Η αμυγδαλιά

Η αμυγδαλιά είναι ένα όμορφο δέντρο που συμβολίζει την ελπίδα, τη ζωή και τη γονιμότητα. Τα άνθη της, που είναι ροζ ή λευκά, εμφανίζονται την άνοιξη και φέρνουν την αίσθηση της ανανέωσης και της χαράς, καθώς η φύση ξυπνάει από τον χειμώνα. Οι καρποί της, τα αμύγδαλα, είναι μικροί και νόστιμοι και χρησιμοποιούνται σε πολλά φαγητά και γλυκά. Τα νήπια παρακολούθησαν σχετικό βίντεο μέσω του εν λόγω συνδέσμου https://www.youtube.com/watch?v=zo8zn3ODW94

67c5f183 cf10 4241 8fe4 891cc9aeee67

Στο νηπιαγωγείο, η αμυγδαλιά μπορεί να έχει σημαντικό ρόλο στο να μάθουν τα παιδιά για τον κύκλο της φύσης. Τα παιδιά μπορούν να δουν πώς το δέντρο ανθίζει, πώς μεγαλώνουν οι καρποί του και πώς συλλέγονται. Έτσι, κατανοούν καλύτερα τη ζωή των φυτών και πώς αυτά συνδέονται με τον καιρό και τις εποχές.

Στόχοι μάθησης για το νηπιαγωγείο:

  1. Γνωριμία με τη φύση: Να μάθουν τα παιδιά για το δέντρο της αμυγδαλιάς, τα άνθη και τους καρπούς του.
  2. Αναγνώριση εποχών: Να κατανοήσουν πώς αλλάζει η φύση κατά τη διάρκεια του χρόνου (άνθηση την άνοιξη, καρποί το καλοκαίρι).
  3. Αισθητηριακή εμπειρία: Να δουν, να μυρίσουν και να αγγίξουν την αμυγδαλιά και τα αμύγδαλα, αναπτύσσοντας τις αισθήσεις τους.
  4. Ανάπτυξη σεβασμού για το περιβάλλον: Να κατανοήσουν την αξία των φυτών και των δέντρων για το περιβάλλον και τη ζωή μας.

Με αυτήν την προσέγγιση, τα παιδιά θα μάθουν να εκτιμούν τη φύση και τα δώρα της, όπως τα αμύγδαλα, ενώ θα ενισχύσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση.

Άγγιξαν κλωνάρια αμυγδαλιάς, μύρισαν τα άνθη, δοκίμασαν αμύγδαλα και σοκολάτα αμυγδάλου.

0f9c43b3 0f13 4f1e 94ba 3f915e16f272 2eac904e 43c1 4d19 83af c40dd3b9b4b1 4fa22cd2 114f 4904 aa6b 26b06e35957f 20c19142 9242 4f04 bb3d b046154fd6e7 907f74cc 1244 473b b2d0 69c1d7e9f032 abcb54c8 131a 44a0 ab3c c61b17fb04e0 b978f3e7 39fe 4902 bf05 cb10e8cd5fe2 fad5e290 b2d1 43c0 a69c a748b6dc055d 0a06209a 98e7 447d bb4f 6d1429dfe3b3

Στη συνέχεια με χαρτί γκοφρέ το οποίο δούλεψαν με τα δάκτυλά τους το σχημάτισαν σε άνθη και στόλισαν τα κλαδιά, δημιουργώντας τα δικά τους κλωνάρια αμυγδαλιάς.

ffa7d092 c65f 4150 ac98 d4dfc0fab4e3 fb9263fb 34ac 4bfe 83d6 1bd13c249adf f5f96920 5172 46c6 a726 66195cc46ab9 d0c5667a afe4 4448 acfa 0ecbc4281f7e c694fe7c 829a 47ca 9182 9313c1352ade a57a837b c38e 419f aa56 c07296bf22d9 8536ce28 8ac2 4deb 8572 5fa4d3e2984e 442e7635 4bea 447d 9d16 695d15b7a11f 66c53df0 3466 4cf5 842d 1eb0ffcec1c8 35a77d07 5c1d 4f97 9e54 ea101adbf48b 7e6af431 7b9a 44ca 9d5c 268f28075d2d 1 24f08de3 3274 456c 958f 1fac8aebd5ae 7e6af431 7b9a 44ca 9d5c 268f28075d2d 0d86d741 1fc1 4651 9321 0916df01acbc 49fcb612 4062 44ec b43a c2b6ecf22491 603cc71b 0d09 4176 b5ae 4d11cc860a13

Με ξυλομπογιές ζωγράφισαν αμυγδαλιές στο χαρτί. Τις ζωγράφισαν και με τέμπερες, χρησιμοποιώντας τη βάση ενός μπουκαλιού ως σχέδιο, πινέλο και τα δάκτυλά τους. Έγραψαν τη λέξη ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ.

43fb3310 9f69 4aae ae65 ec6e4888b3e2  d3d89737 45f8 428d 8199 2bc63605539d  4135312d f5a3 4a79 a2af 5dbf1fd7b8fd904941d3 f3ff 4039 b029 1c965522e591882dfa6d db38 4147 a242 a3a914107912259761b2 1bbe 4b72 b9a4 0bbee3876e527452ee9b cf45 425a 9150 4989b50354e4554b8f80 c56d 4779 b30b c2143b176426a5b7d0ff 3d54 4990 883c 43aa0b2e00be98c7d73c 7e84 4fe3 aac4 6eccf835459290dce491 1508 4803 ab15 9b5caf7a32774da1eb14 795c 4a93 8b77 31cbdf47e03f36976d98 7f1d 413c a7be 9591dd406e4df991e905 14e4 4a4c 986f 846557396735

Εργάστηκαν σε φύλλα εργασίας μετρώντας άνθη, αποτυπώνοντας τόσα άνθη όσα και ο αριθμός που ήταν γραμμένος κάτω από κάθε δεντράκι…

d35a0936 5f03 4bbf be55 cf0abea4d2e5 b8e2e088 ecbe 4756 b8a7 b2156d54a5f7 85ad6c3a 2d08 45c0 a6a2 0cb74db7a8b3 3bb5beb2 06d8 4338 894f cf2425988697

ενώ έλυσαν το σταυρόλεξο της αμυγδαλιάς!

2af94b38 87fc 43f8 8419 b51281b74e4b afcae9c0 8c78 417a b22f 0e2044333828 c9eec0da e4b2 47f0 abd4 75081462ac15 e27326c9 4d1f 4c82 8994 c896b018d47b