Εργαστήρια Δεξιοτήτων: «Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω»

Βασικός Προσανατολισμός του Σχεδίου Δράσης είναι η γνωριμία των παιδιών με τις πιο σημαντικές ομάδες τροφών, την έννοια της ισορροπημένης διατροφής και τη σημασία της για τη ζωή μας, ενώ ξεχωριστή αναφορά γίνετε στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή. Επιπλέον, επιδιώκετε η διασύνδεση των καθημερινών διατροφικών μας συνηθειών με τη στοματική υγιεινή και η σπουδαιότητα της στοματικής υγιεινής στη συνολική υγεία του οργανισμού μας.

Εργαστήριο 1ο

  • Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού “Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”20220210 132526

Κουίζ ερωτήσεων για την κατανόηση του παραμυθιού (από τη συνάδελφο Τάνια Μάνεση)

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1098085

Ομαδοποίηση υγιεινών και βλαβερών τροφών και οι επιπτώσεις τους στα δόντια μας

20220210 112218 1

20220210 131716  20220210 131447

Εργαστήριο 2ο

Στοματική Υγιεινή, αξιοποίηση pptx

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1098085

Συζητάμε σε τι μας χρησιμεύουν τα δόντια και μαθαίνουμε τα ονόματα και τη χρησιμότητα αυτών

20220214 115656

Μέρη δοντιών

20220211 094307

Κατασκευή:

20220211 104443

Επιτραπέζιο παιχνίδι: Τα δόντια

Κάθε παιδί παίρνει μπροστά του από ένα στόμα με αριθμούς στη θέση των δοντιών,

ΔΟΝΤΙΑ

ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που φέρνει, φυτρώνουν (με πλαστελίνη) τα αντίστοιχα δοντάκια στο στόμα του. Νικητής είναι όποιος καταφέρει πρώτος να φυτρώσουν όλα τα δόντια στο στόμα του.

20220215 122630

Εργαστήριο 3ο

  • Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού “Ιππόλυτος  Ιπποπόταμος”

20220219 171443

Φτιάχνουμε το στόμα του Ιπποπόταμου

20220210 134904

Συζητάμε τι χρειαζόμαστε για την καθημερινή φροντίδα των δοντιών

20220214 115423    

Βρομίζουμε τα δόντια του Ιπποπόταμου με φαγητά (πλαστελίνη) και στη συνέχεια του μαθαίνουμε πώς να τα διατηρεί καθαρά.

20220214 124517  1

3 2

Φτιάχνουμε τη γωνιά της σωστής στοματικής υγιεινής

20220215 090755

Αξιοποίηση εκπαιδευτικού βίντεο για τη στοματική υγιεινή picou-picou

https://www.youtube.com/watch?v=Xk_LzymYOUI

25 638

Κατασκευή: Βιβλιαράκι “Το χαρούμενο δοντάκι”

20220215 110902   20220215 110632

Τα παιδιά αναλαμβάνουν να φροντίζουν για τη σωστή υγιεινή και των δικών τους δοντιών συμπληρώνοντας ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα βουρτσίσματος δοντιών

11 Προγραμμα πλυσιματος

Εργαστήρι 4ο

Αναγνωρίζουμε και μαθαίνουμε το γράμμα “Δ” όπως Δόντι, και παίζουμε με τις φωνούλες

“ΔΟ” , “ΔΑ”, “ΔΕ”

Βρίσκουμε λέξεις από τις παραπάνω φωνούλες και ομαδοποιούμε εικόνες με βάση την αρχική τους φωνή

Παίζουμε κινητικό παιχνίδι, τα παιδιά κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής και στο σταμάτημα αυτής καλούνται να ακούσουν προσεκτικά μια λέξη και να μπουν στο αντίστοιχο στεφάνι με τις φωνές “ΔΟ” , “ΔΑ”, “ΔΕ”.

Εργαστήρι 5ο

Κώδικας με τη νεράιδα των δοντιών

http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2021/10/1.html
Copyright © Tania Manesi

Η νεράιδα των δοντιών έρχεται να πάρει το δοντάκι που έχει αφήσει το μικρό κορίτσι κάτω από το μαξιλάρι. Στο πλέγμα όμως βρίσκει δύο μαξιλάρια, ένα κίτρινο και ένα κόκκινο, και δεν ξέρει ποιά κατεύθυνση να ακολουθήσει.
76 8 9

Εργαστήρι 6ο

Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας “Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική”

https://drive.google.com/file/d/18-U-OmTN-YVoZMn4dNCH8SJRVQgRXjiU/view?fbclid=IwAR0rJDrksQYY5lZPnYVJYVALBv8Y-iDIAdyyY0qf2VF9RsL6MgJl_FS2ADU

Γνωριμία με την “Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής” και προσέγγιση των ομάδων τροφών που την αποτελούν.

tmpnulltmpnull1tmpnull2tmpnull3tmpnull4tmpnull5

Φτιάχνουμε τη Μεσογειακή Πυραμίδα στο πάτωμα, θυμόμαστε τις ομάδες που την αποτελούν

20220222 093232

και τοποθετούμε τα τρόφιμα στη σωστή ομάδα

20220222 094044    20220222 09414720220222 094443    20220223 100054

Τέλος συμπληρώνουμε ατομικά φύλλα εργασίας με τη Μεσογειακή Πυραμίδα

20220223 130733

Εργαστήρι 7ο

Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού “Ο ωραίος Δαρείος”

20220225 102225

Συμπληρώνουμε διαδικτυακά φύλλα εργασίας

https://www.liveworksheets.com/ul443675zk?fbclid=IwAR0JkPixZNQbFnlvUEvpFdCev-GFP1x3URBcVOAyV30WPqdUUEnlecTOgBY

https://www.liveworksheets.com/bm1355423vz

https://www.liveworksheets.com/xm1363357ub

https://www.liveworksheets.com/vv1352823jo

και παίζουμε παιχνίδια εμπέδωσης της Υγιεινής διατροφής

https://wordwall.net/el/resource/7615754/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%83-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%b7

https://wordwall.net/el/resource/7700776/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7

https://wordwall.net/el/resource/1775383/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7

https://wordwall.net/el/resource/10982474/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7-%CE%BA%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CE%B1

https://wordwall.net/el/resource/13674313/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7

Παίζουμε  επιδαπέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα την Υγιεινή διατροφή .

Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και προχωράνε τόσα τετράγωνα όσο και ο αριθμός που έφεραν. Αν πέσουν σε τετράγωνο με γράμματα, εκτελούν την εντολή που λέει (πάνε πίσω ή χάνουν τη σειρά τους στις ανθυγιεινές τροφές και συνήθειες , πάνε μπροστά ή ξαναρίχνουν το ζάρι στις υγιεινές τροφές και συνήθειες). Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει πιο γρήγορα στα τέρμα.

20220225 105812 20220225 105906 20220225 122012 20220225 122106 20220225 122131