Το Νερό – Ένα πολύτιμο αγαθό

oie transparent

Στην ενότητα αυτή εστιάσαμε σε ένα πολύτιμο αγαθό: Το Νερό! Ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας θέτοντας διάφορες ερωτήσεις στα παιδιά. Που υπάρχει το νερό; Έχει χρώμα, σχήμα, άρωμα; Σε τι μας χρησιμεύει; Τα παιδιά έδωσαν τις απαντήσεις τους. Το νερό το χρησιμοποιούμε σε πολλές δραστηριότητες της καθημερινότητάς μας: Πλένουμε χέρια, βουρτσίζουμε δόντια, κάνουμε μπάνιο, πλένουμε το αυτοκίνητο, πίνουμε το νερό, ποτίζουμε τα λουλούδια μας κλπ. Τα παιδιά αποτύπωσαν τη χρησιμότητα του νερού μέσα από τις υπέροχες ζωγραφιές τους.

χρησιμότητα νερού ζωγραφική 1

χρησιμότητα νερού ζωγραφική 2

Διαβάσαμε το βιβλίο του Σαμ Γκόντουιν «Πέφτει, πέφτει η σταγόνα», όπου ο μικρός γλάρος και η μαμά του ακολουθούν το θαυμαστό ταξίδι μιας σταγόνας νερού. Η σταγόνα ταξιδεύει από το ποταμάκι, φτάνει στο σπίτι μας, πηγαίνει στον υπόνομο και καταλήγει στην θάλασσα.

Επίσης, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που μας μιλάει για το νερό και πώς αυτό φτάνει στο σπίτι μας.

Συζητήσαμε για το πόσο πολύτιμο είναι το νερό και πως δεν πρέπει να το σπαταλάμε. Τι μπορούμε να κάνουμε για να εξοικονομήσουμε νερό; Εξηγήσαμε πώς πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας, τα δόντια μας, τα πιάτα, το αυτοκίνητο, πώς μπορούμε να κάνουμε μπάνιο και να ποτίζουμε τα λουλούδια, ώστε να μην καταναλώνουμε πολύ νερό.  Πλύναμε και τα χέρια μας στην βρύση της τάξης μας σύμφωνα με τις οδηγίες που δώσαμε.

πλένω χέρια

Παίξαμε με τους αριθμούς και μετρήσαμε σταγόνες.

μετρώ σταγόνες

Φτιάξαμε μια ατομική κατασκευή όπου τα παιδιά έγραψαν το σύνθημα «ΔΕΝ ΣΠΑΤΑΛΩ ΤΟ ΝΕΡΟ»

κατασκευή

Φτιάξαμε μια ομαδική εργασία και γράψαμε συνθήματα σχετικά με την εξοικονόμηση νερού: «Όλοι μαζί ας βοηθήσουμε, το νερό να διατηρήσουμε», «Αν δεις τη βρύση να τρέχει, κλείσ’ τη, η γη δεν το αντέχει», «Μην αφήνεις τη βρύση ανοιχτή, το νερό να μην χαθεί».

37e5afff 9512 4693 9eee 900f976b1ab7

Παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι. Βάλαμε στο πάτωμα σταγόνες νερού και τα παιδιά έγιναν σταγόνες. Την ώρα που έπαιζε η μουσική, τριγυρνούσαν γύρω από τις σταγόνες. Όταν σταμάτησε η μουσική έπρεπε να βρουν στη σταγόνα-σπιτάκι τους και να πατήσουν πάνω της. Όποιος δεν προλάβαινε, έβγαινε από το παιχνίδι.

παιχνίδι σταγόνα 1

παιχνίδι σταγόνα 2

Συζητήσαμε τι σημαίνουν οι φράσεις:

«Είναι σαν τα κρύα τα νερά»

«Ήπιε το αμίλητο νερό»

«Πνίγεται σε μια κουταλιά νερό»

«Έβαλε νερό στο κρασί του»

Ακούσαμε το τραγούδι από τα Λάχανα και Χάχανα «Το Νερό… νεράκι»