«Η Μελισσούλα σε αποστολή: αναζητώντας λουλούδια»

Το Scratch είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού που δημιουργήθηκε από το MIT. Είναι δωρεάν, βασίζεται σε μπλοκ (σαν κομμάτια Lego) και επιτρέπει σε παιδιά ακόμα και προσχολικής ηλικίας να:

  • δημιουργούν ιστορίες, παιχνίδια και διαδραστικές εφαρμογές

  • μαθαίνουν τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού

  • ενισχύουν τη λογική σκέψη, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία

Τα νήπια κατασκεύασαν τη δική τους ψηφιακή μελισσούλα και μέσα από ένα διαδραστικό περιβάλλον ScratchJr την προγραμμάτισαν να πηγαίνει από δέντρο σε δέντρο αναζητώντας λουλούδια. Με παιγνιώδη τρόπο, κατανόησαν την έννοια της επικονίασης και τη σημασία των μελισσών στη διατήρηση της ζωής.

Μέσα από καταιγισμό ιδεών, τα παιδιά επέλεξαν τα φόντα και τα αντικείμενα, ενώ καθοδήγησαν τη μέλισσα με απλές εντολές όπως: πήγαινε μπροστά, σταμάτα, μίλησε, γύρισε.

00aed68a1 b133 41e7 bd42 2abe32366946 1f0760ee 2640 4fe4 a1e7 01cac8be7f7b 3ea36a32 9f8f 4649 872a ce33b342e7d6 4b52f436 8db7 4b19 9710 37eabaa5c2d8 6ec99424 f278 4dc2 831b a957797a97c3 217ab20a ff61 4884 8e69 13f67bbee056 8269eafd 636b 45ff 8435 441a92041e71 1 ef4439bd 4d69 4a61 aff3 7bb98722ab41

Στόχοι Δραστηριότητας

🔹 Γνωστικοί:

  • Κατανόηση της βασικής έννοιας του προγραμματισμού με μπλοκ.

  • Εξοικείωση με έννοιες όπως: κατεύθυνση, κίνηση, γεγονός – ενέργεια.

  • Εμπλουτισμός λεξιλογίου με έννοιες από τη φύση (μέλισσα, δέντρο, λουλούδι, επικονίαση).

🔹 Ψυχοκινητικοί:

  • Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας με τη χρήση του ποντικιού ή αφής (σε tablet).

  • Συντονισμός ματιού – χεριού μέσω της τοποθέτησης των μπλοκ.

🔹 Συναισθηματικοί – Κοινωνικοί:

  • Καλλιέργεια της υπομονής, της δοκιμής – λάθους και της ομαδικής συνεργασίας.

  • Ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης και αναγνώριση της σημασίας των μελισσών.

Οφέλη για τα παιδιά

  • Μαθαίνουν να προγραμματίζουν λογικά βήματα για την κίνηση της μελισσούλας.

  • Αντιλαμβάνονται τη σύνδεση της τεχνολογίας με το φυσικό κόσμο.

  • Εξασκούνται στο να προβλέπουν και να διορθώνουν ενέργειες.

  • Εμπλέκονται δημιουργικά μέσα από τον σχεδιασμό σκηνών, διαλόγων ή ήχων.