Αρχές Φιλοσοφίας Γνωμικολογικόν
Οδηγίες Διδασκαλίας Φιλοσοφίας Β’ Τάξης ΓΕΛ 2024-2025
Οδηγίες Διδασκαλίας Φιλοσοφίας 2023-24
Αρχές Φιλοσοφίας μη εμπλουτισμένο HTML – Blog Φιλοσοφικός Κώδικας Λυσάρι ΑΡΝΟΣΕξώφυλλο, Η ανθρώπινη κατάσταση, Rene Magritte
Με ποιο βαθμό και με ποιον τρόπο προάγεται η φιλοσοφική συζήτηση μέσα από την Τέχνη; Μοναξιά, Οδυσσέας και Καλυψώ, Ο Στοχαστής, Το αίνιγμα του χρησμού, Η ιδιαιτερότητα της φιλοσοφικής σκέψης, Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς, 2001: Οδύσσεια του διαστήματος – Άσκηση
«Τhe Thinker» (Ο Στοχαστής ή Ο σκεπτόμενος) του Ωγκύστ Ροντέν.
Για το γλυπτό λένε ότι ο πρώτος του τίτλος ήταν “Ο Ποιητής“, εννοώντας τον Δάντη Αλιγκέρι. (Dante Alighieri, 1265 – 1321), τον περίφημο Ιταλό ποιητή που δημιούργησε το έργο “Η θεία Κωμωδία“. «Ο Σκεπτόμενος» ήταν μέρος του συνολικού ατελεύτητου έργου του “Η πύλη της κόλασης”, εμπνευσμένο από την “Θεία Κωμωδία” του Δάντη του μνημειώδους έργου του “Η πύλη της κόλασης”. Έως το τέλος της δεκαετίας του 1880 το γλυπτό λεγόταν “Ο Ποιητής” αλλά …ήταν αιρετικό να απεικονίζεται ο Δάντης γυμνός. “Ο Στοχαστής σκέφτεται όχι μόνο με τον εγκέφαλό του, με το μέτωπο, τα διευρυμένα ρουθούνια και τα συμπιεσμένα χείλη του, αλλά με κάθε μυ των χεριών, της πλάτης και των ποδιών του, με τη σφιγμένη γροθιά και τα δάχτυλα που πιάνουν”.
Χαρούμενη επιστήμη Ντε Κίρικο και Γκογκέν – Το κουτσό, Οι Ταξιδιώτες, Ο Οδοιπόρος – Βιντεοεγκατάσταση (Εγκατάσταση: Σύγχρονη έκφραση εικαστικής δημιουργίας, μόνιμης ή προσωρινής, που στοχεύει στη διαμόρφωση ενός χώρου) – Η Σχολή των Αθηνών, Ραφαήλ – Edward Hopper, Άνθρωποι στον ήλιο – Edward Hopper – Soir Bleu
Αλληγορία σπηλαίου (σελ. 24) – Eρμηνεία – Αλληγορία του Σπηλαίου – Φύλλο Εργασίας
ΚΕΦ2.2,5 σελ. 36-38, 54, 55-59 – Ρενέ Μαγκρίτ, Η ερμηνεία των ονείρων – Εργασία Ρ.Μ. – Εργασία Ρενέ Μαγκρίτ – Ιστορίες
ΚΕΦ6.1,2,3,4, σελ.141-168 – Ηθικά διλήμματα – Φύλλο Εργασίας – Οι 3 σημαντικότερες ηθικές θεωρίες – Quizizz – Blog Χωρεμιώτη – Το δίλημμα τρένου – Δίλημμα πατέρα
ΚΕΦ7.1,2,3,σελ.169-190 – Ορίζοντας το Δίκαιο.ppt – Περί Πολιτικής – Quizizz
- Πώς φαντάζεστε την ιδανική ουτοπική δημοτική κοινότητα;
- Πώς φαντάζεστε το ιδανικό ουτοπικό σχολείο;
- Πώς φαντάζεστε την ιδανική ουτοπική οικογένεια;
- Πώς φαντάζεστε την ιδανική ουτοπική κοινωνία;
- Πώς φαντάζεστε την ιδανική ουτοπική εργασία;
ΚΕΦ 8.2 σελ.191,194-206 – 4. Η τέχνη ως ελεύθερο παιχνίδι της φαντασίας
Το σχολικό έτος 2024-2025 συμμετείχα ως υπεύθυνη του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου, στα πλαίσια του μαθήματος της Φιλοσοφίας Β’ Τάξης, που δίδασκα, στο Δίκτυο Μάθησης με θέμα “Το παιδί στην Τέχνη” που συντονίζει το 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Χαλκίδας με υπεύθυνη καθηγήτρια την κα. Καλούση Κων/να, κλάδου ΠΕ02. Συμμετείχαν συνολικά πέντε σχολεία και είκοσι εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων. Το Δίκτυο εντάσεται στη 2η Λειτουργία (Διοικητική λειτουργία), τον 7ο Άξονα (Σχολείο και κοινότητα) και τον 1ο Δείκτη (Πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση δικτύων σχολείων) της Εσωτερικής Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας.
Αναλυτικά συμμετείχαν οι σχολικές μονάδες και οι εκπαιδευτικοί: 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Χαλκίδας (Καλούση Κωνσταντίνα ΠΕ02 (συντονίστρια), Ζήκου Αθανασία ΠΕ02, Μπούρου Ζωή ΠΕ80, Μαγγίνα Αποστολία ΠΕ86, Παπαδάς Βασίλκειος ΠΕ01, Τσιονάνη Ζωή, ΠΕ02), 2ο ΓΕΛ Αλιβερίου (Γλάρου Κονδύλω ΠΕ01), ΓΕΛ Αυλωναρίου (Βασιλική Τζανουδάκη ΠΕ02, Κάραλη Ελένη ΠΕ06, Ευάγγελος Σιδέρης ΠΕ80), ΓΕΛ Λίμνης (Ιωάννης Παλαντζάς ΠΕ02, Παφίλη Ευαγγελία ΠΕ03, Ψαρρού Ράνια ΠΕ04.04, Σοφία Τζουτζά ΠΕ02), ΓΕΛ Καρπενησίου (Γεωργία Παρμάκη ΠΕ02, Βασιλική Σταμάτη ΠΕ02, Ανωμερίτου Ιουλία ΠΕ06, Φαρδαρατζή Δέσποινα ΠΕ02, Νάντση Ευδοξία ΠΕ78, Βαρδαλά Μαρία ΠΕ02). (Αριθμός/ημερομηνία πράξης Συλλόγου Διδασκόντων 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου: 17η/11.10.2024. Πράξη υποβολής πρότασης του Σ.Δ. 1ου Πρότυπου ΓΕΛ Χαλκίδας 5η/09-09-2024 και Πράξη έγκρισης του ΕΠΕΣ 6η/18-09-2024). (ΕΠΕΣ: Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων).
Την Τετάρτη 02.10.2024 και την Παρασκευή 04.10.1024, στις 19:00-20:00, οι υπεύθυνοι καθηγητές και καθηγήτριες συμμετείχαμε στην 1η και 2η διαδικτυακή συνάντηση, μέσω πλατφόρμας ΖΟΟΜ, όπου συζητήσαμε τον σχεδιασμό της δράσης. Την Παρασκευή 08.11.2024 στην 3η διαδικτυακή συνάντηση, μέσω πλατφόρμας ΖΟΟΜ, συζητήσαμε για την επικείμενη εσπερίδα που θα διοργανώναμε στις 18.11.2024.
- Η τέχνη στο σχολείο
- Σχέδιο Δράσης: Τo παιδί στην Τέχνη
- Φύλλα Εργασίας (12 ενδεικτικές προτάσεις) – Μελέτη φωτογραφίας
- Το παιδί στην Τέχνη, project
- Φύλλο Εργασίας – Two – Satyajit Ray
- Βάσω Τζανουδάκη Το-παιδί-στην-τέχνη-Ρεύματα ζωγραφικής
- Φύλλα Εργασίας Τζανουδάκη Β. ΓΕΛ Αυλωναρίου
- Δράση με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου: Το παιδί στην κατοχή και την αντίσταση – Το παιδί στην Κατοχή και την Αντίσταση
- Δραστηριότητες για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του παιδιού (20 Νοεμβρίου):
- 1η. Δικαιώματα επιβίωσης (επαρκές επίπεδο διαβίωσης, στέγη, διατροφή, πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες) – Η ιστορία της Unicef
- 2η. Δικαιώματα προστασίας (παιδική εργασία – πόλεμος)
- 3η. Δικαιώματα ανάπτυξης και εξέλιξης (εκπαίδευση – παιχνίδι – αναψυχή)
- Δράση με αφορμή τα Χριστούγεννα: Christmas childish art
- Προτεινόμενες δραστηριότητες
Τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήσαμε εσπερίδα στη Χαλκίδα για τα δικαιώματα του παιδιού με θέμα “Υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλυτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα” στην Αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου της Π.Ε. Ευβοίας, στη Χαλκίδα, από τις 17:30 έως τις 20:30. Το link για συνδεση μεσω webex. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΒΕΒΑΙΩΣΗ
MME “Τα δικαιώματα του παιδιού” παρουσίασε πλήθος ομιλητών στην ενδιαφέρουσα εσπερίδα στη Χαλκίδα – Evia Top – Μητροπολίτης Χαλκίδος: «Ο Χριστός ανέθεσε στους ενήλικες να οδηγήσουν τα παιδιά σε εκείνον» – evima – Με μεγάλη επιτυχία η εκδήλωση για την παιδική κακοποίηση – Χαλκίδα: Εσπερίδα για τα δικαιώματα του παιδιού
03-06 Απριλίου 2025 Τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη Α’ και Β’ Τάξης 2ου ΓΕ.Λ. Αλιβερίου στον Νομό Μαγνησίας (Αριθμός/ημερομηνία πράξης έγκρισης εκδρομής Συλλόγου Διδασκόντων 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου: 57η/12.02.2025. Αριθμός/ημερομηνία καθορισμού προγράμματος, αρχηγού και συνοδών καθηγητών Συλλόγου Διδασκόντων 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου: 61η/25.02.2025. Αρ Πρωτ. Ενημέρωσης ΔΔΕ Ν. Ευβοίας79/28.03.2025).
04.04.2025: Ξενάγηση στην Οικία Κοντού – Μουσείο Θεόφιλου στην Ανακασιά.
Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και Β’ Τάξης του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου στα πλαίσια του Δικτύου Μάθησης “Το παιδί στην Τέχνη” επισκέφτηκαν τον «Ελληνικό Κόσμο», το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, στην Αθήνα, και ξεναγήθηκαν στην Έκθεση με τίτλο “Dali Cybernetics” (Ταξίδι στο μυαλό μιας ιδιοφυίας, μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του Σαλβαδόρ Νταλί). Οι μαθητές γνώρισαν τον σουρεαλιστή καλλιτέχνη με μια εντυπωσιακή και πρωτοποριακή προσέγγιση της τέχνης με τη βοήθεια της τεχνολογίας! (Γλάρου-Τζίκα). (Αριθμός/ημερομηνία πράξης Συλλόγου Διδασκόντων: 58η/14.02.2025).
Την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Τάξης του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου και του ΓΕΛ Αυλωναρίου επισκέφτηκαν το Νέο Μουσείο Ακρόπολης, στην Αθήνα και ξεναγήθηκαν στα εκθέματα του μουσείου από επαγγελματίες ξεναγούς, χωρισμένοι σε δύο Ομάδες. (Αριθμός/ημερομηνία πράξης Συλλόγου Διδασκόντων: 45η/13.01.2025).
Τη Δευτέρα 09 Δεκεμβρίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Τάξης του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου και του ΓΕΛ Αυλωναρίου επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο ΑΡΕΘΟΥΣΑ, στη Χαλκίδα και χωρισμένοι σε εννέα μεικτές ομάδες ανακάλυψαν τα εκθέματα του μουσείου με τη βοήθεια των φύλλων εργασίας που τους είχαν επιδοθεί. (Αριθμός/ημερομηνία πράξης Συλλόγου Διδασκόντων: 36η/02.12.2024). Φύλλα Εργασίας – Φύλλα Εργασίας Ομάδων – Σχέδια παιδιών
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 4ου Μαθητικού Συνεδρίου Γεναδείου 20-21.02.2025 – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τη Δευτέρα 07 Οκτωβρίου 2024 στις 10:50–11:30π.μ. ο Δρ. Φιλοσοφίας και Σύμβουλος των Φιλολόγων κ. Βασίλειος Μάστορης, κλάδου ΠΕ02, ήρθε στο 2ο ΓΕΛ Αλιβερίου για να ενημερώσει τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ Τάξης για τον 14ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκιμίου 2024-2025 με θέμα “Βία και ισχύς”, που διοργάνωνε το Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών και έκανε μια υποδειγματική διδασκαλία τους μαθητές/-τριες στο μάθημα της Φιλοσοφίας.
14ος Πανελλαδικός Μαθητικός Διαγωνισμός Φιλοσοφικού Δοκιμίου 2024-2025
Το Σάββατο 23.11.2024 από ώρα 17:45 έως 19:30 εξ αποστάσεως έγινε ενημέρωση από την Επιστημονική και Οργανωτική Επιτροπή για τον 14ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκιμίου στην πλατφόρμα Zoom.
Τηλεκπαίδευση 06-10.02. 2023, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών (χιονόπτωση).
- ΚΕΦ 6-7. Ορίζοντας την Ηθική και το Δίκαιο
- Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια
- Οι τρεις σημαντικότερες ηθικές θεωρίες Δημιουργός Σεναρίου: Σταύρος Καραγεωργάκης (Εκπαιδευτικός) Φύλλα Εργασίας: Ηθικό πρόβλημα για συζήτηση στην τάξη – Δικαιοσύνη Αριστοτέλης – Η ηθική στην πράξη – Το πρόβλημα
- Φιλοσοφώντας περί ηθικής Δημιουργός Σεναρίου: Όλγα Κουτσιμπέλη (Εκπαιδευτικός) Μελέτη της ιστορίας του Άδραστου – Μελέτη της ιστορίας του Αλκιβιάδη – Η θεωρία του Αριστοτέλη περί μεσότητας – Συγκριτική εξέταση των ιστοριών
- Διογένης ο Κυνικός – Διογένης
- Το Δαχτυλίδι του Γύγη
- Πιστεύετε ότι ένας ευφυής άνθρωπος θα παρέμενε ηθικός, αν δεν είχε την ανησυχία ότι θα πιαστεί και θα τιμωρηθεί, λόγω άδικων πράξεων;
- Αν παραχωρούσαμε σ’ έναν δίκαιο κι έναν άδικο άνθρωπο απεριόριστη εξουσία, ώστε να μπορούν να κάνουν ό,τι επιθυμούν, και στη συνέχεια παρακολουθούσαμε τη συμπεριφορά τους, τι νομίζετε ότι θα διαπιστώναμε;
- Ο ματωμένος κόμπος
- Δείτε την ταινία “French Kiss” με τη Meg Rayan και τον Kevin Kline και απαντήστε στο
ερώτημα με βάση το θέμα του σεναρίου: Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα; (Λάβετε υπόψη τις γνώσεις σας από το Κεφ.6.1, σελ. 142, θεωρία ωφελημισμού). - Η σχεδία της Μέδουσας – Ήταν ένα μικρό καράβι Ποια ιστορία τα συνδέει;
- Κεφ.6.3.2. Τα χαρακτηριστικά της Ηθικής Στάσης Ζωής – Quizizz
- Αξιοποίηση της AI
- Ευθανασία
- ΚΕΦ 7 Πλάτων, Πρωταγόρας 12,322
- Περί Πολιτικής, Χαρινέλα Τουρνά
- Quizizz Μορφές Πολιτικής Οργάνωσης των ανθρώπινων κοινωνιών
- Πόσο σοβαρός είναι ο κίνδυνος της παραπληροφόρησης στη δημοκρατία μας (video)
Art in Democracy – Κατάλογος της έκθεσης – Παιδαγωγικό υλικό (σελ. 25)
Γιάννης Γαϊτης, “Παρέλαση”, 1983 και ‘Εσείς κι εμείς”, ή “Η Παρέλαση” 1974
Πότε οι εκδηλώσεις αυτές είναι επωφελείς για τις κοινωνίες; Πότε συνιστούν κίνδυνο;
Σχολιάτε τα σκίτσα από το βιβλίο “Άκου Ανθρωπάκο” του Wilhelm Reich.
- Τι απαντάει ο John Lennon με το το τραγούδι του “Power To The People”;
-
- Πολιτικές γελοιογραφίες και σκίτσα
- Δημιουργήστε μια γελοιογραφία με πολιτικό μήνυμα.
- Δημοκρατία σε κρίση; Οι γελοιογράφοι έχουν απάντηση
- Εσείς πώς θα ζωφραφίζατε τη δημοκρατία;
- Αναφέρετε τα χαρακτηριστικά μιας οργανωμένης δημοκρατικής κοινωνίας
Κεφ.8
Ο ρομαντισμός Παράρτημα
Google docs – Εργασίες – Εργασίες.pdf
«Αχ! σπούδασα φιλοσοφία και νομική και γιατρική κι αλί μου και θεολογία με κόπο και μ’ επιμονή. Και να΄μαι δω με τόσα φώτα, εγώ ο μωρός, όσο και πρώτα! …» “Φάουστ“, Γκαίτε.
Ορισμός τραγωδίας – Ρομαντισμός – Μπαρόκ
Ο Ρομαντισμός στη λογοτεχνία
Αγγλία: Λόρδος Βύρων, Πέρσι Σέλεϊ, Ρόμπερτ Μπερνς, Τζον Κητς (John Keats), Σ. Τ. Κόλεριτζ
“We are all Greeks. Our laws, our literature, our religion, our arts have their root in Greece.”, Percy B. Shelley, Preface to “Hellas”
Γερμανία: Νοβάλις, Φρήντριχ Χαίλντερλιν, Χάινριχ Χάινε, Φρήντριχ Σίλερ, Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε
O Σίλλερ και o Γκαίτε, έξω από το Εθνικό Θέατρο της Βαϊμάρης – Το σπίιτι του Goethe στο κέντρο της Βαίμάρης και το εξοχικό του, Βαϊμάρη, Γερμανία, στα πλαίσια του Consultation Seminar of Europeans For Peace, 17-20 Μαϊου 2019. “Σχεδόν ό,τι είναι η Ακρόπολη για την Ελλάδα είναι αυτά τα αγάλματα για τη Γερμανία”, λένε οι Γερμανοί.
Γαλλία: Βίκτωρ Ουγκό, Σατωμπριάν, Αλέξανδρος Δουμάς, Αλφόνς ντε Λαμαρτίν, Αλφρέ ντε Βινύ, Αλφρέ ντε Μυσσέ
Οι Άθλιοι (1982) [HD 720p] Ταινία με ελληνικούς υπότιτλους
Ο Ρομαντισμός στις εικαστικές τέχνες
Γκόγια (Ισπανία), Τέρνερ (Αγγλία), Ζερικώ, Ντελακρουά (Γαλλία), Φρίντριχ (Γερμανία)
Γοτθική Αρχιτεκτονική – Ντομ ή Καθεδρικός Ναός της Κολωνίας, Γερμανία, στα πλαίσια της διημερίδας αξιολόγησης “AE–PRO Extended partner meeting”, που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Εκπαίδευση Ενηλίκων (EAEA) στις Βρυξέλλες, Βέλγιο, 13-14 Οκτωβρίου 2016.
Ο Καθεδρικός Ναός της Αμβέρσας (Η εκκλησία της Κυρίας Μας), Βέλγιο με το Γυμνάσιο Αλιβερίου, 09 Μαρτίου 2012, στα πλαίσια της 4ης ανταλλαγής μαθητών του Comenius project Teen TV.
Duomo di Milano, Καθεδρικός ναός του Μιλάνο, Ιταλία, 03 Μαίου 2007, με το Γυμνάσιο Αλιβερίου στα πλαίσια της 2ης ανταλλαγής μαθητών στην Ιταλία του Σωκράτης Comenius1 project “Didactic Enterprise”.
Καθεδρικός ναός της Φλωρεντίας ή Santa Maria Del Fiore, Ιταλία με τον Α.Ο. ΑΣΤΕΡΑ Αλιβερίου στις 03 Απριλίου 2010 και με το 2ο ΓΕΛ Αλιβερίου στις 08 Απριλίου 2019, στα πλαίσια της 3ης ανταλλαγής μαθητών στην Ιταλία του Erasmus+ΚΑ219 project “Generation Europe Web”.
Catedral de Santa María de la Sede, Σεβίλλη, Ισπανία, 08 Μαρτίου 2018, με το 2ο ΓΕΛ Αλιβερίου, στα πλαίσια της 1ης ανταλλαγής μαθητών στην Ισπανία και 20 Νοεμβρίου 2019 στα πλαίσια της 4ης συνάντησης εκπαιδευτικών του Erasmus+ΚΑ219 project “Generation Europe Web”.
Στο ναό βρίσκονται πίνακες του Bartolomé Esteban Murillo και ο τάφος του Κολόμβου.
Στη Sagrada Familia, στη Βαρκελώνη, 24 Νοεμβρίου 2019, στα πλαίσια της 4ης συνάντησης εκπαιδευτικών του Erasmus+ΚΑ219 project “Generation Europe Web”. Η Sagrada Familia είναι έργο του διάσημου αρχιτέκτονα του καταλανικού μοντερνισμού Αντόνι Γκαουντί (Antoni Gaudí i Cornet, 25 Ιουνίου 1852 – 10 Ιουνίου 1926). Ο Γκαουντί εκπροσωπεί το κίνημα του Αρ Νουβώ. Το κίνημα προέρχεται από το γαλλικό “Art Nouveau”, που σημαίνει “Νέα Τέχνη”. Χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι η επιτήδευση της μορφής. Οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν συχνά διακοσμητικά σχήματα, μοτίβα λουλουδιών, αραβικά και γραμμικά ελικοειδή σχήματα.
Ο Antoni Gaudí έχει σχεδιάσει πολλά κτίρια στη Βαρκελώνη, όπως το διάσημο Casa Batlló στο κέντρο της πόλης. Τα έργα του δίνουν ιδιαίτερο χαρακτήρα στη Βαρκελώνη και αποτελούν πόλους έλξης για επισκέπτες και μελετητές. Εξωτερικά η πρόσοψη του Casa Batlló μοιάζει σαν να είναι φτιαγμένη από κρανία και οστά. Τα «Κρανία» είναι στην πραγματικότητα μπαλκόνια και τα «κόκαλα» κολώνες στήριξης. Ο Γκαουντί χρησιμοποίησε χρώματα και σχήματα που βρίσκονται στη θαλάσσια ζωή ως έμπνευση για τη δημιουργικότητά του σε αυτό το κτίριο π.χ. τα χρώματα που επιλέχθηκαν για την πρόσοψη είναι αυτά που βρίσκονται στο φυσικό κοράλλι.
Ο Ρομαντισμός στη μουσική
- Ωδη στη Χαρά~Μπετόβεν (Ύμνος Ευρωπαϊκής Ένωσης)
- Συμφωνία Νο.5~Λούντβιχ βαν Μπετόβεν
- Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ
- Ραντέτσκυ Μαρς~Γιόχαν Στράους
- Μπολερό ~Μωρίς Ραβέλ
- Carmen~Bizet’s με τη Maria Callas
- Swan Lake~Tchaikovsky
Η μοντέρνα τέχνη
- Καζιμίρ Μαλέβιτς, Το Μαύρο Τετράγωνο
- Μαρσέλ Ντυσάν, η πορσελάνινη λεκάνη ενός ουρητηρίου
- Άντυ Γουόρχολ, Shot Sage Blue Marilyn
- Άντι Γουόρχολ, Κονσέρβες Cambell’s
- Άντι Γουόρχολ, Κουτιά Brillo
- Vincent van Gogh, paintings
- Joan Miro, paintings
- Salvador Dalí, paintings, Σαλβαδόρ Νταλί, 10 things about Dalí, Dali: List of works, Η ζωή και η τέχνη του Σαλβαδόρ Νταλί, Dali Cybernetics, 5 Salvador Dali Paintings Every
Στην Έκθεση “Dali Cybernetics”, στην Αθήνα, 26 Φεβρουαρίου 2025 με Α’ και Β’ Τάξη.
- Artist Should Know
- Wassily Kandinsky, paintings
- Giorgio De Chirico, paintings
- Pablo Picasso, paintings
- Ρενέ Μαγκρίτ paintings
- Πινακοθήκη
- Artist Aa
Στο Μουσείο Μπάουχάουζ (Bauhaus) στη Βαϊμάρη, Γερμανία, 17 έως 20 Mαίου 2019, στα πλαίσια τετραήμερου συνεδρίου με θέμα “Διεθνή σχέδια για τη νεολαία EUROPEANS FOR PEACE”. Η σχολή του Μπαουχάους ιδρύθηκε το 1919 στη Βαϊμάρη και, αρχικά, αποτέλεσε ένα είδος συγχώνευσης της Ακαδημίας Καλών Τεχνών με την Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βαϊμάρης. Το όνομά της προήλθε από αντιστροφή της γερμανικής λέξης Hausbau («οικοδόμηση»).
“Στο μέλλον όλοι θα είναι διάσημοι για δεκαπέντε λεπτά.”, Άντι Γουόρχολ
4η Biennale Σύγχρονης Τέχνης με θέμα: «Η μεσογειακή εμπειρία: Η Μεσόγειος ως χωροταξικό παράδειγμα διακίνησης ιδεών και λόγου. Μια εισαγωγή», στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, 15 Δεκεμβρίου 2013, στα πλαίσια πενθήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής με τη Γ’ Λυκείου.
Ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στο πορτραίτο και στη φωτογραφία.
Ο René Magritte περιέγραψε τα έργα του λέγοντας: “Η ζωγραφική μου είναι ορατές εικόνες που δεν κρύβουν κάτι — προκαλούν μυστήριο και, πράγματι, όταν κάποιος βλέπει έναν από τους πίνακές μου, θέτει στον εαυτό του αυτήν την απλή ερώτηση: «Tι σημαίνει αυτό;» Οι πίνακές μου δεν σημαίνουν κάτι, επειδή και το μυστήριο δεν σημαίνει κάτι — είναι απλώς άγνωστο”.
Αξιοποίηση των Εικαστικών Τεχνών στην Εκπαίδευση
Ο Ρέμπραντ, ήταν πολύ σημαντικός Ολλανδός ζωγράφος και χαράκτης του 17ου αιώνα, που σήμερα συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ζωγράφων όλων των εποχών.
Στην Πλατεία Ρέμπραντ στο Άμστερνταμ κατά τη διάρκεια της 2ης Διακρατικής συνάντησης εκπαιδευτικών στην Ολλανδία, στα πλαίσια του του Erasmus+Κ219 project “Generation Europe Web”, 23 έως 27 Ιανουαρίου 2024. Η πλατεία πήρε το όνομά της από τον διάσημο Ολλανδό ζωγράφο, το σπίτι του οποίου βρισκόταν στη περιοχή. Στο κέντρο της δεσπόζει το άγαλμα του ζωγράφου μαζί με κάποια 3D μπρόύτζινα αγάλματα. ενός από τους σημαντικότερους πίνακές του, τη “Νυχτερινή περίπολο“.
Ο Ρούμπενς (1577–1640) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Φλαμανδούς ζωγράφους, το έργο του οποίου εντάσσεται στην τεχνοτροπία του μπαρόκ.
Στην Οικία Ρούμπενς, (Rubenshuis), στην Αμβέρσα, Βέλγιο με το Γυμνάσιο Αλιβερίου 06 έως 12 Μαρτίου 2012, στα πλαίσια της 4ης ανταλλαγής μαθητών του Ευρωπαϊκού προγράμματος Δια Βίου Μάθησης/Comenius – Πολυμερείς Σχολικές Συμπράξεις “Teen TV”.
Jigsaw Puzzles
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0be7e444f8a3
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b6105d4a558
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2310a8619411
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1423f457005b
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=24e9b694aedb
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c627525c603
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3cfc1eb2c1a0
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2439b277809a
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=130a39f42559
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=141aa4cee3f7
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c7af4f3d94f
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2b6370407a60
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3c2cd3a31583
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=03850625f6e8
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b58bc2e9fa7
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3bec6342b6ed
- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0b165147f8a3