Ο Ιούνιος είναι ο πρώτος μήνας του καλοκαιριού και ο τελευταίος της σχολικής χρονιάς.
«Γεια σου θεριστή, λεβέντη, που θερίζεις τα σπαρτά κι ωριμάζεις και τα σύκα, Ορνιαστή μου απ’ τη συκιά»
Για τους μαθητές φτάνει η περίοδος ξεκούρασης, παιχνιδιού και ξενοιασιάς.
Αυτή την χρονιά ήταν και ο πρώτος μήνας επαναλειτουργίας των σχολείων μετά από την περίοδο της καραντίνας λόγω covid-19.
Γιαυτό και η πρώτη μας δραστηριότητα αφορούσε συζήτηση γύρω από τον κορωνοιό και τους τρόπους που μπορούμε να προφυλαχθούμε από αυτόν.
Είδαμε σχετικά βίντεο για το σωστό πλύσιμο χεριών αλλά και τα μέτρα προφύλαξης με την επιστροφή μας στο σχολείο.Επίσης ακούσαμε το ηλεκτρονικό παραμύθι με τίτλο “Το πάθημα του Κορωνοιού”
Μιλήσαμε για τον Ιούνιο και το όνομα του “Θεριστής “Έγινε αναφορά στη διαδικασία του θερισμού και γνωριμία με το σιτάρι.
Φτιάξαμε το σιτάρι σε οβάλ χαρτί και γλωσσοπίεστρα και κολλήσαμε σπόρους σιταριού στο κέντρο .
Παίξαμε ένα παιχνίδι για να θυμηθούμε τις παροιμίες του Ιούνη που είχαμε συζητήσει.Το παιχνίδι ήταν επιδαπέδιο .Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες.και με βάση το ζάρι έκαναν τόσα βήματα πάνω στα τετράγωνα του παζλ κι αν έπεφταν πάνω στην παροιμία έπρεπε να την πουν.Όποιος έφτανε στο τέλος της διαδρομής ήταν και ο νικητής.
Έγινε αναφορά στα επαγγέλματα με τα οποία ασχολούνται οι άνθρωποι σήμερα και παλιά.Διαβάσαμε το Ραφτάκο των λέξεων
Παλιά και σύγχρονα επαγγέλματα.Ξεκινήσαμε με τα παλιά επαγγέλματα και γνωρίσαμε τον παγωτατζής, τον παγοπώλη,τον νερουλά.Είδαμε εικόνες στον υπολογιστή και ακούσαμε το παραμύθι ένας ελέφαντας παγωτατζής. Ζωγραφίσαμε παγωτά και προετοιμάσαμε την καλοκαιρινή μας κάρτα. Ακούσαμε το τραγούδι ο παγωτατζής.
Παίξαμε στον υπολογιστή παιχνίδια και παζλ με θέμα τα επαγγέλματα. Συζητήσαμε τι θέλουμε να γίνουμε όταν μεγαλώσουμε και τι δουλειά κάνουν οι γονείς μας.
Διαβάσαμε τον Άρη τον Τσαγκάρη.
Γνωρίσαμε την λατέρνα και είδαμε βίντεο πώς φτιάχνεται. Ακούσαμε τραγούδια που έπαιζαν οι λατέρνες
Διαβάσαμε το παραμύθι Ωχ χταπόδι λάθος πόδι,τα πόδια του Γιάννου κάνουν όλα και από ένα επάγγελμα.
Ζωγραφίσαμε και με τα πινέλα μας
Αναφερθήκαμε στις βόλτες μας στη θάλασσα και την θαλάσσια ζωή και τα ζώα που υπάρχουν εκεί.Διαβάσαμε υπέροχα βιβλία.Είδαμε εικόνες από διάφορα ζώα και φυτά της θάλασσας και έλεγαν ότι γνώριζαν για το κάθε ένα.Ρωτήθηκαν για τις διαφορές που έχουν τα ψάρια από τους ανθρώπους ,τι τρώνε ,πως αναπνέουν και γιατί νομίζουν ότι κάποια ζώα έχουν δαγκάνες,αγκάθια,σκληρό κέλυφος.Στη συνέχεια μιλήσαμε για την τροφή τους και στο ποιο θα φαγωθεί από ποιο.
Παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι ταξινόμησης με στεφάνια ως οι οικογένειες των θαλάσσιων ζώων.Στην Μπλούζα μας κολλήσαμε ένα ζώο. Διάφορα ζωάκια υπήρχαν διάσπαρτα μέσα στην τάξη. Με τον ρυθμό του ταμπουρίνου τα παιδιά αναζητούσαν το ζώο που αντιπροσώπευαν και άμεσα έπρεπε να τρέξουν και να το τοποθετήσουν στην αντίστοιχη κατηγορία ,μαλάκια-οστακοειδή,κήτη κλπ.
Με χάρτινα πιατάκια που τα βάψαμε μπλε και χαρτάκια σε διάφορα σχήματα φτιάξαμε ψαράκια μέσα στα ενυδρεία μας.
Μέσα από βιβλία που τα παιδιά βρήκαν μέσα στην τάξη έδειξαν ενδιαφέρον να μιλήσουμε για τους καρχαρίες και είδαμε και ένα βίντεο με το Λευκό καρχαρία που ζει στην Μεσόγειο.
Όμως οι άνθρωποι δυστυχώς δεν κρατάνε το φυσικό περιβάλλον των ψαριών καθαρό και αυτά κινδυνεύουν.Είδαμε ένα βίντεο με όλους τους τρόπους ρύπανσης και τις επιπτώσεις.
Κάναμε ένα πείραμα προσπαθώντας να καθαρίσουμε το νερό το οποίο το είχαμε βρομίσει με χώμα ,σκουπίδια και πέτρες.Προσπαθήσαμε με διάφορους τρόπους να το φιλτράρουμε και με το βαμβάκι μπορέσαμε να μαζέψουμε τις βρομιές.
Επίσης συζητήσαμε τις ευεργετικές αλλά και τις βλαβερές συνέπειες του Ηλίου ,κάναμε ένα πείραμα για την τρύπα του όζοντος και χαρήκαμε ένα κουκλοθέατρο με αυτό το θέμα.
Αγαπάμε τον ήλιο αλλά πρέπει να προσέχουμε τον εαυτό μας αλλά και το περιβάλλον.
Αναφερθήκαμε στα τελευταία γράμματα της αλφαβήτας.
Τα παιδιά ανέφεραν όσες λέξεις μπορούσαν να σκεφτούν από το Σσ. Έγινε ανάγνωση δύο μικρών ιστοριών για το Σσ και είδαμε ένα βίντεο από την εκπαιδευτική τηλεόραση για το Σσ και κάναμε ένα σχετικό φύλλο εργασίας. Επίσης έγινε αναφορά στο γράμμα Ιι με τον ίδιο τρόπο.
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή και με αριθμούς .Έψαξαν μέσα στην τάξη και στη φύση που υπάρχει ο αριθμός 4 όπως π.χ. (ρόδες Αυτοκινήτου,τα πόδια των ζώων κλπ.)Είδαμε σχετικό βίντεο και άκουσαν τους συνδυασμούς αριθμών που μας δίνουν το αποτέλεσμα τέσσερα.
Μάθαμε και παίξαμε τον αριθμός 5 ,το 6 και το 7 κατά τον ίδιο τρόπο.
Μιλήσαμε για την Γιορτή του Πατέρα .Το κάθε παιδί έλεγα για τις δραστηριότητες που κάνουν μαζί και για τα πράγματα που τον κάνουν ξεχωριστό.Φτιάξαμε και μία κάρτα με ευχές για να την χαρίσουμε στους αγαπημένους μας μπαμπάδες.
Θελήσαμε να διαβάσουμε ένα βιβλίο για τον μεγάλο ζωγράφο Βαν Γκογκ το οποίο έφερε μαθητής μας στο σχολείο. Είχαμε δουλέψει το ζωγράφο εξ αποστάσεως αλλά αποφασίσαμε να κάνουμε και τώρα μία αναφορά και να επεξεργαστούμε την έναστρη Νύχτα και τα Ηλιοτρόπια .Δουλέψαμε συνεργατικά και να το αποτέλεσμα. Είμαστε πολύ περήφανοι γιαυτό.Είμαστε οι καλύτεροι ζωγράφοι.
Και μια και πήραμε φόρα συν θέσαμε και το Δωμάτιο του ζωγράφου σε μικρογραφία.
Δημιουργήσαμε το παρακάτω βίντεο με τα έργα μας εμπνευσμένα από τον μεγάλο ζωγράφο πριν και μετά την καραντίνα.
Ήρθε στην τάξη μας δύο μαθητές του συστεγαζόμενου 2ου Δημοτικού σχολείου Πατρών και μας έδειξαν τις τσάντες τους και το περιεχόμενο τους ενώ μας μίλησαν για το πως είναι η κάθε μέρα τους στο μεγάλο σχολείο.Περάσαμε υπέροχα και ευχαριστούμε θερμά τους φίλους μας.
Διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο Ο Φυσητής των Ονείρων και ζωγραφίσαμε τα δικά μας όνειρα για το μέλλον
Και φτάνοντας στο τέλος αυτού του Μήνα ξεκινήσαμε τις ετοιμασίες στολισμού του χώρου μας για την Μεγάλη Ημέρα της Αποφοίτησης.
Τα πινέλα πήρανε φωτιά…….Τι ωραίο που έγινε το σκηνικό μας .
Και οι κυρίες μας πυρετωδώς ετοίμασαν τους φακέλους με τους κόπους μιας ολόκληρης χρονιάς.
Μας είπαν ότι όλοι είμαστε τέλεια παιδιά και υπέροχοι μαθητές έτοιμοι να περάσουμε στο επόμενο σκαλί της εκπαίδευσης
Ανυπομονούμε…….την αυριανή ημέρα πολλών συγκινήσεων…..26/6/2020.