2ος Θεματικός Κύκλος στα “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” Τμήμα Α1

“Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα”

Ο 2ος Θεματικός Κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, για το Α1 τμήμα, εντάσσεται στον κύκλο “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” και δίνει έμφαση στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας.

Είναι γεγονός πως φαινόμενα βίας, ρατσισμού, εγωιστικών διαθέσεων, και έλλειψης σεβασμού απέναντι στον εαυτό, τον άλλο και το ευρύτερο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον είναι πολύ συχνά, αυξάνονται ανησυχητικά και κρούουν τον κώδωνα κινδύνου μιας ευρύτερης κοινωνικής παθογένειας. Έτσι προέκυψε η ανάγκη υλοποίησης ενός προγράμματος που προωθεί τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα ήδη από την προσχολική ηλικία και φαινόμενα όπως τα παραπάνω να εκλείψουν από τις ζωές των παιδιών και μετέπειτα ενηλίκων.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο “Όταν είμαι ο εαυτός μου” και τονίσαμε την σημασία και την αξία του να είναι κάποιος ο εαυτός του γιατί έτσι είναι πιο χαρούμενος, πιο σίγουρος και πιο ικανός να χτίσει καλές και ειλικρινείς σχέσεις με τους άλλους. Και αφού συζητήσαμε όσα διαβάσαμε, ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε

0 02 05 4668381be20b4b283211aedc9970a6dbd353847f294a1f4a49b69d65560a174b 9180da64a10a9e6b  0 02 05 c0605df79d0505b6c70f76a2b14d6a1b09eb50e7103d0fb2825d5488e6b64e01 1fc51f73

Για να χτίσει ένα παιδί προσχολικής ηλικίας όμως καλή σχέση με τον εαυτό του, πρέπει εκτός από το να:

  • Νιώθει αγάπη: Να ξέρει ότι το αγαπάμε όπως είναι, χωρίς όρους.
  • Κάνει πράγματα μόνο του: Να το αφήνουμε να δοκιμάζει και να μαθαίνει από τα λάθη του.
  • Ακούει καλά λόγια: Να του λέμε μπράβο για τις προσπάθειές του και να του δείχνουμε τα θετικά του.
  • Νιώθει ασφάλεια: Να ξέρει ότι είμαστε εκεί για αυτό, ό,τι κι αν γίνει.
  • Παίζει και να δημιουργεί: Το παιχνίδι το βοηθάει να ανακαλύψει τον εαυτό του.

Πρέπει να

  • Εκφράζει τα συναισθήματά του: Να το βοηθάμε να καταλαβαίνει τι νιώθει και να το εκφράζει.

Έτσι μέσα από καρτέλες συναισθημάτων τα παιδιά αναγνώρισαν και ονομάτισαν διαφορα συναισθήματα όπως χαρά, λύπη, απογοήτευση, φόβο, ντροπή, θυμό κ.α

0 02 05 439a7de5e3f0631df78242b7923b61dafa4a6bff19b359cb35ac6b17fb6d5628 ea85e48ed6fc65d 0 02 05 e8b6ae4a5879d70b0724a6ceb226c09d3635444074129ad677e9f8c8604ea155 b8e8f5de368d2493 0 02 05 88419718275e656e88e734d72fc74b8603b396bd29a5e8fdfc91a7022700e137 143b6f63476fb944 

0 02 05 5f85b38c58e81dd905eda2ab6d43e07f4c3e6f6dcd928688e7bc1da3db900a97 ad67398de283315e 0 02 05 b59f0b8795ddffcfdf461e2997bae98833854d7ab0ae8dd948fdaf2977ca689e d73f133ebb98ebf4

Ζωγραφίσαμε το συναίσθημα που θα θέλαμε όλοι να νιώθουμε και συμφωνήσαμε ότι είναι αυτό της ΧΑΡΑΣ

0 02 05 2760bb1878b4d891a01268498e4194f1acb34f8ee06fb2767e3e0318af050d7e d3cc47710 02 05 6942e79d432dce124387137886e521746c0a48bd4944092cd3c0c5a9750d4168 db117470

Ξεχωρίσαμε τα ευχάριστα συναισθήματα που μας κάνουν και νιώθουμε όμορφα από τα δυσάρεστα που μας κάνουν και νιώθουμε άσχημα.

0 02 05 bf5acd3746d6867fe58e938cfc68cc475b903e81bb0023fd49bb7e7fc67303ea 6acfbb881d6d582f0 02 05 e663f5c3bd01894510cc221450714b6fa4c6bdf343fd3332b32f1926e77e7993 a8e71a14e2e8d017

Είδαμε σε εικόνες διάφορα περιστατικά που μπορεί να συμβούν στο σχολείο και συζητήσαμε γι αυτά και τα συναισθήματα που προκαλούν καθώς και εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης των δύσκολων αυτών περιστατικών.

0 02 05 ad5eb94799e4ccd519e318cba0abdabc0bde87fca0d34694e2098ff6f959013a 54da4793f13a9bdd 0 02 05 a818bf11370739770c9524c86a2caf26b70233ea3c1e0335f24f11459e58f298 5fb5f38a59870c93

Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχημένη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων όμως μέσα και έξω από το σχολείο είναι ο Σεβασμός.

Τι είναι όμως ο σεβασμός για κάθε παιδί και πως τον φαντάζεται;

0 02 05 a39d75bfb35977aeeb84c92bd9d6f7acdc7f25e49fb07a7d9c47210de818353b 1162a8ff 0 02 05 927338a1fe41b7ccebb6642e67dd68d74fcd06c38ce3e81bfbeaece559cfe1ad aa2afa82 0 02 05 51ddab534451c43e73147314837cd90a16abb24fa052e21a0ec71545d81adff1 5cc5699d 0 02 05 0c116e2f0765545ce95f1502b05de3d1ce6c3de3ab156292636c1c8ca29539f6 d941f929 0 02 05 69d4cd00fa7bfecf9d5c3a09925d49f414e0c18366166d011548cff41e66f675 ad836402

Καταγράψαμε με τη μέθοδο καταιγισμού ιδεών όλα όσα ξέρουμε για το σεβασμό και τα ομαδοποιήσαμε για να καταλάβουν και τα παιδιά ότι ο σεβασμός εκδηλώνεται προς διάφορες πλευρές και πως σεβασμό δείχνουμε πρώτα στον εαυτό μας και έπειτα στους άλλους ανθρώπους, στα ζώα, στα αντικείμενα και στη φύση.

0 02 05 40e195e2b4c5e45c50f90343d6ff3a4af31aa8def8d38afc681c9342367c5760 4c5f22c16f2eb9c8 0 02 05 f57942cd533c6a4002b687dbc753ca3c665f510c4fb5041d9cee6c78c0210973 b4905bd7224593df

Με μαύρο σημειώσαμε τις εικόνες στις οποίες δεν υπάρχει σεβασμός και με κόκκινο τις εικόνες που υπάρχει.

Σεβασμός απέναντι στους άλλους ανθρώπους:

0 02 05 0707e2310b2b6518be824cbe65bd4f273e6bda09e0da2afd63438dfbfca97669 c1533e00a92c10d60 02 05 3ab248dc2f3885f35d7e2cc75d3fbf45071af1c1768479d7dcf8173a19ed82ec d95fc5336b182db3

Σεβασμός απέναντι στο Φυσικό μας Περιβάλλον:

 

clipboard image a0a6cfb5b508ef15  0 02 05 ab9bb250cd427b70f30006944126708af616fb8ebde7eda19372a3592d92079c a36d3d29

 

Στη συνέχεια τα παιδιά σε ομάδες έδωσαν ανθρώπινη μορφή στον Σεβασμό και τον ζωγράφησαν όπως πίστευαν ότι μοιάζει.

0 02 05 eaae474c1b787157ee0ecad850faa089192944dd90785b8ad57db1fc49ccd90f 8b13cd5c37f5f373 0 02 05 a4224a10c825318052de664e5bd181463ef54eca9f1635bfd4bad25f8e9e5acd bebeea7726e59c59

0 02 05 b1edb3268a2d72ba2afd79a2261b7bbfb4e90f89bcffb2414ad9f61572684822 193688212dc56ee9 0 02 05 b749e4454d84a560abb5905b32d67d9d4618d744b8b9c8332b6725c5eea7080a 74f080e15e01f2c0

0 02 05 e22836c4a315a14bf5d7684feb478b0a1e2ffbfd5763b5fa0ad148f5899db0b1 50423cab6fdd7463 0 02 05 16eb071bb962256b1cb320580af878db7940dc4120d620630425b1e60badbac9 15b9adadd7dcb1d7

Και επειδή ο σεβασμός εκδηλώνεται με πράξεις τις καταγράψαμε.

0 02 05 3cc508922343ea2c8ff6b5af0ac491ab1ef8f531d394621b4865b9538d52fc27 88563b6b7cfa0dba

Διαβάσαμε το βιβλίο “ο ραφτάκος των λέξεων”

0 02 05 ce0ea5a251171e0fbaa856d688a0931195cfaab66b0dfe74b46f5d6e89aa3f13 c6fe6363e0e392ad 1

0 02 05 3b842e928e79849f8e8c4c8c0cd5975a2d16f825adc8d90458a8bd0af75db46a 3c74ee52dca21316 0 02 05 e2de8247f55ebcaa8b0b525b520d1dec8596fabe619caf4fb4c3350dae40b8bb b045973f5d6dc8f0

Και φυσικά ο σεβασμός εκδηλώνεται και με όμορφες λέξεις. Έτσι καταγράψαμε τις λέξεις που δείχνουν σεβασμό και μας κάνουν να νιώθουμε όμορφα:

0 02 05 ca3b4d586075c6e4aa076163b4b6e2679055a19df175de925b336a37c467ec39 ffa0bdc8026bb091 0 02 05 67143f42fd176325783c5369a7b1efe90523821f3fd8ca5967a48332987e2cc5 592b1c24bc13d1d7 0 02 05 286d5af9ae47a50ac686cc7bcc34aeb859d9f8fcb538af3fcc01ab52e8ee4a09 abe97674d8ee0c9e 0 02 05 64be7263f6462ca57d9369e3c52ee5e637c0804ef562bd3b713a172279b53c07 abb66ca1a7119573 0 02 05 f15e00ad19296d2aeda7ecb208d762b8d4811dc5e2caf5c38f56653dbb645666 242588c02d8dbeb

Στη συνέχεια αναθέσαμε στους εαυτούς μας μία αποστολή στην οποία έπρεπε να σημειώσουμε πόσες πράξεις καλοσύνης θα κάναμε σε διάστημα μίας εβδομάδας…

0 02 05 64836719a415e3012689cb8006554faf69f837486e06d21dd6faa2d224b457bd bed7c4411e4a148d 0 02 05 c901f7d0eb73ced2cf63cd49b8ef28a08c65957c7e0d2f7eebe7c938adb493dc c5d8bbbed2a64d01

Και στο τέλος αξιολογήσαμε το εργαστήριό μας.

0 02 05 f93edbf0bd8ace095f337bebca994fab6d407ed32894579f3fdccebffaa5a9d6 9202655cd8b81b6b

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *