Εργαστήριο δεξιοτήτων : Παιδική Ηelmepa. Επαφή και γνωριμία με το θαλάσσιο περιβάλλον, τη ζωή αλλά και τα προβλήματα του.
Πού πας Καρετίτσα σε τέτοιο βρώμικο νερό;
Μια όμορφη Πέμπτη, ο κύριος Θοδωρής και ο Κύριος Λεονάρδος, δύο Λιμενικοί από το Λιμεναρχείο Κυπαρισσίας, ήρθαν στο σχολείο μας να μας ενημερώσουν για όλα! Ποια είναι η δουλειά τους, για τα σκάφη τους, για τη θάλασσα, για τα ατυχήματα που έχουν δει να συμβαίνουν σ’ αυτή… Για όλα μας μίλησαν και σ’ αυτό βοήθησαν οι ερωτήσεις που είχαν, από πιο πριν, ετοιμάσει τα παιδιά!
Ένα από τα πράγματα που κέντρισε ιδιαιτέρως τα παιδιά, ήταν η διάσωση από το Λιμενικό μιας Καρέτας-Καρέτας που είχε μπλεχτεί στα δίχτυα ψαράδων. Όλοι οι κάτοικοι της περιοχής μας αγαπάμε αυτά τα θαλάσσια πλάσματα γιατί, κάθε χρόνο, μας κάνουν την τιμή να έρχονται και να γεννούν τα αυγά τους στις παραλίες μας. Πολλά από τα παιδιά, έχουν υπάρξει μάρτυρες, πολλές φορές, στο παρελθόν, της γέννησης μικρών χελωνών και έχουν παρακολουθήσει τον αγώνα τους για να φτάσουν στο νερό που θα τα οδηγήσει στο σπίτι τους. Έτσι, όταν έφυγαν οι κύριοι του Λιμενικού, συζητήσαμε πολύ για τις θαλάσσιες χελώνες. Είδαμε και μια μικρή, αλλά πολύ περιεκτική, ταινία animation με πρωταγωνίστρια τη μικρή χελωνίτσα Hope.
Η πρωταγωνίστριά μας, μετά από διάφορες περιπέτειες, μπαίνει στο νερό, σε ένα βρώμικο νερό με πολλά επιπλέοντα σκουπίδια, και ακολουθεί το δρόμο του φεγγαριού. Όμως, τι έγινε τελικά; Πού πήγε, τι περιπέτειες έζησε, ποιον συνάντησε; Δεν ξέρετε; Τα παιδιά ξέρουν και θα σας πουν αμέσως!
Πρώτα ζωγραφίζουν τη συνέχεια που θέλουν…
και όοοολες οι απόψεις μπήκαν μέσα σε ένα βίντεο για να σας παρουσιαστούν!
Έχουμε, όμως, κι εμείς τη δική μας Καρέτα-Καρέτα, την όμορφη χελωνόκουκλα της τάξης μας, που έχει επισκεφτεί όλα τα σπίτια των παιδιών μέσα σ’ αυτή τη σχολική χρονιά. Τα παιδιά θέλησαν να τη ρωτήσουν κάποια πράγματα για να την μάθουν καλύτερα! Πήραν το μικρόφωνο και της έκαναν πολλές και σημαντικές ερωτήσεις.
Εννοείται ότι η Λώνα, η θαλάσσια δικιά μας χελώνα, απάντησε πρόθυμα στα παιδιά λύνοντάς τους όλες τους τις απορίες! Πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς; Τα αγαπάει πάρα πολύ!
Τα παιδιά την άκουσαν να λέει τα προβλήματά της και πολύ στενοχωρήθηκαν. Έχουν μάθει όλα τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τη θάλασσα και τώρα στενοχωριούνται ακόμα περισσότερο για την αγαπημένη τους χελωνίτσα. Δίνουν υπόσχεση ότι θα προστατεύσουν τις χελωνοφωλιές που θα δουν στις παραλίες μας τώρα που ήρθε το καλοκαίρι και η εποχή της ωοτοκίας αρχίζει ενώ υποσχέθηκαν, επίσης, ότι δεν θα πετούν σκουπίδια όταν πάνε για μπάνιο ενώ θα μαζεύουν και όλα εκείνα που έχουν πετάξει άλλοι, ασυνείδητοι, άνθρωποι.
Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε τις δικές μας Καρέτες-Καρέτες. Παλιές αυγοθήκες θα γίνουν το καβούκι της και μετά η φαντασία και η αγάπη θα φτιάξουν τα πιο χαριτωμένα χελωνάκια που έχετε δει ποτέ!
Γράψαμε τη λέξη “Χελώνα” και είδαμε το αρχικό της γράμμα. Ψάξαμε μέσα στην τάξη για ν’ ανακαλύψουμε πράγματα που ξεκινούν από “χ”, και, φυσικά, είναι τα αγαπημένα της, αλλά δεν βρήκαμε πολλά. Έτσι, ξεκινήσαμε να…στύβουμε το μυαλό μας για να βρούμε πολλές πολλές λέξεις από αυτό το γράμμα και να τις κάνουμε δώρο στη χελώνα μας. Βρήκαμε πολλές, αλήθεια! Στη συνέχεια, το κάθε παιδί ζωγράφισε 5 πράγματα από αυτό το γράμμα και έγραψε το όνομά τους όπως μπορούσε. Η Λώνα, είναι πολύ περήφανη για τους φίλους της γιατί όλοι τα κατάφεραν περίφημα!!
Απλώσαμε το χάρτη και σημειώσαμε επάνω τις περιοχές της Ελλάδας στις οποίες μπορούμε να συναντήσουμε αυτό το θαλάσσιο πλάσμα. Αποφασίσαμε να τις δείξουμε και στον μικρό ποντικό ρομποτάκο μας, τον Κόλμπι, και να τον προγραμματίσουμε να περάσει από όλες εκείνες τις περιοχές και να συνομιλήσει με τα νεογέννητα χελωνάκια. Βέβαια, θα είχε ένα δύσκολο ταξίδι γιατί, δυστυχώς, η θάλασσα έχει πολλά σκουπίδια…
Τα παιδιά, όμως, έφτιαξαν το σωστό κώδικα, το σωστό δρόμο, για τον Κόλμπι, ο οποίος πέρασε με από όλα τα χελωνάκια από τον θαλάσσιο δρόμο χωρίς σκουπίδια. Συνομίλησε με τις μικρές χελώνες και, έτσι, έμαθε κι αυτός τα προβλήματά τους.
Παιδιά και ρομποτάκι θα γίνουν οι μεγαλύτεροι προστάτες της. Κι αυτό είναι υπόσχεση! Για να μην εξαφανιστεί και να ζει ήρεμα στα θαλασσινά νερά για πολλά πολλά χρόνια ακόμα!
ΦΟΡΗΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ
Σήμερα βρεθήκαμε στο προαύλιο του δημοτικού σχολείου μας, όπου είδαμε από κοντά το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο -Planetarium On The Go. Εκεί τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας , παρακολούθησαν , σα μικροί αστροναύτες, ένα ταξίδι στο διάστημα. Αφού ταξίδεψαν, με του ήρωες του Πλανητάριου, συμμετείχαν, δείχνοντας ενεργά την ευχαρίστησή τους από αυτό που παρακολούθησαν. Όταν βγήκαν από το Πλανητάριο είχαν μία ακόμα ευκαιρία να δουν τον ήλιο μέσα από ένα ειδικό τηλεσκόπιο. Ήταν μια εμπειρία που πιστεύουμε θα μείνει αξέχαστη στα παιδιά
ΛΙΜΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Εκπρόσωποι του λιμενικού σώματος της Κυπαρισσίας, επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας. Μας ενημέρωσαν για τη δουλειά τους, τους κινδύνους της θάλασσας, αλλά και το μεγάλο ρόλο του ανθρώπου στη μόλυνσή της. Απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών που είχαν ετοιμάσει, αλλά και σε όλες όσες προέκυψαν στην πορεία της συζήτησης. Ακόμα μας έδωσαν αρκετές πληροφορίες για το τι πρέπει να προσέχουμε το καλοκαίρι στη θάλασσα.. Και μάλιστα μας είπαν: ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΟΧΙ ΝΑ ΤΗ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ. Στο τέλος τα παιδιά χάρισαν στους λιμενικούς , μια ομαδική εργασία , με την υπόσχεση ότι θα προσέχουμε τη θάλασσα.
ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ο STEM Education στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού διοργανώνει τον #online Μαραθώνιο νηπιαγωγείων με το φετινό θέμα «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού».
Είχαμε λοιπόν τη χαρά να παρευρεθούμε on line εκεί, και τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας, και να βραβευτούμε για τη συμμετοχή μας σε αυτόν με το βραβείο : “ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΕΙΛΩΝ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ”
ΣΤΟ 1:08:40΄ μπορείτε να δείτε τη δική μας συμμετοχή
ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΑ ΝΕΑ
Ο μυστικός κώδικας λύθηκε και επιτέλους βρήκαμε τι κρύβονταν πίσω από τα 4 στοιχεία του προγράμματος.
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΑ ΝΕΑ, η θάλασσα κινδυνεύει από τις ενέργειες των ανθρώπων. Μόνο αν το καταλάβουμε αυτό θα μπορέσουμε να τη σώσουμε και μαζί με αυτήν και εμάς.
Όλοι οι εταίροι, συγχρονισμένοι, πρόσθεσαν τα γράμματα και αποκαλύφθηκε το μυστικό!
Τώρα, μένει να το κάνουμε πράξη! Εμπρός, φίλοι μου, να διαδώσουμε τα νέα για να μην κινδυνεύσει ποτέ η αγαπημένη μας θάλασσα και να είναι πάντα υγιής και…ζωντανή!
ΤΕΛΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Φτάνοντας στο τέλος της θαλασσινής μας περιπέτειας, με τις “βαλίτσες” του μυαλού μας γεμάτες με γνώσεις και τις “αποθήκες” της καρδιάς μας γεμάτες συναισθήματα, ήρθε η ώρα να απαντήσουμε στα τελικά ερωτηματολόγια. Οι απόψεις μας, όλων, παιδιών-γονιών-εκπαιδευτικών, έχουν μεγάλη σημασία. Γίνεται αξιολόγηση των όσων δημιουργήσαμε, των όσων κάναμε, των όσων νιώσαμε. Η τελική άποψή μας για το “Code name: Poseidon save the sea
Για εκπαιδευτικούς
Για τα παιδιά
Zoe Alexiadou
Για τους γονείς
Zoe Alexiadou
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΚΑΙ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ
Μετά από, σχεδόν, ένα σχολικό χρόνο, η θαλασσινή μας περιπέτεια μέσα από το “Code name:Poseidon save the sea” κοντεύει να τελειώσει… Έχουμε βρει τα τέσσερα στοιχεία και ήρθε η ώρα να μας εμφανιστεί ο Θεός της θάλασσας, ο μεγάλος και τρανός Ποσειδώνας! Μα, ποιος ήταν πραγματικά ο Ποσειδώνας; Πού ζούσε; Τι έκανε; Τα παιδιά τον είδαν και έμαθαν γι αυτόν πολλά πράγματα! Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να τον ζωγραφίσουν στο υδάτινο βασίλειό του!
Zoe Alexiadou
Μα, είναι υπέροχος! Θέλησαν και τα παιδιά να γίνουν, έστω για λίγο, Ποσειδώνες! Να πάρουν την τρίαινά τους και τον “Απαλούλη” αγκαλιά και να ποζάρουν για το φωτογραφικό λεύκωμα του Ποσειδώνα… Μικρά μοντέλα με οικολογικές ευαισθησίες!
Στο πρώτο του μήνυμα, μας είχε πει ότι τα λιβάδια του, ο όμορφος και χρήσιμος κήπος του κινδυνεύει! Ήρθε η ώρα να μας δείξει ποιος είναι αυτός ο κήπος! Είναι τα λιβάδια της θάλασσας, η γνωστή Ποσειδωνία! Τι γίνεται, όμως, εκεί; Κινδυνεύει η Ποσειδωνία; Από ποιον; Το “γιατί” μπορούμε να το υποθέσουμε καθώς έχουμε μάθει τοοοσαααα πολλά μέσα από αυτό το “Code name:Poseidon, save the sea”! Για πάμε να δούμε, όμως, τι έχει να μας πει ο Ποσειδώνας αλλά και τα ίδια τα κοράλλια!
Zoe Alexiadou
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που έμαθαν! Και τα παιδιά, στις ελεύθερες δραστηριότητές τους, ασχολήθηκαν ξανά με το θέμα της Ποσειδωνίας με έναν, λίγο διαφορετικό τρόπο! Έφτιαξαν μια αυτοσχέδια παράσταση με πρωταγωνιστές τον Ποσειδώνα, τη γυναίκα του την Ποσειδωνία, τις όμορφες κόρες του και τα υπέροχα λιβάδια του βυθού! Με χαρά, οι κυρίες τους, τα παρακολούθησαν και στο τέλος τα χειροκρότησαν δυνατά, τόσο για την παράσταση όσο και για την ευαισθησία τους!
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΨΩΜΙΟΥ-ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ
Λίγες μέρες πριν κλείσουμε, για τις διακοπές του Πάσχα, επισκεφθήκαμε το εργαστήριο ψωμιού και ζαχαροπλαστικής “Μπουλουλής” που βρίσκεται στην πόλη μας. Εκεί μας υποδέχτηκε ο ιδιοκτήτης με πολύ χαρά, όπου μας συνόδεψε στο χώρο που θα φτιάχναμε τα κουλουράκια. Ενας χώρος μόνο για μας. Η ζύμη σε ένα μεγάαααλο μίξερ μας περίμενε. Εκεί οι μικροί ζαχαροπλάστες ξετύλιξαν το ταλέντο τους.
Μετά τα κουλουράκια, ανεβήκαμε σε ένα χώρο όπου μας κέρασαν σαντουιτσάκια και χυμό. Η απόλυτη ικανοποίηση μετά από τόση δουλειά. Όταν φτάσαμε στο σχολείο μετά από λίγο έφτασαν και τα κουλουράκια, ψημένα και μοσχομυριστά, τα οποία και θα μπουν στα πασχαλινά καλαθάκια των παιδιών. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κο Μπουλουλή
I am here, I can do… ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι στο WORDWALL!
Τα παιδιά φωνάζουν “I am here, I can do” και μέσα από την τεχνολογία. Ένωσαν τις δυνάμεις τους και θέλησαν να φτιάξουν ένα όμορφο ηλεκτρονικό παιχνίδι αντιστοίχισης. Το κάθε σχολείο, έπρεπε να κάνει μια έρευνα στο διαδίκτυο και να βρει εικόνες οι οποίες θα προστεθούν στο παιχνίδι. Οι μαθητές, λοιπόν, έψαξαν στο διαδίκτυο και βρήκαν τις εικόνες που τους είχαν ανατεθεί: Ένα παντελόνι με ζώνη και ένα σαμπουάν. Τις πρόσθεσαν στο Wordwall και περίμεναν με αγωνία να ολοκληρωθεί το παιχνίδι ώστε να παίξουν! Όταν, πια, όλα ήταν έτοιμα, ο διαδραστικός μας πίνακας άνοιξε και τα παιδιά έπαιξαν και ευχαριστήθηκαν! Ε! Έχει μια ξεχωριστή αξία και γοητεία να παίζεις ένα παιχνίδι που και εσύ ο ίδιος έχεις συμβάλει στη δημιουργία του! Δε συμφωνείτε;
ΑΠΛΩΝΩ ΕΥΤΥΧΙΑ
“Απλώνω ευτυχία” μία δράση που πραγματοποιήθηκε σε αρκετά σχολεία της Ελλάδας για τη στήριξη του συλλόγου “Φλόγα”, Σύλλογος γονέων παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια. Σκοπός της δράσης αυτής τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν , να γίνει προαγωγή και ενίσχυση του δείκτη της ευτυχίας και της καλλιέργειας με βιωματικό τρόπο της αξίας του ακτιβισμού και της προσφοράς. Είναι ένα σύλλογος που φωτίζει και ζεσταίνει παιδιά που δεν έχουν το πολύτιμο αυτό αγαθό της ΥΓΕΙΑΣ
Αρχικά παίξαμε παιχνίδια για την αξία της συνεργασίας στην καθημερινότητά μας
και
Καταγράψαμε τι είναι αυτό που κάνει κάποιον ευτυχισμένο και δημιουργήσαμε το λουλούδι της ευτυχίας.
Κάναμε το περίγραμμα ενός παιδιού και μετά τα παιδιά ζωγράφισαν μέσα σε αυτό ό,τι του κάνει να χαίρονται
Για τη συνέχεια της δράσης , ζητήσαμε από τους γονείς να μας φέρουν από ένα φανελάκι. Σε αυτό τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τα κάνει ευτυχισμένα.
φτιάξαμε και τον φιλανθρωπικό κουμπαρά μας, ώστε να βοηθήσουμε και εμπράκτως τη “Φλόγα”