“Όταν ο Ήλιος Συναντά το Φεγγάρι”

Οι έννοιες “ΜΕΡΑ” & “ΝΥΧΤΑ” εμπεριέχουν γνώση που χρειάζεται να κατακτηθεί βιωματικά από τα νήπια σχετικά με τη διαδοχή των δύο αυτών φάσεων. Είναι σημαντικό λοιπόν να μπορούν να γνωρίζουν τα παρακάτω:

🔹 Γνωστικοί Στόχοι

  • Να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν τις έννοιες «μέρα» και «νύχτα».

  • Να παρατηρούν και να περιγράφουν φαινόμενα που συμβαίνουν το πρωί και το βράδυ.

  • Να κατανοήσουν τη σημασία του Ήλιου και της Σελήνης στη διαδοχή της μέρας και της νύχτας.

🔹 Κοινωνικο-συναισθηματικοί Στόχοι

  • Να εκφράζουν τις εμπειρίες και τις σκέψεις τους σχετικά με τη μέρα και τη νύχτα.

  • Να συνεργάζονται και να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες.

🔹 Ψυχοκινητικοί Στόχοι

  • Να χρησιμοποιούν το σώμα τους για να αναπαραστήσουν καταστάσεις που σχετίζονται με τη μέρα και τη νύχτα.

  • Να αναπτύξουν τη λεπτή και αδρή κινητικότητα μέσα από καλλιτεχνικές και θεατρικές δραστηριότητες.

Καλλιτεχνική Δημιουργία: «Μισός Ήλιος – Μισό Φεγγάρι»

📌 Τα παιδιά ζωγραφίζουν μια εικόνα χωρισμένη στη μέση:

  • Στη μία πλευρά, φτιάχνουν έναν λαμπερό ήλιο.

  • Στην άλλη, ζωγραφίζουν ένα φεγγάρι με αστέρια.

    Τα παιδιά κόβουν ένα φεγγάρι και έναν ήλιο.
    Χρωματίζουν τη μισή πλευρά ενός χάρτινου πιάτου μπλε και την άλλη μισή μαύρη για να αποδώσουν το φαινόμενο της ημέρας και της νύχτας και κολλούν τα σχετικά σύμβολα.

    Ως αποτέλεσμα, μέσω της δραστηριότητας αυτής, τα παιδιά δύνανται:

  • Να παρατηρήσουν και να αποδώσουν τα χαρακτηριστικά του ουρανού τη μέρα και τη νύχτα.
  • Να εξασκήσουν την οπτική διάκριση και τη σύνδεση χρωμάτων με συγκεκριμένες χρονικές στιγμές.
  • Να συνδυάσουν σύμβολα και στοιχεία που σχετίζονται με τη μέρα και τη νύχτα
  • Να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητα μέσα από το σχέδιο, το κόψιμο και το κόλλημα.
  • Να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους δημιουργώντας το δικό τους έργο.
  • Να αναπτύξουν τον οπτικοκινητικό τους συντονισμό (καθορισμός θέσης στοιχείων στην εικόνα).

    🔹 Αναμενόμενο Αποτέλεσμα

    • Τα παιδιά θα έχουν δημιουργήσει μια εικαστική σύνθεση που απεικονίζει τη διαφορά μεταξύ ημέρας και νύχτας.

    • Θα μπορούν να περιγράψουν τα στοιχεία που ζωγράφισαν και να εξηγήσουν γιατί τα τοποθέτησαν στη συγκεκριμένη πλευρά.

    • Θα έχουν ενισχύσει τη δημιουργικότητά τους, χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά και τεχνικές.

    • Μέσα από τη διαδικασία, θα κατανοήσουν καλύτερα τη φυσική εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας, συνδέοντας τις παρατηρήσεις τους με την τέχνη.

  • 0f132cbd 29d2 4d62 90f9 847da9ff7b2b 3ab956bf e8bb 4cb9 936a e05e9618e6f0 5cf3c202 cd6c 4634 87ca b5a4797282ab 08fb6b80 ad67 441e 99b4 efad57e20b8f 8e8c1142 8bbc 46e3 879f 1e033d1127a9 1 8e8c1142 8bbc 46e3 879f 1e033d1127a9 13fc9dee 6274 4ab4 9737 a208cf64096e 20d42033 c9e6 477b a7ed 389df79c9845 64be250c 904d 4762 966e 75ee17fa1bb5 78d13f59 23a1 4b8b 875a 7a9b757e408c 98b3df60 7f3f 4a5a b9d3 6b3271e146a2 142fafe3 7a2a 4587 91ae 856ee21586b5 1 142fafe3 7a2a 4587 91ae 856ee21586b5 164c8d03 0c30 45a1 8cc3 5c8264192690 594ab1d3 d68d 4360 8d07 a424798f6453 808a26de 56bb 49e2 951d 8d5fe8bd0a3e 9875ba7c 5290 4d49 b69c bcf46bf141d2 709997bf 4ad3 43fa aeb2 e0aab3ece7fe 50632897 3d1f 45a5 b124 0a46d01f0eb0 d29ab6e9 7ad5 4f6e 9d1a 822b7b8e4f3d df524bab 70e5 4a32 a883 de8bbc6369cc e68b549d 5726 48f4 871b caa14b46f23d e538d292 8f9a 4e24 9cb8 34542a9ba2f1 e4161444 fc5c 435d bbfb b239d0960974 f10a6007 9125 4f72 b173 1de6d1536097 f8590891 5d74 406e ae13 39321caf8402 ff9cd39c f3e8 4fa0 8649 dffbbee469f1 ff053275 f977 4270 ae06 689d5fdaca2f