Η ιστορία του Αρλεκίνου

Τα νήπια άκουσαν για την ιστορία του Αρλεκίνου μέσω του ακόλουθου συνδέσμου https://www.youtube.com/watch?v=lxcyCn3zxQw

Η ιστορία του Αρλεκίνου με τη στολή από κουρελάκια είναι μια παραδοσιακή αφήγηση που δείχνει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα που συνδέονται με τις Απόκριες. Σύμφωνα με αυτή την ιστορία, ο Αρλεκίνος ήταν ένα παιδί που ήθελε πολύ να γιορτάσει τις Απόκριες και να μεταμφιεστεί σε κάτι ιδιαίτερο, αλλά δεν είχε χρήματα για να αγοράσει στολή. Η μαμά του, βλέποντας την επιθυμία του, αποφάσισε να τον βοηθήσει και του έραψε μια υπέροχη αποκριάτικη στολή από κουρελάκια.

Αυτή η στολή ήταν πολύχρωμη και γεμάτη μικρά κομμάτια υφασμάτων που έμοιαζαν σαν παλιές, ξεχασμένες κλωστές. Κάθε κομμάτι είχε διαφορετικό χρώμα: κόκκινο, μπλε, πράσινο και κίτρινο. Παρά το γεγονός ότι η στολή δεν ήταν καινούργια ή ακριβή, ήταν γεμάτη ζωντάνια και φαντασία. Ο Αρλεκίνος φορούσε τη στολή με περηφάνια και όλοι τον θαύμαζαν για το πόσο όμορφος και μοναδικός ήταν.

Αυτή η ιστορία μας δείχνει ότι το πιο σημαντικό σε μια στολή δεν είναι το πόσο ακριβή ή καινούργια είναι, αλλά η αγάπη και η φαντασία που κρύβεται πίσω από αυτή. Ο Αρλεκίνος, αν και με μια απλή στολή από κουρελάκια, κατάφερε να κάνει τους άλλους να γελάσουν και να χαρούν, γιατί η πραγματική μαγεία των Αποκριών βρίσκεται στο να νιώθεις ελεύθερος και ευτυχισμένος.

Σύνδεση με τις Απόκριες: Η ιστορία του Αρλεκίνου με τη στολή από κουρελάκια συνδέεται άμεσα με την έννοια των Αποκριών, όπου οι άνθρωποι, μικροί και μεγάλοι, μεταμφιέζονται και ντύνονται με φανταστικές στολές για να γιορτάσουν, να παίξουν και να γελάσουν. Στη διάρκεια των Αποκριών, η φαντασία και η δημιουργικότητα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, και αυτή η ιστορία ενθαρρύνει τα παιδιά να φτιάξουν τις δικές τους στολές, ακόμα και από υλικά που έχουν στο σπίτι, κάνοντάς το μια προσωπική δημιουργία.

Τα νήπια συνέθεσαν την ιστορία του Αρλεκίνου σε φύλλο εργασίας. Η σύνθεση ιστορίας με εικόνες στο νηπιαγωγείο είναι μια δραστηριότητα που βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν γλωσσικές, γνωστικές και αφηγηματικές δεξιότητες. Η χρονική ακολουθία (πριν – μετά) είναι ένα βασικό στοιχείο που διδάσκεται μέσα από αυτή τη διαδικασία.  Τα νήπια κατακτούν λογική σκέψη, ικανότητα οργάνωσης πληροφοριών και των γεγονότων σε μια λογική σειρά (αρχή, μέση, τέλος).

ff33cd71 60c3 4255 91ad 5bf02ea26133 f34a5560 7b1e 4a8e b87d 5d200c38ed91 e3f2c77f ea2e 487c a90d 953020ed9634 44c1e1fc f225 4746 b04a 9588cbe9883b 7f66edcb fc0d 48e7 b48c b960cc168efb 22e0196c 1863 487b 8bcc d26e79e29be1 17d6ab44 a885 4f74 9c01 f993459e1a09 7a42e855 d876 4cd2 9665 53911bbb26a4 7a4f8f46 0170 4652 9267 4740da6ac202

Ακολούθησαν οδηγίες για να δώσουν χρώμα στη στολή του Αρλεκίνου, παρατηρώντας το χρώμα κάθε αριθμού, προκειμένου να το βάλουν στο σωστό ρόμβο της στολής του. Όλα τα 1 έχουν κίτρινο, όλα τα 2 φούξια, όλα τα 3 πράσινο κ.ο.κ.

0d5cbcb3 5898 48da 80dd e52ac0c9f433 93b7229b c71c 46c6 82e6 4af70e4aace6 49658fe5 c960 4aed aebe 5c8a33be8c54 49639eba 5807 4d6d a7e1 6a72774ae771

Δούλεψαν την έννοια της αντιστοίχισης …

5c6848e0 5918 413d 973a 8aec17f4c668

Έντυσαν τον δικό τους Αρλεκίνο με πολύχρωμα “κουρελάκια”- χαρτάκια.

4b7d7662 2504 4767 a2b0 0d53be5ea4df 6f06bd54 64d9 440c 8666 5b02955191ac 29a99999 a079 41e3 833f 9393b3c5475d 30a41c0d fb18 4f75 9bb8 a8f098445ce4 1 035e2f15 39cd 40dd 8bd7 7e844243d7d4 1 35e903ed 05cd 419a 8604 a297c45165b6 52b4b744 3ba1 40a7 ab77 d68b95d8ed16 318a55ee f2b2 4802 975c d27c41adf758 189f09a1 e15d 47de ba20 dfbda05f5917 98e97e82 5158 45b1 9be8 d55f640476c2 a72df19b 3480 4626 8bdf 69dcd270f73b dc901815 3581 420f bd73 766dbca11980 f0a453df 6935 4056 afe1 c34d06842af8 e13f3f2b 99ec 4967 b053 3f2bee726421 f51fed3d afb5 4a37 bf67 aecb5e114db4

Ξεκίνησαν να σχεδιάζουν τον δικό τους Αρλεκίνο σε φυσικό μέγεθος. Με προσοχή αποτύπωσαν τα σχήματα του “υφάσματος” από το λαιμό μέχρι τα πόδια, ενώ σχημάτισαν και το καπέλο του.

fd172a6c d962 4fa0 8ccd 002376e768ef ebb7e22b 35ca 4149 bd3e a1e49125cb8c db2ce54e 933c 4893 9520 d02f437ec4a5 296187ee c224 4dd7 9264 4ddb188a13d0 928af49c 5e06 4713 a44c d0ef41058fd8 9b45e7df 8ec7 4e82 a424 d4f81a547d44 5ca65ec6 326c 4b51 aaa9 c2fe72bade81