2 Απριλίου 2023 – Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό.

Ευχαριστούμε θερμά το Ειδικό Νηπιαγωγείο Χαλκίδας που μας έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε και μεις ως 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών!!!!

Μαθητές ,εκπαιδευτικοί, απο την Ελλάδα και το εξωτερικό αλλά και διάφοροι φορείς ένωσαν την φωνή τους για την Παγκόσμια Ημέρα του Αυτισμού-2 Απριλίου.

Συγχαρητήτρια για την όμορφη πρωτοβουλία σας αλλά και σε όλους τους συμμετέχοντες.!!!!

Με μπλε χρώμα θα φωτιθεί η  Αψίδα του Αδριανού,

το βράδυ της 2ας Απριλίου, για τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας για την ευαισθητοποίηση για τον αυτισμό. Πρόκειται για μια ξεχωριστή δράση, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Light it up Blue» όπου εκατοντάδες κτίρια και ιστορικά μνημεία σε όλο τον κόσμο θα φωτιστούν με μπλε χρώμα. Είναι μια παγκόσμια προσπάθεια για να σταματήσουν οι διακρίσεις που υφίσταται τα άτομα με αυτισμό, μια αναπτυξιακή διαταραχή που  αφορά όλο και περισσότερο πληθυσμό.

Η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνη Ζορμπά

δήλωσε: «Η Πύλη του Αδριανού φωτίζεται συμβολικά με μπλε χρώμα στις 2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα για την ευαισθητοποίηση για τον αυτισμό, για να μας κάνει να σκεφτούμε τους διαφορετικούς κόσμους που βρίσκονται δίπλα μας. Ας τη δούμε από τις δύο της όψεις, αισιοδοξώντας με τη σκέψη ότι κάθε διαφορετικότητα, κι αυτή του αυτισμού επίσης, πρέπει να βρίσκει ανοιχτή την πόρτα της επικοινωνίας κι αυτό αποτελεί ευθύνη και φροντίδα όλων μας».

By Παγανιά Γεωργία στις Απριλίου 02, 2023

Η Διπλή γιορτή της πατρίδας μας – 25η Μαρτίου 2023

Η 25η Μαρτίου είναι θρησκευτική αλλά και εθνική εορτή.

Γιορτάζει η πατρίδα μας. Γιορτάζει και η Παναγιά.

Σήμερα  τιμάμε τους προγόνους μας . Γιορτάζουμε  την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό.Γιορτάζουμε και την επέτειο αναγγελίας της γέννησης του Ιησού από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ.




Ένα μεγάλο  ΜΠΡΑΒΟ σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στην μικρή μας γιορτή!


Χρόνια πολλά Ελλάδα, χρόνια πολλά Ελευθερία!!Αθάνατο το 1821!!!!

 

«Παράταση εγγραφών σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2023-24

 λήψης

Σας ενημερώνουμε ότι:

οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία της χώρας για το σχολικό έτος 2023-2024,

παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023,σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ( Αρ. Πρωτ. Φ.6/31859/Δ1/20-03-2023) .

 

Ο Κουτσοφλέβαρος του 2023!!

Καλώς ήρθες Φεβρουάριε!!!!Έχεις κέφια για χορούς κι ας είσαι και κουτσός!!!


Δεύτερος μήνας του χρόνου!!!

Φτιάξαμε το παιδάκι του Μήνα .

Αυτός ο μήνας είναι της αποκριάς και του χιονιού.

Φιλοτεχνήσαμε μάσκες και μασκαρέματα

Ασχοληθήκαμε με την χειμέρια Νάρκη(μαθηματικά,φύλλο εργασίας.κατασκευή,ψυχοκινητικό)

Μιλήσαμε για τα Μέσα θέρμανσης

Φτιάξαμε το χιονισμένο δεντράκι και χιονονιφάδες .


Ενώ ξετρελαθήκαμε με τα χειμερινά σπορ και τους εσκιμώους.


Για την Ημέρα της Αγάπης  φτιάξαμε καρδούλες και κλείσαμε μέσα σε αυτές τα πρόσωπα που αγαπάμε πιο πολύ!!!

Παρέα με τον Αλφαβητάκη, 

γνωρίσαμε τα γράμματα το Εε από τους εσκιμώους, το Ζζ του Ζορό , το Ηη του Ήλιου  , και το Ιι του Ινδιάνου

Παρέα με τα γραμματακια μάθαμε και τους καλούς τρόπους για μικρούς κύριους και κυρίες.
 

Στα μαθηματικά προχωρήσαμε  στο 3 και στο 4,  και σε αντιστοιχίσεις!!!

Ενώ με όπλο την φαντασία μας μεταμορφώσαμε τους αριθμούς σε ζωάκια.

Διαβάσαμε παραμύθια (Γενναία σαν λύκος και το Ο λύκος και τα 7 κατσικάκια)
 
 Με το πρώτο παραμύθι φανταστήκαμε οτι Φοράμε τη στολή του λύκου και είμαστε
ΓΕΝΝΑΙΟΙ σαν λύκος.
ΓΡΗΓΟΡΟΙ σαν λύκος.
ΔΥΝΑΤΟΙ σαν λύκος.

Η Σόφι δυσκολεύεται να ταιριάξει με τα άλλα παιδιά, να προσαρμοστεί. Πάει να τους μιλήσει στο σχολείο, αλλά οι λέξεις σκαλώνουν στον λαιμό της. Μια μέρα όμως που η Σόφι ονειρεύεται άγρια χιονισμένα δάση, συμβαίνει κάτι απίστευτο…
Μια μαγική ιστορία για να ξεπεράσετε την ντροπαλότητά σας, να κάνετε νέους φίλους και, το πιο σημαντικό, να βρείτε τη φωνή σας.

Ζωγραφίσαμε ελεύθερα, 

παίξαμε παιχνίδια στην αυλή ,ακούσαμε μουσική μετά γυμναστικής 


Γιορτάσαμε γενέθλια 


και κλείσαμε με αποκριάτικους χορούς, φαγητό και τραγούδι

(βλέπε  παλιότερες αναρτήσεις)

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/02/24/giati-irthe-pali-nai-to-karnavali-mas-2023/

      

Ετοιμάσαμε τους χαρταετούς μας και είμαστε έτοιμοι να πετάξουμε ακόμα πιο ψηλά τον επόμενο  πρώτο μήνα της άνοιξης  τον Μάρτιο που είναι μπροστά μας και ανυπομονούμε….


 

 

 

Το Χαμόγελο του Παιδιού: Εκδήλωση Μίλα Τώρα ενάντια στο Bullying! 2023

Μίλα Τώρα” | 10 χρόνια δράσεων ενάντια στο Bullying.

Όπως κάθε χρόνο πήραμε μέρος  στην πανελλαδική εκστρατεία ‘Μίλα Τώρα’ του «Χαμόγελου του Παιδιού» ενάντια στον ενδοσχολικό εκφοβισμό.

Μπορείτε να δείτε το υλικό των παιδιών όλων των συμμετεχόντων σχολείων αναρτημένο στον παρακάτω σύνδεσμο και φυσικά  και την δική μας συμμετοχή

https://www.milatora.gr/schools-and-news

Επιπλέον, μπορείτε να παρακολουθήσετε  την εκδήλωση που ο Οργανισμός  πραγματοποίησε την Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023, στο κανάλι του Οργανισμού στο YouTube:

https://www.youtube.com/live/GwWVumjcW8Ifeature=share στο Milatora.gr: https://www.milatora.gr/

Εμείς στο σχολείο μας μιλήσαμε σχετικά 


και κάναμε πολύ όμορφες ομαδικές αφίσες με το μήνυμα ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ.


 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ -ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-2022-23

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ»

 

ΣΤΟΧΟΙ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ: Σκοπός είναι η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα και τους κινδύνους από τους οποίους απειλούνται. Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών για την ανάγκη προστασίας του πλανήτη.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 7 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ: ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Στον κύκλο των 7 εργαστηρίων θα δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων που αναφέρθηκαν διεξοδικά στην πρώτη ενότητα του παρόντος Σχεδίου Δράσης. Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι αρχικά η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται. Μέσα από κατεξοχήν βιωματικές δράσεις, τα παιδιά θα μπουν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν και θα ενθαρρυνθούν να προτείνουν λύσεις, να επιλέγουν τις βέλτιστες λύσεις, να δημιουργούν «πρωτότυπα» αλλά και να αξιολογούν τα στάδια της λύσης που η ομάδα υιοθέτησε και εφάρμοσε.

Χρήσιμες πληροφορίες για το πρόγραμμα θα αντληθούν από τη σελίδα:

https://inactionforabetterworld.com/%CE%B2%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD/parapono-zoon-abc-dimotikou/

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: ‘‘Πρώτη γνωριμία με τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση.’’

0

Εισαγωγή με τη στρατηγική της ιδεοθύελλας (αρχικός εννοιολογικός χάρτης).

1

Παρακολούθηση σχετικών βίντεο παγκοσμίως αλλά και σε εθνικό επίπεδο.

https://www.youtube.com/watch?v=ELPhs2ChAPc&ab_channel=Perierga

 

https://www.youtube.com/watch?v=U9esYuHMsAo&ab_channel=AnnaVladeni

Δημιουργία επιμέρους ομάδων (φωκάκια / δελφινάκια / αρκουδάκια / χελωνάκια / τσακαλάκια / ελαφάκια)

και online ψηφιακά παιχνίδια 

https://wordwall.net/el/resource/17302018/%CF%84%CE%B1-%CE%B6%CF%8E%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%85%CE%BD%CE%B4%CE%B9%CE%BD%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CE%BD

https://learningapps.org/view11139392

 

https://learningapps.org/12149564

https://wordwall.net/pl/resource/2269901/%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%B6%CF%8E%CE%B1-%CF%85%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CF%86%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CE%AF%CF%80%CE%BB%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1

 

 

https://wordwall.net/pl/resource/19646599/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b6%ce%b7%cf%84%ce%b5%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%b1-%ce%b6%cf%8e%ce%b1-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b4%cf%85%ce%bd%ce%b5%cf%8d%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%85%cf%80%cf%8c-%ce%b5%ce%be%ce%b1%cf%86%ce%ac%ce%bd%ce%b9%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%89%cf%83%cf%84%cf%8c-%ce%ae-%ce%bb%ce%ac%ce%b8%ce%bf%cf%82

 

https://wordwall.net/pl/resource/10940584/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF-%CE%B6%CF%8E%CE%BF-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%8D%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CE%B5-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CF%86%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%B7

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ‘‘Ποιος και τι με απειλεί;’’

Παρακολούθηση διαφανειών.

https://inactionforabetterworld.com/wp-content/uploads/2020/05/zwanew.pdf

 

Ακρόαση τραγουδιού και ποιήματος (τα ζώα τα προσέχουμε) και αντιπροσωπευτικών ήχων ζώων.

3

https://www.youtube.com/watch?v=Lt4Msf8KmKk&ab_channel=%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BC%CF%85%CE%B8%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1

https://inactionforabetterworld.com/wp-content/uploads/2020/05/zoa-tragoudi.mp3

Ενασχόληση με επιδαπέδιο παιχνίδι μνήμης με κάρτες (ζώα που κινδυνεύουν).

4

Αφήγηση: <<Το Παράπονο των Ζώων>>

[ήρωες: Μόνα Μονάχους, η Φώκια (Αλόννησος) / Λέτα Καρέτα, η Χελώνα (Ζάκυνθος) / Ούρσουλα η Αρκούδα (ursus=καφέ) / Λυκούργος ο Λύκος]

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: ‘‘Απειλή και κλιματική αλλαγή.’’

Δημιουργία ομαδικής αφίσας (καφέ αρκούδα: φροντίζω, μαθαίνω, κατανοώ…).

5

Παρακολούθηση ψηφιακού υλικού περί κλιματικής αλλαγής.

https://www.youtube.com/watch?v=PqxMzKLYrZ4&t=53s

https://www.youtube.com/watch?v=ko6GNA58YOA

 

Κατασκευή αφίσας – τρίπτυχου (Χρώμα-Σύμβολο-Εικόνα).

6

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: ‘‘Το δίχτυ της ζωής.’’

(Πίνακας αναφοράς 8 οργανώσεων).

7

Παρακολούθηση ψηφιακού και εποπτικού υλικού

 

https://www.youtube.com/watch?v=NAuIsgvrpC4

Συμπλήρωση φύλλων εργασίας (Κεφαλαίο ΧΕΛΩΝΑ και ΦΩΚΙΑ & Ζώο και Λογότυπο Οργάνωσης).

8

Θεατρικό παιχνίδι: <<Το Δίχτυ της Ζωής>> (υλικά: κουβάρι & κούκλα)

9

Σύνθεση εννοιολογικού χάρτη σκέψεων και λύσεων.

10

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: ‘‘Λύσεις σε μικρά βιβλία.’’

Εξήγηση δομής minibook (παιδαγωγική Freinet).

Εικονογράφηση minibook.

Αντιγραφή τίτλου minibook& αναγραφή ονόματος εικονογράφου.

11

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: ‘‘Το Παραμύθι … αλλιώς!’’

Αναδιήγηση ιστορίας (το Παράπονο των Ζώων) με αίσιο τέλος και ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ προς τα παιδιά.

Εικονογράφηση (νέου) παραμυθιού.

12

https://docs.google.com/presentation/d/1OT07TYeGSLlQxuoa_HZW2EQD7BCIkiLej3cfHZVbiBE/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vRX6HaK6K087zZ-HchgZvi-whcUe2RbvQ1QSCnTJ8x7GZZDb8vMWIdHvmz–ahOTHWVikiyToJXK2KW/pub?start=false&loop=false&delayms=3000

Δραματοποίηση (νέου) παραμυθιού (Μόνα, Λέτα, Ούρσουλα, Λυκούργος).

13

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: ‘‘Αξιολόγηση.’’

Μελέτη Παγκόσμιας Διακήρυξης Δικαιωμάτων Ζώων (14 άρθρα).

14

Αναδιάρθρωση εννοιολογικού χάρτη με την προσθήκη νέων λύσεων.

15

Διαδικτυακή συνεργασία μέσω πλατφόρμας ZOOM με τον κύριο Τσάκαλο, εκπρόσωπο της οργάνωσης MOm.

16

ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ ΥΛΙΚΟ: ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ (Ποιόν πίνακα προτιμώ: Κοίταξε λιγάκι εδώ!)

17

ΕΞΩΦΥΛΛΟ: ΧΕΡΑΚΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΓΗ.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΕΝΕΡΓΗ ΕΜΠΛΟΚΗ ΠΑΙΔΙΩΝ (φύλλο αυτοαξιολόγησης: Πόσο Μου Άρεσε Ο Θεματικός Κύκλος).

18

Οι παρακάτω δράσεις στηρίχθηκαν στο προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό από την συνάδελφο Τάνια Μάνεση.

Γιατί ήρθε πάλι ναι το Καρναβάλι μας!!!2023

Ξεκινήσαμε με την Τσικνοπέμπτη με μασκαρέματα,χορό και φαγοπότι.


 


Κάναμε πολλές ζωγραφιές και κατασκευές  με κλόουν, καπέλα, μάσκες.


 


 

και  σήμερα το Καρναβάλι φτάνει στο αποκορύφωμα του  με έναν όμορφο  καρναβαλίστικο πάρτυ με μασκαρεμένους,χορό  και μουσική.


Σερπαντίνες, μπαλόνια, μάσκες  και πρωτότυπες στολές ,τα νηπιάκια μας διασκέδασαν, χόρεψαν σε ρυθμούς καρναβαλιού και ξεφάντωσαν μαζί με μας .

 

 

Περάσαμε υπέροχα!!!!Καλές απόκριες σε όλους!!!!

 

Συγκέντρωση ειδών πρώτης Ανάγκης για τους σεισμόπληκτους στην Τουρκία – Συρία

Aνταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του συλλόγου  Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας κάναμε και μεις το ελάχιστο που μπορούσαμε  ως 15 Νηπιαγωγείο Πατρών για τους σεισμόπληκτους συνανθρώπους μας.
Στόχος μας να διδάξουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη και την ενσυναίσθηση ,δείχνοντας  ότι είμαστε δίπλα σε κάθε συνάνθρωπό μας που έχει ανάγκη!!
Τόσος ανθρώπινος  πόνος και φοβερή καταστροφή που ραγίζει καρδιές. 
Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς ,τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για την άμεση ανταπόκριση τους.

 

Τα είδη που συγκεντρώθηκαν παραδόθηκαν στο Εργατικό Κέντρο Πάτρας και στη συνέχεια θα αποσταλούν στους δοκιμαζόμενους λαούς της Τουρκίας και της Συρίας από τους φονικούς σεισμούς που έπληξαν τις χώρες αυτές.
Ας ευχαριστούμε το θεό κάθε μέρα για όλα όσα έχουμε στη ζωή μας και ας  λέμε  τα λόγια του Γιάννη Ρίτσου……

 

Καλέ Θεούλη, εμείς είμαστε καλά.
Κάνε, καλέ Θεούλη, να ‘χουν όλα τα παιδάκια
ένα ποταμάκι γάλα, μπόλικα αστεράκια, μπόλικα τραγούδια.
Κάνε, καλέ Θεούλη, να ‘ναι όλοι καλά,
έτσι που κι εμείς να μη ντρεπόμαστε για τη χαρά μας.

Γιάννης Ρίτσος

Ιανουάριος -ο πρώτος μήνας του 2023.

Και από το 2022 να το 2023  έφτασε,εμπρός βήμα ταχύ…..

Το βάλαμε στη σειρά 

,το ζωγραφίσαμε,κόψαμε και συναρμολογήσαμε τα καπελάκια του νέου έτους.

Μιλήσαμε για τις καλές και κακές στιγμές του 2022.

Θέσαμε τους στόχους μας για το 2023 

και φυσικά παίξαμε και το αγαπημένο μας παιχνίδι Πετυχαίνω το στόχο .

Κουραστήκαμε με την προσπάθεια …..Και χαλαρώσαμε με τον Μικρούλη Αι Βασίλη.

και μετά την Σταχτοπούτα.

Βρισκόμαστε στην καρδιά του X,x χειμώνα 

και εξασκηθήκαμε με την χειμωνιάτικη αλφαβήτα ,κάναμε μαθηματικά με χιονάνθρωπους -παίξαμε με τους χιονάνθρωπους σε διάφορα σχήματα και μεγέθη-χιονάνθρωπους με το 2023 και διάφορα παιχνίδια με αριθμούς και χιονάνθρωπους.


Φτιάξαμε και την γωνιά του Χειμώνα και παίξαμε παζλ με το χειμώνα και άλλα πολλά. 
Διαβάσαμε παραμύθια με το Χειμώνα και το Λιγουλάκι Χειμώνας.
Αναφερθήκαμε στις αλλαγές στην ενδυμασία μας και φτιάξαμε την ντουλάπα του χειμώνα.

Ζωγραφίσαμε, κόψαμε ,κολλήσαμε γάντια ,σκουφιά και κασκόλ .

Ρούχα και παιχνίδια μπερδεύτηκαν πολύ και μεις τα ταξινομήσαμε.
 

και στο τέλος  ψυχοκινητικό παιχνίδι με μουσική -παιχνίδι και  τα γάντια στο χαλί.

Κι αν δεν μπορούμε να πάμε εμείς στο χιόνι  φέραμε το χιόνι στο σχολείο μας.

Παίξαμε χιονοπόλεμο και γελάσαμε πολύ. Κάναμε τεχνητό χιόνι και ζωγραφίσαμε χιονάνθρωπους.

Καλή μας χρονιά λοιπόν …..την ανακαλύψαμε κι ας ήτανε καλά κρυμμένη κάτω από τα σύμβολα.

Αποκρυπτογραφήσαμε  την ευχή και να τη

Αναφερθήκαμε στα δώρα που λάβαμε τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων και μάθαμε να γράφουμε και το γράμμα Δδ.

Κάναμε μια άσκηση σεισμού για να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα.

Ο Μήνας  στην καρδιά του χειμώνα είναι ο Ιανουάριος ή αλλιώς Γενάρης.

Γ λοιπόν μεγάλο και γ μικρό.

Μας άρεσε το Γγ κάναμε και γυμναστική.

και στο τέλος ξεφυλλίσαμε το Παιδικό Αλφαβητάρι του παππού και της γιαγιάς.

Διαβάσαμε την Γριά καλή με τους δώδεκα μήνες και τους αποδώσαμε εικαστικά.

Διαβάσαμε το ένα Υπέροχο ταξίδι με τους 12 Μήνες .

Επικεντρωθήκαμε  στους μήνες του χειμώνα Και τους μάθαμε να τους γράφουμε στη σειρά .

Ο πρώτος μήνας είναι ο Γενάρης και θυμηθήκαμε τον αριθμό 1

 

Στον Ιανουάριο ο λαός μας έχει δώσει διάφορες ονομασίες, όπως το Γενάρης, επειδή τότε γεννούν τα γιδοπρόβατα  και Μεσοχείμωνας, επειδή είναι ο μεσαίος από τους μήνες του χειμώνα. Είναι, επίσης, και ο μήνας με το λαμπρότερο φεγγάρι: «Του Γενάρη το φεγγάρι παρά ώρα μέρα μοιάζει».

Μιλήσαμε για τις φάσεις της σελήνης και διαβάσαμε τις φορεσιές του φεγγαριού.


Ονομάζεται και Γατόμηνας, επειδή στη διάρκειά του ζευγαρώνουν οι γάτες, και Μεγάλος μήνας ή Τρανός μήνας ή Μεγαλομηνάς, γιατί είναι ο πρώτος μήνας του έτους και σε αντιδιαστολή με τον Φεβρουάριο, που είναι «κουτσός» (Κουτσοφλέβαρος).

Οι αλκυονίδες ημέρες τού έχουν δώσει και την ονομασία «γελαστός», αλλά είναι επίσης γνωστός και ως «κλαδευτής»: «Γενάρη μήνα κλάδευε, φεγγάρι μη γυρεύεις». Άλλες ονομασίες: Γενολοήτης (επειδή αυτόν τον μήνα γεννοβολούν τα κοπάδια), Κρυαρίτης, γιατί είναι ο πιο «κρυουλιάρης».

Παίξαμε με το Αα  της Αλκυώνας  και ακούσαμε το μύθο της.

Να και οι δικές μας Αλκυόνες.

Σειρά είχε η Βασιλόπιτα.Σκεφτόμασταν πως να το διοργανώσουμε.Ξεκινήσαμε εμείς να φτιάχνουμε το γούρι της νέας χρονιάς το Ρόδι και η κυρία είπε πως η Βασιλόπιτα θα είναι έκπληξη.

Άλλο σύμβολο της μέρας είναι η βασιλόπιτα, που, με πολλές μορφές και διάφορους τρόπους παρασκευής, είναι παρούσα σε όλα τα σπίτια, σε χωριά και πόλεις.

Εμείς τελικά κόψαμε δύο είδη Βασιλόπιτες. Μία πρωτότυπη παιδική και μία αληθινή του Σ.Γ.Κ

δες περισσότερα για την κοπή στο παρακάτω λινκ

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/02/15/kopi-vasilopitas-eis-diployn-mia-stin-taxi-mas-kai-mia-apo-ton-syllogo-goneon-kai-kidemonon-stroympeioy-2023/

Παίξαμε και το Ββ. 

Και μόλις το Ββ άκουσε το όνομα του  να σου ο Βασιλικός ήρθε στο σχολείο.Είναι ωραίο να σε αγαπούν και να σου το δείχνουν.

Μήνας, επομένως των γιορτών μπορεί να ονομαστεί με τις πολλές γιορτές που έχει ο Γενάρης. Η πρώτη μέρα του μήνα είναι η πρωτοχρονιά και γιορτάζεται σ’ όλο τον κόσμο με λαμπρότητα, μεγαλοπρέπεια και πολλές εκδηλώσεις. 

Αυτή η ημέρα καλύπτεται από ένα πλήθος λαϊκών εθίμων, με πράξεις και ενέργειες μαγικές, που έχουν την προέλευσή τους στα βάθη των αιώνων.  Τη μέρα αυτή γιορτάζεται η μνήμη του Αγίου Βασιλείου, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους πατέρες της εκκλησίας.

 Ο Άγιος Βασίλης ενσαρκώνει για το λαό, το πνεύμα του καινούργιου χρόνου.

Στις 6 Ιανουαρίου είναι η γιορτή των Φώτων, μεγάλη Χριστιανική γιορτή, γιατί τότε αγιάζονται τα νερά.

Αυτή η γιορτή συμβολίζει την παλιγγενεσία του ανθρώπου και ο λαός τη λέει “Μεγάλη γιορτή, Θεότρομη”. Είναι η μέρα που βαφτίσθηκε ο Χριστός απ’ τον Αη-Γιάννη τον Πρόδρομο στ’ άγια νερά του Ιορδάνη.

Στις 7 του μήνα είναι η γιορτή του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου του Βαπτιστή.

Ακούσαμε την ιστορία με το δέντρο της Γης και τους καλικάντζαρους.

Στις 17 του μήνα είναι η γιορτή του Αγίου Αντωνίου και στις 18 του Αγίου Αθανασίου. Του Αγίου Αθανασίου η ημέρα μεγαλώνει μια ώρα. 

Γι’ αυτό πολλοί λένε “Αη-Θανάσης ήλθε, καλοκαίρι ήλθε”.

Στις 20 Ιανουαρίου είναι η γιορτή του Αγίου Ευθυμίου.

Είχαμε ως και τούτου πολλά κεράσματα.

και ζωγραφίζαμε για τα χρόνια πολλά των φίλων μας ελεύθερα.Κάναμε και σχέδια με πλαστελίνη, φτιάχναμε και ωραίες κατασκευές με τουβλάκια.Παίξαμε και παζλ.

Αγαπημένη ασχολία μας και το κολλάζ.Εδώ ένας  πολύχρωμος σκαντζόχοιρος φίλος του Ελμερ. 

Στις 30 Ιανουαρίου είναι η γιορτή των Τριών Ιεραρχών του Μεγάλου Βασιλείου, του Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννη του Χρυσοστόμου. Η γιορτή των μεγάλων αυτών ιεραρχών είναι η γιορτή των ελληνικών και χριστιανικών γραμμάτων. 

Βλέπε παλιότερη ανάρτηση για το πως γιορτάσαμε αυτή την μεγάλη ημέρα των Γραμμάτων.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/02/09/giorti-ton-trion-ierarchon-ekklisiasmos-kai-episkepsi-stin-dimotiki-vivliothiki-patron-kai-anafora-stin-pagkosmia-imera-mpraig-2023/

Ευλογημένη και ρόδινη να είναι η νέα χρονιά

Και έτσι όμορφα συνεχίζουμε το ταξίδι της γνώσης…

Σας γνήσιοι πατρινοί γιορτάσαμε με μάσκες και τραγούδι την έναρξη του φετινού Καρναβαλιού .

Ο Φεβρουάριος μας περιμένει με τρέλα και κορδέλα.


«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-2024»

 

λήψης

Σας ανακοινώνουμε, ότι οι εγγραφές για τα Νήπια – Προνήπια , σχολικού έτους  2023-24  θα πραγματοποιηθούν ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ από 1η  Μαρτίου  έως και την 20η  Μαρτίου  2023 μέσω της πλατφόρμας  https://proti-eggrafi.services.gov.gr/   και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Δικαίωμα εγγραφής έχουν τα :

Νήπια :  Όσα γεννήθηκαν το έτος 2018

Προνήπια : Όσα γεννήθηκαν το έτος 2019

(η φοίτηση και των προνηπίων είναι υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας)

Δικαιολογητικά που θα προσκομιστούν ΜΕΤΑ την αίτηση εγγραφής:

  1. Τυπωμένη την αίτηση από την ηλεκτρονική πλατφόρμα και τα δικαιολογητικά (γ) και (δ) αυτής.
  2. Βιβλιάριο υγείας, στο οποίο να φαίνεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια
  3. ΑΔΥΜ (ατομικό δελτίο υγείας μαθητή) το οποίο είναι συμπληρωμένο από τον παιδίατρο.
  4. Λογαριασμός  ΔΕΚΟ ή μισθωτήριο συμβόλαιο ή Εκκαθαριστικό Εφορίας από τα οποία φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας νηπίου.
  5. Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  6. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του
    Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

v Για την εγγραφή αλλοδαπών μαθητών: πιστοποιητικό γέννησης, επίσημα μεταφρασμένο

Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού :  1η   Μαρτίου – 20 η Μαρτίου  :

12:00 –13:00   μ.μ         στο               Τηλέφωνο   2610222366. 

Ώρες προσκόμισης δικαιολογητικών  κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού από 12:00 –12:45  μ.μ.

Email:

mail@15nip-patras.ach.sch.gr,

Τα όρια της περιφέρειας των σχολείων μας:

Για το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών ,η περιοχή που ορίζεται από τις οδούς :

Δημητρίου Γούναρη-Κορίνθου(ζυγοί αριθμοί)-Πλατεία Γεωργίου-Κορίνθου-Γκότση-Κανακάρη -Μανιακίου-Αλσυλίου-Καρόλου(ζυγοί αριθμοί)-Ρήγα Φερραίου(μονοί αριθμοί)-Δημητρίου Γούναρη.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣστην πλατφόρμα https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία

«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή . Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

Το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα έχει  ωραρίου(13:00 – 16:00)

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο Προϊστάμενος/νη-Διευθυντής/ντρια του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης,  ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτηση του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Οφηγίες για την πρωτη εγγραφή

Αναλυτικά, οι οδηγίες για τους γονείς

Επίσης ….

Για τους μαθητές μας που θα φοιτήσουν στο δημοτικό με την νέα χρονιά το Νηπιαγωγείο εκδίδει «Βεβαίωση Φοίτησης» η οποία προσκομίζεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας για την εγγραφήτου/της στο δημοτικό.

Για τα φετινά μας προνήπια Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

Και μην ξεχνάμε τους όρους υγιεινής κατά την προσέλευση σας στο χώρο του σχολείου. Την τήρηση των απαιτούμενων μέτρων αποφυγής διασποράς του κορονοϊού, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από τον από το ΥΠΑΙΘ και από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.)

eggr

Σας περιμένουμε καλή μας αρχή!!!!