Η δράση ανήκει στο 12ο Θεματικό πεδίο δράσεων Ενεργού Πολίτη<< Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή>>.
Αφόρμηση ήταν ο μωβ κάδος, που τοποθετήθηκε έξω από το σχολείο μας.
Στόχος είναι η καλλιέργεια ενεργής πολιτειότητας με βιωματική μάθηση και η ενεργή συμμετοχή σε δράσεις που προάγουν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και αναπτύσσουν την κοινωνική ενσυναίσθηση .Τα παιδιά γίνονται μικροί ΄’Πρεσβευτές’’ της βιώσιμης ανάπτυξης ,και μελλοντικοί υπεύθυνοι καταναλωτές ώστε να διαμορφώσουν την υπεύθυνη παραγωγή αγαθών.
Εντάσσεται στο θεματικό τομέα<< Φροντίζω το Περιβάλλον >> & στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων<< 1,2,3….Ανακύκλωσε>>!
Η δράση έλαβε χώρα στην αίθουσα ,στο μπαλκόνι του Νηπιαγωγείου ,στο πεζοδρόμιο του Σχολικού συγκροτήματος και στον ψηφιακό χώρο του Διαδικτύου.
Έγινε διερεύνηση προυπάρχουσων γνώσεων και λανθασμένων αντιλήψεων των παιδιών.
Τέθηκαν ερωτήματα όπως:
- Τι γίνονται τα ρούχα/παπούτσια που μας μικραίνουν;
- Μπορούμε να φτιάξουμε κάτι με αυτά;
- Τι νομίζετε ότι θα έχει μέσα ο μωβ κάδος έξω από το Νηπιαγωγείο μας ;
Ενδεικτικές απαντήσεις:
- Τα φυλάω για όταν γίνω μαμά να τα δώσω στο μωρό μου.
- Τα δίνω στο μωρό αδελφάκι μου ,που είναι και λίγο μεγάλο και λίγο μικρό.
- Η μαμά τα φυλάει για όταν ξαναμικρύνω .
- Τα βάζουμε σε κουτί ,κάτω από μια κολώνα και τα παίρνουν τα φτωχά παιδάκια.
- Τα βάζουμε στο μωβ κάδο και γίνονται παιχνίδια για φτωχά παιδιά.
Έγινε έρευνα πεδίου στο μωβ κάδο μας και τον παρατηρήσαμε περιμετρικά.
Αναζητήσαμε στην τάξη δοχείο κατάλληλο για μετατροπή σε μωβ κάδο.
Συνεχίσαμε το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων μας .
Συντάξαμε ενημερωτικό γράμμα για τους γονείς από τους οποίους ζητήσαμε να μας εφοδιάσουν με παιδικά ρούχα(ώστε να είναι διαχειρήσιμα από τα παιδιά), υποδήματα ,αξεσουάρ, τσάντες ,καπέλα, γάντια ,λευκά είδη, λούτρινα παιχνίδια… για επαναχρησιμοποίηση, μεταποίηση, ανακύκλωση.
Μέσω του Διαδικτύου αναζητήσαμε φορείς για συνεργασία.
Έτσι γνωρίσαμε τη Recycom (το όνομα της οποίας είχαμε εντοπίσει και πάνω στο μωβ κάδο του πεζοδρομίου μας) που είναι χώρος συλλογής και ανακύκλωσης ρούχων.
Επίσης μια γιαγιά( μοδίστρα) μάς βοήθησε με τη δραστηριότητα μεταποίησης.
Είδαμε εποπτικό υλικό και ψηφιακά videos για το μωβ κάδο για να κατανοήσουμε πως βοηθάμε την πόλη με τη δράση αυτή.
Παίζαμε με το Μαγικό Σάκο που περιείχε στολές ,μαντεύοντας με κλειστά μάτια και ψηλάφηση.
Έγινε κατηγοριοποίηση των ρούχων / υποδημάτων
Διακοσμήσαμε με ζωγραφιές το <<Μωβούλη>>(τον κάδο της τάξης μας )και μετατρέψαμε σε παπουτσοθήκη ένα σταντ καλλυντικών από γειτονικό φαρμακείο, ονομάζοντας την <<Παπουτσένια>>.
Γράψαμε το σύνθημα μας σε πλακάτ και το απαγγείλαμε στους φίλους μας του διπλανού τμήματος (με ομοιοκαταληξία για καλύτερη απομνημόνευση).
Συνεργαστήκαμε για τη σύνθεση οικολογικής αφίσας με το σλόγκαν << Η Ανακύκλωση ρούχων είναι μόδα>>.
Κάναμε φύλλα εργασίας και κατασκευές (καπέλο Earth Day, φορτηγό με είδη μωβ κάδου).
Κατασκευάσαμε το δέντρο -φίλο του Μωβ κάδου ζωγραφίζοντας τα είδη που του χαρίζουμε.
Ανακυκλώσαμε είδη στο μωβ κάδο έξω από το Νηπιαγωγείο μας .
Δημιουργήσαμε βιβλίο με είδη για το μωβ κάδο.
Μεταποιήσαμε φανελάκια σε τσάντες για τις ανάγκες της Δανειστικής Βιβλιοθήκης και πετσέτες σε Ελληνική Σημαία (παζλ).
Συζητήσαμε για τη δωρεά μας στο Χαμόγελο του Παιδιού της πόλης μας.
Η διάχυση της Δράσης έγινε ψηφιακά στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου αλλά και δια ζώσης με παρουσίαση ειδών του Μωβούλη και της<< Παπουτσένιας >> στο μπαλκόνι μας την ημέρα της καλοκαιρινής γιορτής.
Κατά τον αναστοχασμό αποφασίσαμε στην παρεούλα να χαρίσουμε το βιβλίο με τις ζωγραφιές μας στη γιαγιά που μας βοήθησε. Το στολίσαμε με μια πελότα με διακοσμητικές καρφίτσες αλλά και με ένα τεράστιο <<ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ>> στο οπισθόφυλλο.
Παίξαμε τρίλιζα σε ομάδες(ομάδα πάνινης τσάντας & ομάδα λούτρινου παιχνιδιού) χρησιμοποιώντας ζάρι με το σήμα της ανακύκλωσης για να ορίσουμε την αρχική ομάδα.
Τα παιδιά επιβραβευτήκαν με έπαινο για τη συμμετοχή τους στη Δράση <<Μωβ Κάδος>>.