Βασικός Προσανατολισμός του Σχεδίου Δράσης είναι η γνωριμία των παιδιών με τις πιο σημαντικές ομάδες τροφών, την έννοια της ισορροπημένης διατροφής και τη σημασία της για τη ζωή μας, ενώ ξεχωριστή αναφορά γίνετε στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή. Επιπλέον, επιδιώκετε η διασύνδεση των καθημερινών διατροφικών μας συνηθειών με τη στοματική υγιεινή και η σπουδαιότητα της στοματικής υγιεινής στη συνολική υγεία του οργανισμού μας.
Εργαστήριο 1ο
Κουίζ ερωτήσεων για την κατανόηση του παραμυθιού (από τη συνάδελφο Τάνια Μάνεση)
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1098085
Ομαδοποίηση υγιεινών και βλαβερών τροφών και οι επιπτώσεις τους στα δόντια μας
Εργαστήριο 2ο
Στοματική Υγιεινή, αξιοποίηση pptx
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1098085
Συζητάμε σε τι μας χρησιμεύουν τα δόντια και μαθαίνουμε τα ονόματα και τη χρησιμότητα αυτών
Μέρη δοντιών
Κατασκευή:
Επιτραπέζιο παιχνίδι: Τα δόντια
Κάθε παιδί παίρνει μπροστά του από ένα στόμα με αριθμούς στη θέση των δοντιών,
ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που φέρνει, φυτρώνουν (με πλαστελίνη) τα αντίστοιχα δοντάκια στο στόμα του. Νικητής είναι όποιος καταφέρει πρώτος να φυτρώσουν όλα τα δόντια στο στόμα του.
Εργαστήριο 3ο
- Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού “Ιππόλυτος Ιπποπόταμος”
Φτιάχνουμε το στόμα του Ιπποπόταμου
Συζητάμε τι χρειαζόμαστε για την καθημερινή φροντίδα των δοντιών
Βρομίζουμε τα δόντια του Ιπποπόταμου με φαγητά (πλαστελίνη) και στη συνέχεια του μαθαίνουμε πώς να τα διατηρεί καθαρά.
Φτιάχνουμε τη γωνιά της σωστής στοματικής υγιεινής
Αξιοποίηση εκπαιδευτικού βίντεο για τη στοματική υγιεινή picou-picou
https://www.youtube.com/watch?v=Xk_LzymYOUI
Κατασκευή: Βιβλιαράκι “Το χαρούμενο δοντάκι”
Τα παιδιά αναλαμβάνουν να φροντίζουν για τη σωστή υγιεινή και των δικών τους δοντιών συμπληρώνοντας ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα βουρτσίσματος δοντιών
Εργαστήρι 4ο
Αναγνωρίζουμε και μαθαίνουμε το γράμμα “Δ” όπως Δόντι, και παίζουμε με τις φωνούλες
“ΔΟ” , “ΔΑ”, “ΔΕ”
Βρίσκουμε λέξεις από τις παραπάνω φωνούλες και ομαδοποιούμε εικόνες με βάση την αρχική τους φωνή
Παίζουμε κινητικό παιχνίδι, τα παιδιά κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής και στο σταμάτημα αυτής καλούνται να ακούσουν προσεκτικά μια λέξη και να μπουν στο αντίστοιχο στεφάνι με τις φωνές “ΔΟ” , “ΔΑ”, “ΔΕ”.
Εργαστήρι 5ο
Κώδικας με τη νεράιδα των δοντιών
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2021/10/1.html
Copyright © Tania Manesi
Εργαστήρι 6ο
Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας “Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική”
Γνωριμία με την “Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής” και προσέγγιση των ομάδων τροφών που την αποτελούν.
Φτιάχνουμε τη Μεσογειακή Πυραμίδα στο πάτωμα, θυμόμαστε τις ομάδες που την αποτελούν
και τοποθετούμε τα τρόφιμα στη σωστή ομάδα
Τέλος συμπληρώνουμε ατομικά φύλλα εργασίας με τη Μεσογειακή Πυραμίδα
Εργαστήρι 7ο
Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού “Ο ωραίος Δαρείος”
Συμπληρώνουμε διαδικτυακά φύλλα εργασίας
https://www.liveworksheets.com/bm1355423vz
https://www.liveworksheets.com/xm1363357ub
https://www.liveworksheets.com/vv1352823jo
και παίζουμε παιχνίδια εμπέδωσης της Υγιεινής διατροφής
https://wordwall.net/el/resource/7700776/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7
https://wordwall.net/el/resource/1775383/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7
https://wordwall.net/el/resource/13674313/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7
Παίζουμε επιδαπέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα την Υγιεινή διατροφή .
Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και προχωράνε τόσα τετράγωνα όσο και ο αριθμός που έφεραν. Αν πέσουν σε τετράγωνο με γράμματα, εκτελούν την εντολή που λέει (πάνε πίσω ή χάνουν τη σειρά τους στις ανθυγιεινές τροφές και συνήθειες , πάνε μπροστά ή ξαναρίχνουν το ζάρι στις υγιεινές τροφές και συνήθειες). Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει πιο γρήγορα στα τέρμα.