5 Ιουνίου: Γιορτή Ανακύκλωσης και “πρασινίσματος” στο σχολείο μας!

Σε απάντηση της προηγούμενης δημοσίευσης λοιπόν σας ενημερώνουμε ότι αύριο 5 Ιουνίου, στο σχολείο μας θα πραγματοποιηθεί γιορτή ανακύκλωσης και “πρασινίσματος”!Όσοι γονείς θέλετε, με τα άλλα σας παιδάκια ή φίλους σας ή γιαγιάδες και παππούδες, ελάτε στο σχολείο μας  στις 9 το πρωί  με τα σκουπίδια σας στο … χέρι για να τους δώσουμε νέα ζωή!

Ακόμα σας προ-καλούμε να ενεργοποιήσετε τη φαντασία σας και να μετατρέψουμε σε γλαστράκι ή ΓΛΑΣΤΡΑ ό,τι δεν χρειαζόμαστε πια... Ένα κουτί του καφέ, μία ρόδα, ένα παλιό κράνος, μια παλιά ομπρέλα, ένα κουβαδάκι …… Ό,τι άλλο νομίζετε ότι μπορεί να γεμίσει χώμα και να φιλοξενήσει ένα φυτό!!!

Θα μας κάνουν παρέα στις κατασκευές μας οι φίλοι μας από την Α΄Δημοτικού του γειτονικού μας σχολείου!!! Είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσουμε ξανά μαζί με τους περσινούς μας συμμαθητές που μας έχουν λείψει!!! Βέβαια τους είχαμε ενημερώσει την προηγούμενη εβδομάδα για την εκδήλωση αυτή όπως και για τη helmepa junior, της οποίας είμαστε μέλη.

Είχαμε βγει μία βόλτα και μέχρι το κέντρο της πόλης μας και ενημερώσαμε αρκετά καταστήματα της πόλης μας , αλλά και τον αντιδήμαρχο, κολλήσαμε αφίσες της helmepa και τους μοιράσαμε και τις “πράσινες συμβουλές μας”. Θέλετε να τις διαβάσετε κι εσείς?

“Πράσινες συμβουλές από οικολόγους μαθητές”

  1. Αγαπάμε το περιβάλλον. Δεν πετάμε τα σκουπίδια μας κάτω. Το καθαρό περιβάλλον είναι πολιτισμός!
  2. Ανακυκλώνουμε ό,τι μπορούμε: αλουμίνια, χαρτιά, γυαλιά, πλαστικά.
  3. Τις μπαταρίες τις ρίχνουμε στον ειδικό κάδο της ΑΦΗΣ. Ξέρετε ότι μία μικρή μπαταρία ρολογιού μπορεί να μολύνει μία μεγάλη πισίνα? Οι μπαταρίες έχουν κάδμιο και όπου πέσει … μολύνει..!
  4. Μαζεύουμε τα σκουπίδια που βρίσκουμε κάτω κι ας μην είναι δικά μας! Ας γίνουμε εμείς το παράδειγμα για τους άλλους.
  5. Υπάρχει μία μορφή τέχνης που λέγεται «trash art”, δηλαδή … «σκουπιδοτέχνη». Κάποια σκουπίδια μας μπορούν να ενεργοποιήσουν την φαντασία μας και να δημιουργήσουμε … τέχνη!!!
  6. Αγαπάμε όλα τα πλάσματα της φύσης… Ε, καλά, ίσως δεν τα αγαπάμε και όλα αλλά τουλάχιστον τα σεβόμαστε!  Δε σκοτώνουμε κανένα γιατί τότε προκαλούμε κακό στην ισορροπία της φύσης!
  7. Φυτεύουμε λουλούδια, δέντρα, αρωματικά φυτά σε κήπους , σχολεία, βεράντες,  πάρκα και παιδικές χαρές. Ξέρετε πόσα μικρά ζουζουνάκια θα βρουν σπίτι?
  8. Προτιμάμε τα τοπικά προιόντα ή τουλάχιστον τα προιόντα της χώρας μας. Είναι πιο οικολογικό να αγοράζουμε προιόντα από τον τόπο μας παρά αυτά που έρχονται από μία ξένη χώρα… Ξέρετε με πόσο καυσαέριο θα μολύνουν την ατμόσφαιρα τα φορτηγά όταν έρθουν από μακρυά???  Παράλληλα, στηρίζουμε και τους παραγωγούς μας!!!
  9. Είναι πιο οικολογικό να χρησιμοποιούμε τσάντα πολλών χρήσεων, υφασμάτινη ή από ανακυκλωμένο υλικό. Στο super market, στο μανάβικο, στα ψώνια γενικά…
  10. Χρησιμοποιούμε όσο μπορούμε την ηλιακή ενέργεια! Λέγεται ανανεώσιμη γιατί δεν τελειώνει ποτέ!!!
  11. Ξέρετε ότι μία μόνο ανεμογεννήτρια μπορεί να δώσει ενέργεια σε μία πόλη όπως η δική μας? Αίολε, μας εντυπωσίασες! – Αλλη μία ανανεώσιμη πηγή ενέργειας!!!
  12. Αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε εντομοκτόνα. Κάνουν κακό στην υγεία μας και στο όζον…  Τί είναι αυτό? Είναι η αόρατη ομπρέλα που προστατεύει  τη γη μας από τις βλαβερές ακτίνες του ήλιου. Εχει όμως τρυπήσει λίγο και έτσι οι ακτίνες του ήλιου βρίσκουν τρόπο και τρυπώνουν από κάτω από την ομπρέλα και δυστυχώς αυξάνουν τη θερμοκρασία του πλανήτη.
  13. (Σσσς!!! Μυστικό! αν θέλετε να απομακρύνετε τα μυρμήγκια βάλτε λίγο έλαιο λεβάντας σε ένα βαμβάκι… Στα μυρμήγκια δεν αρέσει αυτό το άρωμα και φεύγουν!)
  14. Καλύτερα να μη χρησιμοποιούμε λακ, σπρέυ, εντομοκτόνα κλπ Απελευθερώνουν αέρια που αυξάνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
  15. Όταν πλένουμε τα δόντια μας ή τα χέρια μας (ή όταν ο μπαμπάς ξυρίζεται) δεν αφήνουμε τη βρύση να τρέχει… Είναι μάταιο! Δεν την κυνηγάει κανείς να την  … πιάσει!!! Αν τελειώσει το νερό κάποια μέρα τί θα κάνουμε? Ας μην το σπαταλάμε λοιπόν τώρα που το έχουμε….
  16. «Αειφορία» είναι μια πολύ ωραία λέξη! Σημαίνει ότι πρέπει να διατηρούμε τον πλανήτη μας καθαρό και υγιή και για τις επόμενες γενιές. Δεν μας ανήκει… ανήκει κάθε φορά σ’ αυτούς που … έρχονται μετά από μας!
  17. Οχι  σκουπίδια στις θάλασσες και τις ακτές.  Η θάλασσα ανήκει σε όλους μας. Ας μην την μολύνουμε με πλαστικά, αποτσίγαρα, γυαλιά και άλλα… Το ξέρετε ότι αν μια χελώνα caretta caretta βρει μια σακούλα στη θάλασσα, θα νομίσει πως είναι τσούχτρα και θα τη φάει? Δεν έχει καλή όραση και δυστυχώς δεν υπάρχουν γυαλιά για … χελώνες!!! Θα πεθάνει….!!!! Δεν την λυπάστε?
  18. Αν δούμε φωλιές caretta caretta δεν τις καταστρέφουμε. Αντίθετα, τις προσέχουμε.
  19. Ούτε φυσικά χρησιμοποιούμε σαμπουάν και αφρόλουτρα στα ντους της παραλίας… Ξέρετε σίγουρα πού καταλήγουν…..
  20. Λέμε στους άλλους ό,τι γνωρίζουμε για την προστασία του περιβάλλοντος.
  21. Εχει πλάκα να οργανώνεις εθελοντικό καθαρισμό ακτών με τους φίλους ή την οικογένειά σου ή το σχολείο σου!  Αν έχει καλό καιρό δεν ξεχνάμε το … μαγιό και φυσικά το καρπούζι!
  22. Χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο όσο γίνεται λιγότερο. Πόδια, ποδήλατα, πατίνια ξυπνήστε!!!!!
  23. Οικονομία στο χαρτίίί!!! Ξέρετε πόσα δέντρα κινδυνεύουν?
  24. Το φυσικό φως είναι καλύτερο!!! Σκεφτείτε το πριν ανάψετε το διακόπτη!
  25. Σβήνουμε τις συσκευές από τη βάση τους και όχι μόνο από το τηλεκοντρόλ…
  26. Το κλίμα αλλάζει… Η γη έχει πυρετό… Ξέρετε πόσα ζώα θα εξαφανιστούν αν λιώσουν οι πάγοι? Εχουμε όλοι διαπιστώσει πόσο οι εποχές έχουν μπερδευτεί… Κι αυτή η Περσεφόνη δε θα ξέρει πότε να ανέβει στη γη… Γι αυτό ο Νίκος Γκάτσος έγραφε : «κοιμήσου Περσεφόνη στην αγκαλιά της γης στου κόσμου το μπαλκόνι ποτέ μην ξαναβγεις…»
  27. Πάντα θυμόμαστε αυτό που έγραψε ο  Ν. Καζαντζάκης: «Να αγαπάς την ευθύνη. Να λές: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί εγώ φταίω!!!

5 Ιουνίου: Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑI∆ΕΙΑΣ ∆ΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Η καθιέρωση της 5ης Ιουνίου ως «Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος» μας δίνει την ευκαιρία να σκεφτούμε, έστω για μια μέρα, την άρρηκτη σύνδεση των ανθρώπινων κοινωνιών με το φυσικό περιβάλλον. Το σύνθημα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τη σημερινή ημέρα σκιαγραφεί την ανάγκη για την ορθολογική διαχείριση του περιβάλλοντος, με τον παράλληλο κι αναγκαίο σεβασμό στη φύση και την ταυτόχρονη προσπάθεια των κοινωνιών για οικονομική μεγέθυνση, συνοψίζοντας τη σε μία φράση: «Πράσινη Οικονομία: Σε συμπεριλαμβάνει;»

Η προσπάθεια όμως για τη μεταβολή του αναπτυξιακού προτύπου των σύγχρονων κοινωνιών, δεν μπορεί να μην διέρχεται μέσα από τη διαδικασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Το θέμα αυτό, έχει ήδη απασχολήσει από το 1992 τη «Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη» που είχε πραγματοποιηθεί στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας και είχε αποτυπωθεί στο «Κεφαλαίο 36» της «Agenda 21» μέσα από το οποίο, επιζητείται η μετάβαση από την περιβαλλοντική εκπαίδευση στην εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη (Education for Sustainable Development – ESD). Σε διεθνές επίπεδο έχει ήδη συντελεστεί μια σημαντική αλλαγή που δεν περιορίζει το ρόλο της εκπαίδευσης μόνο στην οικολογική της διάσταση, αντιθέτως, προωθεί την ενσωμάτωση μίας ολοκληρωμένης και σφαιρικής διάστασης στη βάση της βιώσιμης ανάπτυξης όπου το κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό στοιχείο, αλληλοσυμπληρώνονται.

Η σημερινή κοινή ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματική Αλλαγής και του Υπουργείου Παιδείας ∆ια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, αποσκοπεί ακριβώς στη μετάδοση αυτού του μηνύματος. Απευθύνεται τόσο στην Κοινωνία των Πολιτών, όσο και στους αρμόδιους φορείς και κυρίως σε όλους τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τους φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς δασκάλους με στόχο να κινητοποιήσει την εκπαιδευτική – ακαδημαϊκή κοινότητα στη κατεύθυνση της βιωσιμότητας. Το ερώτημα που θέτει ο ΟΗΕ με αφορμή την σημερινή ημέρα δεν είναι τυχαίο! Η πράσινη οικονομία που συνοδεύεται με φιλικότερες για το περιβάλλον τεχνολογίες, περισσότερες και πιο καλοπληρωμένες δουλειές, στηρίζεται αφενός στην εκπαίδευση και αφετέρου στη διαδικασία συνεχούς ενημέρωσης και πληροφόρησης για το περιβάλλον, κοινωνός της οποίας θα πρέπει να είναι κάθε πολίτης της χώρας μας και ιδιαίτερα η μαθητιώσα και φοιτητιώσα νεολαία.

Η χώρα μας είναι ένας τόπος ευλογημένος , με τεράστιο φυσικό πλούτο και δυναμικό σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Είναι ένας πλούτος που μας έχει χαριστεί απλόχερα, και οφείλουμε να τον αξιοποιήσουμε προστατεύοντάς τον παράλληλα, με γνώμονα πάντα τη διασφάλιση της δυνατότητας των μελλοντικών γενεών να απολαύσουν ένα υγιές και αρμονικό περιβάλλον.

Γλυκό καλοκαιράκι αγαπημένο! Καλό μήνα σε όλους και καλό καλοκαίρι!!!

Αποχαιρετίσαμε την Άνοιξη λοιπόν! Της ευχηθήκαμε καλό ταξίδι στο … παρελθόν! Εκεί θα συναντήσει τα αδέλφια της και τα ανίψια της! Δώσαμε ραντεβού μαζί της τον επόμενο χρόνο. Με κάποιους από μας θα συναντηθεί στο ίδιο μέρος με κάποιους άλλους όμως θα βρεθεί στο πιο μεγάλο σχολείο!

Έφτασε επιτελους το καλοκαίρι! Το καλωσορίσαμε με μια ιστορία για τον Ιούνιο, με ζωγραφιές και φυσικά το γράψαμε για να το κρατήσουμε μήπως και μας φύγει… Και για να παίξουμε λίγο μαζί με τον Ιούνιο, επειδή κάνει συνέχεια παράπονα στη μάνα του τη Ζέστη και τον πατέρα του το Καλοκαίρι ότι δεν υπάρχουν παιδιά να παίξουν μαζί του) παίξαμε λιγάκι το κρυφτό με τα γράμματα από το όνομά του και του πατέρα του!

Δεν ξεχάσαμε βέβαια να ζωγραφίσουμε και τον εαυτό μας! Το κάνουμε κάθε μήνα για να βλέπουμε πόσο μεγαλώνουμε, λέει η κυρία μας.  Θα φτιάξουμε το βιβλίο των μηνών! Θα σας το δείξουμε μόλις τυπωθεί στο τυπογραφείο του … σχολείου μας!!!

Καλό καλοκαίρι σε όλους!!!

και … μια ερώτηση:   Κρυώνετε?

Σας αρέσει το παγωτό?

Διεθνής Αμνηστία. Και εκεί δώσαμε το παρόν!

Σε σχέση με το προηγούμενο δημοσίευμα για τα δικαιώματα των παιδιών,  είχαμε συγκλονιστεί πριν από μήνες, τον Μάρτιο για την ακρίβεια, όταν πληροφορηθήκαμε ότι η Nasrin, μια δικηγόρος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και μητέρα, τιμωρήθηκε με φυλάκιση 6 ετών, επειδή απλώς έκανε τη δουλειά της!!! Απίστευτο μας φάνηκε αυτό και συγκινηθήκαμε περισσότερο όταν συνειδητοποιήσαμε ότι τα παιδιά της δεν μπορούν να την έχουν κοντά της, ούτε να την αγκαλιάσουν, να την φιλήσουν ή να τους διαβάσει ένα παραμύθι και μάλιστα χωρίς ουσιαστικό λόγο. Αυτοί οι άνθρωποι που την έκλεισαν στη φυλακή καταπάτησαν το ανθρώπινο δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης και φυσικά και ένα παιδικό δικαίωμα, αυτό που λέει ότι τα παιδιά πρέπει να μένουν πάντα με τους γονείς τους και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τα αποχωρίζει, εκτός και αν υπάρχει πραγματικά πολύ σοβαρός λόγος ……  Εμείς λοιπόν ζωγραφίσαμε για τη γυναίκα αυτή και κάναμε τις ζωγραφιές μας βιβλίο για να το στείλουμε στα παιδιά της! Το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας μας ευχαρίστησε και μας είπε ότι θα αναρτήσουν τις ζωγραφιές μας στη σελίδα τους στο “κεφάλαιο” εκπαιδευτικές δράσεις!!!

Μακάρι να βγει γρήγορα από τη φυλακή και τα παιδιά της να την αγκαλιάσουν ξανά !!!

Δείτε κάποιες από τις ζωγραφιές μας!

UNICEF. H συμμετοχή μας στο διαγωνισμό 2012 “τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους”

Με τα δικαιώματα του παιδιού δεν ασχοληθήκαμε φυσικά μόνο αποσπασματικά λόγω του εκπαιδευτικού προγράμματος της unicef. Κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς είχαμε πολλές αφορμές να τα θυμηθούμε αφού πολύ συχνά προέκυπταν συγκρούσεις μεταξύ των παιδιών, διάφορα δημοσιεύματα μας προβλημάτιζαν σχετικά με τα παιδιά που δεν έχουν φαγητό, ένα τσιμπηματάκι από εμβόλιο μας θύμιζε πόσο τυχεροί είμαστε που μας παρέχουν οι γονείς μας φροντίδα ενώ κάποια άλλα παιδάκια δεν έχουν ούτε γονείς ούτε υγειονομική περίθαλψη, ούτε σχολείο κλπ. Ο μάγος lucanor φυσικά μας βοήθησε πάρα πολύ στο να μάθουμε τα δικαιώματά μας!

Η κυρία μας βέβαια, μας θυμίζει πως έχουμε και υποχρεώσεις. Και για να μπορούμε να απολαμβάνουμε τα δικαιώματά μας δεν πρέπει να καταπατάμε τα δικαιώματα των άλλων…  Τις γνωρίζουμε τις υποχρεώσεις μας καλά… Να στρώνουμε τα κρεβάτια μας, να μαζεύουμε τις γωνιές μας για να τις βρουν άλλοι συμμαθητές μας καθαρές, να μαζεύουμε τα πράγματά μας γενικά, να βοηθάμε όποιον έχει ανάγκη…..    μπλα μπλα μπλα, μπλα…..!!!!! (που λέει και μια συμμαθήτριά μας που το όνομά της αρχίζει από “Σ”)

Το αγαπημένο μας σχολείο έγινε πιο όμορφο!!!

Με μεγάλη χαρά δημοσιεύω αυτές τις φωτογραφίες! Επιτέλους τελειώσαμε αυτό το … project! Ο καιρός δεν ήταν πάντα με το μέρος μας, βλέπετε.. Ολοι οι γονείς είπαν τα καλύτερα λόγια για την … τέχνη των τοίχων μας! Δε χρειάζεται φυσικά να σας περιγράψω τον ενθουσιασμό των παιδιών!!!

Κοιτάξτε πόσο όμορφο έγινε το σχολείο μας! Μπορεί να μη φυτέψαμε ακόμα “το δέντρο” που σας έλεγα την προηγούμενη φορά, όμως κοιτάξτε πόσα δέντρα άνθισαν στους τοίχους μας!!!

Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να φοιτούν σε τόσο χαρούμενο σχολείο! Μακάρι σε όλα τα σχολεία να βοηθάνε οι γονείς τόσο πολύ όπως οι δικοί μας γονείς! Εχουμε τους καλύτερους!!! Ευχαριστούμε πολύ!!!

Let’s do it Greece! 29 Απριλίου 2012

“Το “Let’s Do It” είναι μια διεθνής εθελοντική καμπάνια που ξεκίνησε για 1η φορά το 2008 στην Εσθονία και είχε σαν στόχο να καθαριστεί από εθελοντές μέσα σε μία μόνο ημέρα ολόκληρη η χώρα από κάθε λογής σκουπίδια. Τελικά στις 3 Μαΐου του 2008, 50.000 εθελοντές καθάρισαν 10.000 τόνους σκουπιδιών από δασικές εκτάσεις. Από τότε το “Let’s Do It” έχει εξαπλωθεί παγκοσμίως και πλέον μία φορά κάθε χρόνο πολίτες από όλο τον κόσμο καθαρίζουν τις πόλεις τους περνώντας ένα μήνυμα αισιοδοξίας και αλτρουισμού για το περιβάλλον αλλά και την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.

Φέτος για πρώτη φορά  φιλοξενήσαμε το ”Let’s Do It” στην Ελλάδα με την πρωτοβουλία της Ελληνικής Εταιρείας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΕΕΔΣΑ) και του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Αττικής ”Ώρα για Δράση”. Η ΕΕΔΣΑ και ο «Ώρα για Δράση», ως μη κερδοσκοπικές, εθελοντικές οργανώσεις ήρθαν σε επαφή με τους διοργανωτές της καμπάνιας από την Εσθονία και έφεραν τη συγκεκριμένη καμπάνια στη χώρα μας.

Θέλουμε να ενώσουμε τις φωνές μας με όλους τους εθελοντικούς φορείς της Ελλάδας, αλλά και όλους όσους θέλουν να συμβάλλουν, και μαζί να καθαρίσουμε μέσα σε μία μόνο ημέρα από απλές περιοχές έως και σημαντικά οικοσυστήματα της χώρας μας. Είναι ένας στόχος δύσκολος ο οποίος όμως με τη συμμετοχή όλων μας μπορεί να επιτευχθεί.

Ημερομηνία της κοινής μας δράσης είναι η Κυριακή 29η Απριλίου 2012.

Βασικός σκοπός της καμπάνιας είναι να ενεργοποιήσουμε σε ολόκληρη την Ελλάδα εθελοντικές οργανώσεις, συλλόγους, δήμους, υπηρεσίες, επιχειρήσεις, σχολεία και άλλους φορείς και ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να καταφέρουμε να πετύχουμε το μεγαλό στόχο!!!

Μερικές φορές φαίνεται δύσκολο, μερικές φορές χρειάζεται να αντιμετωπιστούν πολλές προκλήσεις, αλλά είναι διασκεδαστικό και είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί!

Δηλώστε κι εσείς συμμετοχή στο ”Let’s Do It”.”

Αραβώσης Κ, Πρόεδρος ΕΕΔΣΑ

Δηλώσαμε λοιπόν συμμετοχή και μαζί μας παρασύραμε το Δήμο μας, ο οποίος με τη σειρά του  ένωσε τη φωνή του με άλλα σχολεία της πόλης μας και συλλόγους.

Καθαρίσαμε λοιπόν τον ποδηλατόδρομο, ο οποίος δυστυχώς  ήταν γεμάτος σκουπίδια!

Διαπιστώσαμε ότι όλος ο κόσμος που κάνει πεζοπορία ή ποδηλατοβόλτα σ’ αυτό το μέρος δεν αγαπά δυστυχώς τη φύση αλλά μόνο τον εαυτό του, αφού τον ενδιαφέρει μόνο η υγεία του και όχι και η υγεία του περιβάλλοντος…

Θαλασσογραφία και μαγειρική!

Αυτό το τραγούδι αρέσει πολύ στα παιδιά όπως και σε μένα φυσικά!!! To τραγουδάμε και το παίζουμε με αυτοσχέδια μουσικά όργανα ή με τα σώματά μας ή με τα … τραπέζια!  Με παρακάλεσαν λοιπόν να το αναρτήσω στο ιστολόγιό μας…

…το ίδιο και το τραγούδι που ακολουθεί… Έχουμε τρελαθεί να το τραγουδάμε!!! Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος της unicef “τα παιδιά μαθαίνουν και ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους” λοιπόν, το αφιερώνουμε σε όλα τα παιδιά που δεν πρέπει “ποτέ ποτέ ποτέ να κοιμούνται νηστικά!!!”

Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2012

Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2012

«Το Μουσείο σε ένα κόσμο που αλλάζει. Νέες προκλήσεις, νέες εμπνεύσεις»

Η ΛΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού συμμετέχει στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Ελληνικού Τμήματος του Διεθνούς Συμβουλίου των Μουσείων (ICOM) συνδιοργανώνοντας και συμμετέχοντας σε μια σειρά εκδηλώσεων από τις 18-20 Μαΐου.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων περιλαμβάνει:

  1. Παρασκευή 18 Μαΐου «Η Τζαζ πάει…. Μουσείο» στις 21:00μ.μ στον πεζόδρομο μεταξύ του  Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσσηνίας και του Μπενακείου.  Κοινή μουσική εκδήλωση των Μουσείων της Καλαμάτας με τη συμμετοχή του Αρίωνα Γυφτάκη (κοντραμπάσο) και του Παναγιώτη Καψαμπέλη (ηλεκτρική κιθάρα). Η βραδιά τζαζ θα πραγματοποιηθεί με την συνεργασία του Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσσηνίας του Λαογραφικού και Ιστορικού Μουσείου Καλαμάτας, του Στρατιωτικού Μουσείου, της Κ. Ε. «Φάρις» του Δήμου Καλαμάτας (Δημοτική Πινακοθήκη Α. Τάσσος και του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας). Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
  2. 18-20 Μαΐου Νέα Μέσα και Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας «Ανακαλύψτε τα ψηφιακά παιχνίδια του Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσσηνίας» υπεύθυνη: ΛΗ΄ΕΠΚΑ ώρες: 9π.μ.- 7μ.μ. τηλ.: 27210-26410/63100  www.archmusmes.gr Καλαμάτα – Μπενάκη και Αγ. Ιωάννου – Ιστορικό Κέντρο.
  3. 19 Μαΐου «Οργάνωση ξενάγησης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας με επικοινωνία μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – social media»   υπεύθυνη: 26η Ε.Β.Α. ώρες: 12μ.μ. Απαραίτητη δήλωση συμμετοχής. τηλ. : 27210-22534    Διεθνής Ημέρα Μουσείων: 18-20/05/2012 (26η Ε.Β.Α. – ΛΗ Ε.Π.Κ.Α.)
  4. Κυριακή 20 Μαΐου Εκπαιδευτική δράση για γονείς και παιδιά(6-12 )ετών στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας, από την ΛΗ΄ ΕΠΚΑ 10.00-14.00: ακολουθείστε τον Ευηνίωνα στο «ταξίδι» του στο χώρο και στο χρόνο της Μεσσηνίας…περιηγηθείτε στην έκθεση αναζητώντας τα αντικείμενα – σταθμούς του ταξιδιού του…αφηγηθείτε τη δική σας ιστορία δημιουργώντας ένα κολάζ…. Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής,  τηλ. επικοινωνίας: 27210-63100.   Διεθνής Ημέρα Μουσείων: 18-20/05/2012 (26η Ε.Β.Α. – ΛΗ Ε.Π.Κ.Α.)


“Η μηλιά”.Το νηπιαγωγείο μας βρέθηκε στην Πειραματική σκηνή της Καλαμάτας και παρακολούθησε αυτό το θέατρο κούκλας. Εξαιρετική παράσταση!!! Μπράβο στις κυρίες της Πειραματικής! Και στον … έναν κύριο που είδαμε εκεί!!!

Αυτή λοιπόν ήταν η υπέροχη παράσταση της Πειραματικής Σκηνής Καλαμάτας!

Χαιρόμαστε πολύ που πήγαμε εκεί με τις μαμάδες μας, οι οποίες ένιωσαν πάλι παιδιά!!!

Χαιρόμαστε , επίσης, που μας μιμήθηκαν και άλλα νηπιαγωγεία και πήγαν και αυτά στην Καλαμάτα να δουν αυτή την  υπέροχη παράσταση!!!!!

Επειδή ήμασταν πολύ καλά παιδιά οι κυρίες της Πειραματικής μας έδωσαν συγχαρητήρια που παρακολουθούσαμε με τόσο ενδιαφέρον και χωρίς να φωνάζουμε και διακόπτουμε την παράσταση. Για τον ίδιο λόγο οι κυρίες μας και οι μαμάδες μας , μας υποσχέθηκαν ότι θα ξαναπαρακολουθήσουμε κουκλοθέατρο… Πότε? Θα μας πουν…..  Μέχρι τότε εμείς παραμένουμε ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!

Προτάσεις για εκδρομές!

Πολύ ενδιαφέρουσα εκδρομή είναι στα καμίνια της Γιάλοβας! Είχαμε πάει με φίλους πριν από 15 μέρες…  Είναι πραγματικά εντυπωσιακό να δει κανείς με τι τέχνη κατασκευάζουν το καμίνι!!! Είναι ένα επάγγελμα που τείνει να εξαφανιστεί, όπως μας είπε ο ιδιοκτήτης του καμινιού, επειδή τα εισαγόμενα κάρβουνα είναι φθηνότερα…  Το μόνο πρόβλημα σ’ αυτή την εκδρομή είναι ο … καπνός!!!

Μία δεύτερη πρόταση είναι ο καταρράκτης της Βάλτας! Γενικά έχει ενδιαφέρον αυτό το χωριό. Το φαράγγι, ο καταρράκτης, οι σπηλιές, αλλά και το μουσείο πετρωμάτων που έχει δημιουργήσει ο Πολιτιστικός Σύλλογος της Βάλτας είναι μια ωραία πρόταση για οικογενειακή κυριακάτικη εκδρομή και όχι μόνο…

Η UNICEF μας απονέμει δίπλωμα!!!

Σεμινάριο της ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου στην Καλαμάτα

Και οι “κυρίες” πηγαίνουν σχολείο!

Γύρισα πριν από λίγο λοιπόν από την Καλαμάτα, ενθουσιασμένη με τις νέες μου γνώσεις σχετικά με το animation!!!

Στο εργαστήριο που είχα επιλέξει, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Με την ομάδα μου (8 άτομα) συνεργαστήκαμε  και δημιουργήσαμε  ένα μικρό animation οικολογικού περιεχομένου. Είναι πολύ μικρό,  ήθελε όμως πολύ δουλειά… Αυτό που θα δείτε μας πήρε μιάμισυ ώρα!!!
το ψάρεμα

Παιδιά!!! Έχω νέα! Στο σεμινάριο αυτό έδειξαν τη δουλειά μας τους “χαρταετούς” , σαν παράδειγμα δουλειάς νηπιαγωγείου! Έδειξαν φυσικά και άλλες δουλειές πολύ  ωραίες, διαφορετικές από τη δική μας. Νιώθω περήφανη για όλους μας !!! Τώρα πια είμαστε έτοιμοι και για … animation!!!

To ξαναδημοσιεύω για να το θυμηθούμε! Σας έχω πει ότι το έχει βάλει και η unicef στη σελίδα της στο Facebook, έτσι δεν είναι???