Ο εαυτός μου – Το Σώμα μου

boy and girl clipart 32

Ένα από τα βασικά θέματα που επεξεργαζόμαστε στο Νηπιαγωγείο είναι η γνωριμία με το σώμα μας και τον εαυτό μας. Έτσι, λοιπόν, ξεκινήσαμε κι εμείς. Αρχικά, τα παιδιά μίλησαν για τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά. Κοίταξαν τον εαυτό τους στον καθρέπτη και περιέγραψαν το πρόσωπό τους. Άλλος έχει ξανθά μαλλιά και μπλε μάτια, ή ξανθά μαλλιά και καστανά μάτια ή καστανά μαλλιά και μάτια κλπ.

περιγραφω τον εαυτό μου

Στη συνέχεια, αποτυπώσαμε τις περιγραφές σε έναν πίνακα διπλής εισόδου και κάναμε συγκρίσεις.

πίνακας διπλής εισόδου

πίνακας διπλής εισόδου 2

Τα παιδιά αποτύπωσαν το πορτρέτο τους σε μια ζωγραφιά και φτιάξαμε καδράκια.

πορτρέτα

Στη συνέχεια, μετρήσαμε το ύψος μας. Κάναμε και πάλι συγκρίσεις.1696851727960

Περάσαμε στο σώμα μας. Μιλήσαμε για τα μέρη του σώματός μας (κεφάλι, χέρια, κορμός, πόδια κλπ) και ακούσαμε και χορέψαμε σχετικά τραγούδια.

Τι υπάρχει όμως εσωτερικά στο σώμα μας; Αρχικά, ψηλαφήσαμε τα κόκαλα που έχουμε σε διάφορα μέρη του σώματός μας. Παρακολουθήσαμε βίντεο, όπου μάθαμε για τον σκελετό μας.

Στη συνέχεια, είδαμε φωτογραφία από χαρούμενους σκελετούληδες που κάνουν διάφορες φιγούρες και τις μιμηθήκαμε.

3ecd38d6a58b36204f87fb6da29ad6e1

Παίξαμε κι ένα παιχνίδι. Τα παιδιά έγιναν κι αυτά σκελετούληδες. Στο άκουσμα της μουσικής χόρευαν χαρούμενα. Όταν σταματούσε η μουσική έπαιρναν μια πόζα. 

παιχνίδι σκελετούληδες

Έπειτα, φτιάξαμε κι εμείς χαρούμενους σκελετούληδες με μπατονέτες!

384841039 1407785570143758 8755120766765360430 n 1696851727953

Συζητήσαμε ποια είναι τα όργανα που προστατεύει ο σκελετός μας. Αναφερθήκαμε στον εγκέφαλο, την καρδιά, τους πνεύμονες και στο πεπτικό μας σύστημα. Παρακολουθήσαμε σχετικά βιντεάκια. Διαβάσαμε το παραμύθι «Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι» και τα παιδιά κατανόησαν καλύτερα τις διεργασίες του πεπτικού μας συστήματος.

Ακόμη, έφτιαξαν τον εαυτό τους ξεκινώντας από τα εσωτερικά όργανα (εγκέφαλος, πνεύμονες, πεπτικό σύστημα, καρδιά και φλέβες), συνεχίζοντας με τον σκελετό τους που υπάρχει για να προστατεύει τα όργανα αυτά και να στηρίζει το σώμα και τέλος το εξωτερικό μέρος του σώματος.

το σώμα μου

Τέλος, παρατηρήσαμε έναν πίνακα ζωγραφικής του Κιθ Χάρινγκ με ανθρώπινα σώματα.

1 1 1Τα παιδιά παρατήρησαν και περιέγραψαν τον πίνακες και προσπάθησαν να μιμηθούν τις στάσεις που είχαν οι φιγούρες.

φιγούρες αναπαράστασηΈπειτα, κάθε ομάδα ανέλαβε να φτιάξει τη δική της ανθρώπινη φιγούρα. Κάθε ομάδα, λοιπόν, σκέφτηκε μια πόζα για να φτιάξει τη φιγούρα της και την σχεδιάσαμε σε χαρτί του μέτρου. Ένα παιδί από κάθε ομάδα έγινε η φιγούρα και τα υπόλοιπα μέλη τοποθετούσαν τα μέλη του σώματός του πάνω στο χαρτί του μέτρου όπως ήθελε ο καθένας και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού φτιάχτηκε το περίγραμμα με μολύβι. Τα παιδιά της κάθε ομάδας ζωγράφισαν τη φιγούρα τους και ιδού το αποτέλεσμα.

βάφω φιγούρες 1

βάφω φιγούρες 21697108606447