ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ( ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ)

Η ψυχοκινητικές  δραστηριότητες κάθε μέρα στο μάθημα μας εξ αποστάσεως  είναι απαραίτητες…μας διασκεδάζουν και μας χαλαρώνουν! Έτσι ξεκινάμε…

Με αφορμή ενός παιδιού ότι του αρέσουν οι δεινόσαυροι και γνωρίζει αρκετούς από αυτούς με τα ονόματα τους , έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και στα υπόλοιπα παιδιά και έτσι μπήκα στη διαδικασία να κάνω μια έρευνα  γιατί αρέσουν στα παιδιά οι δεινόσαυροι;  Απαντήσεις παιδιών: γιατί είναι πολύ δυνατοί, γιατί έχουν μεγάλους σκελετούς, γιατί κάνουν μεγάλα βήματα, γιατί δεν φοβούνται κανέναν, γιατί είναι μέσα στα παραμύθια…εκεί κατάλαβα ότι τους δράκους τους παρομοίαζαν με δεινοσαύρους.

Τα περισσότερα παιδιά είχαν συλλεκτικές μινιατούρες από δεινόσαυρους και μας τους παρουσίασαν. Και έτσι ξεκίνησε η εξερεύνηση…θέλαμε να μάθουμε πολλά γι’ αυτά τα ζώα.

Οι δεινόσαυροι ήταν ζώα που έζησαν στη γη για περισσότερα από 160 εκατομμύρια χρόνια.  Το ήξερες ότι δεν εξαφανίστηκαν όλοι και  κάποιοι έγιναν σαύρες, κάποιοι κροκόδειλοι και κάποιοι πουλιά”; Η λέξη δεινόσαυρος προέρχεται από τις λέξεις ¨δεινός¨ και ¨σαύρα¨ δηλαδή σημαίνει μεγάλη, φοβερή σαύρα. Υπήρξαν πάνω από 1000 είδη δεινοσαύρων πάνω στη γη που όμως πριν 65 περίπου εκατομμύρια χρόνια εξαφανίστηκαν. Κι αφού εξαφανίστηκαν πριν τόσα πολλά χρόνια πως γνωρίζουμε γι΄αυτούς; Πριν περίπου 2 αιώνες ανακαλύφθηκαν τα πρώτα απολιθώματα δεινοσαύρων.

Μήπως γνωρίζεις πως λέγονται οι επιστήμονες που ασχολούνται με την ανακάλυψη απολιθωμάτων; Δυο παιδάκια το ήξεραν…Παλαιοντολόγοι!

Τι εργαλεία χρειάζεται ένας Παλαιοντολόγος για να ανακαλύψει τα απολιθώματα;

Για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με λίγο νερό ένα μπαλόνι και ένα μικρό δεινοσαυράκι;

Μας άρεσε πολύ ιδέα και τρέξαμε να την ετοιμάσουμε…Λιώσαμε τον πάγο που μέσα έκρυβε δεινοσαυράκι…

Το δεινοσαυράκι του Γιωργάκη!

Το δεινοσαυράκι της Μαρίας!

Το δεινοσαυράκι της Ευαγγελίας!

Το δεινοσαυράκι του Παύλου!

Στη συνέχεια κατασκευή δεινοσαύρων με βατονέτες κ’ μακαρονάκια σχεδιάσαμε το σώμα του!

Ακούσαμε το τραγούδι το “Δεινοσαυράκι”…

Τι ήταν αυτό που προκάλεσε την μαζική εξαφάνιση  αυτών των μυστήριων πλασμάτων; Η επικρατέστερη θεωρία είναι ότι προκλήθηκε από πτώση αστεροειδούς.

Στη συνέχεια γνωρίσαμε 20 είδη δεινοσαύρων…

Ζωγραφίσαμε τον δεινόσαυρο που μας αρέσει …

Όπως σας είπα και πριν, οι παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν την ύπαρξη πολλών ειδών δεινοσαύρων. Υπήρχαν δεινόσαυροι που περπατούσαν με τα 2 πίσω πόδια αλλά και άλλοι με 4, κάποιοι που είχαν φτερά και πετούσαν κι άλλοι που κολυμπούσαν, μερικοί είχαν κέρατα ενώ κάποιοι άλλοι λοφίο και υπήρχαν κι άλλοι που είχαν, ας πούμε, λέπια.

Είδαμε πίνακες από το ιστολόγιο της Ανθής Ζήση…

Αυτό που σίγουρα γνωρίζουμε από την μελέτη των απολιθωμάτων, είναι ότι όλοι οι δεινόσαυροι γεννούσαν αυγά. Όταν ερχόταν η εποχή του ζευγαρώματος πολλές φορές οι αρσενικοί μάλωναν άγρια μεταξύ τους. Η μαμά δεινόσαυρος έκρυβε τα αυγά της στο χώμα και τα σκέπαζε με φύλλα και χώμα κι όταν γεννιόταν τα μικρά η αγέλη των δεινοσαύρων για να τα προστατεύσει από άλλα είδη δεινοσαύρων που προσπαθούσαν να τα φάνε, τα έβαζε στην μέση ενός κύκλου που σχημάτιζε.

Δες την γέννηση ενός μικρού δεινοσαύρου…

Προσπάθησε τώρα να βάλεις στη σωστή σειρά τις εικόνες . Ακόνισε τώρα και την μαθηματική σου σκέψη.

Όλοι οι δεινόσαυροι έβγαζαν κραυγές. Πιο δυνατά απ΄όλους φώναζε ο αδρόσαυρος που το ράμφος του έμοιαζε μ΄αυτό της πάπιας. Ο εντομόσαυρος ακουγόταν σαν ένα τεράστιο βατράχι κι ο παρασαυρόλοφος όταν φώναζε ήταν σαν να ηχούν τρομπέτες. Οι φωνές τους τους βοηθούσαν ώστε να βρει ο ένας τον άλλον ή για να ειδοποιήσουν για ενδεχόμενο κίνδυνο.

Όσο τρομεροί κι αν σου φαίνονται οι δεινόσαυροι, οι περισσότεροι από αυτούς ήταν φυτοφάγοι κι αν και δεν υπήρχε την εποχή εκείνη χόρτο, έτρωγαν φύλλα, καρπούς, ρίζες, κουκουνάρες και κατάπιναν κι αρκετά χαλίκια (ναι σωστά διάβασες) όπως κάνουν σήμερα κάποια πουλιά για να πολτοποιήσουν την τροφή τους. Υπήρχαν όμως και οι σαρκοφάγοι. Οι μικρότεροι από αυτούς έτρωγαν σαύρες και βατράχια ενώ οι μεγάλοι σαρκοφάγοι κυνηγούσαν και κατασπάραζαν άλλους δεινόσαυρους. Ποιος ήταν ο μεγαλύτερος σαρκοφάγος δεινόσαυρος; Μα φυσικά ο γνωστός σε όλους σας, Τ-rex που θα μπορούσε να μας κάνει δυο μπουκιές!

Πως να ξεχωρίσεις τους φυτοφάγους από τους σαρκοφάγους; Από τα πόδια τους! Οι φυτοφάγοι χρησιμοποιούσαν και τα 4 πόδια τους ενώ οι σαρκοφάγοι έτρεχαν με τα 2 πίσω τους πόδια.

‘Ένωσε κάθε δεινόσαυρο με τη σκιά του!

Αφού γνωρίσαμε τους δεινόσαυρους , ώρα για αινίγματα!!!

Στο τέλος γίναμε δεινόσαυροι παίζοντας με τον τροχό!!!

Το ταξίδι μας ήταν πολύ απολαυστικό!!!