Ολοκλήρωση του καινοτόμου πολιτιστικού προγράμματος “Όλα γύρω μας …μαθη-μαγικά”

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΟΛΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ… « ΜΑΘΗ-ΜΑΓΙΚΑ» (ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI)” σχεδιάστηκε με σκοπό να αναδείξει την πανταχού παρουσία των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή, τη φύση, την τέχνη και την αρχιτεκτονική, εστιάζοντας στις έννοιες της Χρυσής Τομής και της Ακολουθίας Fibonacci.

23

Μέσα από μια σειρά βιωματικών δράσεων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν αυτές τις έννοιες με πρακτικό και διαδραστικό τρόπο, ξεπερνώντας τα στενά όρια της σχολικής αίθουσας.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, η Παιδαγωγική Ομάδα υλοποίησης ετοίμασε σχετική παρουσίαση με τις άκρως ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις και δραστηριότητές της.



Λήψη αρχείου

 

Καινοτομία στη μάθηση μέσω προγράμματος

Εφαρμόζοντας ακόμη μια χρονιά καινοτόμες μαθησιακές μεθόδους, οι μαθηματικοί του ΓΕΛ Νίκαιας αξιοποίησαν το πολιτιστικό πρόγραμμα “Τα Μαθηματικά είναι Παντού – Χρυσή Τομή – Ακολουθία Fibonacci”, γα να μυήσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ Λυκείου σε μαθηματικες έννοιες μέσω βιωματικής μάθησης και άμεσης εμπλοκής των παιδιών σε μαθηματικές δραστηριότητες.

1 2 3

Έτσι προχώρησαν στη μέτρηση ύψους προσώπων και κτηρίου από σκιά: αυτή η πρακτική δραστηριότητα επέτρεψε στους μαθητές να εφαρμόσουν βασικές γεωμετρικές αρχές και τριγωνομετρία στην επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος.

6 8 9

Η άμεση εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων ενίσχυσε την κατανόηση και απέδειξε την πρακτική χρησιμότητα των μαθηματικών στην καθημερινότητα.

Η Νίκαια στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό: Θεόκλητος Φαρμακίδης

Στο πλαίσιο των δράσεων για το Πολιτιστικό Πρόγραμμα “Θεόκλητος Φαρμακίδης” η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος ετοίμασε σχετική παρουσίαση.



Λήψη αρχείου

Εκδρομή της Β’ Λυκείου στην Κέρκυρα

Την ετήσια εκπαιδευτική εκδρομή στην Κέρκυρα πραγματοποίησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Λυκείου του σχολείου μας με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών Βασιλικής Ζαφειρίου, Δήμητρας Βασιλάκου και Αστέριου Τηγανή.

Η εκδρομή περιλάμβανε ένα πλούσιο πρόγραμμα εκπαιδευτικών επισκέψεων και δράσεων που ενθουσίασαν τους μαθητές μας που επέστρεψαν γεμάτοι από όμορφες εικόνες και ενδιαφέρουσες εμπειρίες και γνώσεις.

Μεταξύ αυτών αναφέρουμε τις επισκέψεις στο Μουσείο  εικονικής πραγματικότητας, στην Αναγνωστική Εταιρεία Κέρκυρας και στο Μουσείο Ασιατικής  τέχνης. Επισκέφτηκαν επίσης τη γραφική Παλαιοκαστρίτσα, το ανάκτορο του Μον Ρεπό, την Παναγία Βλαχερνών, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το Μουσείο  χαρτονομισμάτων. Τέλος παρακολούθησαν την πρόβα της περίφημης Παλαιάς Φιλαρμονικής Κέρκυρας, γνωστής από τις εικόνες του Πάσχα στην Κέρκυρα και ξεναγήθηκαν στο Μουσείο της.

7  4 2

1 2 2 2 3 2 8

Ξεχωριστή στιγμή υπήρξε η συνάντηση της αποστολής του σχολείου μας με τους συντελεστές της ταινίας του Γ. Σμαραγδή για τον Ιω. Καποδίστρια που γυριζόταν το ίδιο διάστημα στο νησί. Οι μαθητές μας παρακολούθησαν γυρίσματα σκηνών της ταινίας και συνομίλησαν με τους ηθοποιούς που συμμετέχουν.

5 1 6 1

ΓΕΛ Νίκαιας: μάθημα ζωής σε ΚΔΗΦ

Δύο πολύ ενδιαφέρουσες δράσεις υλοποίησε πρόσφατα το σχολείο μας στο πλαίσιο του μαθήματος Πολιτική Παιδεία και των δράσεων για την Ενότητα “Ενεργοί Πολίτες” με τις διδακτικές επισκέψεις των μαθητών και μαθητριών της Α’ Λυκείου  στο ΚΔΗΦ «Θέληση Ζωής» στη συνοικία του Αβέρωφ, το οποίο και ευχαριστούμε για τη φιλοξενία.

4 1g

Τα ΚΔΗΦ –  Κέντρα Διημέρευσης – Ημερήσιας Φροντίδας για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες –  παρέχουν υπηρεσίες ημερησίας φροντίδας και παραμονής με ανώτατο όριο ημερήσιας λειτουργίας τις 16 ώρες ανάλογα με τις ανάγκες των Α.Μ.Ε.Α.

Ήταν μια οργανωμένη επίσκεψη στη δομή με πολυδιάστατη στόχευση, όπως αναδεικνύεται μέσα από το πρόγραμμα δραστηριοτήτων στις οποίες ενεπλάκησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας.

5 2

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με σκοπό να προσφέρει στους μαθητές την μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν άτομα που βιώνουν κάποια μορφή αναπηρίας, καθώς και να έρθουν σε επαφή με τις ιδιαίτερες ανάγκες και προκλήσεις της καθημερινότητάς τους. Παράλληλα, τους δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια σειρά δραστηριοτήτων που ενισχύουν την αυτονομία των ατόμων,  προάγουν την ενσυναίσθηση και την προσωπική ανάπτυξη.

Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα περιλάμβανε 5 διαφορετικούς  σταθμούς δραστηριοτήτων συνολικής διάρκειας 1 ώρας και 40 λεπτών, ενώ οι μαθητές κλήθηκαν να χωριστούν σε 5 ομάδες των 4 μελών, μέσω κλήρωσης. Κάθε ομάδα είχε την ευκαιρία να συμμετέχει ενεργά σε δραστηριότητες του εκάστοτε σταθμού σε συνεργασία με τους ωφελούμενους του κέντρου και της καθοδήγησης τους από τους εκπαιδευτές.

3 1

Τα προγράμματα πραγματοποιήθηκαν με τη συνεργασία επαγγελματιών από τους τομείς της εργοθεραπείας, νοσηλευτικής, φυσικοθεραπείας, ψυχολογικής υποστήριξης και κοινωνικών δεξιοτήτων. Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν αποτελούν ενδεικτικές  θεραπείες, στις οποίες τίθενται καθημερινά οι ωφελούμενοι του Κέντρου,  με στόχο την γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική  και σωματική τους ανάπτυξη, ενώ παράλληλα επιδιώκεται η ενίσχυση της αυτονομίας τους στην καθημερινή τους ζωή.

Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΓΕΛ Νίκαιας και ενημερώθηκαν βιωματικά για τον τρόπο άσκησης συγκεκριμένων επαγγελμάτων αλλά και ευαισθητοποιήθηκαν ως πολίτες για τις δυσκολίες και τις δυνατότητες των ΑμΕΑ, αλλά και ως Ενεργοί Πολίτες έδρασαν συνεργαζόμενοι με άτομα με αναπηρία υλοποιώντας από κοινού δραστηριότητες που έφεραν κοντά τις δύο ομάδες.

Το ΓΕΛ Νίκαιας καινοτομεί με τη στήριξη του Δήμου Κιλελέρ

Στο πλαίσιο της σταθερής επιλογής του σχολείου μας να προωθεί την ενασχόληση των μαθητών με δράσεις που καλλιεργούν κλίσεις και δεξιότητές τους και να συμμετέχουν σε σχετικούς διαγωνισμούς, δημιουργήσαμε ομάδα που συμμετέχει στον διαγωνισμό Vodafone Generation Next. Πρόκειται για εκπαιδευτικό Πρόγραμμα STEM το οποίο βοηθάει να πειραματίζεται κάθε έφηβος με τις Νέες Τεχνολογίες και να δημιουργεί το Αύριο.  Στηρίζονται έτσι οι εξερευνητές του Σήμερα δημιουργούν ένα καλύτερο Αύριο.

                                                            5

Η ομάδα του σχολείου μας, αποτελούμενη από τους μαθητές της Α’ Λυκείου Στέφανο Νικολακούλη και Μάρκο Βλιώρα και με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Πληροφορικής κυρίας Έλσας Μελιοπούλου, εκπόνησε σχέδιο για τη δημιουργία συσκευής που θα βοηθάει τυφλά άτομα στις μετακινήσεις τους.

Για την καλύτερη προετοιμασία της ομάδας μας, απευθυνθήκαμε για στήριξη στον Δήμο Κιλελέρ που με προθυμία ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας παρέχοντας ένα πλήρη υπολογιστή Raspberry Pi 4 model B σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας, μια κάμερα με δυνατότητα νυχτερινής όρασης που συνδέεται με το Raspberry και το αναγκαίο power bank.

2 1   3 1   4 1

Το σχολείο μας ευχαριστεί θερμά τον Δήμο Κιλελέρ για την έμπρακτη στήριξη και ελπίζουμε ότι χάρη σ’ αυτή το project των μαθητών μας θα πετύχει τη στόχευσή του να διακριθεί το φθινόπωρο στον διαγωνισμό και φυσικά να βοηθήσει τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη από μια ανάλογη συσκευή.

1 1

Ενεργοί Πολίτες του ΓΕΛ Νίκαιας: Δράση για τη βία στον χώρο του αθλητισμού

Αξιοποιώντας την ημέρα φιλάθλου και στο πλαίσιο της υλοποίησης δράσεων του προγράμματος Ενεργού Πολίτη, το σχολείο μας διοργάνωσε αθλητική συνάντηση με το Γυμνάσιο Νίκαιας. Οι μαθητές των δύο σχολείων συγκρότησαν ομάδες μπάσκετ και βόλεϊ και αγωνίστηκαν στο Κλειστό Γυμναστήριο της Νίκαιας σε πνεύμα ευγενούς άμιλλας.

Προηγήθηκε παρουσίαση για το νόημα του φιλάθλου πνεύματος και της καλλιέργειάς του, ενώ οι μαθητές ετοίμασαν και ανάρτησαν στον χώρο του γηπέδου πανό με συνθήματα κατά της βίας.

Η διάπλαση ενεργών πολιτών ξεκινάει από την νεανική ηλικία και το σχολείο μας με τις δράσεις επιδώκει να εμφυσήσει στους μαθητές και τις μαθήτριές μας το νόημα του Πολίτη που συμμετέχει Ενεργά στα κοινωνικά δρώμενα.

1 2 3 4 5 6

Πεζοπορία στο Μεγαλόβρυσο και συνάντηση με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου

Την Τρίτη, στις 27 Απριλίου,  η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας πραγματοποίησε μια ξεχωριστή  εξόρμηση.

Η μέρα ξεκίνησε με πεζοπορία από την Αγιά μέχρι το Μεγαλόβρυσο και από εκεί μέχρι τη Μεγάλη Βρύση, πάνω από το χωριό. Άνοιξη παντού! Το μονοπάτι πανέμορφο, η θέα μοναδική! Η κούραση πολλή, μα τα χαμόγελα περίσσευαν! Άλλωστε αυτό που μας έδινε η φύση απλόχερα, έφτανε και περίσσευε για να γεμίσουμε όλοι από χαρά.

Φτάνοντας στο Μεγαλόβρυσο μας υποδέχτηκε ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας, κ. Λάμπρου, ο οποίος στη συνέχεια, μας ξενάγησε στο παλιό σχολείο που λειτουργεί ως λαογραφικό μουσείο και μας μίλησε για την ιστορία του χωριού.

Όσο πλησίαζε η ώρα για το ραντεβού μας με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, η προσμονή και η αγωνία μας μεγάλωνε.

Στο σχολείο προηγήθηκε σχετική προετοιμασία για το έργο και τη ζωή του καλλιτέχνη: είδαμε το ντοκιμαντέρ “Περι-ληψη” του ίδιου, με τραγούδια και αφηγήσεις που ηχογραφήθηκαν στον Κίσσαβο και στο Δέλτα του Πηνειού, προσπαθήσαμε να ερμηνεύσουμε την ποίησή του, να καταλάβουμε ποιός είναι, πώς σκέφτεται και ποιες εικόνες της φύσης τον οδηγούν να γράψει και να εκφραστεί.

Ο ίδιος έφτασε χαμογελαστός. Μας καλωσόρισε και από την πρώτη στιγμή δημιούργησε κλίμα οικείο και φιλικό. Συνομίλησε με τα παιδιά σχετικά με τα τραγούδια και το νόημα των στίχων – ποιημάτων του, την εμπνευση που αντλεί από τη φύση και τις εικόνες που αυτή δημιουργεί στο μυαλό του. Απάντησε στις ερωτήσεις των μαθητών, τραγούδησε μαζί τους, και τους μίλησε για τη ζωή του.

Στο τέλος του προσφέραμε τοπικά προϊόντα και μία τρισδιάστατη ζωγραφιά – σκίτσο που δημιούργησε η μαθήτρια Βάγια Γιωτάκη, εμπνευσμένη από το τραγούδι “Ο Πεχλιβάνης” και όλοι μαζί πια γευματίσαμε στην ταβέρνα της πλατείας.

Ήταν μια μοναδική εμπειρία που θα μείνει στη μνήμη όλων μας!

Κλείνοντας θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά για την υποδοχή και τη φιλοξενεία τον κ. Λάμπρου, Προεδρο της τοπικής κοινότητας, και  φυσικά τον Θανάση Παπακωνσταντίνου γι΄ αυτη την τόσο ξεχωριστή εμπειρία.

Η Περιβαλλοντική Ομάδα της Α΄και Β΄τάξης του Λυκείου Νίκαιας και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί:

Βάσω Ζαφειρίου

Γιώτα Ζαφείρη

Δήμητρα Βασιλάκου

Έλσα Μελιοπούλου

Πωλίνα Γώγου

DSC3394 DSC3390 DSC3385 DSC3382 DSC3381 DSC3379 DSC3378 DSC3376 DSC3375 DSC3373 DSC3370 DSC3368 DSC3367 DSC3366 DSC3358 DSC3353 DSC3349 DSC3346 DSC3341 DSC3338 DSC3337 DSC3334 DSC3332 DSC3331 DSC3329 DSC3328DSC3402 DSC3401 DSC3408eikona Viber 2025 04 30 18 00 02 574 eikona Viber 2025 04 30 17 55 30 275 eikona Viber 2025 04 30 17 55 34 030 IMG 20250429 113042 DSC3436 DSC3433 DSC3431 DSC3428 DSC3427 DSC3441

DSC3447

Δωρεά των Θεσσαλών Τοματοπαραγωγών στο ΓΕΛ Νίκαιας

Στο πλαίσιο της στήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής μας, ο Συνεταιρισμός Θεσσαλών Τοματοπαραγωγών πρόσφερε στο ΓΕΛ Νίκαιας έναν εκτυπωτή XEROX με τόνερ.

FOTO XEROX   EKTYPOTHS CHEROX

Η σχολική κοινότητα του Λυκείου της Νίκαιας εκφράζει τις πιο θερμές ευχαριστίες της για τη γενναιόδωρη προσφορά, η οποία θα συντελέσει στη βελτίωση της παροχής εκπαιδευτικού έργου στους μαθητές και τις μαθήτριές του σχολείου.

Ελπίζει παράλληλα ότι η πράξη αυτή θα βρει μιμητές και σε άλλους φορείς της τοπικής κοινωνίας, ενώ εκφράζει τη βεβαιότητά της ότι ο δραστήριος Συνεταιρισμός Θεσσαλών Τοματοπαραγωγών θα σταθεί αρωγός στην κάλυψη και μελλοντικών αναγκών που αφορούν την εκπαίδευση των παιδιών του σχολείου μας.

 

Εκπαιδευτική εκδρομή της Α’ Λυκείου στην Αθήνα και το Ναύπλιο

Τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα και το Ναύπλιο πραγματοποίησε η Α’ τάξη του σχολείου μας στο πλαίσιο του Αναλυτικού Προγράμματος.

Η εκδρομή ξεκίνησε με επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων, κατόπιν σχετικού ραντεβού.

     20    a 1 

Αρχικά την αντιπροσωπεία του σχολείου μας υποδέχθηκε ο Βουλευτής Λάρισας της Νέας Δημοκρατίας κ. Χρήστος Καπετάνος, ο οποίος με χαρά τούς καλωσόρισε, τους ξενάγησε και τους μίλησε για τη σημασία του κοινοβουλευτισμού. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Καπετάνος είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους μαθητές και, χαριτολογώντας, ρώτησε αν κάποιοι από αυτούς ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την πολιτική στο μέλλον. Η ζωντάνια και ο ενθουσιασμός των νέων έδωσαν μια ιδιαίτερη δυναμική στη συζήτηση, επιβεβαιώνοντας πως η νέα γενιά διαθέτει την όρεξη και το ενδιαφέρον για τα κοινά. Ο Λαρισαίος Βουλευτής δεν παρέλειψε να εκφράσει την εκτίμησή του στους εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίοι στέκονται διαρκώς αρωγοί και καθοδηγητές στην εκπαιδευτική πορεία των μαθητών, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση των αυριανών πολιτών. “Η παιδεία είναι η βάση της δημοκρατίας μας και εσείς, οι νέοι, είστε το μέλλον της χώρας μας. Θέλω να σας συγχαρώ για την παρουσία σας εδώ και να σας ενθαρρύνω να διεκδικείτε πάντα τη γνώση και την πρόοδο χωρίς εξαρτήσεις”, τόνισε ο κ. Καπετάνος.

10        2 2

Στη συνέχεια μαθητές και εκπαιδευτικοί έγινα δεκτοί από τη βουλευτή Λάρισας κυρία Ευαγγελία Λιακούλη. Η εκπρόσωπος του νομού Λάρισας καλωσόρισε τα παιδιά, θυμίζοντας πως θα πρέπει να είναι περήφανα για τον κοινό τόπο  καταγωγής τους, τον Δήμο. Κιλελέρ, ο οποίος υπήρξε η γενέτειρα του σύγχρονου αγροτικού κινήματος. Παράλληλα, η  κυρίαΛιακούλη προέβη και σε ένα άτυπο γκάλοπ, ρωτώντας τα παιδιά αν είναι ευχαριστημένα από το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, καθώς και αν πιστεύουν ότι το σχολικό τους πρόγραμμα προάγει τις δεξιότητες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, βοηθώντας τους να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους ή αν περιορίζεται στην ‘’παπαγαλία’’ κειμένων. Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών συγκατάνευσε στο δεύτερο, με τη βουλευτή να απαντά πως η Βουλή των Ελλήνων, μέσα από τις διαδικασίες της και την αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, αλλά και το υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει επιτέλους να ‘’ανοίξουν τα μάτια’’, αλλά και τη δημόσια συζήτηση, σε ένα πρόβλημα που μετρά δεκαετίες και να το χτυπήσουν στη ρίζα του. Επιπλέον, η Ευαγγελία Λιακούλη αναφέρθηκε με λεπτομέρεια στο έργο που παράγουν τόσο οι κοινοβουλευτικές επιτροπές, όσο και η ολομέλεια του κοινοβουλίου, στην νομοθετική διαδικασία, ενώ χάρισε για τη βιβλιοθήκη του Γενικού Λυκείου Νίκαιας ένα μικρό τόμο με το Σύνταγμα της Ελλάδας, για το οποίο παρότρυνε τα παιδιά «να το διαφυλάξουν και να το παραδώσουν ακόμη καλύτερο στις επόμενες γενιές».

3 7

Μετά τη συνάντηση με τους Λαρισαίους βουλευτές μαθητές και εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στην Αίθουσα Τροπαίων της Βουλής, ενώ επισκέφτηκαν και την αίθουσα της Ολομέλειας όπου παρακολούθησαν συνεδρίαση και αραγωγή κοινοβουλευτικού έργου.

11  12             

                               18

Το βράδυ της ίδιας μέρας μαθητές και εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν θεατρική παράσταση, στο πλαίσιο των δράσεων και επισκέψεων του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων σχετικά με το θέατρο που υλοποιεί το σχολείο μας.

                                    15

Την επόμενη ημέρα οι μαθητές και οι μαθήτριες επισκέφτηκαν τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και το παρακείμενο Μουσείο Ακροπόλεως με τη σχετική ξενάγηση από τους συνοδούς εκπαιδευτικούς.

6 19

13 17

Η εκδρομή συνεχίστηκε με επίσκεψη στο Ναύπλιο, όπου οι μαθητές ήρθαν σε γνωριμία με τα σημαντικότερα μνημεία της πρώτης πρωτεύουσας του ελληνικού κράτους, όπως το φρούριο του Παλαμηδίου και τα ιστορικά κτήρια της πόλης.

9 14        

                                     16

Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στις Μυκήνες και το θέατρο της Επιδαύρου, όπου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με μερικά από τα σημαντικότερα μνημεία της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Εκπαιδευτική εκδρομή του σχολείου μας στη Θεσσαλονίκη

Την καθιερωμένη ετήσια εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη πραγματοποίησε και φέτος το ΓΕΛ Νίκαιας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας χωρίστηκαν σε ομάδες και επισκέφτηκαν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της πόλης, επικεντρωνόμενοι σε όσα εμπίπτουν στα ενδιαφέροντά τους, καθώς κύριος στόχος της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν η επαφή με τα πανεπιστημιακά τμήματα στα οποία θα επιδιώξουν να φοιτήσουν.

Έτσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ανθρωπιστικών Σπουδών επισκέφτηκαν διαδοχικά τη Νομική Σχολή και την Κεντρική Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου για να γνωρίσουν τους χώρους όπου ενδιαφέρονται να σπουδάσουν.

20250224 121358 20250224 121912

                                          20250224 115712

Παράλληλα, οι μαθητές που συμμετέχουν στο πολιτιστικό πρόγραμμα “ΟΛΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ… « ΜΑΘΗ-ΜΑΓΙΚΑ» (ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI)” έγιναν δεκτοί στο Τμήμα των Μαθηματικών της Φυσικομαθηματικής Σχολής του ΑΠΘ από τον καθηγητή Στατιστικής και Πιθανοτήτων κύριο Γέωργιο Τσακλίδη, ο οποίος τους μίλησε για την πρακτική διάσταση των μαθηματικών στην καθημερινότητά μας, τους ξενάγησε στη βιβλιοθήκη του Τμήματος και τους ενημέρωσε για το περιεχόμενο σπουδών και τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων του τμήματος.

2 1       3 1 4      5

30Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ερχόμενοι σε επαφή με τα αντίστοιχα τμήματα που φιλοξενούνται εκεί.

a b                                               g

Μετά το πέρας της επίσκεψης στους χώρους των 2 Πανεπιστημίων της πόλης, μαθητές και εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν την πόλη και τα σημαντικότερα μνημεία της.

20250224 123216 1 20250224 162048 1                                                                   eikona Viber 2025 02 24 17 22 16 874 1

 

Ενημέρωση ΣΕΠ στο ΓΕΛ Νίκαιας

Στο πλαίσιο του προγραμματισμού για την ενημέρωση των μαθητών και των μαθητριών μας για θέματα ΣΕΠ, το σχολείο μας προσκάλεσε την υπεύθυνη για τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό της ΔΔΕ Λάρισας, κυρία Φωτεινή Κουτσοπούλου η οποία ενημέρωσε τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ Λυκείου για θέματα που αφορούν το μηχανογραφικό και τη συμπλήρωσή του, τις σχολές των ΑΕΙ και τις επαγγελματικές προοπτικές τους και απάντησε σε ερωτήσεις και απορίες των ενδιαφερομένων.

20250214 101410 20250214 101445                                             20250214 101447

 

 

Τιμώντας τη μνήμη των θυμάτων του δυστυχήματος στα Τέμπη

Με αφορμή τη συμπλήρωση 2 ετών από το έγκλημα που συντελέστηκε στα Τέμπη με την απώλεια 57 συνανθρώπων μας, η σχολική κοινότητα του ΓΕΛ Νίκαιας διοργάνωσε εκδηλώσεις μνήμης.

IMG 167e1e45362ca764f840901c1a9cf03d V IMG f80259366e657283d51c0c1662a5c441 V

Στο πλαίσιο αυτό, με πρωτοβουλία του 5μελούς συμβουλίου του Α2, οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος προχώρησαν σε συγκινητικές δράσεις τιμώντας τους νεκρούς και συμμετέχοντας στο πάγκοινο αίτημα για απόδοση δικαιοσύνης.

IMG 78a2bb3fb4a5a03be403594a2992e079 V IMG c1ce98d220a47b4a8b6825f9980178db V

 

Επιμορφωτική ενημέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών από τους Διασώστες του ΕΚΑΒ Λάρισας

Την Τρίτη, 04-03-2025, μαθητές της Γ τάξης και εκπαιδευτικοί, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθησουν δίωρη εκπαιδευτική δράση από τους Διασώστες του ΕΚΑΒ Λάρισας, σχετικά με την εξέχουσα σημασία της Καρδιοαναπνευστικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) και της χρήσης του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (CPR/AED) για την υποστήριξη της καρδιακής λειτουργίας. Επίσης ενημερώθηκαν σχετικά με την πνιγμονή, την απόφραξη των αναπνευστικών οδών, καθώς και τη θέση ασφαλείας των θυμάτων.

Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευσης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε πρακτικές ασκήσεις σχετικά με τη χρήση προπλασμάτων αλλά και Απινιδωτών.

Ευχαριστούμε θερμά τους διασώστες : Ιωάννη Γούλα, Ιωάννη Νέστορα, Αναστασία Σαμαρά και Αναστασία Τσιαλαβού για την τόσο εμπεριστατωμένη και στοχευμένη ενημέρωση.

εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 11 198 εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 985 εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 924 εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 298 εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 802 εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 861εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 721εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 595εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 556εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 511εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 466εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 422εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 386εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 338

εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 267 εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 209 εικόνα Viber 2025 03 05 21 35 10 156

Η Γ Οικονομίας Πληροφορικής και η Γ Θετική στο Τμήμα Ψηφιακών Συστηματων του Παν. Θεσσαλίας

Την Πέμπτη, 27-02-2025, οι μαθητές της Γ τάξης (Θετικών και Οικ. Πληροφ.), είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στη Λάρισα.

Μας υποδέχτηκε ο Πρόεδρος της σχολής, κ. Γερογιάννης Βασίλης, ο οποίος ενημέρωσε τους υποψήφιους φοιτητές για τις δυνατότητες της σχολής, τα μαθήματα, τις εξειδικεύσεις κατα τη διάρκεια των σπουδών, καθώς και την αγορά εργασίας και τη διασύνδεση των φοιτητών με εταιρίες πληροφορικής.

Στη συνέχεια οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα εργαστήρια, σε αίθουσες διδασκαλίας, να συνομιλήσουν με ομάδες φοιτητών και να ενημερωθούν για τα έργα που σχεδιάζουν.

Και φυσικά δεν παραλείψαμε μια επίσκεψη στο κυλικείο 🙂 ..!

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Έλσα Μελιοπούλου, Αργύρης Μπακάλης

εικόνα Viber 2025 03 05 21 36 01 831 εικόνα Viber 2025 03 05 21 36 01 609 εικόνα Viber 2025 03 05 21 36 01 579 εικόνα Viber 2025 03 05 21 36 01 742 εικόνα Viber 2025 03 05 21 36 01 378 εικόνα Viber 2025 03 05 21 36 01 498 εικόνα Viber 2025 03 05 21 36 01 203εικόνα Viber 2025 03 05 21 36 01 944εικόνα Viber 2025 03 05 21 36 01 895

Επίσκεψη στη ΔΕΥΑ Λάρισας

Στο πλαίσιο της πολυσχιδούς δράσης του σχολείου μας για την ενημέρωση και κατάρτιση των μαθητών/ριών μας σε επιστημονικά θέματα αλλά και της εμβάθυνσης σε πτυχές των μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΟΠ Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας της Γ’ Λυκείου επισκέφτηκαν το χημικό και μικροβιολογικό εργαστήριο της ΔΕΥΑ Λάρισας με τη συνοδεία των καθηγητών τους κκ Αστ. Τηγανή και Αργ. Μπακάλη.

1 2    3 2    8 1

Οι υπεύθυνοι του εργαστηρίου ενημέρωσαν τους μαθητές μας για θέματα ελέγχου του νερού με το οποίο υδροδοτείται η πόλη της Λάρισας και τους παρουσίασαν τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας του εργαστηρίου, καθώς και το σύνολο των ενεργειών οι οποίες διασφαλίζουν τη δημόσια υγεία μέσω του ελέγχου και της συνακόλουθης διασφάλισης της ποιότητας του νερού.

4 1 5 1 67 1

9 1 10 1 11 12

Ενημέρωση από τη ΔΕΥΑ Κιλελέρ για το έργο του βιολογικού καθαρισμού και τη διαχείριση του νερού

Μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση διοργάνωσε το σχολείο μας, στο πλαίσιο της παροχής ευρύτερης εποπτείας των εξελίξεων στο κοινωνικό γίγνεσθαι που θέλουμε να παράσχουμε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, αλλά και της υλοποίησης δράσεων των περιβαλλοντικών προγραμμάτων που εκπονούμε τη φετινή χρονιά.

20250206 125230 20250206 125235                                                            20250206 125256

Προσκεκλημένος μας ήταν ο διευθυντής της ΔΕΥΑ του Δήμου Κιλελέρ, κύριος Γιάννης Παπακανάκης, ο οποίος μίλησε στους μαθητές για τη διαχείριση του νερού, αγαθού πολύτιμου για την επιβίωση μας, αλλά και για το μεγαλεπήβολο έργο του βιολογικού καθαρισμού, που υλοποιεί ο δήμος μας στη Νίκαια.

Ειδικότερα για το νέο έργο του βιολογικού καθαρισμού ο Γιάννης Παπακανάκης ανέφερε τα εξής:

deyak sxoleia 2 060225

«Η ΔΕΥΑΚ σε συνεργασία με το Δήμο Κιλελέρ προχώρησε στην κατασκευή δικτύου και βιολογικού σταθμού επεξεργασίας λυμάτων στον οικισμό της Νίκαιας. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 11,3 εκατομμυρίων και ο  πληθυσμός που μπορεί να εξυπηρετηθεί σήμερα από αυτό  ανέρχεται σε πρώτη φάση σε 4.950 κατοίκους και σε δεύτερη σε 12.900. Να σημειωθεί ότι η σύνδεση των νοικοκυριών με το δίκτυο ακαθάρτων ανέρχεται στο ποσό των 800 έως 1050 € και θα δοθεί μέσω ενός προγράμματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Στο έργο έχουν προβλεφθεί σύγχρονες μέθοδοι επεξεργασίας των λυμάτων, εξασφαλίζεται ότι το νερό που θα παράγεται κατά την έξοδό του από το βιολογικό θα πληροί τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές που θέτει η σχετική νομοθεσία, δηλαδή χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση προς το περιβάλλον. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθούν τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του έργου όπως είναι:

-η προστασία της δημόσιας υγείας καθώς ο βιολογικός καθαρισμός συμβάλλει στη μείωση της εξάπλωσης ασθενειών που σχετίζονται με την κακή ποιότητα του νερού,

-η επαναχρησιμοποίηση του νερού καθώς αυτό που έχει υποστεί βιολογικό καθαρισμό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορες χρήσεις, όπως άρδευση, οι βιομηχανικές διεργασίες ή ακόμα και ο εμπλουτισμός των υπόγειων υδάτων και

-η παραγωγή λιπάσματος καθώς η «λάσπη» που παράγεται κατά τον βιολογικό καθαρισμό μπορεί να υποστεί επεξεργασία και να χρησιμοποιηθεί ως λίπασμα για τη γεωργία.

Με λίγα λόγια το έργο που προβλέπεται σύντομα να ξεκινήσει τη λειτουργία του είναι μια επένδυση για το μέλλον γιατί  προβλέπεται να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της πρωτεύουσας του Δήμου Κιλελέρ σύμφωνα με τα πρότυπα των σύγχρονων οικισμών, προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στην εν γένει εικόνα της κοινότητας Νίκαιας».