Αγιασμός 2025

Μία νέα σχολική χρονιά στο σχολείο μας ξεκίνησε!

Ο Αγιασμός τελέστηκε την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 από  τους Ιερείς της Ευαγγελιστρίας,ιερέα πάτερ Κωσταντίνο και τον Δίακο Δημήτριο μαζί με το συστεγαζόμενο 2ο Δημοτικό σχολείο, παρουσία γονέων και κηδεμόνων στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας.
Χαιρετισμό απηύθυνε η Αντιδήμαρχος Υγείας και Πρόνοιας Δ.Πατρέων κα Βίβιαν Σαμούρη και ο Αντιπεριφεριάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας της Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδας κος Τάκης Παπαδόπουλος.

Στη συνέχεια μίλησε η διευθύντρια του 2ου Δημοτικού σχολείου κα. Πηνελόπη Φραντζή και ακολούθησε ενημέρωση από την προϊσταμένη κα. Γεωργία Παγανιά και τις νηπιαγωγούς των τμημάτων κα. Δήμητρα Αγγελογιαννοπούλου, Ελένη Τσιμά και Αλίκη Μαντζώρου.

Στο τέλος προσφέρθηκε ένα δωράκι καλωσορίσματος προς τους μικρούς μαθητές του νηπιαγωγείου και έγινε η καθιερωμένη φωτογράφιση των παιδιών για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

0 04 05 c23850628d627561718d21824c1a05f364db154fff392e03c74a779ac1d065f7 3f903aa1edc07981  0 04 05 8cfb73c279910c761f70c5c74e3c9319ba1fcf5965975bc1bcd474a04b05ed8e a4ae94d6d16bab4f0 02 05 e6941a54c5f01a35f95e692175f46ec3592d54a8ec0176b17c4d3a89658edc17 bc490c6b7191fe30 0 04 05 158f3bb9c4d326e0a1fe5fc644972fa9ca09b99998c7e63740af02632b9eb2f1 cc76e5657b7b946f 0 04 05 f4b71842342efdadde9d478c4e3265d607d77e5987da9a2ca804f67b0b9c8e16 1cc728720e30baa3 0 04 05 a9e8fc52d7ff3ca8b27b617d366e3809d00dd5e9750de9998113e2700a880dc8 fe2f95bd35d75426

0 04 05 d1590de2dc25079742825be344fb8aff084efdcd588de3c10823b8682c2a3f31 ce9b27052d01c1d0

Καλή και Δημιουργική Χρονιά!!!

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2024-2025)

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

1year-2024-school-9060393-form-19-synopsis

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2024-2025)

2year-2024-school-9060393-form-21-synopsis

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2024-2025)

3year-2024-school-9060393-form-22-export

 

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής και εξωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

 

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

year-2023-school-9060393-form-14-synopsis (1)

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

year-2023-school-9060393-form-16-synopsis (1)

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

year-2023-school-9060393-form-17-export (1)

 

 

Έναρξη νέας σχολικής χρονιάς του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών 2025-2026

                                                      lightshot

Σας καλωσορίζουμε  σε μια νέα σχολική χρονιά που ξεκινά με τον καθιερωμένο αγιασμό την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 8:30π.μ στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας.

Ο αγιασμός θα γίνει από κοινού με το συστεγαζόμενο 2ο Δημοτικό σχολείο με την παρουσία εκπαιδευτικών  και γονέων οι οποίοι θα έχουν και την επίβλεψη των παιδιών .

Θα ακολουθήσει ενημέρωση στην αίθουσα εκδηλώσεων από το διδακτικό προσωπικό όσον αφορά τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου.

Με το τέλος της ενημέρωσης  θα μοιραστούν δωράκια στα παιδιά για το ξεκίνημα της νέας χρονιάς και στη συνέχεια μπορείτε να αποχωρήσετε. Τα δωράκια αφού συμπληρωθούν από τα παιδιά, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα βρείτε μέσα, θα επιστραφούν την επόμενη μέρα ώστε να αξιοποιηθούν παιδαγωγικά  στην τάξη και θα δοθούν πάλι στα παιδιά.

Σας ευχόμαστε μια όμορφη και δημιουργική σχολική χρονιά!!!

Ευχαριστήρια επιστολή από το Χαμόγελο του Παιδιού .-2025.

 Με μεγάλη χαρά λάβαμε την παρακάτω ευχαριστήρια επιστολή από το Χαμόγελο του Παιδιού της πόλης μας και μεις με την σειρά μας ανταποδίδουμε τις ευχαριστίες και ευχόμαστε να έχουν υγεία και δύναμη στο δύσκολο έργο τους.

Η δράση-δωρεά έγινε στα πλαίσια του Ενεργού Πολίτη Τμήμα Α2 ‘’Με το μωβ κάδο οδηγό, νοιάζομαι και δρω.’ η οποία ανήκει στο 12ο στο Θεματικό πεδίο δράσεων Ενεργού Πολίτη<< Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή>>.

Αγαπητοί μας,

 Με την επιστολή μας αυτή , θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την σκέψη και την προσφορά σας σε ρούχα και παιχνίδια για τα παιδιά μας.

 Ευχόμαστε καλό καλοκαίρι και καλή συνέχεια στο έργο που κάνετε!

 29 Χρόνια «Το Χαμόγελο του Παιδιού» …. Χωρίς εσάς … δεν γίνεται!

Με εκτίμηση

Διονυσία Πετράτου

Κοινωνική Λειτουργός

Κέντρο Υποστήριξης Ευάλωτων Οικογενειών , Παιδιών και Νέων   

 

ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Όθωνος Αμαλίας 83

26221 Πάτρα

————————————–

T.: 2610 332499

F.: 2610 332699

Μ.: 6936523029

————————————–

E.: SocialServicesPatra@Hamogelo.gr

www.hamogelo.gr

Πρακτική Άσκηση τμήμα Α2 Γλυκερία Βασιλικιά

Θεματική Ενότητα “Οι φυλές του κόσμου”

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας για τις φυλές του κόσμου, πραγματοποιήθηκε μια σειρά από διαδραστικές και δημιουργικές δραστηριότητες που στόχευαν στην καλλιέργεια της πολιτισμικής κατανόησης, της αποδοχής της διαφορετικότητας και της ενίσχυσης των γνωστικών δεξιοτήτων των παιδιών.
Αρχικά, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη βασική έννοια της φυλής και γνώρισαν τις φυλές της Αφρικής, της Ασίας και της Ευρώπης μέσα από παρουσίαση εικόνων. Συζητήθηκαν εξωτερικά χαρακτηριστικά και πολιτισμικά στοιχεία κάθε φυλής. Σε επόμενη συνάντηση, έγινε επανάληψη και παρουσιάστηκαν οι φυλές της Αμερικής (Ινδιάνοι) και οι Εσκιμώοι, με έμφαση στην αποδοχή της διαφορετικότητας και στον σεβασμό προς όλους.
Η θεματική ενότητα συνδυάστηκε με δραστηριότητες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα:
• Μαθηματικά με τραγούδι για τη φυλή των Ινδιάνων, όπου τα παιδιά ακολουθούσαν ρυθμικές κινήσεις ανάλογα με αριθμούς που άκουγαν στο τραγούδι.
• Κατασκευή ασιατικού καπέλου εμπνευσμένη από τις παραδοσιακές ενδυμασίες της Ασίας. Τα παιδιά έκοψαν, ζωγράφισαν και συναρμολόγησαν τα καπέλα, ενώ αργότερα θα τους δοθούν μαζί με τις υπόλοιπες εργασίες.

0 02 05 36edebc0eca9d902ca97ff5fccc72d0679f8e7bb433c31f9aadc0bf7b7de08ed ba4d2a9fefca341e

• Δημιουργία φιγούρας Εσκιμώου με φωτοτυπίες, μαρκαδόρους και βαμβάκι, δίνοντας έμφαση στο χαρακτηριστικό ντύσιμο λόγω του ψύχους.

0 02 05 7b7cb2bc3029285568a37aca38806eb828fd3daf1750b76631f668d20518be1a d6bd75378a586576
• Κατασκευή Τοτέμ για τους Ινδιάνους: Τα παιδιά δημιούργησαν διακοσμητικά στοιχεία (πρόσωπα, ζώα) πάνω σε χαρτόνια τα οποια είχαν το περίγραμμα των χεριών και των ποδιών τους . Τα συνέθεσα σε κυλινδρική μορφή, βάφοντάς τα και προσθέτοντας διακοσμητικά στοιχεία όπως πον πον και μοτίβα με χρυσή και ασημένια μπογιά.
Όλες οι δραστηριότητες συνοδεύτηκαν από ερωτήσεις ανακεφαλαίωσης, παραδείγματα και ενθάρρυνση της συμμετοχής των παιδιών.
Κεντρικός στόχος υπήρξε η ενδυνάμωση της ενσυναίσθησης , η ενίσχυση της δημιουργικής έκφρασης και η κατανόηση της διαφορετικότητας μεταξύ των φυλών .

0 02 05 80bac2ddd45aa57723bbc16159bb30ebf62375c93d55f755b46cf3796a3d4907 30171faf9b22508a

Project “Τα Βιβλία”

Το παρόν εκπαιδευτικό πρότζεκτ σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης στο Νηπιαγωγείο, με στόχο να εισαγάγει τα παιδιά στον κόσμο του βιβλίου, όχι μόνο ως αναγνώστες, αλλά και ως δημιουργοί. Μέσα από μια σειρά οργανωμένων, βιωματικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά κατανόησαν ολόκληρη την πορεία ενός βιβλίου.

Η έναρξη του πρότζεκτ βασίστηκε σε μια ομαδική ψηφοφορία, όπου τα παιδιά κλήθηκαν να αποφασίσουν το θεματικό πλαίσιο που θα τα απασχολούσε. Η διαδικασία αυτή αποτέλεσε το πρώτο βήμα για την ενίσχυση της δημοκρατικής συμμετοχής, της προφορικής έκφρασης και της συλλογικής λήψης αποφάσεων.

Το θέμα που προέκυψε ηταν «Τα Βιβλία». Επειτα έκανα μια ανίχνευση για τις γνώσεις των παιδιών πανω στο θέμα της δημιουργίας των βιβλίων οπου και συνειδητοποίησα οτι δεν υπάρχει καμία πρώτερη γνώση σχετικά με τη διαδικασία .
Στις πρώτες δραστηριότητες, τα παιδιά γνώρισαν βασικές έννοιες όπως τι είναι το εξώφυλλο, το οπισθόφυλλο τη δομή του βιβλίου αλλα και επαγγέλματα που εργάζονται για τη δημιουργία τους οπως ο συγγραφέας, ο εικονογράφος κλπ. Μέσα από παρατήρηση και βιωματική εξερεύνηση, ήρθαν σε επαφή με την υλική υπόσταση του χαρτιού και έμαθαν τη διαδικασία κατασκευής του , από τα δέντρα έως το τελικό προϊόν. Αυτές οι πληροφορίες μετατράπηκαν σε εικαστικές δημιουργίες, οι οποίες συγκεντρώθηκαν σε ένα κοινό χαρτόνι με θεματική «η διαδρομή του βιβλίου», λειτουργώντας ταυτόχρονα ως εργαλείο αναστοχασμού και αξιολόγησης.

0 02 05 b7d3b63d0c445fda01baa3841f2986841f62cae74ef21134a2b71f0aacd2488c 4ee157a62701a708

Κατά την πορεία του πρότζεκτ, δόθηκε έμφαση και στη σημασία που έχουν οι λεπτομέρειες στις περιγραφές. Η δραστηριότητα που πραγματοποίησα ήταν αυτή με το ταχίνι και τη φρυγανιά, όπου τα παιδιά καλούνταν να δώσουν προφορικές οδηγίες για το πώς ετοιμάζεται ένα απλό σνακ. Οι εντολές τους εκτελούνταν αυτολεξεί, ακόμα και όταν ήταν ασαφείς ή ελλιπείς, αναδεικνύοντας τη σημασία της λεπτομερούς περιγραφής και της σαφήνειας στον προφορικό λόγο. Μέσα από χιούμορ, απορία και διορθώσεις, τα παιδιά κατανόησαν βιωματικά γιατί η ακρίβεια στη γλώσσα είναι απαραίτητη ,ειδικά σε ένα βιβλίο, όπου ο συγγραφέας δεν μπορεί να εξηγεί προφορικά.Κλείσαμε τη δραστηριότητα με αναστοχασμό και συζήτηση .

0 02 05 d761a0a061624288f2437b67d512bf7967ce5afba677352972c4ae250f9cbb15 97bff667731d2f50
Μια αλλη δραστηριότητα που πραγματοποιήσαμε ηταν βασισμένη σε ενα πείραμα με τα παιδιά οπου δημιούργησαν «παλαιωμένες» σελίδες με καφέ, εμπνευσμένες από παλιά βιβλία .

0 02 05 5a2ab9b36cc4a40aed901a461680a1e2727e246218cb53b582828eadc1cbea9b 2f6b502a51254a13

Επιπροσθέτως σε αλλη δραστηριότητα κατασκεύασαν τα δικά τους εξώφυλλα και οπισθόφυλλα, επινόησαν χαρακτήρες και ιστορίες, και συνέθεσαν πλήρη προσωπικά βιβλία. Η διαδικασία ήταν ελεύθερη αλλά οργανωμένη, ενισχύοντας τη φαντασία, την αυτοέκφραση, την οργάνωση σκέψης και την αφηγηματική ικανότητα κάθε παιδιού.

0 02 05 8cac859f1dc71b8523aae0bbd347fa2d63b29933222ba9f978bd60a85b190603 6c324cf9e0c4732

Παράλληλα, πειραματίστηκαν με διάφορες μορφές παρουσίασης, όπως η παντομίμα, μέσα από την οποία τα παιδιά παρουσίαζαν το εξώφυλλο του βιβλίου τους και το θέμα (πχ πριγκίπισσα) χωρίς λόγια. Έκαναν επισης παρουσιάσεις, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο οπου κάθε παιδί παρουσίασε το προσωπικό του βιβλίο ολοκληρωμένο στην ολομέλεια, αφηγήθηκε την ιστορία του και έδωσε τίτλο και θέμα στο έργο του.
Δώθηκε επισης στα παιδιά φυλλο εργασίας με θεματική ενότητα τα μαθηματικά .
Επιπλέον, υλοποιήθηκε δραστηριότητα ανάγνωσης μιας φανταστικής ιστορίας με πρωταγωνίστρια τη «Μαγική Μουτζούρα», έναν ήρωα που εμπνεύστηκα με τα παιδιά μέσα απο μια δημιουργία τους σε μια ψηφιακή εφαρμογή (το tux paint). Η ιστορία αυτή αποτέλεσε αφετηρία για την τελική δημιουργία ενός κοινά εικονογραφημένου «αρχαίου βιβλίου», φτιαγμένου από τα παιδιά σε καφέ, παλαιωμένα χαρτιά που ειχαν δημιουργήσει σε προηγούμενη δραστηριότητα .

 

0 02 05 0ea5b8a7c08a6ca0eb09a1542d8a53a6771f62a53d32037b36cd2a40d2022a32 d255564df173a2b6
Το πρότζεκτ ολοκληρώθηκε με τη σύνδεση με την οικογένεια.Γονείς και παππούδες συμμετείχαν ενεργά, διαβάζοντας ιστορίες στην τάξη, εμπλουτίζοντας το πρότζεκτ με αφηγήσεις και ανατροφοδότηση.

Γλυκερία Βασιλικιά

Φοιτήτρια Πρακτικής Άσκησης

(ΤΕΕΑΠΗ Πανεπιστήμιο Πατρών)

Πρακτική Άσκηση τμήμα Α1 Παλάση (Σίσσυ) Σιδηροπούλου

Θεμετική Προσέγγιση: Τα Συστήματα του Ανθρώπινου Σώματος

Στο πλαίσιο της πρακτικής μου άσκησης μέσω ΕΣΠΑ στο 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών, υλοποιήθηκε μία θεματική προσέγγιση με στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τα βασικά συστήματα του ανθρώπινου σώματος. Μέσα από βιωματικές, πειραματικές και δημιουργικές δραστηριότητες, εξερεύνησαν με ενθουσιασμό το σκελετικό, το αναπνευστικό, το κυκλοφορικό και το πεπτικό σύστημα.

0 02 05 f21b2c368c350f10d50346bd2306125151756e714055dc877ad39859212f3ae2 a8643aaae5afdbe2

Το Σκελετικό Σύστημα
Ανακαλύψαμε τα βασικά οστά του σώματος και φτιάξαμε τη δική μας «ακτινογραφία» του χεριού, συνδυάζοντας γνώση και τέχνη.

0 02 05 176553ba590f49435044d1e99328f915cf3a5dd9ecd92fbc1705b2a6f80dd168 5196d30cbac63de2

Το Αναπνευστικό Σύστημα
Μιλήσαμε για τη διαδρομή του αέρα, παρατηρήσαμε την αναπνοή μας και φτιάξαμε λειτουργικό μοντέλο πνευμόνων.

0 02 05 bb0864e4918df651ad1d140d2781d7d65c7860ecf624d00a6e7731a7fe260e0d c310dbe69d786171

Το Κυκλοφορικό Σύστημα
Εξερευνήσαμε την καρδιά και τα αγγεία, μετρήσαμε τους παλμούς μας και κατασκευάσαμε το κυκλοφορικό σύστημα με πλαστελίνη και φαντασία.

0 02 05 7b2ae999d3a16d4869ed8269151e00bed3504c3730b8030ff658b802c4336230 c1b565b2cb8a0a3e

Το Πεπτικό Σύστημα
Μάθαμε πώς το φαγητό ταξιδεύει μέσα στο σώμα μας! Από το στόμα μέχρι το έντερο, παρακολουθήσαμε τη διαδρομή της τροφής και αποτυπώσαμε τη γνώση μας μέσα από κατασκευές.

0 02 05 613e7829e105c94c39326585adb78d58d3faea734b026d936550ce0f0dcf2e22 d7209b9765a3776 0 02 05 82071ed29cb5fe5fc972435ffec4d59a2858b799268cc6e47cee777591f7a64b abacfedba3e1d26c 0 02 05 eb5b92bb6394697392c4bec6bf8906072a33ee24f6d8fe7bc8c41804b6afc78a 9b7b3257098b4e8d 0 02 05 9514b1085e42f0e378df2a47065feee778d32afdcaaa09b0c296d1eebc68ba3d a5b68b698d6696ee

Το Βιβλιαράκι Μου για το Σώμα
Στο τέλος του πρότζεκτ, κάθε παιδί συγκέντρωσε τις κατασκευές του σε ένα προσωπικό βιβλιαράκι. Στο εξώφυλλο, έκοψε και ζωγράφισε το δικό του ανθρωπάκι, δίνοντας μια ξεχωριστή, προσωπική πινελιά!
Το βιβλίο αυτό έγινε μικρός θησαυρός γνώσης και δημιουργίας, που πήραν μαζί τους στο σπίτι.

0 02 05 449d6c1afbfd2d1cc2e720a6fde3e9ad266d424fe2b254ae938143fbec95b5ab 7b44a7a34bdf9b81 0 02 05 4212002c3462bb5e442c626e06abdd63245f28d88d6d0cf6241203fde3f82514 22322fc38e3590a9

Μαθησιακά Οφέλη
Τα παιδιά:

Γνώρισαν βασικά συστήματα του σώματος με τρόπο κατανοητό και διασκεδαστικό.

Πειραματίστηκαν, κατασκεύασαν, συνεργάστηκαν και εκφράστηκαν δημιουργικά.

Καλλιέργησαν δεξιότητες παρατήρησης, λεπτής κινητικότητας, γλωσσικής και κοινωνικής ανάπτυξης.

 

Διαθεματικό Project «Ανακαλύπτω τα Κτήρια»

Στο πλαίσιο της πρακτικής μου άσκησης μέσω ΕΣΠΑ στο 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών, υλοποιήθηκε και το σχέδιο εργασίας «Ανακαλύπτω τα Κτήρια», βασισμένο στις απορίες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών για τον κόσμο που τα περιβάλλει. Η θεματική προσέφερε πλούσια ερεθίσματα, συνδέοντας τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, τις τέχνες, την τεχνολογία και τη ζωή στην κοινότητα.

Η εμπλοκή των παιδιών ήταν συνεχής και ενθουσιώδης. Το project ανέπτυξε δεξιότητες, φαντασία και συνεργατική διάθεση. Ακολουθεί αναλυτικά η πορεία του: 1. Ψηφοφορία για τη θεματική
Τα παιδιά επέλεξαν το θέμα του project μέσα από διαδικασία ψηφοφορίας με κύβους και εικόνες. Μάθαμε πώς παίρνουμε αποφάσεις ως ομάδα και πώς οργανώνουμε τη σκέψη μας.

0 02 05 eb078130bf270e283acd96dee797f307d8f12dd3208face3fa5766b3f0b5435a e4ba9fcdb9d5f296

2. Τι είναι ένα κτήριο;
Συζήτηση, παρατήρηση φωτογραφιών και παιχνίδι αντιστοίχισης (π.χ. πού κοιμόμαστε, πού μαθαίνουμε). Αναγνωρίσαμε μορφές, σχήματα και λειτουργίες των κτηρίων.

0 02 05 3e5ff94b7351791e0ea2b778915a9b3b06599f57449666dfce517df5d6775a0a 9c42a490939fd1de

3. Ζωγραφίζω το σπίτι μου
Με μαρκαδόρους, τα παιδιά αποτύπωσαν τα δικά τους σπίτια ή φανταστικά κτήρια. Έπειτα παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους στους συμμαθητές τους.

0 02 05 f3c0c4d744b4a9d25a204d509c47839db2afec0cc0e56f3f5233b03b88a7c53b 2b5546ad5c8db3d8 0 02 05 b3d95d794e581c9a44727e9b9a82bb9f11889d42ef8b8e68f7ec01294ac6147c eee236da305a445 0 02 05 a76994234ad9166b138cb0f56b2bfb3407f02fc0298d524b59c23a09d92d84a9 c0839a2eb99fff63

4. Χτίζω ένα γερό σπίτι
Παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο για τα στάδια κατασκευής, σειροθέτηση εικόνων και φύλλο εργασίας. Τα παιδιά κατασκεύασαν σπίτια με LEGO σύμφωνα με τα στάδια.

0 02 05 1ebd3a1f09b1f6688145f7b9b8d585322d4a73f1aa4496baa3daf4bbf4cb8266 64df13b027054e09 0 02 05 75a6333eabbbba5c8f5284df2c898b0821ddb0f1e430c52a1782441a4823ad81 7ecc34f87fe4ed850 02 05 bc1162011180fd7565f89af062b86d8c3b5012eb91a827f82a6084fe2c1b4b17 50f8e03c0604a3d7 0 02 05 5b76d8e9b76fd86682ab74e6ef8f511a28803aa9a36b9c96c5a7ed858174ff19 f1819e41b181c46a

5. Τα σπίτια του κόσμου
Ανάγνωση βιβλίου, παρατήρηση πολιτισμικά διαφορετικών κατοικιών και αντιστοίχιση ανθρώπων με το κατάλληλο σπίτι σε φύλλο εργασίας.

0 02 05 b1800291f238bab9cb16762b583d8c9f21a2cb6d3d024488cabf3c236dc0b2dd f298b0e678418d5f 0 02 05 8e675462c77f1bb38c35e914dc64df536c8d340b84432162d79d2a027e43837b 6317c30e193ba874 0 02 05 852da1c8879023beb472d596f832cba5446dc970e622e1d9e46c500c2ba6bb44 2d758ab925f9a5cd

6. Σκηνές των Ινδιάνων με μοτίβα
Τα παιδιά διακόσμησαν σκηνές tipi με μοτίβα (τρίγωνα, γραμμές, κουκκίδες), μαθαίνοντας για την έννοια της διακοσμητικής επανάληψης και της πολιτισμικής ταυτότητας

 

0 02 05 be1f22247c6a0005e1b1688532f1effeda843ee429d1937a7e51e309756d329e c7920de3441cdedb

7. Τα Τρία Γουρουνάκια – Θεατρικό παιχνίδι
Δραματοποίηση του παραμυθιού με έμφαση στα υλικά των σπιτιών και την αξία της σταθερής κατασκευής. Συνεργασία, έκφραση και φαντασία.

 

0 02 05 f80760502e65c8835394195fbede4d432074fcd19e7264ed25c2509ec2c221ea 7341732f87fdce75

8. Μετρώ και ζωγραφίζω την ιστορία Τα Τρία Γουρουνάκια
Με φύλλο εργασίας, τα παιδιά μέτρησαν αντικείμενα της ιστορίας και τα ζωγράφισαν. Σύνδεση γλώσσας, μαθηματικών και αφήγησης.

0 02 05 fdc1264836c2490f2ea1c579f2e34fc033fce956aa7bba57c8a76e9dfac0c2c6 31decda2cf9c6ba

9. Μικρό- Μεγάλο Ταξινόμηση κτηρίων
Ταξινομήσαμε εικόνες κτηρίων από το πιο χαμηλό ως το πιο ψηλό. Συζητήσαμε για ορόφους, σχήματα και μεγέθη.

0 02 05 49e39491dfe1988318641a6cbea5b4cf0423a5a8398b877a0a40276526025e3e e9e0396fe0312910

10. Γίνομαι αρχιτέκτονας, μηχανικός και οικοδόμος
Τα παιδιά ανέλαβαν ρόλους και κατασκεύασαν τα δικά τους σπίτια με τουβλάκια, ξυλάκια και χαρτιά. Εμπλουτισμός λεξιλογίου και κατανόηση των ρόλων στην οικοδομή.

0 02 05 23f32cf03583aec95422fac927f59a4715ac08da3f202df89c3d7482eff2334d d527797d6fcc1457

11. Χτίζουμε με χρώματα
Ομαδική εικαστική δημιουργία με σφουγγάρια και τέμπερες πάνω σε χαρτί του μέτρου. Δημιουργία μοτίβων και καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος.

0 02 05 08154437122e25bd9984333caed94f2e9e9e53fbcd6ae192e18e93f030d9cfe7 f5f6e18ecbbde630 0 02 05 d506dcd732f7d5478c2ae83c8ec04405eea86fb7d95300877dd19a17024a02f8 cda467c85590014a

12. Υλικά και νερό: Τι επιπλέει;
Πείραμα με ξύλο, πέτρα, πλαστελίνη κ.ά. Διατύπωση υποθέσεων, παρατήρηση και καταγραφή. Η επιστημονική σκέψη σε προσχολική ηλικία!

0 02 05 798b34cd92be4d793599178e0a5635b08e6f7ca14a88d9c96136340dc81a7c5c 97a812d0f7d3a9e4 0 02 05 143e2121e7f23760ae05fb858356cb697d07ee59650c387e9ac02596e6a20716 cd34cbd925320d7a

13. Το σπίτι μου μέσα κι έξω
Παρατήρηση εσωτερικών χώρων, δημιουργία διπλής κατασκευής (πρόσοψη + εσωτερικό), προετοιμασία ερωτήσεων για την επερχόμενη επίσκεψη αρχιτέκτονα.

0 02 05 b3a82a65bbfb9adac4566413fb1ee5390ed56286db8eb0265bed71c70416a25b ae72a3785b161e79

 

Τελική Δράση: «Ο Αρχιτέκτονας στην Τάξη μας»
Ιδιαίτερα ξεχωριστή ήταν η επίσκεψη του αρχιτέκτονα Γεράσιμου-Βίκτωρα Σιδηρόπουλου, ο οποίος έφερε στην τάξη μας πραγματικά σχέδια, μακέτες, πενάκια και εργαλεία. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως «κάτοψη» και «τομή», είδαν πώς σχεδιάζεται ένα σπίτι, άγγιξαν επαγγελματικό υλικό και… έγιναν και τα ίδια μικροί αρχιτέκτονες! Ο αρχιτέκτονας χάρισε σε κάθε παιδί από ένα πενάκι, ενθαρρύνοντάς τα να συνεχίσουν να σχεδιάζουν τα δικά τους σπίτια, όπως ακριβώς κάνουν οι αρχιτέκτονες. Η τάξη γέμισε σχέδια, χρώματα και περηφάνια.

0 02 05 b832f0fd4bfece85f6ee4c97606159e3aa76f7b3a95ff47dd547a4bdb249d38b a09159deb7801238 0 02 05 853d6f22da8480ba46e82a0cae5b4fbb2e54cca5a76e4ad6cd55d84993f8d067 3b39dac5a62d154e 0 02 05 89988f783b5d9fa2345bfa730dbf2f81ece7cd46aeae5bdaab36f385e6b23918 d2d75bdc4835e7ac 0 02 05 f4184456a87c327aa7c2d40ff7408b68aa6aa64ed8e760879cb8739b8e5dc1e7 b8f4d533bc20c8b2
Στο τέλος, τους απονεμήθηκε συμβολικά το «Βραβείο Μικρού Αρχιτέκτονα», ενώ εκείνα του χάρισαν ζωγραφιές και του έκαναν ερωτήσεις γεμάτες φαντασία και ενδιαφέρον. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή τους και έδωσε ουσία σε όσα είχαν μάθει.

0 02 05 08ef24ac2abf9b0038dbd5b905e28165c4220d9cf7ca531033441005093410e1 7a3a07bf53445121 0 02 05 d45f47c161c8638d7a118b3dcbdd05704af384818ecdb85ca7678a323c496aaf 342b8a34b8437916

Τι αποκομίσαμε;
Το σχέδιο εργασίας προσέφερε στα παιδιά:
Επαφή με τον κόσμο των κατασκευών και της αρχιτεκτονικής
Ανάπτυξη συνεργασίας, γλωσσικής έκφρασης και μαθηματικής σκέψης
Καλλιέργεια παρατηρητικότητας, αισθητικής και δημιουργικότητας Ενίσχυση της εμπιστοσύνης στον εαυτό και τη φωνή τους
Ποικιλία τρόπων μάθησης: αισθητηριακή, βιωματική, καλλιτεχνική, τεχνολογική Κλείνοντας…
Τα παιδιά έζησαν μια πλούσια, ουσιαστική μαθησιακή εμπειρία, γεμάτη αλληλεπίδραση, φαντασία και χαρά. Το σχέδιο εργασίας «Ανακαλύπτω τα Κτήρια» μάς έδειξε πως όταν η μάθηση ξεκινά από την περιέργεια των παιδιών, η πορεία της είναι πάντα δημιουργική!

Παλάση Σιδηροπούλου
Φοιτήτρια Πρακτικής Άσκησης (ΤΕΕΑΠΗ – Πανεπιστήμιο Πατρών)

Συμετοχή του σχολείου μας σε καινοτόμα προγράμματα-eTwinning 2024-25 με τίτλο-Let’s Celebrate!

Το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά σε προγράμματα E-Τwinning από το 2016.

 


Το eTwinning είναι η Κοινότητα για τα σχολεία στην Ευρώπη.

Σχολεία από διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.

Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες.

Φέτος δεχτήκαμε πρόσκληση να συμμετέχουμε στο έργο με τίτλο  Let’s Celebrate!


Ας γιορτάσουμε! 

Ας γιορτάσουμε γιορτές… φεστιβάλ… παραδόσεις σε όλη την Ευρώπη! 

Αυτό είναι ένα έργο Νηπιαγωγείου και Δημοτικού  όπου τα μικρά μας δημιουργούν ένα συλλογικό ημερολόγιο εορτασμών σε κάθε χώρα, ενώ δείχνουν ο ένας στον άλλο μια ποικιλία από παραδόσεις όπως παιχνίδια, φαγητό, τραγούδια και φύση-περιβάλλον.


Τον Οκτώβριο έγινε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση γνωριμίας  συνεργατών όπου η Ιδρύτρια του έργου  Jeanette Cardona από την Μάλτα


μας παρουσίασε την δομή του έργου και τις μηνιαίες εργασίες.

Έγινε σχετική ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων και ζητήθηκε η συναίνεση τους.


Μιλήσαμε στα παιδιά για την κοινότητα του etwining, των οποίων κάποια ήδη γνώριζαν από την προηγούμενη χρονιά .

Μιλήσαμε ζωγραφίσαμε και παίξαμε με τα γράμματα του etwinning και τα βάλαμε στη σειρά.

               

 

Κάναμε και μία ακροστιχίδα του ονόματος eTwinning με ονόματα ζώων

Και δημιουργήσαμε την γωνιά του έργου μας

 

Στο έργο  Συμμετέχουν: Εκπαιδευτικοί από την

Μάλτα (3), Ρουμανία (2), Ισπανία (2), Ελλάδα (2), Βέλγιο (1)

 

 

Στόχοι του προγράμματος

Ο κύριος στόχος αυτού του έργου είναι να κατανοήσουν τα παιδιά ότι ο κόσμος γύρω μας είναι πολύ σημαντικός για εμάς και είναι πλούσιος σε γιορτές και παραδόσεις.

Από την άλλη πλευρά, θα συνειδητοποιήσουν επίσης ότι υπάρχουν άλλα παιδιά σε όλη την Ευρώπη των οποίων ο «κόσμος γύρω τους» μπορεί να είναι διαφορετικός αλλά εξακολουθεί να είναι ενδιαφέρον να μάθουν.

Θα γιορτάσουμε τις διαφορές μας και θα διασκεδάσουμε μαθαίνοντας.

 

Τα Αναμενόμενα Αποτελέσματα θα είναι

Ένα συλλογικό ημερολόγιο, συλλογικά βιβλία, padlets, βίντεο και βιντεοδιασκέψεων.

Όλα τα αποτελέσματα θα μεταμορφωθούν και στο TwinSpace.

 

Αυτός είναι ο σύνδεσμος για το Έγγραφο Google με όλες τις δραστηριότητες που σκοπεύουμε να κάνουμε.

https://www.canva.com/design/DAGSgD82phw/xpHNc0jc6FTDcoE1BDtiXQ/edit

Ξεκινήσαμε να αναζητάμε στο χάρτη τις χώρες που συμμετέχουν στο έργο και μαθαίναμε κάποια χαρακτηριστικά αυτών.

Όπως πρωτεύουσα,σημαία,εθνόσημο,αξιοθέατα.

Ξεκινήσαμε με την Μάλτα

Την συνέχεια και την πορεία του έργου μας μπορείτε να την απολαύσετε στον παρακάτω σύνδεσμο….

https://15onipat.blogspot.com/2025/03/etwinning-2024-25-lets-celebrate.html

Ευελπιστούμε σε μία ετικέτα ποιότητας……

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους εμπλεκόμενους και σε αυτό το ταξίδι με το Etwinning- την κοινότητα της καρδιάς μας!!!!

Η Αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο-2024-25

ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ: 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2024

Και φέτος στο πλαίσιο του μαθήματος των αγγλικών γιορτάσαμε
την ημέρα που είναι αφιερωμένη στις γλώσσες της Ευρώπης.

Μάθαμε
το «καλημέρα» και το «γεια σου» σε 6 διαφορετικές γλώσσες!!

Τα
παιδάκια άκουγαν αυτές τις λέξεις στα ελληνικά, στα αγγλικά, στα
γαλλικά, στα γερμανικά, στα ιταλικά και στα ισπανικά και έπρεπε να
πάνε στην αντίστοιχη σημαία.

Κι όμως πολλά παιδιά το κατάφεραν!

https://wordwall.net/resource/89942655

https://wordwall.net/resource/89942929

Ακολούθησε παιχνίδι με το beebot, τη μελισσούλα ρομπότ,

στα πλαίσια της ρομποτικής που πάντα μας αρέσει.

Οι μικροί μαθητέςέπρεπε να προγραμματίσουν το ρομπότ να πηγαίνει στην σωστή
σημαία κάθε φορά.

Με αυτό τον ευχάριστο τρόπο τελείωσε το νοητό ταξίδι μας στην Ευρώπη.

 

 The very hungry caterpillar!!

Η υγιεινή διατροφή είναι κάτι πολύ σημαντικό για το σώμα μας
και είναι κάτι που μαθαίνεται από πολύ μικρή ηλικία.

 

Γι’ αυτό και εμείς,
στο πλαίσιο του μαθήματος των αγγλικών και με αφορμή την ιστορία
του Eric Carle “The very hungry caterpillar”, πήραμε μερικές πολύ
ωραίες ιδέες για τα φρούτα που πρέπει να τρώμε.

https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY

Παρατηρήσαμε λοιπόν ποια φρούτα και πόσα από το κάθε
φρούτο έφαγε η μικρή κάμπια για να μπορέσει να μεγαλώσει και να
γίνει μία μεγάλη πολύχρωμη πεταλούδα.

Παίξαμε στα αγγλικά με τους συνδυασμούς φρούτων, χρωμάτων και αριθμών

(one red apple, two
green pears, three purple plums, four red strawberries, five oranges).

Έπειτα σε ένα φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε αυτά που έφαγε η κάμπια.

https://wordwall.net/resource/29847831

https://wordwall.net/resource/29847709

Την επόμενη φορά μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας και
πώς από ένα αυγό καταλήγει σε μία όμορφη πεταλούδα που θα κάνει
το δικό της αυγό.

Γενικά μας άρεσε πολύ η ιστορία της πεινασμένης
κάμπιας και υπήρξε αφορμή να μάθουμε πολλά ωραία πράγματα.

 

 

 

 14 Φεβρουαρίου 2025: Η ημέρα της αγάπης

Φέτος στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών, γιορτάσαμε την
ημέρα της αγάπης με έναν ιδιαίτερο τρόπο.

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε πρόγραμμα e-twinning

με νηπιαγωγεία της Ρουμανίας,της Μάλτας, του Βελγίου και της Ισπανίας.

Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας αποφασίσαμε να εμπλακούμε

σε κοινή δράση με τα συνεργαζόμενα σχολεία

για να γιορτάσουμε την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.

Στο πλαίσιο του μαθήματος των αγγλικών λοιπόν κάναμε ένα
ταξίδι στο χάρτη της Ευρώπης.

Εντοπίσαμε τις 4 συνεργαζόμενες χώρες
στον χάρτη και μάθαμε να τις λέμε στα αγγλικά, Romania, Malta,
Belgium and Spain.

Μάθαμε να αναγνωρίζουμε τις σημαίες των χωρών
αυτών και παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια με αυτές.

 

 

Στο τέλος
καταφέραμε να μάθουμε τη φράση «σ’αγαπώ» στις γλώσσες των
συνεργαζόμενων σχολείων, δηλαδή στα ιταλικά, τα γαλλικά, τα
ισπανικά και τα ρουμάνικα,

και με την πολύτιμη βοήθεια της κυρίας Γωγώς ηχογραφήσαμε τις φωνές των παιδιών να λένε «σ’αγαπώ» στις 4 γλώσσες.

Ήταν μία πολύ διασκεδαστική δραστηριότητα την οποία απολαύσαμε ιδιαίτερα μαζί με τα παιδιά.

 

 

EASTER EGG HUNT

Το κυνήγι των κρυμμένων αυγών είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι που παίζουν τα παιδάκια το Πάσχα σε όλες τις αγγλόφωνες χώρες. Έτσι και εμείς στο μάθημα των αγγλικών αποφασίσαμε να παίξουμε το ίδιο παιχνίδι. Πρώτα ζωγραφίσαμε πολύχρωμα πασχαλινά αυγά και έπειτα ψάξαμε να βρούμε τα κρυμμένα αυγά στο προαύλιο του σχολείου. Ήταν μία πολύ διασκεδαστική δραστηριότητα για όλα τα παιδάκια. Γι’ αυτό και δώσαμε την υπόσχεση να επαναλάβουμε το ίδιο παιχνίδι και του χρόνου το Πάσχα!!

0 02 05 6389ded0c4a96b85c1c78888806c978228a42c06654880c00aeb1c1a374c2d98 a74ebee458bbb24f 0 02 05 e4faee02337678bf0e544840b8c53209ca58080237a02c2afc2ddfd18ee1ae71 d1eec0148a3db74e 0 02 05 7fda86ba8e51fb1b807de72d173b51736110e7ae60293520c7105cf84ca40bfe 31e904dcbf57e0c2 0 02 05 27e5a41a46f291f309dffabb7c9dbac08091d9a3798d31db8aa710aff32c7262 143ea42794b6e3fe 

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΦΤΑΣΕ!!

Το καλοκαίρι πλησιάζει και είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι που θα αρχίσουν οι καλοκαιρινές διακοπές. Έτσι λοιπόν και στο μάθημα των αγγλικών αποχαιρετιστήκαμε με άκρως καλοκαιρινό τρόπο! Πρώτα μιλήσαμε για τα ζώα της θάλασσας. Κλείσαμε τα μάτια και με τη δύναμη της φαντασίας βουτήξαμε στη θάλασσα, προσπαθήσαμε να σκεφτούμε τι ζωάκια βλέπουμε στο βυθό (fish, starfish, jellyfish, octopuses, crabs, shells) και στο τέλος τα ζωγραφίσαμε. Φυσικά μετά από όλα αυτά παίξαμε και παιχνίδια στον υπολογιστή με τα πλάσματα της θάλασσας κάτι που πάντα μας αρέσει πολύ.
https://wordwall.net/resource/33174380
https://wordwall.net/resource/33174450

0 02 05 7d86e80983816914aad6fb1a4ba78d04b385615718ecfebe5f52e9d10442a49b 1f6a64cd775ae74d 0 02 05 b6dfa9e95f38b4c8564b318d9c536136858d85edc4a239f621ec37fb9bda2154 806ff17e96e654c4 0 02 05 484a6241eddc2d7da2089954b95729fad0c12246bcfe1de811205759d657e106 92beaa3a69ffad47 0 02 05 7dacb10c6f376582fdc2fa40ef029854185e45c067ae284e050620838ed53f15 1d262d45c8f36072 0 02 05 0aeec92cfed6daff0cc9c926f8a6c9fada2bc448cc60bfd55bfa7e7f24f9f7ca 39146ce3e5356c06 0 02 05 890c742097db8731bcbc5456d83316e406842d52f6f755a51752cb6a720cc32f f95b91a20120349e 0 02 05 b77e70d5ccee99edcfe1acba22996cdbc49b4813266ba5a69f5e30c63c7eaa72 9ab5c1d6b3f903c6

Στη συνέχεια χωρίς να το πολυσκεφτούμε αποφασίσαμε ότι το παγωτό είναι η αγαπημένη μας καλοκαιρινή λιχουδιά. Και έτσι βαλθήκαμε να φτιάξουμε ένα παγωτό με τις αγαπημένες μας γεύσεις.

Πρώτα μάθαμε στα αγγλικά διάφορες γεύσεις παγωτού (vanilla, chocolate, strawberry, caramel, banana).

https://wordwall.net/resource/33368060 
Έπειτα το κάθε παιδάκι ζωγράφισε ένα χωνάκι με τρεις μπάλες παγωτό με τις δικές του αγαπημένες γεύσεις.

0 02 05 4616c6297ec7b2d93303d7c9a9e725bc36818e46034f489775be728edef8f417 3ae0d96861e72a29 0 02 05 f1e348b4638d5c0bdae144e1fb8f9a04a2ec59c73060c2b125cffc0cfff13f6e 90b038d093b8a1c7

HAPPY SUMMER HOLIDAYS!!!

4ος Θεματικός Κύκλος “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην”

 Ο 4ος θεματικός κύκλος “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην” με τίτλο για το Α1 “Τρώω σωστά για να έχω δόντια γερά” και για το Α2 “Οι τροφές που δυναμώνουν το χαμόγελο” υλοποιήθηκε τους μήνες Μάιο και Ιούνιο της φετινής σχολικής χρονιάς 2024-2025.  Βασικός σκοπός του ήταν η γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας, ενώ ξεχωριστή αναφορά έγινε στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή. Μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, επιδιώχθηκε η διασύνδεση των καθημερινών διατροφικών μας συνηθειών με τη στοματική υγιεινή.

Διαβάσαμε μια παραλλαγή του παραμυθιού «Χάνσελ και Γκρέτελ» και έγινε διδακτική αξιοποίησή του και αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

0 02 05 e361ac7faf0b0015ef5e411693413e9ad711cd2afbc6860a880f4b1ee202921d 193046bd1becc40c

Τα παιδιά χώρισαν τις τροφές σε ομάδες και έφτιαξε το κάθε παιδί το πιάτο του με υγιεινές επιλογές.

0 02 05 fa80b2464a69005e3572a5f12af75b1d820068641d464430ea3928e2d0c5db56 5e9f7f7881495c32 0 02 05 3ed8ee3124139577b6ff8738f28f2107ab3b91a960dc1a66fbe154b88dc1df50 b7dfe20775dd64c0 0 02 05 cde17ae6e8c1192e2e7645967273ba46fcdbb844e427b49d4d240392a1886ebf 905bf7dcca8f9602

Γνώρισαν την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής και την έχτισαν σιγά σιγά υπό την καθοδήγησή μας και κάναμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας

0 02 05 5f676fd7ac5c9d8f9cecd719da5e66656651a84616a590372492df60cedb1bf1 f1690a93e36c4fe1  0 02 05 b49526ceb922da635c5cf66154ef93aed046252b65543aba45166b4668cf3946 bd787984119e86a7  0 02 05 86e82a709437fe07e0c2893a09b3cf6aa9c537cd177aac3f2754a950ec7d8bbe ccf899820f4869be

Διαβάσαμε το βιβλίο της Άννα Ράισελμαν “Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”, ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας και κάναμε τα μέρη του δοντιού.

0 02 05 ae2117cf301c44e84f91bfd8eebf16d7105bae1bafeb7437295014af9178b1c2 e13c1317c6a856b2 0 02 05 be32746d765bf930490fe5194722cc9a9e6b70321b19358ac3fdde46e0f0af5a 8151362bd370f911 0 02 05 5945001c78e55172381c39841f3c95904ff9e20481b9e668aa08e16754714cb1 711ed00b1a69967c0 02 05 86c1e34a511a799c9d6d922d1411d2b83147f036ae981b5850bc37bf55873393 7a092f15c44ca7970 02 05 3da433e9c30d11b82b0c19dc1bcfb88ae75f7b47d288c8cc60e03d1a5eb1a6c4 839e4540abe4a32c

Κατηγοριοποιήσαμε τις τροφές σε αύτές που κάνουν τα δόντια μας χαρούμενα και σε αυτές που τα κάνουν λυπημένα.

0 02 05 09603a6d9612d748805afe87148e75a7ca50be780004c913f94352dd54b18cc7 2924f102db6139b10 02 05 de207444658366475a933d0c55c9e8619678d918f0dd90a942f2563fe51d2e94 cbdd71ba106c31cb 0 02 05 dc71dd4918529f75e3933c7bde414ed7afac801728a15ce9cd1fe9338180f536 ff0c2a079808eb01 0 02 05 b5d842543761c61b867241fa5f47a12b23b18ebf9836463ce35f5829e0ceea8d 656f8bcaf13869f0

Γράψαμε τις λέξεις “δόντι”, “οδοντόκρεμα”, “στόμα” και “οδοντόβουρτσα” και κάναμε παιχνίδι αντιστοίχησης αντικειμένου με την αντίστοιχη λέξη.

0 02 05 ce7213874639dbef54700475d2c97973baeeffb4fbcfb68f71c508fca9785870 b7b4e415f6a49f3d 0 02 05 bac214e05b4b12b2e7c05a41f137d4e6a6a2b417d872d3b6a249ad4d61a3664a fd5e9ecebfc8b52a 0 02 05 6240a7197e30376ae5a58f78e08ef7c92e2b1b07db665de4857077affce9e3ed a6fbd2a8f135e36 0 02 05 862198691bef71537531204018668494f49bb5e09483a138ffe63c86c4d1c675 37075182ceb15201

Γνώρισαν τα νεογιλά δόντια και εξοικειώθηκαν με μερικές από τις ονομασίες των βασικών μας δοντιών και έμαθαν πως να τα βουρτσίζουν σωστά.

0 02 05 d42e9f1f43e32d9a17104882af6fe0c12940229d3c80a368faf1276817cb2741 c1cabc6efe7fa630 0 02 05 a6a016652e83abc8bb2c2ea98c4d3b3e9587a3df78392620481d5e935be886eb 38675eb50bbedfae 0 02 05 06f0ef1b800fe27fb715bad4f74bfb52e43b08bb6932805c2c93f42f59c5d450 a180d02ba0f60478

Διαβάσαμε το βιβλίο “Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της Γαμήλιας Τούρτας” και συζητήσαμε για το πόσο η κακή διατροφή και ιδιαίτερα η ζάχαρη καταστρέφει τα δόντια.

0 02 05 91eb9a21628a461988f3c2f3499a307b87df0a54036dd080551688eaea72cbfc ac14b67f37d27b1 0 02 05 d963d9d57506580f95ff48bac819e5a974c0ae971c66287013c19013cd681206 3e9224a032d0b9f8

Προσκαλέσαμε την οδοντίατρο Κατερίνα Μανώλη  και μας ενημέρωσε για τη σωστή στοματική υγιεινή και πως την επηρεάζει η κατάλληλη ή μη διατροφή. Έδειξε στα παιδιά το σωστό τρόπο πλυσίματος των δοντιών μετά από κάθε γεύμα, παρουσίασε τα εργαλεία του οδοντιάτρου, ενημέρωσε πως η σωστή διατροφή κάνει καλό στα δόντια και πως η καταλληλότερη στιγμή για μιά γλυκιά λιχουδιά είναι μετά από κάποιο γεύμα και όχι νηστικοί. Στο τέλος χάρισε στα παιδιά βραβεία, οδοντόβουρτσες, οδοντόκρεμες, ενημερωτικά φυλλάδια και αυτοκόλλητα.

0 02 05 7eb220b3a8500ae2b14add2acc57ab0ca3de26d5e3a315804d371d1cad94dce8 a07d3b69d24ecfa4

Επίσκεψη στο σχολείο μας της οδοντιάτρου Κατερίνας Μανώλη

Με αφορμή την επίσκεψη της οδοντιάτρου φτιάξαμε τη γωνιά της στοματικής υγιεινής

0 02 05 e8d5a14345331a541dde6ce7915f093c4eb124636f938d37083ba0e250ba2d5d d79bd4c86bbd176d 0 02 05 d57d3b68a42fa60c1e2825d85ff1c104295ad323d90b4dd30479bc43da93cb46 4fc17f3ee11ec1ac

Κάναμε και φύλλα εργασιών στα πλαίσια των μαθηματικών.

0 02 05 771c6e88d91ac24e76e2d27897bf869f6a2216ea72e19c8c68aff6472f85a869 8ad5e5c8e2127987  0 02 05 ebf12dd61c32039c00d41d79979836c0816a6775f72ee1e4458bf4f232386a21 476e3df1365039b9 0 02 05 b7a97d61a3ee9d9e14d5162a2a876e03dcaadc5bdbca4d62c5f1a44e3be0392e edd7a788b52d6f1d

Στο τέλος συζητήσαμε για πόσα γνωρίζαμε εξ αρχής και πόσα άλλα μάθαμε στο τέλος του 4ου Θεματικού Κύκλου και τα παιδιά έδωσαν υπόσχεση να φροντίζουν τη στοματική τους υγιεινή καθημερινά…