Μαθαίνω να εκφράζω τα συναισθήματα μου

Η εκμάθηση και η αναγνώριση των συναισθημάτων στο νηπιαγωγείο

είναι καθοριστική για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών.

Μέσα από διασκεδαστικές και δημιουργικές δραστηριότητες,

τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν,

να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους,

δημιουργώντας ταυτόχρονα έναν χώρο εμπιστοσύνης και κατανόησης μέσα στην ομάδα.

Ξεκινήσαμε το σχέδιο εργασίας μας με το υπέροχο βιβλίο “Το Ξενοδοχείο των συναισθημάτων”

c6f2ba6daa11c56f7235971bf25105da.jpg

Είδαμε πως το μυαλουδάκι μας μοιάζει με ένα ξενοδοχείο

δέχεται επίσκεψη από όλα τα συναισθήματα, πρέπει να τα ακούει,

να τους δίνει τον χώρο τους και να ξέρει ότι έρχονται, φεύγουν αλλά μπορεί να ξαναέρθουν.

10000007261000000825

Για κάθε συναίσθημα αφιερώσαμε μια μέρα διαβάζοντας παραμύθια ή ιστορίες

10000009371000000936

που επικεντρώνονται σε αυτά και στη διαχείρισή τους.

Μετά την ανάγνωση του κάθε βιβλίου , ρωτούσαμε τα παιδιά πώς νιώθουν οι χαρακτήρες , πότε νιώθουν τα ίδια όπως οι ήρωες και τι θα έκαναν σε αντίστοιχες καταστάσεις.

IMG 20241223 135556IMG 20241223 131558

Αυτή η συζήτηση βοηθάει τα παιδιά να αναγνωρίζουν συναισθήματα και να αναπτύσσουν ενσυναίσθηση αλλά και τεχνικές διαχείρισης.

Παίξαμε με το ζάρι των συναισθημάτων

1000000766

Επιπλέον κάθε μέρα στον κύκλο μας, συζητάμε με τα παιδιά

όπου κάθε παιδί εκφράζει το πώς αισθάνεται.

Έτσι, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν το συναίσθημά τους

και να νιώσουν ότι γίνονται αποδεκτά και κατανοητά.

Αν κάποιο παιδί αισθάνεται λύπη γιατί κάτι το στενοχώρησε στο σπίτι ή στο σχολείο

ζωγραφίζει τη λύπη του και ταΐζει την κυρία Λύπη

10000007881000000787

 Αν κάποιο παιδί νιώθει χαρούμενο ή ευγνώμων τοποθετεί το χαρτάκι του στο κουτί της ευγνωμοσύνης.

1000001044

1000000938

Στο τέλος της εβδομάδας, ανοίγουμε τα κουτιά και τα διαβάζουμε μαζί,

δίνοντας έμφαση στα θετικά συναισθήματα και τη σημασία της ευγνωμοσύνης.

Με την ευγνωμοσύνη ασχοληθηκαμε και στο μάθημα των αγγλικών με τη miss Effie

  ακούγοντας το τραγουδάκι από

Και μαθαίνοντας πράγματα για την ημέρα των Ευχαριστιών

1000001099

Ζωγραφίσαμε τους φόβους μας και φτιάξαμε έναν δράκο για να τους πάρει μακριά.

IMG 20241108 141502IMG 20241108 141509

Είδαμε τρόπους διαχείρισης του θυμού μας μέσα από το βιβλίο “Θυμός”

Και ασχοληθήκαμε με τον πίνακα του Πωλ Κλέε η γάτα και το πουλί

cat and bird1

Ποια συναισθήματα μας προκαλεί αυτός ο πίνακας; Τι νιώθουμε που η γάτα θέλει να φάει το πουλί;

Απ: Θυμό με τη γάτα.

Συζητήσαμε για τα πορτραίτα ζώων του Κλέε είδαμε την τεχνική του ότι  ζωγραφίζει  με γραμμές.

και φτιάξαμε κι εμείς τον πίνακα με καθοδηγούμενη ζωγραφική βήμα βήμα

100000079410000008201000000819

Δημιουργήσαμε ένα «βαλιτσάκι συναισθημάτων» με διάφορα αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν συναισθήματα

(π.χ. ένα μικρό μαλακό ζωάκι για την αγάπη, μια μπάλα για τη χαρά

10000012661000001267

κάθε παιδί παίρνοντας ένα αντικείμενο έπρεπε να λέει μια ιστορία

για αυτό και το αντίστοιχο συναίσθημα που εκφράζει

1000001455

Διαβάσαμε το παραμύθι “Φόρα το χαμόγελο σου”

1000001061

που μας έδωσε την έμπνευση να παίξουμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι παντομίμας όπου ένα παιδί μιμείται ένα συναίσθημα και τα υπόλοιπα προσπαθούν να το μαντέψουν.

IMG 20241216 162153

Ταξινομησαμε και κάναμε ένα κολλάζ με τα θετικά και τα αρνητικά συναισθήματα

10000011351000001137

Φτιάξαμε το δέντρο της Φιλίας.

Δώσαμε ένα φύλλαρακι δέντρου στα παιδιά και ζητήσαμε με τη βοήθεια των γονιών να γράψουν ποιος είναι ο καλύτερος τους φίλος και γιατί τον αγαπούν

Μίλησε ο καθένας για τον φίλο/φίλη του

1000001108

Και στη συνέχεια τα τοποθετήσαμε στο δέντρο μας

1000001093 1000001110

1000001109

1000001097

Το βιβλίο Το δέντρο της καλοσύνης μας έδωσε το έναυσμα να κάνουμε κι εμείς πράξεις καλοσύνης. Αυτό έγινε η αποστολή μας για το Σαββατοκύριακο

Πήραμε ένα μπλουζάκι, και είχαμε ως αποστολή να κάνουμε μια πράξη καλοσύνης και να την ζωγραφίσουμε

10000011831000001280

1000001474

Τέλος, οργανώσαμε μια γωνιά έκφρασης συναισθημάτων και ψυχικής χαλάρωσης βάζοντας όλο το υλικό που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Project

1000001849

1000001852 1000001851 1000001850

Στη γωνιά αυτή φτιάξαμε και τη γωνιά της συζήτησης, των διαφορών και των διενέξεων

έτσι κάθε φορά που κάποιο παιδί εκφράζει ότι έχει μια δυσκολία με τη συμπεριφορά ενός συμμαθητή του

πηγαίνουν εκεί και το συζητούν