Οι έννοιες “ΜΕΡΑ” & “ΝΥΧΤΑ” εμπεριέχουν γνώση που χρειάζεται να κατακτηθεί βιωματικά από τα νήπια σχετικά με τη διαδοχή των δύο αυτών φάσεων. Είναι σημαντικό λοιπόν να μπορούν να γνωρίζουν τα παρακάτω:
🔹 Γνωστικοί Στόχοι
-
Να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν τις έννοιες «μέρα» και «νύχτα».
-
Να παρατηρούν και να περιγράφουν φαινόμενα που συμβαίνουν το πρωί και το βράδυ.
-
Να κατανοήσουν τη σημασία του Ήλιου και της Σελήνης στη διαδοχή της μέρας και της νύχτας.
🔹 Κοινωνικο-συναισθηματικοί Στόχοι
-
Να εκφράζουν τις εμπειρίες και τις σκέψεις τους σχετικά με τη μέρα και τη νύχτα.
-
Να συνεργάζονται και να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες.
🔹 Ψυχοκινητικοί Στόχοι
-
Να χρησιμοποιούν το σώμα τους για να αναπαραστήσουν καταστάσεις που σχετίζονται με τη μέρα και τη νύχτα.
-
Να αναπτύξουν τη λεπτή και αδρή κινητικότητα μέσα από καλλιτεχνικές και θεατρικές δραστηριότητες.
Καλλιτεχνική Δημιουργία: «Μισός Ήλιος – Μισό Φεγγάρι»
📌 Τα παιδιά ζωγραφίζουν μια εικόνα χωρισμένη στη μέση:
-
Στη μία πλευρά, φτιάχνουν έναν λαμπερό ήλιο.
-
Στην άλλη, ζωγραφίζουν ένα φεγγάρι με αστέρια.
Τα παιδιά κόβουν ένα φεγγάρι και έναν ήλιο.
Χρωματίζουν τη μισή πλευρά ενός χάρτινου πιάτου μπλε και την άλλη μισή μαύρη για να αποδώσουν το φαινόμενο της ημέρας και της νύχτας και κολλούν τα σχετικά σύμβολα.Ως αποτέλεσμα, μέσω της δραστηριότητας αυτής, τα παιδιά δύνανται:
- Να παρατηρήσουν και να αποδώσουν τα χαρακτηριστικά του ουρανού τη μέρα και τη νύχτα.
- Να εξασκήσουν την οπτική διάκριση και τη σύνδεση χρωμάτων με συγκεκριμένες χρονικές στιγμές.
- Να συνδυάσουν σύμβολα και στοιχεία που σχετίζονται με τη μέρα και τη νύχτα
- Να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητα μέσα από το σχέδιο, το κόψιμο και το κόλλημα.
- Να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους δημιουργώντας το δικό τους έργο.
- Να αναπτύξουν τον οπτικοκινητικό τους συντονισμό (καθορισμός θέσης στοιχείων στην εικόνα).
🔹 Αναμενόμενο Αποτέλεσμα
-
Τα παιδιά θα έχουν δημιουργήσει μια εικαστική σύνθεση που απεικονίζει τη διαφορά μεταξύ ημέρας και νύχτας.
-
Θα μπορούν να περιγράψουν τα στοιχεία που ζωγράφισαν και να εξηγήσουν γιατί τα τοποθέτησαν στη συγκεκριμένη πλευρά.
-
Θα έχουν ενισχύσει τη δημιουργικότητά τους, χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά και τεχνικές.
-
Μέσα από τη διαδικασία, θα κατανοήσουν καλύτερα τη φυσική εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας, συνδέοντας τις παρατηρήσεις τους με την τέχνη.
-