Παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας

Η φωνολογική ενημερότητα είναι μια σημαντική δεξιότητα για την ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας και αποτελεί κεντρικό κομμάτι της γλωσσικής ανάπτυξης στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στο νηπιαγωγείο, η καλλιέργεια της φωνολογικής ενημερότητας περιλαμβάνει δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν και να επεξεργάζονται τους ήχους της γλώσσας.

00df6598 a50c 4a6c 9a42 4dc5a4b56cc7 1e921a2a 7054 4693 b47d 44aa9d0d20ba 8a222cc4 faf8 42eb a720 769e3b6841fd 9cdc5175 0374 47df 8396 220636271e65 37ba9a6a edc0 4a6f 88b6 f53a5c86b533 69f32fe8 780f 4975 a1de 51354798c84c 85e7677f 7c55 41a9 a2fe 97f5e9e8ba7a 286be420 fe6d 4bd7 abe2 a356b5edea9e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a3664845 da9c 43b8 a342 d83299de5588

 

dd24c91f 8dca 45f7 b24a f47fd4797846 fa150958 7fdc 4f07 9421 2de4c204ec7a

 

 

 

 

 

 

 

Δόθηκαν στα παιδιά κάρτες με εικόνες και την αντίστοιχη λέξη κάτω από αυτήν και με βάση την κατάληξη της λέξης, εκείνα έπρεπε να τις κατηγοριοποιήσουν. Πιο συγκεκριμένα λέξεις που ομοιοκαταληκτούν, π.χ. “Σκύλος – Μύλος”.

Η ικανότητα του παιδιού να αναγνωρίζει και να χειρίζεται τις ηχητικές μονάδες της ομιλίας, όπως:

  • Φωνήματα (οι μικρότερες ηχητικές μονάδες, π.χ. “π”, “α”),
  • Συλλαβές (π.χ. “πα”, “παίδι”),
  • Λέξεις που ομοιοκαταληκτούν ή αρχίζουν με τον ίδιο ήχο, σχετίζεται με την φωνολογική ενημερότητα και την καλλιέργειά της.