“Παίζω, χορεύω, τραγουδώ, μες στην Ελλάδα τριγυρνώ”-Μελωδικές Εξερευνήσεις

Τα προγράμματα των Μελωδικών Εξερευνήσεων είναι σχεδιασμένα για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο, με στόχο την ενίσχυση της μουσικής παιδείας μέσα από την μουσικοκινητική αγωγή C.Orff. Είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να συμμετέχουν όλα τα παιδιά και να συνδιαμορφώνουν την εξέλιξη του προγράμματος, μέσα από μία ανεπανάληπτη βιωματική εμπειρία και πλαισιώνονται από ζωντανή μουσική και οπτικοακουστικό υλικό.  Όλα τα προγράμματα υλοποιούνται στο χώρο του σχολείου, ανά τμήμα από 2 έμπειρους εισηγητές, μουσικοπαιδαγωγό και ηθοποιό. Δίδεται υλικό για χρήση στην τάξη ή αναμνηστικό σε κάθε παιδί.

Έτσι, σήμερα το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Κανδήλας έπαιξε, τραγούδησε και χόρεψε σκοπούς από την πολυποίκιλη παραδοσιακή μας μουσική. Συνδυάσαμε τις τοπικές μουσικές και τα παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα με την ελληνική λαϊκή τέχνη, και τις παραδοσιακές φορεσιές με δημιουργικό τρόπο.

Πραγματοποιήθηκε μια μουσικοκινητική εκπαιδευτική δραστηριότητα, όπου οι μικροί μαθητές έγιναν μουσικοί και χορευτές, ενώ ζωντανή μουσική από φλογέρες και κρουστά εμπλούτισε τη μουσική εμπειρία.

1ea78196 9be6 41f9 9537 64a7dac5db8dc59072f9 8252 4490 8d45 2d841ccd6d23 e04d511a 3fe7 4af6 b028 426255d81776 64372b25 4026 4c1e ad0b f0746e569bd5 740b5496 744b 4355 b587 75f332b8538e   45e3b85b 7fc2 4263 b396 7212f9086b73 5c7286be 7e6a 4cb6 9cb6 5142ab85d523 539589a4 dff8 4d05 a0ef 7f1736debf7f c6e6a838 f5f3 41d7 99e1 5b439209df77 a31010bb d6d3 48c8 a688 15d02a15f187 ad05fbed 69e0 45d2 aa53 5e59d501e9df 62c7d8c9 720a 4aad 8f34 36d49aa39d01 77c060eb 21ed 4f0f ac7c 0e5d7f4df432b3f48c0c a1b7 4a89 8514 7260f0b007850a8396cb f28e 4082 bf89 f518858168e5f82e0be8 e84b 4fb5 9a7d b1d4b2205f7f 4b4de8fb d1be 469a 8be8 a617a6b020af 1fc0a9e1 22e1 4b96 9782 df69edad3446 2c440d35 7758 4855 95a7 747264a2df94 4baaf580 c64b 4650 be9c e5edda0655b7 4ec79330 7e39 4a57 b593 cbb541861c53 6c1c2282 a589 4bdf a936 6fec376a99cd 946fa4b4 8f7c 46aa a196 efca74eb523c c4c71eb1 aad1 4793 9721 06c2d325fee3588584a8 5bb2 46b9 8ac7 5c79bcadce90 65203bfc c77f 4427 8349 fd1fe464a2c5 6509beb0 88c2 42e7 864d 0c425dba4316

bb17f3aa 9f3d 4c4e 83ad 23a81724d0400e097a83 9256 4728 b36e e23092658c8f 0f411bf2 7fbf 43bb a2be fd75f47de503 1c9a8fbe f374 42be 9a21 949d25f0c943 8e2701a9 059c 4af2 8878 ee859ae93baf 3913675c d04c 4ec4 862f 5bfdee0a2246 b730e6cd 59f8 4623 80dc 148a1d838cf7 ce1cfe56 bfbf 4f20 8b48 7ade779cca93

Όλοι/ες οι μαθητές/τριες  κατανόησαν ότι οι παραδοσιακές στολές κάθε περιοχής της Ελλάδας αφηγούνται τη δική τους ιστορία, μέσα από τα χρώματα, τα υφάσματα και τα περίτεχνα κεντήματα. Συνοδεύουν τις μουσικές και τους χορούς που μεταφέρουν από γενιά σε γενιά τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις του τόπου μας.

Από τις λεβέντικες φορεσιές της Μακεδονίας και της Κρήτης μέχρι τα στολισμένα σύνολα της Θράκης, της Πελοποννήσου και των νησιών, κάθε ενδυμασία αναδεικνύει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της περιοχής της. Με ζωντανή μουσική από παραδοσιακά όργανα και ρυθμούς που καλούν σε χορό, ταξιδεύουμε μέσα στον χρόνο, τιμώντας τη λαϊκή μας κληρονομιά.

Τα νήπια στη συνέχεια ζωγράφισαν αυτό που τους έκανε εντύπωση από την εν λόγω μουσικοκινητική δράση.

6e511dd9 6367 45cf 91de 4f1e68a9354e 8ce99242 3d9a 411b 83c1 87e80e8726c7 9fa4623b 9cbd 486f 8960 e41649a5707f 8376ee93 d99b 4bce a9c0 53cb1ac2bea3d9da1046 2c20 43de b575 a19d2ac2980e45b07737 fdbe 4aaf 9907 ccdfabf6a3f5 9441649d eacd 45a7 895d 57076593cc9b 9589362e 5472 437f 8988 e969724165c2 b1b60825 b219 4e7b 9d8a 00629b8d8094 f01b0e10 2ef0 450d b262 11c288eeaf56