Εκπαιδευτική Δράση –«Εθελοντές Αιμοδότες -Η δύναμη της καρδιάς μας»2025-26.

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού μας προγράμματος με θέμα «Εθελοντές Αιμοδότες -Η δύναμη της καρδιάς μας», και με αφορμή την μεγάλη προσφορά του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (ΕΕΣ) που βοηθούσε πολύ τους στρατιώτες στον πόλεμο του 1940,

είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχθούμε τον κ. Λευτέρη Πολυκρέτη, επίτιμο μέλος της ΠΟΣΕΑ, ο οποίος μίλησε στα παιδιά μας για την αξία της εθελοντικής αιμοδοσίας.

     

Ο κ.Λευτέρης μοιράστηκε με τα παιδιά την εμπειρία και το σημαντικό έργο της εθελοντικής αιμοδοσίας, προβάλλοντας αξίες όπως η προσφορά, η αλληλεγγύη και η ανθρωπιά.

Με απλό και κατανοητό τρόπο, τους μετέφερε το μήνυμα της προσφοράς και της αγάπης προς τον συνάνθρωπο .

Μοιράστηκε μαζί μας τη χαρά του δείχνοντάς μας το μετάλλιο του επίτιμου μέλους της ΠΟΣΕΑ

   

και προσέφερε όμορφα δωράκια στα παιδιά και στο σχολείο μας.

 

Τα παιδιά εργάστηκαν και δημιούργησαν τρείς αφίσες με όμορφα μηνύματα για την εθελοντική Αιμοδοσία

   

και φόρεσαν τα καπελάκια δείχνοντας σε όλους μας την δύναμη της Σταγόνας να κάνει τους ανθρώπους μα χαμογελούν.

   
Η παρουσία του αποτελεί για εμάς μεγάλη τιμή και μια όμορφη ευκαιρία για τους μικρούς μας μαθητές.

 

Τον ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία του, το πολύτιμο μήνυμά του και τη ζεστασιά που χάρισε σε μικρούς και μεγάλους!

Και του αφιερώνουμε τις ζωγραφιές μας….

             

By Παγανιά Γεωργία στις Οκτωβρίου 31, 2025

Κοινό Πάρτι Halloween με το 17ο Νηπιαγωγείο Πατρών για το «Χτίζουμε Σχέσεις-Μαθαίνουμε Μαζί!!»Σχέδιο δράσης Αξιολόγησης σχολικής μονάδας2025-26

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας με τίτλο «Χτίζουμε σχέσεις – Μαθαίνουμε μαζί», το Νηπιαγωγείο μας είχε την χαρά να συμμετάσχει σε ένα υπέροχο κοινό πάρτυ Halloween μετά από πρόσκληση του 17ου Νηπιαγωγείου Πατρών.

 

Η εμπειρία ήταν μοναδική! Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παίξουν, να συνεργαστούν και να χαρούν παρέα με τους φίλους τους από το άλλο νηπιαγωγείο μέσα σε ένα γιορτινό και χαρούμενο κλίμα.

 

Στο εσωτερικό της τάξης, «μαγειρέψαμε» τη σούπα με τις ευγενικές λέξεις, ένα διασκεδαστικό παιχνίδι που μας θύμισε τη σημασία της ευγένειας και της καλής συμπεριφοράς.

Με τον δάσκαλο των Αγγλικών παίξαμε κυνήγι κρυμμένου θησαυρού με λέξεις σχετικές με το Halloween, μαθαίνοντας νέες αγγλικές λέξεις μέσα από το παιχνίδι και τη δράση.

 

και φυσικά χορός…..

αλλά επειδή νηστικό αρκούδι δεν χορεύει

Γευτήκαμε γλυκίσματα και λιχουδιές σε υπέροχα σχέδια που ετοίμασαν με αγάπη οι μαθητές και οι γονείς του 17ου Νηπιαγωγείου Πατρών.

 

 

 

ενώ εμείς προσφέραμε δωράκια, γλυκίσματα και αυτοκόλλητα ως ένδειξη ευχαριστίας για τη θερμή φιλοξενία ,ευγενική προσφορά των γονέων του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών.

 

 

 

 

Σας ευχαριστούμε θερμά όλους .

Στην αυλή, η διασκέδαση συνεχίστηκε με κινητικά παιχνίδια όπως «Ταΐζω την αράχνη χωρίς  να πιαστώ στον ιστό της»

 

και το «Μεταφέρω την κολοκύθα μέσα στο καζάνι»,

 

  

 

 

που ξεσήκωσαν μικρούς και μεγάλους!

Το πάρτι έκλεισε με μία ομαδική αφίσα με στάμπες από κολοκύθες και φαντάσματα

 

 

και πολλές φωτογραφίες, γέλια και χαρούμενες αναμνήσεις!

 

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία συνεργασίας, επικοινωνίας και χαράς που ανέδειξε τη δύναμη της ομαδικότητας και της δημιουργικής συνύπαρξης μεταξύ σχολείων.

Στόχοι της Δράσης

  • Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων και ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και φιλίας μεταξύ μαθητών διαφορετικών σχολικών μονάδων.
  • Ενίσχυση της επικοινωνίας και του αισθήματος αποδοχής και σεβασμού.
  • Ανάπτυξη δημιουργικότητας και φαντασίας μέσα από θεματικές δραστηριότητες και παιχνίδια.
  • Εμπλουτισμός λεξιλογίου μέσα από τη χρήση αγγλικών λέξεων και φράσεων σχετικών με το Halloween.
  • Ενίσχυση κινητικών δεξιοτήτων μέσω παιχνιδιών στην αυλή.
  • Καλλιέργεια αξιών ευγένειας, συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης στο πλαίσιο της σχολικής ζωής.

Δράσεις για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940- Σχ. έτος 2025

Στο σχολείο μας με ενθουσιασμό έγιναν όλες οι προετοιμασίες για τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου.
Με αφορμή τη σπουδαία αυτή ημέρα της ιστορίας μας, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ασχολήθηκαν με ποικίλες δραστηριότητες που αναδεικνύουν τη σημασία της ελευθερίας και της ειρήνης.
Πραγματοποιήθηκαν αφηγήσεις ….
και προβολές που παρουσίασαν τα ιστορικά γεγονότα του 1940, την ηρωική στάση του ελληνικού λαού  και τις θυσίες των προγόνων μας στα πεδία των μαχών.
Οι μαθητές συμμετείχαν σε συζητήσεις, κατανόησαν το μήνυμα του «ΟΧΙ» και τίμησαν με σεβασμό τους ήρωες της εποχής.
Παράλληλα, οι τάξεις στολίστηκαν με ελληνικές σημαίες, χειροτεχνίες και κατασκευές με πατριωτικά σύμβολα.
 
Με πολλή φαντασία και συνεργασία, οι μαθητές ζωγράφισαν στιγμές από τον πόλεμο και έφτιαξαν κατασκευές αφιερωμένες στην Ελλάδα και την ιστορία της.
Οι πρόβες για τη σχολική γιορτή και την παρέλαση άρεσαν πολύ στα παιδιά..
Παρακολουθούσαμε ταυτόχρονα και τις πρόβες των μαθητών του Δημοτικού για την παρέλαση…..
 Μιλήσαμε για τον  Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό.
 
 
 
Κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού πολέμου του 1940 και της κατοχής, ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (ΕΕΣ) έπαιξε ζωτικό ρόλο, παρέχοντας νοσηλευτική φροντίδα σε τραυματίες στα μέτωπα και τα μετόπισθεν, οργανώνοντας συσσίτια, και διανέμοντας είδη πρώτης ανάγκης όπως κουβέρτες και ρούχα. Η δράση του, η οποία στήριξε τον πληθυσμό σε συνθήκες πολέμου και κατοχής, αποτέλεσε ουσιαστική ανθρωπιστική βοήθεια
 








Ποιήματα, τραγούδια και χοροί προετοιμάστηκαν με μεράκι, ώστε να αποδοθεί με τον καλύτερο τρόπο το πνεύμα της επετείου.
  

 Οι μαθητές της παρέλασης κρατούν με περηφάνια την ελληνική σημαία και νιώθουν συγκίνηση που  τιμώντας αυτούς που αγωνίστηκαν για την πατρίδα.
Η Γιορτή της Σημαίας γιορτάζεται στην Ελλάδα στις 27 Οκτωβρίου, παραμονή της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου. Την ημέρα αυτή, γίνεται η καθιερωμένη σχολική γιορτή όπου παραδίδεται η σημαία στους σημαιοφόρους και τους παραστάτες που θα εκπροσωπήσουν το σχολείο στην παρέλαση της επόμενης ημέρας. 
 
 Παρακολουθήσαμε και την γιορτή του συστεγαζόμενου 2ου Δημοτικού Σχολείου.
 




 

Η 28η Οκτωβρίου αποτελεί ημέρα μνήμης και υπερηφάνειας για όλους μας. Με τις δράσεις αυτές, το σχολείο μας επιχειρεί να διατηρήσει ζωντανή την ιστορική μνήμη και να μεταδώσει στα παιδιά τις αξίες της ελευθερίας, της ενότητας και της ειρηνικής συνύπαρξης.

Χρόνια πολλά σε όλους με υγεία και εθνική ομοψυχία!

Δράσεις Ασφαλούς Διαδικτύου 4 Kids 2025-26-Ενεργού πολίτη-Ασφαλές διαδίκτυο θέλουν τα παιδιά για να ανακαλύπτουν τον κόσμο με χαρά.

                                                               

Γενικός Στόχος

Τα παιδιά να γνωρίσουν βασικούς κανόνες ασφάλειας στο διαδίκτυο μέσα από το παραμύθι, τη συζήτηση και τη δημιουργική έκφραση.

 

Ειδικοί Στόχοι

Τα παιδιά θα:

  • αναγνωρίζουν ότι το διαδίκτυο είναι χρήσιμο, αλλά χρειάζεται προσοχή,
  • μάθουν να ζητούν βοήθεια από ενήλικες,
  • κατανοούν ότι δεν πρέπει να μιλούν ή να δίνουν πληροφορίες σε αγνώστους,
  • εκφράζονται μέσα από τη ζωγραφική, τη μουσική και το παιχνίδι ρόλων.

 

Η Συζήτηση ξεκίνησε ρωτώντας τα παιδιά για το

  • Τι είναι το διαδίκτυο;
  • Τι μπορούμε να κάνουμε εκεί;
  • Ποιοι κανόνες υπάρχουν;

 

Αφηγηθήκαμε μία σύντομη ιστορία όπου ο δεινοσαυράκος Ντίνος:

  • ανοίγει τον υπολογιστή,
  • γνωρίζει νέους «φίλους» που δεν είναι όπως φαίνονται

 

  • ζητά βοήθεια από τη μαμά του και μαθαίνει τους 3 κανόνες ασφαλείας:
    1. Ρωτάω πάντα έναν μεγάλο,
    2. Δεν δίνω το όνομά μου ή φωτογραφία,
    3. Αν κάτι με τρομάξει, το λέω αμέσως.

  • Παραμύθι: «Ο Ντίνος Μαθαίνει να Είναι Ασφαλής στο Διαδίκτυο»

  • Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένας μικρός δεινοσαυράκος που τον έλεγαν Ντίνο. Ο Ντίνος ήταν πολύ περίεργος και ήθελε να μάθει τα πάντα για τον κόσμο γύρω του. Μια μέρα, η μαμά του του έδειξε ένα μαγικό κουτί με φωτάκια – τον υπολογιστή.«Τι είναι αυτό;» ρώτησε ο Ντίνο με μεγάλα μάτια.
    «Αυτό είναι το διαδίκτυο», είπε η μαμά. «Μπορείς να δεις βίντεο, να μάθεις τραγούδια και να γνωρίσεις πράγματα, αλλά πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός!»Ο Ντίνος κάθισε μπροστά στον υπολογιστή. Αμέσως, εμφανίστηκε ένα μήνυμα:
    «Γεια σου! Θέλεις να γίνουμε φίλοι; Δώσε μου το όνομά σου!»Ο Ντίνος θυμήθηκε τα λόγια της μαμάς του: «Ποτέ δεν δίνουμε το όνομά μας σε αγνώστους».
    «Δεν θα του πω το όνομά μου», είπε δυνατά και έκλεισε το μήνυμα.Μετά, εμφανίστηκε ένα βίντεο με ένα παράξενο παιχνίδι. Ο Ντίνος ένιωσε λίγο φόβο.
    «Μαμά, δεν μου αρέσει αυτό», είπε.
    «Μπράβο, Ντίνο! Όταν κάτι σε φοβίζει ή σε μπερδεύει στο διαδίκτυο, πάντα ζητάμε βοήθεια από έναν μεγάλο», του είπε η μαμά.Ο Ντίνος έμαθε τρεις κανόνες:
  • Ρωτάω πάντα έναν μεγάλο πριν κάνω κάτι στο διαδίκτυο.
  • Δεν δίνω ποτέ το όνομά μου ή φωτογραφίες σε αγνώστους.
  • Αν κάτι με τρομάξει ή με μπερδέψει, λέω αμέσως σε έναν ενήλικα.

Από εκείνη τη μέρα, ο Ντίνος χρησιμοποιούσε το διαδίκτυο για να μαθαίνει και να διασκεδάζει, πάντα με ασφάλεια και προσοχή.

Και ζήσανε αυτοί καλά… και ο Ντίνος ασφαλής στο διαδίκτυο ακόμα καλύτερα

Ακολούθησε Συζήτηση:

Τι έμαθε ο Ντίνος;

Τι θα κάνατε εσείς στη θέση του;

Τα παιδιά ζωγράφισαν  τον Ντίνο και τους Κανόνες του Διαδικτύου.

         

 

Είδαμε σχετικά βίντεο στο ίντερνετ

     

 

Παίξαμε και ένα Παιχνίδι Ρόλων

Η νηπιαγωγός περιγράφει καταστάσεις:

Κάποιος σε ρωτά το όνομά σου στο διαδίκτυο.

 

Τα παιδιά απαντούν τι κάνουν:

1.«Κλείνω το παιχνίδι»?

2.«Φωνάζω τη μαμά»?

  1. «Δεν μιλάω με αγνώστους»?

 

Κάναμε μια Μουσικοκινητική Δραστηριότητα

Στο ίντερνετ δεν μιλώ,
σε αγνώστους λέω όχι εγώ!
Αν κάτι με τρομάξει πολύ,
ζητώ  βοήθεια στη στιγμή!

Τα παιδιά το τραγούδησαν με παρέα τον Δεινόσαυρο που στολίζει την τάξη μας.

 

Μιλήσαμε για τα μέρη του υπολογιστή και την χρήση τους.

https://blogs.sch.gr/mosiouniki/files/2021/04/2.-%CE%93%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B6%CF%89-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE.pdf

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2759/Pliroforiki_A-B-G-Gymnasiou_html-empl/indexA_1_2.html

 Συνεχίσαμε με διαφορετική έμπνευση.

Αρχικά παρομοιάσαμε το διαδίκτυο σαν μία ζούγκλα με καλούς και κακούς δεινόσαυρους και ο δεινόσαυρος Ντίνος μας βοήθησε .

Στη συνέχεια είπαμε το παραμύθι με την κοκκινοσκουφίτσα και  παρομοιάσαμε το ιντερνετ σαν δάσος με κοκινοσκουφίτσες και λύκους

αλλά  και με αφορμή την ιστορία με τους πειρατές που είχαμε ακούσει τους καλούς και κακούς πειρατές στο πέλαγος φτιάξαμε μία νέα ιστορία με τίτλο

«Πλέοντας οι Διαδικτυο-Ναύτες με Ασφάλεια στο Διαδικτυοπέλαγος»

 

Αφήγηση Παραμυθιού – “Ο Καπετάν Κλικ και το Διαδικτυοπέλαγος”

Μια ιστορία για έναν ναύτη που περιηγείται στον «Ωκεανό του Διαδικτύου» και μαθαίνει πότε είναι ασφαλές να ανοίγει συνδέσμους, να μιλά με άλλους και να προστατεύει τις πληροφορίες του.

Μια φορά κι έναν καιρό, στο μεγάλο μπλε πέλαγος των οθονών, ταξίδευε ο Καπετάν Κλικ με το χαρούμενο πλήρωμά του — τα μικρά Διαδικτυο-Ναυτάκια.

Καθημερινά έκαναν βόλτες στο Διαδικτυοπέλαγος, ανακαλύπτοντας νησάκια γεμάτα παιχνίδια, τραγούδια και ιστορίες. Όμως ο Καπετάν Κλικ είχε έναν σημαντικό κανόνα:

«Ποτέ δεν ανοίγουμε πανί, αν δεν ρωτήσουμε τον καπετάνιο μας — τον μεγάλο μας φίλο, τον γονιό ή τη δασκάλα!»

Μια μέρα, καθώς έπλεαν χαρούμενοι, είδαν μπροστά τους μια περίεργη βάρκα. Ένα μήνυμα έλεγε: «Έλα να παίξουμε, μικρέ ναύτη, και θα κερδίσεις θησαυρούς!»

Τα ναυτάκια ενθουσιάστηκαν, μα ο Καπετάν Κλικ σήκωσε το πηδάλιο:

«Προσοχή! Όχι σε όλα τα μηνύματα λέμε “ναι”. Μπορεί να κρύβεται φουρτούνα!»

Έτσι γύρισαν στο Ασφαλές Λιμάνι, όπου ο Χάρτης των Διαδικτυο-Ναυτών τους θύμιζε όλους τους κανόνες για να σεργιανίζουν με χαρά και ασφάλεια.

Κι από τότε, όποιο παιδί πλέει με σύνεση στο Διαδικτυοπέλαγος, γίνεται κι αυτό Διαδικτυο-Ναύτης με Ασφάλεια!

Μετά την ανάγνωση έγινε συζήτηση για το  :

Τι σημαίνει “ασφαλές διαδίκτυο”;

Πότε ζητάμε βοήθεια;

Πώς αναγνωρίζουμε κάτι που μας κάνει να νιώθουμε άβολα;

Επίσης έγινε

  • Συζήτηση για το ποια πράγματα έκανε σωστά ο Καπετάν Κλικ και ποια όχι.
  • Τα παιδιά ζωγράφισαν  τον δικό τους «ασφαλή» ή «ανεύθυνο» ναύτη.

 

     

και συζητήσαμε

«Τους Κανόνες του Διαδικτυο-Ναύτη»

  1. Ρωτάω πάντα τον καπετάνιο μου (γονιό ή δάσκαλο) πριν κάνω “κλικ”.
  1. Δεν μιλώ με αγνώστους στο Διαδικτυοπέλαγος.
  1. Δεν στέλνω φωτογραφίες ή πληροφορίες χωρίς άδεια.
  1. Πλέω πάντα σε ασφαλή λιμάνια – εκπαιδευτικά ή γνωστά παιχνίδια.
  1. Αν δω κάτι που με τρομάζει, μιλάω αμέσως σε ενήλικα.

 

Δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με ερωτοαποκρίσεις για να παίξουμε το

 

Παιχνίδι : «Ασφαλές ή Όχι;» στο Διαδίκτυο.

1.Σου στέλνει μήνυμα κάποιος που δεν γνωρίζεις →

Όχι ασφαλές!

2.Ζητάς βοήθεια από τη δασκάλα σου →

Ασφαλές!

3.Πατάς ένα κουμπί χωρίς να ρωτήσεις →

Όχι ασφαλές!

4.Βλέπεις βίντεο για ζώα μαζί με τον γονιό σου →

Ασφαλές!

5.Σου ζητούν φωτογραφία σου στο διαδίκτυο →

Όχι ασφαλές!

Τα παιδιά καλούνται να ξεχωρίσουν αν είναι ασφαλές ή όχι.

       

 

Ομαδική εργασία .Πιάσαμε πινέλα και μπογιές…

Φτιάχνουμε στο πάτωμα ένα μεγάλο πλοίο για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το κάθε παιδί είναι μέλος του πληρώματος.

     

 

 

 

  • Ο “Καπετάνιος” θα δίνει οδηγίες, όπως:
    • «Αν ένας ξένος σου ζητήσει να του πεις το όνομά σου, τι κάνεις;»
    • «Αν δεις κάτι που σε τρομάζει στο τάμπλετ, σε ποιον το λες;»

Τα παιδιά θα απαντούν με κινήσεις (π.χ. ένα βήμα μπροστά αν είναι σωστό, ένα πίσω αν είναι λάθος).

       

 

Καλλιτεχνική Δραστηριότητα – “Σχεδιάζω την Ασφάλεια”

  • Ζωγραφίζουν τι σημαίνει για αυτά «ασφαλές διαδίκτυο».

   

 

Κατασκευή – “Το Κουτί των Μυστικών Πληροφοριών”

Ένα κουτί όπου βάζουμε “πληροφορίες” (π.χ. κάρτες με λέξεις όπως “όνομα”, “διεύθυνση”, “μυστικός κωδικός”).
Συζητάμε ποια κρατάμε μυστικά και ποια μπορούμε να μοιραστούμε.

           

     

     

Κλείσαμε στο κουτί μας για ασφάλεια τα προσωπικά μας δεδομένα και θυμόμαστε πάντα ότι δεν τα δίνουμε σε αγνώστους.
     

Γνωρίσαμε το παπάκι και το ζωγραφίσαμε μέσα  στο σπιτάκι του Διαδικτύου….

Γνωρίσαμε τη μασκότ του Ασφαλούς Διαδικτύου ,αναφερθήκαμε πότε είναι η παγκόσμια ημέρα  και ανυπομονούμε να γιορτάσουμε ξανά την ημέρα αυτή τον Φεβρουάριο του 2026.

 

     

 

Δημιουργήθηκε  ένας πίνακα με εικονογραφημένους κανόνες

 

Να και ένα Θεατρικό Παιχνίδι – “Οι Καλοί και οι Κακοί Πειρατές του Ιστού”

Μικρό σκετσάκι ή παιχνίδι ρόλων με καλούς πειρατές (προστατεύουν τους φίλους τους) και κακούς (προσπαθούν να κλέψουν πληροφορίες).

 

Ο Καπετάν Κλικ και το Διαδικτυοπέλαγος

(Διασκευασμένο για θεατρικό παιχνίδι ή αφήγηση)

Ρόλοι:

Καπετάν Κλικ

2–4 Διαδικτυο-Ναυτάκια

Πειρατής του Διαδικτύου

Αφηγητής

ΑΦΗΓΗΤΗΣ:

Μια φορά κι έναν καιρό, στο μεγάλο μπλε πέλαγος των οθονών,

ταξίδευε ο Καπετάν Κλικ με το χαρούμενο πλήρωμά του —

τα μικρά Διαδικτυο-Ναυτάκια!

(Τα παιδιά κάνουν πως κουνούν κουπιά. Ήχος κύματος: «φλουπ-φλουπ».)

ΝΑΥΤΑΚΙΑ (μαζί):

Κλικ, κλικ! Πλέουμε στο Διαδικτυοπέλαγος!

Κύματα, παιχνίδια και τραγούδια παντού!

ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΛΙΚ:

Προσοχή, μικροί μου ναύτες!

Στο Διαδικτυοπέλαγος δε φτάνουν τα κουπιά —

χρειάζεται και σκέψη!

Ποτέ δεν ανοίγουμε πανί

αν δεν ρωτήσουμε τον καπετάνιο μας —

τον γονιό ή τη δασκάλα!

(Κινήσεις: Ο Καπετάν Κλικ σηκώνει το χέρι σαν τιμόνι — τα παιδιά τον μιμούνται.)

ΑΦΗΓΗΤΗΣ:

Μια μέρα, καθώς ταξίδευαν χαρούμενοι,

είδαν μπροστά τους μια περίεργη βάρκα.

Πάνω της έγραφε…

ΜΗΝΥΜΑ (ή ΠΕΙΡΑΤΗΣ):

Έλα να παίξουμε, μικρέ ναύτη!

Θα κερδίσεις χρυσό, αν κάνεις μόνο ένα κλικ!

(Ο “πειρατής” κουνά ένα χαρτί)

ΝΑΥΤΑΚΙΑ (ενθουσιασμένα):

Να πάμε, Καπετάν Κλικ; Να πάμε; Φαίνεται διασκεδαστικό!

ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΛΙΚ (σοβαρά):

Προσοχή, πλήρωμά μου!

Όχι σε όλα τα μηνύματα λέμε “ναι”.

Κάποια κρύβουν φουρτούνα και ρεύματα επικίνδυνα!

(Τα παιδιά κάνουν κύματα με τα χέρια τους και λένε “ουουου” σαν αέρας.)

ΑΦΗΓΗΤΗΣ:

Ο Καπετάν Κλικ γύρισε το πηδάλιο

και οδήγησε το καραβάκι στο Ασφαλές Λιμάνι.

Εκεί, στον Χάρτη των Διαδικτυο-Ναυτών,

ήταν γραμμένοι όλοι οι κανόνες για το σωστό ταξίδι.

ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΛΙΚ:

Ρωτάω πάντα τον καπετάνιο μου πριν κάνω “κλικ”.

Δεν μιλώ με αγνώστους.

Δεν στέλνω φωτογραφίες χωρίς άδεια.

Πλέω πάντα σε ασφαλή λιμάνια.

Αν κάτι με τρομάζει — μιλάω αμέσως!

(Κάθε φορά που λέει έναν κανόνα, τα παιδιά κάνουν μια χειρονομία, π.χ. “δείχνω”, “σταματώ”, “σηκώνω χέρι”.)

ΝΑΥΤΑΚΙΑ (όλα μαζί):

Είμαστε Διαδικτυο-Ναύτες με Ασφάλεια!

Πλέουμε με χαμόγελο και προσοχή!

ΑΦΗΓΗΤΗΣ:

Κι από τότε,

όποιο παιδί ταξιδεύει με προσοχή στο Διαδικτυοπέλαγος,

γίνεται κι αυτό Διαδικτυο-Ναύτης με Ασφάλεια!

(Όλοι υποκλίνονται.)

     

 Δημιουργήσαμε  τραγουδάκια με απλό ρυθμό και κινήσεις με θέμα τους ναύτες του διαδικτύου:

«Είμαι ναύτης του ιστού,
πλέω με ασφάλεια παντού!
Δεν μιλώ σε άγνωστους,
κρατώ τους κωδικούς μου κρυφούς!»

 

και άλλο ένα για τον καπετάνιο.

Τίτλος: «Κλικ, κλικ, ο Καπετάν Κλικ!»

Κλικ, κλικ, ο Καπετάν Κλικ,

(παλαμάκια ρυθμικά)

στο Διαδικτυοπέλαγος κάνει ταξίδι Κλικ!

(κίνηση σαν κουπί)

Με πηδάλιο το ποντίκι,

κι οθόνη για πανί,

(κίνηση πηδαλίου – άνοιγμα πανιού)

πλέει πάντα με προσοχή,

δεν πάει όπου να ’ναι εκεί!

Αν δει καταιγίδα ή σύννεφο σκοτεινό,

φωνάζει τον καπετάνιο του — τον γονιό!

Κλικ, κλικ, ο Καπετάν Κλικ,

μας μαθαίνει το σωστό “κλικ”!

 

Και με την συνοδεία μουσικών οργάνων τα τραγουδήσαμε.

 

Κάναμε Χρήση εγκεκριμένων εκπαιδευτικών εργαλείων όπως:

 

Αξιολόγηση

 

  • Παρατήρηση συμμετοχής των παιδιών.
  • Συζήτηση στο τέλος: «Τι έμαθα σήμερα;»
  • Έκθεση ζωγραφιών στην τάξη.

 

  •  Συμμετοχή των γονέων σε «Μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου» με παρουσίαση της δουλειάς των νηπίων μέσα από το ιστολόγιο .

 

 

Κλείσιμο – Απονομή Διπλώματος

Δημιουργήσαμε ένα απλό δίπλωμα “Διαδικτυο-Ναύτη με Ασφάλεια”

 

 

 

 

By Παγανιά Γεωργία στις Οκτωβρίου 22, 2025

Παρακολούθηση Καραγκιόζη για το «Χτίζουμε Σχέσεις-Μαθαίνουμε Μαζί!!»Σχέδιο δράσης Αξιολόγησης σχολικής μονάδας2025-26

«Ο Καραγκιόζης Λοχίας στον Πόλεμο του 1940»

Γιορτάζοντας την 28η Οκτωβρίου μέσα από το Θέατρο Σκιών.

Με αφορμή την εθνική μας επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, τα παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη μοναδική παράσταση θεάτρου σκιών του αγαπημένου Καραγκιοζοπαίχτη Μακρή, με τίτλο «Ο Καραγκιόζης λοχίας στον πόλεμο του 1940».

 
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης αξιολόγησης της σχολικής μονάδας με τίτλο «Χτίζουμε σχέσεις – Μαθαίνουμε μαζί», σε συνεργασία με το 17ο Νηπιαγωγείο Πατρών.

Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τη συνεργασία, τη χαρά της κοινής μάθησης και τη δημιουργία θετικών δεσμών ανάμεσα στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς των δύο σχολείων.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, τα παιδιά:
Γέλασαν, συμμετείχαν και ταξίδεψαν μέσα από τις περιπέτειες του Καραγκιόζη,
Γνώρισαν τους παραδοσιακούς ήρωες του θεάτρου σκιών και ήρθαν σε επαφή με ένα σημαντικό κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς,
Έμαθαν για τον ηρωισμό, τη γενναιότητα και την αλληλεγγύη του ελληνικού λαού στα δύσκολα χρόνια του πολέμου, μέσα από τον δικό τους, παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο.

 

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία μιας ομαδικής αφίσας, που τα παιδιά σχεδίασαν μαζί, αποτυπώνοντας τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους από την εμπειρία.

   

   

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια υπέροχη ευκαιρία για τα παιδιά να μάθουν, να συνεργαστούν και να χαρούν μαζί, συνδυάζοντας τη γνώση με το παιχνίδι, την παράδοση με τη σύγχρονη εκπαιδευτική προσέγγιση.

 

Μέσα από τον Καραγκιόζη, τα παιδιά ανακάλυψαν πως η ιστορία μπορεί να γίνει ζωντανή, διασκεδαστική και βαθιά ανθρώπινη, και πως η φιλία και η συνεργασία είναι αξίες διαχρονικές — τότε και τώρα.

 

 

Μια όμορφη συνεργασία που έφερε τα παιδιά πιο κοντά, ενίσχυσε τη δημιουργικότητα και καλλιέργησε το πνεύμα της φιλίας, της συνεργασίας και της μνήμης των ηρώων του ’40! 🇬🇷

 

 

Μια ζωντανή γιορτή της ελληνικής ψυχής, του χιούμορ και της ενότητας!

By Παγανιά Γεωργία στις Οκτωβρίου 21, 2025

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού EUcode week- 2025.

Η Code WeekΕβδομάδα του Κώδικα) είναι μια πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία που έχει στόχο να φέρει τους ανθρώπους —ιδιαίτερα τα παιδιά και τους νέους— πιο κοντά στον προγραμματισμό, τη λογική της υπολογιστικής σκέψης και τη δημιουργικότητα μέσω της τεχνολογίας.

Ξεκίνησε το 2013 από εθελοντές με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και από τότε πραγματοποιείται κάθε χρόνο τον Οκτώβριο. Κατά τη διάρκεια της Code Week, οργανώνονται σε όλη την Ευρώπη (και πλέον και παγκοσμίως) δωρεάν εκδηλώσεις, όπως:

  • εργαστήρια προγραμματισμού (coding workshops),
  • δραστηριότητες ρομποτικής,
  • παιχνίδια και διαγωνισμοί STEM,
  • μαθήματα δημιουργίας ιστοσελίδων, εφαρμογών και παιχνιδιών.

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να δείξει ότι ο προγραμματισμός δεν είναι δύσκολος και μπορεί να είναι διασκεδαστικός και δημιουργικός, βοηθώντας τους συμμετέχοντες να μάθουν να λύνουν προβλήματα, να συνεργάζονται και να καινοτομούν.

Ακολουθήσαμε την Ανοικτή πρόσκληση για συμμετοχή στην Εβδομάδα Κώδικα (Code Week)2025με τη συμμαχία  της κ Μαγκιώση Άννα, Επικεφαλής Εκπαιδευτικός Code Week και Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ριζαρείου που είναι βραβευμένο με τον τίτλο Code Week School, με τίτλο:

                                                      <<Learning through Coding>>

 1η Δραστηριότητα

 

Με αφορμή το σχέδιο δράσης Αξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών ακούσαμε  το παραμύθι «Ο Άρης και οι ατρόμητοι πειρατές», μια όμορφη ιστορία για τη φιλία, τη γενναιότητα και τη συνεργασία.

https://www.youtube.com/watch?v=7r13sczeku0

Και το συνδυάσαμε με την Εβδομάδα του κώδικα .

Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη δράση μας με τίτλο

«Το Bee-Bot ψάχνει τον θησαυρό των ονείρων μας»


Αφού ακούσαμε  και συζητήσαμε το παραμύθι, τα παιδιά μίλησαν για το τι σημαίνει να είσαι γενναίος, πώς βοηθάμε τους φίλους μας και ποια είναι τα «όνειρα» που θα ήθελαν να κρύβει ο δικός τους θησαυρός.

Στη συνέχεια, το Bee-Bot, το μικρό μας ρομπότ-μέλισσα, ανέλαβε δράση!

Σε ένα μεγάλο χαρτόνι κολλήσαμε με σωστή χρονολογική σειρά τις φάσεις του παραμυθιού ζωγραφισμένες από τα ίδια τα παιδιά  ,το Bee-Bot έπρεπε να προγραμματιστεί σωστά για να φτάσει στον θησαυρό των ονείρων τους.

Το σεντούκι έκρυβε κι ένα μήνυμα από τα όνειρα και τις αξίες της ομάδας — αγάπη, φιλία, συνεργασία, ειρήνη, χαρά.


Η δράση έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να συνδυάσουν τη φαντασία με τη ρομποτική, να συνεργαστούν και να σκεφτούν δημιουργικά, ανακαλύπτοντας ότι ο πιο σημαντικός θησαυρός βρίσκεται μέσα τους!

                        Στόχοι της δράσης

  1. Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και επικοινωνίας μέσα από ομαδικές δραστηριότητες.
  2. Εξοικείωση με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού μέσω της χρήσης του Bee-Bot.
  3. Ενίσχυση της δημιουργικής και κριτικής σκέψης μέσα από τον σχεδιασμό διαδρομών και την επίλυση προβλημάτων.
  4. Καλλιέργεια συναισθηματικής νοημοσύνης, μέσα από τη διερεύνηση εννοιών όπως η φιλία, η γενναιότητα και η αλληλοβοήθεια.
  5. Διασύνδεση της τεχνολογίας με τη λογοτεχνία και το παιχνίδι, ώστε η μάθηση να γίνει βιωματική και ευχάριστη.
  6. Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών, καθώς βλέπουν τις ιδέες τους να «ζωντανεύουν» μέσα από τον προγραμματισμό.

                      Ενδεικτικές στιγμές της δράσης

Ακρόαση και συζήτηση του παραμυθιού «Ο Άρης και οι ατρόμητοι πειρατές»

 https://www.youtube.com/watch?v=7r13sczeku0

 
Δημιουργία πίστας με ζωγραφιές των παιδιών

Προγραμματισμός του Bee-Bot για να φτάσει στον «θησαυρό των ονείρων»


Συλλογική ανακάλυψη και παρουσίαση των «ονείρων» κάθε ομάδας.

 

Ζωγραφίσαμε τα όνειρα μας ,τα κλείσαμε στο σεντούκι του θησαυρού …

   

και τα παρουσιάσαμε στην ομάδα.

         

   

 

   

 

   

 

2η Δραστηριότητα.

 ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

  • Το bee-bot στην φάρμα των ζώων.

ΑΦΟΡΜΗΣΗ –ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΑΡΜΑ

Σας γράφουμε από την φάρμα της Ρομποτάς!

Εδώ ζούμε πολλά ζωάκια αγελάδες, γουρουνάκια, κότες , προβατάκια κι άλλα.

Όμως ,έχουμε ένα μεγάλο πρόβλημα.

Το ρομπο-αγρότης μας ,ο Κωδικούλης χάλασε!

Και τώρα κανένα ζωάκι δεν ξέρει που να πάει

  • Το γουρουνάκι δεν βρίσκει την λάσπη του
  • Η κότα μπερδεύτηκε και πήγε στην στάνη
  • Το πρόβατο ψάχνει τι γρασίδι του
  • Η αγελάδα δεν βρίσκει την στρούγκα της

 

Χρειαζόμαστε έξυπνα παιδιά σαν εσάς να μας βοηθήσουν να φτιάξουμε κώδικα-δηλαδή οδηγίες-για να φτάσουν τα ζωάκια εκεί που πρέπει!

Μπορείτε να μας βοηθήσετε? Θα γίνετε εσείς οι μικροί μας προγραμματιστές.

Σας περιμένουμε χαρά και… μουγκανητά!

Με αγάπη

Η κυρία Ρομποτά και τα ζωάκια της φάρμας

Φάρμα του κωδικούλη

 

Περιγραφή

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου, έγιναν μικροί αγρότες και προγραμματιστές! Μέσα από παιχνίδι ,σύμβολα και φαντασία, καθοδήγησαν τα ζώα της φάρμας με κώδικα, έλυσαν γρίφους, και δημιούργησαν την δική τους <<έξυπνη φάρμα>>. Μια διασκεδαστική εισαγωγή στον κόσμο του προγραμματισμού στο πλαίσιο της code week

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ :

Να γνωρίσουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου βασικές έννοιες αλγοριθμικής και προγραμματισμού, μέσω παιγνιώδους δραστηριότητας με θέμα τη φάρμα των ζωών

 

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

  1. Να αναγνωρίζουν και να ακολουθούν απλές εντολές (πχ. <<προχώρα 2 βήματα, στρίψε δεξιά>>)
  2. Να αντιλαμβάνονται την αίσθηση της κατεύθυνσης και της διαδρομής.
  3. Να συνεργάζονται σε μικρές ομάδες για την επίλυση προβλημάτων (πχ. πως θα πάει η κότα στο κοτέτσι).
  4. Να χρησιμοποιούν κώδικες(σύμβολα η καρτέλες),για να καθοδηγήσουν ένα ζώο στη φάρμα.
  5. Να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης ,λογικής και ακολουθίας.
  6. Να διασκεδάσουν μαθαίνοντας μέσα από δημιουργικό παιχνίδι.

 

   

   

 3η Δραστηριότητα.

 

«Την κόκκινη Ferrari μου οδηγάω
στο αρχικό του ονόματός μου για να πάω!»

Στόχος της δραστηριότητας ήταν η ανάπτυξη δεξιοτήτων Μάθησης (κριτική σκέψη), Ζωής (οργανωτική ικανότητα)& Νου (επίλυση προβλημάτων).

Τα παιδιά αρχικά έπαιξαν παιχνίδια αναγνώρισης του αρχικού γράμματος του ονόματός τους (βρίσκω λέξεις που αρχίζουν με το αρχικό μου, ψαρεύω το καπάκι που γράφει το αρχικό μου, κλπ).

Έπειτα, η αγαπημένη bee-bot μεταμφιέστηκε σε κόκκινη Ferrari και κάθε παιδί προσπάθησε να βάλει σε σειρά τις κάρτες διαδρομής από το πάρκινγκ της Ferrari έως το αρχικό του ονόματός του, ξεκινώντας πάντα με το X (clear) και τελειώνοντας με το Go.

Στη συνέχεια, εκτελούσε τις διαδρομές προγραμματίζοντας τη Ferrari-bot σύμφωνα με τις κάρτες πάνω στο αντίστοιχο πλαίσιο τοποθέτησης καρτών − βημάτων.

Το ίδιο παιδί έκανε και την κωδικοποίηση των καρτών και τον προγραμματισμό της Ferrari-bot, επειδή επρόκειτο για το δικό του αρχικό.

Τα παιδιά δεν έδειξαν διάθεση να εμπλακούν το ένα με το αρχικό του άλλου.
Ταυτόχρονα, το καπελάκι με το μαρκαδόρο της Ferrari-bot κατέγραφε τη διαδρομή που προγραμμάτισε το παιδί πάνω στο ειδικό διάφανο χαλάκι.

Τα παιδιά ολοκλήρωσαν επιτυχώς τη δραστηριότητα, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η χρήση του ρομπότ καλλιεργεί μια νοητική διαδικασία της μορφής ‘‘Προβληματίζομαι − Σκέφτομαι − Ενεργώ’’.

 

   

   

Ανεβάσαμε  τις δραστηριότητες στο παρακάτω padlet :

https://padlet.com/annmagiosi/codeweek-2025-r9q4hz3iddd99ho0

 

Μπορείτε και σεις να δηλώσετε συμμετοχή.

Μπορείτε εύκολα να οργανώσετε ένα μάθημα στην τάξη σας, μια ανοιχτή μέρα ή μια εκδήλωση στο σχολείο σας.

Απλώς βρείτε μια ημερομηνία και καταχωρήστε τη δραστηριότητά σας στον χάρτη της Εβδομάδας Κώδικα.

Κάθε διοργανωτής δραστηριότητας θα λάβει πιστοποιητικό συμμετοχής για την προσπάθειά του.

Μετά το τέλος της εκστρατείας και εάν λάβατε μέρος σε συμμαχία, θα λάβετε το Πιστοποιητικό Διάκρισης!

Το θέμα είναι ελεύθερο .

Τίτλος «Η κωδικοποίηση είναι παντού» Κωδικός: cw25-x4w4u 

Επικεφαλής εκπαιδευτικός :GR – Magkiosi – 009

Ετικέτα: #codeweek

Μαθαίνουμε διασκεδάζοντας και όλοι μαζί   κερδίσουμε το Πιστοποιητικό Αριστείας !!!!

Και φυσικά το ταξίδι της κωδικοποίησης δεν σταματά εδώ απλά τώρα ξεκινά !!!!!!!

 

 

By Παγανιά Γεωργία στις Οκτωβρίου 12, 2025

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου)2025

4 Οκτωβρίου 2025-γιορτάζουν όλα τα ζώα του κόσμου!
Είναι η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων — μια μέρα που θυμόμαστε πόσο σημαντικά είναι τα ζώα στη ζωή μας.
Μας κρατούν συντροφιά, μας δίνουν αγάπη και χαρά, και εμείς πρέπει να τα φροντίζουμε, να τα αγαπάμε και να τα προστατεύουμε.
Όλα τα ζώα —μικρά ή μεγάλα, άγρια ή κατοικίδια— έχουν δικαίωμα να ζουν με ασφάλεια και σεβασμό.»
🎯 Στόχοι μας :
Να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά για τα ζώα.
Να καταλάβουν ότι όλα τα ζώα έχουν αξία.
Να ενισχυθεί το συναίσθημα φροντίδας και υπευθυνότητας.
Κάναμε  συζήτηση: «Ποιο είναι το αγαπημένο σου ζώο? Πως το λένε?Πώς το αποκτήσαμε ?Πώς το φροντίζουμε? Τι νοιώθουμε για αυτό?»
Διαβάσαμε παραμύθια με ζώα και τραγουδήσαμε.
Και στο τέλος γιορτάσαμε την Ημέρα με ζωγραφική με κάτι «περίεργο» και «καινούριο».

Ζωγραφίσαμε με μπατονέτες  (μπατονάκια αυτιών) που είναι μια από τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών, κυρίως επειδή συνδυάζει παιχνίδι, χρώμα και πειραματισμό με έναν εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο.

Δεν χρησιμοποιούν το κλασικό πινέλο ή μολύβι, αλλά  αυτό από μόνο του κάνει τη δραστηριότητα πιο ενδιαφέρουσα.
Οι χρωματιστές τελείες και τα σχήματα φαίνονται αμέσως στο χαρτί, κάτι που δίνει στα παιδιά ικανοποίηση και ενθουσιασμό.
Δεν υπάρχει “σωστό” ή “λάθος” αποτέλεσμα, οπότε ενισχύεται η αυτοπεποίθηση και μειώνεται ο φόβος της αποτυχίας.
Με τη ζωγραφική με μπατονέτες εξασκήσαμε την
1. Λεπτή κινητικότητα:
Το κράτημα της μπατονέτας και οι μικρές, ελεγχόμενες κινήσεις του χεριού βοηθούν στην ενδυνάμωση των δακτύλων και στη βελτίωση της γραφοκινητικής δεξιότητας — σημαντικό στάδιο για τη μετέπειτα γραφή.
2. Συντονισμός ματιού–χεριού:
Μαθαίνουν να κατευθύνουν το χέρι τους με βάση αυτό που βλέπουν και θέλουν να ζωγραφίσουν.
3. Αντίληψη χώρου και μοτίβου:
Μέσα από την τοποθέτηση τελειών ή σχημάτων σε διαφορετικά σημεία, τα παιδιά αναπτύσσουν την αίσθηση του χώρου και της συμμετρίας.
4. Συγκέντρωση και υπομονή:
Για να ολοκληρώσουν μια ζωγραφιά με πολλές μικρές τελείες, χρειάζεται προσοχή και σταθερό ρυθμό — κάτι που καλλιεργεί τη συγκέντρωση.

Το χαρήκαμε πάρα πολύ!!!!

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2025 – Γιορτάζοντας τη γλωσσική ποικιλία!

Κάθε χρόνο, στις 26 Σεπτεμβρίου, γιορτάζουμε την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, μια πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης που ξεκίνησε το 2001, με σκοπό να αναδείξει τον πλούτο των γλωσσών και των πολιτισμών της Ευρώπης.

Το 2025 συνεχίζουμε να τιμούμε αυτή τη μέρα, θυμίζοντας σε όλους πόσο σημαντική είναι η πολυγλωσσία και η διαπολιτισμική επικοινωνία σε έναν κόσμο που αλλάζει διαρκώς.

Η Ευρώπη φιλοξενεί περισσότερες από 200 ευρωπαϊκές γλώσσες, χωρίς να υπολογίζουμε τις πολλές γλώσσες που μιλούν μετανάστες από όλο τον κόσμο. Κάθε γλώσσα αποτελεί ένα παράθυρο σε έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης, μια νέα κουλτούρα, μια διαφορετική ιστορία.

Στο σχολείο μας γιορτάσαμε την ημέρα αυτή με διάφορες δραστηριότητες:

δημιουργήσαμε αφίσα με λέξεις σε διαφορετικές γλώσσες,

   

ακούσαμε τραγούδια από όλη την Ευρώπη,

στα Αγγλικά

https://www.youtube.com/watch?v=YpvYI5zQc68&list=RDYpvYI5zQc68&start_radio=1

στα γερμανικά

https://www.youtube.com/watch?v=6wNgZq9vBTc&list=PLuQny4GLHzjoSbbx9zhKEfNIPzKG0ZVda&index=3

στα Γαλλικά

https://www.youtube.com/watch?v=WjhQvv9kexk&list=PL-cvgjoHQ-TkjKjIDNMt3MkkzsjzPyvS-

στα Ιταλικά

https://www.youtube.com/watch?v=QJbOTZZkD60&list=PL0zrmVBg1T1t3BCSM9–UYztZhOVlJ8Re

στα Ισπανικά

https://www.youtube.com/watch?v=rPGCmuWNVIU&list=RDrPGCmuWNVIU&start_radio=1

 

και το Σαγαπώ σε όλες τις γλώσσες

https://www.youtube.com/watch?v=aoH_L3rKGHQ&list=RDaoH_L3rKGHQ&start_radio=1

μάθαμε πώς να λέμε “Καλημέρα και Γειά” σε  διάφορες γλώσσες

     

 

Συμμετείχαμε  στο διαγωνισμό σχεδίου για T-shirt για το έτος 2026, με θέμα την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών
(European Day of Languages/ Ε.Η.Γ.).


Καλή μας επιτυχία.

Στο μάθημα των Αγγλικών με τον αγαπημένο μας Jimmy , αφιερώσαμε όλη την επόμενη εβδομάδα στις χώρες τις Ευρώπης.

Με αφορμή τις αγαπημένες μας χελωνίτσες Big Susie και Small Susie, τις οποίες και φέτος περιμένουμε με ανυπομονησία να έρθουν από την Αγγλία, κοιτάξαμε τον χάρτη και μιλήσαμε για το μεγάλο ταξίδι τους μέσα από την Ευρώπη μέχρι την Ελλάδα.

 

 

Από ποιες χώρες θα περάσουν για να φτάσουν σε εμάς άραγε. England, France, Spain, Italy and Greece!! Μάθαμε να λέμε αυτές τις χώρες στα αγγλικά και να αναγνωρίζουμε τις σημαίες τους, παίζοντας πολύ ωραία παιχνίδια στη διαδρομή.

 

   

 

https://wordwall.net/resource/98972869

 

Τέλος, παίξαμε με το beebot, το ρομποτάκι μελισσούλα που αγαπάμε πολύ, και οδηγήσαμε τη μελισσούλα στη σωστή διαδρομή από την Αγγλία μέχρι την Ελλάδα, ακολουθώντας έτσι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν και οι χελωνίτσες μας.

Καταφέραμε έτσι με παιχνίδι και δημιουργική σκέψη να συνδυάσουμε τα αγγλικά με γνώσεις γεωγραφίας αλλά και ρομποτική.

 

 

Μέσα από όλα αυτά, καταλάβαμε πως καμία γλώσσα δεν είναι «μικρή» ή «μεγάλη» — όλες έχουν αξία και όλες μπορούν να μας φέρουν πιο κοντά. Η γνώση μιας νέας γλώσσας δεν είναι απλώς εργαλείο· είναι ένα κλειδί που ανοίγει νέους κόσμους.

Ας συνεχίσουμε, λοιπόν, να μαθαίνουμε, να μοιραζόμαστε και να σεβόμαστε τη γλωσσική και πολιτισμική ποικιλία που κάνει την Ευρώπη μοναδική!

By Παγανιά Γεωργία στις Οκτωβρίου 06, 2025

1η Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Μεγαλύτερων Ηλικιακά Ανθρώπων 2025

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων (1η Οκτωβρίου), στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε μια όμορφη δράση αφιερωμένη στους παππούδες και τις γιαγιάδες — τους πολύτιμους θησαυρούς κάθε οικογένειας!

Μιλήσαμε με τα παιδιά για το ποιοι είναι οι ηλικιωμένοι, τι ρόλο έχουν στη ζωή μας και πόσο σημαντική είναι η αγάπη, η φροντίδα και ο σεβασμός προς αυτούς. Τα παιδιά μοιράστηκαν ιστορίες, αναμνήσεις και στιγμές με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους, γεμάτες γέλιο, παιχνίδι και αγκαλιές. 💕

Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε εικαστικά δώρα και ζωγραφιές για να εκφράσουμε την αγάπη μας,

Όταν γίνεις παππούς , όταν γίνεις γιαγιά κι έχεις άσπρα μαλλιά θα στα χαϊδεύουν αυτά τα χεράκια τα μικρά!!!

ενώ τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγουδάκι «Σ’ αγαπώ, γιαγιά και παππού».

https://www.youtube.com/watch?v=jQoXJnQeKNI

 Η ημέρα έκλεισε με πολλές χαρούμενες φωνές και υποσχέσεις ότι θα δείχνουμε πάντα σεβασμό, αγάπη και φροντίδα στους ηλικιωμένους, όπως αυτοί μας δείχνουν κάθε μέρα! 🌸

«12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025» και σύνδεση με ΕΝΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΗ.

Στα πλαίσια του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, η οποία εναρμονίζεται, όπως κάθε χρόνο, με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025,υλοποιήσαμε αθλητικές δράσεις και δραστηριότητες, εντός και εκτός του σχολείου μας , με κοινό σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ».

 

Με στόχο την ανάδειξη, εκτός των άλλων,της παιδαγωγικής αξίας του σχολικού αθλητισμού και την καλλιέργεια των αξιών και αρετών που απορρέουν από αυτόν,
κάναμε την σύνδεση του σχολικού αθλητισμού με την έννοια του «ενεργού πολίτη», υιοθετώντας μια ολιστική προσέγγιση που εναρμονίζεται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, δεδομένου ότι ο αθλητισμός, πέρα από τη φυσική άσκηση/δραστηριότητα για τη θωράκιση της υγείας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, αποτελεί ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την κοινωνική σύνδεση και την ενεργό συμμετοχή στον δημόσιο βίο.

 

 

Συγκεκριμένα

1.Οργανώσαμε αθλοπαιδιές στην αυλή του σχολείου μας.

 

 

2.Με στόχο «Μειώνω το οικολογικό αποτύπωμα στο σχολείο μου» μέσω του αθλητισμού, συζητήσαμε και δημιουργήσαμε αθλητικό εξοπλισμό από ανακυκλώσιμα υλικά (π.χ. μπάλες από παλιά υφάσματα, ) για την προαγωγή της οικολογικής συνείδησης και της καινοτομίας.

3.Ενεργοποιήσαμε τους  γονείς, στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας, προκειμένου να συμμετάσχουν ως εθελοντές  στην παροχή των ανακυκλώσιμων υλικών  για το εργαστήρι  δημιουργίας μπάλας με ανακυκλώσιμα υλικά.

 

 

4.Κάναμε ένα «Ταξίδι στον χρόνο: η ιστορία του αθλητισμού μέσα από βιβλία και την βοήθεια του Η/Υ».

 

 

5.Αξιοποιήσαμε   την σχολική βιβλιοθήκη ως πηγή γνώσης, αναζητώντας, επιλέγοντας και παρουσιάζοντας σημαντικές πληροφορίες που αφορούν στην ιστορική πορεία του αθλητισμού με θεματικό άξονα «οι αρχαίοι ολυμπιακοί αγώνες και η σημασία τους»

 

 

6.Διερευνήσαμε  ιστορικές και άλλες πηγές για τη γνωριμία με τον Ιωάννη Φωκιανό.

Τον  “ενεργό πολίτη” που γεννήθηκε πριν από 180 χρόνια και χάραξε με τη δράση του την πορεία του αθλητισμού μέχρι σήμερα.

Ο Ιωάννης Φωκιανός (1845-1896) υπήρξε πρωτοπόρος Γυμναστής και σημαντικός παράγοντας του αθλητισμού από τη δεκαετία του 1870. «Πατέρα της Γυμναστικής» τον αποκάλεσε ο Τύπος της εποχής καθώς ήταν ένας από τους πρώτους Έλληνες Γυμναστές, πρωτεργάτης στην ίδρυση δημόσιων Γυμναστηρίων, συγγραφέας βιβλίων με αθλητικό περιεχόμενο όπως το «Εγχειρίδιον Γυμναστικής», σημαίνων παράγοντας για τη γυμναστική μόρφωση των δημοδιδασκάλων και μετέπειτα για την εισαγωγή της Γυμναστικής ως υποχρεωτικό μάθημα στα Γυμνάσια. Ξεχώρισε για τα πατριωτικά του αισθήματα, την
έμπρακτη αφοσίωσή του στην ιδέα του αθλητισμού και την καλλιέργεια του αθλητικού πνεύματος, όπως αυτό θεμελιώνεται στην ευγενή άμιλλα και τη συνολική καλλιέργεια του ανθρώπου μέσα από τον αθλητισμό.

 

 

7.Δουλέψαμε ομαδικά για την  δημιουργία αφίσας με μηνύματα……για την επικείμενη κοινή αθλητική δράση σε συνεργασία με το όμορο 17ο Νηπιαγωγείο Πατρών,αναζητώντας πληροφορίες για την ιστορία του γηπέδου και του ονόματος του μεγάλου αθλητή που συνδέεται με αυτό.

 

 

 

8.Οργανώσαμε κοινή αθλητική δράση σε συνεργασία με το όμορο 17ο Νηπιαγωγείο Πατρών στο οργανωμένο

Rossoneri mini football club (Δαβουρλής).

Ένας χώρος που δημιουργεί γέφυρα  μεταξύ του σχολικού και εξωσχολικού αθλητισμού.

Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους για την φιλοξενία .

9.Χορέψαμε τον Χορό των μικρών αθλητών προάγοντας την έννοια της συνεργασίας.

Ο Καλαματιανός: ένας από τους πιο γνωστούς πανελλήνιους κυκλικούς χορούς, σύμβολο συνεργασίας, γιατί όλοι ενώνονται σε κύκλο.

«Ο χορός αυτός είναι  ένας από τους πιο γνωστούς ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς. Χορεύεται σε κύκλο, με όλους τους συμμετέχοντες ενωμένους χέρι με χέρι. Ο κύκλος αυτός δεν έχει αρχή και τέλος, συμβολίζοντας τη συνέχεια της ζωής, την ισότητα και την ενότητα των ανθρώπων.

 Το τραγούδι που επιλέξαμε ήταν  το “Μήλο μου κόκκινο”, μελωδία που μιλά για τη ζωντάνια, τη χαρά και την ομορφιά της ζωής.

Όπως στον χορό όλοι πιανόμαστε χέρι με χέρι και σχηματίζουμε έναν κύκλο χωρίς αρχή και τέλος, έτσι και στον αθλητισμό, όταν ενωνόμαστε, μπορούμε να δημιουργούμε αρμονία, ειρήνη και αλληλεγγύη.

 Ο χορός και ο αθλητισμός γίνεται λοιπόν μήνυμα: μαζί, μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο πιο δίκαιο και πιο ειρηνικό.»

 

 

 

10.Ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας…

 

 

 

11.Συμμετείχαμε στην Πανελλαδική Σχολική Σκυταλοδρομία «Τρέχω για την ΕΙΡΗΝΗ»

Η εν λόγω Σκυταλοδρομία  αποτελεί μέρος των αθλητικών δράσεων που υλοποιούνται στο
πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “BEACTIVE” της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Μάθαμε για το άθλημα της σκυταλοδρομίας,είδαμε σχετικά βίντεο από ολυμπιακούς αγώνες στίβου.

Τρέξαμε και μεις στο σχολείο μας για την ειρήνη του Πάμπλο Πικάσο

 

 

αλλά και σε ομάδες…. παιδάκια και ζωάκια

και δημιουργήσαμε μία αφίσα με σύνθημα Τρέχω για την Ειρήνη που είναι αγαθό για όλους τους ανθρώπους  στον κόσμο αυτό.

 

 

12.Εργαστήκαμε ομαδικά για την δημιουργία Αφίσας για την συμμετοχή μας  στη διαδικασία βράβευσης συνδέοντας την Σκυταλοδρομία Τρέχω για την Ειρήνη με την έννοια του Εθελοντισμού και τις ανθρώπινες αξίες (σεβασμός, φιλία, ενσυναίσθηση κ.ά.)

Με το σύνθημα……

Τρέχω για την Ειρήνη…..Σταματώ για τον Συνάνθρωπο!!!!

 

123

 

13.Διασκεδάσαμε με την μίμηση αθλητικών μοτίβων.

 

 

Καλή μας επιτυχία!!!

 

 

14.Πήραμε αναμνηστικά για την συμμετοχής μας….

Ειδικότερα, η επιλογή της σύνδεσης του σχολικού αθλητισμού με την έννοια του «ενεργού πολίτη» αποσκοπεί ιδίως: στην κατανόηση της συνάφειας του σχολικού αθλητισμού και της πολιτειότητας, ώστε να γίνει αντιληπτό ότι οι αξίες του αθλητισμού, όπως η συνεργασία, το «ευ αγωνίζεσθαι», η αλληλεγγύη και ο σεβασμός «του άλλου» αποτελούν θεμέλιες αρχές για τη διαμόρφωση του «ενεργού πολίτη» (ΣΒΑ4: Ποιοτική Εκπαίδευση, ΣΒΑ 16: Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί), ο οποίος αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, έχει την αίσθηση του καθήκοντος και της ευθύνης, σκέφτεται κριτικά, νοιάζεται και δρα για έναν καλύτερο κόσμο, αξιοποιώντας μεταξύ άλλων και τις ευκαιρίες που δίνει ο αθλητισμός ,για τη σύνδεση θεωρίας και πράξης,στην προώθηση της εθελοντικής προσφοράς και την ενθάρρυνση των μαθητών/μαθητριών να συμμετάσχουν σε δράσεις εθελοντισμού με όχημα τον αθλητισμό και τη φυσική δραστηριότητα (ΣΒΑ 10: Λιγότερες Ανισότητες), δεδομένου ότι ο σχολικός αθλητισμός είναι, εκτός των άλλων, και πεδίο δράσης όπου οι μαθητές δεν ασκούν μόνο το σώμα τους, αλλά μέσα από το αθλητικό παιχνίδι και την άμιλλα αναπτύσσουν σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες, στην ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης και την ανάπτυξη προβληματισμού, μέσω του αθλητισμού, σχετικά με κοινωνικά ζητήματα, όπως η ισότητα, η προστασία του περιβάλλοντος και η διατήρηση της υλικής/άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς κ.ά. (ΣΒΑ 13: Δράση για το Κλίμα, ΣΒΑ 10: Λιγότερες
Ανισότητες), στην προσέγγιση της έννοιας της συμπερίληψης (ΣΒΑ10: «Μείωση των Ανισοτήτων» για την οικοδόμηση δίκαιων, συμπεριληπτικών και ειρηνικών κοινωνιών) μέσα από τη συνεργασία, την ομαδικότητα και την καλλιέργεια του σεβασμού και της ενσυναίσθησης.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και έχοντας ως βασική επιδίωξη τη συμμετοχή ΟΛΩΝ των μαθητών/μαθητριών, ανεξάρτητα από ηλικία ή φυσικές ικανότητες και αθλητικές δεξιότητες, καθώς και των εκπαιδευτικών τους (ΟΛΩΝ των ειδικοτήτων), έγιναν αθλητικές δράσεις και δραστηριότητες, όπως αυτές περιγράφονται παραπάνω.