Ένα υπέροχο βιβλίο ήρθε, αυτή τη φορά να μας συντροφέψει: “Δώσε λύση στο μελίσσι”
Η μέλισσα παρεξηγημένο έντομο από τα παιδιά, ” μα κυρία μας τσιμπάει…” ” εμένα με πόναγε όταν με τσίμπησε”, “εγώ τη φοβάμαι”. Και κάπως έτσι αρχίσαμε να ξετυλίγουμε την ιστορία της μέλισσας και της ζωής της. Αρχίσαμε λέγοντας όσα μας έφερνε στο μυαλό η λέξη “μέλισσα” και προσπαθήσαμε να τη ζωγραφίσουμε όπως τη θυμόμαστε απ’ όσες φορές την είχαμε δει πάνω στα λουλούδια… Μετά, την παρατηρήσαμε προσεκτικά!
Οι κυρίες μας, μας ζήτησαν να βρούμε πληροφορίες για τη μέλισσα κι εμείς μαζί με τους γονείς μας, πολύ πρόθυμα, βρήκαμε πάρα πολλές! Ζωγραφίσαμε, κολλήσαμε, κατασκευάσαμε και τα φέραμε στο σχολείο όπου τα παρουσιάσαμε στους φίλους μας!
Μάθαμε για τον κύκλο ζωής της, τον αποτυπώσαμε στο χαρτί αλλά τον δείξαμε και στη δική μας, ρομποτική, μελισσούλα για να τον μάθει καλύτερα!
Φυσικά, είδαμε πόσο χρήσιμο έντομο είναι! Το ξέρετε ότι φτιάχνει το μέλι, αυτή τη γλυκιά και υγιεινή λιχουδιά! “Κυρία, μας αρέσει το μέλι!” είπαμε στην κυρία μας! Κάποια από εμάς είχαν φέρει μέλι και κερήθρα. Τα πιάσαμε και τα μυρίσαμε και ήταν σαν να “τρυπώσαμε” στην πολύβουη κυψέλη! Μάλιστα, μια συμμαθήτριά μας, μας πρότεινε ένα βίντεο που έδειχνε πώς φτιάχνεται το νόστιμο μέλι. Φυσικά, οι μελισσούλες, δεν το φτιάχνουν για εμάς… Είναι το δικό τους αγαπημένο φαγητό, όμως, τις ευχαριστούμε πάρα πολύ που επιτρέπουν στους μελισσοκόμους να μας δίνουν λίγο για να είμαστε υγιείς!
Είδαμε από ποια φυτά μπορεί να πάρει η μέλισσα το νέκταρ και, μέσα από το βίντεο, μάθαμε για το πού το τοποθετεί, για τις μέλισσες ανεμίστριες που το στεγνώνουν αλλά και για το κερί που βάζουν πάνω στο κελί για να διατηρείται νόστιμο!
Κι επειδή μας αρέσει πολύ το μέλι, συζητήσαμε με τις κυρίες μας και αποφασίσαμε δύο φορές, το δεκατιανό μας να είναι μελένιο! Τη μία φορά φέραμε να φάμε κάτι που να περιέχει μέλι…
…και τη δεύτερη φορά, φέραμε γιαούρτι, άσπρο και χωρίς συντηρητικά, στο οποίο προσθέσαμε αγνό μελάκι!
Όμως, η μέλισσα κάνει και μια άλλη, πάρα πολύ σοβαρή δουλειά! Ξέρετε τι; Φυτεύει λουλούδια στον πλανήτη και δημιουργεί καρπούς! Αλλιώς, βοηθά στην επικονίαση όντας ο μεγαλύτερος επικονιαστής! Η κυρία μας, μας μίλησε γι’ αυτό και εντυπωσιαστήκαμε! Βάλαμε στα δικά μας λουλούδια γύρη και δραματοποιήσαμε την ιστορία της επικονίασης ώστε να μην την ξεχάσουμε ποτέ!
Ήρθε η ώρα για μελισσοπαιχνίδια! Αρχικά, παίξαμε μελισσο-μαθηματικά! Παίξαμε παιχνίδια κατεύθυνσης, πού θα μπορούσε η μέλισσα να είναι σε σχέση με την κυψέλη της; πάνω – κάτω, δεξιά- αριστερά, εμπρός – πίσω, κοντά – μακριά.
Το επαναλάβαμε και σε ένα σκαμπό. Για να δούμε τι θυμόμαστε;…
Α, για να δούμε! Μπορούν οι μελισσούλες να μας μάθουν τους αριθμούς;
Παιχνίδι φαντασία και ισορροπίας. Τι πολλές ιδέες είχαν τα παιδιά. Και όλες πραγματοποιήθηκαν με πολύ γέλιο
Δε θα μπορούσε να λείπει και μία άσκηση λεπτής κινητικότητας. Ένας μικρός αργαλειός, πάνω στο σώμα της μέλισσας
Στον υπολογιστή προσπάθησαν να βάλουν τα χρώματα, στη μέλισσα , σύμφωνα με το πρότυπο που εμφανίζονταν
Παίξαμε μελισσο-μέμορι που είχε φέρει ένας συμμαθητής μας! Ακονίζουν και τη μνήμη οι μελισσούλες, να το ξέρετε!
Γινόταν να μη φτιάξουμε τις δικές μας μέλισσες; Όχι βέβαια! Πήραμε κουτάλια ξύλινα, πήραμε μπογιές και υλικά και φτιάξαμε τα δικά μας μελισσάκια για πολύ παιχνίδι!
Σας ευχαριστούμε μελισσούλες για όσα μας μάθατε και για όσα μας προσφέρετε!!!