Λουλούδια ας φυτέψουμε …

Ο κήπος μας σχεδόν έτοιμος λοιπόν…
Μ’ αυτό τον τρόπο θα ομορφύνουμε το προαύλιο του σχολείου μας, θα το γεμίσουμε χρώματα!

Χρώματα και γνώριμες μυρωδιές, αφού φυτέψαμε και πολλά αρωματικά φυτά του τόπου μας, όπως λεβάντες, αρμπαρόριζες, μαντζουράνες, δεντρολίβανο, δυόσμο και άλλα.


Θα δημιουργήσουμε επίσης ένα περιβάλλον για να κατοικήσουν μικρά ζωάκια όπως τα έντομα, τα οποία και λατρεύουμε! Έχουμε αρκετούς εντομολόγους στην τάξη…  Καταγράφουμε από την αρχή της χρονιάς τα έντομα που επισκέπτονται το σχολείο μας. Όπως θα δείτε, ποτέ δεν ξεχνάει να κάνει την εμφάνισή του και ένα “αλογάκι της Παναγίτσας”! Και φυσικά τεράστιες ακρίδες… Φανταστείτε να μεγαλώσουν τα φυτά μας!!!

Θα συνεχίζω να σας ενημερώνω για την κατάσταση του προαυλίου και του κήπου φυσικά.

Να είστε σίγουροι ότι θα είναι έγκυρη η ενημέρωση γιατί θα κρατάμε και “ημερολόγιο του κηπουρού”!

Ο μπαμπάς της Παυλίνας μας βοήθησε πάρα πολύ με την τοποθέτηση του αυτόματου ποτίσματος και τις συμβουλές για τη σωστή θέση των φυτών μας. Επιλέξαμε το αυτόματο πότισμα για δύο λόγους:

1. Για να καταναλώνουμε λιγότερο νερό, μια που δεν περισσεύει νερό στον πλανήτη μας για να το σπαταλάμε, αλλά  και για να ποτίζονται τα φυτά πιο σωστά και

2. Για να μη μαραθούν το … Καλοκαίρι!!!

Φυσικά μας βοήθησε πολύ και η μαμά της , η οποία μας υποδέχτηκε στο φυτώριό τους, μας ξενάγησε στο χώρο και μας πρότεινε λουλούδια για το προαύλιό μας. Σαν καλή οικοδέσποινα μας κέρασε και σοκολατάκι!!!

Ευχαριστούμε !!!


Εκλογές 2012! … και στο σχολείο μας! Πηγαίνοντας προς τα πίσω θα σας δημοσιεύω και εργασίες της προηγούμενης εβδομάδας μας. Δυστυχώς, θέλει χρόνο και η … έγκαιρη ενημέρωση!!!

Εκλογές λοιπόν…

Το θέμα των εκλογών μου αρέσει να το “δουλεύω” με τα παιδιά ΜΕΤΑ τις εκλογές. Πολλά απ’ αυτά έχουν την εμπειρία της ψήφου, αφού έχουν πάει με τους γονείς τους σε εκλογικό κέντρο και ξέρουν λεπτομέρειες… Δεν είχα άδικο, λοιπόν, ούτε φέτος, αφού πολλά παιδιά είχαν συνοδεύσει τους γονείς τους  ακόμα και μέσα στο “δωματιάκι” ! Μάλλον μήπως κάνουν κανένα λάθος οι γονείς τους και ρίξουν αλλού την ψήφο τους!!!

Παρατηρητικά όντα λοιπόν τα παιδιά μου είπαν και κατέγραψα όλα όσα είδαν, τα οποία, φυσικά ήταν αρκετά για να μετατρέψουμε την τάξη σε εκλογικό κέντρο…

Ωραία εμπειρία ήταν! Αυτό το σχέδιο εργασίας βγήκε κυριολεκτικά από τα παιδιά ,αυθόρμητα, μια και είχαν τα ίδια τη σχετική εμπειρία νωρίτερα. Μου έκανε εντύπωση που ήξεραν και λεπτομέρειες για τα κόμματα. Πολλά απ΄αυτά  ήξεραν ακόμα και τι ψήφισαν οι γονείς τους…

Αντί για exit poll είχαμε τα … προγνωστικά των ίδιων των παιδιών. Ακόμα και των ίδιων των υποψηφίων, οι οποίοι ήταν πολύ αντικειμενικοί!!!

Πλάκα είχε που είπε ένας μαθητής: ” κυρία, θα ξαναγίνουν οι εκλογές, γιατί δε βγήκε κανένας!!!”

Με δημοκρατικές διαδικασίες λοιπόν πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές 2012 στο κλασικό τμήμα του 1ου Νηπιαγωγείου Γαργαλιάνων. Εμείς τουλάχιστον σχηματίσαμε … κυβέρνηση στην τάξη!

Αρχηγός, λοιπόν,  ψηφίστηκε η Σελάνα, η οποία μας κέρασε και παγωτό!!!


Η γιορτή της μητέρας και στο νηπιαγωγείο μας. Χρόνια πολλά και πάλι!!!

Με αφορμή λοιπόν τη μέρα αυτή, με τα παιδιά σκεφτήκαμε να κάνουμε μία γιορτή – έκπληξη στις μαμάδες! Τα παιδιά, λοιπόν,

έφτιαξαν κάρτες,

έγραψαν το όνομα της μαμάς τους,

ζωγράφισαν το πορτρέτο της “καλύτερης μαμάς”,

έφτιαξαν κολλιέ,

δημιούργησαν ένα ποίημα για τη μαμά,

έγραψαν πώς φωνάζουν τις μαμάδες τους τα ίδια,

ζωγράφισαν μία αφίσα πρόσκληση που καλούσαν τις μαμάδες στη γιορτή,

φτιάξαμε μαζί παγωτό για να κεράσουμε τις μαμάδες στο τέλος της γιορτής,

μάθαμε δύο χορογραφίες για τα τραγούδια που θα τους παρουσιάζαμε και

τους χαρίσαμε ένα “φιλάκι” πειράζοντάς τες!!!

Οι φωτογραφίες  που ακολουθούν είναι από την προετοιμασία της γιορτής.

Δυστυχώς, από τη γιορτή δεν έχω φωτογραφικό υλικό… Ελπίζω όμως να το έχω αύριο και να σας το δημοσιεύσω.

Δείτε λοιπόν πόσο και πώς δούλεψαν τα τρομερά παιδιά μου!

Γιορτή μητέρας 2012! Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες!!! Χρόνια καλά, γεμάτα χαμόγελα!!!

paul klee "μητέρα - παιδί"

Δανείζομαι από users.sch.gr/mstamati

Στην αρχαία Ελλάδα, μια γιορτή ανοιξιάτικη ήταν αφιερωμένη στη Θεά Γαία (Μητέρα Γη), μητέρα των θεών και των ανθρώπων. Αυτή ήταν και η πρώτη μορφή εορτασμού της Μητέρας.

Τη γιορτή αυτή διαδέχθηκε η γιορτή η αφιερωμένη στην κόρη της Γαίας, τη Ρέα. Η Ρέα ήταν η σύζυγος του Κρόνου και η Μητέρα του Δία και όλων των Θεών της αρχαίας Ελλάδας.

Στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, συναντάμε τη Γιορτή της Μητέρας ως γιορτή αφιερωμένη στη Θεά Κυβέλη, που γινόταν κάθε Μάρτιο.

Στη συνέχεια, φτάνουμε στην Αγγλία του 15ου-16ου αι. μ.Χ., όπου γιορταζόταν η “Mothering Sunday”, δηλ. η “Κυριακή της Μητέρας”, την 4η Κυριακή της Σαρακοστής, και ήταν αφιερωμένη στις μητέρες. Εκείνη τη μέρα όλοι οι υπηρέτες έπαιρναν από τα αφεντικά τους μία μέρα άδεια, για να επισκεφτούν τα σπίτια τους και να περάσουν την μέρα τους μαζί με τις μητέρες τους.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, στις αρχές του 20ού αιώνα, η δασκάλα Άννα Τζάρβις (Anna Jarvis) από τη Φιλαδέλφεια, αγωνίστηκε για την καθιέρωση της Γιορτής της Μητέρας, τη 2η Κυριακή του Μαΐου. Ήθελε να τιμήσει τη μητέρα της που αγωνίστηκε για τη συμφιλίωση Νοτίων και Βορείων Αμερικανών μετά τη λήξη του Αμερικανικού Εμφυλίου πολέμου το 1864. Οι αγώνες της Άννας Τζάρβις δικαιώθηκαν το 1914, όταν το Κογκρέσο όρισε την επίσημη εθνική Γιορτή της Μητέρας τη γιορτή αυτή.

Στην Ελλάδα, γιορτάστηκε για πρώτη φορά η Γιορτή της Μητέρας στις 2 Φεβρουαρίου του 1929, για να συνδυαστεί η Γιορτή αυτή με τη χριστιανική γιορτή της Υπαπαντής. Τελικά, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, η γιορτή μεταφέρθηκε από τις 2 Φεβρουαρίου στη 2η Κυριακή του Μαΐου.

Εμείς, όμως, να δείχνουμε την αγάπη μας στη Μάνα μας όχι μόνο τη 2η Κυριακή του Μαΐου, αλλά κάθε μέρα και κάθε στιγμή, όπως και εκείνη μας δείχνει την αγάπη της κάθε στιγμή. Ανθοδέσμες, γλάστρες, σοκολατάκια είναι ασήμαντα δώρα μπροστά σε ένα φιλί και μια σφιχτή αγκαλιά που θα δίνουμε κάθε μέρα στη μάνα μας.

Kαι φυσικά να μην ξεχνάμε να  της λέμε «σ’ αγαπώ»!!!  Σε όλους μας αρέσει να το ακούμε…!

κυκλαδίτικο ειδώλιο

Χρόνια πολλά και μ ένα τραγούδι που λατρεύουν τα παιδιά μου και το τραγούδησαν στις μαμάδες τους!!!  Αφιερωμένο λοιπόν από τα παιδιά σε κάθε mamma mia!!!

γιορτή της μητέρας

Η γιορτή της μαμάς είναι αύριο. Δεν μπορούμε να σας αποκαλύψουμε από τώρα τι έχουμε ετοιμάσει για τις υπέροχες μαμάδες.

Δείτε μόνο αυτό…

Το πολύχρωμο καράβι τις περιμένει για να σαλπάρει!!!

Μη νομίζετε ότι τόσες μέρες που απουσιάζαμε από το ιστολόγιο τεμπελιάζαμε κιόλας… Αύριο θα σας το αποδείξουμε…

Επιστρέφω σε λίγο…

Μέχρι να … επιστρέψουμε, ακούστε ένα αγαπημένο τραγούδι των παιδιών!!!  Η “κλεψύδρα” – ΟΝΙΡΑΜΑ

Προαυλίου … συνέχεια…!!!

Επειδή, σίγουρα, έχετε μεγάλη …  αγωνία για τις εξελίξεις στο προαύλιο του σχολείου μας … δείτε….

«Το δέντρο» που ακούσατε πριν δεν ήταν τυχαίο…. Θέλουμε ένα τέτοιο μαγικό δέντρο στην αυλή του σχολείου μας!!! Γι αυτό προετοιμάσαμε το έδαφος για να το φυτέψουμε!!! Και για να μη νιώθει μοναξιά θα φυτέψουμε επίσης λουλούδια, δέντρα και βότανα! Σκοπός μας είναι να γεμίσουμε το προαύλιο του σχολείου μας με πράσινο! Προγραμματίζουμε να φυτέψουμε και ένα μικρό μποστάνι για … τις σαλάτες μας!!!

“Σχολείο μου … σχολειάκι μου!!!”

Οταν επιστρέψαμε στο σχολείο, μας περίμενε μια έκπληξη…

Κάποιοι μας υποδέχτηκαν με ανοιχτές αγκάλες!

Εμείς για να τους ευχαριστήσουμε, είπαμε να γράψουμε τα ονόματά τους…

Επιστροφή στο σχολείο… συνέχεια…

Στις προηγούμενες φωτογραφίες, δυστυχώς, δεν εμφανίζονται οι περιγραφές τους…

Τις γράφω εδώ… “αφού χορέψαμε πολύ, ανάψαμε τις λαμπάδες μας και τσουγκρίσαμε αυγά πέρασε  το ΠΑΣΧΑ…

Ξεκουραστήκαμε αυτές τις μέρες, γεμίσαμε τις μπαταρίες μας με ζωντάνια, φαντασία και πολλή όρεξη για δουλειά και επιστρέψαμε στο σχολείο μας … “

Επιστροφή στο σχολείο μας για να συνεχίσουμε το … ταξίδι!!!

πασχαλινές κατασκευές

Επειδή το σχολείο μας έχει οικολογικές ευαισθησίες και πολλή φαντασία δείτε τι κατασκευάσαμε για το Πάσχα με … σκουπίδια που δεν είναι … άχρηστα! Ανακυκλώσαμε δημιουργικά λοιπόν και φτιάξαμε καλαθάκια από χαρτοκουτάκια καφέδων (σε κάψουλες), πασχαλίτσες με εφημερίδα και ποδαράκια από σοκολατένιες πασχαλίτσες (τις οποίες και φάγαμε στα γενέθλια του Νικόλα και κρατήσαμε τα πόδια), λαγουδάκια από ρολά χαρτιού υγείας , καθώς επίσης αυγοθήκες  και καρτούλες με περισσεύματα χαρτονιών!!!

Πασχαλίτσα

Μια και το Πάσχα περασε, ας θυμηθούμε ένα χρήσιμο,  χαριτωμένο εντομάκι που το … έφερε μαζί του αλλά δεν … πέρασε! Θα μείνει κοντά μας μέχρι το επόμενο φθινόπωρο !!!

Θαυμάστε λοιπόν την πασχαλίτσα!!!

πασχαλιτσα εναντίον μελιγκρας