Ορθόδοξη πίστη και λατρεία Α Λυκείου
1.1. Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
1.4. Η ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
- ΑΣΚΗΣΗ Α1 και Α2 – Δημιουργία εορτολογίου
- ΑΣΚΗΣΗ Α Τάξης Εορτολόγιο Νοεμβρίου 2020
- Οι Άγιοι, προστάτες
1.5. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Σχεδιάστε σε ένα φύλλο χαρτί το περίγραμμα του χεριού σας και στη συνέχεια γράψτε κάτι για τον εαυτό σας (χάρισμα, δεξιότητα, επίτευγμα κ.λπ.) που σας αρέσει. Σχεδιάστε κι ένα δεύτερο περίγραμμα χεριού και γράψτε κάποιο χαρακτηριστικό σας που δεν σας αρέσει και που θα θέλατε να αλλάξετε.
«Κατ’ εικόνα» και «καθ’ ομοίωσιν»
Γεν 1, 26-27: «Μετά είπε ο Θεός: «Ας φτιάξουμε τον άνθρωπο σύμφωνα με την εικόνα τη δική μας και την ομοίωση, κι ας εξουσιάζει στης θάλασσας τα ψάρια, στου ουρανού τα πτηνά, στα ζώα και γενικά σ’ όλη τη γη και στα ερπετά που σέρνονται πάνω σ’ αυτήν». Δημιούργησε, λοιπόν, ο Θεός τον άνθρωπο σύμφωνα με τη δική του την εικόνα, «κατ’ εικόνα Θεού» τον δημιούργησε, τους δημιούργησε άντρα και γυναίκα».
Γεν 2, 7: «Τότε ο Κύριος ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο από το χώμα της γης και φύσηξε μέσα στα ρουθούνια του πνοή ζωής. Έτσι έγινε ο άνθρωπος ζωντανό ον». Διηγήσεις δημιουργίας του ανθρώπου
Προσωπείο και πρόσωπο
1.5. Φύλλο Εργασίας – ΑΣΚΗΣΗ πρόσωπο και προσωπείο
Renné Magritte Γιάννης Γαΐτης Pawel Kuczynski
Η έννοια του προσώπου στη χριστιανική θεολογία και ανθρωπολογία. Οι προσωπικότητες ως σύνολο ιδιαίτερων ψυχολογικών και πνευματικών χαρακτηριστικών στην Ορθόδοξη παράδοση.
- Άσκηση Α1 στη Δ.Ε. 1.5. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
- Άσκηση Α2 στη Δ.Ε. 1.5. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
- Άσκηση στη Δ.Ε. 1.5. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
Το άνοιγμα του προσώπου προς τον άλλον
Με αφορμή τη φράση «Η συνάντηση με τον άλλο: έξοδος από τον εαυτό. Απειλή ή ευκαιρία;» καταγράψτε αυθόρμητα όσες περισσότερες λέξεις ή φράσεις μπορείτε και στη συνέχεια κατηγοριοποιήστε τες.
Α2 Η συνάντηση με τον άλλο: έξοδος από τον εαυτό. Απειλή ή ευκαιρία;
Ενότητα της πίστεως και ποικιλία των χαρισμάτων
Η παραβολή των ταλάντων (Μτ. 25,14-30) (Λκ 19:11-27)
ΓΕΛ & ΕΠΑΛ
Θεματική Ενότητα 2
ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
2.1. ΕΙΣ ΜΙΑΝ, ΑΓΙΑΝ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ…»
«Η Εκκλησία στους Δρόμους» MKO apostoli
Το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας σήμερα
Δράσεις αγάπης και αλληλεγγύης 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου
Στο Χαμόγελο του παιδιού στο Μύτικα Ευβοίας
Συγκέντρωση τροφίμων από τους μαθητές μας για το Σύλλογο Αλληλεγγύης Αλιβερίου
“Αν τα χρειάζεσαι, πάρτα… Έτσι… Χωρίς να ρωτήσεις… (Με αγάπη…)”
Thrift-shopping Vintage (μεταχειρισμένα ή ρούχα προηγούμενων σεζόν) & 2nd hand καταστήματα
Δράση «Σε Αναμονή»
Η πρωτοβουλία ξεκίνησε to 2015 από το Δημήτρη Πανέλη με αφορμή ένα άρθρο που είχε διαβάσει για τους καφέδες σε αναμονή στη Νάπολη μετά το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο. Στην αρχή λειτούργησε με τον τίτλο «Καφές σε αναμονή» και στην Ελλάδα. Σήμερα η δράση έχει επεκταθεί και σε άλλα είδη πρώτης ανάγκης όπως εστιατόρια, βενζινάδικα, ιδιωτικές κλινικές, κρεοπωλεία, μανάβικα, φαρμακεία, βιβλιοπωλεία, καταστήματα ρούχων/παιχνιδιών κ.ά. χάρη στην κινητοποίηση των συνανθρώπων μας, των καταστημάτων αλλά και στη βοήθεια του διαδικτύου και συμμετέχουν πάνω από 1.200 επιχειρήσεις πανελλαδικά.
2.2. ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Για ποιο λόγο οι άνθρωποι λένε «ευχαριστώ» σε κάποιον; Α1 ΓΕΛ Α2 ΓΕΛ Α1 ΕΠΑΛ Α2 ΕΠΑΛ Α3 ΕΠΑΛ
Με ποιους τρόπους εκφράζουν την ευχαριστία τους οι άνθρωποι στους ανθρώπους; Α1 ΓΕΛ Α2 ΓΕΛ Α1 ΕΠΑΛ Α2 ΕΠΑΛ Α3 ΕΠΑΛ
- Για ποιο λόγο οι άνθρωποι λένε «ευχαριστώ» στο Θεό; Α1 ΓΕΛ Α2 ΓΕΛ Α1 ΕΠΑΛ Α2 ΕΠΑΛ Α3 ΕΠΑΛ
- Με ποιους τρόπους εκφράζουν την ευχαριστία τους οι άνθρωποι στο Θεό; Α1 ΓΕΛ Α2 ΓΕΛ Α1 ΕΠΑΛ Α2 ΕΠΑΛ Α3 ΕΠΑΛ
Άσκηση Α1 ΓΕΛ στη ΔΕ 2.2 Άσκηση Α2 ΓΕΛ στη ΔΕ 2.2
ΑΣΚΗΣΗ Α1 ΕΠΑΛ Η Εκκλησία ως ευχαριστιακή σύναξη
2.3. Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
1. Φωτογραφίες Α΄
Τι σημασία έχει για σας ένας τραγουδιστής, η ομάδα, η οικογένεια, οι φίλοι;
2. Φωτογραφίες Β΄ (μοναξιά, αποξένωση, περιθωριοποίηση)
Joan Osborne – One Of Us
Δημιουργήστε ένα πόστερ με συνθήματα κατά του ατομισμού
ατομισμός (προσήλωση του ατόμου στον εαυτό του και τα συμφέροντά του) ≠ αυταπάρνηση, φιλαλληλία, φιλανθρωπία, ανιδιοτέλεια, αλτρουισμός (στροφή ενδιαφέροντος από το εγώ προς το ευρύτερο σύνολο)
Poster A1 ΓΕΛ 2022 Poster A2 ΓΕΛ 2022 Poster A1 ΓΕΛ Poster A2 ΓΕΛ
A1 ΕΠΑΛ Poster Α2 ΕΠΑΛ Posrer A3 ΕΠΑΛ Poster
Ένας αρχαίος κινέζικος θρύλος λέει ότι κάποιος μαθητής ρώτησε τον δάσκαλο του: «Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στον Παράδεισο και στην Κόλαση;» Ο δάσκαλος του απάντησε: «Πολύ μικρή κι ωστόσο, έχει μεγάλες συνέπειες. Έλα να σου δείξω την Κόλαση». Μπήκαν σε ένα δωμάτιο, όπου μια ομάδα ανθρώπων καθόταν γύρω από μια μεγάλη χύτρα με ρύζι. Όλοι ήταν πεινασμένοι και απελπισμένοι καθένας είχε από ένα κουτάλι που το κρατούσε από την άκρη με προσοχή κι έφτανε ως τη χύτρα. Κάθε κουτάλι, όμως, είχε τόσο μακρύ χερούλι, που δεν μπορούσαν να το φέρουν στο στόμα. Η απελπισία και η ταλαιπωρία ήταν φοβερή. «Έλα» είπε ο δάσκαλος λίγο μετά. «Τώρα θα σου δείξω τον Παράδεισο». Μπήκαν σε ένα άλλο δωμάτιο, πανομοιότυπο με το πρώτο, υπήρχε η χύτρα του ρυζιού, η ομάδα ανθρώπων, τα ίδια μακριά κουτάλια, όμως εκεί όλοι ήταν ευτυχισμένοι και χορτάτοι. «Δεν καταλαβαίνω» είπε ο μαθητής. «Γιατί είναι τόσο ευτυχισμένοι εδώ ενώ στο άλλο δωμάτιο είναι τόσο δυστυχισμένοι, τη στιγμή που όλα είναι ίδια;» «Δεν το κατάλαβες;», χαμογέλασε ο δάσκαλος. «Καθώς τα κουτάλια έχουν μακριά χερούλια και δεν μπορούν να φέρνουν το φαγητό στο στόμα τους, εδώ έμαθαν όλοι να ταΐζουν ο ένας τον άλλον».
2.4. ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Παρατηρήστε προσεκτικά τα παρακάτω έργα τέχνης και τις εικόνες με θέμα την καταστροφή, τον κίνδυνο, τη σωτηρία, και διαλέξτε ένα από αυτά. Υπάρχουν τρία βασικά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντήσετε ανάλογα με το έργο που επιλέξατε:
i. Τι βλέπεις;
ii. Τι σκέφτεσαι γι’ αυτό που βλέπεις;
iii. Τι είναι αυτό που σε κάνει να αναρωτιέσαι;
Ευ. Ντελακρουά, Η Ελευθερία οδηγεί το Λαό (1830) Έντβαρτ Μουνκ, Η κραυγή (1893) Φρυγικός σκούφος
Ένας πυροσβέστης και ένα κοάλα μπροστά στις φλόγες Πηγή: www.lifo.gr
- Ο πλούσιος και ο φτωχός Λάζαρος (Λκ 16, 19-31)
- Παραβολή της Τελικής Κρίσεως (Μτ 25, 31-46) – Θέματα για συζήτηση
- Δύο Παραλλαγές
- Το Σχέδιο της Θείας Οικονομίας (σελ. 76-77)
Η σωτηρία στην Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση: Ας παρατηρήσουμε προσεκτικά εικόνες της μέλλουσας κρίσης, ανατολικές και δυτικές. Με βάση τις εικόνες ας απαντήσουμε σε ερωτήματα όπως: Με ποιον τρόπο συνδέονται οι πληροφορίες που παρουσιάζονται με ό,τι ήδη γνωρίζεις; Ποιες από τις νέες ιδέες που απέκτησες επεκτείνουν ή ωθούν τη σκέψη σου σε νέες κατευθύνσεις;
Γεώργιος Κλόντζας, Η Β Παρουσία Michelangelo, Η Τελική Κρίση, Cappella
(τέλη 16ου αι.) Sistina, Vaticano (16ος αι.)
Θέματα για συζήτηση: συλλογική σωτηρία, ατομική σωτηρία, σωτηρία με την πίστη, σωτηρία με τα έργα, σώζει ο νόμος, σώζει η χάρη.
Η χρήση της έννοιας «σωτηρία» στον κόσμο και την καθημερινότητα: Με αφορμή ενδεικτικά άρθρα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, τα οποία αναφέρονται στη «σωτηρία» από πολιτικές, οικονομικές, φυσικές κ.λπ. καταστροφές, ας προσπαθήσουμε να συμπληρώσουμε σε αυτοκόλλητα χαρτάκια τη φράση: «Σωτηρία είναι/σημαίνει…»
Η Σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα… Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης Πρώτη εκτέλεση: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
People are strange (The Doors)
Το κρεμμυδάκι
Μια φορά κι ένα καιρό, ζούσε μια κακιά γυναίκα, σωστή μέγαιρα. Πέθανε κι ούτε ένα καλό δεν είχε κάνει στη ζωή της. Την άρπαξαν το λοιπόν οι διαβόλοι και την πετάξανε στη φλογισμένη λίμνη. Τότε ο φύλακας-άγγελός της κάθισε και σκέφτηκε: “Πρέπει να θυμηθώ καμιά καλοσύνη της για να πάω να την πω στο Θεό”. Θυμήθηκε, και μια και δυο πάει και λέει στο Θεό: ”Αυτή, του λέει, έβγαλε ένα κρεμμυδάκι φρέσκο απ’ το περιβόλι και το ’δωσε σε μια ζητιάνα”. Κι ο Θεός απαντάει: “Πάρε λοιπόν το ίδιο εκείνο κρεμμυδάκι, και πήγαινε πάνω απ’ τη λίμνη. Βάστα το κρεμμυδάκι απ’ τη μια άκρη κι ας πιαστεί αυτή απ’ την άλλη. Τότε τράβα την. Αν τα καταφέρεις να την τραβήξεις απ’ τη λίμνη, τότε ας πάει στον Παράδεισο. Όμως αν σπάσει το κρεμμυδάκι, θα πει πως καλά είναι εκεί που είναι”. Έτρεξε ο άγγελος στη γυναίκα και της λέει: “Πιάσου γερά απ’ το κρεμμυδάκι και ’γω θα σε τραβήξω”. Κι άρχισε να την τραβάει προσεχτικά. Την είχε βγάλει ολάκερη σχεδόν απ’ τη λίμνη, μα μόλις είδαν οι άλλοι αμαρτωλοί πως την τραβάνε έξω, γαντζώθηκαν όλοι πάνω της για να βγουν κι αυτοί μαζί της. Μα η γυναίκα ήταν κακιά, σωστή μέγαιρα, κι άρχισε να τους κλωτσάει: “Εμένα θέλουν να βγάλουν κι όχι εσάς. Δικό μου είναι το κρεμμυδάκι κι όχι δικό σας”. Μόλις το ’πε αυτό, το κρεμμυδάκι έσπασε. Κι αυτή ξανάπεσε στη λίμνη και καίγεται εκεί πέρα ως τα σήμερα. Ο άγγελος έβαλε τα κλάματα κι έφυγε». Ντοστογιέβσκι, Φ. (1990). Αδελφοί Καραμάζωφ. Αθήνα: Γκοβόστη, τ. Β΄, σ. 301-302.
Πώς ο ήρωας πιλότος έσωσε 154 επιβάτες Στις 15 Ιανουαρίου 2009 ο έμπειρος πιλότος Τσέσλι «Σάλι» Σαλενμπέργκερ έκανε αναγκαστική προσυδάτωση στον ποταμό Χάντσον της Νέας Υόρκης, σώζοντας τους 155 επιβάτες της πτήσης. Το γεγονός αυτό αφηγείται η ταινία “Sully” του Κλιντ Ίστγουντ με πρωταγωνιστή τον Τόμ Χάνκς.
Blog Ψήφα Γ.
3.2. ΟΙ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Οι ημερομηνίες του ορθόδοξου Πάσχα κυμαίνονται από τις 4 Απριλίου ως τις 8 Μαΐου. Η Ελληνική πολιτεία δέχθηκε το νέο ημερολόγιο το 1923 και η εκκλησία της Ελλάδας, στις 10 Μαρτίου 1924, αλλά χωρίς μετακίνηση του Πάσχα, που εξακολουθεί να εορτάζεται σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο. Υπολογίζει, όμως, την ημερομηνία της εαρινής πανσελήνου με βάση το παλαιό και προσθέτει 13 ημέρες για να πάμε στο καινούργιο. Οι ημερομηνίες του καθολικού Πάσχα κυμαίνονται από τις 22 Μαρτίου ως τις 25 Απριλίου. Υπολογισμός Πάσχα – Τύπος υπολογισμού.
- Φύλλο Εργασίας στη Δ.Ε. 3.2. Οι γιορτές
- Α Τάξη ΕΡΓΑΣΙΑ στη Δ.Ε. 3.2. Οι γιορτές στην Οορθόδοξη Εκκλησία
- Εργασία στη Δ.Ε. 3.2. Οι γιορτές στην Ορθόδοξη εκκλησία
- Εργασία στη Δ.Ε. 3.2. Οι γιορτές στην Ορθόδοξη Εκκλησία.google doc
- Ορθόδοξος Συναξαριστής
- Καθολικό Εορτολόγιο
- International Days and Weeks U.N.
- 2. Οι γιορτές της Θεοτόκου
Μονή Παναγίας Χοζοβιώτισσας, Αμοργός & Μονή Προυσού ή Παναγία Προυσιώτισσα
Παναγία Σουμελά στον Πόντο & Ιερά Μονή Παναγίας Σουμελά, Καστανιά Ημαθίας
- 1η Ομάδα, 2η Ομάδα, 3η Ομάδα
- Θεοτοκωνύμια – Εκκλησίες της Παναγίας – Θαυματουργές εικόνες της Παναγίας Σπάνιες εικόνες της Παναγίας – Παναγίες του κόσμου
- Κουίζ – Quizizz – Τεστ Αξιολόγησης
06/02/2023 Τηλεκπαίδευση λόγω έντονων καιρικών φαινομένων – χιονόπτωση.
- Εργασία στη ΔΕ 3.2 Οι γιορτές στην Ορθόδοξη Εκκλησία 06/02/2023
- Εργασία στις γιορτές
- Φύλλο Αξιολόγησης στη Δ.Ε. 3.2. Οι γιορτές
3.3. Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Εφράσεις Παραβολές
(Παραβολές Εφράσεις – Β_ΘΕ-4.1-Γλώσσα – Γνωμικολογικόν – Γ. Ρίτσος, Επιτάφιος – Ἐπιτάφιος-Θρῆνος-Ἐγκώμια-τοῦ-Ἐπιταφίου)
ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ Α’ Μέρος – Θεοδωράκης – Ρίτσος – Μπιθικώτσης – Πού πέταξε τ’ αγόρι μου: Γιε μου, σπλάχνο των σπλάχνων μου καρδούλα της καρδιάς μου πουλάκι της φτωχιάς αυλής ανθέ της ερημιάς μου. Πού πέταξε τ’ αγόρι μου πού πήγε, πού μ’ αφήνει. Χωρίς πουλάκι το κλουβί χωρίς νερό η κρήνη. Πώς κλείσαν τα ματάκια σου και δεν θωρείς που κλαίω και δεν σαλεύεις δεν γρικάς τα που πικρά σου λέω.
Ἐπιτάφιος-Θρῆνος-Ἐγκώμια-τοῦ-Ἐπιταφίου
Ω Γλυκύ μου Έαρ Ειρήνη Παππά Vangelis lyrics – YouTube
3.3. ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
3.3 Το Μυστήριο του Βαπτίσματος – Quizizz
Τεστ αξιολόγησης στη Δ.Ε.3.3 Μυστήριο του Βαπτίσματος
3.5. ΤΟ ΒΑΘΥΤΕΡΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ
3.5. Το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου του γάμου.ppt – Quizizz
Το αποστολικό Ανάγνωσμα της Ακολουθίας του γάμου (Εφεσ. 5: 20-33)
Μέσα από το αποστολικό ανάγνωσμα της Ακολουθίας του γάμου επιβεβαιώνεται ή όχι η έννοια της ισότητας του άνδρα και της γυναίκας; Τεκμηριώστε την άποψή σας.
Ο δεσμός ενός νέου και μιας νέας που δεν έχουν τελέσει το μυστήριο του γάμου μπορεί να είναι είτε κακής είτε καλής ποιότητας. Κακής είναι όταν ο ένας αντιμετωπίζει τον άλλον ως ένα τυχαίο εργαλείο για την ατομική του ικανοποίηση, τη θέση του οποίου μπορεί να πάρει οποτεδήποτε οποιοδήποτε άλλο. Καλής ποιότητας είναι όταν ο ένας είναι για τον άλλον μια μοναδική προσωπικότητα και μεταξύ τους υπάρχει αφοσίωση και πιστότητα. Αυτός ο δεσμός, δηλαδή, ούτε ανήθικος ούτε πορνικός μπορεί να χαρακτηριστεί. Το πρόβλημά του, για την Εκκλησία, είναι άλλης τάξεως. Ό,τι μένει έξω από το Σώμα της Εκκλησίας δεν είναι κατ’ ανάγκη κακό, είναι όμως φθαρτό. Πεθαίνει όταν πεθάνουν οι συντελεστές του. Η Εκκλησία επιθυμεί όχι την κατάργηση του αληθινού έρωτα, αλλά – ακριβώς επειδή δέχεται την ομορφιά και τη σπουδαιότητά του – την αφθαρτοποίησή του, το μπόλιασμά του στην πηγή της Ζωής. Αυτό απεργάζεται το μυστήριο του γάμου. Εισάγει τους δύο ανθρώπους, όχι ως μεμονωμένα άτομα αλλά ως ζευγάρι, ως σχέση μοναδικών κι ανεπανάληπτων προσώπων, στο Σώμα του Χριστού. (Θέματα Χριστιανικής Ηθικής Γ’ ΓΕΛ, σελ 91).
3.6. ΜΕΤΑΝΟΙΑ, Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ
Προσπαθήστε να διατυπώσετε λέξεις/φράσεις σχετικές με τις λέξεις «αστοχία», «αποτυχία» και να εκφράσετε τα αντίθετά τους.
- Φύλλο Εργασίας στη Δ.Ε. 3.6. ΜΕΤΑΝΟΙΑ
- Η πτώση του ανθρώπου Γέν. 2, 15-17 και Γεν. 3,1-24
- 3.6. Μετάνοια, η υπέρβαση της αμαρτίας.pdf
(μετα-νοώ = μεταβάλλω νουν)
- Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (Ή του Ασώτου Υιού) (Λκ 15, 11-32)
- Παραβολή Ασώτου Πείνα ελευθερίας Παραβολές & Ζακχαίος
- Η παραβολή Τελώνη και Φαρισαίου (Λκ 18, 9-14)
Μελετήστε το περιστατικό της συνάντησης του Ιησού με τον Ζακχαίο (Λκ 19, 110) ή την παραβολή του Ασώτου (Λκ 15, 11-32), σε συνδυασμό με θεολογικό κείμενο για τη μετάνοια (π.χ. Bloom, 2008). Στη συνέχεια συμπληρώστε τα παρακάτω:
Αμαρτία = …,
Μετάνοια = …,
Ο Χριστός/σπλαχνικός πατέρας αντιμετωπίζει τους αμαρτωλούς με…
4.2. Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
Στοχαστείτε με βάση όσα κάνατε και μάθατε για τη σχέση Θεού και ελευθερίας και συμπληρώστε τη φράση: «Ελευθερία είναι…». Δημιουργήστε ένα πόστερ με τις σκέψεις και τις απόψεις σας στο link. https://www.canva.com/design/DAFiLGNWorg/5QjvHX6rBz63JFThGAAtKA/edit?utm_content=DAFiLGNWorg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
4.3. Η ΑΓΑΠΗ ΩΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ