Coffee: A path to justice

2η Ομάδα

2nd GENIKO LYKEIO ALIVERIOU – ISTITUTO SCOLASTICO PARITARIO PLATEJA, TARANTO, ITALY

 2η Ομάδα Συνεργασία με την Ομάδα "Earth s Friends"

Café Frappè – 2nd Geniko Lykeio  Aliveriou, GREECE (Συντονίστρια: Λίτσα  Γλάρου)

Earth’s Friends – Istituto Plateja, Taranto, ITALY (Συντονίστρια: Fabiola De Domenico)

Η Ομάδα Café frappè του 2ου ΓΕΛ Αλιβερίου συνεργάστηκε με την Ομάδα Earth’s Friends του Λυκείου Istituto Plateja από τον Τάραντα στο project Coffee: A path to justice με θέμα την ιστορία του καφέ και το δίκαιο εμπόριο (for the EXPO Milano 2015).

ABSTRACT

FAIR TRADE: A PATH TO JUSTICE

ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: ΕΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Ο στόχος της ερευνητικής εργασία μας είναι να αφυπνίσουμε τους καταναλωτές για ένα από τα κύρια θέματα της Expo 2015: το Δίκαιο Εμπόριο και να τους γνωρίσουμε μια εμπορική κατάσταση διαφορετική από εκείνη που συνήθως αγοράζουμε τα τρόφιμα μας.

Πιο συγκεκριμένα, αποφασίσαμε να εστιάσουμε την προσοχή μας στο δίκαιο εμπόριο του καφέ, υπογραμμίζοντας τη μεγάλη σημασία που αποκτά σήμερα το δίκαιο εμπόριο,«Botteghe del Mondo» (στην ιταλική γλώσσα), προωθώντας με αυτόν τον τρόπο την πώληση των προϊόντων τους.

Ο στόχος των πρωτοβουλιών του δίκαιου εμπορίου είναι να βοηθήσει χωρίς να υποστηρίζει κανέναν παρέχοντας τα αναγκαία μέσα για να μπορέσουν οι μικροπαραγωγοί να αναπτυχθούν σαν ανεξάρτητοι παραγωγοί.

Αυτό επιτυγχάνεται με την ενσωμάτωση στην τιμή του παραγωγού όχι μόνο το κόστος παραγωγής, αλλά και το κόστος της παροχής βασικών αναγκών όπως τρεχούμενο νερό, την υγειονομική περίθαλψη και την εκπαίδευση, καθώς και το κόστος των φιλοπεριβαλλοντικών γεωργικών συστημάτων.

Σήμερα η πιστοποίηση του Δίκαιου Εμπορίου προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να βοηθήσουν τους αγρότες των αναπτυσσόμενων χωρών να βγουν από τη φτώχεια. Η έφεση του δίκαιου εμπορίου στους ηθικά σκεπτόμενους καταναλωτές φαίνεται από την εντυπωσιακή αύξηση των πιστοποιημένων εισαγωγών Δίκαιου Εμπορίου κατά την τελευταία δεκαετία. Από την ίδρυσή του το 1997, οι πωλήσεις των πιστοποιημένων προϊόντων δίκαιου εμπορίου (υπό της FLO / Διεθνής Οργάνωση Δίκαιου Εμπορίου) έχουν σημειώσει ραγδαία αύξηση. Σήμερα, υπάρχουν πάνω από 1,2 εκατομμύρια FT-πιστοποιημένοι αγρότες Δίκαιου Εμπορίου που βρίσκονται σε 66 διαφορετικές χώρες. Προϊόντα δίκαιου εμπορίου σήμερα πωλούνται σε πάνω από 120 χώρες (Fairtrade International, 2012).

Αυτοί και, προφανώς άλλοι, είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους αποφασίσαμε να εστιάσουμε την προσοχή μας σε αυτό το σημαντικό θέμα. Πιο συγκεκριμένα, αποφασίσαμε να αναπτύξουμε την ερευνητική εργασία μας, συνάπτοντας μια εταιρική σχέση με το Ελληνικό σχολείο «2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου Ευβοίας», συγκρίνοντας το Ιταλικό Δίκαιο Εμπόριο με το Ελληνικό και αναλύοντας το βαθμό της γνώσης των πολιτών σχετικά με το δίκαιο εμπόριο.

Έτσι, στην ακόλουθη εργασία, θα διαβάσετε ένα άρθρο που χωρίζεται σε δύο κύρια μέρη: το πρώτο, γραμμένο στα ιταλικά, το οποίο έχει προκύψει μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν οι μαθητές του Ιταλικού σχολείου «Istituto Plateja- Earth’s Friends» από τον Τάραντα, ενώ το δεύτερο μέρος είναι γραμμένο στ’ Αγγλικά από το Ελληνικό σχολείο.

The goal of our project is to alert consumers to one of the main matters of Expo 2015: Fair Trade and to let people know commercial realities different from those we usual buy our food.

In particular, we have decided to focus our attention on the fair trade of coffee, underlying the great importance are now acquiring the so-called Botteghe del Mondo (in Italian language), propelling in this way the selling of their goods.

The objective of Fair Trade initiatives is to assist without patronizing anyone by providing the instruments necessary to enable small grows to take their development into their own hands, as independent producers.

This is achieved by incorporating in the producer price not only the cost of production, but also the cost of providing basic necessities such as running water, health care and education, and the cost of environmentally friendly farming systems.

Nowadays Fair Trade certification offers consumers the opportunity to help lift farmers in developing countries out of poverty. The appeal of Fair Trade to ethically-minded consumers is illustrated by the impressive growth of Fair Trade certified imports over the past decade. Since its inception in 1997, sales of Fair Trade certified products (under FLO International / Fairtrade International) have grown exponentially. Today, there are over 1.2 million FT-certified farmers located in 66 different countries. Fair Trade products are now sold in over 120 countries (Fairtrade International, 2012).

These and, obviously others, are the main reasons why we have decided to focus our attention on this important topic. In particular, we have decided to develop our project, establishing a partnership with the Greek school “2nd Geniko Lykeio (General Lyceum), Aliveriou Evvoia’s – Café frappè” comparing the Italian fair trade to the Greek one and analyzing citizen’s degree of knowledge about fair trade.

So, in the following work, you will read an article divided into two main parts: the first one, written in Italian, which has been developed after research made by the students of the Italian Istituto Plateja (Taranto), while the second part of the project has been written in English language by the students of the Greek Institute.

Coffee: A path to justice from Litsa Glarou on Vimeo.

Instagram 2ndgenikolykeioaliveriou

  

  

Βαθμολογία - Badges 340 over 2782 CERTIFICATE_TIE_ENG B

Notification from TOGETHER IN EXPO 2015

Δελτίο Τύπου

2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου 2014-15: Μια χρονιά γεμάτη Προγράμματα

Ευρωπαϊκά προγράμματα με άρωμα ζεστού ψωμιού

Ευρωπαϊκά προγράμματα με άρωμα ζεστού ψωμιού