Συμμετοχή σε εκδήλωση κατα της βίας και του σχολικού εκφοβισμού.

Stigmiotypo othonhς 98386 Μαρτίου , πανελλήνια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και μια καλή ευκαιρία να στοχαστούμε μαζί με τα παιδιά του σχολείου μας γύρω από αυτό το τόσο σύνθετο φαινόμενο.

Με το συνθημα τα χέρια είναι να αγκαλιάζουν κι όχι να χτυπάνε τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Ριζαριού ,εδωσαν το παρόν τους σε εκδήλωση στην πλατεία του χωριού και επιστρέφοντας στην τάξη φτιάξαμε με γκοφρέ το : ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ

Παρακολουθούμε video, διαβάζουμε ιστορίες , συζητάμε, κάναμε βιωματικές δραστηριότητες, καταλήγουμε  σε συμπεράσματα, προσπαθούμε να προσεγγίσουμε το μήνυμα της ημέρας, που θα μπορούσαμε  να το συνοψίσουμε ως εξής:

Ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, στα ανθρώπινα δικαιώματα, στην ισότητα αποτελούν θεμελιώδεις αξίες  στη ζωή μας, και πρέπει να είναι ταυτόχρονα όροι επιβίωσης τόσο αναγκαίοι όσο και η τροφή. Οφείλουμε, λοιπόν,  να τις διδάσκουμε από τη νηπιακή ηλικία ήδη.  Άλλωστε, όπως υποστηρίζει ο συγγραφέας και φιλόσοφος Robert Fulgham, όσα πραγματικά χρειάζεται να ξέρουμε για τη ζωή τα μαθαίνουμε στο νηπιαγωγείο. Εκεί, σε αυτά τα βουναλάκια από άμμο κρύβεται όλη η σοφία και όχι στην κορφή του σχολικού βουνού.

Στον αγώνα κατά του εκφοβισμού είναι σημαντικό να έχουμε ως άτομα υψηλή αυτοεκτίμηση, να πιστεύουμε στον εαυτό μας, να αναγνωρίζουμε την αξία μας, ώστε να μην πέφτουμε θύματα ή αν τύχει να συμβεί, να ορθώσουμε το ανάστημά μας, μια ασπίδα προστασίας. Όλοι είμαστε ξεχωριστοί και μοναδικοί και όταν κάποιος μας εκφοβίζει δεν φταίμε εμείς, δεν πρέπει να εσωτερικεύουμε όσα μας λέει, αλλά να ζητάμε βοήθεια, να σπάμε τη σιωπή μας.

Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα

Πιστοποιητικό ως Leader team of the action : Mission x -training like astronaut

Πιστοποιητικό ως Leader team of the action : Mission x -trianing like astronaut

Με τους μικρούς μου μαθητές φτάσαμε στο φεγγάρι και ξεπεράσαμε τα βήματα που απαιτούνται!Σαν επιβράβευση ήρθε και το πιστοποιητικό τόσο για τους μαθητές όσο και για την εκπαιδευτικό που ανέλαβε την αρχηγία και τον συντονισμόTeam Leader Certificate της ομάδας.

Το Mission X υποστηρίζεται από διαστημικές υπηρεσίες όπως η ESA (Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία) και η NASA. Σχολεία και εκπαιδευτικές ομάδες από όλο τον κόσμο συμμετέχουν ολοκληρώνοντας δραστηριότητες και κερδίζοντας πόντους, που συμβάλλουν σε έναν κοινό στόχο: ένα εικονικό ταξίδι στη Σελήνη.

Αυτό το πρόγραμμα προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν ένα πάθος για την επιστήμη και τη σωματική ευεξία, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει την περιέργεια για την εξερεύνηση του διαστήματος. Συμμετέχοντας, οι μαθητές όχι μόνο αποκτούν γνώσεις, αλλά και χτίζουν δεξιότητες όπως η επιμονή, η συνεργασία και η κριτική σκέψη – βασικές ιδιότητες για μελλοντικούς επιστήμονες, μηχανικούς και εξερευνητές.

Το Mission X κάνει τη μάθηση συναρπαστική και ουσιαστική, εμπνέοντας την επόμενη γενιά να φτάσει στα αστέρια!

Επιμέλεια άρθρου : Μαγκιώση Άννα

“Mission X: Train Like an Astronaut”

Πιστοποιητικό μετά τη συμμετοχή μας στη δράση : “Mission X: Train Like an Astronaut – An Engaging Educational Program” για το σχολικό έτος 2024-2025! Η Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 06 021635ομάδα μας ολοκλήρωσε όλα τα βήματα και έφτασε στο φεγγάρι με επιτυχία!

Το Mission X: Train Like an Astronaut είναι ένα διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί για να εμπνεύσει τα παιδιά να μάθουν για το διάστημα, την επιστήμη και τη φυσική κατάσταση μέσω διασκεδαστικών και διαδραστικών δραστηριοτήτων. Αναπτύχθηκε από ειδικούς στο διάστημα και την εκπαίδευση, αυτό το πρόγραμμα ενθαρρύνει τους μαθητές να εκπαιδεύονται σαν αστροναύτες συμμετέχοντας σε ασκήσεις που προάγουν τη δύναμη, τον συντονισμό και την αντοχή, καθώς και εμπειρίες μάθησης που βασίζονται στο STEM.

Μια πρακτική προσέγγιση στη μάθηση
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4 έως 6 ετών και συνδυάζει σωματικές δραστηριότητες με επιστημονικές προκλήσεις που διδάσκουν σημαντικές έννοιες που σχετίζονται με την εξερεύνηση του διαστήματος, την υγεία και την ομαδική εργασία. Ορισμένοι βασικοί τομείς που καλύπτονται περιλαμβάνουν:

Φυσική ικανότητα: Δραστηριότητες όπως η προπόνηση ευκινησίας, οι ασκήσεις ισορροπίας και οι προπονήσεις αντοχής βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν πώς οι αστροναύτες προετοιμάζουν το σώμα τους για τις προκλήσεις του διαστήματος.
STEM Learning: Τα μαθήματα διερευνούν θέματα όπως η βαρύτητα, η διατροφή και οι επιπτώσεις του διαστημικού ταξιδιού στο ανθρώπινο σώμα.
Ομαδική εργασία και επίλυση προβλημάτων: Ακριβώς όπως οι αστροναύτες, οι μαθητές συνεργάζονται για να ολοκληρώσουν εργασίες και να λύσουν προκλήσεις.

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα

Πιστοποιητικό αριστείας για τη συμμετοχή μας στο Code Week 2024

Certificate of ecxellence 2024Βράβευση του Σχολείου μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (Code Week 2024)!
Το σχολείο μας διακρίθηκε για τη δυναμική του συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (Code Week 2024), κατακτώντας σημαντικές διακρίσεις!
Η βράβευση αυτή αποτελεί αναγνώριση της συλλογικής προσπάθειας εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών, καθώς και της αφοσίωσής μας στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων μέσα από σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές.
Συνεχίζουμε με αφοσίωση να ενθαρρύνουμε τους μαθητές/τριές μας να εξερευνούν τον κόσμο του προγραμματισμού, της τεχνολογίας και της καινοτομίας διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο και δημιουργικό μαθησιακό περιβάλλον!
Πιστοί στο ραντεβού μας  και φέτος ,συμμετείχαμε  στην Ευρωπαϊκή Δράση CODE WEEK 4All 2024 ,διοργανώνοντας συμμαχία με τίτλο  «Η κωδικοποίηση είναι παντού» Κωδικός: cw24-tqLIF 
Κάτω απ αυτή τη συμμαχία 500 και πλέον άτομα μοιράστηκαν καταπληκτικές δραστηριότητες και μύησαν 5070 μαθητές σε μια άλλη γλώσσα ,αυτή του προγραμματισμού και της αλγοριθμικής σκέψης και τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή τους ,όπως διαπιστώνεται και στο padlet ανάρτησης     https://padlet.com/annmagiosi/coding-is-everywhere-3ll4py1t4ibsbf7h
Ευχαριστούμε τον ΕU Code Week για το πιστοποιητικό της αριστείας που μόλις παραλάβαμε!

Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα

Βεβαίωση συμμετοχής¨στη δράση ” Μυθολογία στο Διάστημα-Myth2space”

Μyth2 and SpaceΒεβαίωση συμμετοχής στη διαδικτυακή επιμορφωτική δράση που διοργάνωσε το Διεθνές Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία Από τη Μυθολογία στο Διάστημα-Myth2space στις 9 Ιανουαρίου 2025 με τίτλο Εισαγωγή στο Design for change. Η παιδαγωγική τεχνική για τη δημιουργία ενεργών πολιτών.

Το σχολείο μας συμμετέχει στη δράση για το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025 και συνεργαζεται με το πρώτο Νηπιαγωγείο Ρίου .

Η δράση “Μυθολογία στο Διάστημα – Myth2Space” συνδυάζει την επιστήμη με τη μυθολογία, προσκαλώντας τα παιδιά να ανακαλύψουν πώς οι αρχαίοι μύθοι συνδέονται με το Διάστημα. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, οι μικροί εξερευνητές μαθαίνουν για τους αστερισμούς, τους πλανήτες και τις διαστημικές αποστολές, ενώ παράλληλα γνωρίζουν θεούς, ήρωες και μύθους που έχουν εμπνεύσει την ονοματολογία του σύμπαντος.

Η δράση καλλιεργεί τη φαντασία, τη γνώση και τη συνεργασία, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία όπου το παρελθόν και το μέλλον συναντιούνται στο απέραντο του Διαστήματος!

Επιμέλεια άρθρου : Μαγκιώση ‘Αννα

Συμβουλευτική επίσκεψη ψυχικής υγείας στο σχολείο μας

Κατόπιν πρόσκλησης δύο επιστήμονες της πόλης μας  ,μια ψυχολόγος και μια σύμβουλος ψυχικής υγείας επισκέφτηκαν το σχολείο μας την Τρίτη 4 Μαρτίου 2025 και μίλησαν στους γονείς των παιδών για τα σημάδια αναγνώρισης  ενός παιδιού με ΔΕΠΥ και πως μπορούμε να επέμβουμε.

depy kai paidia 1Η διαταραχή ή διάσπαση ελλειμματικής προσοχής, γνωστή και ως ΔΕΠΥ, συνδυάζεται με την υπερκινητικότητα και αποτελούν μια σοβαρή διαταραχή της ψυχολογικής ανάπτυξης στο παιδί που εκδηλώνεται με απρόσεκτη, παρορμητική και διαταρακτική συμπεριφορά.

Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και η υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) είναι μια διαταραχή που επηρεάζει τον τρόπο συμπεριφοράς ενός ανθρώπου. Οι πάσχοντες δείχνουν ακούραστοι, δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν σε κάτι και μπορεί να δρουν παρορμητικά.Τα συμπτώματά της μπορεί κανείς να τα διακρίνει από πολύ μικρή ηλικία, από 3 ετών κιόλας, και γίνονται ακόμη πιο εμφανή όταν το παιδί ξεκινά να πηγαίνει σχολείο.Η πλειοψηφία των διαγνώσεων πραγματοποιείται μεταξύ 6 και 12 ετών, σύμφωνα με στοιχεία του nhs.uk.

Τα συμπτώματα συνήθως αυξάνουν με την πάροδο της ηλικίας, ωστόσο πολλοί ενήλικοι που έχουν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ από την παιδική Stigmiotypo othonhs 10255ηλικία συνεχίζουν να παρουσιάζουν δυσκολίες στην ενήλικη ζωής τους.

Η ΔΕΠΥ μπορεί να συνυπάρχει και με άλλες ασθένειες όπως οι αγχώδεις διαταραχές, οι μαθησιακές δυσκολίες, οι συναισθηματικές διαταραχές.

Με την ψυχοεκπαίδευση και την κατάλληλη συμβουλευτική στους γονείς ή του δασκάλους του παιδιού, αντιμετωπίζονται ολιστικά και τα προβλήματα συμπεριφοράς του ατόμου με ΔΕΠΥ, επιβραβεύοντας τις καλές συνήθειες του παιδιού έναντι αυτών που δεν είναι δόκιμες.

Ευχαριστούμε θερμά τις δυο ψυχολόγους για την επίσκεψη τους στο σχολείο μας και για τις συμβουλές προς στους γονείς.

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα

Ανακοίνωση σεμιναρίου με θέμα :”Χρήση εργαλείων ΑΙ στην εκπαιδευτική διαδικασία”

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 04 012457Με θέμα τη “Χρήση εργαλείων ΑΙ στην εκπαιδευτική διαδικασία” την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025 και ώρα 18.00 -20.00 διοργανώνεται σεμινάριο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων ,με φορέα διοργάνωσης το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων .
‘Oσοι ενδιαφέρεστε μπορείτε να κάνετε την εγγραφή σας στον συνδεσμο που ακολουθεί: https://tinyurl.com/44h3mx33
Εισηγήτριες δύο πολυβραβευμένες για τη δουλειά τους εκπαιδευτικοί :
H κ Χρυσούλα Γεωργακοπουλου και η κ Μαργαρίτα Δακορώνια που τις ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την αποδοχή της πρόσκλησης.
H  επίσης βραβευμένη Scientix ambassador  κ Μαγκιώση Άννα ,μετά το πέρας των δύο πρωτων εισηγησεων θα δώσει αναλυτικές πληροφορίες για το πως κάποιος μπορεί να πάρει μέρος στην STEM DISCOVERY CAMPAIGN 2025.

Η αυλή του σχολείου μου “Κατασκευή μακέτας

Τα παιδιά δημιουργούν μία μακέτα αυλής όπως τη φαντάζονται : πολύ πράσινη ,με μια υπαίθρια βιβλιοθήκη και γεμάτη δέντρα και Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 15 013358λουλούδια και την παρουσιάζουν σε ανοικτή εκδήλωση στους γονείς ,ζητώντας τη βοήθειά τους να το κάνουν πραγματικότητα .

Μια καταπράσινη αυλή δεν είναι μόνο ένας όμορφος χώρος, αλλά και ένας πολύτιμος σύμμαχος για το περιβάλλον και την ευημερία μας. Τα δέντρα και τα φυτά βελτιώνουν την ποιότητα του αέρα, μειώνουν τη θερμοκρασία και προσφέρουν φυσική σκίαση, κάνοντας τον χώρο πιο δροσερό και φιλόξενο. Παράλληλα, προσελκύουν πουλιά και έντομα, ενισχύοντας τη βιοποικιλότητα. Για τα παιδιά, μια πράσινη αυλή είναι ένας χώρος εξερεύνησης, παιχνιδιού και μάθησης στη φύση, που ενισχύει τη δημιουργικότητα και τη συναισθηματική τους ανάπτυξη. Τέλος, συμβάλλει στη μείωση του θορύβου και δημιουργεί ένα ήρεμο περιβάλλον για χαλάρωση και κοινωνική αλληλεπίδραση.

Μια πράσινη αυλή είναι ένας μικρός παράδεισος, τόσο για τους ανθρώπους όσο και για τον πλανήτη!

Επιμέλεια άρθρου : Μαγκιώση Άννα

Χρυσό (Gold) πιστοποιητικό για τη συμμετοχή μας στο Climate Action πρόγραμμα

Δηλώνουμε περήφανοι για το χρυσό πιστοποιητικό που καταφέραμε να κερδίσουμε για τη συμμετοχή μας στο Climate Action πρόγραμμα .

Το σχολείο μας, με αίσθημα Στιγμιότυπο οθόνης 8672ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον και το μέλλον των παιδιών μας, συμμετέχει ενεργά στο πρόγραμμα , υλοποιώντας όλες τις απαιτούμενες δράσεις (7 στάδια ), με ενεργή συμμετοχή των μαθητών μας σε όλα τα στάδια Μέσα από αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία, οι μαθητές μας έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής, να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση και να γίνουν φορείς θετικής αλλαγής στην κοινότητά μας.

Στόχος μας είναι να ενσωματώσουμε βιώσιμες πρακτικές στην καθημερινή σχολική ζωή, να προωθήσουμε τη συνεργασία και την καινοτομία, καθώς και να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας να αναλάβουν δράση για ένα πιο πράσινο μέλλον. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, περιβαλλοντικά προγράμματα και συνεργασίες με άλλες σχολικές κοινότητες, συμβάλλουμε όλοι μαζί στη δημιουργία ενός σχολείου που σέβεται και προστατεύει τον πλανήτη μας.

Η συμμετοχή μας στο Climate Action είναι μια υπόσχεση για το μέλλον – ένα βήμα προς τη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών που θα συνεχίσουν να φροντίζουν τη Γη μας.

 

Επιμέλεια άρθρου: Mαγκιώση Άννα

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΙΖΑΡΙΟΥ 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΙΖΑΡΙΟΥ 

Στα Δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολ.έτος 202526,φοιτούν μαθητές γεννημένοι τα έτη 2020(νήπια) και 2021 (προνήπια).

Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από: 5 έως 24 Μαρτίου 2025.
Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Π.Ε Τρικάλων .

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής .
Βιβλιάριο Εμβολίων του μαθητή.
Το Ατομικό Δελτίο Υγείας του μαθητή.(Α.Δ.Υ.Μ.)
Βεβαίωση από ΚΕ ΔΑΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο, ή άλλη αρμόδια υπηρεσία,εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών
   με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης και του έτερου γονέα κηδεμόνα για την εγγραφή του μαθητή/τριας.

Η Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής γίνεται από τον γονέακηδεμόνα, μέσω της εφαρμογής https://protieggrafi.services.gov.gr/ και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του και μόνο για τους μαθητές που έχουν γεννηθεί το 2021. Οι γεννηθέντες το 2020 μαθητές επανεγγράφονται αυτεπάγγελτα.
Το Ατομικό Δελτίο Υγείας δίνεται από το Νηπιαγωγείο ή εκτυπώνεται από την εφαρμογή εγγραφής.
Το Βιβλιάριο Εμβολίων προσκομίζεται στο Νηπιαγωγείο για έλεγχο και επιστρέφεται αμέσως.

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται μαθητές κατόπιν σχετικής αίτησηςδήλωσης των γονέωνκηδεμόνων, χωρίς προϋποθέσεις.

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7.458.00.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Στο νηπιαγωγείο υποστήριξη της διαδικασίας των εγγραφών θα γίνεται από ώρα 12.00 έως 13.00 ,καθημερινά, τις εργάσιμες ημέρες.
Για φυσική παρουσία στο χώρο του σχολείου, για έλεγχο δικαιολογητικών,απαιτείται προκαθορισμένο ραντεβού με το Νηπιαγωγείο.
Η Προϊστάμενη του Νηπιαγωγείου 
Μαγκιώση Άννα