2024-25

eTwinning project 2024-2025 “Wake up folks, let’s make Europe shine!, ID: 152737/Created on 17.04.2024. (Ρartner). (Αριθμός/ημερομηνία Πράξης 67η/24.04.2024 Συλλόγου Διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου) και (Αριθμός/ημερομηνία Πράξης 31η/18.11.2024 Συλλόγου Διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου).  Log in (https://school-education.ec.europa.eu/en/pupil-login)

logotipo pt2

Σύντομη περιγραφή

Το έργο στοχεύει στην προώθηση της εκπαίδευσης για την ευρωπαϊκή ιθαγένεια, ενθαρρύνοντας τους νέους να αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά, να σκέφτονται κριτικά και να ενεργούν με κοινωνικά και δημοκρατικά υπεύθυνο τρόπο, ικανούς να διεκδικούν τα δικαιώματά τους, αλλά και ικανούς να δίνουν συνειδητές απαντήσεις στα προβλήματα και τα ερωτήματα που θέτει η σύγχρονη ζωή. Μέσα από την ανακάλυψη διαφορετικών ευρωπαϊκών εορταστικών ημερών οι μαθητές θα μάθουν τη σημασία και την αξία του να είναι κανείς Ευρωπαίος πολίτες. Η διεθνής δικτύωση θα δημιουργήσει, επίσης, μια ψηφιακή ενδυνάμωση και θα ενθαρρύνει συνεργασίες που προωθούν την καινοτομία ως παράγοντα ανθρώπινης και κοινωνικής ανάπτυξης καθώς και κοινωνικής συνοχής. Η εστίαση στην πολιτιστική κληρονομιά θα ενισχύσει επίσης την πολιτιστική ταυτότητα, η οποία βασίζεται στις μνήμες των κοινοτήτων και των ατόμων και είναι το θεμελιώδες κλειδί για την ευημερία, τις αποφάσεις και τις ενέργειες.

Short description

“Wake up folks, let’s make Europe shine!” etwinning project aims to promote European citizenship education, encouraging young people to interact effectively, think critically and act in a socially and democratically responsible way, able to demand their rights, but also capable to give conscious answers to the problems and questions posed by the modern life. Through the discovery of different European celebration days students will learn the importance and the value of being European citizens. International networking will also build up a digital empowerment and will encourage partnerships that foster innovation as a factor of human and civic growth as well as social cohesion. The focus on the cultural heritage will also strengthen the cultural identity, which relies on the memories of communities and individuals and is the fundamental key to well-being, decisions and actions.

projectschools1 CopyΣυμμετέχουν:  Italy(4), France(2), Finland(1), Greece(1), Luxembourg(1), Portugal(2), Sweden(1) με 12 εκπαιδευτικούς.

Partner schools’ websites

Self presentationPresent a cultural heritage monument of your country

Partner schools Where our schools are located

zeemapschools

  1. IISS “F. De Sarlo – D. De Lorenzo”, Lagonegro (Pz), Italy (Founder)
  2. Lycée Jehan de Chelles, Chelles, France (Co-founder)
  3. 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου, Aliveri,Greece
  4. Agrupamento de Escolas Monte da Lua, Sintra, Portugal
  5. Lycée Nic. Biever, Dudelange, Luxembourg
  6. Kultavuoren koulu, Orivesi, Finland
  7. Göteborg Stad Kvibergskola, Gothenburg, Sweden

From the 1st online etwinning partner teachers’ meeting, September 6th, 2024.1st teachers meeting Copy Copy 1st teachers meeting10 logos all Voting for the logo. The link for the logo vote

  1. European days and European weeks
  2. International Days and Weeks U.N.
  3. New task: December 2024: EU agri-food days: Research and collection of material regarding the last European policymaking about agriculture; selection and cataloguing of the material; re-elaboration of information contained into the EU reports.
  4. The EU Agri-Food Days allow stakeholders to discuss the outlook of European agriculture, agricultural market trends, food security, sustainability, digital technologies and data flows together with farmers, EU policy makers, business representatives, analysts and digital experts.

  5. Οι Ημέρες Αγροδιατροφής της ΕΕ επιτρέπουν στους ενδιαφερόμενους να συζητήσουν τις προοπτικές της ευρωπαϊκής γεωργίας, τις τάσεις της γεωργικής αγοράς, την επισιτιστική ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, τις ψηφιακές τεχνολογίες και τις ροές δεδομένων μαζί με αγρότες, φορείς χάραξης πολιτικής της ΕΕ, εκπροσώπους επιχειρήσεων, αναλυτές και ψηφιακούς εμπειρογνώμονες.

  6. EU-agri-food-days-agenda_2024_en
  7. EU actions to address farmers’ concerns

EU tackles the following challenges and opportunities about future farming and food system:

  1. How can we give our farmers, and the rural communities they live in, a better perspective, including a fair standard of living?
  2. How can we support agriculture within the boundaries of our planet and its ecosystem?
  3. How can we make better use of the immense opportunities offered by knowledge and technological innovation?
  4. How can we promote a bright and thriving future for Europe’s food system in a competitive world?

 

  1. Draft from the 1st eTwinning online teachers’ meeting  (Google Docs)
  2. Η Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ελλάδας
  3. Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας 

To celebrate Erasmus Days, we’ve chosen happy moments of arrivals and departures of short term exchanges of groups of pupils to the host countries.