30-32
1. α) Να συνδέσετε κάθε λέξη της Α΄στήλης με την ομόρριζή της στη Β΄ στήλη. Δύο λέξεις της Β΄ στήλης περισσεύουν.
|
Α΄ ΣΤΗΛΗ |
Β΄ ΣΤΗΛΗ
|
| ναῦς
κατειργάσατο ἀπήγαγεν ἔ πεμψε ἔλαβε
|
α) εγκατάλειψη
β) εκπομπή γ) ανάληψη δ) ανεργία ε) ναός στ) αγωγή ζ) ναύλος
|
Μονάδες 5
β) Να σχηματίστε από τους παρακάτω ρηματικούς τύπους ένα ομόρριζο ουσιαστικό (απλό ή σύνθετο) της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, χρησιμοποιώντας την κατάληξη που σας δίνεται Μονάδες 5
|
ρηματικοί τύποι |
κατάληξη |
ομόρριζα ουσιαστικά |
| κατειργάσατο
βουλεύεσθαι παρενενομήκεσαν ἔπεμψε ἀφικόμενος
|
– τήριον
– μα – ία – ή – ις |
2. α) Να συνδέσετε κάθε λέξη της Α΄ στήλης με την ομόρριζή της στη Β΄ στήλη. Δύο λέξεις της Β΄ στήλης περισσεύουν.
|
Α΄ ΣΤΗΛΗ |
Β΄ ΣΤΗΛΗ
|
| ἀποκόπτειν
κατακρημνίσειαν βουλεύεσθαι ἀποκτεῖναι διέφθειρεν
|
α) προβολή
β) άφθαρτος γ) γκρεμός δ) πατροκτόνος ε) κόμμα στ) απόκτημα ζ) διαβούλευση |
Μονάδες 5
β) Να σχηματίσετε παράγωγα επίθετα της αρχαίας ελληνικής με τις καταλήξεις που δίνονται.
|
λέξεις |
κατάληξη |
παράγωγο επίθετο |
| λῃστής
ἡμέρα πᾶς ἀνήρ στρατηγός
|
– ικός
– ήσιος – οῖος – εῖος – ικός
|
Μονάδες 5
3. α) αἰχμάλωτος , ἀπαγγέλλω, ἀφικνοῦμαι, ἐπιλα μβάνομαι , ἐκκλησία : Να αναλύσετε τις παραπάνω σύνθετες λέξεις στα συνθετικά τους.
Μονάδες 5
β) Να συνδέσετε κάθε λέξη της Α΄ στήλης με τη σημασία της στη Β΄στήλη. Δύο στοιχεία της Β΄ στήλης περισσεύουν.
|
Α΄ ΣΤΗΛΗ |
Β΄ ΣΤΗΛΗ
|
| τριταῖος
ζωγροῦμαι ἀποκτείνω βουλεύομαι αἰτιῶμαι
|
α) σκέπτομαι, αποφασίζω
β) ζωγραφίζω γ) τρίτος στη σειρά δ) κατηγορώ ε) συλλαμβάνομαι ζωντανός στ) φονεύω ζ) μετά από τρεις ημέρες |
Μονάδες 5


































