Αρχές Φιλοσοφίας μη εμπλουτισμένο HTML
Εξώφυλλο, Η ανθρώπινη κατάσταση, Rene Magritte
- ΚΕΦ1-4 σελ.8-28,31
- Με ποιο βαθμό και με ποιον τρόπο προάγεται η φιλοσοφική συζήτηση μέσα από την Τέχνη; Μοναξιά, Οδυσσέας και Καλυψώ, Ο Στοχαστής, Το αίνιγμα του χρησμού, Η ιδιαιτερότητα της φιλοσοφικής σκέψης.ppt.
Ο Στοχαστής ή Ο σκεπτόμενος του Ωγκύστ Ροντέν.
- Χαρούμενη επιστήμη, Giorgio de Chirico και “Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;”, Paul Gauguin– Το κουτσό, Οι Ταξιδιώτες, Ο Οδοιπόρος –Βιντεοεγκατάσταση – Η Σχολή των Αθηνών, Ραφαήλ – Edward Hopper, Άνθρωποι στον ήλιο – Edward Hopper – Soir Bleu.
- ΚΕΦ2.2,5 σελ. 36-38, 54, 55-59 – Ρενέ Μαγκρίτ, Η ερμηνεία των ονείρων – Ιστορίες
- ΚΕΦ 8.2 σελ.191,194-206 – 8.4. Η τέχνη ως ελεύθερο παιχνίδι της φαντασίας
- Η σχεδία της Μέδουσας – Ήταν ένα μικρό καράβι Ποια ιστορία τα συνδέει;
Το σχολικό έτος 2024-2025 συμμετείχα ως υπεύθυνη του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου, στα πλαίσια του μαθήματος της Φιλοσοφίας Β’ Τάξης, που διδαξα ως δεύτερη ανάθεση, στο Δίκτυο Μάθησης με θέμα “Το παιδί στην Τέχνη” που συντόνισε το 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Χαλκίδας με υπεύθυνη καθηγήτρια την κα. Καλούση Κων/να, κλάδου ΠΕ02. Συμμετείχαν συνολικά πέντε σχολεία και είκοσι εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων. Το Δίκτυο εντάσεται στη 2η Λειτουργία (Διοικητική λειτουργία), τον 7ο Άξονα (Σχολείο και κοινότητα) και τον 1ο Δείκτη (Πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση δικτύων σχολείων) της Εσωτερικής Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας.
Αναλυτικά συμμετείχαν οι σχολικές μονάδες και οι εκπαιδευτικοί: 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Χαλκίδας (Καλούση Κωνσταντίνα ΠΕ02 (συντονίστρια), Ζήκου Αθανασία ΠΕ02, Μπούρου Ζωή ΠΕ80, Μαγγίνα Αποστολία ΠΕ86, Παπαδάς Βασίλκειος ΠΕ01, Τσιονάνη Ζωή, ΠΕ02), 2ο ΓΕΛ Αλιβερίου (Γλάρου Κονδύλω ΠΕ01), ΓΕΛ Αυλωναρίου (Βασιλική Τζανουδάκη ΠΕ02, Κάραλη Ελένη ΠΕ06, Ευάγγελος Σιδέρης ΠΕ80), ΓΕΛ Λίμνης (Ιωάννης Παλαντζάς ΠΕ02, Παφίλη Ευαγγελία ΠΕ03, Ψαρρού Ράνια ΠΕ04.04, Σοφία Τζουτζά ΠΕ02), ΓΕΛ Καρπενησίου (Γεωργία Παρμάκη ΠΕ02, Βασιλική Σταμάτη ΠΕ02, Ανωμερίτου Ιουλία ΠΕ06, Φαρδαρατζή Δέσποινα ΠΕ02, Νάντση Ευδοξία ΠΕ78, Βαρδαλά Μαρία ΠΕ02). (Αριθμός/ημερομηνία πράξης Συλλόγου Διδασκόντων 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου: 17η/11.10.2024. Πράξη υποβολής πρότασης του Σ.Δ. 1ου Πρότυπου ΓΕΛ Χαλκίδας 5η/09-09-2024 και Πράξη έγκρισης του ΕΠΕΣ 6η/18-09-2024). (ΕΠΕΣ: Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων).
Την Τετάρτη 02.10.2024 και την Παρασκευή 04.10.1024, στις 19:00-20:00, οι υπεύθυνοι καθηγητές και καθηγήτριες συμμετείχαμε στην 1η και 2η διαδικτυακή συνάντηση, μέσω πλατφόρμας ΖΟΟΜ, όπου συμφωνήσαμε για τα θέματα και το χρονοδιάγραμμα της δράσης. Την Παρασκευή 08.11.2024 στην 3η διαδικτυακή συνάντηση, μέσω πλατφόρμας ΖΟΟΜ, συζητήσαμε για την επικείμενη εσπερίδα που θα διοργανώναμε στις 18.11.2024.
Δραστηριότητες
- Η τέχνη στο σχολείο
- Σχέδιο Δράσης: Τo παιδί στην Τέχνη
- Φύλλα Εργασίας (12 ενδεικτικές προτάσεις) – Μελέτη φωτογραφίας
- 2ο ΓΕ.Λ. Αλιβερίου Το παιδί στην Τέχνη, project
- Φύλλο Εργασίας – Two – Satyajit Ray
- ΓΕ.Λ. Αυλωναρίου Το-παιδί-στην-τέχνη-Ρεύματα ζωγραφικής
- Φύλλα Εργασίας ΓΕΛ Αυλωναρίου
- Δράση με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου: Το παιδί στην κατοχή και την αντίσταση – Το παιδί στην Κατοχή και την Αντίσταση
- Δραστηριότητες για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του παιδιού (20 Νοεμβρίου):
- 1η. Δικαιώματα επιβίωσης (επαρκές επίπεδο διαβίωσης, στέγη, διατροφή, πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες) – Η ιστορία της Unicef
- 2η. Δικαιώματα προστασίας (παιδική εργασία – πόλεμος)
- 3η. Δικαιώματα ανάπτυξης και εξέλιξης (εκπαίδευση – παιχνίδι – αναψυχή)
- Τα Δικαιώματα του Παιδιού
- Δράση με αφορμή τα Χριστούγεννα: Christmas childish art
- Προτεινόμενες δραστηριότητες
- Το παιδί στην τέχνη- Ξεναγηθείτε στο μουσείο μας
- Εuropeana – Child in art
Τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, πραγματοποιήσαμε εσπερίδα στη Χαλκίδα για τα δικαιώματα του παιδιού με θέμα “Υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλυτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα” στην Αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου της Π.Ε. Ευβοίας, στη Χαλκίδα, από τις 17:30 έως τις 20:30. Συμμετείχαν το 1ο Πρότυπο Λύκειο Χαλκίδας, το 2ο ΓΕ.Λ. Αλιβερίου και το ΓΕ.Λ. Αυλωναρίου με καλεσμένους εκλεκτούς εισηγητές από διάφορους τομείς. Με την κα. Τζανουδάκη Βασιλική ως εκπρόσωποι των συνεργαζόμενων σχολείων, παρουσιάσαμε τους στόχους του δια-σχολικού προγράμματος «Το παιδί στην Τέχνη». Την εσπερίδα έκλεισε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος που τίμησε με την παρουσία του την εκδήλωσή μας. Η εσπερίδα μεταδόθηκε ζωντανά μεσω webex και συμμετείχαν διαδικτυακά εκπρόσωποι εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες των συνεργαζόμενων σχολείων ΓΕ.Λ. Λίμνης και ΓΕ.Λ. Καρπενησίου. Το link για συνδεση μεσω webex. ΑΦΙΣΑ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΒΕΒΑΙΩΣΗ
MME: EviaXpress: “Τα δικαιώματα του παιδιού” παρουσίασε πλήθος ομιλητών στην ενδιαφέρουσα εσπερίδα στη Χαλκίδα – EviaTop – EviaXpress: Μητροπολίτης Χαλκίδος: «Ο Χριστός ανέθεσε στους ενήλικες να οδηγήσουν τα παιδιά σε εκείνον» evima: Χαλκίδα: Το μήνυμα του Μητροπολίτη Χρυσόστομου για τα παιδιά – EviaPortal: Με μεγάλη επιτυχία η εκδήλωση για την παιδική κακοποίηση – EviaTop: Χαλκίδα: Εσπερίδα για τα δικαιώματα του παιδιού.
15 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Τέχνης
Η Παγκόσμια Ημέρα Τέχνης έχει καθιερωθεί από το 2012 από τον Διεθνή Οργανισμό τέχνης (ΙΑΑ) με τη διακήρυξη της Γκουανταλαχάρα, μετά από πρόταση της Τουρκίας και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Απριλίου. Η συγκεκριμένη ημερομηνία δεν είναι τυχαία, μιας και συμπίπτει με την ημερομηνία γέννησης του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Ο εμβληματικός αναγεννησιακός καλλιτέχνης επελέγη ως σύμβολο της παγκόσμιας ειρήνης, της ελευθερίας της έκφρασης, της ανοχής, της συναδέλφωσης και της πολυπολιτισμικότητας. Από το 2019 η Παγκόσμια Ημέρα Τέχνης, έχει τεθεί υπό την αιγίδα της UNESCO.
Χάρτης της Ευρώπης με τα πιο εμβληματικά έργα τέχνης κάθε έθνους
03-06 Απριλίου 2025 Τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη Α’ και Β’ Τάξης 2ου ΓΕ.Λ. Αλιβερίου στον Νομό Μαγνησίας στα πλαίσια του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και του Δικτύου Μάθησης “Το παιδί στην Τέχνη” (Γλάρου-Ευαγγελάκου). (Αριθμός/ημερομηνία πράξης έγκρισης εκδρομής Συλλόγου Διδασκόντων 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου: 57η/12.02.2025. Αριθμός/ημερομηνία καθορισμού προγράμματος, αρχηγού και συνοδών καθηγητών Συλλόγου Διδασκόντων 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου: 61η/25.02.2025. Αρ Πρωτ. Ενημέρωσης ΔΔΕ Ν. Ευβοίας79/28.03.2025). Δελτίο Τύπου
04.04.2025: Ξενάγηση στην Οικία Κοντού – Μουσείο Θεόφιλου στην Ανακασιά. – Ο ζωγράφος Θεόφιλος.ppt – O Θεόφιλος
- ΜΜΕ:
- Evia Top 2o Γενικό Λύκειο Αλιβερίου: Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Νομό Μαγνησίας
- EviaXpress Εντυπωσιασμένοι επέστρεψαν οι μαθητές Α’ και Β’ 2ου Γενικού Λυκείου Αλιβερίου από την 4ήμερη εκπαιδευτική στο Νομό Μαγνησίας [ΦΩΤΟ]
- Evima H Εύβοια… έφτασε στη Μαγνησία
Τοιχογραφία του Θεόφιλου σε εστιατόριο, στη Μακρινίτσα, 05.04.2025.
1η Διακρατική συνάντηση στα πλαίσια Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning στη Σίντρα της Πορτογαλίας, 12-18 Μαρτίου 2025
Από τις 12 έως τις 18 Μαρτίου 2025 δέκα μαθητές/τριες με συνοδούς την Γλάρου Κονδύλω (συντονίστρια του project) και Μαρία Τζίκα από το 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου ταξίδεψαν στη Σίντρα της Πορτογαλίας για να συναντήσουν τους εταίρους τους από την Πορτογαλία και την Ιταλία, που συμμετείχαν στο έργο etwinning 2024-2025 με τίτλο: “Wake up folks, let’s make Europe shine!“. Η ανταλλαγή 40 μαθητών/τριών από τις τρεις χώρες έγινε στο σχολείο Agrupamento de Escolas Monte da Lua, στη Σίντρα. Στα πλαίσια του προγράμματος με ξεναγούς τους Πορτογάλους μαθητές/τριες και φύλλα εργασίας οι μαθητές γνώρισαν ιστορικά κτήρια εξαίσιας αρχιτεκτονικής. Επισκέφτηκαν τέσσερα από τα σημαντικότερα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO στην Πορτογαλία: το Παλάτι Πένα (Pena Palace), ένα ανάκτορο του 15ου αιώνα, μείγμα γοτθικού και μαυριτανικού ρυθμού με αναγεννησιακές πινελιές, που θυμίζει κάστρο από ταινίες του Disney, το πάρκο Quinta De Regaleira, μια έκταση 40 στρεμμάτων που περιλαμβάνει ένα πενταόροφο παλάτι με περίτεχνες τοιχογραφίες, βιτρό παράθυρα και πλούσια γύψινα διακοσμητικά στοιχεία, κήπους, πύργους, πηγάδια, μυστηριώδεις σπηλιές, που συνδέονται με τους Αλχημιστές, τους Ναΐτες Ιππότες και τους Ροδόσταυρους, το Seteais Palace, ένα νεοκλασικό παλάτι με περίφημους κήπους το οποίο λειτουργεί ως πολυτελές ξενοδοχείο γνωστό ως ξενοδοχείο Tivoli Palácio de Seteais και το Παλάτι της Σίντρα (National Palace) ή Παλάτι της Πόλης, ένα ιστορικό σπίτι μουσείο στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Είναι η καλύτερα διατηρημένη μεσαιωνική βασιλική κατοικία στην Πορτογαλία, που κατοικείται από τις αρχές του 15ου έως τα τέλη του 19ου αιώνα.
- EviaTop 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου: Με Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eΤwinning στην Πορτογαλία
- Evima Στην Πορτογαλία μαθητές από την Εύβοια
- Alfavita Mαθητές από το Αλιβέρι ταξίδεψαν στην Πορτογαλία με το eTwinning
- EviaXpress Μαθητές και μαθήτριες από το 2ο Λύκειο Αλιβερίου ταξίδεψαν στην Πορτογαλία με το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eΤwinning
- AGML.Pt Mobilidade de Estudantes e Professores italianos e gregos no AGML
Μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO στη Σίντρα της Πορτογαλίας
- Το Pena Palace είναι ένα κάστρο ρομαντικής αρχιτεκτονικής με μεσαιωνικά καθολικά και ισλαμικά στοιχεία που συνδυάζονται με τα στυλ του επιστημονικού ρομαντισμού, επηρεασμένα από την ελληνική μυθολογία. Αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό στην είσοδο του Παλατιού γιατί πάνω από μια από τις κύριες πόρτες στην εσωτερική αυλή, υπάρχει ένα μεγάλο γλυπτό του Τρίτωνα, του γιου του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης, θεού και θεάς της θάλασσας. Ο Τρίτωνας, που συμβολίζει την αλληγορία της δημιουργίας του κόσμου, κάθεται οκλαδόν πάνω από την πόρτα, στολισμένος με περίπλοκα μοτίβα κυμάτων, κοραλλιών και άλλων ναυτικών συμβόλων. Στους ώμους του στηρίζεται ένα τεράστιο περίτεχνο παράθυρο, με τις κιονοστοιχίες του σκαλισμένες με σταφύλια, αμπέλια και τη χλωρίδα και την πανίδα της γης. Εκτός από τις ενδιαφέρουσες αναφορές στις επιστημονικές εξελίξεις της εποχής, τη συγχώνευση με τον Καθολικισμό και την αναβίωση των αρχαίων μυστικιστικών λατρειών και πρακτικών, το παλάτι ήταν επίσης ένα χωνευτήρι αρχιτεκτονικών στυλ όπως μαρτυρούν η μεσαιωνική ισλαμική πόρτα, η θέα στην αυλή, η οριενταλιστική αρχιτεκτονική, ο επιστημονικός ρομαντισμός, τα μεσαιωνικά ισλαμικά διαμερίσματα, τα μαυριτανικά παράθυρα και οι τοίχοι με πλακάκια. Είναι εθνικό μνημείο και αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εκφράσεις του ρομαντισμού του 19ου αιώνα στον κόσμο. Το παλάτι είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και ένα από τα επτά θαύματα της Πορτογαλίας. (https://thenextcrossing.com/science-romanticism-pena-national-palace).
Οι μαθητές/τριες με έκπληξη αντίκρυσαν στο παλάτι Pena την τοιχογραφία του σάτυρου και τους δύο πίνακες με την Αθηνά να επιβλέπει τη ναυπήγηση της Αργούς και να βοηθάει τον Ηρακλή στη μάχη του με τον Άρη.
- Το Εθνικό Παλάτι της Σίντρα (Nacional Palace) είναι η καλύτερα διατηρημένη μεσαιωνική βασιλική κατοικία στην Πορτογαλία. Το μινιμαλιστικό γοτθικό εξωτερικό του Παλατιού κρύβει ένα διακοσμητικό θαύμα στο εσωτερικό του. Το πιο αξιοσημείωτο εξωτερικό χαρακτηριστικό του είναι οι δύο τεράστιες καμινάδες, που προεξέχουν από τις κουζίνες του Παλατιού και έχουν γίνει το σήμα κατατεθέν της Σίντρα. Επειδή βρίσκεται ακριβώς στην καρδιά της Sintra, συνήθως αναφέρεται ως Palacio da Vila, το Παλάτι της Πόλης. (https://livetotravelandtaste.com/2021/03/09/23516/).
- Το Quinta da Regaleira αποτελείται από ένα παλάτι ρομαντικού ρυθμού, ένα παρεκκλήσι και ένα πολυτελές πάρκο που διαθέτει λίμνες, σπηλιές, πηγάδια, παγκάκια, σιντριβάνια και μια τεράστια ποικιλία από εξαιρετικές κατασκευές.
- Το Seteais Palace είναι ένα νεοκλασικό παλάτι που βρίσκεται στη Σίντρα. Οι τοίχοι πολλών εσωτερικών δωματίων του παλατιού ήταν διακοσμημένοι με τοιχογραφίες (frescos).
- Το Biester Palace είναι γνωστό για τις εσωτερικές του διακοσμήσεις, με αξιόλογη χρήση ξύλου και νωπογραφιών (frescos), και περιβάλλεται από εκτεταμένους εξωτικούς κήπους.
Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και Β’ Τάξης του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου στα πλαίσια του Δικτύου Μάθησης “Το παιδί στην Τέχνη” επισκέφτηκαν τον «Ελληνικό Κόσμο», το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, στην Αθήνα, και ξεναγήθηκαν στην Έκθεση με τίτλο “Dali Cybernetics” (Ταξίδι στο μυαλό μιας ιδιοφυίας, μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του Σαλβαδόρ Νταλί). Οι μαθητές γνώρισαν τον σουρεαλιστή καλλιτέχνη με μια εντυπωσιακή και πρωτοποριακή προσέγγιση της τέχνης με τη βοήθεια της τεχνολογίας! (Γλάρου-Τζίκα). (Αριθμός/ημερομηνία πράξης Συλλόγου Διδασκόντων: 58η/14.02.2025).
Την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Τάξης του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου και του ΓΕΛ Αυλωναρίου στα πλαίσια του Δικτύου Μάθησης “Το παιδί στην Τέχνη” επισκέφτηκαν το Νέο Μουσείο Ακρόπολης, στην Αθήνα και ξεναγήθηκαν στα εκθέματα του μουσείου από επαγγελματίες ξεναγούς, χωρισμένοι σε δύο Ομάδες. (Αριθμός/ημερομηνία πράξης Συλλόγου Διδασκόντων: 45η/13.01.2025). Τι θυμάμαι.
Τη Δευτέρα 09 Δεκεμβρίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Τάξης του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου και του ΓΕΛ Αυλωναρίου στα πλαίσια του Δικτύου Μάθησης “Το παιδί στην Τέχνη” επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο ΑΡΕΘΟΥΣΑ, στη Χαλκίδα και χωρισμένοι σε εννέα μεικτές ομάδες ανακάλυψαν τα εκθέματα του μουσείου με τη βοήθεια των φύλλων εργασίας που τους είχαν επιδοθεί. (Αριθμός/ημερομηνία πράξης Συλλόγου Διδασκόντων: 36η/02.12.2024). Φύλλα Εργασίας – Φύλλα Εργασίας Ομάδων – Σχέδια παιδιών
MME: EviaXpress: Το 2ο ΓΕΛ Αλιβερίου και το ΓΕΛ Αυλωναρίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο στο πλαίσιο του Δικτύου Μάθησης “Το παιδί στην Τέχνη” – Evia Top: Μαθητές από το Αλιβέρι και το Αυλωνάρι επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο ΑΡΕΘΟΥΣΑ – Eviaportal: Μαθητές της Εύβοιας ενώνουν δυνάμεις στην τέχνη και την ιστορία στο Μουσείο Αρέθουσα
Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024 από ώρα 17:45 έως 19:30 εξ αποστάσεως έγινε ενημέρωση από την Επιστημονική και Οργανωτική Επιτροπή για τον 14ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκιμίου στην πλατφόρμα Zoom.
Τη Δευτέρα 07 Οκτωβρίου 2024 στις 10:50–11:30π.μ. ο Δρ. Φιλοσοφίας και Σύμβουλος των Φιλολόγων κ. Βασίλειος Μάστορης, κλάδου ΠΕ02, ήρθε στο 2ο ΓΕΛ Αλιβερίου για να ενημερώσει τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ Τάξης για τον 14ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκιμίου 2024-2025 με θέμα “Βία και ισχύς”, που διοργάνωνε το Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών και έκανε μια υποδειγματική διδασκαλία τους μαθητές/-τριες στο μάθημα της Φιλοσοφίας.
14ος Πανελλαδικός Μαθητικός Διαγωνισμός Φιλοσοφικού Δοκιμίου 2024-2025
Art in Democracy – Κατάλογος της έκθεσης – Παιδαγωγικό υλικό (σελ. 25)
Γιάννης Γαϊτης, “Παρέλαση”, 1983 και ‘Εσείς κι εμείς”, ή “Η Παρέλαση” 1974
Πότε οι εκδηλώσεις αυτές είναι επωφελείς για τις κοινωνίες; Πότε συνιστούν κίνδυνο;
Σχολιάτε τα σκίτσα από το βιβλίο “Άκου Ανθρωπάκο” του Wilhelm Reich.
- Τι απαντάει ο John Lennon με το το τραγούδι του “Power To The People”;
-
- Πολιτικές γελοιογραφίες και σκίτσα
- Δημιουργήστε μια γελοιογραφία με πολιτικό μήνυμα.
- Δημοκρατία σε κρίση; Οι γελοιογράφοι έχουν απάντηση
- Εσείς πώς θα ζωφραφίζατε τη δημοκρατία;
- Αναφέρετε τα χαρακτηριστικά μιας οργανωμένης δημοκρατικής κοινωνίας
-
Κεφ.8 Ο ρομαντισμός – Εργασίες
«Αχ! σπούδασα φιλοσοφία και νομική και γιατρική κι αλί μου και θεολογία με κόπο και μ’ επιμονή. Και να΄μαι δω με τόσα φώτα, εγώ ο μωρός, όσο και πρώτα! …» “Φάουστ“, Γκαίτε.
Ο Ρομαντισμός στη λογοτεχνία
Αγγλία: Λόρδος Βύρων, Πέρσι Σέλεϊ, Ρόμπερτ Μπερνς, Τζον Κητς (John Keats), Σ. Τ. Κόλεριτζ
“We are all Greeks. Our laws, our literature, our religion, our arts have their root in Greece.”, Percy B. Shelley, Preface to “Hellas”
Γερμανία: Νοβάλις, Φρήντριχ Χαίλντερλιν, Χάινριχ Χάινε, Φρήντριχ Σίλερ, Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε
O Σίλλερ και o Γκαίτε, έξω από το Εθνικό Θέατρο της Βαϊμάρης – Το σπίιτι του Goethe στο κέντρο της Βαίμάρης και το εξοχικό του, Βαϊμάρη, Γερμανία, στα πλαίσια του Consultation Seminar of Europeans For Peace, 17-20 Μαϊου 2019. “Σχεδόν ό,τι είναι η Ακρόπολη για την Ελλάδα είναι αυτά τα αγάλματα για τη Γερμανία”, λένε οι Γερμανοί.
Γαλλία: Βίκτωρ Ουγκό, Σατωμπριάν, Αλέξανδρος Δουμάς, Αλφόνς ντε Λαμαρτίν, Αλφρέ ντε Βινύ, Αλφρέ ντε Μυσσέ
Οι Άθλιοι (1982) [HD 720p] Ταινία με ελληνικούς υπότιτλους
Ο Ρομαντισμός στις εικαστικές τέχνες
Γκόγια (Ισπανία), Τέρνερ (Αγγλία), Ζερικώ, Ντελακρουά (Γαλλία), Φρίντριχ (Γερμανία)
Γοτθική Αρχιτεκτονική – Ντομ ή Καθεδρικός Ναός της Κολωνίας, Γερμανία, στα πλαίσια της διημερίδας αξιολόγησης “AE–PRO Extended partner meeting”, που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Εκπαίδευση Ενηλίκων (EAEA) στις Βρυξέλλες, Βέλγιο, 13-14 Οκτωβρίου 2016.
Ο Καθεδρικός Ναός της Αμβέρσας (Η εκκλησία της Κυρίας Μας), Βέλγιο με το Γυμνάσιο Αλιβερίου, 09 Μαρτίου 2012, στα πλαίσια της 4ης ανταλλαγής μαθητών του Comenius project Teen TV.
Duomo di Milano, Καθεδρικός ναός του Μιλάνο, Ιταλία, 03 Μαίου 2007, με το Γυμνάσιο Αλιβερίου στα πλαίσια της 2ης ανταλλαγής μαθητών στην Ιταλία του Σωκράτης Comenius1 project “Didactic Enterprise”.
Καθεδρικός ναός της Φλωρεντίας ή Santa Maria Del Fiore, Ιταλία με τον Α.Ο. ΑΣΤΕΡΑ Αλιβερίου στις 03 Απριλίου 2010 και με το 2ο ΓΕΛ Αλιβερίου στις 08 Απριλίου 2019, στα πλαίσια της 3ης ανταλλαγής μαθητών στην Ιταλία του Erasmus+ΚΑ219 project “Generation Europe Web”.
Catedral de Santa María de la Sede, Σεβίλλη, Ισπανία, 08 Μαρτίου 2018, με το 2ο ΓΕΛ Αλιβερίου, στα πλαίσια της 1ης ανταλλαγής μαθητών στην Ισπανία και 20 Νοεμβρίου 2019 στα πλαίσια της 4ης συνάντησης εκπαιδευτικών του Erasmus+ΚΑ219 project “Generation Europe Web”.
Στο ναό βρίσκονται πίνακες του Bartolomé Esteban Murillo και ο τάφος του Κολόμβου.
Στη Sagrada Familia, στη Βαρκελώνη, 24 Νοεμβρίου 2019, στα πλαίσια της 4ης συνάντησης εκπαιδευτικών του Erasmus+ΚΑ219 project “Generation Europe Web”. Η Sagrada Familia είναι έργο του διάσημου αρχιτέκτονα του καταλανικού μοντερνισμού Αντόνι Γκαουντί (Antoni Gaudí i Cornet, 25 Ιουνίου 1852 – 10 Ιουνίου 1926). Ο Γκαουντί εκπροσωπεί το κίνημα του Αρ Νουβώ. Το κίνημα προέρχεται από το γαλλικό “Art Nouveau”, που σημαίνει “Νέα Τέχνη”. Χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι η επιτήδευση της μορφής. Οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν συχνά διακοσμητικά σχήματα, μοτίβα λουλουδιών, αραβικά και γραμμικά ελικοειδή σχήματα.
Ο Antoni Gaudí έχει σχεδιάσει πολλά κτίρια στη Βαρκελώνη, όπως το διάσημο Casa Batlló στο κέντρο της πόλης. Τα έργα του δίνουν ιδιαίτερο χαρακτήρα στη Βαρκελώνη και αποτελούν πόλους έλξης για επισκέπτες και μελετητές. Εξωτερικά η πρόσοψη του Casa Batlló μοιάζει σαν να είναι φτιαγμένη από κρανία και οστά. Τα «Κρανία» είναι στην πραγματικότητα μπαλκόνια και τα «κόκαλα» κολώνες στήριξης. Ο Γκαουντί χρησιμοποίησε χρώματα και σχήματα που βρίσκονται στη θαλάσσια ζωή ως έμπνευση για τη δημιουργικότητά του σε αυτό το κτίριο π.χ. τα χρώματα που επιλέχθηκαν για την πρόσοψη είναι αυτά που βρίσκονται στο φυσικό κοράλλι.
Ο Ρομαντισμός στη μουσική
- Ωδη στη Χαρά~Μπετόβεν (Ύμνος Ευρωπαϊκής Ένωσης)
- Συμφωνία Νο.5~Λούντβιχ βαν Μπετόβεν
- Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ
- Ραντέτσκυ Μαρς~Γιόχαν Στράους
- Μπολερό ~Μωρίς Ραβέλ
- Carmen~Bizet’s με τη Maria Callas
- Swan Lake~Tchaikovsky
Η μοντέρνα τέχνη
- Καζιμίρ Μαλέβιτς, Το Μαύρο Τετράγωνο
- Μαρσέλ Ντυσάν, η πορσελάνινη λεκάνη ενός ουρητηρίου
- Άντυ Γουόρχολ, Shot Sage Blue Marilyn
- Άντι Γουόρχολ, Κονσέρβες Cambell’s
- Άντι Γουόρχολ, Κουτιά Brillo
- Vincent van Gogh, paintings
- Joan Miro, paintings
- Salvador Dalí, paintings, Σαλβαδόρ Νταλί, 10 things about Dalí, Dali: List of works, Η ζωή και η τέχνη του Σαλβαδόρ Νταλί, Dali Cybernetics, 5 Salvador Dali Paintings Every
Στην Έκθεση “Dali Cybernetics”, στην Αθήνα, 26 Φεβρουαρίου 2025 με Α’ και Β’ Τάξη.
- Artist Should Know
- Wassily Kandinsky, paintings
- Giorgio De Chirico, paintings
- Pablo Picasso, paintings
- Ρενέ Μαγκρίτ paintings
- Πινακοθήκη
- Artist Aa
- Piet Mondrian
Κοκτέιλ Φορέματα Εμπνευσμένα από τον Mondrian Yves Saint Laurent, (1966) Το επιδραστικό έργο του Piet Mondrian διαμόρφωσε την πορεία της τέχνης του 20ου αιώνα.
Στο Μουσείο Μπάουχάουζ (Bauhaus) στη Βαϊμάρη, Γερμανία, 17 έως 20 Mαίου 2019, στα πλαίσια τετραήμερου συνεδρίου με θέμα “Διεθνή σχέδια για τη νεολαία EUROPEANS FOR PEACE”. Η σχολή του Μπαουχάους ιδρύθηκε το 1919 στη Βαϊμάρη και, αρχικά, αποτέλεσε ένα είδος συγχώνευσης της Ακαδημίας Καλών Τεχνών με την Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βαϊμάρης. Το όνομά της προήλθε από αντιστροφή της γερμανικής λέξης Hausbau («οικοδόμηση»).
“Στο μέλλον όλοι θα είναι διάσημοι για δεκαπέντε λεπτά.”, Άντι Γουόρχολ
4η Biennale Σύγχρονης Τέχνης με θέμα: «Η μεσογειακή εμπειρία: Η Μεσόγειος ως χωροταξικό παράδειγμα διακίνησης ιδεών και λόγου. Μια εισαγωγή», στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, 15 Δεκεμβρίου 2013, στα πλαίσια πενθήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής με τη Γ’ Λυκείου.
Ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στο πορτραίτο και στη φωτογραφία.
Ο René Magritte περιέγραψε τα έργα του λέγοντας: “Η ζωγραφική μου είναι ορατές εικόνες που δεν κρύβουν κάτι — προκαλούν μυστήριο και, πράγματι, όταν κάποιος βλέπει έναν από τους πίνακές μου, θέτει στον εαυτό του αυτήν την απλή ερώτηση: «Tι σημαίνει αυτό;» Οι πίνακές μου δεν σημαίνουν κάτι, επειδή και το μυστήριο δεν σημαίνει κάτι — είναι απλώς άγνωστο”.
Αξιοποίηση των Εικαστικών Τεχνών στην Εκπαίδευση
Ο Ρέμπραντ, ήταν πολύ σημαντικός Ολλανδός ζωγράφος και χαράκτης του 17ου αιώνα, που σήμερα συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ζωγράφων όλων των εποχών.
Στην Πλατεία Ρέμπραντ στο Άμστερνταμ κατά τη διάρκεια της 2ης Διακρατικής συνάντησης εκπαιδευτικών στην Ολλανδία, στα πλαίσια του του Erasmus+Κ219 project “Generation European Web”, 23 έως 27 Ιανουαρίου 2024. Η πλατεία πήρε το όνομά της από τον διάσημο Ολλανδό ζωγράφο, το σπίτι του οποίου βρισκόταν στη περιοχή. Στο κέντρο της δεσπόζει το άγαλμα του ζωγράφου μαζί με κάποια 3D μπρόύτζινα αγάλματα. ενός από τους σημαντικότερους πίνακές του, τη “Νυχτερινή περίπολο“.
Ο Ρούμπενς (1577–1640) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Φλαμανδούς ζωγράφους, το έργο του οποίου εντάσσεται στην τεχνοτροπία του μπαρόκ.
Στην Οικία Ρούμπενς, (Rubenshuis), στην Αμβέρσα, Βέλγιο με το Γυμνάσιο Αλιβερίου 06 έως 12 Μαρτίου 2012, στα πλαίσια της 4ης ανταλλαγής μαθητών του Ευρωπαϊκού προγράμματος Δια Βίου Μάθησης/Comenius – Πολυμερείς Σχολικές Συμπράξεις “Teen TV”.
Jigsaw Puzzles
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0be7e444f8a3
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b6105d4a558
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2310a8619411
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1423f457005b
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=24e9b694aedb
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c627525c603
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3cfc1eb2c1a0
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2439b277809a
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=130a39f42559
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=141aa4cee3f7
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c7af4f3d94f
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2b6370407a60
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3c2cd3a31583
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=03850625f6e8
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b58bc2e9fa7
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3bec6342b6ed
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0b165147f8a3