“Το δέντρο των τεσσάρων εποχών”

Τα νήπια αντιλαμβάνονται τις εποχές μέσα από τις αισθήσεις και τις εμπειρίες τους. Παρατηρούν τις αλλαγές στον καιρό, τα χρώματα της φύσης, τη συμπεριφορά των ζώων και τα ρούχα που φοράνε οι άνθρωποι. Συνδέουν κάθε εποχή με χαρακτηριστικά όπως το χιόνι τον χειμώνα, τα ανθισμένα λουλούδια την άνοιξη, τα κίτρινα και πορτοκαλί φύλλα το φθινόπωρο και τον ζεστό ήλιο το καλοκαίρι. Επίσης, τις συσχετίζουν με γιορτές όπως τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και το καλοκαίρι των διακοπών.

Δραστηριότητα με τέμπερες: “Το δέντρο των τεσσάρων εποχών”

Τα νήπια με χαρτοταινία, χώρισαν το φύλλο εργασίας τους σε τέσσερα ίσα μέρη και στη μέση ζωγράφισαν τον κορμό ενός δέντρου. Έπειτα, με τις τέμπερες, άρχισαν να δημιουργούν τις εποχές:

  • Χειμώνας: Χρησιμοποίησαν λευκή και γαλάζια τέμπερα για να ζωγραφίσουν χιόνι πάνω στα κλαδιά και στο έδαφος. Κάποια παιδιά πρόσθεσαν νιφάδες που πέφτουν από τον ουρανό.

  • Άνοιξη: Έβαλαν πράσινα φύλλα στα κλαδιά και έκαναν μικρές πινελιές με ροζ για να δείξουν τα άνθη.

  • Καλοκαίρι: Τα παιδιά έβαψαν τα φύλλα σε πιο σκούρο πράσινο και έβαλαν έναν φωτεινό ήλιο στον ουρανό. Κάποιοι σχεδίασαν και φρούτα στο δέντρο.

  • Φθινόπωρο: Έβαψαν τα φύλλα σε αποχρώσεις του πορτοκαλί, κόκκινου και κίτρινου, ενώ ζωγράφισαν μερικά φύλλα να πέφτουν στο έδαφος.

Όταν ολοκλήρωσαν, συζήτησαν για τις αλλαγές που βλέπουν στη φύση κάθε εποχή και αναγνώρισαν τα χαρακτηριστικά τους μέσα από το έργο τους. Ήταν μια διασκεδαστική και δημιουργική δραστηριότητα που τους βοήθησε να κατανοήσουν τις εποχές μέσα από την τέχνη!

658f9dcd 4753 48b9 9d6b 68d4ab232214 8532bcb4 82ce 45fa 80a3 5ee7030b8b46 d8a5e8a1 9693 4350 b9a7 246561b2ccfc d917f312 b957 4c59 a77d 22bcc1348af1
535d3371 a9ea 4522 95bb 3940532bbd60 aa8450ea 1aac 49eb 92e6 01960e3a4ab3 5795efa7 cf13 40f5 9526 558f34aff386 d643856e a461 49e0 9d77 8c98ce56221a
f1b2fdb1 a9d0 46e0 88e2 2ec501217c3d 711f7283 1099 4d8c 9278 76df9966f6e4 6cbec041 89f6 48c3 9e30 1bd40d0a5c6e 2b74fc2f 7c08 4a04 bab1 eba86f2c38bf 72f4ee83 90c0 4e7c 8102 19f1e126a28b
Τα παιδιά στη συνέχεια αυτοσχεδίασαν με τα χρώματα.
d6f0a942 17d7 475f a218 d61101b5ddc0 58a4332e 5477 4af9 8a16 0d676a424f6b 56e99002 7076 4a3e a05c 380795769b31 3dd30c20 441a 4fa1 be16 c8915ee85075