ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ -ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-2022-23

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ»

 

ΣΤΟΧΟΙ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ: Σκοπός είναι η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα και τους κινδύνους από τους οποίους απειλούνται. Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών για την ανάγκη προστασίας του πλανήτη.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 7 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ: ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Στον κύκλο των 7 εργαστηρίων θα δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων που αναφέρθηκαν διεξοδικά στην πρώτη ενότητα του παρόντος Σχεδίου Δράσης. Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι αρχικά η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται. Μέσα από κατεξοχήν βιωματικές δράσεις, τα παιδιά θα μπουν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν και θα ενθαρρυνθούν να προτείνουν λύσεις, να επιλέγουν τις βέλτιστες λύσεις, να δημιουργούν «πρωτότυπα» αλλά και να αξιολογούν τα στάδια της λύσης που η ομάδα υιοθέτησε και εφάρμοσε.

Χρήσιμες πληροφορίες για το πρόγραμμα θα αντληθούν από τη σελίδα:

https://inactionforabetterworld.com/%CE%B2%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD/parapono-zoon-abc-dimotikou/

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: ‘‘Πρώτη γνωριμία με τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση.’’

0

Εισαγωγή με τη στρατηγική της ιδεοθύελλας (αρχικός εννοιολογικός χάρτης).

1

Παρακολούθηση σχετικών βίντεο παγκοσμίως αλλά και σε εθνικό επίπεδο.

https://www.youtube.com/watch?v=ELPhs2ChAPc&ab_channel=Perierga

 

https://www.youtube.com/watch?v=U9esYuHMsAo&ab_channel=AnnaVladeni

Δημιουργία επιμέρους ομάδων (φωκάκια / δελφινάκια / αρκουδάκια / χελωνάκια / τσακαλάκια / ελαφάκια)

και online ψηφιακά παιχνίδια 

https://wordwall.net/el/resource/17302018/%CF%84%CE%B1-%CE%B6%CF%8E%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%85%CE%BD%CE%B4%CE%B9%CE%BD%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CE%BD

https://learningapps.org/view11139392

 

https://learningapps.org/12149564

https://wordwall.net/pl/resource/2269901/%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%B6%CF%8E%CE%B1-%CF%85%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CF%86%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CE%AF%CF%80%CE%BB%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1

 

 

https://wordwall.net/pl/resource/19646599/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b6%ce%b7%cf%84%ce%b5%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%b1-%ce%b6%cf%8e%ce%b1-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b4%cf%85%ce%bd%ce%b5%cf%8d%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%85%cf%80%cf%8c-%ce%b5%ce%be%ce%b1%cf%86%ce%ac%ce%bd%ce%b9%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%89%cf%83%cf%84%cf%8c-%ce%ae-%ce%bb%ce%ac%ce%b8%ce%bf%cf%82

 

https://wordwall.net/pl/resource/10940584/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF-%CE%B6%CF%8E%CE%BF-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%8D%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CE%B5-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CF%86%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%B7

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ‘‘Ποιος και τι με απειλεί;’’

Παρακολούθηση διαφανειών.

https://inactionforabetterworld.com/wp-content/uploads/2020/05/zwanew.pdf

 

Ακρόαση τραγουδιού και ποιήματος (τα ζώα τα προσέχουμε) και αντιπροσωπευτικών ήχων ζώων.

3

https://www.youtube.com/watch?v=Lt4Msf8KmKk&ab_channel=%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BC%CF%85%CE%B8%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1

https://inactionforabetterworld.com/wp-content/uploads/2020/05/zoa-tragoudi.mp3

Ενασχόληση με επιδαπέδιο παιχνίδι μνήμης με κάρτες (ζώα που κινδυνεύουν).

4

Αφήγηση: <<Το Παράπονο των Ζώων>>

[ήρωες: Μόνα Μονάχους, η Φώκια (Αλόννησος) / Λέτα Καρέτα, η Χελώνα (Ζάκυνθος) / Ούρσουλα η Αρκούδα (ursus=καφέ) / Λυκούργος ο Λύκος]

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: ‘‘Απειλή και κλιματική αλλαγή.’’

Δημιουργία ομαδικής αφίσας (καφέ αρκούδα: φροντίζω, μαθαίνω, κατανοώ…).

5

Παρακολούθηση ψηφιακού υλικού περί κλιματικής αλλαγής.

https://www.youtube.com/watch?v=PqxMzKLYrZ4&t=53s

https://www.youtube.com/watch?v=ko6GNA58YOA

 

Κατασκευή αφίσας – τρίπτυχου (Χρώμα-Σύμβολο-Εικόνα).

6

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: ‘‘Το δίχτυ της ζωής.’’

(Πίνακας αναφοράς 8 οργανώσεων).

7

Παρακολούθηση ψηφιακού και εποπτικού υλικού

 

https://www.youtube.com/watch?v=NAuIsgvrpC4

Συμπλήρωση φύλλων εργασίας (Κεφαλαίο ΧΕΛΩΝΑ και ΦΩΚΙΑ & Ζώο και Λογότυπο Οργάνωσης).

8

Θεατρικό παιχνίδι: <<Το Δίχτυ της Ζωής>> (υλικά: κουβάρι & κούκλα)

9

Σύνθεση εννοιολογικού χάρτη σκέψεων και λύσεων.

10

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: ‘‘Λύσεις σε μικρά βιβλία.’’

Εξήγηση δομής minibook (παιδαγωγική Freinet).

Εικονογράφηση minibook.

Αντιγραφή τίτλου minibook& αναγραφή ονόματος εικονογράφου.

11

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: ‘‘Το Παραμύθι … αλλιώς!’’

Αναδιήγηση ιστορίας (το Παράπονο των Ζώων) με αίσιο τέλος και ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ προς τα παιδιά.

Εικονογράφηση (νέου) παραμυθιού.

12

https://docs.google.com/presentation/d/1OT07TYeGSLlQxuoa_HZW2EQD7BCIkiLej3cfHZVbiBE/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vRX6HaK6K087zZ-HchgZvi-whcUe2RbvQ1QSCnTJ8x7GZZDb8vMWIdHvmz–ahOTHWVikiyToJXK2KW/pub?start=false&loop=false&delayms=3000

Δραματοποίηση (νέου) παραμυθιού (Μόνα, Λέτα, Ούρσουλα, Λυκούργος).

13

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: ‘‘Αξιολόγηση.’’

Μελέτη Παγκόσμιας Διακήρυξης Δικαιωμάτων Ζώων (14 άρθρα).

14

Αναδιάρθρωση εννοιολογικού χάρτη με την προσθήκη νέων λύσεων.

15

Διαδικτυακή συνεργασία μέσω πλατφόρμας ZOOM με τον κύριο Τσάκαλο, εκπρόσωπο της οργάνωσης MOm.

16

ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ ΥΛΙΚΟ: ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ (Ποιόν πίνακα προτιμώ: Κοίταξε λιγάκι εδώ!)

17

ΕΞΩΦΥΛΛΟ: ΧΕΡΑΚΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΓΗ.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΕΝΕΡΓΗ ΕΜΠΛΟΚΗ ΠΑΙΔΙΩΝ (φύλλο αυτοαξιολόγησης: Πόσο Μου Άρεσε Ο Θεματικός Κύκλος).

18

Οι παρακάτω δράσεις στηρίχθηκαν στο προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό από την συνάδελφο Τάνια Μάνεση.