Ήρθε το Φθινόπωρο…

png clipart graphy autumn autumn leaf photography thumbnail removebg preview

Καθημερινά κατά τη διάρκεια της ρουτίνας του ημερολογίου, αναφερόμαστε στην εποχή που διανύουμε κάθε φορά. Αυτήν την περίοδο είμαστε στο ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ, οπότε αποφασίσαμε να συζητήσουμε για αυτό. Τι συμβαίνει το φθινόπωρο; Τι αλλαγές παρατηρούμε στον καιρό; Έχει αλλάξει η διάρκεια της ημέρας και της νύχτας; Τι συμβαίνει στη φύση; Συζητήσαμε για τις αλλαγές στη φύση, είδαμε φωτογραφίες και μιλήσαμε για τα χρώματα του φθινοπώρου.

Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και το συζητήσαμε.

Βάλαμε στη σειρά τα γράμματα της λέξης ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ.

1727963426632

Παρατηρήσαμε διάφορες φωτογραφίες και τις ομαδοποιήσαμε ανάλογα με την εποχή που απεικονίζουν ΑΝΟΙΞΗ-ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ-ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ-ΧΕΙΜΩΝΑΣ.

ομαδοποίηση εποχές

ομαδοποίηση εποχών

Παίξαμε παιχνίδι σωματικής έκφρασης. Δώσαμε στα παιδιά χαρτόνια διαφόρων χρωμάτων και τα παιδιά σκέφτηκαν σε ποια εποχή ταιριάζει το κάθε χρώμα. Το άσπρο στον χειμώνα λόγω του χιονιού, το μπλε και το γαλάζιο στο καλοκαίρι και τη θάλασσα, το κόκκινο, το κίτρινο, το πορτοκαλί και το καφέ στα φύλλα του φθινοπώρου και τέλος, το πράσινο, το ροζ, το μωβ στην άνοιξη και στη φύση που ανθίζει. Στη συνέχεια, τα παιδιά με το ρυθμό των μελωδιών από τις 4 εποχές του Βιβάλντι έκαναν ανάλογες κινήσεις με το σώμα τους. Τα παιδιά του χειμώνα έκαναν τις χιονονιφάδες που στροβιλίζονται στον ουρανό, τα παιδιά του καλοκαιριού τα κύματα της θάλασσας που άλλοτε αγριεύουν και άλλοτε ηρεμούν, τα παιδιά του φθινοπώρου τα φύλλα που τα παρασύρει το αεράκι και τα παιδιά της άνοιξης τα λουλούδια που ανθίζουν.

μουσικο κινητικό άνοιξη

μουσικο κινητικό καλοκαίρι

μουσικο κινητικό φθινόπωρο

μουσικο κινητικό χειμώνας

Μιλήσαμε για τις αλλαγές που συμβαίνουν σε κάποια δέντρα αυτήν την εποχή και βγήκαμε έξω στην αυλή να παρατηρήσουμε τα δέντρα που έχουμε. Σε κάποια από αυτά τα φύλλα έχουν αρχίσει να μαραίνονται, να αλλάζουν χρώμα και να πέφτουν.

παρατηρώ τα δέντρα στην αυλή

Παρακολουθήσαμε τον φίλο μας τον Egg με τον οποίο πραγματοποιήσαμε μια φθινοπωρινή βόλτα σε ένα δάσος και ψάξαμε να βρούμε ένα μαγικό φύλλο. Περπατήσαμε πάνω σε ξερά φύλλα, σκύψαμε για να πιάσουμε τα φύλλα μήπως και βρούμε το μαγικό φύλλο από κάτω, χοροπηδήσαμε για να πιάσουμε φύλλα από τα δέντρα κ.α. Τελικά καταφέραμε να βρούμε το μαγικό φύλλο και τα παιδιά έκαναν από μια ευχή για να την πραγματοποιήσει το μαγικό φύλλο!!

Διαβάσαμε μια μικρή ιστορία με δύο φίλους τον Φυλλοβόλο και τον Αειθαλή και συζητήσαμε για το γεγονός ότι κάποια δέντρα ρίχνουν τα φύλλα τους το χειμώνα ενώ κάποια άλλα κρατούν τα φύλλα τους όλο τον χρόνο.

Διαβάσαμε μια ιστορία με την Τεμπέλα Τσουγκράνα και τα φύλλα του Φθινοπώρου, όπου μια μικρή τσουγκράνα βαριόταν να μαζεύει όλη την ώρα τα φύλλα που έπεφταν από τα δέντρα το φθινόπωρο, ώσπου βρήκε έναν διασκεδαστικό τρόπο για να τα μαζεύει χωρίς να κουράζεται: τον χορό!!

Φτιάξαμε κι εμείς μια τσουγκράνα και τα παιδιά έκοψαν φθινοπωρινά φύλλα!!!

1728390410574

Παίξαμε κουκλοθέατρο!!! Ο Λαγουδίνος βγήκε βόλτα στο δάσος μια μέρα του φθινοπώρου και όπως έκανε τη βόλτα του κάθισε να ξεκουραστεί πάνω σε ένα φύλλο… το φύλλο αντέδρασε γιατί τον πλάκωσε με το βάρος του. Στη συνέχεια, εξήγησε στον Λαγουδίνο για ποιο λόγο πέφτουν τα φύλλα από τα δέντρα.

κουκλοθέατρο

Παίξαμε παιχνίδι σωματικής έκφρασης. Τα παιδιά έγιναν φυλλαράκια του φθινοπώρου, που τα ταξίδευε ο άνεμος στον ουρανό. Την ώρα που ακουγόταν το φθινόπωρο του Βιβάλντι τα φυλλαράκια ταξίδευαν στον φθινοπωρινό ουρανό. Όταν σταματούσε η μουσική κάθε φυλλαράκι μας έλεγε τι έβλεπε από ψηλά … «Φυλλαράκι φθινοπωρινό στάσου λίγο εδώ και πες μας τι βλέπεις από ψηλά;;»

μουσικο κινητικό φύλλα φθινοπώρου

Στη συνέχεια, τα παιδιά ζωγράφισαν τις ιδέες τους και φτιάξαμε ένα μικρό βίντεο.

Φτιάξαμε κατασκευή όπου τα παιδιά φυσούν φύλλα του φθινοπώρου!! 

φυσώ τα φύλλα 1

φυσώ τα φύλλα 2

Το φθινόπωρο είθισται να ξεκινούν και οι πιο συχνές βροχές. Ποια μικροσκοπικά ζωάκια βγαίνουν μετά τη βροχή; Τα σαλιγκάρια. Διαβάσαμε την ιστορία «Τομ το σαλιγκάρι» της Τασίας Τσιλιμένη, όπου ο Τομ ζούσε σε έναν κήπο μέσα στο καβούκι του, όπου μια μέρα άρχισε να βρέχει. Ο Τομ χάρηκε γιατί σκέφτηκε ότι μετά τη βροχή θα μπορέσει να βγει έξω από το καβούκι του και να κάνει βόλτα στον κήπο με τους φίλους του. Όμως η βροχή έγινε χαλάζι τόσο δυνατό που του έσπασε το καβούκι του. Ο Τομ ζήτησε από διάφορα ζωάκια να τον βοηθήσουν να επιδιορθώσει το καβούκι του αλλά κανείς δεν τον βοήθησε. Ρωτήσαμε τα παιδιά. Τι θα μπορούσε να κάνει το Τομ για να επισκευάσει το καβούκι του. Οι ιδέες των παιδιών ήταν πολλές: «Να βάλει λουλούδια», «Να βάλει ξυλαράκια και πετραδάκια», «Να βάλει φύλλα». Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και συνεργάστηκαν, ώστε να βοηθήσουν τον Τομ να επισκευάσει το κέλυφός του. Άλλοι χρησιμοποίησαν λουλούδια, άλλοι φύλλα και λουλούδια, άλλοι φύλλα και ξυλαράκια και άλλοι λουλούδια και πέτρες.

δουλεύω σε ομάδες

σαλιγκάρια ομάδων

Βέβαια,  στο τέλος διαβάσαμε και το πραγματικό τέλος του παραμυθιού, όπου μια αραχνούλα βοήθησε τον Τομ να επισκευάσει το καβούκι του πλέκοντας τον ιστό της.

Παίξαμε παιχνίδι σωματικής έκφρασης. Τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε σαλιγκαράκια. Την ώρα που ακουγόταν η βροχή τα σαλιγκαράκια ήταν κουλουριασμένα στο καβούκι τους. Όταν σταματούσε η βροχή, ακουγόταν μια χαρούμενη μελωδία και τα σαλιγκάρια έβγαιναν και έκαναν τη βόλτα τους στον κήπο.

σαλιγκαράκια μουσικοκινητικό

Τέλος το κάθε παιδί έφτιαξε και το δικό του σαλιγκαράκι.

1728558325889

Παίξαμε με το αγαπημένο μας ρομποτάκι την bee-bot. Τοποθετήσαμε στον τάπητα εικόνες που συμβολίζουν τις 4 εποχές του χρόνου αλλά η μελισσούλα μας ακολουθώντας τις εντολές των παιδιών έκανε στάσεις μόνο σε εικόνες του φθινοπώρου.

1728390462089

beebot φθινόπωρο

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *