Το διδακτικό προσωπικό και οι μαθητές των δύο όμορων Νηπιαγωγείων έγιναν συνδημιουργοί της γνώσης.
Με τη συνεργασία μπορεί να «οικοδομηθεί» κάτι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που θα μπορούσε να «κατασκευάσει» ο καθένας από εμάς ακολουθώντας μια μοναχική πορεία.
Η αλληλεπίδραση-συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, δεν είναι επωφελής μόνο για τους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως για τους μαθητές, οι οποίοι και αποτελούν τους κύριους αποδέκτες των εκπαιδευτικών καινοτόμων δράσεων και παρεμβάσεων.
Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών μετατρέπει το σχολείο σε κοινότητα μάθησης, με σημαντικά οφέλη για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τη σχολική μονάδα και, κυρίως, τους μαθητές.
Το διδακτικό προσωπικό του 17ου Νηπιαγωγείου Πατρών, με αφορμή τις δράσεις για τον εορτασμό του Πάσχα εμπνεύστηκε το Πασχαλινό Φεστιβάλ και διοργάνωσαν εργαστήριο Κηροπλαστικής στον χώρο του σχολείου τους αλλά και πασχαλινά παιχνίδια ( αβγομαχίες, τσουβαλοδρομίες κλπ).
Με μεγάλη χαρά το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών αποδέχτηκε την πρόσκληση που μας έστειλαν
και την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 ξεκινήσαμε για το όμορο 17ο Νηπιαγωγείο Πατρών .. Πρώτη φορά ανεβαίναμε τα όμορφα πλακόστρωτα στενά δρομάκια για την περιοχή του γραφικού Βλατερού με την συνοδεία της προϊσταμένης του 17ου Νηπιαγωγείου Πατρών κυρίας Ασημίνας Πετροπούλου . Ανυπομονούσαμε για να συναντήσουμε γνώριμους μαθητές από προηγούμενες συνεργασίες και αγαπημένους συναδέλφους και επίσης για να συμμετάσχουμε στο πολλά υποσχόμενο Πασχαλινό Φεστιβάλ και να υλοποιήσουμε από κοινού τόσο το εργαστήριο κηροπλαστικής ,αλλά και να παίξουμε από κοινού ομαδικά παιχνίδια στην αυλή τους.
Στο χώρο του σχολείου, μας υποδέχθηκαν θερμά η υπεύθυνη Νηπιαγωγός του πρωινού τμήματος κυρία Μαίρη Λεβεντάκου και ο κύριος Δημήτρης Πολυμερος ,δάσκαλος Αγγλικής Γλώσσας, με τους μαθητές τους και μαζί με το βοηθητικό προσωπικό του σχολείου τους.
Σχετικά με το εργαστήριο κηροπλαστικής τα παιδιά είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν όλη την διαδικασία κατασκευής μιας λαμπάδας καθώς και την διακόσμηση της από δύο γλυκύτατες μαμάδες μέλη του Συλλόγου Γονέων του 17ου Νηπιαγωγείου Πατρών την κυρία Βάσω Μπούσια και την κυρία Ιωάννα Αγγελοπούλου , οι οποίες έχουν εργαστήρι και ασχολούνται με την κατασκευή χειροποίητων δώρων, κοσμημάτων, διακοσμητικών.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100078777189858
Όλοι μαζί γίναμε μία μεγάλη ομάδα και πήραμε θέσεις στο ειδικά διαμορφωμένο χώρο της αίθουσας τους.
Αρχικά παρακολουθήσαμε την κατασκευή κεριού μία εύκολη και δημιουργική διαδικασία, μέσα από την οποία μπορείς να δημιουργήσεις άπειρους συνδυασμούς κεριών. Από αρωματικά μέχρι χρωματιστά κεριά, μπορείς να φτιάξεις πραγματικά εντυπωσιακές δημιουργίες!
Στη συνέχεια κάθε νήπιο στόλισε την δική του λαμπάδα με τα υλικά που επέλεξε.
Το αποτέλεσμα καταπληκτικό…..όλες οι δημιουργίες μας υπέροχες!!!!!
Έπειτα παίξαμε παιχνίδια όπως αυγοδρομίες, τσουβαλοδρομίες, τάισμα λαγού και άλλα, στην υπέροχη αυλή με τα πανύψηλα δέντρα .
Το Καταπράσινο φυσικό περιβάλλον ,τα χαμόγελα όλων μας , η καλή μας διάθεση και ο φωτεινός ηλιόλουστος καιρός μας γέμισαν υπέροχα συναισθήματα.
Οι στιγμές που μοιραστήκαμε τόσο όμορφες και δημιουργικές που πραγματικά δεν ήθελαν τα παιδιά να τελειώσει ή μέρα.
Στο τέλος οι οικοδεσπότες μας χάρισαν κάρτες με ευχές , ένα σακουλάκι με αρωματικά κεράκια και μία θήκη με σετ κουτάλι, πιρούνι και μαχαίρι παιδικό.
Τα Στρουμπειάκια φύγανε με τις καλύτερες εντυπώσεις και δώσαμε υπόσχεση για μία επόμενη δράση συνεργασίας των δύο σχολείων.
Ευχαριστούμε θερμά για την υπέροχη φιλοξενία–Οι μαθητές και το διδακτικό προσωπικό του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών κυρία Δήμητρα Αγγελογιαννοπούλου- Ελένη Τσιμά-Αρετή Σταυροπούλου καθώς και η προισταμένη κυρία Παγανιά Γεωργία.
Ευχαριστούμε πολύ και την συντακτική ομάδα του Patrasevents για την φιλοξένια της δράσης μας στο δελτίο τύπου.
Όσο περισσότερο τα μέλη μιας σχολικής μονάδας συμμετέχουν σε συνεργατικές δραστηριότητες τόσο το αποτέλεσμα της διάχυσης της εμπειρίας εμπλουτίζει το σχολικό περιβάλλον (Berry, Daughtrey & Wieder, 2009).
Η συνεργασία των εκπαιδευτικών έχει άμεση επίδραση και στους μαθητές, καθώς αυτοί επωφελούνται από τη διδασκαλία που σχεδιάζεται από δύο εκπαιδευτικούς. Η συνδυασμένη προσπάθεια από δύο δασκάλους είναι πιο ισχυρή από τις διδακτικές εφαρμογές που εκπονούνται από έναν (Goddard et al, 2010). Επιπλέον, είτε εκδηλώνεται με τη μορφή της κοινής διδασκαλίας είτε με τη συμμετοχή των δασκάλων σε διάφορες σχολικές ομάδες εργασίας, αποτελεί πρότυπο μίμησης για τους μαθητές (Berry, Daughtrey & Wieder, 2009)
Εις το επανιδείν.!!!!!
By Παγανιά Γεωργία στις Απριλίου 20, 2024