τα παιδιά συμμετείχαν σε παιχνίδια ρόλων με βάση όσα είδαν (π.χ. κάποια προσποιήθηκαν ότι είναι το προσωπικό του καταφυγίου που ταΐζει τα ζώα, άλλα υποδύθηκαν τα ζώα που διασώζονται ή υιοθετούνται.

1b75500a eb1a 4cac 8b1d 3fcb9861af5a 18a2bfa1 2836 4cac a66b aec69192cd14 25b06d1c 9f85 47dc be43 705a13067c29 7317d223 ace6 42df bdba c8c3252a0988 aacabdef 136b 47e3 9cdb c9563e02dc68 b02f41d1 93f0 4cc7 8511 66d5ada9d9f5 c993b3b0 f88a 4f33 8c6d c455fcde4e3a e08b3344 2aac 4f06 aa67 99294e6ff446

Η δραματοποίηση αυτή όχι μόνο υποστήριξε τη συναισθηματική επεξεργασία, αλλά και εμβάθυνε την ενσυναίσθηση και την αλλαγή προοπτικής σε σχέση με το θέμα. Επιπροσθέτως οι μαθητές θέλησαν να συνθέσουν στίχους για τα ζώα που είδαν στο καταφύγιο και μέσω της εφαρμογής Suno επέλεξαν την μελωδία και δημιούργησαν το δικό τους τραγούδι, που συνόδευσαν με τα μουσικά όργανα της τάξης.

https://suno.com/s/NRALJxptyuh1hmtM

Στης πόλης τις γωνιές, με μάτια θλιβερά,
περνούν σκυλάκια, γατάκια, μοναχικά, βουβά.
Δεν διάλεξαν τον δρόμο, δεν φταίνε που πεινούν,
μα κάποιοι τα προδώσαν κι έτσι πια γυρνούν.
– Οι άνθρωποι – αν στο σπιτικό τους τα κρατούσαν
δεν θα ‘ταν αδέσποτα, ούτε θα πεινούσαν.
Θα είχαν μια αγκαλιά, θα είχαν προστασία,
και εκείνοι … την πιο αγνή στη ζωή τους παρουσία.
Είναι αθώα, τρυφερά, σαν όνειρο γλυκό,
ένα χάδι περιμένουν, λίγο νερό και φαγητό.
Μα πάνω απ’ όλα θέλουν – και το φωνάζει η σιωπή –
να τα κοιτάξεις με αγάπη αλλά και με στοργή.

Τέλος, δημιουργήθηκε ένας «Τοίχος Αναστοχασμού», όπου κάθε παιδί επέλεξε ένα συναίσθημα που ένιωσε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης (π.χ. χαρά, λύπη, ενθουσιασμός) και εξήγησε την επιλογή του. Η διαδικασία αυτή όχι μόνο επικύρωσε τις συναισθηματικές τους αντιδράσεις αλλά και ενίσχυσε τον συναισθηματικό γραμματισμό, βοηθώντας τα παιδιά να συνδέσουν τις εμπειρίες της πραγματικής ζωής με την εσωτερική κατανόηση.

4c434829 c668 48ff ab84 e6637faf2a2e 5bb6418b fdef 45e2 b38f 9eadd83045ac 9b67fca2 5e3c 4020 ba4f 39f923bbf3af 94cc528a cef3 4701 bf33 134accbd5441 780313e9 8aee 4ca9 866e 5c1aebead13c b6ffbc07 9e83 47f3 9c11 23dd76ef90f1 eb574ccb f35a 4d01 b110 bb49c9fcdc3a f26e36a9 e502 451a 99a4 c1f659bdcbf0

 

 

 

Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Μια αξέχαστη επίσκεψη στο καταφύγιο ζώων: Όταν η μάθηση γίνεται εμπειρία ζωής

1af05043 dbc0 430e 93cf 0fce44305329 67f43397 3622 427a bb7b 9073e5cbab193eae0a67 278d 4a23 bda8 f4b4bb68d0a6ef741236 c2ff 417a 9662 dac2dfb5821b30057bf3 ae3d 414d b592 1dc0cfcc29a34c285ca1 371d 492e b778 6f33cbd494798f329bef 8844 4e18 b8e6 20bb388c734f9bd4a032 98fc 4218 afec ad6ddce31ec1b62fd950 f3f8 48c2 abcc 9230b4f8ecafecdab18d b0ca 4834 9446 387b09289bc9f49e4a22 1a71 4798 9ada 57c4a94a7732  9528be93 0e0f 48d4 b375 abed09875b9a

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού μας προγράμματος για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα αδέσποτα ζώα, πραγματοποιήθηκε μια τρίωρη επίσκεψη σε τοπικό καταφύγιο ζώων, η οποία αποδείχθηκε η πιο καθηλωτική και συναισθηματικά ουσιαστική φάση της δράσης μας.

Τα παιδιά, συνοδευόμενα από τις νηπιαγωγούς τους και εθελοντές γονείς, έφτασαν στο καταφύγιο γεμάτα ενθουσιασμό και περιέργεια. Ένα μέλος του προσωπικού τα καλωσόρισε θερμά και τα ενημέρωσε για τους βασικούς κανόνες λειτουργίας του χώρου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, παρατήρησαν με ενδιαφέρον πώς φροντίζονταν τα ζώα: Έλαβαν πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία σίτισης, την καθαριότητα των χώρων και τις στιγμές παιχνιδιού ή ξεκούρασης των ζώων. Άκουσαν ιστορίες για το παρελθόν κάποιων ζώων, πώς βρέθηκαν στο καταφύγιο και ποιες προσπάθειες γίνονταν για να βρουν μια νέα οικογένεια.

Με ιδιαίτερη περηφάνια, τα παιδιά παρέδωσαν τις δικές τους δωρεές – τρόφιμα και χειροποίητα παιχνίδια – τοποθετώντας τα στους ειδικούς χώρους που τους υποδείχθηκαν. Οι εκπαιδευτικοί, ενθαρρύνοντας την παρατηρητική σκέψη, έθεσαν στα παιδιά απλές αλλά ουσιαστικές ερωτήσεις όπως «Ποια ζώα συναντήσατε;» ή «Τι έκαναν όταν φτάσαμε;», “Πως λέτε να νιώθουν;”. Οι απαντήσεις καταγράφηκαν επιτόπου από τους ενήλικες, ώστε να ανακληθούν και να συζητηθούν στην τάξη.

4ed2089f 8292 4b11 b981 aa4d3bf1c301 4f4edfb4 2e64 44a1 9300 84c5a3a7f31a 6cade242 df05 43e9 b0ce a7d83d4d7f6a 9b677cb0 2055 4183 bb1b c174e06ec03b 30b681c1 603e 48d0 8b2d 738864f75f5f 37c779c6 310b 4743 bf27 be51f9ae9805 520f15ab cad6 45e4 80d2 31c7d99eab8c 688f8a0e ff4a 49af 98e9 622ee02232f6 5549ad15 fd91 4271 bc42 30f8c31e6162 06887f88 fd55 4560 bc5a 7d5413ab664d 02511052 ca2d 421d 96ed ebfe05319b9a bf26c227 71cf 402f 8e4e 9ac03fddbf89 e93b24c6 4449 452a b655 a5c3432f279dd2fa989d 0d8c 4bb8 8043 289cb8150ec218a8e22dd ec1d 4bb4 bd4d cf9c8b6b40cd e923db2e 5693 4d99 8ad6 97ca93c9ffe0e2722dea b6a2 45f0 b75a 4ba252b64c5c45ef532d 5372 4b70 a56f 15c3e27efba3

Πεταλούδα

Μιλήσαμε για τις πεταλούδες, αυτά τα υπέροχα έντομα που ξεχωρίζουν για τα χρώματα και την ελαφριά τους πτήση. Μάθαμε πώς γεννιούνται, πώς μεταμορφώνονται και πόσο σημαντικές είναι για τη φύση.

Ολοκληρώσαμε το μάθημά μας με την εικαστική αποτύπωσή τους. Τα παιδιά έκοψαν την πεταλούδα στο περίγραμμά της και στη συνέχεια, άλλα με πινέλα και άλλα με τα δάχτυλά τους, της χάρισαν τα πιο όμορφα χρώματα με τέμπερες, γεμίζοντας την τάξη με δημιουργία και χαρά.

0a51a5c3 186d 4e36 a2c6 989941a7dd0d 2b669455 f50c 4f9d 923e 2b7e400f5947 03a58ed5 e022 4cb5 806b b41ffc41693c 5c36482b 2641 4e4b 959f eef94cbf0e25 5d76a520 c2ff 4cc3 bd61 f87f5bd0c0d2 7c5344bf 074d 4ebf 92bb dd649dd40633 28c593e0 2bfd 4046 8651 5c7fad051e30 241c98c9 36f5 4455 b58e afae3493efc3 485fddd2 0c96 455f 878b 0a264dc91d97 1209fdee 058a 48dd bca6 6a8b47d83153 1403c998 d4d2 462a bf0f 1353cb135a6e 3486bb21 4b45 41f8 8e60 9056ab19aa17 75234ac8 4963 40df 9472 d2e18bb1bfca 69262739 bdb6 4151 b5ba 3d640611cf59 a6ea0cf4 55f1 4e9d bf1a 6ee10b912538 b6ce2850 e7ac 4fa1 a64d 5118ba31baa7 eb7c0759 b796 4dfd 8809 774c0d4453ff09fc41f2 bef4 4a8f 9ec6 bbcf4678fece

Φρουτοβραβεία!

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τέθηκε ως στόχος τα νήπια να εντάξουν τα φρούτα στο καθημερινό τους πρωινό, χτίζοντας έτσι μια υγιεινή συνήθεια. Η υγιεινή διατροφή μάς δίνει ενέργεια, δυναμώνει το σώμα και προστατεύει την υγεία μας.

Σήμερα έγινε η καταμέτρηση των αυτοκόλλητων που συγκέντρωσαν τα παιδιά και αναδείχθηκαν τρεις νικητές! Παρέλαβαν με χαρά την κονκάρδα-βραβείο και το μετάλλιό τους, επιβραβεύοντας την προσπάθεια και τη συνέπειά τους!

9a496922 e898 4dbe bac2 b8fbf006b878 348ebbd5 b042 4c21 a55a f7a81a946736 ed60c903 85d2 40d4 a669 27531e89742c ecd2fd99 bf24 4248 99ac 1a8e0c094b5ffce20abe b19d 46ae b19b b661dd237184 71a7bfbe 666c 4ace 9e5b b79f198c5598 5900d962 472a 4738 baca d254a84f5a9a b0646009 8534 4dd9 ba99 9053b994e4a104368aae 457c 4e5c b619 99c65b62c5a0 e91d0730 5124 49b9 b79a d02ba9dd089c eaad75e5 411f 4088 befe 1f8de9321cef 3f34eb42 ee4a 48f4 9267 795c70ab1190

“Με τη Μάσκα μου στον Βυθό – Μαθαίνω να Κολυμπώ Σωστά!”

Το καλοκαίρι πολλά παιδιά αγαπούν να κάνουν βουτιές στη θάλασσα με μάσκα και αναπνευστήρα. Με τη μάσκα μπορούμε να βλέπουμε τον βυθό και να ανακαλύπτουμε ψαράκια, πετρούλες, κοχύλια και… ίσως και μια μέδουσα!

Είναι σαν να κάνουμε εξερεύνηση μέσα στο νερό!

Τι πρέπει να προσέχουμε όταν κολυμπάμε:

🟦 Να έχουμε πάντα μαζί μας έναν μεγάλο, όπως η μαμά, ο μπαμπάς ή η δασκάλα.
🟦 Να μην απομακρυνόμαστε πολύ από την ακτή.
🟦 Να φοράμε πάντα καπέλο και να βάζουμε αντηλιακό.
🟦 Να κοιτάμε προσεκτικά γύρω μας, για τυχόν μέδουσες ή άλλα ζωάκια.
🟦 Αν φυσάει δυνατός αέρας ή έχει μεγάλα κύματα, δεν μπαίνουμε στη θάλασσα.

Η μέδουσα είναι ένα ζώο που ζει στη θάλασσα. Έχει μαλακό, διάφανο σώμα σαν ζελέ και μοιάζει με ομπρελίτσα!

Δεν έχει κόκαλα, ούτε μυαλό, ούτε καρδιά, αλλά μπορεί να κινείται και να πιάνει την τροφή της με τα μακριά πλοκάμια της.

Κάποιες μέδουσες έχουν μικρά αγκάθια στα πλοκάμια τους, που μπορεί να τσιμπήσουν. Όταν τις βλέπουμε στη θάλασσα, τις θαυμάζουμε από μακριά!

Οι μέδουσες είναι πολύ παλιές. Ζούσαν στους ωκεανούς πριν από τους δεινόσαυρους!

Η θάλασσα είναι υπέροχη και μαγική, αλλά θέλει σεβασμό και προσοχή. Όταν προσέχουμε, μπορούμε να διασκεδάζουμε με ασφάλεια!

0a8bbcf0 3b0d 44f6 b79f 2b6d42dfad7b 1a4b79b1 b16f 4f90 87aa 6539b008eef7 1ed99877 eaca 4103 9e8b a769d3d5feb9 7c250ff4 58e2 4298 88d7 edfb642aa7c6 8d64ad1c bef2 48ba 8bb4 90e0a422094d 9d7c5060 dcc8 4517 a1ca 927ff64167e2 9dbe4700 0a7f 4868 b477 ce481572b967 93bb143c 9751 480c addb f778dc3d27d0 304a562d 8d0e 408a aca6 2c0d1e0ce592 cbfee836 c9f5 4ebf b319 33ac138f26a0 cd173c8d a5b5 458d 9d2b 5843b5c5d545 cec5e0f4 4357 4683 82f9 081d5ec7858e d7fac567 08a5 49fe 89a8 80523b97f568 e3bc4b51 64fd 498c b2d6 3e8d4a0ada39 ec9d4b5a f827 4802 b9b2 9a1869f6702a ed138613 331b 430a 825b d15f8cd218c4 f42cd8e2 1d8a 458b 9fd7 0b28eedf2c75f3d76f86 eb4b 4253 92ec aac1d08fab43a72e5678 0f52 45f2 933a 41299e85c85dcb989df1 22fd 483e a274 04d3e8fa6f50319d800d 5fc0 49d2 9ec3 59d2983377fe69d4bf47 7abb 4e1c 8746 0ab164b3541596b688a9 a213 4abf a643 72e1228a46ab4a6bb3af d886 46d1 af19 b8c3682e32f3fdf2cded 9c36 4500 9625 e033784f466c

«Η Βαρκούλα Ταξιδεύει στα Όνειρα του Καλοκαιριού»

Με αφορμή τα καβουράκια, τον βυθό της θάλασσας και την καλοκαιρινή διάθεση των παιδιών, ξεκινήσαμε μια δημιουργική δραστηριότητα στην παρεούλα που οδήγησε σε μια μοναδική κατασκευή: η βαρκούλα της φαντασίας των νηπίων!

Τα παιδιά δημιούργησαν με χαρτόνια ένα πολύχρωμο καραβάκι, με πανιά στολισμένα με μουσικές νότες, κατάρτι από κηρομπογιά και στο νερό κόλλησαν ένα μικρό κοχύλι, που μας θύμιζε τη μυρωδιά του καλοκαιριού. Δίπλα στη βαρκούλα, ζωγράφισαν και έκοψαν μικρά ψαράκια, ενώ στον ουρανό έλαμπε ένας ήλιος με ματάκια ζωηρά και ακτίνες φτιαγμένες από ξύλινα μανταλάκια. Κάθε στοιχείο της κατασκευής είχε τη δική του πινελιά από τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών. Και κάπως έτσι οδηγηθήκαμε σε ένα ποιηματάκι:

Απ’ τα καβουράκια και τον βυθό,
ξεκίνησε ταξίδι μαγικό.
Τα νήπια με χέρια χαρωπά,
έπλασαν βαρκούλα με πανιά!

Με χαρτόνια χτίσανε το σκαρί,
σα να πηγαίνει σε γιορτή.
Πανιά με νότες, μουσική,
να σαλπάρει στη χαρά την παιδική!

Από κηρομπογιά το κατάρτι
ψηλά υψώθηκε με περηφάνια.
Στο κύμα το κοχύλι κάνει πάρτυ
με τα ψαράκια τα αλάνια.

Αυτά τα έκοψαν προσεχτικά,
με χρώματα, με γέλια και χαρά.
Και πάνω εκεί στον ουρανό,
ο ήλιος οδηγούσε ένα κανό.

Ματάκια είχε και μανταλάκια φωτεινά,
που έλαμπαν σαν όνειρα παιδικά.
Μια βαρκούλα όλο φαντασία,
όμορφη σαν οπτασία!

1d5b92c3 d1b5 44f5 983e 41608f5490c9 4a85f3f3 3c9f 4fde 8b38 7bb89ce376ee 5ab4064d 1c26 45b4 a86c 982b463bfb0b 9fef07ae c915 4e21 85b9 7f1f51c2f3dd 26e5f12c 4f28 4174 8545 ad220266a9ac 50f52fd3 7a8e 4bfe 9621 14ad60c412c7 77eb27c1 7442 4fe3 9f03 3a6dd570b577 82e74432 a4cf 4844 8335 f69178d0c0ed 234c6530 e70a 4194 a891 efeefabf2227 284da068 89ac 4c5b b6e0 8c4d45e66419 401f07f6 59a4 4ffb 8260 1495246e0c84 629a9274 b3d1 4302 8a7f ff2d7d081452 809b26ce 3522 426a 8272 9b5ebbff3377 4566ce0e 31d2 463a 916e 88957a8eb0d2 15149fd9 4485 4b4a 9134 bc6cf8f2f1f5 21011347 37c5 4292 8c95 5ff8f51bf877 a1148269 9a1c 43e2 a8b6 e5830be28beb ac281473 f838 43fb a616 aa4702fa5849 b7ab8702 2b47 4aae ad39 f1e9b5a88e31 bf7dd242 6f7d 47c4 8baa 9ac766f70272 c49d7f94 9389 4641 b8dd cc8a763ca3a4 ca5228e8 e344 43b2 94d7 c4a45d4f51d3 ce8c508d c7db 4da8 bf89 a89dc787ceb6 d1d898a0 7247 4ed4 9a54 5e9a45ed7665 de5f4842 4d80 4145 83e6 6a9afea91183 ec9e5723 c44f 4c58 849c a66b9c587dd5 fc130c2a 637e 4d01 bac7 f8c2d1ddee4c

fabcb5c5 26dc 4fab 926e 976e30e75bcf c4fdbb33 0417 43c9 9cf7 8027b28c9726 1eb5936e 2182 43fe 8f0f c3632a8a3235 72d19bef ed6c 4bef b3b4 250aab499cd5

32f17c5e 6d48 4a1c 8a8c effca26ec5c6 f97bdb05 616f 48f6 a68e c9df7fe2b6bd