Ήρθε πάλι ο Απρίλης-και σαν να είναι ψέμα-Δράσεις Μετάβασης.2024.

Πρώτη μέρα του Απριλίου κόψαμε τα μαρτάκια μας από τα χέρια και σύμφωνα με το έθιμο τα κρεμάσαμε σε κλαδιά δέντρων και λουλουδιών ώστε να τα πάρουν τα πρώτα χελιδόνια και να φτιάξουν τις φωλιές τους.

 

Εν όψει πρωταπριλιάς διαβάσαμε τον ψεύτη βοσκό και τον Πινόκιο και συζητήσαμε για τις συνέπειες που έχει το ψέμα στη ζωή μας και τη δύναμη της αλήθειας.
Και αφού το ψέμα αρχίζει από το γράμμα ψ κάναμε και μια αντίστοιχη εργασία
2 Απριλίου παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου είναι η ημερομηνία γέννησης του διάσημου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και αναζητήσαμε και διαβάσαμε κάποια από τα παραμύθια του που βρήκαμε στην βιβλιοθήκη της τάξης μας. Έπειτα μιλήσαμε για τα αγαπημένα παραμύθια που τους αρέσει να τους διαβάζουν οι γονείς τους και μιλήσαμε για άλλους ξένους και Έλληνες συγγραφείς όπως, οι αδελφοί Γκριμ, Κάρολος Ντίκενς, Ευγένιος Τριβιζάς, Ζωρζ Σαρή, Βαγγέλης Ηλιόπουλος
Συζητήσαμε για την αξία του βιβλίου και της λογοτεχνίας στη ζωή μας και τα παιδιά επέλεξαν να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους παραμύθι.
Μιλήσαμε για τα τις γιορτές του Απριλίου, τα χαρακτηριστικά του καιρού και τις συνήθειες των ανθρώπων αυτό το μήνα και ζωγράφισαν τα παιδιά το ανθρωπάκι του Απρίλη
Αυτό τον μήνα ξεκινήσαμε και τη δανειστική βιβλιοθήκη.
Τα παιδιά κάθε Παρασκευή θα δανείζονται ένα βιβλίο και θα το επιστρέφουν την επόμενη εβδομάδα ώστε να δανειστούν πάλι την επόμενη Παρασκευή.
 Η διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης προάγει πολλά οφέλη όπως την προ-ανάγνωση, προ-γραφή, δημιουργία και έκφραση λόγου, σεβασμό στο βιβλίο που δεν μου ανήκει, ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, ενίσχυση δεσμών εμπιστοσύνης και φιλίας, συζήτηση νέων θεμάτων που προκύπτουν μέσα από την ανάλυση και το σχολιασμό των βιβλίων κ.α.π.
Βέβαια η διαδικασία ξεκίνησε με τη συμφωνία κάποιων κανόνων τους οποίους καταγράψαμε σε ένα συμβόλαιο και το υπέγραψαν τα παιδιά και οι γονείς τους
Φτιάξαμε και έναν σελιδοδείκτη για να γίνεται η ανάγνωση του βιβλίου ακόμη πιο ευχάριστη
Τα παιδιά καταγράφουν στο σχολείο την Παρασκευή σε μια καρτέλα δανεισμού την ημερομηνία και τον τίτλο του βιβλίου που δανείζονται και στο σπίτι αποτυπώνουν ό,τι τους ζητάει το φύλλο εργασίας που συνοδεύει το εκάστοτε βιβλίο όπως για παράδειγμα τις εντυπώσεις τους από το βιβλίο, να ζωγραφίσουν τον ήρωα του βιβλίου, να ζωγραφίσουν ένα δικό τους εξώφυλλο, να ζωγραφίσουν ένα διαφορετικό τέλος κ.α.
Με αφορμή κάποιες απορίες που προέκυψαν από τα παιδιά για το νερό όπως από πού έρχεται και γιατί δεν τελειώνει ποτέ μιλήσαμε για το νερό.
Πρώτα αποτυπωσαμε τις πρώτες τους γνώσεις σε ένα ιστόγραμμα
Και στη συνέχεια μιλήσαμε για την αξία και τη χρησιμότητα του νερού στη ζωή για να καταλήξουμε στον κύκλο του νερού.
Παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο για τον κύκλο του νερού
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το ανθρώπινο σώμα και τις λειτουργίες του.
Αφού σχεδιασαμε το ανθρώπινο σώμα μιλήσαμε για το εσωτερικό του και τι υπάρχει
Βρήκαμε σχετικά βιβλία στο σχολείο μας και έφεραν και τα παιδιά από το σπίτι τους.
Γνωρίσαμε το μυϊκό, σκελετικό, αναπνευστικό, πεπτικό, νευρικό και κυκλοφορικό σύστημα του ανθρώπου και τι επιτελεί το καθένα
Ξεχωρίσαμε το σκελετικό και το φτιάξαμε με χαρτί
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν τα εσωτερικά όργανα του σώματος και να τα περιεργαστούν
Η κυρία Αρετή η νοσηλεύτριά μας μας βοήθησε ιδιαίτερα δίνοντας όλες τις απαντήσεις στις ερωτήσεις των παιδιών
Μετά από όλα αυτά μετατρέψαμε το μαγαζάκι μας σε φαρμακείο και φτιάξαμε και ιατρείο
Και τα παιδιά έπαιξαν ρόλους φαρμακοποιού, ιατρού, νοσηλευτή και ασθενή.
Διαβάσαμε το βιβλίο ο Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι και γνωρίσαμε το ταξίδι της τροφής
Και κάναμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας
Μας επισκέφθηκε η ομάδα stem και μας μύησε στα πρώτα βήματα ρομποτικής και coding κώδικα.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν ένα ρομπότ-πυροσβεστικό όχημα από lego
Φτιάξαμε μια επιφάνεια – πίστα να κινηθεί το πυροσβεστικό μας και δημιούργησαν τα παιδιά τον κώδικα για να κινηθεί σωστά το όχημα και να σβήσει τη φωτιά.
Η τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές του Πάσχα ήταν γεμάτη με πασχαλινά έθιμα και μυρωδιές.
 Ξεκινήσαμε με τα κάλαντα του Λαζάρου και φτιάξαμε τα λαζαρακια μας.
Αφού είδαμε τη συνταγή, την γράψαμε μόνοι μας, μετρήσαμε τις δοσολογίες γιατί κάναμε διπλή δόση, αφήσαμε τη ζύμη να κοιμηθεί και να ξεκουραστεί για να φουσκώσει και στο τέλος πλασαμε και φουρνίσαμε τα γλυκά μας ψωμάκια, τα λαζαρακια μας…
Tο διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας καθώς και οι μαθητές μας πήραν μέρος και άκουσαν με ευλάβεια και προσοχή στους  Δ’ Χαιρετισμούς οι οποίοι τελέστηκαν  στο εκκλησάκι του σχολείου μας ,το οποίο είναι αφιερωμένο στην Αγία Αικατερίνη, την Παρασκευή στις 12 Απριλίου 2024.
 

Χαρήκαμε το Πασχαλινό Φεστιβάλ- Εργαστήριο κηροπλαστικής μεταξύ 17ου + 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών

 -2024!!!!

Πλησιάζοντας προς την τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές του Πάσχα το Νηπιαγωγείο μας είχε μετατραπεί σε ένα εργαστήριο ζαχαροπλαστικής και πασχαλινών κατασκευών.
Στολίσαμε τις τάξεις μας

Πλάσαμε κουλουράκια,βάψαμε αυγά,είπαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και φιλοτεχνήσαμε κάρτες,καλαθάκια ,αυγοθήκες κ.α.

Τα κάλαντα του Λαζάρου τα είπαμε και σε όλες της τάξης του Δημοτικού στα πλαίσια της μετάβασης και της αναβίωσης των εθίμων της πατρίδας μας.

Ενώ παρέα με τους μαθητές του Δημοτικού
παρακαλοθήσαμε και μία διαφορετική παράσταση από το Σύγχρονο Πειραματικό Θέατρο Σκιών ParaMana
«ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΑΓΓΙΞΕΙ ΤΟ ΜΙΣΟΦΕΓΓΑΡΟ»  μια διαχρονική αφήγηση για τη δύναμη της αγάπης που αγγίζει όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας.
και έτσι όμορφα ανταλλάξαμε ευχές ,δώρα και λουλούδια και φύγαμε για πασχαλινές διακοπές,