σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός του Νηπιαγωγείου μας θα γίνει στον κοινό προαύλιο χώρο μαζί με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου, τη Τετάρτη 11/9/2024 στις 8.30π.μ.
Στη συνέχεια θα ενημερωθείτε από τις Νηπιαγωγούς για το χωρισμό των τμημάτων
και θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση για τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου.
Σας ευχόμαστε Καλή Σχολική Χρονιά με υγεία και χαρά!
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να διαβάσετε το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ)
με Θέμα ««Λειτουργία Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2024-2025»».
Ξεκινήσαμε στο μαγικό μας κύκλο με παιχνίδι λέξεων…
πήραμε τη μπάλα και λέγαμε λέξεις που μας φέρνει στο νου η λέξη θάλασσα…
και τις ζωγραφίσαμε
Γίναμε μια ομάδα ζωγραφίσαμε τη θάλασσα
και στη συνέχεια τη γεμίσαμε με διάφορα πλάσματα που ζουν μέσα της
και που εμείς οι άνθρωποι θα πρέπει να τα σεβόμαστε και να τα προστατεύουμε
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Ο κύκλος του νερού
Ξεκινήσαμε θεατροπαιχνίδια με διάφορες ερωτήσεις….
πως φτιάχνετε η βροχή, το χιόνι; και έτσι ξεκινήσαμε συζήτηση για τον Κύκλο του νερού…
Φτιάξαμε και ακούσαμε τη βροχή με ένα φύλλο χαρτί
Αξιοποιήσαμε πλαστικό μπουκάλι νερού, καλαμάκια, ρύζι και φακές
και κατασκευάσαμε βροχοποιό ακούγοντας ψιχάλες βροχής και στη συνέχεια τις καταιγίδες…
Είδαμε το βίντεο
και απεικονίσαμε σε φύλλο εργασίας τα φυσικά φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα στον κύκλο του νερού, γιατί όταν οι σταγόνες μαζεύονται στα σύννεφα τότε έχουμε
Εξάτμιση, Συμπύκνωση και Βροχόπτωση
Συζητήσαμε που υπάρχει νερό και ποιες συσκευές λειτουργούν με νερό ( ιδεοθύελλα των παιδιών)
Πείραμα για παρατήρηση του κύκλου του νερού (ο κύκλος του νερού σε μια σακούλα).
Το κολλήσαμε στο τζάμι του παραθύρου μας και περιμέναμε να δούμε τη διαδικασία εξάτμισης.
Τα αποτελέσματα μας ενθουσίασαν πολύ!
Ακούσαμε το τραγούδι
«Από πού είσαι ποταμάκι;»
και αναγνωρίσαμε το κεντρικό θέμα καθώς και ότι το τραγούδι
εξελίσσεται με ερωτήσεις και απαντήσεις…
Από το τραγουδο-ποίημα χάθηκαν οι λέξεις και προσπαθήσαμε να τις βρούμε με τη βοήθεια των εικόνων και να τις γράψουμε…
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τον κύκλο του νερού είδαμε ένα βίντεο
που μας προβλημάτισε και αφού το συζητήσαμε
το αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας
και φτιάξαμε μια κατασκευή για να μην το ξεχάσουμε ποτέ…
Γιατί όμως είναι πολύτιμο το νερό; απαντήσεις των παιδιών
Και αποφασίσαμε να χρησιμοποιούμαι τη βρύση μόνο όταν τη χρειαζόμαστε και όχι να ξοδεύουμε άσκοπα το νεράκι ,γιατί δεν θα έχουμε να πιούμε σε λίγα χρόνια
ετοιμάσαμε φύλλο εργασίας για να το εμπεδώσουμε καλύτερα
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Πλαστική απειλή
Σήμερα στην τάξη μας είχαμε επισκέπτη τη Σπυριδούλα χελώνα καρέτα
που έφερε μαζί της φωτογραφίες από τα ταξίδια της στη θάλασσα…
στις εικόνες απεικονίζονται πλαστικά απορρίμματα στη θάλασσα και στις ακτές
η συζήτησή μας επικεντρώθηκε στην πλαστική απειλή
η οποία οδηγεί ορισμένα θαλάσσια είδη στον αφανισμό!!!!!!
Παρακολουθήσαμε μια σχετική ιστορία …
Και κατασκευάσαμε τις θαλάσσιες χελώνες ΚΑΡΕΤΑ-ΚΑΡΕΤΑ
που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν από τις πλαστικές σακούλες στη θάλασσα…
και αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας
τι παθαίνουν τα πλάσματα στη θάλασσα από τη συμπεριφορά των ανθρώπων…
Ζωγραφίσαμε και την αγαπημένη τροφή της θαλάσσιας χελώνας
που δεν είναι άλλη από τις μέδουσες
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
θαλάσσια ρύπανση
Η θαλάσσια ζωή εκπέμπει SOS …
παρακολουθήσαμε την ταινία
μάθαμε ότι τα σκουπίδια δεν είναι άχρηστα υλικά
Ακούσαμε τον γλάρο σύμβολο της Helmera
και τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό;;;
Με ένα πείραμα προσπαθήσαμε να καθαρίσουμε τη θάλασσα
Η μέδουσα θέλει σε καθαρά νερά να κολυμπάει , όπως και εμείς οι άνθρωποι…
ακούσαμε το παραμύθι
Και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς γι αυτό;;;
γράψαμε και ζωγραφίσαμε τα δικά μας μηνύματα
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ξενικά είδη
Γνωρίσαμε 2 επικίνδυνα ξενικά είδη
που κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες
και φτιάξαμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο
ο καθένας τα ζωγράφισε με τον δικό του τρόπο
Τα παιδιά μοίρασαν τα φυλλάδια στους γονείς τους για να τους ενημερώσουν
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Ανακύκλωση
Προβληματιστήκαμε έντονα από τις συζητήσεις για τη ρύπανση τόσο των θαλασσών
αποφασίσαμε πως πρέπει να βρεθεί μια λύση…
και η λύση είναι μια ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΡΑ!!!!!!!!
Είδαμε το βίντεο και νιώσαμε μεγάλη λύπη που συμβαίνουν όλα αυτά γύρω μας…
Μάθαμε τι είναι η Ανακύκλωση ,ποια υλικά ανακυκλώνουμε;
Ακούσαμε το τραγούδι του “μπλε κάδου” για να μη ξεχάσουμε ποτέ το χρώμα του κάδου της ανακύκλωσης…
Πού τα τοποθετούμε; πού πάνε μετά;
Παρακολουθήσαμε το ταξίδι των σκουπιδιών στο εργοστάσιο της ανακύκλωσης και τον διαχωρισμό απορριμμάτων …
Μαζέψαμε ότι υλικά είχαμε στην τάξη μας
χωριστήκαμε σε ομάδες συζητήσαμε, σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε με όλα αυτά τα υλικά;;;
Οι ομάδες εν δράση
η 1η ομάδα “Ρομπότ“
η 2η ομάδα “Πύραυλο“
η 3η ομάδα η “Γάτα” με τα παιχνίδια της
η 4η ομάδα σπιτάκι με λάμπα στο εσωτερικό του
Τα σκουπίδια μας εμπνέουν…
Παιχνίδι Πρόσθεσης και Αφαίρεσης
Μπήκαμε στον κόσμο της πρόσθεσης με παιγνιώδη ανακυκλώσιμο διασκεδαστικό τρόπο…
Παιχνίδια ανακύκλωσης
Τέλος χρωματίσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά, το σήμα της ανακύκλωσης και φυσικά γράψαμε τη λέξη “Ανακύκλωση”
και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για αυτό;;;;
7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Μιλάμε στον κόσμο για τις θάλασσες
Στα πλαίσια αυτού του εργαστηρίου Δεξιοτήτων για τον θαλάσσιο κόσμο
μάθαμε πολλά πράγματα τα οποία θελήσαμε να τα επικοινωνήσουμε
με τον δικό μας τρόπο στους άλλους. ‘Ετσι:
1. Γράψαμε ένα παραμύθι
Αποφασίσαμε να γράψουμε και να εικονογραφήσουμε ένα παραμύθι
με τίτλο “Γοργόνα σε καθαρά νερά”
που μπορείτε να δείτε και να διαβάσετε στο παρακάτω βίντεο
2. Δημιουργήσαμε αφίσες με τον τίτλο:
“Μην ψαρώνεις μπορούμε να σώσουμε τις θάλασσες”
με τις οποίες συμμετείχαμε στον διαγωνισμό ζωγραφικής της παιδικής Helmepa
Την πρώτη μπορείτε να τη δείτε στο παρακάτω βίντεο:
Η δεύτερη είναι:
Έτσι με μια μεγάλη καρδιά κλείσαμε το 4ο εργαστήριο για τις θάλασσες
Ο πηλός προέρχεται από τη Μάνα Γη και εμείς φτιάχνουμε μια πήλινη δημιουργία
που θα τη χαρίσουμε στη δική μας Μανούλα
στη γιορτή της Μητέρας!
Η κεραμική είναι η τέχνη της δημιουργίας διακοσμητικών ή καλλιτεχνικών κομματιών με πηλό.
Ο καλλιτέχνης διαμορφώνει τον πηλό και τον αφήνει να στεγνώσει στον αέρα συνήθως για μερικές μέρες.
Στην επόμενη διαδικασία το αντικείμενο ψήνεται σε ειδικούς φούρνους σε πολύ υψηλή θερμοκρασία (πάνω από 900 Κελσίου).
Ο όρος κεραμικό προέρχεται από την ελληνική λέξη ceramica που σημαίνει καμένη ουσία!
Η Ελλάδα έχει μια ιστορία 8000 ετών συνεχούς κεραμικής κατασκευής. Συγκεκριμένα, η χρήση του κεραμικού εντοπίζεται για πρώτη φορά στην Κρήτη γύρω στο 7000 π.Χ.
Κατά τα Μινωικά χρόνια (3000-2100 π.Χ.) στην Κρήτη η κεραμική ευδοκιμεί
και βρίσκονται καταπληκτικά έργα τέχνης
Τέχνη με χώμα και νερό…η κ. Στέλλα μας έμαθε πολλά!
Εμείς αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε μπιζουτιέρες…
τις βάψαμε με ακρυλικά χρώματα και τις χαρίσαμε στις μανούλες μας !!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή