Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Η δική μου μοναδική οικογένεια”/”Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”-Ανθρώπινα δικαιώματα

Τέθηκε το ερώτημα: «Τι κάνουμε με την οικογένειά μας»;

Τότε όλα συμμετείχαν, περιγράφοντας δραστηριότητες όπως «Τρώμε μαζί», «Πάμε βόλτα», «Παίζουμε παζλ», «Πηγαίνουμε για ψώνια», «Πηγαίνουμε στις κούνιες», «Διαβάζουμε παραμύθια», «Βλέπουμε τηλεόραση», «Βοηθάμε ο ένας τον άλλον», «ΣτολίζουμεΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σελίδα 10 Χριστουγεννιάτικο δέντρο», «Δίνουμε αγκαλιές και φιλιά».

 

Στον κύκλο μας, προβλήθηκε η μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων “Hair love”, που αφορούσε στη δύναμη της οικογένειας να φροντίζει ο ένας τον άλλον και να μένει ενωμένη όταν παρουσιάζονται δυσκολίες, όπως π.χ. ένα πρόβλημα υγείας ενός μέλους της.
Τα νήπια διαπίστωσαν πως το κάθε μέλος μιας οικογένειας με το δικό του τρόπο δείχνει την υποστήριξη και την αγάπη του στα άλλα μέλη, καθώς και τη σημασία που έχουν μικρές απλές πράξεις.

Τέθηκε λοιπόν η ερώτηση «Γιατί είναι σημαντική η οικογένεια»;

Ακολουθούν κάποιες από τις απαντήσεις που έδωσαν τα παιδιά.

-Γιατί σε αγαπούν όπως και να έχει.
-Επειδή σε βοηθούν να μαθαίνεις και θεωρούν σημαντικό να τους βοηθάς.
-Επειδή χαίρονται μαζί σου.
-Γιατί σε φροντίζουν όταν είσαι άρρωστος.
-Επειδή θέλουν το καλύτερο για εσένα και προσπαθούν να σου το δώσουν.

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Η δική μου μοναδική οικογένεια”/”Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”-Ανθρώπινα δικαιώματα

Με αφορμή το παραμύθι “Μόνο εσένα αγαπώ τόσο πολύ!”, στο οποίο ο Γιόσι το λαγουδάκι τσακώνεται με τη μαμά του, επειδή δεν θέλει να συγυρίζει τα παιχνίδια του και να ακολουθήσει τους κανόνες της οικογένειας, στην παρεούλα έγινε μια συζήτηση σχετικά με τους τρόπους που μπορεί κάθε παιδί να βοηθάει τους γονείς του στο σπίτι.
Αρχικά ειπώθηκε πως για να λειτουργήσει ομαλά μια οικογένεια, τα μέλη της υιοθετούν και μοιράζονται διαφορετικούς ρόλους και τρόπους συμπεριφοράς. Οι γονείς φροντίζουν τα παιδιά τους και προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες τους. Τα παιδιά με τη σειρά τους, φέρονται με σεβασμό και αγάπη στους γονείς τους, αναγνωρίζουν τις προσπάθειές τους και τους βοηθούν όσο και όπου μπορούν.
Τα μέλη της οικογένειας έχουν και άλλους ρόλους στη ζωή τους. Οι γονείς μπορεί να είναι ταυτόχρονα και εργαζόμενοι, μέλη συλλόγων κ.ά. Τα παιδιά είναι μαθητές και παράλληλα μπορεί να αποτελούν μέλη αθλητικών ομάδων κ.ά.
Αφού λοιπόν μέχρι τώρα τα παιδιά μπόρεσαν να δουν και να κατανοήσουν τη θέση, το ρόλο, τη σημασία, την αξία των μελών της οικογένειάς τους στη ζωή τους, κλήθηκαν να προβληματιστούν και να προτείνουν τρόπους με τους οποίους τα ίδια θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στο σπίτι τους με το δικό τους τρόπο.
ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΟΗΘΑΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ 1 page 0001

Παρατήρησαν τις εικόνες του πιο πάνω φύλλου εργασίας. Έπειτα, τους ζητήθηκε να τις περιγράψουν και να διαπιστώσουν ποιες από αυτές δήλωναν μια βοηθητική συμπεριφορά προς την οικογένειά τους. Τα νήπια ανταποκρίθηκαν θετικά και κατανόησαν ότι κάποιες απλές καθημερινές συνήθειες που μπορούν να έχουν σαν μια ρουτίνα στο σπίτι τους, είναι αρκετά χρήσιμες τόσο για τους γονείς τους όσο και για τα ίδια. Τα παιδιά νιώθουν σημαντικά όταν καταφέρνουν να στρώσουν το κρεβάτι τους ή το τραπέζι την ώρα του φαγητού, όταν ξέρουν να τακτοποιούν τα παιχνίδια τους, να ντύνονται, να βάζουν τα άπλυτα τους στο καλάθι, να πετούν τα σκουπίδια κλπ.

3c1dba4a 9cbe 44c2 8f8a e4eaffd3d6d4 417083c0 97af 4bfe 875e f2ba1c7bc5f1 c66a400b e625 41cf 8aaa b809d0204d9c f95e91bf cf20 41e4 bdfa ecca1f8690a3

Έτσι, διάλεξαν να βάλουν μια τελίτσα σε όσες δραστηριότητες τους έδιναν την ευκαιρία να γίνουν πρώτης τάξεως βοηθοί!!!

Στο μάθημα των αγγλικών γνώρισαν την οικογένεια της Κίκη. Έμαθαν λέξεις όπως mom, dad, brother, sister, grandmother, grandfather.

ac3e5bbb 0107 414e 91b7 5c938de5e3fa 9211797a 6525 4ddf adbd fb2771f0486c

Στο ολοήμερο πρόγραμμα, αντιστοίχησαν την εικόνα (φωτό οικογένειας, μπαμπά, μαμά, κλπ.) με τη σωστή λέξη (οικογένεια, μπαμπάς, μαμά), κόβοντας και κολλώντας την στο κατάλληλο πλαίσιο. Χρειάστηκε να γίνουν ντεντέκτιβ των γραμμάτων, αφού έπρεπε να κατανοήσουν το αρχικό γράμμα κάθε λέξης, ώστε να καταλάβουν προχωρώντας στο επόμενο το νόημά της.

59c9f7a6 a8a0 49e0 acd2 74c3195c895b ,0594df4c 5982 4a4d b781 84d1c26893dd ed5aa9cb 464f 40a4 9916 d3b0d82a62b4 fd109323 be1c 4517 92df 3a065f555ab0

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Η δική μου μοναδική οικογένεια”/”Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”-Ανθρώπινα δικαιώματα

Όταν τα παιδιά δημιουργούν ιστορίες και ρόλους με τις κούκλες, αναπτύσσουν τη φαντασία τους και βρίσκουν δημιουργικούς τρόπους να εκφραστούν. Το κουκλοθέατρο επιτρέπει στα παιδιά να πειραματιστούν με σενάρια και καταστάσεις που δεν θα μπορούσαν εύκολα να βιώσουν στην πραγματικότητα, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργούν την συναισθηματική τους έκφραση.
Επιπλέον αναπτύσσουν ενσυναίσθηση και την ικανότητα να συνεργάζονται, δεξιότητες πολύ σημαντικές για την κοινωνική τους ζωή.
Μαθαίνουν ακόμη να αντιμετωπίζουν καταστάσεις και να λύνουν προβλήματα μέσα από το κουκλοθέατρο, όπως όταν προσπαθούν να βρουν λύσεις σε διαφωνίες ή να σκεφτούν εναλλακτικά σενάρια για τις ιστορίες τους.
Συνεπώς το κουκλοθέατρο, δεν είναι απλώς ψυχαγωγικό. Είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της συνολικής ανάπτυξης των παιδιών σε όλα τα επίπεδα.
Τα νήπια, έχοντας τις χειροποίητες κούκλες-μέλη της οικογένειάς τους, έπαιξαν, εκφράστηκαν και διασκέδασαν, ενώ επικοινώνησαν τα δικά τους νοήματα στο πλαίσιο θεατρικών δρώμενων και παιχνιδιών της τάξης.

2688d77c d807 4044 a41e b65e2cb6bb05 96056dc6 0100 47a1 ace9 9beea3fb95f2

Ένα σπιτάκι για κάθε οικογένεια πήραν τα νήπια μαζί με τις κούκλες τους. Μία κατασκευούλα που έγινε με την βοήθεια της εκπαιδευτικού ώστε να έχουν τα παιδιά την αφορμή να κινητοποιήσουν τη φαντασία τους, να αναλάβουν ρόλους και να αφηγηθούν και στον χώρο τους τις ιστορίες τους μόνα ή και με τα αδελφάκια τους.

22d91d0b fcb2 4d7d b71e fbf06d719f9a 53a479ed d912 4c6d 85fc 0e8084cac6f6 272ceb5d fa6e 4a08 bdd4 50165a3f7522d88691e6 fc43 4ddb a118 e622255c64ab8966e34a 4118 4996 b687 38ae37061707fd0e1226 a7de 4d68 b646 ec4c966f55dd

 

Τέλος, διαβάσαμε την ιστορία του Γιόσι. Ο Γιόσι το λαγουδάκι τσακώνεται με τη μαμά του. Δεν θέλει να συγυρίζει τα παιχνίδια του, δεν θέλει να πλένεται και να κάνει γυμναστική κάθε πρωί! Με τις οικογένειες των φίλων του θα περνάει σίγουρα καλύτερα, σκέφτεται – κι αποφασίζει να φύγει από το σπίτι του. Κάτι του λείπει, όμως. Κάτι του λείπει τόσο πολύ, που τον πονάει η καρδιά του… Μόνο εσένα αγαπώ τόσο πολύ!

adcd93eb c4af 4703 80f6 15d56b5d6e45e496771b 4454 4704 9f90 e1c7bba23fd9  df2caa41 73a6 4b46 a0ec fbaf59e68188f5df27ad 5e60 4c63 bf8d d5e8f30f14bc

 

 

 

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Η δική μου μοναδική οικογένεια”/”Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”-Ανθρώπινα δικαιώματα

Οικογένειες έχουν και τα ζωάκια!!! Τα νήπια ενθουσιάστηκαν με αυτές και παρακολούθησαν σχετικό βίντεο. Παρατήρησαν πως οι μαμάδες των μικρών ζώων ήταν προστατευτικές και τρυφερές και πως και εκείνα δείχνουν την αγάπη μεταξύ τους, όπως συμβαίνει και με τους ανθρώπους.

Αφού γνωρίσαμε ζωάκια απ’ όλο τον κόσμο και τις οικογένειές τους, τα παιδιά ήθελαν να χρωματίσουν μια οικογένεια σκίουρων. Έτσι και έγινε.

c28b5f0a 06f1 43a9 8c7b 331670db2c7b

Έπειτα ακούσαμε το τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά «Γιατί είμαστε οικογένεια»…

Αλλά και άλλα τραγουδάκια όπως τα παρακάτω:

Στη συνέχεια τα νήπια με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού έφτιαξαν χάρτινες κούκλες για κάθε μέλος της οικογένειάς τους και τις κόλλησαν σε γλωσσοπίεστρα.

6f076653 3105 4818 b317 83cb6b6a6c5a 9a8073fb 2043 412f a955 5040a5dc9fe8 91b9468a 27bc 4a51 bf4a 9db3cbab0430 39547a52 fe7d 4020 a986 73b6bd309307 cfad6924 4dbc 4111 83e1 3f499ca11f78 f8d4df9d 143f 408c 8402 2d4ca528b6f9

Στο ολοήμερο πρόγραμμα τα νήπια κατασκεύασαν ένα σπιτάκι με την οικογένειά τους, χρωματίζοντάς το και ζωγραφίζοντας τα μέλη της.

07fa435b fc9d 43d3 8b1c 1bfa486db4e1 0032ecc3 6c8a 45d0 9432 857197d92ba7 185cf8ef eaf5 409f 9043 f84c09737861 233cd70e fc9f 41dd ace6 290c660220d8 150689b7 fb53 431c ac67 81f6b69082b1 281269ed 6151 4233 a9b5 2f242be77f4b c3edd687 6c29 40af 85c8 1126e41de1f3 cb093f10 d5ca 4016 b267 39e3f4eff9d7

d1ca252b b79f 4ef4 8264 031719fba4b1

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Η δική μου μοναδική οικογένεια”/”Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”-Ανθρώπινα δικαιώματα

Παρακολουθήσαμε ένα επεισόδιο της σειράς Playmobil “Οικογένεια Οικονόμου” και συζητήσαμε γύρω από το τι παρατηρήσαμε ότι κάνει μια οικογένεια.

318e5d66 d035 4ec3 9982 e8f0f5d109371ef11012 f639 4659 8677 cb891a33efd9 e5d8e28c f005 48aa 8186 94b1c5b30650

Έγινε αναφορά στις μορφές οικογενειών (μονογονεϊκή, οικογένεια χωρίς παιδιά, οικογένεια με ένα παιδί, τετραμελής, πολύτεκνη, πυρηνική κ.α.)
Ήρθε η στιγμή το κάθε παιδί να ζωγραφίσει τη δική του οικογένεια. Αφού ολοκλήρωσαν, κατασκευάστηκε ένα σπιτάκι για την κάθε οικογένεια και στόλισε την τάξη μας κοντά στο collage με τα δικαιώματα των παιδιών. Το δικαίωμα του κάθε παιδιού στην οικογενειακή ζωή, στην προστασία και τη φροντίδα, στην κουλτούρα και στην ταυτότητά του, είναι κάτι που συμβάλλει στην ψυχοκοινωνική του ανάπτυξη. Τα νήπια έμαθαν πως η υποστήριξη και η προστασία της οικογένειας, αποτελούν προτεραιότητα για τη διασφάλιση της ευημερίας και των δικαιωμάτων κάθε παιδιού.

4a1840a8 d8f5 4d89 9bfd b3b6cff01417 82b38410 5d6a 466b a65f 01412b9c2487 ae59a8cf b748 4555 ae35 2f0b7efa112e b21407c5 d3c1 43e5 babf 8181f35424c1

 

f7c5c5ed 9db3 437a bd5f 88ef55c3ffbf ed1f43da d1c2 4ab8 aeaf dd15e934ce2f4451180a 9809 4664 aef0 2bd1ba46a593 bc3f1c75 8e6b 4015 8f40 f432b0419b3f
0be02fe8 a3ec 4c31 ad4f e84182afc691
b23c2fef 516a 45db 8b4e 1a5d75bceb46
01c76bec eba2 49bf a833 3a21db7f1b16
Στο ολοήμερο πρόγραμμα σε φύλλο εργασίας αντιστοίχησαν την εικόνα του κάθε μέλους μιας οικογένειας με τη σωστή λέξη που το αντιπροσωπεύει, παρατηρώντας το πρώτο γράμμα της λέξης αυτής σε συνδυασμό με συλλαβισμό της.
1dbd6823 cc8a 40b3 889c 01a47a157fb2 1 334c777e 9372 4a8a 97a8 ab9f00ab5da8 1 462fc97b c574 4da5 a243 fe026228bec0

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Η δική μου μοναδική οικογένεια”/”Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”-Ανθρώπινα δικαιώματα

Παρουσιάστηκαν στα νήπια, τα οποία ήταν συγκεντρωμένα στην παρεούλα, έργα τέχνης με θέμα την οικογένεια.

Με βοηθό τις ρουτίνες σκέψης «Βλέπω», «Σκέφτομαι», «Αναρωτιέμαι», τα παιδιά παρατήρησαν τους πίνακες ζωγραφικής, εξέφρασαν τις σκέψεις τους και μέσα από ερωτήσεις και απορίες, οδηγήθηκαν σε συμπεράσματα.

7c5da121 8f82 45d0 8ad2 f7b780137315 1 0339 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σελίδα 23 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σελίδα 24 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σελίδα 29 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σελίδα 32 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σελίδα 36 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σελίδα 39 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σελίδα 40 1

Διαπίστωσαν πως υπήρχαν τόσο διαφορές, όσο και ομοιότητες, ανάμεσα στις οικογένειες του τότε και του τώρα (παίζουμε μαζί, τρώμε μαζί, πάμε βόλτα, για ψώνια, βλέπουμε τηλεόραση, κάνουμε εκδρομές κλπ.).

Η Νηπιαγωγός με αφορμή τα συμπεράσματά τους τα κάλεσε σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια», με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων τους.
Έγινε καταγραφή των προτάσεών τους, εστιάζοντας στην οικογένεια του σήμερα.

02a424e7 f0ab 4768 a873 3c1aa6697cbf 31120bec 330c 437d 92fb 8fc3378e02db ab946773 0ae1 492d a929 c4542d424b28

Τα νήπια στη συνέχεια μίλησαν για την οικογένειά τους και από πόσα μέλη αποτελείται. Διαπίστωσαν πως όλοι είμαστε τόσο ίδιοι όμως και τόσο διαφορετικοί ταυτόχρονα. Πιο συγκεκριμένα είπαν τα ονόματα των μελών της οικογένειά τους και μέτρησαν με τα δακτυλάκια τους τον αριθμό των μελών στο σύνολό τους. Έτσι είπαμε ότι υπάρχουν οικογένειες με τρία μέλη, τέσσερα, πέντε και παραπάνω.

3f19667a d4b9 4a51 b172 3af5ea898a08 176ff6d1 e801 4424 9547 b7e1347bbf67 3171df1b 2a0d 4b78 a159 f0f69b7929ae a95c62e0 829e 433d a6a7 95f270e62561 a8332bdd bd95 4dff 8f2b 91a335b7c4ed af548ced ee74 4dc1 b40a 8e67f698be7f

 

Δραστηριότητες αναδυόμενου γραμματισμού

Όταν τα νήπια αντιγράφουν λέξεις από καρτέλες που βρίσκονται στη γωνιά της γραφής, χωρίς πάντα να τις γράφουν ακριβώς όπως τις βλέπουν, θεωρείται φυσιολογικό και αποτελεί ένα αναμενόμενο στάδιο στην εξέλιξη της γραφής τους. Καθώς τα παιδιά βρίσκονται στα αρχικά στάδια κατανόησης της γραπτής γλώσσας, συχνά:

Δημιουργούν κάτι σαν «πρωτογράμματα» ή γραμμογραφίες,  γράφουν δηλαδή γράμματα με προσωπικές ερμηνείες, τα οποίαa27ab68a cb63 4e9a 9056 a53ca9b047c3 μπορεί να μοιάζουν με τα πραγματικά, αλλά δεν είναι ακριβή ή γράφουν κάθετες, οριζόντιες και κυματιστές γραμμές. Αυτό δείχνει ότι αρχίζουν να αναπτύσσουν την ικανότητα να αναπαράγουν σχήματα και μορφές. Η γραμμική επαναλαμβανόμενη γραφή ή και η κυκλική επαναλαμβανόμενη γραφή είναι μια μορφή γραφής.

c4b73472 3ba2 493d 9e17 a3d09b566bc9

Τυχαία αποδεκτά γράμματα

Εστιάζουν στην προσπάθεια αναπαραγωγής
Προσπαθούν να αναπαράγουν τα γράμματα με τον δικό τους τρόπο, παραλείποντας λεπτομέρειες, όπως τη σωστή σειρά ή τη συμμετρία, κάτι που είναι φυσικό, καθώς βρίσκονται ακόμη στη φάση εξοικείωσης με τις φόρμες των γραμμάτων.

 

 

Αναπτύσσουν ψυχοκινητικές δεξιότητες
Δεν έχουν ακόμη πλήρη έλεγχο των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων, οπότε οι γραμμές ή οι καμπύλες των γραμμάτων συχνά δεν είναι ακριβείς. Η ενδυνάμωση της λεπτής κινητικότητας με ζωγραφική και παιχνίδια βοηθά σε αυτό.

Κατανοούν μερικώς τη φωνολογία – Πολλές φορές τα παιδιά προσπαθούν να αναπαράγουν ήχους που ακούν στις λέξεις και γράφουν γράμματα σύμφωνα με τον ήχο τους αντί για την ορθογραφία τους. Αυτό είναι το πρώτο βήμα προς τη φωνητική γραφή.

Δείχνουν δημιουργικότητα και συμβολική γραφή
Ορισμένα παιδιά δημιουργούν δικά τους σύμβολα, καθώς προσπαθούν να γράψουν τις λέξεις με όποιον τρόπο μπορούν. Αυτό δείχνει μια κατανόηση ότι η γραφή είναι ένας τρόπος επικοινωνίας και έκφρασης.

0e5c2cc0 ef9e 4185 929a 0a439589d509 2fb8ab3d 33d6 4907 beb7 52f3f42f4899 9c5c9c94 479c 49fd 89a9 841a79c764aa 9424eb01 b484 45b0 a8d5 f10a4feb8214 b42850d9 1765 493b 80f7 9010c0342fd3 c79b2f24 c56f 4a3b 9cfe 39859c896724

Η ενθάρρυνση σε αυτό το στάδιο είναι καθοριστική. Αντί για διορθώσεις, μπορούμε να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να παρατηρούν καλύτερα τη μορφή των γραμμάτων και να τα συνδέουν με ήχους και έννοιες. Η διαδικασία αυτή τα βοηθά να προχωρούν με αυτοπεποίθηση και ενδιαφέρον για τη γραφή.

Η γωνιά της Γραφής και η γωνιά των Μαθηματικών περιέχει πλούσιο υλικό και είναι γεγονός ότι την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού τα παιδιά στρέφουν την προσοχή τους προς αυτό.
Η προγραφή και οι προμαθηματικές έννοιες στο νηπιαγωγείο συμβάλλουν στην ανάπτυξη της νοητικής και κινητικής προετοιμασίας, προσφέροντας στα παιδιά ένα ευχάριστο και ασφαλές περιβάλλον μάθησης.

85c728d5 589d 4288 8301 315ea04e40f6 939c7c66 466b 4aad bd75 5e55f1f8a2aa 18332af3 8325 449d b011 663819fabb72 f77d547d 2e3a 4f3c a92e 80ef4ef9ef50ef42c68d 1534 4f0e 8b52 43cb7cd172f0

 

Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου 2024 Νηπιαγωγείου & Δημοτικού Σχολείου Κανδήλας

Η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου τιμά την επέτειο του “Όχι” που είπε η Ελλάδα το 1940 στην ιταλική εισβολή. Πρόκειται για μια ημέρα εθνικής υπερηφάνειας, όπου σχολεία και στρατιωτικά σώματα παρελαύνουν σε πολλές πόλεις, τιμώντας τους ήρωες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

4275d69e 5755 482b 97d5 d102c93cea1f

75c325f5 55b3 4c96 a576 7fa8a5f002e565a0f05a f188 4893 8896 d7874cbed166cf90e692 95de 4c89 8086 6366e79a1f41e330cf54 5c89 4d81 a510 e0604c26ca52533e7ea2 cefa 4c89 a5dc 46289df7db0a2eb4c803 f321 4e60 844e 0bee5063528b 2fc96201 547b 4a76 beb1 7793803cf601 03ee9c85 313b 4eba 9698 217a488be44a 3a651f6b 523b 4b40 bb69 d97a862e9a8f 4c77b4d5 19b9 4333 93bb 083318cb1ac7 4f66a5a3 0a16 441e bf3e 4e37dffbd6a0 6a6bf0dd dae7 436a a770 3a66c1144be7 9a0a43dd a611 44a9 83e3 51f50db66945 9df9e5bf 55d2 4a37 808d c3e914d80a07 9e370ffa bfc2 4d0c a65b 33130d1efb00 10dda34c 566d 415c be04 ca4426ccf0a4 Αντιγραφή 71a75fa1 b672 46c2 8ac9 148a4bf8fd39 73e692a6 d41c 4892 842b c13061fd2520 87f58d33 7efa 462b 82f4 f03041bd533a 7136e6e9 ab67 4b61 8d73 3dedf6f7a3cb Αντιγραφή 9151f511 b6fb 412a 91d4 5bdedec59800 29571f8d fcb4 45b7 bcca f5ee462c03d6 34432c4e 777a 4be2 81b4 2bcf1fcb1bac b96c7e47 9bc2 4c88 96f8 379a56dfda16 bac22c6b b9c5 4432 a538 b7449b786230 c319999f e871 4bca bace 50f75546859c d050c5df c314 4678 abbe 2b668c61fa4a da6cd075 e7f4 40ae 9631 c27a5eb66ff7 deb66f3c de27 4ecf b9b7 56bb11ff82a9cbb0b0c3 0977 4471 bd4b c6ca0f34b7d2

d18bd153 008c 46a7 ad95 a644dd8a1560 df2e64b9 81d6 4465 ad9e 9b5e9241bb55

2c4f6f46 3530 4a53 9508 f3814c79dc7b323cba17 8d38 4be6 bd83 a61ab751959a 055f122c 611f 4293 847b 770f0b31239cbe6cb555 c815 4666 9a11 46b8f810dbac18f8f9fe f5b2 43f3 bbc0 ab76d486e4d5

Γιορτή του Νηπιαγωγείου & του Δημοτικού Σχολείου Κανδήλας για την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

Σήμερα οι μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου Κανδήλας απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν για να τιμήσουν μια από τις πιο σημαντικές στιγμές της ιστορίας μας, την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Είναι μια ημέρα που μας θυμίζει το θάρρος και την αυτοθυσία των προγόνων μας, οι οποίοι αντέταξαν σθεναρή αντίσταση σε κάθε απειλή για την ελευθερία και την ανεξαρτησία της πατρίδας μας. Ας θυμηθούμε τους ήρωες που πάλεψαν για τις αξίες που μας καθορίζουν ως έθνος και ας γιορτάσουμε το πνεύμα της ενότητας και της αλληλεγγύης που μας συνδέει. Με τις σημερινές μας εκδηλώσεις, επιθυμούμε να κρατήσουμε ζωντανή τη μνήμη τους και να εμπνευστούμε από την ιστορία τους για να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον.

2b95aacd 68c8 42cc b51a b0aee280b499 4b1af5ff 81f9 463a 9d63 d6d1ecd3b34b 23e6e183 6e63 47d0 acd4 73c44d532cc2 919a47e9 e529 469a 93a2 3e46e8b2de58 1639a8dd 20be 4fb1 b43f 020c1f6e694b 3832f1ff 1948 4247 9e3f b1ba6c7be019 1 06745a57 4e27 4a11 81e9 f8c1ae1fbf49 084075db 6acd 48b2 9267 4e2deb37d6c3 943111c3 040c 4f92 8479 86a602c2fdf5 32461232 122c 4cc3 acac 68ebb80a7c81 a6aa9c8a 48e8 4c58 99fd 9cd3eef3d46e a8b51951 29c6 4a9c 93ed 0c83c2fa4ed1 d9512a68 1849 4f79 8ea1 9bd4aee8ef65 d90339b3 9410 46ab 8c54 5264a0c8016b db17b2c4 ac70 43f6 aaba a6a28e4b00e0