Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών 2024

Στις 23 Μαΐου επισκεφτήκαμε την δημοτική βιβλιοθήκη Πατρών να γνωρίσουμε το επάγγελμα του βιβλιοθηκονόμου και να μυήσουμε τα παιδιά στην φιλοσοφία του δανεισμού βιβλίων.

Μάλιστα σε αυτή τη δράση μας συνόδευσαν και μαμάδες των μαθητών και τις ευχαριστούμε πολύ για αυτό

Μας ξενάγησαν στην αίθουσα με τα βιβλία των ενηλίκων. Μας εξήγησαν πως μπορεί κάποιος να γίνει μέλος και τη διαδικασία δανεισμού.

Ξεναγηθήκαμε και στο τμήμα της γλώσσας braille για του τυφλούς και τα παιδιά έπιασαν σελίδες τυπωμένες με τη μέθοδο Braille και ενημερώθηκαν για την μετατροπή σελίδων βιβλίων σε braille

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το παιδικό τμήμα της βιβλιοθήκης όπου στα παιδιά διαβάστηκε το παραμύθι “το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί” της Βασιλικής Κάργα και ζωγραφήσαμε τις εντυπώσεις μας.

By Παγανιά Γεωργία στις Ιουλίου 04, 2024

Παρέα με την Μάγισσα Ντόντο σε Δράση φιλαναγνωσίας με φιλανθρωπικό χαρακτήρα!!!!2024

Στις 16 Μαΐου μας επισκέφθηκε η συγγραφέας και ψυχολόγος της ελληνικής αστυνομίας Ιωάννα Τσάκωνα να μας παρουσιάσει το βιβλίο της “Η μάγισσα Ντόντο και η παράξενη συνταγή” μια ιστορία που πραγματεύεται αξίες όπως η συνεργασία, η καλοσύνη και η προσφορά.

Λίγα λόγια για την συγγραφέα

Η Ιωάννα Τσάκωνα εργάζεται ως Υγειονομικός Αξιωματικός στην Ελληνική Αστυνομία, με την ειδικότητα του Ψυχολόγου, απο το 2010.

Τα τελευταία 4 χρόνια ασχολείται με την συγγραφή παιδικών βιβλίων.

Μέχρι σήμερα έχει γράψει τρία παραμύθια.

Σπούδασε στο τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Μετά την ολοκλήρωση των βασικών της σπουδών συνέχισε διετή κύκλο μεταπτυχιακής εξειδίκευσης στην Ιατρική Σχολή Ιωαννίνων, αποφοιτώντας απο το ΠΜΣ “Αντιμετώπιση του Πόνου- Ιατρική Ψυχολογία”.

Στην συνέχεια, πραγματοποίησε διετή εκπαίδευση στην Συνθετική Ψυχοθεραπεία και Κλινική Ύπνωση στο Λονδίνο (Regents College – Psychotherapy and Hypnosis Training Academy) καθώς επίσης στις Γνωστικές Νευροεπιστήμες στο UCL Institute.

Εχοντας ως στόχο τη διαρκή επιμόρφωση και κατάρτιση σε θέματα ψυχικής υγείας, ολοκλήρωσε δύο επιπλέον μετεκπαιδεύσεις στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η μια στην Εγκληματολογική Ψυχολογία και η άλλη στην Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων.

Έχει δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και έχει ανακοινώσει επιστημονικές της εργασίες σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια.

Είναι παντρεμένη και μητέρα τριών παιδιών.

Η συγγραφέας κάνει διαδραστικές αφηγήσεις παραμυθιών, βιωματικές ασκήσεις, χειροτεχνίες, δωράκια-έκπληξη για κάθε παιδάκι…

Ένα πανέμορφο “ταξίδι” στο μαγευτικό χώρο των παιδικών βιβλίων, με μια οδηγό γεμάτη πάθος και αγάπη σε αυτό που κάνει, την ψυχολόγο-συγγραφέα Ιωάννα Τσάκωνα.

Το πρώτο της βιβλίο πραγματεύεται τόσο την αξία της προσπάθειας στη ζωή μας όσο και την σπουδαιότητα της αναγνώρισης της δύναμης, που κρύβουμε μέσα μας, προκειμένου να απομακρύνουμε κάθε ανασφάλεια, το δεύτερο κατά σειρά βιβλίο της, πραγματεύεται αξίες όπως αυτές της συνεργασίας, της φιλίας, της καλοσύνης και της προσφοράς και τέλος, το τρίτο της βιβλίο αναφέρεται στους φόβους, που καλούνται να διαχειριστούν τα παιδιά μας.

Η επίσκεψη αυτή είχε διπλό στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά από κοντά το επάγγελμα του συγγραφέα, καθώς ήταν στα πλαίσια του 4ου εργαστηρίου δεξιοτήτων και μέρος των εσόδων από την αγορά του βιβλίου να κατατεθεί για φιλανθρωπικό σκοπό.

Η μαγισσουλα Ντοτο με την παράξενη συνταγή της και το ραβδάκι της μας μάγεψε!!!! Μας έδειξε το τρόπο να βλέπουμε με τα μάτια της ψυχής και της καρδιάς μας και να δημιουργούμε δεσμούς δυνατούς, αγάπης, φιλίας αλληλοσεβασμού και κατανόησης.

Σε ευχαριστούμε Ντόντο.!!!

Μια δράση με πολλαπλούς στόχους και ιερό σκοπό!!!!

Πήραμε και δώσαμε αγάπη!!!!

Ιωάννα Τσάκωνα Ιωάννα μου σε ευχαριστούμε για την υπέροχη συνεργασία. Είσαι ένας άνθρωπος θετικός , δοτικός, ζεστός,με πολλή αγάπη για τα παιδιά και τον συνάνθρωπο. Η δράση φιλαναγνωσιας με δική σου πρωτοβουλία μετουσιώθηκε σε πράξη αγάπης και προσφοράς.

Σε ευχαριστώ για την όμορφη αυτή ανάρτηση και τα ωραία σου λόγια για το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών. Ευχαριστώ τα Στρουμπειακια,τους εκπαιδευτικούς μας και τους γονείς για την ανταπόκριση και το αγκάλιασμα αυτής της δράσης η οποία είχε πολλαπλούς στόχους και ιερό σκοπό.

Εις το επανιδείν!!!!

Η συγγραφεας μας έστειλε τις δικές της ευχαριστίες για την όμορφη δράση

By Παγανιά Γεωργία στις Ιουλίου 03, 2024

Γιορτή της Μητέρας -12 Μαΐου 2024.

Τα παιδιά έφτιαξαν το πορτρέτο των μαμάδων τους με πολύ αγάπη και τις αποτύπωσαν ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους..

Συζητήσαμε τους πολλαπλούς ρόλους της Μητέρας


Φωτογραφηθήκαμε με την ευχή ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΑ σε διάφορες πόζες  για την γιορτή της Μανούλας.

Οι φωτογραφίες μας αυτές έγιναν καδράκια

Της είπαμε και λόγια γλυκά…..

By Παγανιά Γεωργία στις Ιουλίου 03, 2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3ος Θεματικός Κύκλος ΕΥ ΖΗΝ -Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ με ασφάλεια κυκλοφορώ-2023-24

Τμήμα Α1.
Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Ελένη Τσιμα.
Τμήμα Α2.
Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Δήμητρα Αγγελογιαννοπουλου.
(Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν από το τμήμα Α2)

Τίτλος:Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.

 
 1 ο εργαστήριο:Συμβούλιο τάξης
1 η δραστηριότητα: Ιδεοκαταιγίδα (βάσει ερωτήσεων) .
1. Με ποιον τρόπο έρχεστε στο σχολείο;
 2. Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς;
3. Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι των γονιών σας στο σχολείο;
 4. Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο;
5. Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στο δρόμο;
 6. Ποιοι έφτιαξαν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας;
 7. Γιατί;
 8. Εξαιρούνται των κανόνων τα μικρά παιδιά;
 9. Είναι ασφαλές να μιλάει η/ο οδηγός οχημάτων και δίκυκλων στο κινητό του τηλέφωνο όταν οδηγεί; 10. Τί μπορεί να συμβεί σε αυτήν/όν και στους άλλους;
11. Θεωρείτε ότι είναι σημαντικό να παίρνουμε μέτρα προστασίας για τον εαυτό μας;
2 η δραστηριότητα:
 Εικόνες κυκλοφορίας στους δρόμους (εποπτικό υλικό: αφίσα Τζούνιορ)
 Τι βλέπουμε στην εικόνα;
 Τι σκέφτεστε για αυτό;
  Τι σάς κάνει να αναρωτιέστε αυτό που είδατε; (φωτο ιστόγραμμα με κράνη)
 3 η δραστηριότητα:
 
 Όνομα σχεδίου Ποιο όνομα θα θέλαμε να δώσουμε στο σχέδιό μας;
 Άλλοι με ροδάκια και άλλοι με ποδαράκια
(φύλλο εργασίας απ΄το μπαλκόνι μου κοιτώ)
(φωτο ομάδες)
 2 ο εργαστήριο:
 Αποκωδικοποιώντας τον Κώδικα
1 η δραστηριότητα: Παραμύθι
Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ. (Πιτσιδοπούλου Ελένη)(φωτο Η/Υ)
 Σήματα και χρησιμότητα βάσει χρώματος και σχήματος: απαγορευτικά, επιτρεπτικά, κινδύνου, πληροφοριακά
 2 η δραστηριότητα: ερωτήσεις
  1. Τί σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε κόκκινο κύκλο; Μπορούμε να το διαβάσουμε;
  2. Τί σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε μπλε κύκλο; Επιτρέπει ή Απαγορεύει;
  3. Τί σημαίνουν τα σήματα που βρίσκονται μέσα σε κόκκινο τρίγωνο;
  4. Τί σημαίνει το STOP και τί πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν το βλέπουν;
  5. Τί σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα;
  6. Ποια είναι η χρησιμότητα των παράλληλων λευκών γραμμών που υπάρχουν στους δρόμους;
  7. Τί πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν τις βλέπουν;
  8. Τί μπορούμε να κάνουμε εμείς ως πεζοί όταν βλέπουμε τις λευκές γραμμές;
  9.Με ποιον τρόπο χωρίζονται τα δύο ρεύματα οδήγησης στους δρόμους;
  10.Ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα οχήματα;
  11.Τί σχήμα έχουν;
  12. Τα φανάρια που αφορούν τους πεζούς απεικονίζουν δύο ανθρωπάκια, το Σταμάτη (κόκκινο) και       το   Γρηγόρη (πράσινο).
   Τί σηματοδοτούν;
   Αναφορά στις έννοιες δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, διάβαση πεζών, τροχονόμος, μονόδρομος
   Βιβλίο:Ο Μικρός Νικόλας: μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής (φ.ε.)
 3 η δραστηριότητα:
 Σύνθετες λέξεις Α συνθετικό + Β συνθετικό= δρόμος (φωτο)
 3 ο εργαστήριο: Η σημασία των κανόνων
 1 η δραστηριότητα: Συζήτηση συμπεριφοράς πεζών- καταγραφή κανόνων
  1. Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω
 2.Κοιτάζω αριστερά
 3. Κοιτάζω δεξιά
 4.Ξανακοιτάζω αριστερά
 5.Ξανακοιτάζω δεξιά
 6. Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο
 7.Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από τη διάβαση πεζών
 8.Βαδίζω πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο
 (εικόνες σωστής οδικής συμπεριφοράς οδηγών και πεζών)
 2 η δραστηριότητα: 
Παραμύθι Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας (Κατερίνα Βαϊμάκη)
Ερωτήματα:
 Τί πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;
 Ποιον εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;
  Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι στην πόλη μας;
 Υπάρχει Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στην πόλη μας; (φωτο κράνος)
 3 η δραστηριότητα:
 
 Φτιάχνουμε το ποδήλατο/ πατίνι μας
(Υλικά: πολύχρωμες σερπαντίνες) (φωτο)
 4 ο εργαστήριο: Αν ήταν αλλιώς…
 1 η δραστηριότητα: εικόνες οδικών ατυχημάτων
(ομιλία σε κινητό, ποδηλασία χωρίς χέρια)(φωτο)
 Ερωτήματα και σειροθέτηση:
  Τί συνέβη τότε; Γιατί νομίζεις ότι συνέβη;
 Αναρωτιέμαι τί θα συνέβαινε εάν…
  Πώς μπορούν τα συναισθήματα να επηρεάζουν τη συμπεριφορά οδηγού και πεζού;
 2 η δραστηριότητα: 
θεατρικό παιχνίδι
Τροχαίο ατύχημα και σκηνή με αποφυγή ατυχήματος (μίμηση ρόλων)(φωτο)
3 η δραστηριότητα: Ζώνη ασφαλείας και παιδιά σε ειδικά καθίσματα
 Διαβάσεις πεζών
  Φανάρια
 Πεζοδρόμια- Ποδηλατοδρόμοι
 Εξοπλισμός ποδηλάτη
 (φωτο σημάτων διαδρομής σχολείου και εύρεση σημασίας τους στον Η/Υ)
Ερωτήματα
 Μήπως θα έπρεπε να υπάρχουν και άλλες πινακίδες που να ειδοποιούν για κάτι που δεν έχει προβλεφθεί;
  Έχει δοθεί μέριμνα για τα παιδιά που θα ήθελαν να έρθουν στο σχολείο με το ποδήλατο;
  Υπάρχουν διαβάσεις πεζών;
 Οι φωτεινοί σηματοδότες επαρκούν;
(Αυτοκίνητο και παιδάκι με ζώνη ασφάλειας)
 (φ.ε. σχήματα και σήματα: αντιστοίχιση)
 5 ο εργαστήριο: Τα χρώματα των φαναριών
1 η δραστηριότητα: Κατασκευή χάρτινου φαναριού ;Σταμάτης και Γρηγόρης (φ.ε.)
 Εκμάθηση κανόνων σωστής συμπεριφοράς πεζού
 Ερωτήματα:
  Πότε διασχίζουμε το δρόμο όταν το φανάρι είναι κόκκινο ή πράσινο;
  Τί κάνουμε όταν το πράσινο ανθρωπάκι (Γρηγόρης) αναβοσβήνει;
  Αν υπάρχει τροχονόμος ή Σχολικός Τροχονόμος, τότε τα σήματα και τα φανάρια που υπάρχουν ισχύουν;
  Ποια είναι η διαφορά της/του τροχονόμου από την/τον Σχολικό Τροχονόμο;
  Οι άνθρωποι που δεν έχουν επαρκή όραση πώς πληροφορούνται για το χρώμα του σηματοδότη;
2 η δραστηριότητα: Παιχνίδι με φανάρι
(Παιδιά-οχήματα και νηπιαγωγός-πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο φανάρι)
(φωτο :στολή  φανάρι)
 3 η δραστηριότητα: Μακέτα με δρόμους και σήματα
 Επιδαπέδιο παιχνίδι με πιόνια αυτοκινητάκια (φωτο)
 (φ.ε. φανάρι οδηγών και πεζών)
 6 ο εργαστήριο: Οι κατάσΚΟ(Κ)ποι του δρόμου
 1 η δραστηριότητα: φωτογραφίες από τη γειτονιά του σχολείου
(σήματα, πινακίδες, φανάρια, διαβάσεις, πεζοδρόμια)
 Ερωτήματα:
  Είναι εύκολο να κινείσαι πεζός και να έρχεσαι στο σχολείο;
  Υπάρχει μέριμνα να μπορείς να έρχεσαι με το ποδήλατο;
  Υπάρχει μέριμνα να μπορούν να έρχονται άτομα με ειδικές ικανότητες;
 2 η δραστηριότητα: Φανταστικό αλλά αναγκαίο σήμα
 (φ.ε. σήμα που δεν υπάρχει στον Κ.Ο.Κ. με χρώμα και σχήμα κατάλληλο μηνύματος π.χ. τρίγωνη ή τετράγωνη πλατεία)
3 η δραστηριότητα: Σήματα απαγόρευσης
Στα πλαίσια του εργαστηρίου επισκεφθηκαμε και τα δυο τμήματα  το πάρκο Πάνος Μυλωνάς
 (φ.ε. Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής)
 7 ο εργαστήριο: Αξιολογώ
1 η δραστηριότητα: Αφίσα
Φοράτε πάντα τη ζώνη ασφαλείας όταν βρίσκεστε στο αυτοκίνητο;
2 η δραστηριότητα: Κουκλοθέατρο Κ.Ο.Κ.
 Γαντόκουκλες λαγός, Σταμάτης και Γρηγόρης
Το ποίημα του κυρίου Κ.Ο.Κ.; (φωτο)
 (φ.ε. εξώφυλλο)
 3 η δραστηριότητα: Αξιολόγηση
 Τί μάθαμε;
  Πόσο πιο ενημερωμένοι και ασφαλείς αισθανόμαστε;
ΑΒ Κ.Ο.Κ.(φωτο)
 (φ.ε. ποια οχήματα έχουν προτεραιότητα;)
Πίνακας διπλής κατεύθυνσης (φωτο)
Παραγόμενο υλικό: Αφίσα, Διάβαση ¨Ζέβρα¨ και αυτοκίνητο από χαρτόκουτο
 Εκπαιδευτικό υλικό: επιδαπέδιο παιχνίδι και παιχνίδι με κάρτες σειροθέτησης
 Συνεργασίες: Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής ;Πάνος Μυλωνάς Δήμου Πατρών, Σχολική Τροχονόμος και γονείς
Μας επισκέφθηκε η σχολική τροχονόμος του σχολείου μας και μας μίλησε και στα δυο τμηματα για τον ρόλο που έχει κάθε πρωί κατά την προσέλευση των μαθητών στο σχολείο και κάθε μεσημέρι κατά την αποχώρησή τους από αυτό
Μας έδειξε τα εργαλεία της δουλειάς της όπως τι γιλέκο, τη σφυρίχτρα και την πινακίδα του Στοπ
Τμήμα Α1.
Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Ελένη Τσιμα.
(Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν από το τμήμα Α1)
Το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων αφορούσε την ασφάλεια στους δρόμους
και ξεκινήσαμε με την ιστορία της Ελένης Πιτσιδοπούλου ” καλώς τον κύριο ΚΟΚ”
Διαβάσαμε το βιβλίο και γνωρίσαμε τις πρώτες πινακίδες του ΚΟΚ
Συζητήσαμε για την αναγκαιότητα των πινακίδων και γενικά των κανόνων στους δρόμους είτε για τα οχήματα είτε για τους ανθρώπους
Μιλήσαμε για τη σημασία των φαναριών και φτιάξαμε τα δικά μας φανάρια με τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη
Γνωρίσαμε τα γράμματα της λέξης φανάρι και κάναμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας
Μας επισκέφθηκε η σχολική τροχονόμος του σχολείου μας και μας μίλησε και στα δυο τμηματα για τον ρόλο που έχει κάθε πρωί κατά την προσέλευση των μαθητών στο σχολείο και κάθε μεσημέρι κατά την αποχώρησή τους από αυτό
Μας έδειξε τα εργαλεία της δουλειάς της όπως τι γιλέκο, τη σφυρίχτρα και την πινακίδα του Στοπ
Κι εμείς με τη σειρά μας της χαρίσαμε ένα βιβλίο με ζωγραφιές των παιδιών για εκείνη
Αφού μελετήσαμε τις πινακίδες του ΚΟΚ τις ταξινομήσαμε ανάλογα με το σχήμα τους και μυήθηκαν τα παιδιά σε πίνακες διπλής εισόδου
Στα πλαίσια του εργαστηρίου επισκεφθηκαμε και τα δυο τμήματα  το πάρκο Πάνος Μυλωνάς
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τον ΚΟΚ
Τέλος παρακολουθήσαμε το κουκλοθέατρο ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης που μας έπαιξε η κυρία Δήμητρα από το Α2
Και τα παιδιά έφτιαξαν μια ή και δύο πινακίδες της επιλογής τους
Αυτό το σχέδιο δράσης  στο σχολείο μας είχε μεγάλη επιτυχία κρίνοντας κυρίως από την ενεργή συμμετοχή όλων των παιδιών τόσο στην φάση του σχεδιασμού όσο και κατά την διάρκεια όλων των δραστηριοτήτων.
Τα παιδιά έδειξαν έντονο ενδιαφέρον να μάθουν την ερμηνεία των σημάτων, που βλέπουν καθημερινά στο δρόμο,
παρατηρούσαν και ανέφεραν καθημερινά λάθη στην κυκλοφορία που έβλεπαν κατά την μεταφορά τους στο σχολείο.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ-2023-24 .

Ονοματεπώνυμο: Χριστίνα Κουβελάκη

Έτος: Γ΄

15ο Νηπιαγωγείο Πατρών

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Στο πλαίσιο της πρακτικής μου άσκησης, υλοποίησα κάποιες δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες αυτές αφορούσαν: (α) 1 δραστηριότητα βασισμένη σε ένα αντικείμενο, την ομπρέλα και (β) 4 δραστηριότητες (ανάγνωση παραμυθιού, δραματοποίηση, κινητικό παιχνίδι και τραγούδι) με βάση το παραμύθι Το Τικ και Το Τακ.  

 

Α) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Τίτλος δραστηριότητας: Ανακαλύπτοντας την μαγεία της ομπρέλας

 

Εισαγωγή:

Αρχικά, συγκέντρωσα τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και έκανα μια σύντομη εισαγωγή σχετικά με την δραστηριότητα/παιχνίδι: Κρατούσα στα χέρια μου την ομπρέλα και ρώτησα τα παιδιά αν γνωρίζουν τι είναιπουπότε και γιατί χρησιμοποιούμε την ομπρέλα στην καθημερινότητα μας (για παράδειγμα, χρησιμοποιούμε τη ομπρέλα μόνο όταν βρέχει;) Με λίγα λόγια, αναφέρθηκα στις εποχές και τα καιρικά φαινόμενα.

 

 

Κύριο μέρος:

 

Στη συνέχεια, ενημέρωσα τα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι μνήμης και τους εξήγησα αναλυτικά την διαδικασία του παιχνιδιού

Κάθε παίκτης με τη σειρά έπρεπε να τραβάει δύο κάρτες τη φορά. Τα παιδιά έπρεπε να προβούν στα εξής: (α) εντοπισμός δύο όμοιων αντικειμένων,  όπως ομπρέλα με ομπρέλα ή ήλιος με ήλιος και (β) ταίριασμα αντικειμένων με το συγκεκριμμένο σχέδιο (όπως φαίνεται στις παρακάτω εικόνες).

 

 

Στο τραπεζάκι που βρισκόταν δίπλα στη γωνιά της παρεούλας τοποθέτησα τις κάρτες, οι οποίες περιελάμβαναν διάφορα καιρικά φαινόμενα (άνεμος, βροχή κλπ), αλλά και πολύχρωμες ομπρέλες.

Άν ο παίκτης/τρια κατάφερνε να βρει δύο όμοιες κάρτες, τότε το παιδί κρατούσε τις κάρτες και είχε το δικαίωμα να ξαναπαίξει, προσπαθώντας να ξαναβρεί δύο όμοια ζευγάρια καρτών .

Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή όταν το παιδί δεν κατάφερνε να εντοπίσει δύο κάρτες που ταιριάζουν, τότε ξαναγύριζε τις κάρτες ανάποδα και τη σειρά του έπαιρνε το αμέσως επόμενο παιδί.

Και το παιχνίδι συνεχίστηκε… μέχρι τα παιδιά να εντοπίσουν όλα τα ζευγάρια καρτών με τη σωστή αντιστοίχιση αυτών.

Νικητής ήταν ο παίκτης/τρια που θα κατόρθωνε να ταιριάξει σωστά όλες τις κάρτες ή έστω τον μεγαλύτερο αριθμό καρτών.

 

Επίλογος:

 

Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με μια συζήτηση για το ποιες εικόνες τελικά βρήκαν, ενώ έπαιζαν το παιχνίδι και στο τέλος, τους έθεσα κάποιες ερωτήσεις για να διαπιστώσω αν όντως είχαν κατανοήσει τη χρησιμότητα της ομπρέλας μετά το παιχνίδι  (για παράδειγμα, για ποιον λόγο χρησιμοποιούμε την ομπρέλα;).

 

Β) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

        ΤΟ ΤΙΚ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΚ

Όλες οι παρακάτω δραστηριότητες βασίζονται στο παραμύθι: ΤΟ ΤΙΚ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΚ. Το παραμύθι αυτό έχει ως κεντρικό θέμα την φιλία. Ακολουθεί μια περίληψη του παραμυθιού: Μια μέρα, ο Μένιος τσακώθηκε με τον φίλο του, τον Μέντιο και η καρδιά του σταμάτησε να χτυπά. Ο Μένιος έκανε διάφορα πράγματα, προκειμένου να ξεπεράσει τον τσακωμό με το φίλο του (πήγε στον γιατρό, για ψώνια, να συναντήσει παλιούς του φίλους κτλ), όμως μάταια ο πόνος της καρδιάς συνεχιζόταν. Στο δρόμο συνάντησε τη γιαγιά του, και βλέποντας το εγγονάκι της στεναχωρημένο, τον ρώτησε τι συμβαίνει και ο Μένιος της εξήγησε ότι μάλωσε με τον φίλο του. Η γιαγιά του, αμέσως, τον συμβούλεψε να πάει να βρει το φίλο του και να του ζητήσει συγγνώμη. Έτσι, κι έκανε λοιπόν ο Μένιος βρήκε τον φίλο του και του ζήτησε συγγνώμη και τα δύο γαιδουράκια έγιναν και πάλι φίλοι.

 

 1η δραστηριότητα: ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

 

Εισαγωγή:

Αρχικά, συγκέντρωσα τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και τα ενημέρωσα ότι θα διαβάσουμε ένα παραμύθι: Το Τικ και το Τακ


 

Κύριο μέρος:

Η ανάγνωση του παραμυθιού Το Τικ και Το Τακ έγινε ως εξής:

  • Αντικατάσταση των σύνθετων λέξεων με πιο απλές ( όπως χρόνια και ζαμάνια        πολλά χρόνια)
  • Αφαίρεσα ορισμένα κομμάτια, που δε άλλαζαν το νόημα του παραμυθιού
  • «Χρωμάτισα» τη φωνή μου σε κάποια σημεία. Για παράδειγμα, εκεί που μιλάει η γιαγιά άλλαξα τον τόνο της φωνής μου, προκειμένου να κινητοποιήσω το ενδιαφέρον των παιδιών να ακούσουν προσεκτικά το παραμύθι
  • Δεν χρησιμοποίησα ηχηρά αντικείμενα, διότι υπήρχε περίπτωση να στραφεί το ενδιαφέρον των παιδιών σε αυτά

 

Επίλογος: Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού, έκανα κάποιες ερωτήσεις στα παιδιά: πόσα γαιδουράκια συμμετείχαν στην ιστορία; Γιατί τσακώθηκαν τα δύο γαιδουράκια και πως ξαναέγιναν φίλοι; συνδέοντάς το και με προσωπικά βιώματα των παιδιών (π.χ. αν τους έχει τύχει ποτέ να τσακωθούν με το φίλο τους και αν ναι, πως έγιναν πάλι φίλοι).

          

 

2η δραστηριότητα:  ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

 

Εισαγωγή:

Στην αρχή, μάζεψα τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και έπειτα τους υπενθύμισα την ιστορία του γαϊδαράκου, του Μέντιου. Έπειτα, έδωσα ιδιαίτερη βαρύτητα στους χαρακτήρες του παραμυθιού (ερωτήσεις όπως πέρα από τα γαϊδουράκια, ποιοι άλλοι συμμετείχαν στην ιστορία;), ώστε να προχωρήσω με τη δραματοποίηση.

 

Κύριο μέρος:

Ζητούμενα Δραστηριότητας:

  • Διανομή ρόλων με βάση το παραμύθι (π.χ. ποιος θέλει να είναι ο γαϊδαράκος Μέντιος ή η γιαγιά)
  • Σε ποιο κομμάτι της ιστορίας  θα γίνει η δραματοποίηση; Ή αν θα γίνει αυτοσχεδιασμός της ιστορίας;

«Παιδιά, θα παίξουμε το παραμύθι σαν να είμαστε εμείς οι ήρωες του παραμυθιού και θα γίνουμε μικροί ηθοποιοί».

Ø Αφού αποφάσισαν το τμήμα της ιστορίας που ήθελαν να δραματοποιήσουν, τότε έδωσα τον απαιτούμενο χρόνο στα παιδιά να κάνουν πρόβα μεταξύ τους

Ø Για την έναρξη της παράστασης, χρησιμοποίησα ένα κουδουνάκι.

Ø Κατά την διάρκεια της παράστασης, το κάθε παιδί κρατούσε στο χέρι του μια φιγούρα (πίσω από κάθε φιγούρα είχα γράψει και το όνομα του χαρακτήρα)

 


Με την ολοκλήρωση της παράστασης, η αυλαία έπεσε και ξαναγίναμε και πάλι παιδιά.

Επίλογος: Μετά την ολοκλήρωση της θεατρικής παράστασης, έγινε μια συζήτηση σχετικά με τις εμπειρίες που αποκόμισαν τα παιδιά από την δραματοποίηση (αν τους άρεσε ή όχι η δραστηριότητα, τι θα άλλαζαν σε αυτή τη δραστηριότητα και πιθανές βελτιώσεις κτλ).

 

3η δραστηριότητα: ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 

Εισαγωγή:

Αρχικά, συγκέντρωσα τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και τους εξήγησα πως σήμερα θα παίξουμε ένα παιχνίδι, το οποίο βασίζεται στο παραμύθι Το Τικ και το Τακ.

 

Κύριο μέρος:

v Έδειξα στα παιδιά τις δύο μισές καρδιές και ζήτησα από τα παιδιά να επιλέξουν Το Τικ ή το Τακ

 

 

v Κάθε φορά που φώναζα δυνατά το ‘‘Τικ’’, τα παιδιά έπρεπε να μεταπηδήσουν αμέσως αριστερά, ενώ

v αν φώναζα ‘‘Τακ’’, τα παιδιά της ομάδας αυτής έπρεπε να μεταπηδήσουν στη δεξιά πλευρά αντίστοιχα

v Όποιο παιδί μετακινιόταν σε λάθος κατεύθυνση, τότε αποχωρούσε από το παιχνίδι και αναλάμβανε να φωνάζει εκείνο είτε Τικ είτε Τακ)

v Όλοι οι παίκτες τοποθετήθηκαν στη μέση και το παιχνίδι ξεκίνησε με το δικό μου σφύριγμα.

(Σημείωση: Είχα σχηματίσει μια κόκκινη γραμμή για τον διαχωρισμό των δύο ομάδων)

v Νικητής/τρια σε αυτό το παιχνίδι ήταν ο παίκτης/κτρια που θα κατάφερνε να ακολουθήσει τις σωστές κινήσεις έως το τέλος του παιχνιδιού

v Τέλος, έδωσα ένα μεγάλο χειροκρότημα στον νικητή/τρια, χειροκροτώντας παράλληλα και τα υπόλοιπα παιδιά για την προσπάθειά τους.

 

Επίλογος:

Στο τέλος, κάλεσα τα παιδιά να κάνουν όλοι μαζί μια τεράστια αγκαλιά, έτσι ώστε η καρδιά τους να κάνει ‘‘Τικ τακ’’ (ενώνοντας ταυτόχρονα και τα κομμάτια της καρδιάς).

 

Σε αυτό το σημείο, αναφέρθηκα και στη σημασία της αγάπης και της αλληλοβοήθειας. Κλείνοντας, έκανα έναν γενικότερο αναστοχασμό μαζί με τα παιδιά σχετικά με το πως πήγε η δραστηριότητα, δηλ. αν πέρασαν υπέροχα κτλ.

 

4η δραστηριότητα: ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Εισαγωγή:

 

Στην αρχή, συγκέντρωσα τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και τα ενημέρωσα πως αυτή η δραστηριότητα περιλαμβάνει μουσική και χορό. Ακόμη,  έδωσα ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα του παραμυθιού (φιλία),  προκειμένου να μάθουν το τραγουδάκι.

 

Κύριο μέρος:

 

Το τραγούδι ήταν το εξής: ΉΤΑΝ ΕΝΑΣ ΓΑΙΔΑΡΟΣ, διαφοροποιώντας λίγο τις στροφές για να ανταποκρίνεται στο θέμα του παραμυθιού, τη φιλία.

 

 

Προκειμένου τα παιδιά να μάθουν το παραπάνω τραγούδι, ακολούθησα τα παρακάτω βήματα:

ü Αρχικά, διάβασα δυνατά την πρώτη στροφή του τραγουδιού και ζήτησα από τα παιδιά να επαναλάβουν τη συγκεκριμμένη στροφή

[Το ίδιο ακριβώς έγινε και με τις υπόλοιπες στροφές του τραγουδιού]

ü Όταν τα παιδιά έμαθαν το τραγούδι, τότε τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγουδάκι και έπειτα

ü τραγουδήσαμε αυτό το τραγουδάκι και με τη συνοδεία των μουσικών οργάνων

ü  Ύστερα, ζήτησα από τα παιδιά να τραγουδήσουν και να χορέψουν έτσι ακριβώς όπως θα χόρευαν τα γαϊδουράκια όταν έγιναν φίλοι.

 

Επίλογος:

 

Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με πολύ τραγούδι και χορό. Παράλληλα, τα παιδιά εκδήλωσαν τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους για τη δραστηριότητα (πως ένιωσαν όταν έγιναν φίλοι; Ή θα ένιωθαν το ίδιο συναίσθημα αν είχαν τσακωθεί;)

                        

Λουλούδι, το οποίο χρησίμευσε στην οργάνωση των δραστηριοτήτων του Ημερησίου Προγράμματος στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης, το οποίο τοποθέτησα στον τοίχο της τάξης!

 

 

      ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!


By Παγανιά Γεωργία στις Ιουλίου 02, 2024

Πρόγραμμα ομαλής μετάβασης Σχολικό Έτος: 2023 – 2024

Του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών και του 2ου Δημοτικού σχολείου Πατρών.

Συλλογικός Προγραμματισμός Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

Σχέδιο Δράσης: «Μεγαλώνω ,προχωρώ και ανεβαίνω σκαλί σκαλί από το

Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.»

Άξονας: Σχολική διαρροή – φοίτηση

Νηπιαγωγοί:

1.Παγανιά Γεωργία Συντονίστρια Δράσης για το Νηπιαγωγείο (Προϊσταμένη του

15ου Νηπιαγωγείου Πατρών)

2.Δήμητρα Αγγελογιαννοπούλου- Υπεύθυνη Α2 Τμήματος

3.Τσιμά Ελένη-Υπεύθυνη Α1 Τμήματος

Στόχος Βελτίωσης:

Η κατάλληλη προετοιμασία των νηπίων έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν με τον

καλύτερο δυνατό τρόπο τις παιδαγωγικές, διδακτικές, ψυχολογικές και

συναισθηματικές προκλήσεις της νέας εκπαιδευτικής βαθμίδας.

Ειδικοί στόχοι:

Ως προς τη συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο: Η επικοινωνία, η αλληλεπίδραση

και η συνεργασία ανάμεσα στις σχολικές μονάδες ώστε να διασφαλιστεί όσο το

δυνατόν ευνοϊκότερο πλαίσιο ομαλής μετάβασης.

Ως προς τους μαθητές του Νηπιαγωγείου: Η ανάπτυξη δραστηριοτήτων που

βοηθούν τα παιδιά στη διευκόλυνση της μετάβασής τους τόσο στην πλαισίωση

της μαθησιακής δυσκολίας όσο και στη συναισθηματική κάλυψη που χρειάζονται.

Ως προς τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου: Να εξασκηθούν στην επαφή με

μικρότερους από αυτούς μαθητές στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου ώστε να

αποκτήσουν αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης.

Ως προς τους γονείς: Να ενημερωθούν για την επίδραση του οικογενειακού

περιβάλλοντος στη διαδικασία της μετάβασης, να υποστηρίξουν τα νήπια στη

διαδικασία της μάθησης και να συνεργαστούν με τους εκπαιδευτικούς.

Ενέργειες που υλοποιήθηκαν……………….

ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Σεπτέμβριος 2023:

Αγιασμός

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/09/17/agiasmos-kai-kalosorisma-mathiton-2023/

Συνάντηση μεταξύ των μελών της ομάδας δράσης.

Καθορισμός των στόχων

και σχεδιασμός δραστηριοτήτων για το σχέδιο δράσης.

Επικοινωνία με τη Διευθύντρια του 2 ου  Δημοτικού σχολείου Πατρών  και υποβολή

πρότασης για συνεργασία και υλοποίησης του σχεδίου δράσης.

Συνάντηση με τις υπεύθυνες  εκπαιδευτικούς για ανταλλαγή ιδεών και

προγραμματισμό των από κοινού δράσεων.

Δημιουργία συνεργατικού εγγράφου για την καλύτερη ανταλλαγή

απόψεων και σωστού προγραμματισμού του σχεδίου δράσης.

https://docs.google.com/document/d/1xg4iLZscdZxs8jIgqI4ETLhfJRRMuD7NiwLJ__15FMU/edit

α) Διερεύνηση των ιδεών και σκέψεων των νηπίων σχετικά με το

Δημοτικό Σχολείο μέσω  οργανωμένων συζητήσεων και στα 2 τμήματα του

νηπιαγωγείου.

Οκτώβριος 2023: 

Συμμετοχή στη γιορτή της 28 ης  Οκτωβρίου 1940 του Δημοτικού Σχολείου.

Δωράκια (σελιδοδείκτες) στους δασκάλους για την ημέρα εκπαιδευτικών.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/11/01/i-giorti-tis-simaias-epeteio-tis-28is-oktovrioy-1940/

Νοέμβριος 2023: 

Δ΄και Ε  τάξεις υιοθεσίας νήπια προνήπια.

Τα παιδιά της Δ΄και Ε  τάξης υιοθετούν ένα νήπιο ή προνήπιο για την υποδοχή τους

στο δημοτικό σχολείο αλλά και κατά τη διάρκεια φοίτησης στο νηπιαγωγείο.

Τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου  προσκάλεσαν  την Α τάξη του δημοτικού να παρακολουθήσει την παράσταση Ντενεκεδούπολη στην αίθουσα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Και μοιράσαμε στα παιδιά της Α τάξης ένα περιστέρι δαχτυλόκουκλα ως δωράκι που έφτιαξαν τα παιδιά του ολοήμερου.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/11/23/afieroma-stin-giorti-toy-polytechneioy-kai-drasi-metavasis-paizontas-koyklotheatro-2023/

Συμμετοχή στη γιορτή της  17 ης  Νοέμβρη 1973 του Δημοτικού Σχολείου.

Κοινός Εκκλησιασμός την ημέρα της  Αγίας  Αικατερίνας, προστάτιδας του σχολείου

μας στο ομώνυμο εκκλησάκι του σχολικού συγκροτήματος με Αρτοκλασία.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/12/16/noemvris-minas-sto-scholeio-mas-2023/

Μαζί με τους μαθητές του συστεγαζομενου 2ου Δημοτικού Σχολείου  παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα “Διαλογή στην πηγή” – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/10/18/symmetechoyme-sto-programma-quot-dialogi-stin-pigi-quot-enimerosi-gia-ypogeioys-kadoys-2023/

Δεκέμβριος 2023: 

Πλανητάριο στο σχολείο με στήσιμο θόλου στο Αμφιθέατρο του σχολικού

συγκροτήματος για γνωριμία με το ηλιακό σύστημα και δώρο σχετική αφίσα για όλα

τα παιδιά.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/12/29/to-planitario-kritis-sto-scholeio-mas-kai-drasi-metavasis-2023/

Είπαμε τα Κάλαντα στο Δημοτικό.

Ανταλλαγή καρτών με τα παιδιά της Δ και Ε’ τάξης

Κοινές δράσεις- Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης .

Γνωριμία με τη δασκάλα της μουσικής.

Γνωριμία με τη Μπάντα του Δήμου Πάτρας.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/12/27/dekemvrios-minas-giortinos-magikos-2023/

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο θεματικό πάρκο Δέντρο των Ξωτικών ( με τα

παιδιά του Γ1 στο ίδιο πούλμαν) παρακολουθηση θεάτρου σκιών -καραγκιόζη και αποστολή γράμματος στον Αη-Βασίλη.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/12/24/ekpaideytiki-episkepsi-sto-to-dentro-ton-xotikon-kai-drasi-metavasis-2023/

Ιανουάριος 2024: 

Κοπή Βασιλόπιτας με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων με δώρα για τους τυχερούς

και μπαλόνια για όλα τα παιδιά.

Τα νήπια μας τραγούδησαν μαζί με τους μαθητές της τετάρτης τάξης δημοτικού τα κάλαντα της πρωτοχρονιάς και το Πάει ο παλιός ο χρόνος με την καθοδήγηση της δασκάλας της Μουσικής κ. Ξενια Πελεκουδα.

Εκκλησιασμός στη Μητρόπολη των Τριών Ιεραρχών με Αρτοκλασία

και παρακολούθηση εκδήλωσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού,

που οργάνωσαν τα παιδιά του Δ2 στο Αμφιθέατρο.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2024/02/02/kopi-vasilopitas-apo-ton-syllogo-goneon-amp-amp-kidemonon-kai-drasi-metavasis-antama-2024/

https://blogs.sch.gr/15nipat/2024/02/11/ianoyarios-kai-nea-chronia-2024/

Φεβρουάριος 2024: 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΓΑΠΗΣ……υπέρ Φλόγας.

Τα παιδιά έφτιαξαν και πούλησαν ημερολόγια για να ενισχύσουν το σύλλογο

γονιών παιδιών με Νεοπλασματική ασθένεια.

Όλοι οι μαθητές μαζί ,Νηπιαγωγείου και  Δημοτικού τραγούδησαν το Να

αγαπάς του Παντελή Θαλασσινού στη Νοηματική Γλώσσα

και κράτησαν καρτέλες – μπλουζάκια με τα συνθήματα

Αγάπη δίχως όρους ——Αγαπάμε τη Φλόγα

https://blogs.sch.gr/15nipat/2024/02/19/aplosame-eytychia-floga-2024/

Εκδήλωση για τους τρείς Ιεράρχες

 Μάρτιος 2024: 

Δράση Μίλα Τώρα στο Προαύλιο του σχολικού συγκροτήματος με κοινά πανό

ένα εκ των οποίων δημιουργήθηκε σε συνεργασία από τα παιδιά του ολοήμερου

και των δύο σχολείων..


https://blogs.sch.gr/15nipat/2024/03/13/scholiki-drasi-quot-mila-tora-quot-2024/

Αναπαράσταση εθίμου Χελιδονίσματα (Ανοιξιάτικα Κάλαντα)

Τσικνοπέμπτη με σοκολάτες από την Τελάλη του Καρναβαλιού κατά την επίσκεψή

της στο σχολείο μας.


Συμμετοχή στο Παιδικό Καρναβάλι .

Το σχολείο μας με ευθύνη του Σ.Γ.Κ πήρε μέρος στο Καρναβάλι των Μικρών.

                                Το θέμα μας ήταν ΣΤΡΟΥΜΦΟΠΑΡΕΑ 2024.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2024/03/27/karnavalikes-draseis-patrino-karnavali-gia-panta-2024/

Παρακολούθηση Θεάτρου Σκιών (Καραγκιόζης) για την Ελληνική Επανάσταση.

Συμμετοχή στη γιορτή της  25ης Μαρτίου 1821 του Δημοτικού Σχολείου.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2024/04/12/martis-me-tin-dipli-giorti-sto-nipiagogeio-mas-2024/

 

Απρίλιος 2024:

Θέατρο Σκιών (μοντέρνο) Paramana με το Ε1 για το φως.

Συμμετοχή στην τελετή για την Αφή της Ολυμπιακής Φλόγας στο Δημαρχείο (πρώην

Αρσάκειο).

https://blogs.sch.gr/15nipat/2024/05/27/symmetochi-stin-ypodochi-tis-olympiakis-flogas-ton-33on-therinon-olympiakon-agonon-sto-dimarcheio-tis-polis-mas-2024/

Δ χαιρετισμοί στον χώρο του σχολείου μας.

https://blogs.sch.gr/15nipat/2024/04/16/d-chairetismoi-sto-ekklisaki-toy-scholeioy-mas-2024/

Λαζαρίτικα κάλαντα.

Επίσκεψη των νηπίων στην Α΄ Δημοτικού για επίδειξη της σχολικής τσάντας και του

περιεχομένου της (βιβλία, τετράδια,κασετίνα..).

 

Μάιος 2024:

Γνωριμία με το Γυμναστή κ. Κωνσταντίνο Κατοχιανό και παιχνίδια στο χώρο

του Γυμναστηρίου.

Ομιλία ψυχολόγου στους γονείς των νηπίων για την ομαλή μετάβαση.

Συμμετοχή από κοινού σε προγράμματα περιβαλλοντικά (Ευέλικτα καπάκια ) καθ όλη την διάρκεια της χρονιάς.

 

 

 

https://blogs.sch.gr/15nipat/2024/04/07/leme-nai-stin-anakyklosi-kai-fetos-me-tiganelaio-plastika-kapakia-kai-mpataries-2024/

Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης με καταγραφή των απόψεων μαθητών ,γονέων και εκπαιδευτικών.

Ερωτηματολόγιο εκπαιδευτικών

Αρχικό Ερωτηματολόγιο για γονείς

https://docs.google.com/forms/d/1mps2I0PT3emrVdshZ7q3BhP8nWurt3637BAZJFNMhoM/edit

Τελικό ερωτηματολόγιο γονέων

Το πρόγραμμα ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό μέσα από αυτές τις δραστηριότητες ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Οι στόχοι που θέσαμε υλοποιήθηκαν στο βαθμό που ήταν δυνατόν. Τα νήπια αλλά και τα παιδιά της πρώτης τάξης αποκόμισαν τις καλύτερες εμπειρίες και συναισθήματα για την συνεργασία τους στις δραστηριότητες.

Αξιολόγηση των δράσεων από τα παιδιά…

Με το αίσθημα της σιγουριάς ότι μπορούν να τα καταφέρουν, τα νήπια πέτυχαν την αποβολή του φόβου και της ανασφάλειας και την προσμονή για την ώρα που πλέον θα είναι και αυτά μαθητές του δημοτικού. Ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση των νηπίων.

Επετεύχθει η Ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ νηπίων και μεγαλύτερων μαθητών. Επετεύχθει η Προαγωγή της ομαδικότητας και της αλληλεγγύης,καθώς και η Ευαισθητοποίηση των νηπίων στο θέμα της μετάβασης και μία ενεργή συμμετοχή των γονέων στις δράσεις.

PORTFOLIO ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ

file:///C:/Users/TeraTech/Downloads/Portfolio%20%CE%A3%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%BF%CF%85%20%CE%94%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82%20%CE%BC%CE%B5%20%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%20%CF%84%CE%B7%CE%BD%20%CE%9C%CE%B5%CF%84%CE%AC%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7%202024%20(1).pdf

 

https://docs.google.com/presentation/d/1ycMNBLh5zGFQwLCM-GcrIojB5kRp8KuCtOFYN-FMQmg/edit?usp=sharing

Ο θετικός αντίκτυπος αυτού του σχεδίου οδήγησε στην παρουσίασή του ως καλής πρακτικής αναφορικά με τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό.

By Παγανιά Γεωργία στις Μαΐου 29, 2024

Ήρθε πάλι ο Απρίλης-και σαν να είναι ψέμα-Δράσεις Μετάβασης.2024.

Πρώτη μέρα του Απριλίου κόψαμε τα μαρτάκια μας από τα χέρια και σύμφωνα με το έθιμο τα κρεμάσαμε σε κλαδιά δέντρων και λουλουδιών ώστε να τα πάρουν τα πρώτα χελιδόνια και να φτιάξουν τις φωλιές τους.

 

Εν όψει πρωταπριλιάς διαβάσαμε τον ψεύτη βοσκό και τον Πινόκιο και συζητήσαμε για τις συνέπειες που έχει το ψέμα στη ζωή μας και τη δύναμη της αλήθειας.
Και αφού το ψέμα αρχίζει από το γράμμα ψ κάναμε και μια αντίστοιχη εργασία
2 Απριλίου παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου είναι η ημερομηνία γέννησης του διάσημου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και αναζητήσαμε και διαβάσαμε κάποια από τα παραμύθια του που βρήκαμε στην βιβλιοθήκη της τάξης μας. Έπειτα μιλήσαμε για τα αγαπημένα παραμύθια που τους αρέσει να τους διαβάζουν οι γονείς τους και μιλήσαμε για άλλους ξένους και Έλληνες συγγραφείς όπως, οι αδελφοί Γκριμ, Κάρολος Ντίκενς, Ευγένιος Τριβιζάς, Ζωρζ Σαρή, Βαγγέλης Ηλιόπουλος
Συζητήσαμε για την αξία του βιβλίου και της λογοτεχνίας στη ζωή μας και τα παιδιά επέλεξαν να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους παραμύθι.
Μιλήσαμε για τα τις γιορτές του Απριλίου, τα χαρακτηριστικά του καιρού και τις συνήθειες των ανθρώπων αυτό το μήνα και ζωγράφισαν τα παιδιά το ανθρωπάκι του Απρίλη
Αυτό τον μήνα ξεκινήσαμε και τη δανειστική βιβλιοθήκη.
Τα παιδιά κάθε Παρασκευή θα δανείζονται ένα βιβλίο και θα το επιστρέφουν την επόμενη εβδομάδα ώστε να δανειστούν πάλι την επόμενη Παρασκευή.
 Η διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης προάγει πολλά οφέλη όπως την προ-ανάγνωση, προ-γραφή, δημιουργία και έκφραση λόγου, σεβασμό στο βιβλίο που δεν μου ανήκει, ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, ενίσχυση δεσμών εμπιστοσύνης και φιλίας, συζήτηση νέων θεμάτων που προκύπτουν μέσα από την ανάλυση και το σχολιασμό των βιβλίων κ.α.π.
Βέβαια η διαδικασία ξεκίνησε με τη συμφωνία κάποιων κανόνων τους οποίους καταγράψαμε σε ένα συμβόλαιο και το υπέγραψαν τα παιδιά και οι γονείς τους
Φτιάξαμε και έναν σελιδοδείκτη για να γίνεται η ανάγνωση του βιβλίου ακόμη πιο ευχάριστη
Τα παιδιά καταγράφουν στο σχολείο την Παρασκευή σε μια καρτέλα δανεισμού την ημερομηνία και τον τίτλο του βιβλίου που δανείζονται και στο σπίτι αποτυπώνουν ό,τι τους ζητάει το φύλλο εργασίας που συνοδεύει το εκάστοτε βιβλίο όπως για παράδειγμα τις εντυπώσεις τους από το βιβλίο, να ζωγραφίσουν τον ήρωα του βιβλίου, να ζωγραφίσουν ένα δικό τους εξώφυλλο, να ζωγραφίσουν ένα διαφορετικό τέλος κ.α.
Με αφορμή κάποιες απορίες που προέκυψαν από τα παιδιά για το νερό όπως από πού έρχεται και γιατί δεν τελειώνει ποτέ μιλήσαμε για το νερό.
Πρώτα αποτυπωσαμε τις πρώτες τους γνώσεις σε ένα ιστόγραμμα
Και στη συνέχεια μιλήσαμε για την αξία και τη χρησιμότητα του νερού στη ζωή για να καταλήξουμε στον κύκλο του νερού.
Παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο για τον κύκλο του νερού
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το ανθρώπινο σώμα και τις λειτουργίες του.
Αφού σχεδιασαμε το ανθρώπινο σώμα μιλήσαμε για το εσωτερικό του και τι υπάρχει
Βρήκαμε σχετικά βιβλία στο σχολείο μας και έφεραν και τα παιδιά από το σπίτι τους.
Γνωρίσαμε το μυϊκό, σκελετικό, αναπνευστικό, πεπτικό, νευρικό και κυκλοφορικό σύστημα του ανθρώπου και τι επιτελεί το καθένα
Ξεχωρίσαμε το σκελετικό και το φτιάξαμε με χαρτί
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν τα εσωτερικά όργανα του σώματος και να τα περιεργαστούν
Η κυρία Αρετή η νοσηλεύτριά μας μας βοήθησε ιδιαίτερα δίνοντας όλες τις απαντήσεις στις ερωτήσεις των παιδιών
Μετά από όλα αυτά μετατρέψαμε το μαγαζάκι μας σε φαρμακείο και φτιάξαμε και ιατρείο
Και τα παιδιά έπαιξαν ρόλους φαρμακοποιού, ιατρού, νοσηλευτή και ασθενή.
Διαβάσαμε το βιβλίο ο Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι και γνωρίσαμε το ταξίδι της τροφής
Και κάναμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας
Μας επισκέφθηκε η ομάδα stem και μας μύησε στα πρώτα βήματα ρομποτικής και coding κώδικα.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν ένα ρομπότ-πυροσβεστικό όχημα από lego
Φτιάξαμε μια επιφάνεια – πίστα να κινηθεί το πυροσβεστικό μας και δημιούργησαν τα παιδιά τον κώδικα για να κινηθεί σωστά το όχημα και να σβήσει τη φωτιά.
Η τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές του Πάσχα ήταν γεμάτη με πασχαλινά έθιμα και μυρωδιές.
 Ξεκινήσαμε με τα κάλαντα του Λαζάρου και φτιάξαμε τα λαζαρακια μας.
Αφού είδαμε τη συνταγή, την γράψαμε μόνοι μας, μετρήσαμε τις δοσολογίες γιατί κάναμε διπλή δόση, αφήσαμε τη ζύμη να κοιμηθεί και να ξεκουραστεί για να φουσκώσει και στο τέλος πλασαμε και φουρνίσαμε τα γλυκά μας ψωμάκια, τα λαζαρακια μας…
Tο διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας καθώς και οι μαθητές μας πήραν μέρος και άκουσαν με ευλάβεια και προσοχή στους  Δ’ Χαιρετισμούς οι οποίοι τελέστηκαν  στο εκκλησάκι του σχολείου μας ,το οποίο είναι αφιερωμένο στην Αγία Αικατερίνη, την Παρασκευή στις 12 Απριλίου 2024.
 

Χαρήκαμε το Πασχαλινό Φεστιβάλ- Εργαστήριο κηροπλαστικής μεταξύ 17ου + 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών

 -2024!!!!

Πλησιάζοντας προς την τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές του Πάσχα το Νηπιαγωγείο μας είχε μετατραπεί σε ένα εργαστήριο ζαχαροπλαστικής και πασχαλινών κατασκευών.
Στολίσαμε τις τάξεις μας

Πλάσαμε κουλουράκια,βάψαμε αυγά,είπαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και φιλοτεχνήσαμε κάρτες,καλαθάκια ,αυγοθήκες κ.α.

Τα κάλαντα του Λαζάρου τα είπαμε και σε όλες της τάξης του Δημοτικού στα πλαίσια της μετάβασης και της αναβίωσης των εθίμων της πατρίδας μας.

Ενώ παρέα με τους μαθητές του Δημοτικού
παρακαλοθήσαμε και μία διαφορετική παράσταση από το Σύγχρονο Πειραματικό Θέατρο Σκιών ParaMana
«ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΑΓΓΙΞΕΙ ΤΟ ΜΙΣΟΦΕΓΓΑΡΟ»  μια διαχρονική αφήγηση για τη δύναμη της αγάπης που αγγίζει όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας.
και έτσι όμορφα ανταλλάξαμε ευχές ,δώρα και λουλούδια και φύγαμε για πασχαλινές διακοπές,

Συμμετοχή στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Δημαρχείο της Πόλης μας. 2024

Τα Στρουμπειάκια πήραν μέρος στην τελετή της Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στο Δημαρχείο Πατρών, στο πλαίσιο της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας «ΠΑΡΙΣΙ 2024». .τιμώντας τα ιδανικά της ειρήνης, της ενότητας, της ευγενικής άμιλλας και της συμπερίληψης.

Η πόλη μας, οι μαθητές μας μαζί με τους γονείς ,εκπαιδευτικούς και συμπολίτες μας  υποδέχθηκε  με εικαστικές δημιουργίες ,την Πέμπτη, 25 Απριλίου, στο Δημαρχείο , την Ολυμπιακή Φλόγα των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων «PARIS 2024» –η πρώτη επίσημη εκδήλωση στο νέο Δημαρχείο.

Η συγκίνηση όλων μας ήταν έκδηλη την στιγμή της  εναπόθεσης της Ολυμπιακής Φλόγας στον βωμό στο Δημαρχείο, η οποία έγινε από τον λαμπαδηδρόμο Χριστόδουλο Κολόμβο, παρουσία εκπρόσωπων των Αρχών και των Φορέων της πόλης, της αντιπροσωπείας των επισήμων της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής

Αμέσως μετά, έγινε ανάκρουση  του Ύμνου Ολυμπιακών Αγώνων και των Εθνικών Ύμνων Γαλλίας και Ελλάδας και ακολούθησαν οι ομιλίες του Δημάρχου Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, της Εκπροσώπου της Οργανωτικής   Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων  «PARIS 2024»  Mme Catherine Sagnelonge: Κατρίν Σανιελόνζ, Προξένου της Γαλλίας στην Ελλάδα και του εκπροσώπου της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Πέτρου Συναδινού, Μέλους ΕΟΕ –Εκπρόσωπου Ελληνικής Ομοσπονδίας Τοξοβολίας, Αρχηγού Αποστολής Παρίσι 2024.

Κατά τη διάρκεια αναμονής άφιξης της Φλόγας, εμφανίστηκε το σύνολο κρουστών του Δημοτικού Ωδείου Πατρών, “KΡΟΥΣΙΣ“, που διδάσκει και διευθύνει ο Maxim Mankovskiy.

Η Ολυμπιακή Φλόγα αναχώρησε από το Δημαρχείο, με λαμπαδηδρόμο  τη Νόρα Δράκου.

 

Ευχή όλων μας,  η Ολυμπιακή Φλόγα να φώτιζε  στο πέρασμα της  έναν κόσμο χωρίς πολέμους, χωρίς φτώχεια και εκμετάλλευση.

 

By Παγανιά Γεωργία στις Μαΐου 27, 2024

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μ.Ε.Τ.-Ανακαλύπτοντας το σπίτι του Μουσειάκη.2024

Τη Δευτέρα 22 Απριλίου επισκεφτήκαμε το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας

όπου μεταμορφώθηκε σε ποντικάκια και με οδηγό έναν χάρτη

φτάσαμε στο σεντούκι του θησαυρού.

Αφού πρώτα κάναμε διάφορες στάσεις και γνωρίσαμε μουσικά όργανα,

παίξαμε μουσική και τραγουδήσαμε, χορέψαμε,

δοκιμάσαμε μαγνήτες και παίξαμε με αυτούς,

γνωρίσαμε πως ταξιδεύει η φωνή και ο ήχος

και δημιουργήσαμε τις δικές μας μαράκες με απλά ανακυκλώσιμα υλικά.

Ευχαριστούμε θερμά για την φιλοξενεία και την ξενάγηση.

Στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας πραγματοποιούνται ποικίλες Θεματικές Εκπαιδευτικές Δράσεις για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με διάφορα θέματα που αφορούν τη μόνιμη έκθεση και τις περιοδικές εκθέσεις του Μουσείου.

Οι εκπαιδευτικές δράσεις του ΜΕΤ έχουν ως στόχο:

  • να βοηθήσουν τους μαθητές μέσω της παρατήρησης, της σύγκρισης, της ενεργούς συμμετοχής τους και της διαθεματικής και βιωματικής προσέγγισης, να:
  1.  Γνωρίσουν πλευρές της επιστήμης και της τεχνολογίας καθώς και την αλληλεπίδρασή τους
  2.  Εξοικειωθούν με το χώρο του Μουσείου και να τον αναγνωρίσουν σαν ένα τόπο διασκέδασης και μάθησης ταυτόχρονα.

Οι εκπαιδευτικές δράσεις σχεδιάζονται σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και φοιτητές από διάφορα Τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών.

Εις το επανιδείν…..

By Παγανιά Γεωργία στις Μαΐου 26, 2024

Bravo Schools 2024 – Η ψηφοφορία ξεκίνησε ! ΨΗΦΙΣΤΕ ΜΑΣ!!

Ψηφίστε Το σχολείο μας, 15o Νηπιαγωγείο Πατρών το οποίο συμμετέχει στο Bravo Schools 2024 τον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό

για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους στον οποίο καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου!

 

 

Ψηφίστε τώρα τις πρωτοβουλίες & δράσεις με στόχο την επιβράβευση των σχολικών προτάσεων.
Αναδείξτε τις καλύτερες πρακτικές για να ενταχθεί το σχολείο μας, ως κέντρο ενημέρωσης και αφύπνισης
της τοπικής μας κοινότητας στο Δίκτυο Πρεσβευτών των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης!
Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΩΝ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ!
Διάρκεια ψηφοφορίας από 16/05/2024 έως 31/5/2024
Ψηφίστε ΕΔΩ στον παρακάτω σύνδεσμο….
Ψηφίζουμε και τις 4 δράσεις μας ξεχωριστά –
1.Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα για το 2023 – Πιστοποιητικό Αριστείας.
2.Τα Στρουμπειάκια θα σας πουν με το νερό τι τρέχει…!!
3.eTwinning 2023-24-OUR CHRISTMAS CAROLS.
5.Σχολική δράση “Μίλα Τώρα” 2024.
Πατήστε το πορτοκαλί πλαίσιο ΨΗΦΙΖΩ
Και ακολουθείσθε τις οδηγίες συμπληρώστε κάποια στοιχεία και πατήστε ξανά το πράσινο πλαίσιο με το αστεράκι Ψηφίζω.
Σας ευχαριστούμε !!!!!
Καλή επιτυχία και θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα σχολεία για την συμμετοχή τους