Παγκόσμια ήμερα Αγκαλιας- 21 Ιανουαρίου 2024.

 Μια Αγκαλιά την ημέρα …το γιατρό τον κάνει πέρα.

 

 
Η 21η  Ιανουαρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς. Γιατί είναι τόσο σημαντική όμως η αγκαλιά και γιορτάζουμε αυτή την ημέρα;

Άπλα γιατί είναι Το καλύτερο φάρμακο! 

Οι ειδικοί τη θεωρούν ως το καλύτερο φάρμακο, αφού τα οφέλη της είναι πολλά και έστω και μία αγκαλιά μέσα στην ημέρα μπορεί να μας χαρίσει μία καλύτερη ζωή.

«Χρειαζόμαστε 4 αγκαλιές τη μέρα για να επιβιώσουμε, 8 αγκαλιές την ημέρα για να παραμείνουμε υγιείς και 12 αγκαλιές την ημέρα για να μεγαλώσουμε», δηλώνει η Virginia Satir, ψυχαναλύτρια και ειδική παιδοψυχολόγος.

Αγκαλιάστε, λοιπόν, τα παιδιά σας για να μεγαλώσουν πιο όμορφα και ισορροπημένα.

Οι επιστήμονες τονίζουν πως οι αγκαλιές που σας έκαναν οι γονείς σας όταν ήσασταν μικροί, καθορίζουν το ποιοι είστε σήμερα.

Στην τάξη μας μιλήσαμε για την αξία της αγκαλιας .

Διαβάσαμε το παραμύθι

 

Η μεγάλη αγκαλιά της Τσορώνη-Γεωργιάδη Γιολάντα.

https://www.youtube.com/watch?v=D9oarcUp1gM

και ζωγραφίσαμε τα πρόσωπα που θα θέλαμε να τους χαρίσουμε πολλές μεγάλες αγκαλιές.

 

Στολίσαμε με αστεράκια  το Αα της Αγκαλιας.

Ας αγκαλιαστούμε, μας κάνει καλό!

 

 

Βιωματικό εργαστήριο με θέμα το Διάστημα. Archaeolab -2024

To Archaeolab είναι ένα εργαστήριο αρχαιολογίας και τέχνης που σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα με αντικείμενο την αρχαιολογία και την τέχνη.

https://www.archaeolab.gr/el/workshop_places/%CF%80%CE%AC%CF%84%CF%81%CE%B1/

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας “ηλιακό σύστημα” μας επισκέφθηκε το archaelab

το οποίο συνέδεσε την αρχαιολογία του σύμπαντος με τη θεματική μας

 και κατασκευάσαμε ένα καδρακι με την τεχνική του ψηφιδωτού

καθώς και ένα slime

Ενθουσιαστηκαμε!!!Και περάσαμε υπέροχα!!!!

By Παγανιά Γεωργία στις Ιανουαρίου 31, 2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-24-Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ  ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-24

Θέμα :Συμπερίληψη-Αλληλοσεβασμος-Διαφορετικοτητα.

Το σχέδιο δράσης που ακολουθεί για τον 1ο θεματικό κύκλο θα είναι κοινό και για τα δύο τμήματα της σχολικής μονάδας με μικρές διαφοροποιήσεις.

1ο εργαστήριο δεξιοτήτων 2023-2024 τμήμα Α1 Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Ελένη Τσιμά.

και τμήμα Α2 Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Δήμητρα Αγγελογιαννοπούλου.

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος.

Ο τίτλος του Α1 +  Α2 τμήματος:

“Οικογένεια σημερινή, μοναδική και ξεχωριστή”

« Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ!»

Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου

δυο καρδιές

η καρδιά της μητέρας

η καρδιά του πατέρα.

Πάτα γερά.

Δε θα πέσεις.

Γιάννης Ρίτσος

Η οικογένεια ως κοινωνικός θεσμός έχει διαφοροποιηθεί στο πέρασμα του χρόνου υπό την επίδραση κοινωνικοοικονομικών και πολιτιστικών αλλαγών. Είναι γεγονός ότι, με τον όρο «οικογένεια» σήμερα, εννοούνται περισσότεροι του ενός τύποι οικογενειών με

διαφορετική δομή και λειτουργία των μελών τους. Αν και τα βασικά οικογενειακά σχήματα που αναφέρονται είναι η πυρηνική, η εκτεταμένη, η μονογονεϊκή και η ανασυγκροτημένη οικογένεια, ωστόσο στα τέσσερα αυτά σχήματα μπορούν να ανιχνευθούν πολλές υποπεριπτώσεις, ανάλογα με τον τρόπο σύνδεσης των οικογενειών

1 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Η μονα-δική μου οικογένεια.

1 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Γνωριμία μελών ομάδας με παιγνιώδεις δραστηριότητες και πρότερες γνώσεις και αντιλήψεις των παιδιών για το θέμα.

2η δραστηριότητα: γνωρίζω τα βασικά θέματα που θα επεξεργαστούμε στον παρόντα θεματικό κύκλο [τα παιδιά ενθαρρύνονται να μαντέψουν από τον τίτλο της θεματικής τα θέματα και υποθέματα, με τα οποία θα ασχοληθούμε.)

Tα παιδιά παρουσίασαν την οικογένειά τους που είχαν ζωγραφίσει στο σπίτι τους τις προηγούμενες ημέρες στα πλαίσια του πρώτου εργαστηρίου δεξιοτήτων


Και γράψαμε τον αριθμό των μελών της κάθε οικογένειας

Ταξινομήσαμε τις ζωγραφιές με κριτήριο τον αριθμό των μελών της κάθε οικογένειας

Και συζητήσαμε για τυχόν ομοιότητες και διαφορές στη σύσταση και τον αριθμό μελών της κάθε οικογένειας

3η δραστηριότητα: Κανόνες ομάδων συνεργασίας.

διαμορφώνω σε συνεργασία και συμφωνία με τους μαθητές/μαθήτριες τους κανόνες των επιμέρους ομάδων με στόχο τη γονιμότερη και αποδοτικότερη συνεργασία τους στη διάρκεια της υλοποίησης των εργαστηρίων.

Παρακολουθησαμε το διαδραστικό, ψηφιακό παραμύθι της Ι. Μανάφη <<Η μονα-δική μου οικογένεια>>

http://play.byethost8.com/elfi/?i=2

με συνοδευτικές, ψηφιακές δραστηριότητες

(αντιστοίχιση συναισθημάτων με ζώα και ζώα με χρωματιστά δώρα)

Συναισθήματα: ζεστασιά-> κοτόπουλο->κόκκινο δώρο

Συνεργασία-> λύκος-> πράσινο δώρο

Αποδοχή-> κούκος-> μπλε δώρο

Δύναμη-> χελώνα-> πορτοκαλί δώρο

Αγάπη-> πιγκουίνος-> κίτρινο δώρο

Στοργή-> καγκουρό-> μωβ δώρο

(φωτο: Ο Έλφι με τη μονα-δική του οικογένεια, Από τον Έλφι με αγάπη)

Με αφορμή το παραμύθι που διαβάστηκε υποδεχτήκαμε έναν από τους ήρωες του παραμυθιού, τον πιγκουίνο και γνωρίσαμε τη ζωή του και την μορφή της οικογένειάς του.

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: << Πες μας πιγκουίνε;>> (Πυρηνική οικογένεια)

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Ταχυδρομική παραλαβή φακέλου που περιείχε γράμμα από το μικρό πιγκουινάκι  και αναμνηστική κάρτα της οικογένειάς του [1η Ιουνίου- Παγκόσμια Ημέρα Γονέων]

Πληροφοριακό κείμενο πιγκουίνου  απ’ όπου προέκυψε από τα παιδιά  ο ορισμός  Πυρηνική οικογένεια είναι με το μπαμπά, τη μαμά και τα παιδιά

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία πυρηνική οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά και συζήτησαν με την καθοδήγησή μου τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζει μία τέτοια οικογένεια.

Κάρτα- πρόβλημα στις ομάδες: <<Στην οικογένειά σας εργάζονται και οι δύο γονείς πολλές ώρες την ημέρα με αποτέλεσμα να μη μπορούν να είναι κοντά στα παιδιά τους. Ποιες λύσεις προτείνετε;>>

Λύσεις από τετραμελείς ομάδες παιδιών [γονείς και παιδιά]

Συννεφόλεξο σχήμα πιγκουίνος με συναισθήματα: αγάπη, στοργή, ζεστασιά, φροντίδα, χαρά το οποίο προέκυψε από τα συναισθήματα που είπαν τα παιδιά ότι ένοιωθε ο μικρός πιγκουίνος με την οικογένεια του.

Θετικά- Αρνητικά πυρηνικής οικογένειας σύμφωνα με  όσα είπαν τα παιδιά

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

<<Πώς νιώθει ο πιγκουίνος στην οικογένειά του;>>

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: <<Πες μας λύκε;>> (Εκτεταμένη οικογένεια)

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: 

Ταχυδρομική παραλαβή φακέλου με αναμνηστική κάρτα οικογένειας λύκου

[1η Οκτωβρίου- Παγκόσμια Ημέρα Παππού και Γιαγιάς]

Πληροφοριακό κείμενο λύκου  απ΄όπου προέκυψε από τα παιδιά ο ορισμός Εκτεταμένη οικογένεια είναι με το μπαμπά, τη μαμά, τα παιδιά, τον παππού και τη γιαγιά

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: 

Κάρτα- πρόβλημα στις ομάδες:

<<Στην οικογένειά σας ζείτε πολλοί άνθρωποι στο ίδιο σπίτι και δεν έχετε πολύ χώρο μόνο δικό σας για παιχνίδι, διάβασμα ή άλλη δραστηριότητα.

Ποιες λύσεις προτείνετε;

Λύσεις από πενταμελείς ομάδες παιδιών [παππούς- γιαγιά- γονείς- παιδί]

Συννεφόλεξο σχήμα λύκος με συναισθήματα: αγάπη, στοργή, ζεστασιά, χαρά, ασφάλεια που είπαν τα παιδιά για το πως νοιώθει ο λύκος με την οικογένεια του.

Θετικά- Αρνητικά εκτεταμένης οικογένειας σύμφωνα με τα παιδιά

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

<<Πώς νιώθει ο λύκος στην οικογένειά του;>>

Παίξαμε ένα Επιδαπέδιο παιχνίδι: παραμυθολούλουδα με λύκους και κάρτες αντιστοίχισης

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: <<Πες μας καγκουρό;>> (Μονογονεϊκή οικογένεια)

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: 

Ταχυδρομική παραλαβή φακέλου με αναμνηστική κάρτα οικογένειας καγκουρό

[2η Κυριακή Μαΐου- Παγκόσμια Ημέρα Μητέρας, 16 Ιουνίου- Παγκόσμια Ημέρα Πατέρα]

Πληροφοριακό κείμενο καγκουρό  απ’ όπου προέκυψε από τα παιδιά ο ορισμός  ότι η Μονογονεϊκή οικογένεια είναι με τη μαμά και τα παιδιά ή με το μπαμπά και τα παιδιά

Είδαμε Βίντεο: <<Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες>> ( YouTube)

https://www.youtube.com/watch?v=SICdwmw_rJg

Παίξαμε την ιστορία της χρυσομαλλουσας που ζούσε μόνο με την μαμά της.

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Κάρτα- πρόβλημα στις ομάδες:

<<Στην οικογένειά σας, ο γονέας σας δεν έχει σταθερή εργασία και φοβάστε πως, αν χάσει τη δουλειά του, δε θα έχετε καθόλου χρήματα. Ποιες λύσεις προτείνετε;>>

Λύσεις από τριμελείς ομάδες παιδιών [γονέας και παιδιά]

Συννεφόλεξο σχήμα καγκουρό με συναισθήματα: αγάπη, στοργή, φροντίδα, ασφάλεια που προέκυψαν από τα παιδιά για το πως νοιώθει το καγκουρό στην οικογένεια του.

Θετικά- Αρνητικά μονογονεϊκής οικογένειας σύμφωνα με τα παιδιά

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: <<Πώς νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του;>>

Και στο τέλος επειδή τα παιδιά στενοχωρήθηκαν με τα καγκουρώ που είναι μονογονεϊκές οικογένειες τα ζωγράφισαν σα να είναι οικογένειες πυρινικες και μάλιστα πολύτεκνες!!!!

Και τα οποία πηγαίνουν σχολείο και μαθαίνουν γράμματα όπως όλα τα παιδιά.

Και καταλήξαμε ότι οικογένεια τελικά είναι αυτές οι έξι λέξεις

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: <<Πες μας χελωνάκι;>> (Παιδιά χωρίς γονείς)

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: 

Ταχυδρομική παραλαβή φακέλου με αναμνηστική κάρτα οικογένειας χελώνας

[9η Νοεμβρίου- Παγκόσμια Ημέρα Ορφανών]

Πληροφοριακό κείμενο χελώνα απ’ όπου προέκυψε από τα παιδιά ο ορισμός Ορφανά είναι τα παιδιά χωρίς γονείς ενώ παιδιά χωρίς οικογένεια είναι π.χ. τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα

Βίντεο <<Ειρήνη, η ιστορία ενός παιδιού- πρόσφυγα>> (you tube)

https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo&t=88s

Και ζωγράφισαν τα παιδιά τι ένιωθε η Ειρήνη μέχρι να βρει οικογένεια

Ένιωθε Πείνα, κούραση από το ταξίδι και τον συνεχή αγώνα για επιβίωση καθώς έψαχνε ζεστασιά, φαγητό, αγάπη, σπίτι.

Παίξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι χώρο-χρονικής εξέλιξης από την ιστορία που ακούσαμε.

Μετα την παρακολουθησει του βίντεο ο Κύριος Καλόκαρδος (ήρωας της ιστορίας) συνομιλεί με τους χωρικούς τους Πετροφαγους και τους φτωχούς και τα παιδιά φτιάχνουν υποθετικούς διάλογους ώστε μην στενοχωριεται η μικρή Ειρήνη.

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Κάρτα- πρόβλημα στις ομάδες: <<Πολλά παιδιά μένουν χωρίς οικογένεια είτε λόγω εγκατάλειψης, είτε λόγω πολέμου, είτε λόγω θανάτου. Ποιες λύσεις προτείνετε;>>

Λύσεις από τριμελείς ομάδες παιδιών [παιδιά χωρίς γονείς]

Συννεφόλεξο σχήμα παιδάκι με συναισθήματα: στενοχώρια, ανασφάλεια, μοναξιά, φόβος, λύπη που προέκυψε από όσα είπαν τα παιδιά για το πως νοιώθουν τα παιδάκια που δεν έχουν γονείς.

Θετικά- Αρνητικά οικογένειας χωρίς γονείς σύμφωνα με τα παιδιά

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: <<Πως νιώθουν τα μικρά, ασυνόδευτα προσφυγόπουλα μακριά από την οικογένειά τους;>>

Βίντεο: <<Καρέτα-Καρέτα>> (YouTube)

https://www.youtube.com/watch?v=LbZNZY8Iano&t=13s

Και φυσικά τα παιδιά που δεν έχουν γονείς για διάφορους λόγους, τους οποίους συζητήσαμε στην τάξη, τα παραλληλησαμε με τα χελωνάκια που γεννιούνται και βρίσκονται μόνα τους από την πρώτη στιγμή της ζωής του

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: <<Πες μας κούκε;>> (Θετή οικογένεια)

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Ταχυδρομική παραλαβή φακέλου με αναμνηστική κάρτα οικογένειας κούκου

[23η Νοεμβρίου- Παγκόσμια Ημέρα Υιοθεσίας]

Πληροφοριακό κείμενο κούκος  απ΄όπου προέκυψε από τα παιδιά  ο ορισμός  ότι η Θετή οικογένεια είναι με υιοθετημένα παιδιά είτε είναι πυρηνική είτε εκτεταμένη .

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Κάρτα- πρόβλημα στις ομάδες:

<<Στην οικογένειά σας, δε μοιάζετε πολύ μεταξύ σας και, όταν καμιά φορά οι άλλοι σας κοιτούν παράξενα, νιώθετε άβολα. Ποιες λύσεις προτείνετε;>>

Λύσεις που προτάθηκαν από τετραμελείς ομάδες παιδιών [γονείς, βιολογικό παιδί και υιοθετημένο παιδί]

Δημιουργηθηκε Συννεφόλεξο σε σχήμα σχήμα πτηνό με συναισθήματα: λύπη, μοναξιά, κλάμα

που προτάθηκαν από τα παιδιά για το πως νοιώθει ο κούκος μέσα στην οικογένεια του.

Θετικά- Αρνητικά θετής οικογένειας σύμφωνα με τα παιδιά

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: <<Πώς νιώθει ο κούκος στην οικογένειά του;>> ( φύλλο εργασίας)

7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: <<Οι μονα-δικές μας οικογένειες>>

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Επανάληψη ιδεοκαταιγισμού 1ου εργαστηρίου

<<Τι  είναι οικογένεια;>>

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: <<Τότε νόμιζα… Τώρα ξέρω…>>

( αρχικό ιστόγραμμα σε αντιπαραβολή με ιστόγραμμα καρδιά από ανθρωπάκια)

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Εξώφυλλο προγράμματος…

Φύλλο αξιολόγησης μαθητών <<Ποια οικογένεια έχει…>>

Ρουμπρίκα αξιολόγησης <<Τελικά πώς τα πήγα;>>

Αλλά και αυτοαξιολόγηση του κάθε παιδιού για την πορεία του στο συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων.

Τελικό προϊόν που παράχθηκε από τα  παιδιά κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων:

αφίσα αστέρι Make A Wish Ελλάδας για τη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου σε διαγωνισμό

Εκπαιδευτικό υλικό που παράχθηκε από τα παιδιά κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων:

σπίτια με τους 5 τύπους οικογένειας και τα συναισθήματά των μελών τους

[πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, χωρίς γονείς, θετή]

Πηγή: https://elearning.iep.edu.gr/study/pluginfile.php/1039493/mod_resource/content/1/%C2%AB%CE%97%20%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1%20%CE%B4%CE%B5%CE%BD%20%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9%20%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%B8%CE%BC%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%2C%20%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9%20%CE%B1%CF%80%CE%BB%CF%8E%CF%82%20%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE%21%C2%BB.pdf 

Χρήσιμος σύνδεσμος υλοποιημένου εργαστηρίου:

https://sway.office.com/aKBSsugyyD286vmX

By Παγανιά Γεωργία στις Ιανουαρίου 17, 2024

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ-2023-24

Ονοματεπώνυμο φοιτήτριας : Χριστίνα Κουβελάκη
Έτος: Γ΄

Στο πλαίσιο της Πρακτικής μου Άσκησης, υλοποίησα έξι δραστηριότητες.

Ακολουθεί α) μια συνοπτική περιγραφή των δραστηριοτήτων που υλοποίησα στο πλαίσιο Πρακτικής Άσκησης και β) σχετικό φωτογραφικό υλικό.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Ι (Υποχρεωτικό)

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΤΡΕΧΕΙ ΤΡΕΧΕΙ (ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΠΕΤΑΕΙ-ΠΕΤΑΕΙ)

Το τρέχει- τρέχει (ή πετάει-πετάει) είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι, το οποίο παιζόταν και εξακολουθεί να παίζεται από πολλά παιδιά ηλικίας 4-6 ετών.
Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο ως εξής:

 Αρχικά, χώρισα τα παιδιά σε δύο ισάριθμες ομάδες.
 Όρισα τον αρχηγό (‘‘μάνα’’) της κάθε ομάδας με το λάχνισμα: α μπε μπα μπλομ.
 Ο αρχηγός κάθε ομάδας διατύπωνε μια ερώτηση, ξεκινώντας πάντα με τη φράση «Τρέχει-τρέχει…» και τα υπόλοιπα παιδιά έπρεπε:

α)να σηκώσουν το χέρι τους αν η φράση ήταν ‘‘σωστή’’ ή αντίστοιχα
β) να μη σηκώσουν το χέρι αν η φράση ήταν λανθασμένη’’

 Όποιο παιδί απαντούσε λάθος στην ερώτηση του ‘‘αρχηγού’’, τότε αποχωρούσε από το παιχνίδι.
 Επόμενος αρχηγός γινόταν όποιο παιδί κατάφερνε να παραμείνει έως το τέλος του παιχνιδιού.
 Νικήτρια ομάδα ήταν η ομάδα που θα έκανε τα λιγότερα λάθη στις ερωτήσεις που διατύπωνε ο αρχηγός.

[Σημείωση: οι πόντοι κάθε ομάδας ορίζονταν με τα τουβλάκια]
 Χειροκρότημα και των δύο ομάδων.

 

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ

Εισαγωγή: συζήτηση για νότες, παύσεις κτλ και τι είναι ο μαέστρος

• Χαρτί με διάφορα γεωμετρικά σχήματα (αριστερά) και κινήσεις που πρέπει να κάνουν τα παιδιά όταν βλέπουν τα αντίστοιχα σχήματα (δεξιά)

0

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

• Χώρισα τα παιδιά σε δύο ομάδες
• Όρισα τον μαέστρο της κάθε ομάδας και του έδωσα ένα καρτελάκι, κάτω από το οποίο είχα τοποθετήσει ένα ξυλάκι χειροτεχνίας (ρόλος μαέστρου).

1

• Μοίρασα τη γραφική παρτιτούρα και στις ομάδες (ας σημειωθεί ότι κάθε ομάδα είχε τη δική της γραφική παρτιτούρα)

3

Γραφική παρτιτούρα (Ομάδα 1)

4
Γραφική παρτιτούρα (Ομάδα 2)

• Έδωσα λίγα λεπτά για να προετοιμάσουν την γραφική τους παρτιτούρα.
• Όταν και οι δύο ομάδες ήταν έτοιμες, έγινε παρουσίαση της γραφικής τους παρτιτούρας.
• Χειροκρότημα ως επιβράβευση για την προσπάθεια και των δύο ομάδων και σύνδεση με τη γραφική παρτιτούρα και συγκεκριμμένα τον κύκλο

5

 

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

Εισαγωγή

«Όπως στην τυφλόμυγα προσπαθούμε να μαντέψουμε το αντικείμενο που είναι κρυμμένο, έτσι και σε αυτό το παιχνίδι-δραστηριότητα θα προσπαθήσουμε να μαντέψουμε το αντικείμενο, αλλά χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις μας».

Αναφορά στις πέντε αισθήσεις: όραση, ακοή, αφή, όσφρηση, γεύση

και χρήση συγκεκριμμένων παραδειγμάτων (παραδείγματος χάρη όταν μυρίζουμε ένα λουλούδι ποια αίσθηση χρησιμοποιούμε;)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

 Τοποθέτηση ενός κουτιού (από παπούτσια) με χριστουγεννιάτικο περιτύλιγμα στη γωνιά της παρεούλας
 Το κουτί περιελάμβανε διάφορα υλικά: βαμβάκι, κοχύλια, πετρούλες, φύλλα δένδρου, βραχιόλι, πλαστελίνη, πλαστικό μπουκαλάκι κτλ.

Προσοχή!!! Για λόγους ασφαλείας δε χρησιμοποίησα όλες τις αισθήσεις! (π.χ. γεύση γιατί κάποιο παιδί ενδεχομένως να είχε αλλεργία ή να πνιγόταν)

6
 Μέσα στο κουτί έβαζα ένα αντικείμενο και το κάθε παιδί έχοντας κλειστά τα μάτια του προσπαθούσε να μαντέψει ποιο αντικείμενο βρίσκεται στο κουτί

 Όση ώρα ένα παιδί προσπαθούσε να βρει το αντικείμενο, τραγουδούσαμε όλοι μαζί ένα τραγούδι: Ψάξε, ψάξε δε θα το βρεις.

 Σε περίπτωση που το παιδί δυσκολευόταν να βρει το αντικείμενο, τότε του έδινα και δεύτερη ευκαιρία.

Αν όμως εξακολουθούσε να δυσκολεύεται, τότε:

-τα υπόλοιπα παιδιά περιέγραφαν το αντικείμενο, χωρίς όμως να το ομολογούν (π.χ. ζώο, πράγμα και που το συναντάμε), ώστε να διευκολύνω τα παιδιά στην εύρεση του αντικειμένου

ή
– τη θέση του έπαιρνε το επόμενο παιδί στη σειρά

Στη δραστηριότητα συμμετείχαν ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ακολουθώντας τη σειρά !

 Χειροκρότημα από όλους για την προσπάθεια των παιδιών

Επιπρόσθετο φωτογραφικό υλικό:

7

 

4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΤΟΝΟΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ, ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΛΛΑΖ

Εισαγωγή
Τραγούδι για τα χρώματα:

https://www.youtube.com/watch?v=lTed89v5Y9s

Συζήτηση για τις διαφορετικές αποχρώσεις χρωμάτων και σχετικά παραδείγματα: έδειξα στα παιδιά δυο μπλε τουβλάκια (ανοιχτό-σκούρο μπλε) και τους ζήτησα να βρουν τη διαφορά

8

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

 Αρχικά, χώρισα τα παιδιά σε δύο ομάδες.
 Στη συνέχεια, μοίρασα το χριστουγεννιάτικο δένδρο ζωγραφισμένο με τις διαφορετικές αποχρώσεις του πράσινου (1η ομάδα) και τρίγωνα μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους σε διαφορετικές αποχρώσεις του πράσινου (2η ομάδα).

Σημείωση: είχα ετοιμάσει από το σπίτι τα υλικά για να μη χαθεί χρόνος από τη δραστηριότητα.

9

Ζήτησα από τα παιδιά της 1ης ομάδας να τοποθετήσουν το χριστουγεννιάτικο δένδρο από πιο ανοιχτό- σκούρο

ενώ από τα παιδιά της 2ης ομάδας να συνδέσουν τα τριγωνάκια ίδιας απόχρωσης, ώστε να δημιουργήσουν το χριστουγεννιάτικο δένδρο και έπειτα να τα τοποθετήσουν στο χαρτόνι από πιο ανοιχτό-σκούρο (διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας).

 Πέρασα αρχικά από τη κάθε ομάδα να δω αν τα τοποθετούν σωστά και αφού βεβαιώθηκα έδωσα στα παιδιά και την κόλλα, ώστε να τα κολλήσουν στο χαρτόνι.

10

 Αφού τα παιδιά κόλλησαν το χριστουγεννιάτικο δένδρο, μοίρασα σε κάθε παιδί ένα αστέρι (το οποίο είχα ετοιμάσει από το σπίτι) για να στολίσουν το χριστουγεννιάτικο δένδρο.

11

Τέλος, τους ζήτησα να γράψουν το όνομά τους, μιας και θα παρέμεναν στη τάξη του Νηπιαγωγείου.

Επιπρόσθετο φωτογραφικό υλικό:

12
ΤΕΛΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΛΛΑΖ

13
Ομάδα 1

14

Ομάδα 2

5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΠΡΩΤΗ ΣΥΛΛΑΒΗ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ, Π.Χ ΠΑΠΙΑ.

Εισαγωγή: έννοια της συλλαβής σε μια λέξη και παραδείγματα (έδειχνα στα παιδιά διάφορες κάρτες και τους ζητούσα να μου πουν ποιες κάρτες αρχίζουν από το φώνημα –α)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
(Την ώρα του διαλείμματος είχα κρύψει στη γωνιά της παρεούλας διάφορες κάρτες).

15

 Τοποθέτησα στη γωνιά της παρεούλας δύο κουτιά (από την προηγούμενη δραστηριότητα ‘‘αισθήσεις’’).

 Το ένα κουτί είχε την σχετική ένδειξη : σωστές καρτέλες, δηλαδή τις κάρτες που αρχίζουν από το φώνημα -πα,

 ενώ στο άλλο κουτί είχε τη σχετική ένδειξη : λάθος κάρτες, δηλαδή τις κάρτες που αρχίζουν από άλλο φώνημα (π.χ. φώνημα –κα)

 

16

 Ζήτησα από τα παιδιά να βρουν τις κάρτες που αρχίζουν από το φώνημα –πα και να τις τοποθετήσουν στο κουτί με την ένδειξη  πρασινο ν.

 Αντίθετα, εξήγησα στα παιδιά πως αν βρουν μια λέξη που αρχίζει από άλλο φώνημα (πχ. -κα) τότε πρέπει να διαπιστώσουν ότι είναι λάθος και να τοποθετήσουν την κάρτα στο κουτί με την ένδειξη κόκκινο χ.

 Νικήτρια ομάδα ήταν η ομάδα που θα κατάφερνε να τοποθετήσει τις περισσότερες κάρτες (δηλαδή τις κάρτες που αρχίζουν από το φώνημα –πα) στο σωστό κουτί.

Σημείωση: Ο χρόνος άρχισε και τελείωσε με το δικό μου σφύριγμα

 Τέλος, έδωσα ένα μεγάλο χειροκρότημα και στην νικήτρια και στην ηττημένη ομάδα.

 

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (μάθημα επιλογής)

6η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΈΝΤΑΣΗ

Εισαγωγή

Σημασία της έννοιας ‘‘ένταση’’ (πόσο σιγά ή δυνατά ακούγεται ένα μουσικό όργανο ή τραγουδάμε).

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

 Μοίρασα στο κάθε παιδί ένα μουσικό όργανο και τα άφησα να πειραματιστούν και να γνωρίσουν τα μουσικά όργανα.
 Στη συνέχεια, έβαλα στα παιδιά το τραγούδι: Ρούντολφ το ελαφάκι.

Στην αρχή, το τραγουδούσαμε σιγά και μετά δυνατά.
 Τέλος, τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι με τη συνοδεία των μουσικών οργάνων.

ΤΕΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ!!

Ευχαριστούμε θερμά την Χριστίνα Κουβελάκη για το ήθος ,την επιμέλεια, την άγαπη,την όρεξη και την άριστη συνεργασία καθόλη την διάρκεια της πρακτικής της άσκηση στο Νηπιαγωγείο μας.

Χριστίνα καλή και δημιουργική συνέχεια !!!!Σε περιμένουμε ξανά!!!!

 

Το Πλανητάριο Κρήτης στο σχολείο μας και Δράση μετάβασης 2023.

Το πλανητάριο Κρήτης

 

μας επισκέφθηκε και μας πρόσφερε μια μοναδική εμπειρία

με την ταινία θόλου 360ο “Ο Κάπτεν Σνούπυ και το διαστημικό ταξίδι”.

 

Tο κινητό ψηφιακό πλανητάριο είναι ένα μικρό φορητό πλανητάριο που είναι σε θέση να προβάλλει οποιαδήποτε ψηφιακή ταινία θόλου.

Οι ταινίες αυτές φτιάχνονται ειδικά για πλανητάρια και προσφέρουν μία μοναδική οπτικοακουστική διδακτική εμπειρία.

 

Η προβολή σε ημισφαιρική οθόνη 360 μοιρών, δημιουργεί μία εντυπωσιακή και πρωτόγνωρη κινηματογραφική εμπειρία !

Οι ταινίες αυτές δείχνουν τις συναρπαστικές ανακαλύψεις στην εξερεύνηση του διαστήματος, συμβάλλουν στην κατανόηση του κόσμου γύρω μας, ανοίγουν τους ορίζοντες των θεατών, εμπνέουν και εκπαιδεύουν για όσα μας περιβάλλουν για την ίδια τη Γη και τη θέση μας στο σύμπαν.

Είναι διδακτικές, ψυχαγωγικές και ειδικά διαμορφωμένες για τις ηλικίες για τις οποίες προορίζονται.

 

Η δράση έγινε μαζί με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών στα πλαίσια του σχεδίου δράσης με θέμα την Μετάβαση.

Την υπέροχη αυτή εμπειρία την μοιραστήκαμε με τα παιδάκια και τους εκπαιδευτικούς του όμορου 17ου Νηπιαγωγείου Πατρών.

Μετά την προβολή και μέσα στην τάξη μας είπαμε τις εντυπώσεις μας και διαβάσαμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά Ένα φτυάρι στον Άρη και το αποδώσαμε εικαστικά.

Ευχαριστούμε το κινητό Πλανητάριο Κρήτης για την  ποιοτική, εκπαιδευτική και ευχάριστη εμπειρία μάθησης και ψυχαγωγίας όσον αφορά την επιστήμη της Αστρονομίας και της Κοσμολογίας που μας προσέφερε.

 

Περάσαμε υπέροχα!!!!

Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Νηπιαγωγείο μας 2023.

Η αίθουσα του αμφιθεάτρου φόρεσε τα γιορτινά της  όπως καθε χρονιά.

Η ανυπομονησία όλων στο κατακόρυφο!!!!

«Τα παιδιά φέρνουν το φως σ’ όλο τον κόσμο, φέρνουν την αγάπη σ’ όλη τη γη, μέσα από τις παιδικές καρδιές τους»

Χριστουγεννιάτικη γιορτή για όλη την οικογένεια στο 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών.Κλείσαμε με το καλύτερο δυνατό τρόπο παρέα με την αγαπημένη μας θεατρική ομάδα Τραμπάλα.

Η γιορτή πραγματοποιήθηκε με την παρουσία των γονέων και των κηδεμόνων, την Τετάρτη 20  Δεκεμβρίου 2023, στην αίθουσα των εκδηλώσεων του σχολείου, όπου τα παιδιά  σε συνεργασία με την Θεατρική ομάδα Τραμάλα είπανε  ποιήματα και λόγια  με χορευτικές φιγούρες ζωντανεύοντας  το έργο ”Το ξύπνημα του Άη Βασίλη”.

Τα παιδιά συναντήσανε τον Άϊ- Βασίλη και την γυναίκα του μετά από πολλές περιπέτειες για να καταφέρουμε να τον ξυπνήσουμε και στη συνέχεια μοίρασε χαμόγελα σε όλους μας και δώρα.

Όλο το Σχολείο γέμισε από την αγάπη και τα λαμπερά χαμόγελα των συμμετεχόντων.

Τα όμορφα σκηνικά, η ωραία ερμηνεία των παιδιών, η ζωντάνια και το γέλιο που μας χάρισαν οι ηθοποιοί της Τραμπάλας συγκίνησε το κοινό και  καταχειροκρότησε τους συντελεστές της επιτυχημένης γιορτής.

Τραγουδήσαμε , γελάσαμε, διασκεδάσαμε.

 

Ο Άη Βασίλης μοίρασε δώρα ,κατασκευές  με γλυκίσματα και μπαλόνια στα παιδιά.

 

Στο τέλος της γιορτής ακολούθησε μπουφές .Τα πεντανόστιμα εδέσματα και ποτά του μπουφέ μας ετοίμασαν οι γονείς μας και τους ευχαριστούμε θερμά για αυτό.

Και έτσι με ποιήματα,κάλαντα,τραγούδια,δώρα, γλυκά, αρώματα και γεύσεις χριστουγεννιάτικες και γιορτινές, κύλησε η βραδιά και μέσα σε αυτό το κλίμα ζεστασιάς αισιοδοξίας και αγάπης χαιρετίσαμε τον παλιό χρόνο.

Η λάμψη από τα χαμόγελα των παιδιών μας και η θέρμη της ψυχής τους, ας αποτελέσουν στόχο και οδηγό της νέας χρονιάς!

Τις θερμότερες ευχές μας για ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ Η ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ!!!!

Ευχαριστούμε πολύ όσους μας τιμήσανε με την παρουσία τους!!!

By Παγανιά Γεωργία στις Δεκεμβρίου 27, 2023

 

Δεκέμβριος μήνας γιορτινός -μαγικός -2023

Καλώς ορίσαμε την εποχή του χειμώνα και μέσα από τον καταιγισμό ιδεών δημιουργήσαμε το αντίστοιχο ιστόγραμμα.
Και κάναμε το ανθρωπάκι του Δεκέμβρη.
Στις 3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία ενώσαμε και μεις την φωνή  μας  για να στείλουμε μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.
Ακούσαμε το παραμύθι τον Σκαντζόχοιρο που ήθελε να τον χαιδεύουν  και φτιάξαμε την δική μας αφίσα.

Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό.

Στολίσαμε στις τάξεις μας τα δικά μας χριστουγεννιάτικα δέντρα 🌲

 

 

Και φτιάξαμε τα ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης
Στολίσαμε τις  πόρτες από  τις τάξεις μας.
Τάρανδος,χιονάνθρωποςκαι  Αη βασίλης μέσα στην καμινάδα ήταν τα σχέδια που επιλέξαμε…

Φέραμε και το ταχυδρομείο του Αη Βασίλη στην πόρτα μας.Τα γράμματα πολλά καθημερινά. Μας άρεσε πολύ να επικοινωνούμε μαζί του.

Η χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση “Το ροχαλητο του Άγιου Βασίλη” ήταν η φετινή μας επιλογή .

Τα παιδιά  διάλεξαν τον ρόλο τους, δώσαμε τα λόγια τους σε μία κάρτα – σακάκι του Αγίου Βασίλη.

Και ξεκινήσαμε τις πρόβες στο αμφιθέατρο.

Να και Οι προσκλήσεις μας…..για τους γονείς μας αλλά και το Δημοτικό.

Η δημοτική μπάντα μας επισκέφθηκε και μας έπαιξε χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα.Ήταν άλλη μία ωραία δράση μετάβασης παρέα με τους μεγαλύτερους φίλους μας και μαθητές του δημοτικού.

Οι χριστουγεννιάτικες κατασκευές ήταν πολλές και όλες υπέροχες…
Με ζωγραφική,με ψαλίδι ,κόλλα και χρυσόσκονη φέραμε την μαγεία των Χριστουγέννων στις τάξεις μας.
Φτιάξαμε καπελάκια  ξωτικά και μεταμορφωθήκαμε σε ήσυχα και σκανταλιάρικα
 ξωτικά
                                         
Τα παιδιά πήραν και τα αστεράκια της ευχής την ίδια μέρα…

Και κάναμε μια ομαδική εργασία φτιάχνοντας το δέντρο των ευχών στο οποίο τα παιδιά ζωγράφισαν σε κάθε κλαδί ένα στολίδι – ευχή όπως αγάπη υγεία χαρά κλπ

προκειμένου να συμμετάσχουμε και μεις στον Διαγωνισμό του Make a wish.

(βλέπε παλαιότερη ανάρτηση)

Διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης και φτιάξαμε τη δική μας κατασκευή – φάτνη

Τα παιδιά συμπλήρωσαν   και τη σκηνή της γέννησης σε ένα φύλλο εργασίας.

Είδαμε όλοι μαζί τη φάτνη που έχει το σχολείο μας
και κάναμε και μεις την δική μας φάτνη  μέσα στην τάξη μας.
Οι κατασκευές μας ολοκληρώθηκαν με τις ευχετήριες κάρτες στις οποίες έγραψαν μόνα τους τα παιδιά τις δικές τους ευχές.

Μάθαμε  τα πανελλήνια κάλαντα και τα κάλαντα της Πελοποννήσου….

και πολλά χριστουγεννιάτικα τραγούδια .Τα αγαπημένα μας ,τα Τρίγωνα κάλαντα και ο Ρούντολφ.
Μιλήσαμε για τα έθιμα των Χριστουγέννων τα παλιά χρόνια και τώρα.
Κάναμε φύλλα εργασιών γλώσσας και μαθηματικών θέμα τα Χριστούγεννα.
Διαβάσαμε το βιβλίο “ποιός κοροϊδεύει τους καλικάντζαρους” του Φίλιππου Μανδηλαρά.
Διαβάσαμε τη μάγισσα Φρικαντέλα που μισούσε τα κάλαντα και μάθαμε ότι τα κάλαντα δεν είναι ίδια σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας
Την τελευταία ημέρα πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων είπαμε τα κάλαντα στο δημοτικό.
Οι συμμαθητές μας που είχαν την ονομαστική τους εορτή μας χάρησαν δωράκια.Πόσο χαιρόμαστε με αυτά
Ο πιο όμορφος μήνας έφτανε σιγά σιγά στο τέλος του ….Ζωγραφίσαμε ελεύθερα χριστουγεννιάτικα θέματα….

Και η πολυπόθητη μέρα της χριστουγεννιάτικης γιορτή μας είναι εδώ……

Περάσαμε υπέροχα
(δείτε το πόσο ωραία περάσαμε στον παρακάτω σύνδεσμο)

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δέντρο των Ξωτικών και δράση Μετάβασης -2023.

Επισκεφτήκαμε το παραμυθένιο χωριό Το Δέντρο των Ξωτικών μαζί με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών στα πλαίσια των χριστουγεννιάτικων κοινών δράσεων για την μετάβαση.

Μαζί μας ήρθαν και τα παιδάκια φίλοι μας πλέον και οι δασκάλες του όμορου 17ου Νηπιαγωγείου Πατρών.

Το αιωνόβιο δέντρο στο κέντρο , ξωτικά, ξυλοπόδαροι, μάγοι, ο Άγιος Βασιλης, ο Πινόκιο μας περίμεναν για μια μοναδική εμπειρία που θα σας μείνει αξέχαστη.

Ένα πρωινό , γεμάτο μαγεία, ξεκινά στο Δέντρο των Ξωτικών!

Ακολουθήσαμε το Ξωτικό μας και μας ξενάγησε μέσα στην μαγεία των Χριστουγέννων!

Ταξιδέψαμε μέσα στους δρόμους του ονείρου και της φαντασίας.

Ανακαλύψαμε  το εργαστήρι του Μάστρο-Τζεπέτο, στο Δέντρο των Ξωτικών!

Ο γνωστός μαραγκός, μαστρο-Τζεπέτο πελεκάει ένα κομμάτι ξύλο και φτιάχνει μια όμορφη μαριονέτα. Μα δεν είναι αυτό που αρχικά είχε στο μυαλό του, καθώς με έκπληξη τη βλέπει να ζωντανεύει, να χοροπηδάει και να κάνει χίλιες τρέλες..

Τραγουδήσαμε μαζί με τον Πινόκιο και την γαλάζια Νεράιδα τον μικρό Τυμπανιστή.

 

Μια μαγική ιστορία ακούσαμε  στην φάτνη .

Ο 4ος μάγος ήταν εκεί για να την  εξιστορεί και να μας μεταφέρει πολλά πολλά χρόνια πίσω.

 

Εσύ πιστεύεις στον Άγιο Βασίλη;

Κι όμως υπάρχει, μαζί με τα ξωτικά γύρω από το Δέντρο των Ξωτικών!

Μας υποδέχτηκε στο σπίτι του και είπαμε μαζί του τα κάλαντα και τις επιθυμίες μας.

Ανακαλύψαμε το ταχυδρομείο στο Δέντρο των Ξωτικών και γράψαμε το δικό μας γράμμα στον Άγιο Βασίλη!

 

 

Κάναμε face painting και φάγαμε πρωινό στο ξύλινα τραπέζια ακούγοντας χριστουγεννιάτικη μουσική.

Ζωγραφίσαμε φιγούρες Καραγκιόζη.

Απολαύσαμε και μία παράσταση Καραγκιόζη, του Κώστα και Μπάμπη Μακρη!

Φωτογραφηθήκαμε σαν ξωτικά…

Θαυμάσαμε τον Ξυλοπόδαρο….

Χορέψαμε ,γελάσαμε ,διασκεδάσαμε….και ανεβήκαμε πάνω στο έλκυθρο του Αη  Βασίλη.

Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν αλλά και εμείς μαζί τους.

Και του χρόνου με υγεία….

By Παγανιά Γεωργία στις Δεκεμβρίου 24, 2023

Συμμετοχή στο Make a Wish 2023.

Αστέρι της Ευχής!!!!

Όταν προσφέρεις με την καρδιά σου, αυτό που χαρίζεις δεν χάνεται, αλλά πολλαπλασιάζεται.

Είκοσι πέντε χρόνια συμπληρώνει φέτος το πρόγραμμα που αφορά σε ένα χάρτινο Αστέρι το οποίο διατίθεται με τη συμβολική δωρεά των €2.

https://www.youtube.com/watch?v=0–3nguS6CY&t=196s

Η συγκινητική ανταπόκριση των γονέων του Νηπιαγωγείου μας   μας επιτρέπει και ….

Φέτος τα Χριστούγεννα,  να συμμετέχουμε και μεις δυναμικά στο σπουδαίο τους έργο.Και τους ευχαριστούμε για άλλη μία φορά.

 Ήλιοι και αστέρια γέμισαν την τάξη μας και μας έκαναν χαρούμενους στη σκέψη ότι μπορούμε να  επιδράσουμε  θετικά στη ζωή των παιδιών με σοβαρές ασθένειες.

Τα αναμνηστικά μας χάρτινα Αστέρια της Ευχής τα πήραμε κρεμασμένα στα αυτάκια των ξωτικών για να μας υπενθυμίζουν  την προσφορά μας. 

Η φετινή Αφίσα δείχνει..

Τρία ξεχωριστά παιδιά, τρία μοναδικά παιδιά, τρία διαφορετικά Αστέρια.

Διαφορετικά μεταξύ τους, διαφορετικά από αυτά που συναντάμε συχνότερα.

Ο Ήλιος τους, ένας και κοινός: η συμπερίληψη.

Τρία δικά «μας» αστέρια πρεσβεύουν το μήνυμα της αποδοχής φέτος: o Σπύρος που η ασθένειά τού περιόρισε την κινητικότητα, ευχήθηκε να αποκτήσει ένα δωμάτιο με μία μπασκέτα στον τοίχο, μια μπασκέτα στα «μέτρα του».

Η Βασιλική που έχει ένα σπάνιο σύνδρομο, ευχήθηκε να γνωρίσει την αγαπημένη της τραγουδίστρια ώστε να τραγουδήσουν μαζί και να χειροκροτηθούν.

Η Ελισάβετ που είναι εν μέσω θεραπειών, εύχεται να αποκτήσει ένα καλό κινητό για να μπορεί να κάνει βιντεοκλήσεις με τις φίλες της και να μην αισθάνεται μοναξιά μέχρι να επιστρέψει κοντά τους.

Όπως καθιερώσανε τα τελευταία χρόνια, έτσι και φέτος, στο «διαφορετικό» αστέρι μας, οι μαθητές θα μπορούν να γράψουν την ευχή τους προς τα παιδιά ευχής είτε στον Ήλιο, σε έναν τέλειο κύκλο είτε στο «διαφορετικό» αστέρι και να κρατήσουν όποιο θέλουν, στέλνοντας το άλλο μέρος στα παιδιά ευχής. 

Διαβάσαμε  το Ένα αστέρι στην καρδιάς της Μαρίνα Γιώτη

https://makeawish.gr/wp-content/uploads/2023/09/%CE%92%CE%99%CE%92%CE%9B%CE%99%CE%9F_%CE%95%CE%9D%CE%91_%CE%91%CE%A3%CE%A4%CE%95%CE%A1%CE%99_%CE%A3%CE%A4%CE%97%CE%9D_%CE%9A%CE%91%CE%A1%CE%94%CE%99%CE%91.pdf

Ετοιμάσαμε και την αφίσα μας για την συμμετοχή μας στον Διαγωνισμό και καλή μας επιτυχία.

Και ας μην ξεχνάμε  ότι

«Η ελπίδα είναι το μόνο πράγμα που είναι πιο δυνατό από τον φόβο».

Ρόμπερτ Λάντλαμ.

By Παγανιά Γεωργία στις Δεκεμβρίου 24, 2023

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του  15ου Νηπιαγωγείου Πατρών αισθάνεται την ανάγκη να πει  «ευχαριστώ»  στους γονείς του σχολείου μας για τη συμπαράσταση και τη στήριξή τους σε όλα τα επίπεδα (υλικά και ηθικά).

Πολλές φορές, όποτε χρειαστήκαμε βοήθεια σε  θέματα πάσης φύσεως, πάντα οι γονείς ήταν  παρόν, αθόρυβα και ουσιαστικά.

Τελευταία βοήθεια  ήταν η αγορά δύο μοκετών.

Ο Αη Βασίλης βλέπετε χάρη σε σας ήρθε πιο νωρίς στο Νηπιαγωγείο μας.

Εύχομαι η αγάπη ,η προσφορά και η χαρά να φωλιάζει πάντα στις καρδιές των ανθρώπων για να τις ζεσταίνει, χαρίζοντας μια νότα ευτυχίας στη δύσκολη καθημερινότητα αυτής της εποχής. Ευχαριστούμε από καρδιάς!!!!

                         

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς που φέρνουν παιχνίδια , βιβλία  και διάφορα υλικά τα οποία δεν τους χρειάζονται πια αλλά είναι πολύ σημαντικά για το εκπαιδευτικό μας έργο.

Οι φωτογραφίες ενδεικτικές ……..

Ευχαριστούμε για όλα τα δώρα αγάπης ,παιχνίδια και γλυκίσματα που προσφέρετε στο σύνολο των παιδιών  του νηπιαγωγείου  σε ονομαστικές γιορτές και γιορτές γενεθλίων.

Μας δίνετε μεγάλη χαρά.

Η φωτογραφία είναι ενδεικτική…είναι στην πραγματικότητα πάρα πολλά τα δωράκια που προσφέρατε από την αρχή της σχολικής χρονιάς!!!

Η στήριξη που μας παρέχετε είναι εξαιρετικά σημαντική.

Σας είμαστε ιδιαίτερα ευγνώμονες.

Ευελπιστούμε στη συνέχιση της άψογης συνεργασίας και επικοινωνίας μας για την επίλυση καίριων θεμάτων και αναγκών που αφορούν το σχολείο και τους μαθητές μας.

Ανοίγουμε την πόρτα της αγάπης, έτσι μας δίδαξε ο Χριστός, να γεννηθεί και φέτος στις καρδιές μας, να γίνει της ζωής μας οδηγός.

Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, αγάπη και χαρά για όλο τον κόσμο!

Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Παγανιά Γεωργία

και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας.

 

By Παγανιά Γεωργία στις Δεκεμβρίου 23, 2023