Παρακολούθηση σεμιναρίου με θέμα « Η φιλοζωία στις Δράσεις Ενεργού Πολίτη»

Συμμετοχή και παρακολούθηση ενός  εξαιρετικού, εξ αποστάσεως, σεμιναρίου  που διοργανώθηκε από την Ομάδα Παιδείας της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Webinar filozoiaςΠεριβαλλοντικής Ομοσπονδίας, την Τρίτη 18 Μαρτίου 2025, 18.00-20.30 με θέμα «Η φιλοζωία στις Δράσεις Ενεργού Πολίτη».
Προσκεκλημένος ομιλητής ο κ. Νίκος Χριστοδούλου, Σύμβουλος Β’ Συντονιστής Μονάδας Εκπαιδευτικής Καινοτομίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής με θέμα εισήγησης «Η βιοφιλία στο Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη». Ο κ. Χριστοδούλου παρουσίασε με πολύ εμπεριστατωμένο τρόπο τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει τα τελευταία χρόνια η Ομάδα Εργασίας Φιλοζωίας του ΙΕΠ, προκειμένου να υποστηρίξει την εισαγωγή της φιλοζωίας στα σχολεία, τόσο με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη, όσο και με την εισαγωγή άλλων καινοτομιών, όπως η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και η Ημερίδα για τη Φιλοζωία στα σχολεία. Αναφέρθηκε επίσης στη βιοφιλία, τη βαθιά σχέση που έχουν οι άνθρωποι με τη φύση και τόνισε τον ρόλο των ζώων στη σχέση αυτή.
2025 04 10T23 51 19 378256923Z 10051 868afc06 9fa3 40ec b90d ef5ba3082a9dΕισηγητές, επίσης, ήταν τα μέλη της Ομάδας Παιδείας της ΠΦΠΟ, Χριστίνα Νομικού με θέμα εισήγησης «Η φιλοζωία στις Δράσεις Ενεργού Πολίτη-Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» και ο Δημήτρης Καλαϊτζίδης με θέμα «Η φιλοζωία στις Δράσεις Ενεργού Πολίτη-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» που εξήγησαν πώς εφαρμόζεται το νέο πρόγραμμα σπουδών στα σχολεία και έδωσαν παραδείγματα εφαρμογής, εστιάζοντας στην υλοποίηση φιλοζωικών δράσεων.
Το σεμινάριο χαιρέτησε η πρόεδρος της ΠΦΠΟ κ. Άννα Τοσούνογλου και αναφέρθηκε στις ποικίλες δράσεις της ομοσπονδίας.
Οι 170 εκπαιδευτικοί και μέλη φιλοζωικών σωματείων, από όλη την Ελλάδα, που παρακολούθησαν το σεμινάριο επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Υπήρξαν αρκετές ερωτήσεις, τοποθετήσεις και επαινετικά σχόλια. Όπως σε όλα τα σεμινάρια της ομάδας παιδείας ήταν εμφανές το γνήσιο ενδιαφέρον των συμμετεχόντων για την εξασφάλιση της ευζωίας των ζώων και της καλλιέργειας φιλοζωικών αρχών και αξιών στους μαθητές και τις μαθήτριές τους.
Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα

«Προγραμματισμός με χρήση Micro bit και δραστηριότητες Κωδικοποίησης »

Ένα πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο με θέμα : «Προγραμματισμός με χρήση Micro bit και δραστηριότητες Κωδικοποίησης » 2025 02 18T23 36 21 694258685Z collage1 4ebfc7d2 e15f 43cc b861 f6b2febd4c0fπραγματοποιήθηκε την Τρίτη 18 Μαρτίου 2025 και ώρα 18.00-20.30 μ.μ. με το οποίο κλεινει και ο 2ος κύκλος ενδοεπιμόρφωσης εκπαιδευτικών με φορέα διοργάνωσης το Νηπιαγωγείο Ριζαριού.
Στο πρώτο μέρος του σεμιναρίου παρουσιάστηκε η λειτουργία και δημιουργία σεναρίου με τη χρήση της πλακέτας MICROBIT βήμα -βήμα με εισηγήτρια την κ. Ματζανά Αγλαΐα – Έλλη ,
Καθηγήτρια Αγγλικών , Πρέσβειρα Scientix , εκπαιδεύτρια STEM και Προπονήτρια Ρομποτικής και Διευθύντρια του Ομίλου Robostem/SΤΕΜ in Education.
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάστηκαν δραστηριότητες κωδικοποίησης μέσα στην τάξη που υλοποιήθηκαν με τη συμμετοχή παιδιών ,με εισηγήτρια την κ Μαγκιώση Άννα , βραβευμένη Scientix Ambassador , βραβευμένη INTEL ambassador 2024( Skills for innovation)
Το σεμινάριο παρακολούθησαν 384 εκπαιδευτικοί Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και διοργανώθηκε όπως προαναφέρθηκε από το Νηπιαγωγείο Ριζαριού σε συνεργασία με τα σχολεία που συμμετέχουν στη δράση και υπεύθυνη διοργανωσης την Προϊσταμένη του, κ.Μαγκιώση Άννα.
Στο τέλος απαντήθηκαν σχετικά ερωτήματα .
Ευχαριστούμε όλες κι όλους σας για τη συμμετοχή σας για μια ακόμη φορά.

Φυτεύοντας ανοιξιάτικα λουλούδια !

Φύτευση Λουλουδιών την Άνοιξη – Μια Ευκαιρία για Μάθηση και Δημιουργία

Stigmiotypo othonhs 615Η άνοιξη είναι η πιο κατάλληλη εποχή για να φυτέψουμε λουλούδια, αφού η φύση ξυπνά και όλα γύρω μας αρχίζουν να ανθίζουν. Η γη είναι πιο ζεστή, οι μέρες μεγαλώνουν και τα φυτά έχουν τις ιδανικές συνθήκες για να αναπτυχθούν.

Η φύτευση λουλουδιών αυτή την εποχή δεν είναι μόνο μια όμορφη δραστηριότητα, αλλά και μια πολύτιμη εμπειρία για τα παιδιά. Μέσα από τη διαδικασία της φύτευσης, τα παιδιά:

Μαθαίνουν να φροντίζουν τη φύση ,αναπτύσσουν υπευθυνότητα, εξασκούν την παρατηρητικότητα τους ,καλλιεργούν τη  δημιουργικότητα και αισθητική τους κι έρχονται σε επαφή με το περιβάλλον, μαθαίνοντας την αξία της γης, της βιοποικιλότητας και της οικολογικής ισορροπίας.

Επιπλέον, η ενασχόληση με τη φύτευση βοηθά τα παιδιά να χαλαρώσουν, να απολαύσουν τον χρόνο στην ύπαιθρο και να αποκτήσουν μια θετική σχέση με τη φύση. Η φύτευση λουλουδιών είναι μια απλή, όμορφη και δημιουργική δραστηριότητα που ενώνει μικρούς και μεγάλους με τη γη και την άνοιξη. Τα παιδιά φύτεψαν λουλούδια ,λέρωσαν τα χεράκια τους με χώμα και πότισαν τα νέα μας φυτά ,αφού όπως μάθαμε για να μεγαλώσουν χρειάζονται νεράκι ,αέρα και ήλιο εκτός από το χώμα όπου θα ριζώσουν. Και προσθέσαμε και χώμα από την κομποστοποίηση μας για να είμαστε σίγουροι ότι θα έχουμε υγιή φυτά.

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα

Μαθαίνοντας για τη σημασία των Σκουληκιών στο Έδαφος

Μαθήματα μελέτη περιβάλλοντος και βιολογίας στο Νηπιαγωγείο.

20250305 151941Τα σκουλήκια του εδάφους, και ιδιαίτερα οι γαιοσκώληκες, παίζουν έναν θεμελιώδη ρόλο στη διατήρηση της υγείας του εδάφους και την υποστήριξη της ζωής στη Γη. Αυτά τα μικρά αλλά ισχυρά πλάσματα συμβάλλουν στη βελτίωση της δομής του εδάφους, στην ανακύκλωση θρεπτικών συστατικών και στη διατήρηση της γονιμότητάς του.

Καθώς η άνοιξη έφτασε και ο καιρός επιτρέπει τις δραστηριότητες έξω στην αυλή κι αφού πρώτα είδαμε κάποια βίντεο σχετικά με τα σκουληκάκια ,ασχοληθήκαμε με το να ανακαλύψουμε τους μικρούς μας “μηχανικούς του εδάφους”και πρώτα ξεκινήσαμε απο τον κομποστοποιητή μας και μετα ανατρέξαμε στο σκάψιμο του χωματος της αυλής μας και κυρίως γυρω απο τα δέντρα.Και βρήκαμε αρκετά.

Δραστηριότητα: Κατασκευή “σκουληκόσπιτου”

  • Γεμίσαμε ένα διαφανές δοχείο με στρώματα χώματος, άμμου και οργανικών υπολειμμάτων.
  • Τοποθετήμε σκουλήκια και τα παρατηρούμε καθημερινά.
  • Καταγράψαμε αλλαγές.

Μάθαμε λοιπόν ότι βοηθούν στα εξής : 

1. Στη βελτίωση της δομής του εδάφους
Οι γαιοσκώληκες σκάβουν σήραγγες στο έδαφος, δημιουργώντας φυσικούς διαύλους που διευκολύνουν τον αερισμό και τη διείσδυση του νερού. Αυτό επιτρέπει στις ρίζες των φυτών να αναπτύσσονται πιο εύκολα και μειώνει τον κίνδυνο διάβρωσης.

2. Στην ανακύκλωση οργανικής ύλης
Τρέφονται με οργανικά υπολείμματα, όπως φύλλα και ρίζες που αποσυντίθενται, μετατρέποντάς τα σε πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά χώμα. Τα περιττώματά τους, είναι γεμάτα με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν την ανάπτυξη των φυτών.

3. Στην βελτίωση της γονιμότητας του εδάφους
Με τη δραστηριότητά τους, τα σκουλήκια βοηθούν στη διατήρηση ενός εύφορου και υγιούς εδάφους. Τα θρεπτικά συστατικά που επεξεργάζονται καθίστανται πιο διαθέσιμα στα φυτά, συμβάλλοντας στην παραγωγικότητα των καλλιεργειών και τη βιωσιμότητα των οικοσυστημάτων.

4. Στην ρύθμιση μικροοργανισμών στο έδαφος
Τα σκουλήκια υποστηρίζουν την ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων και μυκήτων, τα οποία διασπούν οργανικές ουσίες και ενισχύουν τη βιοποικιλότητα του εδάφους και εξασφαλίζουν τη γονιμότητα και τη βιωσιμότητα των αγροτικών και φυσικών οικοσυστημάτων.

20250305 151859 20250305 152034

Η προστασία τους και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας του εδάφους και της παραγωγικότητας του περιβάλλοντος μας.

Και τα μαθήματα συνεχίζονται…

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα

Μαθαίνοντας για την καφέ αρκούδα .

Κατασκευή βιότοπου Καφέ αρκούδας με άχρηστο υλικό (ατομική κατασκευή ) με αφορμή τον ερχομό της άνοιξης και το ξύπνημα των αρκούδων.
Biotopos arkoydasΘα χρειαστούμε ένα κουτί για τη βάση , ρολά χαρτιού υγειας η κουζίνας που θα κόψουμε στη μέση και φυσικό υλικό (ξερά φύλλα ,καρπούς,χορτάρι) .Το κουτι το χρησιμοποιούμε για βάση του βιότοπου. Αφού βάψουμε καφέ όλα τα ρολά ,κάνουμε με αυτά αρκουδάκια και δέντρα και τα τοποθετούμε στο χάρτινο κουτί. Διακοσμούμε με το χορτάρι και τους καρπούς η ότι άλλο θέλουμε τη δημιουργία μας . Κάθε παιδί αναλαμβάνει να μας εξηγήσει πως έκανε τον βιότοπό του και τι έμαθε για την Καφέ αρκούδα .
Τα παιδιά μαθαίνουν για την Καφέ αρκούδα μέσα από το βαλιτσάκι με το υλικό που προμηθευτήκαμε από το Κεντρο Περιβάλλοντος Καλαμπάκας κατόπιν συνεργασίας για το συγκεκριμένο θέμα .
Η καφέ αρκούδα είναι ένα σπάνιο και όμορφο ζώο που ζει στα δάση μας. Είναι μέρος της φύσης και βοηθά να διατηρείται η ισορροπία στο περιβάλλον. Όταν προστατεύουμε την αρκούδα, προστατεύουμε και το δάσος – και το δάσος μάς δίνει καθαρό αέρα και ζωή.Δυστυχώς, πολλές φορές η καφέ αρκούδα κινδυνεύει από ανθρώπινες πράξεις. Κάποιοι καταστρέφουν τα δάση όπου ζει ή την ενοχλούν. Αν δεν την φροντίσουμε, μπορεί κάποια μέρα να εξαφανιστεί.
Όλοι μαζί μπορούμε να βοηθήσουμε! Μαθαίνοντας για την αρκούδα, μιλώντας στους άλλους και φροντίζοντας το περιβάλλον μας!

Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα

Νέα δεντροφύτευση στο Νηπιαγωγείο Ριζαριού

Fyteysh neon dentron 1Δύο νέα δεντράκια έρχονται να προστεθούν στην πλούσια συλλογή δέντων στο σχολείο μας . Δύο Ευαγγελισμοί ,δεντάκια που ανθίζουν πάντα τις ημέρες του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου μας και στολίζονται με όμορφα κίτρινα ανθάκια.

Η δεντροφύτευση έγινε σε συνεργασία με τον Δήμο Τρικκαίων ,που επίσης μας προμήθευσε χώμα για να γεμίσουμε κάποιες άδειες ρόδες αυτοκινήτων που θα μετατραπούν σε παρτέρια. Τα παιδιά βοήθησαν με τον τρόπο τους στη φύτευση λουλουδιών και δέντρων ,τα έριξαν νεράκι και δημιουργήσαμε ομάδες υπεύθυνων φροντίδας που αλλάζει κάθε εβδομάδα,μαθαίνοντας να είναι υπευθυνα άτομα .

Η δεντροφύτευση είναι μια πράξη αγάπης για τη Γη. Τα δέντρα καθαρίζουν τον αέρα, προσφέρουν οξυγόνο, συγκρατούν το έδαφος, προστατεύουν τη βιοποικιλότητα και βοηθούν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.bbc37c95 cca2 472e 9243 5d76cc3bf57b  f3e666b7 2e8e 460a 9233 e0df36df9511

Παρέχουν σκιά, δροσιά και ομορφαίνουν το περιβάλλον. Με κάθε δέντρο που φυτεύουμε, χτίζουμε έναν πιο υγιή και βιώσιμο πλανήτη για όλους.

Επιμέλεια άρθρου: Mαγκιώση Άννα

 

Συμμετοχή στον μαθητικό διαγωνισμό LIFE-IP AdaptInGR.

2025 04 21T21 35 24 352850551Z 2025 04 22 001158 b526c128 dcaa 4fec 8d7e 47a0bad85525Το σχολείο μας συμμετέχει στον 3ο Μαθητικό  Διαγωνισμό, στο πλαίσιο του Έργου LIFE-IP AdaptInGR, που έχει ξεκινήσει στις 9 Δεκεμβρίου και θα παραμείνει ανοικτός έως τις 12 Απριλίου 2025!

Υπεύθυνος φορέας η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ). Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε όλους/-ες τους/τις μαθητές/-τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η κλιματική αλλαγή αναφέρεται στις μακροχρόνιες μεταβολές του κλίματος της Γης, που προκαλούνται κυρίως από την ανθρώπινη δραστηριότητα, όπως η καύση ορυκτών καυσίμων, η αποψίλωση των δασών και η βιομηχανική ρύπανση.

Οι συνέπειες περιλαμβάνουν αύξηση της θερμοκρασίας, ακραία καιρικά φαινόμενα, λιώσιμο των πάγων και άνοδο της στάθμης της θάλασσας, απειλώντας τη βιοποικιλότητα και την ανθρώπινη ζωή.Μπορείτε να δείτε το padlet των συμμετοχών εδώ: https://padlet.com/ActionAidHellasEducation/land-art-af77gtldd00479hb

2025 02 23T18 49 09 153762626Z 9699 827c0a9b 5db7 4fe5 ba9e 0a3d098fea1f   Stigmiotypo othonhs 10667

H δική μας συμμετοχή αφορούσε το Land art  και τα παιδιά έφτιαξαν μία καταπληκτική  σύνθεση με υλικά παρμένα από τη φύση .

Φέτος μπορούμε να πάρουμε  μέρος με ένα μαθησιακό σενάριο  που εστιάζει στη κλιματική αλλαγή σε συνδυασμό με λύσεις που βασίζονται στη φύση . Θα εστιάσουμε στα εξής : Προστασία του Περιβάλλοντος Φύτευση δέντρων και προστασία των δασών. Καθαρισμός  και δημόσιων χώρων. Μείωση Αποβλήτων & Ανακύκλωση Μείωση πλαστικών μιας χρήσης. Ανακύκλωση και κομποστοποίηση οργανικών αποβλήτων. Ενημέρωση & Ευαισθητοποίηση Συμμετοχή σε περιβαλλοντικές δράσεις και εκστρατείες. Μπορούμε όλοι μαζί  να συμβάλουμε στη μείωση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και να προστατεύσουμε το μέλλον του πλανήτη μας!

Επιμέλεια άρθρου:  Μαγκιώση Άννα

Πιστοποιητικό “CODE WEEK Super Organiser 2024 “

Το πιστοποιητικό  του Super Organiser  για τη συμμετοχή  μας  ως σχολείο, με 48 δραστηριότητες για το έτος 2024 ,στην Εβδομάδα Κώδικα 2024 ακολούθησε το πιστοποιητικό αριστείας. Το σχολείο μας ήδη κατέχει τον τίτλο του Code Week Σχολείου από το  2022.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 01 005942Ο προγραμματισμός αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία του σύγχρονου κόσμου, επηρεάζοντας κάθε πτυχή της καθημερινής μας ζωής.

Μέσα από αυτόν, αποκτούμε τη δυνατότητα να δημιουργούμε λύσεις για προβλήματα, να αυτοματοποιούμε διαδικασίες και να βελτιώνουμε την αποτελεσματικότητα των συστημάτων μας.

Επιπλέον, η εκμάθηση προγραμματισμού αναπτύσσει δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων και η δημιουργικότητα.

Ενισχύει την ικανότητά μας να αντιμετωπίζουμε σύνθετα ζητήματα, ενώ προετοιμάζει τους ανθρώπους για ένα μέλλον όπου η τεχνολογία και η καινοτομία θα έχουν κεντρικό ρόλο.

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα

Κατασκευή κούκλας

Construction of a dollΗ κατασκευή μιας κούκλας είναι μια δημιουργική και εκπαιδευτική δραστηριότητα που ενισχύει τη φαντασία και τις κινητικές δεξιότητες των παιδιών. Χρησιμοποιώντας απλά υλικά, όπως ύφασμα, χαρτί ή πηλό, τα παιδιά εκφράζουν τη μοναδικότητά τους, μαθαίνουν την αξία της χειροποίητης δημιουργίας και αναπτύσσουν συναισθηματικούς δεσμούς με το δημιούργημά τους.

Παράλληλα, η κούκλα γίνεται εργαλείο παιχνιδιού και αφήγησης, ενισχύοντας τη γλωσσική ανάπτυξη και τη συναισθηματική έκφραση. Τα παιδιά φτιάχνουν τη δική τους κούκλα και τη ντύνουν με διάφορα υφάσματα απο το κουτί της ραπτικής και υφασμάτων που υπάρχει στο σχολείο μας και κάποια άλλα φτιάχνουν τον εαυτό τους σε κούκλα από χαρτί.

Eπιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα

Αποτύπωμα παλάμης και πειράματα με αλεύρι.

Hands printΜε σκοπό να μάθουν τα παιδιά τις ιδιότητες του αλευριού  ζητάμε από τα παιδιά να απλωσουν τα χέρια τους με την παλάμη προς τα κάτω σε ένα σκούρο χαρτί το ένα δίπλα στο άλλο και  ρίχνουμε απο πάνω τους το αλεύρι.Μόλις σκεπαστούν καλά οι δυο παλάμες ζητάμε να σηκώσουν προσεκτικά τα χέρια τους  και τότε εμφανίζεται το αποτύπωμα των χεριών τους.

Στη συνεχεια τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν  με το δάχτυλό τους ότι θέλουν σε ένα σκούρο χαρτόνι που το έχουμε ραντίσει με αλέυρι και να κάνουν διάφορα πειράματα με το αλεύρι.

Αν ρίξουμε αλεύρι σε ένα ποτήρι με νερό διαλύεται.Αφού ρίξουν λίγο νερό και το ζυμώσουν καλά φτιάχνουν ζυμαράκι και παιζουν μ αυτό.Παρατηρούν ότι αν στο ζυμάρι βάλουμε μαγιά και περιμένουμε λίγο, το μιγμα μας θα φουσκώσει .

‘Ετσι τα παιδιά μαθαίνουν μέσα απο το παιχνίδι με φυσικό κι αβίαστο τρόπο !

 

Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα