Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές ζώων
Το έναυσμα για να ξεκινήσουμε το εργαστήριο μας το έδωσε
η επίσκεψη ενός σκύλου στο νηπιαγωγείο μας την Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από την επίσκεψη
και συζητήσαμε τι χρειάζονται τα αδέσποτα ζώα.
ταυτότητα-όνομα
φαγητό
νερό
κτηνίατρο
οικογένεια
Δημιουργήσαμε μια αφίσα για να ενημερώσουμε τους γονείς μας
Στη συνέχεια μιλήσαμε για
”τα ζώα που προσφέρουν τροφή”
στους ανθρώπους καθώς και για την σχέση
αλληλεξάρτησης που υπάρχει
ανάμεσα στον άνθρωπο και στα ζώα.
Τα παιδιά αφού αναγνώρισαν και ονόμασαν τα ζώα ,
σκέφτηκαν και συζήτησαν στην ολομέλεια της τάξης
τα προϊόντα που μπορεί να πάρουν από αυτά τα ζώα
όπως το κρέας , το γάλα , το μαλλί κτλ.
Ωστόσο συζητήσαμε και για τις υποχρεώσεις που έχουν οι άνθρωποι
απέναντι σε αυτά τα ζώα.
Πρέπει να τα ταΐζουν καθημερινά,
να διασφαλίζουν την φύλαξη τους
και την φροντίδα τους σε περίπτωση κάποιας αρρώστιας .
Κάναμε πολλές εργασίες σχετικά με το θέμα μας
και παίξαμε κινητικά παιχνίδια
Σειρά είχε ο πίνακας του γνωστού ζωγράφου Σαγκάλ
”εγώ και το χωριό”.
Τα παιδιά παρατήρησαν προσεκτικά
τον πίνακα και ανέλυσαν αυτά που παρατηρήσαν.
Οι μαθητές αντιλήφθηκαν αυτό που προσπαθούσε
να εκφράσει ο ζωγράφος δηλαδή ” τη σχέση αλληλεξάρτησης
μεταξύ ανθρώπων και ζώων” .
Τέλος γίνανε οι ίδιοι μικροί ζωγράφοι
και αποτύπωσαν
τις σκέψεις τους όπως ο Σαγκάλ !!!
Κλείνοντας το εργαστήριο δεξιοτήτων και στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για τη φιλαναγνωσια επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η κυρία Ελένη μαμά της μαθήτριας μας και μας διάβασε ένα παραμύθι για τα ζώα
Το παραμύθι αυτό μας έδωσε το έναυσμα να παίξουμε ένα παιχνίδι με το αρχικό γράμμα του περιβάλλοντος κάθε ζώου π.χ δάσος, θάλασσα, αγρόκτημα, ζούγκλα και να τα
Στη συνέχεια σε ομάδες με κολλάζ φτιάξαμε αυτά τα περιβάλλοντα με τα ζώα