Ο Οκτώβριος ξεκίνησε με παίχνιδια και δραστηριότητες με θέμα το ουράνιο τόξο!
Μάθαμε, παίξαμε και ζωγραφίσαμε με τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Κάναμε πειράματα αλλά και με τη βοήθεια της Beebot εμπεδώσαμε όσα είχαμε μάθει και δει.
Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με το ΟΧΙ τη σημασία του για το μέλλον της πατρίδας μας. Κάναμε ομαδικές και ατομικές εργασίες. Μιλήσαμε για τα δεινά του πολέμου και την αξία της ειρήνης και εντοπίσαμε τις διαφορές. Τέλος γιορτάσαμε στο σχολείο μας με ποιήματα, τραγούδια και παρελάσεις την εθνική μας επέτειο.
Ο πρώτος μήνας στο σχολείο μας κύλησε γεμάτος χαμόγελα, παιχνίδι και όμορφες στιγμές! Ζωγραφίσαμε, παίξαμε, τραγουδήσαμε και μάθαμε τους κανόνες της τάξης μας!
Μάθαμε να αναγνωρίζουμε τα ονόματά μας!
Φτιάξαμε την κάμπια με το όνομά μας!!
Τα δύο τμήματα φτιάξαμε τα συμβόλαια της τάξης και συμφωνήσαμε τους κανόνες! Υποσχεθήκαμε να τους τηρούμε και να μην τους ξεχνάμε!!
Θυμηθήκαμε τα χρώματα και παίξαμε παιχνίδια μέσα στις τάξεις μας!
Παίξαμε με τα χρώματα!!
Διοργανώσαμε στην αυλή δραστηριότητες και αφιερώσαμε την ημέρα μας στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού! Περάσαμε εμπόδια, τρέξαμε, πανηγυρίσαμε και διασκεδάσαμε σαν αθλητές!!!
Την Πέμπτη 12 Ιουνίου οργανώθηκε μια μικρή εκδήλωση στο σχολείο μας για να αποχαιρετήσουμε τα παιδιά και τους γονείς τους για τη φετινή σχολική χρονιά. Τα παιδιά προσήλθαν κανονικά το πρωί στο σχολείο και στις 9:30π.μ. δεχθήκαμε και τους γονείς τους για να απολαύσουμε όλοι μαζί μια μικρή γιορτή που είχαμε ετοιμάσει με τα παιδιά. Τα παιδιά με πολλή χαρά υποδέχθηκαν τους γονείς τους και ξεκινήσαμε με κάποια μικρά αποχαιρετιστήρια ποιηματάκια που απήγγειλαν τα παιδιά.
Μετά τα ποιήματα ήρθε η ώρα για παιχνίδι!!! Μικροί και μεγάλοι σηκώθηκαν από τις θέσεις τους και παίξαμε όλοι μαζί. Το πρώτο μας παιχνίδι ήταν το limbo!!! Τα παιδιά κρατούσαν ένα σκοινάκι αρκετά ψηλά και οι γονείς έπρεπε να περάσουν από κάτω χωρίς να το ακουμπήσουν. Σιγά-σιγά όμως το σκοινάκι κατέβαινε και οι γονείς έπρεπε και πάλι να περάσουν από κάτω χωρίς να το ακουμπήσουν, κάτι που φυσικά τους δυσκόλεψε αρκετά!! Και μετά τους γονείς ανέλαβαν δράση τα παιδιά, τα οποία τα κατάφεραν πολύ καλύτερα!!!
Συνεχίσαμε με το δεύτερο παιχνίδι μας, “Κράτα το μπαλόνι ψηλά”, όπου έπαιξαν σε ομάδες τα παιδιά εναντίον των γονιών!! Κάθε ομάδα σχημάτιζε έναν κύκλο και τους δώσαμε από ένα μπαλόνι!!! Έπρεπε κάθε ομάδα να πετάει ψηλά το μπαλόνι και να προσέχει να μην πέσει κάτω. Η ομάδα που δεν θα κατάφερνε να κρατήσει ψηλά το μπαλόνι, θα έχανε. Και πάλι τα παιδιά κέρδισαν!!!
Το τρίτο μας παιχνίδι ήταν το “Πιάσε το ζωάκι”, όπου κάθε παιδί έπαιξε εναντίον του γονιού του. Παιδί και γονιός κάθονταν αντικριστά και στη μέση είχαμε τοποθετήσει ένα ζωάκι. Η κυρία Δήμητρα ανέφερε διάφορα σημεία του σώματος που έπρεπε να πιάσει ο κάθε αντίπαλος (π.χ. “πιάσε το κεφάλι”, “πιάσε τη μύτη”, “πιάσε τα πόδια” κλπ). Όταν έλεγε τη φράση “Πιάσε το ζωάκι” έπρεπε να προλάβει κάποιος από τους δύο αντιπάλους να πιάσει το ζωάκι!!! Και σ’ αυτό το παιχνίδι τα παιδιά κέρδισαν πανηγυρικά τους γονείς τους!!!!
Μετά τα παιχνίδια μας παρακολουθήσαμε όλοι μαζί ένα βίντεο γεμάτο αναμνήσεις από τη σχολική χρονιά που μας πέρασε. Το βίντεο είχε φωτογραφίες από διάφορες δράσεις και εκδηλώσεις που υλοποιήσαμε την τρέχουσα σχολική χρονιά και όλοι μαζί θυμηθήκαμε όμορφες στιγμές που περάσαμε!!!
Στη συνέχεια, τα παιδιά τραγούδησαν το τραγούδι που εμπνευστήκαμε στο σχολείο μας στα πλαίσια της δράσης “Το Κίνημα της αγκαλιάς”, στην οποία συμμετείχαμε, σε στίχους της συναδέλφου Αθηνάς Κουκουλά.
Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν με τους γονείς τους!!! Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ετοιμάσαμε μικρά καδράκια με το αρχικό γράμμα του κάθε παιδιού και ο κάθε γονιός με το παιδάκι του το στόλισε όπως ήθελε!!
Τη φετινή σχολική χρονιά αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε ένα Σχέδιο Δράσης σχετικό με τη Φιλαναγνωσία με τίτλο: «Μ’ ένα βιβλίο ταξιδεύω, ονειρεύομαι, δημιουργώ…»
Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης σχετικά με τη φιλαναγνωσία είναι η καλλιέργεια της αγάπης για τα βιβλία και την ανάγνωση στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, μέσα από δημιουργικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες, ενισχύοντας τη γλωσσική, γνωστική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.
Αρχικά, οργανώθηκε Γωνιά Βιβλιοθήκης στον κοινόχρηστο χώρο του σχολείου μας, που ήταν διαθέσιμος στα παιδιά και των δύο τμημάτων. Ταυτόχρονα, έγινε συζήτηση σχετικά με τους κανόνες που χρειάζεται να ακολουθούμε όλοι προκειμένου να γίνεται σωστή μεταχείριση των παραμυθιών για να διατηρούνται σε καλή κατάσταση, αλλά και της σωστής συμπεριφοράς μας όταν βρισκόμαστε στη Γωνιά της Βιβλιοθήκης. Διαβάζουμε ήσυχα, συζητάμε χαμηλόφωνα με τους συμμαθητές μας και επανατοποθετούμε τα παραμύθια στη θέση τους με τάξη.
Τον μήνα Ιανουάριο οργανώθηκε η Δανειστική Βιβλιοθήκη, όπου τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να δανείζονται κάθε εβδομάδα από ένα παραμύθι, να το διαβάζουν με τους γονείς τους και να το επιστρέφουν στο σχολείο. Μαζί με το παραμύθι, τα παιδιά έπαιρναν κι ένα φύλλο δραστηριοτήτων, που σχετιζόταν με το παραμύθι, το συμπλήρωναν προαιρετικά και το συζητούσαμε την ημέρα επιστροφής του παραμυθιού στο σχολείο.
Καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς διαβάζαμε παραμύθια και αφηγούμασταν ιστορίες στα παιδιά που σχετίζονται με τη θεματική ενότητα που υλοποιούσαμε κάθε φορά στην τάξη. Η αφήγηση των ιστοριών γινόταν με παραστατικό τρόπο και ενθάρρυναν την εμπλοκή των παιδιών με διάφορους τρόπους:
Τα παιδιά μαντεύουν την εξέλιξη της ιστορίας καθώς γίνεται η αφήγηση.
Καλούνται να εκφράσουν τι τους άρεσε περισσότερο από την ιστορία που άκουσαν.
Ενθαρρύνονται να σκεφτούν ένα διαφορετικό τέλος της ιστορίας.
Αποτυπώνουν με ζωγραφική ή με κατασκευές τις εντυπώσεις τους.
Δραματοποιούν τις ιστορίες που άκουσαν.
Παίζουν παιχνίδια σωματικής έκφρασης με αφορμή τις ιστορίες που άκουσαν.
Ενθαρρύνονται να μπουν στη θέση των ηρώων και να σκεφτούν πώς μπορεί να αισθάνονται.
Γνωρίσαμε τον μεγάλο μας μυθοποιό, τον Αίσωπο. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τους μύθους του Αισώπου και τα ηθικά διδάγματα που τις συνοδεύουν. Αναλυτικά τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε μπορείτε να τις δείτε στο λινκ: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1109
Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο σχολείο μας της παιδαγωγού και συγγραφέως Μαρίας Φραγκιά, η οποία υλοποίησε μαζί με τα παιδιά πρόγραμμα δημιουργικής γραφής. Με αφορμή τους μύθους του Αισώπου, τα παιδιά, με την καθοδήγηση της κυρίας Φραγκιά, δημιούργησαν το δικό τους μύθο με ηθικό δίδαγμα, τον δραματοποίησαν, τον εικονογράφησαν και έφτιαξαν το δικό τους παραμύθι. Πιο αναλυτικά: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1143
Στις 2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, διαβάσαμε το παραμύθι «Το Πάσχα της Νόνας Χελώνας» της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου και οργανώσαμε μια σειρά από δραστηριότητες, εμπνευσμένες από το παραμύθι, όπου τα παιδιά έπαιξαν και δημιούργησαν. Πιο αναλυτικά: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1365
Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος», έπειτα από πρόσκληση της υποδιευθύντριας κας Γιούλας Μίχα. Η κυρία Μίχα μας κάλεσε ώστε τα νηπιάκια μας να γνωρίσουν το σχολείο, στο οποίο θα φοιτήσουν την επόμενη σχολική χρονιά αλλά και για να συμμετέχουν όλα τα παιδιά σε μια δράση φιλαναγνωσίας που η ίδια οργάνωσε. Τα παιδιά απόλαυσαν την ιστορία του «Φεγγαροσκεπαστή» του Puybaret Eric, έπαιξαν παιχνίδια σωματικής έκφρασης, ζωγράφισαν το παραμύθι και έπαιξαν επιτραπέζιο παιχνίδι. Πιο αναλυτικά: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1438
Στα πλαίσια της θεματικής που υλοποιήσαμε με θέμα την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ μαζευτήκαμε όλοι μαζί, μαθητές και εκπαιδευτικοί, και των δύο τμημάτων να διαβάσουμε το παραμύθι της Χριστίνας Κασιντή «Οι περιπέτειες μιας σακούλας». Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια σωματικής έκφρασης, σκέφτηκαν άλλο τίτλο για το παραμύθι και σκέφτηκαν τη συνέχεια της ιστορίας. Ποιους συνάντησε η Σούλα η σακούλα στον κάδο ανακύκλωσης και τι μπορεί να είπαν; Πιο αναλυτικά: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1471
Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με την ανάγνωση του Παραμυθιού «Θα γίνουμε κύμα» του Nicola Edwards. Μιλήσαμε για το περιβάλλον, τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους και σκέφτηκαν συνθήματα για την προστασία του. Πιο αναλυτικά: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1539
Η 5η Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, αποτελεί μια ευκαιρία περισυλλογής αλλά και δράσης. Είναι η ημέρα που μάς υπενθυμίζει ότι η σχέση μας με το φυσικό περιβάλλον καθορίζει όχι μόνο την ποιότητα της ζωής μας, αλλά και το μέλλον των παιδιών μας. Φέτος, το κεντρικό μήνυμα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) εστιάζει στις επιπτώσεις των πλαστικών στο περιβάλλον, αναδεικνύοντας την ανάγκη για συλλογική προσπάθεια προς έναν βιώσιμο, καθαρότερο πλανήτη.
Τα πλαστικά απόβλητα, που συχνά καταλήγουν σε δασικές περιοχές, ρυπαίνουν τα οικοσυστήματα, απειλούν την άγρια ζωή και διαταράσσουν τον φυσικό κύκλο ζωής. Είναι ευθύνη όλων μας να μειώσουμε τη χρήση τους και να επιλέξουμε εναλλακτικές, φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις.
Έτσι, λοιπόν, κι εμείς σε συνέχεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχουμε υλοποιήσει τη φετινή σχολική χρονιά σχετικά με την ανακύκλωση και την προστασία των θαλασσών αλλά και τη δράση ενεργού πολίτη, όπου αναλάβαμε την πρωτοβουλία να καθαρίσουμε το γειτονικό μας πάρκο από τα σκουπίδια, αποφασίσαμε να τιμήσουμε τη σημερινή μέρα. Μαζευτήκαμε παιδιά και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας και αναφερθήκαμε στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Τι είναι το Περιβάλλον; Τα παιδιά έδωσαν τις απαντήσεις τους: η θάλασσα, τα ζώα, τα δάση, τα φυτά.
Παίξαμε ένα παιχνίδι σωματικής έκφρασης. Τα παιδιά σκέφτονται τι ζωάκι ή φυτό θα ήθελαν να είναι. Αρχικά, με συνοδεία μουσικής η φύση κοιμάται.
Στη συνέχεια, η μουσική αλλάζει και με ένα άγγιγμα των εκπαιδευτικών η φύση ξυπνά και τα παιδιά τριγυρνούν στο χώρο αναπαριστώντας το ζωάκι ή το φυτό που έχουν επιλέξει να είναι.
Όταν σταματά η μουσική τα παιδιά παγώνουν. Με ένα άγγιγμα των εκπαιδευτικών κάθε παιδί “ξεπαγώνει” και μας αναπαριστά με παντομίμα το ζωάκι ή το φυτό που έχει σκεφτεί. Οι υπόλοιποι μαντεύουμε.
Διαβάζουμε το παραμύθι του ΕΝΤΟΥΑΡΝΤΣ ΝΙΚΟΛΑ “Θα γίνουμε κύμα”, ένα βιβλίο επίκαιρο όσο ποτέ, που με σύντομο κείμενο και πανέμορφη εικονογράφηση εξηγεί τον αντίκτυπο που έχει η συμπεριφορά μας στο περιβάλλον και μας παρακινεί να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να γίνουμε το κύμα που θα φέρει την αλλαγή. «Ώρα να το χωνέψουμε: Δεν έχουμε άλλο σπίτι. Όλοι μαζί ας αλλάζουμε το μέλλον τον πλανήτη!».
Συζητάμε με τα παιδιά για τη συμπεριφορά των ανθρώπων, που πολλές φορές είναι επιβαρυντική για το περιβάλλον. Ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν συνθήματα για την προστασία του περιβάλλοντος. “ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ”, “ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”, “ΟΧΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ, ΟΧΙ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΑΚΤΕΣ”, “ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ” είναι κάποια από τα συνθήματα που σκέφτονται τα παιδιά.
Κάνουμε παρέλαση διαμαρτυρίας για το περιβάλλον. Την ώρα που ακούγεται μουσική τα παιδιά κάνουν παρέλαση διαμαρτυρίας. Όταν σταματήσει η μουσική σταματούν και φωνάζουν ένα από τα συνθήματα που σκέφτηκαν.
Παρακολουθούμε βίντεο που μας συμβουλεύει πώς μπορούμε να γίνουμε Περιβαλλοντικοί Ήρωες.
https://www.youtube.com/watch?v=XjYtfHElB-8
Τέλος, δημιουργούμε κατασκευή με το σύνθημα “ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΓΗ”.
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος “Η θάλασσα είναι ζωή”, το σχολείο μας συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής της Παιδικής Helmepa, με θέμα: “Λιβάδια Ποσειδωνίας – Τα θαλασσινά μας δάση”. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν οι μαθητές και των 2 τμημάτων του σχολείου μας.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η θάλασσα είναι ζωή» είναι ένα πρόγραμμα της Παιδικής Helmepa, η οποία από το 1993 προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα αυτό το περιβαλλοντικό πρόγραμμα με σκοπό την ενημέρωση και δραστηριοποίηση παιδιών ηλικίας 5-12 ετών της χώρας για το θαλάσσιο περιβάλλον και το περιβάλλον γενικότερα, μέσω της εθελοντικής καθοδήγησης των Εκπαιδευτικών τους. Στόχος του προγράμματος με τίτλο «Η θάλασσα είναι ζωή» είναι να ενισχύσει τη γνώση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους ωκεανούς, να την ενθαρρύνει να αναλάβει ενεργό ρόλο σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» για τη βιώσιμη ανάπτυξη και να αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας. Η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση, η υπεραλίευση και άλλες περιβαλλοντικές προκλήσεις απαιτούν άμεση εξεύρεση λύσεων και πρέπει όλοι με τις πράξεις μας να δείξουμε τι μέλλον θέλουμε για τις επόμενες γενιές και σε τι κατάσταση πρέπει να είναι οι θάλασσες και οι ωκεανοί για να μπορούν να υποστηρίξουν αυτό το μέλλον.
Εργαστήρι 1ο
Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στον κόσμο της θάλασσας μιλώντας αρχικά για το θαλάσσιο οικοσύστημα. Τι περιλαμβάνει το θαλάσσιο οικοσύστημα; Ποιοι οργανισμοί ανήκουν σε αυτό; Εξηγήσαμε με απλά λόγια στα παιδιά και παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο.
Μάθαμε μέσα από παιδική εγκυκλοπαίδεια και βίντεο πληροφορίες για διάφορα είδη που ζουν στη θάλασσα (καρχαρίας, φάλαινα, δελφίνι, χταπόδι κ.α.). Ενδεικτικά:
Αναφερθήκαμε στις 5 ζώνες βάθους της θάλασσας και επισημάναμε ότι επικρατούν διαφορετικές συνθήκες στα διάφορα βάθη της θάλασσας. Παρατηρήσαμε την αφίσα της Παιδικής Helmepa και παρακολουθήσαμε αντίστοιχο βίντεο.
Μάθαμε για τα Λιβάδια Ποσειδωνίας (τα γνωστά σε όλους μας φύκια) και πόσο ωφέλιμα είναι για τις θάλασσές μας και τους οργανισμούς που ζουν σε αυτές αλλά και για τον πλανήτη μας καθώς μας προσφέρουν οξυγόνο. Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο.
Πραγματοποιήσαμε πείραμα φωτοσύνθεσης που μας προτείνει η Παιδική Helmepa για να κατανοήσουμε πώς η Ποσειδωνία μας προσφέρει οξυγόνο, καθώς οι θάλασσες μας προσφέρουν πάνω από το 50% του οξυγόνου που αναπνέουμε, χάρη στη φωτοσύνθεση των φυτών που ζουν μέχρι και 200μ. βάθος, όπου φτάνουν οι ακτίνες του ήλιου. Έτσι, γεμίσαμε 2 διάφανα βάζα με νερό και τοποθετήσαμε μέσα φύλλα. Το ένα το τοποθετήσαμε στο προαύλιο του σχολείου μας για να το βλέπει ο ήλιος και το άλλο μέσα στο ντουλάπι, όπου δεν θα το βλέπει ο ήλιος. Μετά από αρκετές ώρες παρατηρήσαμε ότι το ποτήρι που είχαμε έξω στον ήλιο είχε φυσαλίδες κάτω από το φύλλο, οι οποίες δημιουργήθηκαν ως αποτέλεσμα της φωτοσύνθεσης. Όπως μας λέει η Παιδική Helmepa, τα φυτά παράγουν οξυγόνο όταν εκτίθενται στο φως του ήλιου, το οποίο διαφεύγει ως φυσαλίδες. Αντίθετα, το βάζο που ήταν κλεισμένο στο ντουλάπι δεν είχε καθόλου φυσαλίδες.
Εργαστήρι 3ο
Αναφερθήκαμε στην τροφική αλυσίδα. Κάθε θαλάσσιος οργανισμός αποτελεί μέρος μιας τροφικής αλυσίδας, όπου αν ένας κρίκος χαθεί κινδυνεύει όλη η αλυσίδα και διαταράσσεται η ισορροπία της φύσης. Πηγή ενέργειας όλων των τροφικών αλυσίδων είναι ο Ήλιος, ο οποίος αποτελεί πηγή ενέργειας για τα θαλάσσια φυτά για να φτιάξουν την τροφή τους με φωτοσύνθεση. Το φυτοπλαγκτόν με τη σειρά του αποτελεί τροφή για μικρούς θαλάσσιους οργανισμούς, οι οποίοι αποτελούν τροφή για μεγαλύτερα ζώα της θάλασσας.
Τα παιδιά δραματοποίησαν την τροφική αλυσίδα, την αποτύπωσαν σε φύλο εργασίας και επιπλέον μιλήσαμε για τον κίνδυνο διατάραξης της τροφικής αλυσίδας εξαιτίας της ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως η υπεραλίευση και το παράνομο ψάρεμα.
Δημιουργήσαμε πολύχρωμα ψαράκια, που αποτελούν μέρος της τροφικής αλυσίδας.
Εργαστήρι 4ο
Από τι κινδυνεύουν οι θάλασσές μας και οι οργανισμοί που ζουν σε αυτές; Από τις ανθρώπινες δραστηριότητες και κυρίως από τη μόλυνση των θαλασσών με σκουπίδια. Παρατηρούμε σχετικά βίντεο και συζητάμε.
Παίζουμε το παιχνίδι «Ψάρεμα σκουπιδιών»!! Στον βυθό της θάλασσας ζουν πολλοί θαλάσσιοι οργανισμοί αλλά δυστυχώς και πολλά σκουπίδια. Τα παιδιά αναλαμβάνουν να ψαρέψουν τα σκουπίδια που βρίσκονται στον βυθό με ένα καλάμι ψαρέματος και να τα τοποθετήσουν στον σωστό κάδο. Ταυτόχρονα, παρατηρούμε την αφίσα της Παιδικής Helmepa και αναφερόμαστε στον χρόνο που χρειάζονται τα διάφορα σκουπίδια να διαλυθούν στη θάλασσα. Στο τέλος, διαπιστώνουμε ότι αν οι άνθρωποι ήταν πιο προσεκτικοί, τα σκουπίδια αυτά θα βρίσκονταν στην ανακύκλωση και θα γινόντουσαν κάτι καινούριο, ενώ τώρα μολύνουν το περιβάλλον.
Εργαστήριο 5ο
Παρακολουθούμε βίντεο σχετικά με τα μικροπλαστικά και τον κίνδυνο που διατρέχουν όχι μόνο οι θαλάσσιοι οργανισμοί αλλά κι εμείς οι άνθρωποι από αυτά.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον καθαρό και τον μολυσμένο με σκουπίδια βυθό.
Σκεφτόμαστε να γράψουμε ένα γράμμα για να το δώσουμε σε φίλους μας με συμβουλές για το πώς μπορούν να διατηρούν την παραλία καθαρή τώρα που θα πηγαίνουν στη θάλασσα για μπάνιο.
Εργαστήριο 6ο
Σε συνέχεια της συζήτησής μας για τους θαλάσσιους οργανισμούς που κινδυνεύουν από την ανθρώπινη δραστηριότητα εστιάζουμε στη θαλάσσια χελώνα καρέτα-καρέτα και μαθαίνουμε πληροφορίες γι’ αυτήν. Μαθαίνουμε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας, όχι μόνο η θαλάσσια χελώνα αλλά και όλοι οι θαλάσσιοι οργανισμοί.
Πώς θα ήταν αν συναντούσαμε μια θαλάσσια χελώνα; Τι θα την ρωτούσαμε; Τι θα θέλαμε να μάθουμε γι’ αυτήν; Τα παιδιά σκέφτονται ερωτήσεις σαν μικροί δημοσιογράφοι. Στη συνέχεια, ηχογραφούμε τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις της χελώνας και φτιάχνουμε ένα μικρό βιντεάκι.
Εργαστήριο 7ο
Μιλήσαμε για τον γλάρο της Παιδικής Helmepa και το μήνυμα που θέλει να περάσει στους ανθρώπους για τη μείωση των σκουπιδιών και των πλαστικών στη θάλασσα.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον γλάρο και γράφουν το σύνθημα: «ΟΧΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ»
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή