Ο ρυθμός και τα μουσικά παιχνίδια στο νηπιαγωγείο προσφέρουν μια διασκεδαστική και εκπαιδευτική προσέγγιση που βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν πολλές δεξιότητες.
Κρατώντας δύο ξυλάκια τα νήπια έγιναν οι μικροί τυμπανιστές! Κάθε παιδί με τη σειρά του κτυπούσε τα ξυλάκια με ρυθμό στο τραπέζι, με σκοπό τα υπόλοιπα παιδιά να ακολουθούν τον ρυθμό. Εάν ο ρυθμός ήταν σταθερός τα νήπια έκαναν επί τόπου βήματα. Εάν ήταν γρήγορος, εκείνα κινούνταν γρήγορα στο σημείο που βρίσκονταν. Εάν τα ξυλάκια πήγαιναν μπροστά ή πίσω με βήμα ρυθμικό, έκαναν το ίδιο και τα παιδιά.
Οι ρυθμικές κινήσεις βοηθούν τα νήπια να αναπτύξουν καλύτερο συντονισμό των άκρων τους, ενώ τα χτυπήματα με μουσικά όργανα με κινήσεις χεριών-ποδιών, ενισχύουν την κινητική ανάπτυξη. Επίσης, τα μουσικά παιχνίδια συχνά απαιτούν ομαδική συμμετοχή και συντονισμό με άλλα παιδιά, οπότε και μαθαίνουν να ακολουθούν κανόνες και να περιμένουν τη σειρά τους.
Ακολούθησαν σε φύλλο εργασίας το δρόμο των αστεριών, αναζητώντας το άστρο το λαμπρό. Και πειραματίστηκαν με σχήματα δημιουργώντας κολλάζ σε μια πιο ελεύθερη δραστηριότητα.
Και καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, μετράμε τις ημέρες με τη βοήθεια ενός ημερολογίου αντίστροφης μέτρησης!
Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά αντιλαμβάνονται την έννοια της ημέρας, της εβδομάδας και την έννοια της αντίστροφης μέτρησης. Εξασκούνται στο να μετρούν προοδευτικά και αντίστροφα, κατανοούν τη διαδοχή των αριθμών και τη σχέση μεταξύ τους και καλούνται να προβλέψουν πόσες ημέρες απομένουν ή να εξηγήσουν γιατί η μέτρηση αλλάζει.
Τέλος, παίξαμε το παιχνίδι με τις φωνούλες των Χριστουγέννων. Ξεκινήσαμε να λέμε τα γράμματα από το Α ως το Ω και σε κάθε φωνούλα βρίσκαμε μια λέξη που ξεκινάει από τον ήχο της και που σχετίζεται με τα Χριστούγεννα, π.χ. Α – άστρο, Β – βοσκός, Γ γέννηση του Χριστού κοκ.