Από μας ήρθε αυτή η βαλίτσα; Τί έχει μέσα; Ποιος είναι ο μυστήριος κύριος 2Π; -Γιατί ταξιδεύει συνεχώς με αυτήν την περίεργη βαλίτσα; -Γιατί ήρθε στο νηπιαγωγείο μας;
Η δανειστική εκπαιδευτική βαλίτσα 2Π ταξιδεύει από το 2013 σε δημοτικά και νηπιαγωγεία όλης της Ελλάδας και δίνει την ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες να προσεγγίσουν τις αξίες, τις στάσεις και τις συμπεριφορές της Ενεργής Πολιτειότητας. Ο κύριος 2Π, μια κούκλα που ενσαρκώνει τον Παγκόσμιο Ενεργό Πολίτη και τα ταξίδια του, είναι η αφορμή να αναπτυχθούν δραστηριότητες και να «ξεκινήσει» και το δικό σας ταξίδι στον κόσμο. Μέσα από μια πληθώρα μεθοδολογιών, απτικού και οπτικού υλικού τα παιδιά ανακαλύπτουν τι συμβαίνει στο κόσμο και πώς αυτός λειτουργεί, δίνοντας έτσι το ερέθισμα να προβληματιστούν για το ποιος είναι ο δικός τους ρόλος μέσα σε αυτόν.
Βασικοί θεματικοί άξονες των δραστηριοτήτων:
– Ανθρώπινα δικαιώματα – Φτώχεια – Ανισότητα – Περιβάλλον/Κλιματική αλλαγή – Βιώσιμη Ανάπτυξη – Καταναλωτισμός – Περιβάλλον και Ανθρώπινη Υγεία
Ακούσαμε ποιος είναι ο 2π, και μάθαμε ότι ήρθε να ενημερώσει τα παιδιά του σχολείου μας για προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλα τα παιδιά , σε όλο τον κόσμο.
Τον γνωρίσαμε , τον αγγίξαμε και παίξαμε μαζί του
Αρχικά ασχοληθήκαμε με το νερό και τα προβλήματά του. Πού είναι το νερό; Υπάρχει σε όλη τη γη; Φτάνει για όλους τους ανθρώπους; Τι μπορούμε να κάνουμε γι αυτό;
Πού βρίσκεται το νερό; Τα παιδιά έψαξαν με τους γονείς τους να βρουνε που υπάρχει νερό
Τι μπορούμε να κάνουμε με το νερό;
Και πώς μεταφέρετε το νερό στα σπίτια μας; Μα με σωλήνες κυρία… Και αν δούμε να τρέχει νερό στο δρόμο τι σημαίνει; Κάτι έχει σπάσει. Και τι κάνουμε; Μα φωνάζουμε τον ειδικό , τον υδραυλικό να το φτιάξει.
Όλοι μαζί, διαφορετικοί αλλά και ίσοι. Αν μέναμε σε μια μεγάλη πολυκατοικία, πώς θα είμασταν; Σε ποιο σημείο θα θέλαμε να μένουμε και με ποιον;
Όμως ποιος είμαι εγώ; Πού μένω; Ποια η πόλη μου; η Χώρα μου; και πάνω στον πλανήτη , πού βρίσκομαι;
Για να δούμε όμως την πιο κάτω εικονα και να καταγράψουμε τι υπάρχει μέσα. Μετά τα ζωγραφίσαμε.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες: ζώα, άνθρωποι, ψάρια, έντομα. Ποια είναι η σχέση των ομάδων αυτών, πάνω στον πλανήτη; Συζήτησαν μεταξύ τους και είπαν τις ιδέες τους στην ομάδα της τάξης
Αν θέλαμε να δώσουμε έναν τίτλο, που να συμπεριλαμβάνει όλα αυτά μαζί , ποιος θα ήταν;
“Η ΖΩΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΗ” ήταν ο επικρατέστερος τίτλος. Όμως η κυρία μας είπε ότι το λένε : ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ. Το ένα εξαρτάται από το άλλο
Τέλος μαζέψαμε φύλλα από τον κήπο μας, και αφού τα στεγνώσαμε καλά, τα κολλήσαμε στο φυτολόγιο του 2Π για να μας θυμάται και για να του δείξουμε ότι σεβόμαστε τη φύση γύρω μας!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου, συμμετείχαμε στον καθιερωμένο πλέον μαθητικό διαγωνισμό «Αυτό που μας ενώνει» με φετινό θέμα: “Αυτό που μας ενώνει… πάει πάρκο”.
Το πάρκο της γειτονιάς είναι κάτι παραπάνω από ένας χώρος πρασίνου. Είναι ένας τόπος συνάντησης, επικοινωνίας και παιχνιδιού. Είναι το σημείο όπου μαθαίνουμε να συνυπάρχουμε, να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον και να δημιουργούμε σχέσεις ισότητας και αλληλεγγύης.
Μπορεί στο ίδιο πάρκο να συνυπάρχουν γονείς με παιδιά, έφηβοι και ηλικιωμένοι; Μπορεί να δούμε παιδιά με μπάλες και παιδιά με αναπηρικά αμαξίδια και άλλες αναπηρίες; Μπορεί
το πάρκο να γίνει χώρος εορτασμού γενεθλίων αλλά και χώρος μελέτης και πειραματισμού; Είναι το πάρκο σημείο συνάντησης με φίλους ή μπορεί να είναι και μέρος απομόνωσης και
χαλάρωσης;
Τελικά είναι το πάρκο… αυτό που μας ενώνει; Πήραν μέρος και τα δύο τμήματα του σχολείου μας.
Δόθηκε βεβαίωση συμμετοχής τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές μας. Και φυσικά του σχολείου μας
Επίσκεψη στον παλιό νερόμυλο , ο οποίος αποτελεί ένα από τα πιο όμορφα μνημεία της Κυπαρισσίας.
Μας μίλησαν για τη διαδικασία από το φύτεμα του σπόρου μέχρι τη δημιουργία του ψωμιού και όχι μόνο αυτού . Μας ξενάγησαν στο όμορφο εσωτερικό χώρο του με πολλά παλιά αντικείμενα , είδαμε τη δύναμη του νερού , να κινεί το μύλο και να αλέθει το σπόρο σε αλεύρι, περιηγηθήκαμε στον εξωτερικό χώρο με τα γεμάτα δέντρα :μανταρινιές , πορτοκαλιές, νεραντζιές.
Φυσικά φάγαμε τις υπέροχες κρέπες που μας ετοίμασαν, από το αλεύρι που αλέσαμε και το ψωμάκι με το λαδάκι. Είδαμε το αποξηραντήριο για τα βότανα , αλλά και το ξενοδοχείο εντόμων .
Παίξαμε , τρέξαμε , μάθαμε τόσα πολλά πράγματα σήμερα . Ευχαριστούμε πολύ όλους όσους ήταν εκεί .
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας προκηρύσσει πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με στόχο την καλλιέργεια κριτικής σκέψης γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και τις επιδράσεις της στη ζωή μας, με θέμα: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στη ζωή μας»
Στόχος: να αποφευχθεί η ανθρωπομορφοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, δηλαδή τα παιδιά να αποφεύγουν να της αποδίδουν ανθρώπινες ιδιότητες και να κατανοήσουν πώς λειτουργεί.
Γνωστικοί στόχοι:
Με απλό, βιωματικό και δημιουργικό τρόπο, τα παιδιά καλούνται:
Να κατανοήσουν με απλά λόγια, τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη.
Να διακρίνουν τη διαφορά ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και μια μηχανή ή εφαρμογή.
Να αναγνωρίσουν βασικά χαρακτηριστικά της Τεχνητής Νοημοσύνης (δεν έχει συναισθήματα, δεν καταλαβαίνει, δεν αποφασίζει από μόνη της).
Να αντιληφθούν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα εργαλείο φτιαγμένο από ανθρώπους για να βοηθά σε διάφορες εργασίες.
Στις 3/11/2025 τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας πήραν μέρος στο διαδικτυακό σεμινάριο για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου για μαθητές Νηπιαγωγείου & Α΄ Δημοτικού . Τις προηγούμενες ημέρες είχαμε και εμείς ασχοληθεί για τα προσωπικά δεδομένα και την προσοχή που χρειάζεται να έχουν όταν είναι στο ίντερνετ. Συμμετείχαν ενεργά κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου και απαντούσαν με τις γνώσεις που είχαν. Ευχαριστούμε το Safer Internet για όλη την ενημέρωση
Ότι μας αρέσουν τα βιβλία είναι γνωστό! Ότι έχει πολλά, πολλά, πολλά βιβλία η βιβλιοθήκη μας είναι επίσης γνωστό! Όμως, λίγα βιβλία παραπάνω σίγουρα θα μας κάνουν λίγο ευτυχισμένους ακόμα! Έτσι, οι νηπιαγωγοί μας ήρθαν σε επαφή με τη μη κερδοσκοπική πολιτιστική εταιρεία ΠΥΡΝΑ και μια βαλίτσα με ρόδες μας έφερε στο νηπιαγωγείο μας μια…αγκαλιά παραμύθια! Παραμύθια για την αποδοχή των άλλων, την ειρήνη, τη δημοκρατία, τα δικαιώματα!
Τα πιάσαμε, τα μυρίσαμε, τα ακούσαμε, είδαμε τους πρωταγωνιστές τους και καταλάβαμε το θησαυρό που έκρυβαν! Τα βιβλία μας έκαναν παρέα για αρκετές μέρες έτσι ώστε, όλα μας, να τα ξεφυλλίσουμε!
Επειδή πλησίαζε η Εθνική Εορτή της 28ης Οκτωβρίου, η επέτειος του “ΟΧΙ” στον πόλεμο, διαλέξαμε δύο παραμύθια με τα οποία ασχοληθήκαμε περισσότερο απ’ τ΄άλλα.
μια πόλη αστεία και πολύ ειρηνική, όπως ακριβώς είναι και η Ελλάδα μας που την ήθελαν πάρα πολύ οι Ιταλοί και οι Γερμανοί. Steamάραμε και φτιάξαμε τις δικές μας ειρηνικές πόλεις.
ενώ σκεφτήκαμε και τη δική μας την πόλη, τι θα έκανε για να διώξει τον Πόλεμο. Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε την εκκλησία μας, το δασάκι μας, τα βενζινάδικα, τα σπίτια, τους δρόμους μας, την παιδική χαρά μας. Κι αν αναρωτιέστε τι θα μπορούσαν να κάνουν όλα αυτά για να διατηρήσουν την πολυπόθητη Ειρήνη μας, τα παιδιά θα σας πουν αμέσως!
Το καθένα μας είπε τι σημαίνει Ειρήνη γι’ αυτό και η νηπιαγωγός μας το κατέγραψε. Είπαμε πολύ σημαντικά πράγματα κι επειδή μας αρέσουν τα τραγούδια αποφασίσαμε να κάνουμε τις σκέψεις μας τραγούδι, να το ακούμε και να χαιρόμαστε! Μας βοήθησε η ΑΙ σ’ αυτό….!
Αναρωτηθήκαμε γιατί κάποιος, όπως οι Ιταλοί και οι Γερμανοί, να θέλουν να κατακτήσουν την Ελλάδα μας. Α, μα έχει πάρα πολλά όμορφα πράγματα! Δείτε, λοιπόν, τη χώρα μας μέσα από τα δικά μας παιδικά και αθώα μάτια!
Μας εντυπωσίασε και μια φωτογραφία που μας έδειξε η νηπιαγωγός μας. Ένα όπλο με δεμένη κάνη! Ένα ειρηνικό όπλο δηλαδή!
Το κάναμε πάζλ, το φτιάξαμε και το καμαρώνουμε!
Το άλλο, καταπληκτικό βιβλίο που διαβάσαμε ήταν
όπου ένα ζωάκι, διαφορετικό από τ’ άλλα, ήρθε σε μια νέα πόλη κρατώντας μια βαλίτσα, μια βαλίτσα με τις πιο πολύτιμες αναμνήσεις του από τη χώρα του. Έφυγε κυνηγημένο από το τέρας του ΠΟΛΕΜΟΥ που…ρουφάει κάθε καλό. Το συζητήσαμε, το νιώσαμε, σχολιάσαμε και τη συμπεριφορά των υπολοίπων ζώων, που τελικά το αποδέχτηκαν, και αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τι θα παίρναμε εμείς μαζί μας, στη βαλίτσα μας, αν βρισκόμασταν σε εμπόλεμη κατάσταση και έπρεπε να εγκαταλείψουμε τη χώρα μας. Για δείτε!
Ευχαριστούμε Βιβλία σε Ρόδες! Εκεί που θα ταξιδέψετε να κάνετε τα παιδιά να νιώσουν και να σκεφτούν όσα νιώσαμε και σκεφτήκαμε κι εμείς!
Σήμερα είχαμε μία on line συνάντηση και συμμετείχαμε στο διαδικτυακό πρόγραμμα ¨Μπορούμε στο σχολείο”. Τα παιδιά πήραν μέρος σε βιωματικές δραστηριότητες και είχαν την ευκαιρία να μάθουν για το πρόβλημα της σπατάλης φαγητού, να διερευνήσουν και να γνωρίσουν τα αίτια του και να μάθουν ποιες είναι οι πιθανές λύσεις και οι τρόποι αντιμετώπισης του προβλήματος
Σε ένα μήνα οι παγκόσμιοι ηγέτες συναντιούνται στη Βραζιλία στο COP30 για να συζητήσουν τα μέτρα που λαμβάνουν για τη κλιματική κρίση. Είναι σημαντικό να νιώσουν όλοι οι σύνεδροι στη Βραζιλία ότι νοιαζόμαστε, ανησυχούμε και απαιτούμε να ληφθούν γενναία μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Ενώνουμε τις δυνάμεις μας, η ΕΕΠΦ (Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης) και το WWF Ελλάς, για να ακουστεί η φωνή των μαθητών/τριών στη Βραζιλία.
Δείξαμε στα παιδιά την παρουσίαση, που θα βρήκαμε στη σχετική σελίδα : της wwf – εδώ για να εισάγουμε τα παιδιά στο σχετικό θέμα. Το αναλύσαμε έτσι ώστε να γίνει κατανοητό για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και ….έτοιμη η κάρτα. Αυτή που απευθύνεται στον πρωθυπουργό της Ελλάδας και που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας, και στον πρόεδρο της COP , στη σχετική συνάντηση ηγετών.
Σε αυτό το έργο, τα παιδιά θα ξεκινήσουν ένα «φανταστικό ταξίδι» μέσα από έναν μαγικό κόσμο όπου κάθε «σταθμός» ή «βασίλειο» τα περιμένει με ένα θεμελιώδες συναίσθημα: χαρά, λύπη, φόβο, θυμό, έκπληξη, ντροπή. Κάθε συναίσθημα θα εξερευνηθεί μέσα από δραστηριότητες κατάλληλες για την ηλικία: παιχνίδια ρόλων, θεραπευτικές ιστορίες, σχέδια, πίνακες ζωγραφικής, τραγούδια, χορούς, δημιουργικά εργαστήρια και απλές ψηφιακές δραστηριότητες. Στόχος του έργου είναι η προώθηση της αυτογνωσίας, της αυτοαποδοχής και των υγιών σχέσεων με τους άλλους.
WELCOME TO THE PROJECT!Όλες οι συνεργαζόμενες χώρες του προγράμματος
2. ABOUT THE PROJECT
2.1 CODE OF ETHICS
2.2 E-SECURITY
2.3 PARENTAL PERMISSIONS
Πήραμε τις έγγραφες άδειες των γονιών, για τη συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα
Stavroula Katsantoni
2.4 LOGO AND POSTER
Ο/Η κάθε εκπαιδευτικός που συμμετέχει, προτείνει από ένα logo και ένα poster τα οποία, στη συνέχεια, θα τεθούν σε ψηφοφορία για να εκλεγούν αυτά που θα εκπροσωπήσουν το πρόγραμμά μας.
Τμήμα 1 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
Τμήμα 2 – Παναγιώτα Σκουτέρη
Το logo φτιαγμένο από τα ίδια τα παιδιά και το poster από την εκπαιδευτικό
Stavroula Katsantoni
Stavroula Katsantoni
2.5 CONTACT INFORMATION
Εισάγαμε τα στοιχεία όλα τα συνεργαζόμενα μέλη
2.6 PRESENTATION OF INSTITUTIONS
Μοιραστήκαμε με τους εταίρους μας εικόνες από το σχολείο μας
2.7 WORK SCHEDULE
2.8 WORK TASKS
Προτείναμε η δική μας συμβολή στο πρόγραμμα – Παναγιώτα Σκουτέρη
2.9 LITTLE EXPLORERS OF THE PROJECT
Stavroula Katsantoni
Παναγιώτα Σκουτέρη
Τμήμα 1 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
2.10 TEACHER”S TEAM
2.11 ACTIVE PARTICIPATION
Δημιουργήσαμε πίνακα όπου αναρτάμε διάφορες εργασίες και άλλες δραστηριότητες του προγράμματος – Παναγιώτα Σκουτέρη
3.1 INITIAL MEETING WITH THE TEACHER”S TEAM
Συνάντηση γνωριμίας μεταξύ των εκπαιδευτικών του προγράμματος
3.2 INITIAL MEETING OF THE LITTLE EXPLORERS
Αρχική συνάντηση μεταξύ των μαθητών των σχολείων
3.3 FINAL MEETING OF THE LITTLE EXPLORERS
FINAL MEETING OF THE TEACHER TEAM
4.1 LOGO AND POSTER SURVEYS
4.2 PARENTS QUESTIONNAIRE
4.3 THE FINAL QUESTIONNAIRE
5. PROJECT DEVELOPMENT
5.1 OCTOBER 2025
Δραστηριότητα 1: Emotions Diary
Τα παιδιά θα έχουν μια εβδομαδιαία αποστολή! Να συμπληρώνουν καθημερινά τι νιώθουν! Να μιλούν για όσα νιώθουν και να προσπαθούν να δώσουν εξήγηση για την “πηγή” του κάθε συναισθήματος!
Stavroula Katsantoni
Τμήμα 1 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
Εδώ βοήθησαν και οι αγαπημένοι μας γονείς. Κάθε βράδυ, συζητούσαν με τα παιδιά τους και, σε ρόλο ντετέκτιβ ανακάλυψαν τα καθημερινά συναισθήματα των παιδιών τους. Στο τέλος της εβδομάδας, τα “ημερολόγια συναισθημάτων” ήρθαν στην τάξη και παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια. Η συζήτηση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα!
Δραστηριότητα 2: Emotion Wheel – Day by Day
Ο Τροχός των Συναισθημάτων ήρθε στην τάξη μας! Θα μας βοηθήσει να βρούμε τι αισθανόμαστε και γιατί, θα μας βοηθήσει να φέρουμε στην επιφάνεια όλα μας τα συναισθήματα, ακόμα και τα πιο…ντροπαλά που, συνήθως, δεν τους δίνουμε καμία σημασία! Θα μείνει μαζί μας όλο τον Οκτώβριο! Για να δούμε! Τι συναίσθημα θα συνοδεύει τον δεύτερο μήνα του Φθινοπώρου;
Stavroula Katsantoni
Τμήμα 1 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
Στην αρχή ήταν λίγο δύσκολο για τα παιδιά ν’ αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Με την πάροδο του χρόνου, όμως, τα παιδιά ρώτησαν…την καρδούλα τους πιο σωστά και εξέφρασαν πολλά! Τα συζητήσαμε και τα καταλάβαμε όλα όσα νιώθουμε! Σ’ αυτό βοήθησε, φυσικά, και ο ωραίος Τροχός των Συναισθημάτων με τη μεγάλη του…Χερούκλα!!
Τμήμα 2 – Σκουτέρη Παναγιώτα
και μετά ηλεκτρονική καταγραφή των συναισθημάτων της ημέρας
Δραστηριότητα 3: Theatre of Emotions – Video Plays
Το σύνθημα είναι: “Είμαστε διαφορετικοί αλλά νιώθουμε το ίδιο”! Κι αυτό είναι αλήθεια! Αυτό θα πρέπει να το… βροντοφωνάξουν τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων και να δημιουργηθεί ένα συνεργατικό βίντεο.
Η κάθε χώρα ανέλαβε να δραματοποιήσει ένα συναίσθημα, με όποιο τρόπο ήθελε, ενώ το κάθε συναίσθημα συνδέθηκε με ένα χρώμα το οποίο θα πρέπει να φορούν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της δραματοποίησης. Η Ελλάδα είχε το συναίσθημα της “Ευτυχίας” και τα παιδιά θα ντύνονταν στα κόκκινα!
Τμήμα 1 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
“Ευτυχία”! Εύκολο να δραματοποιηθεί γιατί πολλές από τις καθημερινές στιγμές στο νηπιαγωγείο…”μυρίζουν” ευτυχία! Έτσι, τα παιδιά διάλεξαν από το βεστιάριο της τάξης μας από ένα κόκκινο αξεσουάρ/στολή/καπέλο και απλά έπαιξαν και χόρεψαν! Στο τέλος, είπαν δυνατά το σύνθημα για να φτάσει το μήνυμά του σε όλους μας!
Stavroula Katsantoni
5.2 NOVEMBER 2025
5.3 DECEMBER 2025
5.4 JANUARY 2026
5.5 FEBRUARY 2026
5.6 CURRICULUM
THE FRUIT OF OUR COLLABORATION
Οκτώβριος
Το πρώτο μας συνεργατικό προϊόν είναι το βίντεο των συναισθημάτων! Δείτε όλα τα συμμετέχοντα παιδιά να δραματοποιούν τα συναισθήματα και να στέλνουν το μήνυμα τους!
Σήμερα Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, εορτάζεται η 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, εναρμονισμένη με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Εμείς την “εκμεταλλευτήκαμε ” έχοντας στο σχολείο μας τον Κο Νάσο , γυμναστή της περιοχής μας . Μας μίλησε με αφορμή την ημέρα αυτή, για το σωστό πρωινό μας γεύμα αλλά και το μεσημεριανό. Παίξαμε παιχνίδια στη αυλή μας που μας έκαναν να γυμναστούμε, να αγωνιστούμε αλλά και να περάσουμε όμορφα . Στο τέλος έδωσε σε κάθε παιδάκι από ένα στεφάνι από κλαδί ελιάς . Αλλά και εμείς του δώσαμε, μαζί με ένα μεγαααλο “ευχαριστώ” , μια αφίσα που είχαμε φτιάξει με τις δραστηριότητες που κάνουν τα ίδια τα παιδιά .
Περιέχει χρήσιμες πληροφορίες για τη διατροφή, καρτέλες παιχνιδιών, καρτέλες αινιγμάτων και παροιμιών, αφίσες από πίνακες ζωγραφικής σχετικά με τρόφιμα, πλαστικά τρόφιμα, ξύλινη πυραμίδα διατροφής, φάκελος με προτεινόμενες δράσεις και αφίσες. Ενθουσιασμός, περιέργεια και πολλά παιχνίδια που μας έδωσα αφορμή για νέες γνώσεις.
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο . Και έτσι ξεκίνησε μία κουβέντα : Από πού έρχονται οι τροφές; Ποιο είναι το ταξίδι τους μέχρι να φτάσουν στο σπίτι μας;
Μεγάλο και μακρινό , ανάλογα με το πού θέλουν να φτάσουν . Το σίγουρο είναι ότι όλα ξεκινάνε από ένα αγράκτημα.
Παίξαμε το σχετικό παιχνίδι που ήταν μέσα στη βαλίτσα
Συνεχίσαμε με τις υγιεινές και μη τροφές. Τις ξεχωρίσαμε σε ατομική εργασία
Διαβάσαμε τον “Ωραίο Δαρείο” και τα παιδιά προβληματίστηκαν για τις υγιεινές και μη υγιεινές τροφές. Πού άραγε να κάνουν καλό οι υγιεινές τροφές; Ο φωτεινός Παντογνώστης μας έλυσε την απορία.
Είδαμε και ξεχωρίσαμε τις ομάδες των τροφίμων
και μία ακόμα εργασιούλα όπου έπρεπε να βάλουμε τα τρόφιμα στη σωστή μεριά του πιάτου (ζωγραφισμένο σε χαρτί), και έτσι να δούμε ποιες τροφές χαροποιούν και ποιες όχι το ανθρωπάκι που εικονίζονταν.
Είδαμε την αφίσα με την πυραμίδα της διατροφής και ξαναθυμηθήκαμε τις ομάδες των τροφίμων
Συναρμολογήσαμε τη βάση για την πυραμίδα της διατροφής και αρχίσαμε να τοποθετούμε τα τρόφιμα ανάλογα με την ομάδα του
Διαβάσαμε τις συνταγές και άρχισε το μαγείρεμα. Και στο τέλος δοκιμάσαμε τις νοστιμιές που είχαμε φτιάξει
Ωρα για παιχνίδι. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες . Αφού ονομάτισαν τα τρόφιμα, μετά τα σκεπάσαμε με ένα ύφασμα , έπρεπε να θυμηθούν ποια ήταν τα κρυμμένα φρούτα
Το επόμενο παιχνίδι ήταν να κρύψουμε κάτω από ένα ύφασμα όλα τα τρόφιμα και ένα ένα παιδί θα έπρεπε , χωρίς να κοιτάει, με την αφή να ονομάσει ποιο ήταν
Παίξαμε σε ομάδες επιδαπέδιο παιχνίδι με τη διατροφή
Κατασκευή τις ομάδες τροφίμων σε αφίσα. Αφού συζητήσαμε αποφασίστηκε να γραφτεί το σύνθημα: “ΤΡΩΜΕ ΥΓΙΕΙΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΑ ΓΛΥΚΑ”
Δημιουργήσαμε με υλικά την κυρία Διατροφή
Ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε τους δικους μας πίνακες
Με εμπνευστή τον Αρτσιμπόλντο , τα παιδιά στο σπίτι, με τους γονείς τους έκαναν τις δικές τους λαχανοφρουτο δημιουργίες
Το νερό είναι ένα γνωστό γνωστό και αγαπημένο θέμα των παιδιών. Ωστόσο όμως έχει και προβλήματα. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα οι μικροί μαθητές , από όλες τις συνεργαζόμενες χώρες θα προσπαθήσουμε να τους το γνωρίσουμε .
Σύμφωνα με την ιδρύτρια του έργου: Βασιλική Τσολαλή , “Το έργο «ΜΙΚΡΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ» είναι ένα διεπιστημονικό και συνεργατικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (ηλικίας 4-6 ετών), με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης μέσω της εξερεύνησης και προστασίας του φυσικού πόρου του νερού. Μέσω βιωματικών, δημιουργικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων, οι μικροί μαθητές γίνονται «Φύλακες του Νερού», αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην εξερεύνηση, την κατανόηση και την προώθηση καλών πρακτικών που σχετίζονται με την ορθή χρήση, τη σημασία και την προστασία του νερού. Το έργο αξιοποιεί τη φυσική περιέργεια και τη δημιουργικότητα των παιδιών για να προσεγγίσουν επιστημονικά, κοινωνικά και πολιτιστικά ζητήματα μέσω της συνεργασίας με σχολεία από άλλες χώρες. ”
Tο έργο ξεκίνησε βάζοντας , σε αντίστοιχη σελίδα, τα προσωπικά μας στοιχεία , για τη διευκόλυνση της συνεργασίας μεταξύ των συνεργατών. Παρουσιάσαμε τους εαυτούς μας, το σχολείο μας, τη πόλη μας αλλά και τη χώρα μας.
Η πρώτη…αποστολή της Σταγονίτσας μας ήταν να φτιάξουμε όπως μπορούμε στα τμήματά μας την ίδια τη Σταγόνα! Να δημιουργήσουμε την πρότασή μας για τη μασκότ του προγράμματος. Αμέσως, τα παιδιά και των δύο τμημάτων έπιασαν δουλειά και δημιούργησαν πανέμορφες σταγονίτσες!
Τμήμα 2 – Παναγιώτα Σκουτέρη
Τμήμα 1 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
Αφού ετοιμάστηκαν όλες οι μασκότ, απ’ όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία, ήρθε η ώρα της ψηφοφορίας για την ανάδειξη της… Miss Σταγόνας!
Στο Τμήμα 1 ψήφισαν τα παιδιά με μεγάλο ενδιαφέρον …
και στη συνέχεια ψήφισαν και το όνομα της αρεσκείας τους. Droppy, Aqualino ή Splashy;
Το λόγκο του προγράμματος ήταν να ζωγραφίσουν τα παιδιά τους εαυτούς τους σαν προστάτες νερού και μετά, χρησιμοποιώντας 4 από αυτές τις ζωγραφιές, να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή Alphabet collage maker και να φτιάξουν ένα όμορφο κολάζ με τα γράμματα του τίτλου του προγράμματος.
Η δραστηριότητα αυτή προτάθηκε και οργανώθηκε από την εκπαιδευτικό του Τμήματος 1 Πετροπούλου Μαρία Αγγελική.
Το τμήμα της είχε να φτιάξει σε κολάζ το γράμμα “L” . Τα παιδιά φαντάστηκαν και ζωγράφισαν τους εαυτούς τους ως Φύλακες του Νερού, διάλεξαν δημοκρατικά ποιες ζωγραφιές τους άρεσαν περισσότερο και γράμμα ετοιμάστηκε αμέσως!
Στο τέλος, αφού είχαν δημιουργηθεί όλα τα γράμματα, η κα Πετροπούλου δημιούργησε το συνεργατικό logo του προγράμματος!
Το Τμήμα 2 και η εκπαιδευτικός του Σκουτέρη Παναγιώτα είχαν να φτιάξουν κολάζ στο γράμμα “Τ”
Η συμμετοχή του προγράμματος στην Εβδομάδα Κώδικα ήταν μια δραστηριότητα που προτάθηκε και οργανώθηκε από την εκπαιδευτικό του νηπιαγωγείου μας στο Τμήμα 2 Σκουτέρη Παναγιώτα.
Ήταν χωρισμένη σε δύο μέρη. Αρχικά έπρεπε να οδηγηθεί σωστά το ρομπότ Beebot έτσι ώστε να “μάθει” τον Κύκλο του Νερού”!
Τμήμα 2
Τμήμα 1 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
Τα παιδιά συζήτησαν και έμαθαν για τον κύκλο του Νερού με τη μέθοδο της εγκατάστασης στο πάτωμα της τάξης. Είπαν τις απόψεις τους και τις εμπειρίες τους και δημιούργησαν τον νερένιο δρόμο μέσα στην τάξη τους.
Στη συνέχεια, έπαιξαν και κωδικοποίησαν το δρόμο της Beebot.
Και στο τέλος την εμπειρία τους αυτή να τη μεταφέρουν και σε ατομική εργασία
Το έργο eTwinning «Μικρά δικαιώματα, μεγάλες φωνές!» είναι ένα 9μηνο ταξίδι (Σεπτέμβριος έως Μάιος) όπου τα παιδιά νηπιαγωγείου (ηλικίας 4-5 ετών) θα ανακαλύψουν τα δικαιώματα των παιδιών τους με έναν διασκεδαστικό και συναρπαστικό τρόπο. Κάθε μήνα, θα επικεντρωθούμε σε διαφορετικά δικαιώματα, όπως το δικαίωμα στο παιχνίδι, στη μάθηση, στην ασφάλεια και στο να μοιραζόμαστε τις ιδέες μας. Έχουμε σχεδιάσει πολλές δημιουργικές και συνεργατικές δραστηριότητες για να απολαύσουν τα παιδιά με τα σχολεία-εταίρους μας. Θα ζωγραφίσουμε, θα δημιουργήσουμε τέχνη, θα μοιραστούμε ιστορίες και θα έχουμε ακόμη και εικονικές στιγμές «γεια»! Θα γιορτάσουμε επίσης σημαντικές παγκόσμιες ημέρες που σχετίζονται με τα θέματά μας. Πιστεύουμε ότι αυτό το έργο θα βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τα ιδιαίτερα δικαιώματά τους, να μάθουν να σέβονται τους άλλους και να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες, ενώ παράλληλα θα περνούν υπέροχα μαζί.
Let’s meet our team!
1.1 Teachers Contact Info
1.2 Netiquette and e-Safety
οι κανόνες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο αλλά και τη συμπεριφορά όλων των εταίρων τη δημιουργήσαμε όλοι μαζί με τις προτάσεις μας
1.2.1 Parental Permission
Οι γονείς έδωσαν την έγγραφη συγκατάθεσή τους για τη συμμετοχή τους παιδιου τους στο πρόγραμμα
Stavroula Katsantoni
1.3 The teachers
Παρουσίαση του εαυτού μου
1.4 Student presentation!
Συνεργατική παρουσίαση των παιδιών. Συνεργασία μεταξύ δύο σχολείων κάθε φορά! Κάθε παιδί περιέγραψε τον εαυτό του και όλες οι περιγραφές στάλθηκαν στο συνεργαζόμενο σχολείο όπου οι μαθητές του, ακολούθησαν τις περιγραφές και ζωγράφισαν όσο πιο πιστά μπορούσαν τους φίλους τους από το άλλο σχολείο. Η συνεργασία φτιάχνει μαγικά πράγματα και όμορφα παιδιά!
Τα παιδιά του Τμήματος 1 με εκπαιδευτικό την Πετροπούλου Μαρία Αγγελική περιέγραψαν τον εαυτό τους στα παιδιά του 26ου Νηπιαγωγείου Βόλου. Για δείτε τα!
1.5 Digital school presentations
Και αυτή η δραστηριότητα είναι συνεργατική και πολύ διασκεδαστική! Τα παιδιά του κάθε σχολείου στέλνουν φωτογραφίες από τους χώρους του. Αφού “ανέβουν” στην πλατφόρμα όλα τα σχολεία, οι ομάδες επισκέπτονται τη σελίδα και βλέπουν τα σχολεία των φίλων τους. Διαλέγουν αυτό που τους αρέσει πιο πολύ και εφαρμόζοντας το Venn Diagramm προσπαθούν ν’ ανακαλύψουν ομοιότητες και διαφορές. Έχουν κάτι ίδιο με το σχολείο των φίλων τους ή μήπως τα σχολεία διαφέρουν πολύ από χώρα σε χώρα; Για να δούμε!
Τμήμα 1 – Παναγιώτα Σκουτέρη
Βγάλαμε μία φωτογραφία της αυλής μας και μετά ζωγρφίσαμε ό,τι φαίνονταν . Μετά διαλέξαμε μία φωτογραφία από ένα άλλο σχολείο που είχε επίσης φωτογραφία την αυλή του και ζωγραφίσαμε ό,τι βλεπαμε. Στο τέλος βρήκαμε τα κοινά και μη κοινά στοιχεία.
Τμήμα 2 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
Stavroula Katsantoni
1.6 School calendar
2 Our project
Communication
2.1.1 Facebook group
2.1.2 Teacher meetings
2.1.3 Students’ meetings
2.2 Curriculum Integration
2.3 Web tools
3 Project Description
3.1 Our Project: Learning About Our Rights!
4. Let’s organise our project per month!!
4.1 Teachers’ Contribution To The Project
Εδώ επιλέξαμε σε ποια ομάδα θα είμαστε για να συνεργαστουμε στη δημιουργία δραστηριοτήτων
5 September-October
5.1 Children’s Rights – Simple Questionnaire
Τα παιδιά απαντούν στο αρχικό ερωτηματολόγιο σχετικά με τις γνώσεις τους πάνω στα δικαιώματά τους.
Stavroula Katsantoni
5.2 Teachers’ questionnaire
Το ερωτηματολόγιο για τους εκπαιδευτικούς , απαντήθηκε και αυτό
5.3 Parent Pre-Implementation Questionnaire
Ερωτηματολόγιο δόθηκε και στους γονείς των παιδιών του σχολείου μας
5.4 “The Magic Bridge of eTwinning”_ a little story about etwinning!!
Και εδώ έρχεται ο πρώτος φίλος μας , ο Θάμπο να μας ρωτήσει αν θέλουμε να πάρουμε μέρος σε όλη αυτή την περιπέτεια εξερεύνησης των δικαιωμάτων. “Φυσικά και θέλουμε Θάμπο!” του απαντήσαμε με μια δυνατή φωνή!
5.7 Project’s Logo
Το λόγκο του προγράμματος θα δημιουργηθεί συνεργατικά , σχεδιάζοντας κάθε εταίρος από ένα γράμμα του τίτλου του προγράμματος.
Τμήμα 2 – Παναγιώτα Σκουτέρη – Εμείς διαλέξαμε το γράμμα Η
Κατσαντώνη Σταυρούλα
Τμήμα 1 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα από τα παιδικά δικαιώματα, αυτό που πιστεύουν ότι χρειάζονται οπωσδήποτε. Με δημοκρατική διαδικασία επέλεξαν τις ζωγραφιές που τους άρεσαν περισσότερο…
…και με αυτές “γέμισαν” το γράμμα από τον τίτλο του προγράμματος που είχαν επιλέξει!
Σίγουρα θα φτιαχτεί το πιο όμορφο και πολύχρωμο logo!
5.8 The “Rights Suitcase”
Μια βαλίτσα γεμάτη δικαιώματα! Τέλεια ιδέα! Τα παιδιά του κάθε συνεργαζόμενου σχολείου, επιλέγουν το δικαίωμα που θέλουν και βάζουν στη βαλίτσα 3 αντικείμενα που πιστεύουν ότι χαρακτηρίζουν καλύτερα το επιλεγμένο δικαίωμα! Για δείτε τις βαλίτσες μας!
Τμήμα 2 – Παναγιώτα Σκουτέρη
Φτιάξαμε τη βαλίτσα που θα χρειαζόμασταν σε αυτή τη δραστηριότητα.
Μετά αφού συζητήσαμε με τα παιδιά αποφασίσαμε να διαλέξουμε το δικαίωμα της οικογένειας. Έτσι έβαλαν μέσα ένα παιδάκι, μία καρδιά και ένα σπίτι. Το δικαίωμα δηλαδή της αγάπης στην οικογένεια και όλοι μαζί να μένουν σε ένα σπίτι
Stavroula Katsantoni
Τμήμα 1 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
Τα παιδιά θέλησαν να βάλουν στη βαλίτσα τους 3 αντικείμενα που ν’ αντιπροσωπεύουν καλύτερα το δικαίωμα “Τροφή και Υγεία”. Διάλεξαν πολλά αντικείμενα από την τάξη τους, ψήφισαν τα πιο αντιπροσωπευτικά και τα έβαλαν στη βαλίτσα με την ευχή να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και ν’ αφυπνίσει μεγάλους και μικρούς.
5.9 code week
Δικαιώματα στο Δίκτυο
Περιγραφή: Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα, τα παιδιά θα εξερευνήσουν τον προγραμματισμό μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες που συνδέονται με τα δικαιώματα των παιδιών.
Δραστηριότητα Unplugged: Τα παιδιά ακούν απλές εντολές όπως «εμπρός, πίσω, αριστερά, δεξιά» και κινούνται σε ένα πλέγμα δαπέδου. Στο πλέγμα, υπάρχουν εικόνες με τα δικαιώματα των παιδιών. Όταν φτάνουν σε μια εικόνα, λένε ποιο δικαίωμα δείχνει.
Δραστηριότητα με το Bee-Bot: Κάρτες με τα δικαιώματα των παιδιών τοποθετούνται σε ένα χαλάκι Bee-Bot. Αφού ακούσουν μια σύντομη περιγραφή, τα παιδιά προγραμματίζουν το Bee-Bot να φτάσει στη σωστή κάρτα.
Στόχοι:
• Να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν τα δικαιώματά τους με παιγνιώδη τρόπο.
• Να εξασκηθούν σε απλές δεξιότητες κωδικοποίησης (αλγόριθμοι, αλληλουχία, εντολές).
• Να αναπτύξουν την ικανότητα ακρόασης, επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας.
• Να συνδέσουν τον προγραμματισμό με θέματα της πραγματικής ζωής (δικαιώματα του παιδιού).
Τμήμα 2 – Παναγιώτα Σκουτέρη
Στην αρχή χρησιμοποιήσαμε το μεγάλο χαλάκι. Εκεί τα παιδιά έπρεπε να φτάσουν στο δικαίωμα που διάλεγαν. Ήταν χωρισμένα σε ομάδες και το ένα οδηγούσε το άλλο
Μετά έβαλαν τις εικόνες στο χαλάκι της beebot και πάλι χωρισμένα, τα παιδιά σε ομάδες, αφού η εκπαιδευτικός τους διάβαζε από ένα αίνιγμα, αφου το έβρισκαν έπρεπε να φτιάξουν τον κώδικα και να φτάσουν στο σωστό δικαίωμα
Τμήμα 1 – Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
Στην αρχική φάση της δραστηριότητας, τα παιδιά έγιναν τα ίδια ρομπότ και προγραμματιστές ρομπότ. Η νηπιαγωγός διάβαζε το ποιηματάκι ενός δικαιώματος, οι προγραμματιστές έδιναν τις οδηγίες όσο πιο καλά μπορούσαν για να τις ακολουθήσουν, στη συνέχεια, τα “ρομπότ” και να φτάσουν στο σωστό δικαίωμα. Έτσι , τα παιδιά, μπήκαν στη διαδικασία να μετρήσουν, ν’ ακούσουν, να προσανατολιστούν στο χώρο…
Στη συνέχεια, πήραν το ρομποτάκι Κόλμπυ, άπλωσαν στο χαλάκι του τα παιδικά δικαιώματα και τον οδήγησαν σωστά ώστε να τα μάθει κι αυτός και να τα διδάξει στα δικά του ποντικάκια!
6 November
Ο Νοέμβριος είναι ο μήνας αφιερωμένος στην οικογένεια.
6.2 One Song,Many Friends!
τμήμα 2: Παναγιώτα Σκουτέρη
Ανά ομάδες σχολείων , αποφασίσαμε να τραγουδήσουμε ένα τραγούδι για την οικογένεια: we are a family. Τα συνεργαζόμενα σχολεία ήταν δύο τμηματα από το Βόλο , με τις συνεδέλφους Ρίτσα Σίμου και Χριστίνα Αγγελάκη και τη συνάδελφο από τη Ρουμανία Gabriela Bosinceanu
6.3 A family tree
τμήμα 2: Παναγιώτα Σκουτέρη
Το οικογενειακό μας δέντρο φτιαγμένο με υλικά της τάξης. Στο τέλος αποφασίστηκε να βάλουμε τα μέλη της οικογένειας μέσα σε παραθυράκια. Στη μέση μπήκαν οι γονείς, στο επάνω μέρος οι γονείς των γονιών και στο κάτω μέρος, φυσικά τα παιδιά.
6.4 The Heart that Hugs the Family
Η οικογένειά μας που μας αγαπά και την αγαπάμε .
τμήμα 2: Παναγιώτα Σκουτέρη
Τα παιδιά τη ζωγράφισαν μέσα σε μικρές καρδούλες και μετά τις ενώσαμε σε μία μεγάλη καρδιά. Έτσι ώστε “η αγάπη να αγκαλιάζει όλες τις οικογένειες”, όπως είπαν
6.5 Let’s Create and Play Together(Games with Our families)
6.6 The Children’s Rights Flag
Ανά σχολείο, είχαμε να διαλέξουμε ένα δικαίωμα.
τμήμα 2: Παναγιώτα Σκουτέρη
Τα παιδιά της τάξης μου επέλεξαν τη διατροφή. Είχαμε να ζωγραφίσουμε, μόνο το περίγραμμα , από τα φαγητό που μας αρέσουν. Αφού έγινε αυτό, διαλέξαμε μερικά από αυτά, που ζωγράφισαν και τα βάλαμε σε ένα άδεια πιάτο. “Κανένας να μην πεινάει” . Με αυτό θα δημιουργήσουμε σημαιάκια με δικαιώματα
Στη συνέχεια σε συνεργατικό εργαλείο , βάλαμε τη δική μας συμμετοχή και έτσι δημιουργήθηκαν 7 σημαίες με δικαιώματα από όλα τα σχολεία. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα σχέδια όλων των παιδιών και οι σημαίες αναρτήθηκαν σε εμφανή σημείο στην τάξη μας.
6.7 Online games
Παίξαμε τα ον λάιν παιχνίδια που είχαν αναρτηθεί στην αντίστοιχη σελίδα
Το «Μια φορά κι έναν αριθμό» είναι ένα έργο που συνδέει μαθηματικές ιστορίες με το δράμα και το θέατρο. Μέσα από την ανάγνωση, το παιχνίδι και την παράσταση, τα παιδιά θα εξερευνήσουν βασικές μαθηματικές έννοιες όπως ο αριθμός, το σχήμα, ο χώρος, το μέγεθος, η μέτρηση και τα μοτίβα. Θα εκφράσουν την κατανόησή τους μέσω δημιουργικής δραματοποίησης και θεατρικής παράστασης. Το έργο ενισχύει τη μαθηματική σκέψη, την ανάπτυξη της γλώσσας, τη δημιουργικότητα και τη διεθνή συνεργασία. Το έργο ενσωματώνει τη λογοτεχνία, τη μουσική, την τέχνη και την κίνηση με μαθηματικές έννοιες με παιχνιδιάρικους και ουσιαστικούς τρόπους. Επιπλέον, προωθεί τη διαπολιτισμική ανταλλαγή και τη συνεργατική μάθηση.
1 Welcome to the Project
Ξεκίνημα με ένα καλωσόρισμα σε όλες τις γλώσσες
2 BEFORE WE START…let’s see where we come from / THE LOCATION OF OUR SCHOOL/
Βάλαμε την πινέζα με στο χάρτη, με το σχολείο μας
3 MEET OUR FRIENDS: INTRODUCING OURSELVES
TEACHER PRESENTATION
SCHOOL PRESENTATION
CLASS PRESENTATION
COUNTRY PRESENTATION
Contact Introduction
4. Integration with School Curriculum
5. Project Rules
5.1 Parents Consent
Stavroula Katsantoni
5.2 Partners’ proposals
6. PROJECT UPDATE – STRUCTURE OF “Once Upon a Number”
6.1 Big Ideas Of Early Math
6.2 From Story to Stage: Theatre Tools for Little Learners
6.3 School Year Schedule
Παρουσιάση ημερολογίου με τις σχολικές αργίες στην Ελλάδα
6.4 Teacher Pre-Survey
Ερωτηματολόγιο για τους εκπαιδευτικούς του προγράμματος με σκανάρισμα το qr code
6.5 Web tools & apps
Όλοι οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί έκαναν τις προτάσεις τους για το ποια εργαλεία θα μπορούσαν ν’ αναδείξουν καλύτερα το πρόγραμμά μας. Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας πρότειναν τα εξής:
6.6 Share Your Ideas
Και, φυσικά, κάναμε τις δικές μας προτάσεις για το τι δραστηριότητες θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα αυτό!
6.6.1 MATERIALS DATABASE – Exchange of Experiences
Οι προτάσεις της εκπαιδευτικού Παναγιώτας Σκουτέρη για εξερεύνηση στο διαδίκτυο σχετικά με τα μαθηματικά παιχνίδια με μικρά παιδιά
Η εκπαιδευτικός Πετροπούλου Μαρία Αγγελική πρότεινε δύο τραγούδια, ένα για την εκμάθηση των αριθμών μέχρι το 10 και ένα για την εκμάθηση των σχημάτων και την αναγνώρισή τους στο περιβάλλον…
7. LET’S READ TOGETHER
7.1 October Picture Book
Το βιβλίο του Οκτωβρίου, το οποίο βοηθάει τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τις αλλαγές της φύσης το φθινόπωρο, να δουν τι μπορεί να κάνει ένας καλός φίλος για να βοηθήσει αλλά και, με τη βοήθεια των φθινοπωρινών φύλλων, έμαθαν τις ποσότητες, την ισότητα, τη συμμετρία, σειροθέτησαν, αντιλήφθηκαν το μισό και το ολόκληρο.
7.1.1 The Leaf Thief by Alice Hemming
Κάναμε κατασκευές σε σχέση με το βιβλίο
Οι κατασκευές των παιδιών της Παναγιώτας Σκουτέρη, με το πρωινό τμήμα 2
Τα παιδιά του Τμήματος 1 του Νηπιαγωγείου και την εκπαιδευτικό Πετροπούλου Μαρία Αγγελική, με αφορμή το παραμύθι, εξερεύνησαν τη φθινοπωρινή αυλή του νηπιαγωγείου, παρατήρησαν τα φύλλα – την υφή, τα χαρακτηριστικά τους – αναγνώρισαν τα συναισθήματα των ηρώων, έφτιαξαν όμορφα σχέδια με τα φύλλα, ενώ έγραψαν και τις δικές τους ιστορίες με μικρούς σκίουρους. Την πιο δημοφιλή ιστορία, τη δραματοποίησαν!!
7.2November Picture Book
7.2.1 Mouse Shapes by Ellen Stoll Walsh
Από το 2ο πρωινο τμήμα, Παναγιώτα Σκουτέρη
7.3 December Picture Book
7.3.1 The Sleeping Beauty by The Brothers Grimm
8. LET’S PLAY AND EXPLORE MATH!
8.1 October Picture Book-The Leaf Thief by Alice Hemming
Παναγιώτα Σκουτέρη, και 2ο πρωινό τμήμα
Δημιουργήσαμε με τα παιδιά μαθηματικά παιχνίδια και πήραν μέρος σε αυτά
Παναγιώτα Σκουτέρη και το 2ο πρωινό τμήμα
Αντιστοιχίζοντας το μέγεθος του σκίουρου με το ανάλογο βελανίδια, σε πίνακα αυτοσχέδιο με πλαστικό
Αντιστοίχηση χρώματος με το σωστό αριθμό
Δημιουργήσαμε μεγάλο επιδαπέδιο παιχνίδι που παίχτηκε σε ομάδες
‘Εγινε κατάταξη φύλλων ανά μέγεθος
Κατάταξη φύλλων ανά χρώμα
Ακολούθησαν μοτίβο με φύλλα
Παίξανε σοντούκου με φύλλα
Σύνολα φύλλων με φύλλα ανά χρώμα
Πόσα φύλλα και μάζεψε ο σκίουρος
Μαθηματικά παιχνίδια για την κατανόηση μαθηματικών εννοιών (συμπλήρωση μισού, ομαδοποίηση χρωμάτων, κατηγοριοποίηση μεγέθους, καταμέτρησης και αντιστοίχισης αριθμών, δημιουργίας ποσοτήτων και αντιστοίχισης αριθμών) απο την εκπαιδευτικό Σταυρούλα Κατσαντώνη.
Το Τμήμα 1 με την εκπαιδευτικό Πετροπούλου Μαρία Αγγελική πραγματοποίησε διάφορα μαθηματικά παιχνίδια. Τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα μοτίβα, σειραθέτησαν, έμαθαν τις ποσότητες και τη συμμετρία…
8.2 November Picture Book – Mouse Shapes by Ellen Stoll Walsh
8.3 December Picture Book-The Sleeping Beauty by The Brothers Grimm
9. CREATIVE EXPRESSIONS: DRAMA & THEATRE
9.1 October Picture Book-The Leaf Thief by Alice Hemming
Δραματοποίηση του παραμυθιού The Leaf Thief από την εκπαιδευτικό Σταυρούλα Κατσαντώνη.
Δραματοποίηση της ιστορίας του βιβλίου
Και στο Τμήμα 1 με την εκπαιδευτικό Πετροπούλου Μαρία Αγγελική το παραμύθι δραματοποιήθηκε και τα παιδιά το χάρηκαν πάρα πολύ!
9.2 November Picture Book – Mouse Shapes by Ellen Stoll Walsh
Παναγιώτα Σκουτέρη, 2ο πρωινό τμήμα
9.3 December Picture Book-The Sleeping Beauty by The Brothers Grimm
10 STORIES CONNECT US, NUMBERS UNITE US- Civic topic in Picture Books
Συμμετοχή στο book creator με δραστηριότητες παιδιών στη συνοχή της τάξης
Παναγιώτα Σκουτέρη = Οκτώβριος
Παναγιώτα Σκουτέρη = Νοέμβριος
Stavroula Katsantoni
Στο Τμήμα 1 με την εκπαιδευτικό Πετροπούλου Μαρία Αγγελική τα παιδιά, μέσω της συζήτησης, ανέδειξαν και κάποια άλλα θέματα με τα οποία θέλησαν ν’ ασχοληθούν. Αρχικά, σχολίασαν τη φιλία του Σκίουρου με το Πουλί, έτσι αναπροσδιόρισαν τη σχέση με τους φίλους τους και ζωγράφισαν τον καλύτερό τους φίλο!
Ενδιαφέρθηκαν για τον άνεμο, τον κλέφτη των φύλλων, τον “έπιασαν” και δοκίμασαν τη δύναμή του!
Κι επειδή στα παιδιά αρέσει ο χορός, χωρίστηκαν σε ομάδες, “μεταμορφώθηκαν” σε φθινοπωρινά φύλλα και χόρεψαν στους ρυθμούς του “Φθινοπώρου” του Vivaldi.
Η εκπαιδευτικός του Τμήματος 1 Πετροπούλου Μαρία Αγγελική δημιούργησε τρία e games ως πρόταση για να παιχτούν στα συνεργαζόμενα σχολεία του προγράμματος.
Τα παιδιά παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια που έχουν φτιαχτεί για το πρόγραμμα αυτό και την εκάστοτε θεματική
Παναγιώτα Σκουτέρη= Οκτώβριος
Παναγιώτα Σκουτέρη = Νοέμβριος
12. INTERNATIONAL COLLABORATIVE ACTIVITIES
12.1 Teachers meetings
Πρώτη συνάντηση των εκπαιδευτικών του προγράμματος
Stavroula Katsantoni
12.2 Task Distribution
Με αυτή τη δραστηριότητα θα παραχθεί ένα συνεργατικό προϊόν, digital artwork, για να εορταστεί η Internation Childrens’ Day στις 20 Νοεμβρίου. Η κάθε συνεργάτης, διαλέγει ένα από τα γράμματα της Παγκόσμιας αυτής ημέρας και με το Phinsh app δημιουργεί ένα όμορφο γράμμα-κολάζ. Με τη δραστηριότητα αυτή θα τονιστεί η ενότητα, η δημιουργικότητα και η χαρά των παιδιών σε όλο τον κόσμο!
Stavroula Katsantoni
Πετροπούλου Μαρία Αγγελική
Παναγιώτα Σκουτέρηhttps:
12.3 Project Logo and Poster Design Work
Δημιουργήσαμε το Λόγκο , του προγράμματος και ψηφίσαμε διαδικτυακά
Παναγιώτα Σκουτέρη
Stavroula Katsantoni
Η εκπαιδευτικός του Τμήματος 1 Πετροπούλου Μαρία Αγγελική πρότεινε το δικό της poster…
…ενώ, μαζί με τους μαθητές της, φιλοτέχνησαν και πρότειναν το δικό τους logo!
12.4 Certificates of joint activities – CodeWeek4All.
Συμμετείχαμε στην εβδομάδα κώδικα, του προγράμματος
13. CELEBRATION OF INTERNATIONAL DAYS
13.1 Let’s code together
Παναγιώτα Σκουτέρη και 2ο πρωινό τμήμα
Εβδομάδα κώδικα για το πρόγραμμα. Τοποθετήσαμε στο πλέγμα ένα φύλλο, ένα πουλί και ένα ποντίκι. Ο σκίουρος ήταν ολοζώντανος και καθοδηγούνταν κάθε φορά για να φτάσει στο φύλλο. Παίχτηκε ανά ομάδες παιδιών
Code Week Activities απο την εκπαιδευτικό Σταυρούλα Κατσαντώνη.
13.1.1 Workshop for children /and parents/
Στο Τμήμα 1 με την εκπαιδευτικό Πετροπούλου Μαρία Αγγελική η Εβδομάδα Κώδικα γιορτάστηκε μέσα από τη συνεργασία γονέων και παιδιών. Επιλέχθηκαν δύο δραστηριότητες κωδικοποίησης, τα παιδιά επέλεξαν ποια από τις δύο θα ήθελαν και την πραγματοποίησαν μαζί με τους γονείς τους!
Κατά τη διάρκεια της εκδρομής μας στη θάλασσα και μετά στο λιμάνι της Μαραθόπολης, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με ντόπιους ψαράδες. Μας έδωσαν πληροφορίες για τα ψάρια , την ονομασία τους, για τα επικίνδυνα ψάρια, για το τι πρέπει να προσέχουμε εμείς σαν παιδιά αλλά και σαν ενήλικες. Μας έδειξαν διάφορα μέρη του καραβιου αλλά και όστρακα που είχαν στο καράβι τους. Πόσες πολλές και χρήσιμες πληροφορίες . Τους ευχαριστούμε πολύ.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή