eTwinning– Τέχνη, τέχνη είσαι εδώ;
Θα πάρω την τσαντούλα μου και θα ψάξω να σε βρω!!!!
Το πρόγραμμα αυτό όπως σας έχουμε ήδη αναφέρει θα είναι σε συνεργασία με άλλα Νηπιαγωγεία της χώρας μας και της Κύπρου:
15ο Ν/γείο Πατρών,15ο N/γείο Γαλατσίου, 2ο Ν/γείο Γαργαλιάνων, 1ο Ν/γείο Κέρκυρας, 5ο Ν/γείο Ευόσμου, 1ο Ν/γείο Ωραιοκάστρου, 1ο & 2ο Ν/γείο Χρυσούπολης, 1ο Ν/γείο Προσοτσάνης, Ν/γείο Χαιρώνειας, Ν/γείο Όσσας, 3ο Ν/γείο Γιάννουλης, 6ο Ν/γείο Κατερίνης, Ν/γείο Λεβαίας, Ν/γείο Σκοτίνας, 26ο Ν/γείο Καλαμάτας, Ν/γείο Νεοχωρούδας, 29ο Ν/γείο Σερρών, 10ο Ν/γείο Τρίπολης, 6ο Ν/γείο Αγλαντζιάς(Κύπρος) .
Πρώτος μήνας αφιερωμένος στην Αρχιτεκτονική:
H πρώτη πρόκληση του προγράμματος ήταν να φτιάξουμε έναν πύργο από υλικά που υπάρχουν στην τάξη μας με 50 τεμάχια.
Άρχισαν να πέφτουνε ιδέες!
Για να ακονίσουμε το μυαλό πήραμε μολύβι και χαρτί και ζωγραφίσαμε την ιδέα μας αυτή.
παίξαμε κι ένα παιχνίδι λογικής με αινίγματα πολλά για να δουλεύει το μυαλό γρήγορα και σωστά…. Τραγουδήσαμε-παίξαμε με τους αριθμούς!!!
Και μετά την εξάσκηση αυτή πιάσαμε δουλειά να φτιάξουμε ένα πύργο μοναδικό της Τέχνης το σπιτικό!!!!
Πειραματιστήκαμε με διάφορα υλικά και χτίσαμε λογιών-λογιών πύργους {με ξύλινα και πλαστικά τουβλάκια ,με κύβους και βιβλία}
Διασκεδάσαμε με όλες τις κατασκευές μα πιο πολύ γελάσαμε με τον Πύργο που φτιάξαμε με τα σώματα μας ενωμένα σα χαλί.
Μετρήσαμε πόσο ψηλός είναι ….10 πλακάκια… ίσα με 3 μέτρα!!!
Νομίζουμε αρκετά ψηλός. Ένας ξαπλωτός γιγάντιος ανθρώπινος πύργος.
Μας άρεσε πολύ η Τέχνη αυτή και στη συνέχεια δημιουργήσαμε τον Πύργο των μαθηματικών και των Τεχνών από αφρώδες υλικό σε κομμάτια παζλ.
Στον Πύργο αυτό ζούν οι αγαπημένοι μας αριθμοί και οι Τέχνες όλες μαζί!!!!
Ιδιοκτήτης του Πύργου ο Πυθαγόρας από τη Σάμο και η Υπατία από την Αλεξάνδρεια.
Αποτελείται από 8 αφρώδες κύβους των 30 εκατοστών και μαζί με τη βάση φτάσαμε τα 3 μέτρα σχεδόν ακουμπώντας το ταβάνι!!!!
Θελήσαμε να τον δείξουμε σε όλους και αποφασίσαμε να βγούμε στην αυλή την ώρα του κοινού μας διαλείμματος με τα παιδιά του Δημοτικού. Ο Πύργος μας ετοιμάστηκε συνεργατικά αυτή τη φορά με θεατές τους δασκάλους και βοηθούς τους μεγάλους μας συμμαθητές του δημοτικού…
Καμαρώστε τον…..!!!! Από ότι βλέπετε έγινε πιο ψηλός και από τις κολώνες της Γέφυρας του Ρίου Αντιρρίου. Ε!!!!Πόσο άλλο πιο ψηλός? Φτάσαμε στον ουρανό!!!!Πόσο καμαρώνουμε για αυτό!!!
Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ του Πυθαγόρα και της Υπατίας!!!!Γιατί η ζωή μας είναι Τέχνη και πράξη!!!!!!
Δεν σας έχουμε όμως πεί πως έγινε η γνωριμία με τους φίλους μας από το παρελθόν!!!!Τους φίλους μας Πυθαγόρα και Υπάτια τους γνωρίσαμε τυχαία στο παγκάκι έξω στην αυλή…μέσα σε ένα ξεχασμένο βιβλίο αριθμητικής.Από περιέργεια αλλά και φιλαναγνωσία το ανοίξαμε και να σου ξεπετάχτηκαν μπροστά μας δύο άγνωστοι για μας που έγιναν όμως μετά φίλοι μας καλοί και έμπνευση τρανή!!!!!
Στη συνέχεια ο Άρχοντας του Πύργου μας ξενάγησε στα μυστικά του. Μας έδειξε την κούπα του και προβληματιστήκαμε πολύ.
Εμείς το είπαμε μαγικό αλλά υπάρχει εξήγηση που θα την μάθουμε όταν πάμε στο δημοτικό!!!
Όλα αυτά τα ζωγραφίσαμε και στο χαρτί ….θαυμάστε τα έργα μας!!!
Στη συνέχεια ο Πυθαγόρας και η Υπατία μαζί θέλανε να μάθουν την ιστορία και τα μυστικά και του δικού μας του σχολειού. Τους είπαμε όλη την ιστορία του Στρουμπείου του ξακουστού και είδαμε μαζί εικόνες του κτιρίου από σήμερα και από παλιά .Συγκρίναμε και βρήκαμε τις διαφορές. Αυτό που μας εντυπωσίασε πιο πολύ ήταν το σχέδιο της εξώπορτας από το παλιό σχολείο. Ψηλές κολώνες με σκαλίσματα και σχέδια πολλά…. Κάτι σαν σαλιγκαράκια δεξιά και αριστερά. Αυτό οι μεγάλοι το λένε ρυθμό και μάλιστα Ιωνικό. Υπάρχουν και άλλοι διαφορετικοί όπως ο Δωρικός και ο Κορινθιακός.
Ψάχνοντας στον υπολογιστή κάναμε μια βόλτα στην πόλη μας και βρήκαμε διάφορα σπίτια πολύ παλιά και διαφορετικά .
Βρήκαμε και ένα μνημείο ξακουστό σε όλο τον κόσμο με αυτό τον ρυθμό. Μας άρεσε και το ζωγραφίσαμε στο λεπτό!!!!
Αχ αυτή η τέχνη πως την είπαμε Αρχιτεκτονική μας άρεσε πάρα πολύ!!!Είναι γύρω μας παντού σε κάθε βήμα μας!!!!ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΜΥΑΛΑ!!!!!!
Κάθε μέρα κοιτάμε την πλατφόρμα και πάντα καμαρώνουμε τους πύργους και των άλλων φίλων μας από τα άλλα σχολεία.Όλοι είναι υπέροχοι-φανταστικοί!!!!
Ψάξαμε στον υπολογιστή και βρήκαμε κι άλλους πύργους στην Ευρώπη ξακουστούς!!!!Μα κάναμε κι ένα γύρω τον κόσμο όλο και είδαμε πολλά θαύματα αρχιτεκτονικά!!!!
Ήρθε και μια Αρχιτέκτονας –επιστήμονας σωστός η κ. ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ και μας έδειξε τα μυστικά της πάνω στο επάγγελμα της!!!!Μας βοήθησε μετά να φτιάξουμε την πρώτη μας μακέτα αρχιτεκτονικά από την πόλη που θα θέλαμε να ζούμε φανταστικά!!!!Με όλα αυτά νοιώσαμε σπουδαίοι δυνατοί επιστήμονες αληθινοί!!!!
Και να τι φτιάξαμε θαρρώ την πλατεία της γειτονιάς σαν μία υπέροχη παιδική χαρά και την ονομάσαμε Ελλάδα-Ολυμπιάδα!!!!Είχαμε κι ένα μεγάλο βοηθό που επιτηρούσε το έργο μας κάθε λεπτό….Το Ρομπότ κάπταιν !!!! Και όταν μεγαλώσουμε και γίνουμε μεγάλοι πολίτες στην πόλη αυτή θα την αλλάξουμε με βάση τη δική μας φαντασία στην αρχιτεκτονική!!!!!! .
Ασχοληθήκαμε με τις αγαπημένες πλατείες της πόλης μας και μελετώντας τες μάθαμε και τα σχήματα:τετράγωνο-ορθογώνιο-τρίγωνο.
και στη συνέχεια τις αποτυπώσαμε μόνοι μας στο χαρτί σαν αρχιτέκτονες μοναδικοί…
Να και τα συντριβάνια με τα λιοντάρια που μας αρέσουν πολύ στην πλατεία της πόλης μας την κεντρική!!!
Μετά ανακαλύψαμε στην ιματιοθήκη μας στολές. Τις φορέσαμε και μεταμορφωθήκαμε και παίξαμε τι άλλο τις τέχνες τις θαυμαστές!!!
Μαζί με τον Πυθαγόρα και την Υπατία στον Πύργο μας!!!!!ΤΕΧΝΗ ΤΕΧΝΗ ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ?
Υποδύομαι τις Τέχνες και στον Πύργο των αριθμών και των Τεχνών μου αρέσει να τραγουδώ…….
ΤΕΧΝΗ ΕΔΩ ,ΤΕΧΝΗ ΕΚΕΙ….
ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΤΕΧΝΗ ΝΑ ΣΕ ΒΡΩ…
ΝΑ ΣΕ ΜΑΘΩ ΝΑ ΧΑΡΩ….
ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΚΑΛΑ…..
ΚΑΙ ΤΟΥΤΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!!!Αυτοσχέδιο τραγουδάκι που μας αρέσει να το τραγουδάμε πριν να ξεκινήσουμε τις δραστηριότητες μας.
Και πρέπει να σας πούμε πως όλα αυτά τα ωραία μας τα μοιραζόμαστε και με τα άλλα παιδιά πανελλαδικά και ευρωπαϊκά.
’Έτσι η χαρά μας γίνεται διπλή και πολλαπλή!!!!
Στην κοινή μας πλατφόρμα την ηλεκτρονική έχουμε και ένα σωρό δραστηριότητες συνεργατικές που με πολύ αγάπη και μεράκι κάνανε τα άλλα τα σχολειά!!!!!
Κοιτάτε και διαβάστε με προσοχή γιατί είναι όλα φανταστικά!!!!
Πάνω στο χάρτη βρήκαμε που βρισκόμαστε και τοποθετήσαμε το στίγμα μας:
//www.zeemaps.com/pub?group=2729143&legend=1&topbar=1&locate=1&search=1&x=23.048668&y=40.828887&z=11
Ακόμη παίζουμε διαδικτυακά παιχνίδια με τους πύργους μας:{παιχνίδια μνήμης-παζλ-σταυρόλεξα-γρίφους}
https://padlet.com/pokellina/jz4kolx7s39x PADLET ME ΤΟΥΣ ΠΥΡΓΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.
https://padlet.com/g_kanellaki/r6wmv2oqe2bd PADLET ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ
https://learningapps.org/display?v=pjkn6n40t17 παιχνίδι μνήμης από το νηπιαγωγείο Αγλατζιάς Κύπρου.
https://crosswordlabs.com/view/untitled174417 Το νηπιαγωγείο Χαιρώνειας ένα σταυρόλεξο.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=159b9692d1cc Το νηπιαγωγείο Προσοτσάνης ένα παζλ κι ένα γρίφο
παζλ με τις σημαίες της Ελλάδας και της Κύπρου
και παιχνίδια μνήμης με τους σπουδαιότερους πύργους της Ευρώπης….
Και ένα easypolls για τον νικητήριο Πύργο που θα έχει την τιμή να στεγάσει όλες τις Τέχνες μαζί!!!!
http://www.easypolls.net/poll.html?p=59f7a759e4b04d6fbe2d1160 easypolls για την ψηφοφορία Αναμονή για τον νικητή!!!!
Αρχή και Τέχνη….Τέχνη και Αρχή!!!!!!Παντού γύρω μας σε κάθε βήμα μας!!!!
Και πριν σας χαιρετήσουμε για αυτή την Τέχνη πρέπει να σας πούμε και τι είπαν κάποιοι σπουδαίοι σοφοί!!!!!
σοφά αποφθέγματα
Albert Einstein:
« Ο μαθηματικός, όπως ένας ζωγράφος ή ένας ποιητής, είναι ένας σχεδιαστής.
Τα σχεδιάσματά του είναι φτιαγμένα με ιδέες.
Ο ζωγράφος φτιάχνει σχέδια με σχήματα και χρώματα, ο ποιητής με λέξεις.
« Τα μαθηματικά κινούνται στο χώρο της φαντασίας. Μαθηματική σκέψη είναι η ικανότητα της συνδυαστικής. Πολλοί μαθηματικοί εργάζονται σαν τους καλλιτέχνες, όπως οι καλλιτέχνες, ξεκινούν με μια σύλληψη που προσπαθούν εκ των υστέρων να την αποδείξουν. Συλλαμβάνουν κάτι και μετά το επαληθεύουν.
Τόσο στα μαθηματικά όσο και στην τέχνη, ο δρόμος είναι το απόλυτο σκοτάδι. Τα μαθηματικά υπάρχουν, για να επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα ενός φανταστικού κόσμου.
Χωρίς μαθηματικά, τα όνειρα και η φαντασία θα ήταν στο κενό.»
” Η Τέχνη αναπαριστά με εικόνες και αντικείμενα τις σχέσεις και τις μορφές της φυσικής ή φανταστικής πραγματικότητας.
Τα μαθηματικά μελετούν τις σχέσεις και τις μορφές της φυσικής ή φανταστικής πραγματικότητας.
Η πρώτη δημιουργεί , οπτικοποιεί , η άλλη μελετά”.
Σας ευχαριστούμε eTwinnners!!!!
Σας ευχαριστούμε παιδάκια eTwinnakia είμαστε πολύ χαρούμενοι -ευτυχισμένοι που είμαστε μία μεγάλη δημιουργική ομάδα!!!!
Καλή μας συνέχεια!!!!!
Υπέροχα, λαμπερά, ευφάνταστα…. Μπράβο σας…. Ασταμάτητοι, με υπέροχοι ενέργεια….. Ευχαριστούμε Στρούμπειο νηπιαγωγείο…. Μας ομόρφυνε η μέρα….